Acest radiator este specific motorizarilor diesel si ma indoiesc ca ar putea fi regasit si pe benzinare.
Motivul este foarte simplu, un motor diesel se incalzeste mult mai greu ca si un motor pe benzina. Asta insemna ca acest radiator ajuta foarte mult la incalzirea aerului din habitaclu pe timp de iarna la posesorii de motorizari diesel.
Cineva mi-a zis ca acest radiator se poate scoate si fara sa dai jos bord... garantez ca nu, nici macar David Copperfield nu poate.
Salut, sunt Marian, alias Ardiles din LasFierbinti.
Hai sa-ti spun de ce te-am deranjat, la tine pe blog, este un tip din NT, Cristian Minut, si-a montat rezistenta aditionala pentru incalzire habitaclu, si sarmanul de el a intrebat pe ici pe colo unde gaseste info, nu a raspuns nimeni, le-a legat si el cum s-a priceput.
Dupa o luna de zile, m-am trezit si eu sa-l ajut cu o info si m-am uitat atent prin VISU ca sa-i pot raspunde omului. iti trimit si tie ce-am identificat acolo, in ideea ca poate detaliezi la tutorial... mergand pe ideea mananci calule ovaz?
Ceea ce urmeaza, au ca sursa "VISU" - "2008.10.13_NT8464_Visu v5.0_Logan X90", le-am citit in dimineata asta, la cafea! Acestea sunt pozele pe care se vor citi abrevierile respective ori se vor identifica/gasi pozitia lor in masina..
597 - cutie sigurante motor si relee. (poza 1)
983 - releu (din interiorul UCE la diesel), de comanda relee incalzire aditionala habitaclu - 1067 si 1068.
1068 si 1067 - relee(treapta 1 si trapta 2), al grupului de rezistente incalzire aditionala habitaclu. (poza 2)
1113 - grup de rezistente(inglobate intr-un ansamblu), de incalzire aditionala habitaclu - se vor identifica/localiza pe fisierul "1067 si 1068 - pozitionare sub bord".
R212 - racordare motor/habitaclu(monobloc) - se va localiza pe "R212 - pozitionare in caroserie". (poza 3)
120 - UCE(calculator injectie)
Detaliere "1113 - incalzire aditionala habitaclu" care dupa cum reiese din VISU, s-a pus pe DIESEL si BENZINA: 1.6 16V!
2 si 4 - se leaga la masa, la caroserie - legatura ferma/zdravana(sa razi cand strangi, sa plangi cand desfaci!
Treapta A - comandata de releul 1067 care face legaturi intre 3 si 2, 3 si 4(2, 4 fiind masa),
Treapta B - comandata de releul 1068 care face legaturi intre 1 si 2. 5 si 4(2, 4 fiind masa), 1 si 5 sunt comune, legate in exteriorul rezistentei.
Intre 4 si 2 sunt doua rezistente inserate ceea ce face ca rezistenta sa se incalzeasca la jumatate din puterea ei - nu cred ca acest mod de conectare se realizeaza, pentru ca rezistenta n-ar mai degaja suficienta caldura.
Mentionez ca nu stiu sigur daca releele 1067/1068 sunt comandate pe rand sau deodata, nu stiu cand sunt comandate la inchidere/deschidere desi dupa parerea mea de electrician MT, 1067 si 1068 se comanda comutarea lor simultan! si comanda de inchidere se face la temperaturi mici, sub 5 grade(asta am sesizat la masina mea-am termometru), si comanda de deschidere a releelor-decuplarea rezistentelor, se face cand UCE injectie detecteza o incalzire a motorului superioara caldurii degajate de rezistente... la benzina, aceste rezistente, functioneaza putin timp - circa 5-10 minute!
De precizat pentru cei ce vor sa-si monteze aceste rezistente aditionale de incalzire habitaclu, consumul de curent este mare iar acele FIRE trebuie sa fie GROASE SI LEGATURI SERIOASE!
Aceasta fiind schema cu legaturile ce trebuies facute
Si aceasta este poza cu pinii grupului de rezistente si cu sectiunea firelor, sursa tot VISU.
Detalii se gasesc si aici - Radiator Electric pentru incalzire pe Logan, Caldura instant in prag de iarna
Motivul este foarte simplu, un motor diesel se incalzeste mult mai greu ca si un motor pe benzina. Asta insemna ca acest radiator ajuta foarte mult la incalzirea aerului din habitaclu pe timp de iarna la posesorii de motorizari diesel.
Cineva mi-a zis ca acest radiator se poate scoate si fara sa dai jos bord... garantez ca nu, nici macar David Copperfield nu poate.
Salut, sunt Marian, alias Ardiles din LasFierbinti.
Hai sa-ti spun de ce te-am deranjat, la tine pe blog, este un tip din NT, Cristian Minut, si-a montat rezistenta aditionala pentru incalzire habitaclu, si sarmanul de el a intrebat pe ici pe colo unde gaseste info, nu a raspuns nimeni, le-a legat si el cum s-a priceput.
Dupa o luna de zile, m-am trezit si eu sa-l ajut cu o info si m-am uitat atent prin VISU ca sa-i pot raspunde omului. iti trimit si tie ce-am identificat acolo, in ideea ca poate detaliezi la tutorial... mergand pe ideea mananci calule ovaz?
Ceea ce urmeaza, au ca sursa "VISU" - "2008.10.13_NT8464_Visu v5.0_Logan X90", le-am citit in dimineata asta, la cafea! Acestea sunt pozele pe care se vor citi abrevierile respective ori se vor identifica/gasi pozitia lor in masina..
597 - cutie sigurante motor si relee. (poza 1)
983 - releu (din interiorul UCE la diesel), de comanda relee incalzire aditionala habitaclu - 1067 si 1068.
1068 si 1067 - relee(treapta 1 si trapta 2), al grupului de rezistente incalzire aditionala habitaclu. (poza 2)
1113 - grup de rezistente(inglobate intr-un ansamblu), de incalzire aditionala habitaclu - se vor identifica/localiza pe fisierul "1067 si 1068 - pozitionare sub bord".
R212 - racordare motor/habitaclu(monobloc) - se va localiza pe "R212 - pozitionare in caroserie". (poza 3)
120 - UCE(calculator injectie)
Detaliere "1113 - incalzire aditionala habitaclu" care dupa cum reiese din VISU, s-a pus pe DIESEL si BENZINA: 1.6 16V!
2 si 4 - se leaga la masa, la caroserie - legatura ferma/zdravana(sa razi cand strangi, sa plangi cand desfaci!
Treapta A - comandata de releul 1067 care face legaturi intre 3 si 2, 3 si 4(2, 4 fiind masa),
Treapta B - comandata de releul 1068 care face legaturi intre 1 si 2. 5 si 4(2, 4 fiind masa), 1 si 5 sunt comune, legate in exteriorul rezistentei.
Intre 4 si 2 sunt doua rezistente inserate ceea ce face ca rezistenta sa se incalzeasca la jumatate din puterea ei - nu cred ca acest mod de conectare se realizeaza, pentru ca rezistenta n-ar mai degaja suficienta caldura.
Mentionez ca nu stiu sigur daca releele 1067/1068 sunt comandate pe rand sau deodata, nu stiu cand sunt comandate la inchidere/deschidere desi dupa parerea mea de electrician MT, 1067 si 1068 se comanda comutarea lor simultan! si comanda de inchidere se face la temperaturi mici, sub 5 grade(asta am sesizat la masina mea-am termometru), si comanda de deschidere a releelor-decuplarea rezistentelor, se face cand UCE injectie detecteza o incalzire a motorului superioara caldurii degajate de rezistente... la benzina, aceste rezistente, functioneaza putin timp - circa 5-10 minute!
De precizat pentru cei ce vor sa-si monteze aceste rezistente aditionale de incalzire habitaclu, consumul de curent este mare iar acele FIRE trebuie sa fie GROASE SI LEGATURI SERIOASE!
Aceasta fiind schema cu legaturile ce trebuies facute
Si aceasta este poza cu pinii grupului de rezistente si cu sectiunea firelor, sursa tot VISU.
Detalii se gasesc si aici - Radiator Electric pentru incalzire pe Logan, Caldura instant in prag de iarna