Montat mufe USB pentru incarcarea aparatelor electronice

Eu am de ceva timp puse pe masina asemenea mufe USB, 5 porturi plasate in 4 locuri. Daca vreti sa vedeti pe unde le-am pozitionat eu, accesati acest link.
Neaparat aveti nevoie de un transformator auto, stabilizat, de la 12V la 5V si care sa suporte amperaj mare, altfel te trezesti ca nu-ti incarca mai mult de un telefon sau nu este in stare sa alimenteze o tableta de 10".
Al meu l-am achizitionat de pe un site online, nu mai retin exact, dar stiu ca m-a costat undeva la 30 lei.
Nu trebuie sa folositi mufe molex, puneti ce va pica la'ndemana sau pur si simplu le legati pe direct, cum va vine voua. Dar neaparat sa fiti atenti la IN/OUT si sa nu gresiti polaritatea in mufa USB, o sa ardeti aparatul alimentat. Deci grija, verificati de 10 ori si lipiti o singura data.
Vlad imi spunea aici ca n-am facut legaturile corect. Am testat si confirm, chiar n-am facut legaturile corect.
Va atasez o poza cu detaliile pinilor de pe mufa USB A Female. Data +/- noi nu le folosim, nu vrem sa comunicam cu nimic, dar trebuie sa le unim. Asta ca aparatul electronic pe care vrem sa-l incarcam, sa traga amperajul maxim din incarcator, insemnand ca incarcarea o sa fie mult, mult mai rapida. Plusul si Masa sunt necesare incarcarii si sa aveti grija sa nu le inversati.
Am atasat doua poze cu legarea corecta. In prima poza este o punte facuta intre Data+ si Data - si aceasta este legatura corecta. In a doua poza legatura nu este corecta, incarcarea fiind lenta.


Daca vreti sa puneti mai multe mufe USB prin masina, va recomand sa calculati amperajul, probabil o sa aveti nevoie de doua alimentatoare. La mine, cel de 2A a dus incarcarea a 3 telelefoane.


In urmatorul clip va arat diferenta de incarcare cu si fara puntea intre cele doua fire de Data - si Data +.


Sau puteti alege versiunea alternativa, un modul care are USB-urile pe el Incarcator USB pentru electronice.

George: Sfatul meu e sa nu puneti "in punte" D+/D-. Merge treaba asta la un numar limitat de aparate (majoritatea vechi). Da-ti cautare pe Google USB Charger Controller BC1.2 si puneti un Chip din ala intre alimentatorul facut de voi si telefon/tableta. Va puteti praji usor aparatele care vor astepta semal pe D+/D- si nu au protectie la scurt intre liniile de date. Eu zic sa nu folosesti asa ceva.
CRiS: Pana acum nu s-a prajit un HTC One M7, HTC One M8, HTC One M8 mini 2, o tabletica, un power bank 10000mA.
George: Ca sa fiu sincer am fost contrariat ca deviceurile mai noi descrise de tine sunt compatibile cu "Short to D+/D-".
Asa ca am luat la puricat specificatia oficiala USB (nu pot sa pun copy&paste ca e document pe bani). Se pare ca treaba asta vine din specificatia USB Charging China din 2007. In documentul oficial se specifica ca se poate pune in scurt D+/D- cu o rezistenta de pana la 200 ohm (EU Standard 2008, deva vechi). Ceea ce inseamna ca "pana la 200 ohm" pot fi si 0 Ohm (scurt).
Problema e ca specificatiile astea sunt deja trecute la categoria "compatibilitate", adica sunt vechi iar noile aparate pot sa tina cont de asta sau sa ignore. Banuiesc ca HTC, ca si firma Taiwaneza, inca tine la compatibilitatile astea (si poate mai sunt si altii).
Explicatie tehnica, despre treaba asta:
- D+/D- lasat liber = aparatele vor lua intre 0,1 Amp(majoriatatea) - max 0,5 Amp
- D+/D- pus in scurt sau cu o rezistenta de max 200 ohm- 0,5Amp (majoritatea, daca sunt compatibile cu vechiul standard, daca nu isi vor trage numai 0,1Amp)
- un chip BC1.2 pus in spatele mufei USB (cautati pe net, gasiti scheme gramada): pana la 2,5Amp (in realitate nu am vazut aparat pana acuma sa traga atata).
In alta ordine de idei, un USB charger nu e un simplu convertor de tensiune ci un incarcator activ, cu specificatii proprii. Ca si hobby se poate incerca unul...un aspect de care va sfatuiesc sa tineti cont cand proiectati asa ceva este, pe langa partea se siguranta (supra-incarcare, scurt circuit, SUPRA-INCALZIRE->o gramada de chinezarii nu tin cont de parametrul asta si daca lasati masina la mare in soare sa va incarce tableta s-ar putea sa chemati pompierii) este si partea de interferenta EMI.
Daca nu va pricepeti la partea de EMI, cumparati un filtru gata facut. Fara "EMI filter" aparatul dvs. poate trimite semnale de bruiaj la alte aparate si dispozitive ale masinii.
Am adaugat partea asta pentru ca vad tot mai des oameni care scriu tampenii de genul : "de ce sa iau dispozitivul ala de la producator cand il gasesc in China la de 10 ori mai ieftin?"..ei bine...ala din China (sau alte origini de genul, am vazut incarcatoare de ex, proiectate prost si Made in Germany sau USA) e de 100 de ori mai prost si uneori periculos.
Referitor la incarcatorul pe care l-ai montat tu in celalat videoclip, intamplator il stiu: e ok, BC1.2 OK. Partea termica nu e exceptionala dar unde l-ai montat (langa schimbatorul de viteze) e perfect pentru ca are parte de convectie de aer destula (bine ca nu l-ai pus unde vroiai initial, landa partea de incalzire). In plus incarcatorul ala vine cu un chip care are automatic shutdown la 125°C..deci nu iti va lua foc masina (si asta nu e la misto!).