Aditiv pe baza de litiu pentru uleiul de motor

Cu unele lucruri este greu sa ma convingi, gen sa bag un aditiv in uleiul de la motor, nu am gasit un motiv intemeiat sa o fac. Am facut-o o data si mi-a parut rau. Am avut un Autobianchi A112, masina mea de suflet, care avea probleme cu pornirea, invartea foarte bine dar nu pornea. Asa m-am gandit eu ca este uzura in motor si i-am bagat un aditiv de la Nulon pentru uzura motor. Exact din acel moment s-a simtit ca nu mai invarte atat de "vioi" ca inainte si nici nu si-a mai revenit, a invartit greu la pornire motorului pana i-a venit timpul sa o duc la remat.
Am avut si un Mercedes 220D care consuma aproximativ 1 litru de ulei la saptamana. Am bagat vreun aditiv in motor?! NU! Preferam sa bag la 2-3 zile jumatate de bidon de ulei.
Si totusi, cumva, Bogdan a reusit sa ma convinga sa testez aditivul pentru care imi garanta ca merita pus in motor. Drept e ca mi-a trimis cateva filmulete unde arata cum arata inainte si dupa ce circulat cu aditiv in motor. Pai nu trebui sa ai vreo facultate ca sa-ti dai seama ca diferenta este enorma, in primul rand componente se vad ca sunt curate, mult mai curate ca inainte.
Mi-a explicat Bogdan cum a reusit sa combine litiu in uleiul de motor ca sa nu se separe ca apa si uleiul, cat de bine curata motorul, reducerea zgomotului generat de motor si mai ales ca nu este pe baza de particule care face luctruiesc metalul, asa cum sunt aditivii pe baza de ceramica si molibden, acestea doar duc la o uzura prematura a motorului. Litiul adaugat in ulei adera la compontele metalice si formeaza o pelicula intre piesele metalice aflate in miscare, reduce uzura si temperatura motorului.
Stiind ca ma lovesc si de o problema cu lipsa uleiului in motor, m-am trezit cu joja uscata si vreo 2.4L de ulei lipsa, un motiv in plus sa testez aditivul. Se poate vedea aici 2,4 Litri ulei lipsa din motor. Sa fie vinovat Oil Catch Can?!.
Pentru cei care vor sa parcurga mai usor pasii despre adaugarea aditivului in motor, cam aceasta este ordinea, cel putin cum am facut eu:
- cu motorul cald am adaugat acea cantitate mica de aditiv in motor, doar pentru curatarea depunerilor.
- se merge minim 10km turat in minim 3500rpm. De preferat o distanta mai lunga si doar dupa ce motorul este cald, 4 linii in cazul meu. Stiu ca unii aveti doar 2 linii in bord desi apa este la 84 grade
- eu am schimbat uleiul dupa 1000km, se poate face si intr-un timp mai scurt
- schimbul de ulei se face cu motorul cald
- se adauga uleiul, aditiviul, se incalzeste motorul la 84 grade, peste 4 linii in cazul meu
- se pleaca la un drum de minim 10km in minim 3500rpm
Tot acest proces este necesar deoarece aditivul este activat si adera la metal doar la temperaturi mari.
Aditivul nu se pune o singura data si gata, Bogdan a facut teste pe mai multe masini si este suficient sa il adaugi din doua in doua schimburi.


Ca sa cumparati acest aditiv, pe Bogdan il gasiti pe Facebook si YouTube.

 

Si cum au trecut 2 luni de cand am adaugat aditivul, am revenit cu un update