Nu va lasati pe baza martorului din bord sa va anunte cand aveti prea putin ulei in motor, in acel moment e deja tarziu si ai bagat prematur uzura in motor. Daca stii ca nu-ti consuma ulei, verifica-l mai rar, poate chiar inainte de a schimba uleiul, macar sa-ti faci o idee cam cat ulei ai lipsa intre schimburi iar daca constati ca este prea mult sub nivelul maxim, o sa stii ca trebuie sa-l verifici mai des.
Pe timp de iarna evitati sa verificati uleiul cand este foarte frig afara, riscul sa se rupa joja este destul de mare. Eu verific uleiul la 5-10 minute dupa ce am oprit motorul.
Este normal ca o masina sa consume putin ulei, uneori chiar si de noua, deci nu va panicati. Fabrica spune ca este acceptabil sa consume 1 litru de ulei la 10.000km, parca.
Atentie foarte mare cand completati cu ulei! Sa nu puneti peste nivelul maxim! Desi pare ireal, prea mult ulei nu asigura ungerea unor componente. Ungerea se face prin balbotare, e ca si cum ai lovi cu palma suprafata apei stropind tot ce este prin jur. Daca ai mana sub nivelul apei si o misti, nu mai stropesti nimic.
Pe timp de iarna evitati sa verificati uleiul cand este foarte frig afara, riscul sa se rupa joja este destul de mare. Eu verific uleiul la 5-10 minute dupa ce am oprit motorul.
Este normal ca o masina sa consume putin ulei, uneori chiar si de noua, deci nu va panicati. Fabrica spune ca este acceptabil sa consume 1 litru de ulei la 10.000km, parca.
Atentie foarte mare cand completati cu ulei! Sa nu puneti peste nivelul maxim! Desi pare ireal, prea mult ulei nu asigura ungerea unor componente. Ungerea se face prin balbotare, e ca si cum ai lovi cu palma suprafata apei stropind tot ce este prin jur. Daca ai mana sub nivelul apei si o misti, nu mai stropesti nimic.