Inca de pe acum un an cand am inceput sa pun Ulei vegetal in loc de motorina, in special cand am avut probleme cu pornirea, ma gandeam la un preincalzitor de combustibil. Cum totul era prea complicat cu uleiul vegetal, am renuntat la el dar n-am renuntat la ideea de a preincalzi motorina.
Dupa cateva minute de functionare a motorului, motorina este deja preincalzita inainte de a ajunge pe retur inapoi in filtrul de motorina. Doar ca acea incalzire este lenta si mult prea slaba pentru ce as fi vrut eu. Incalzirea o vreau in special iarna, troncane injectoarele dimineata la pornire in ultimul hal, dar ma gandesc ca fiind incalzita, ar trebui sa scada putin si consumul.
Asa ca am apelat la o solutie de Preincalzitoare combustibil, o rezistenta care se pune pe filtrul de motorina si o rezistenta tip conducta care se plaseaza pe conducta de tur intre filtrul de motorina si pompa de injectie. In pachet veti primi rezistenta, un manual de montaj care este foarte simplu de inteles si un pumn de conectori, relee, buton, coliere, tub copex...
In prima faza montajul pare greu, dar nu este, deloc, in vreo ora jumatate ar trebui sa pui totul pe pozitie.
In primele doua saptamani de la montaj eram mereu atent sa pornesc/opresc manual de la buton atunci cand porneam/opream motorul. Ca la inceput, de atunci l-am lasat pornit si nu m-a mai interesat, asa de control, din cand in cand mai pun mana pe conducte si le simt calde :D
N-am vazut la mine pe bord consum mediu sub 6%, iarna, la temperaturi negative si in regim de oras. 6% aveam daca ma abtineam si mergeam frumos ca sa scot un consum mic. Cu acest preincalzitor montat doar pe filtrul de motorina, nu ca ar fi fost nevoie de inca unu, consumul a scazut la 5,8% in aceleasi conditii de conditii meteo si stil de condus. Cumva am reusit sa pierd filmarea cu media de consum de dinainte de a monta preincalzitorul, ea fiind de 6,3%.
Pe timp de vara preincalzitorul este inutil, temperaturile mai mari de 20 grade sunt suficiente pentru motorina si nu trebuie incalzita. Dar stiu ca voi apasa butonul Pornit atunci cand temperatura scade pana la 15 grade.
Dar pentru cei care folosesc combustibil alternativ si aici ma refer la uleiul vegetal, montarea acestor preincalzitoare este absolut necesar, ajuta enorm pornirea pe vreme rece, reduce depunerile cauzate de ulei si arderea o sa fie completa.
Dupa cateva minute de functionare a motorului, motorina este deja preincalzita inainte de a ajunge pe retur inapoi in filtrul de motorina. Doar ca acea incalzire este lenta si mult prea slaba pentru ce as fi vrut eu. Incalzirea o vreau in special iarna, troncane injectoarele dimineata la pornire in ultimul hal, dar ma gandesc ca fiind incalzita, ar trebui sa scada putin si consumul.
Asa ca am apelat la o solutie de Preincalzitoare combustibil, o rezistenta care se pune pe filtrul de motorina si o rezistenta tip conducta care se plaseaza pe conducta de tur intre filtrul de motorina si pompa de injectie. In pachet veti primi rezistenta, un manual de montaj care este foarte simplu de inteles si un pumn de conectori, relee, buton, coliere, tub copex...
In prima faza montajul pare greu, dar nu este, deloc, in vreo ora jumatate ar trebui sa pui totul pe pozitie.
In primele doua saptamani de la montaj eram mereu atent sa pornesc/opresc manual de la buton atunci cand porneam/opream motorul. Ca la inceput, de atunci l-am lasat pornit si nu m-a mai interesat, asa de control, din cand in cand mai pun mana pe conducte si le simt calde :D
N-am vazut la mine pe bord consum mediu sub 6%, iarna, la temperaturi negative si in regim de oras. 6% aveam daca ma abtineam si mergeam frumos ca sa scot un consum mic. Cu acest preincalzitor montat doar pe filtrul de motorina, nu ca ar fi fost nevoie de inca unu, consumul a scazut la 5,8% in aceleasi conditii de conditii meteo si stil de condus. Cumva am reusit sa pierd filmarea cu media de consum de dinainte de a monta preincalzitorul, ea fiind de 6,3%.
Pe timp de vara preincalzitorul este inutil, temperaturile mai mari de 20 grade sunt suficiente pentru motorina si nu trebuie incalzita. Dar stiu ca voi apasa butonul Pornit atunci cand temperatura scade pana la 15 grade.
Dar pentru cei care folosesc combustibil alternativ si aici ma refer la uleiul vegetal, montarea acestor preincalzitoare este absolut necesar, ajuta enorm pornirea pe vreme rece, reduce depunerile cauzate de ulei si arderea o sa fie completa.