Salut, sunt Catalin. De curand
am intampinat si eu problema cu stergatoarele si anume ca functionau
doar pe treapta a 2-a, pe intermitent si pe treapta 1 nu miscau deloc. Problema a fost
ca o perie din motoras era blocata. Am tot cautat pe forumuri tot felul de
raspunsuri si rezolvari, ba chiar am vazut ca cineva a schimbat 2
motorase sh iar apoi a ajuns sa cumpere unul nou.
Cei care mai au problema asta pot incerca sa o rezolve cum am facut eu ca sa nu mai cheltuie bani degeaba... si uite asa mai invatam si una-alta. Am incercat sa fac un fel de tutorial prin poze.
Mentionez ca am efectuat aceasta operatiune si de aproximativ 4 luni functioneaza fara probleme.
In primele doua poze avem ansamblul de stergatoare asa cum este el demontat de pe masina.
Primul pas este slabirea acelei piulite folosind o cheie de 13.
Urmatorul pas este scoaterea celor 3 suruburi folosind o cheie de 10. Se intoarce mecanismul pe partea cealalta si se scoate mufa de pe suportul metalic, a doua poza. In partea din spate este asigurat cu o piedica care se indeparteaza folosind o surubelnita mica, mufa culisand inspre in fata. In poza a treia asa arata motorasul dat jos de pe ansamblul metalic.
Acum am ajuns in punctul unde demontam efectiv ansamblul motor. Prima data se da jos capacul de plastic care este fixat cu 4 cleme de prindere de plastic, cele 4 cerculete rosii, si care se fixeaza pe suportul metalic, cele 4 cerculete verzi.
In prima poza este indicat un surub care se scoate folosind un torx de 25. Dupa scoaterea surubului, se scoate clema incercuita(poza 2). Dupa care se departeaza carcasa rotorului de culoare negru de partea metalica culoare gri(poza 3). Grija mare la cum sunt pozitionate firele si acea clema ca sa stiti ulterior sa montati la loc tot ansamblul.
Cele doua corpuri fiind indepartate, putem vedea axul motorasului care este spiralat. Se prinde de acest el si se trage afara acest ax folosind putina putere. Doar sa aveti grija sa nu rupeti ceva fire. Dupa ce s-a scos afara se poate vedea efectiv rotorul.
In prima poza sunt indicate pozitiile celor 3 carbuni. Puteti misca de firele de cupru, asa testati care dintre carbuni sunt blocati sau se misca foarte greu. Daca carbunele este blocat sau culiseaza greu, se scoate si se curata. Daca sunt uzati la maxim, atunci doar schimbati.
In ce-a de-a doua poza este indicat capacelul care trebuie scos ca sa ajungem la carbune, se foloseste o surubelnita mica si subtire.
Scoateti carbunii pe rand si aveti grija sa nu rupeti firul care-l tine pe pozitie. Folositi un smirghel fin ca sa-l curatati pe toate cele 4 laturi. Curatati si locasul unde se introduce carbunele. Testati daca dupa aceasta operatiune carbunele culiseaza usor.
In cazul meu doar un carbune a fost blocat, l-am taiat in ideea de a merge prin magazine ca sa cumpar de schimb. Nu am gasit ceva identic si a trebuit sa le adaptez iar in final am renuntat si le-am reconditionat pe cele existente care aveau uzura undeva la jumatate, poza a treia.
Pentru reasamblarea sistemului se fac aceiasi pasi in sens invers. Trebuie sa aveti grija la doua aspecte foarte importante, cele doua tije lungi si insemnate cu galben sa fie paralele, iar cele doua piese insemnate cu o linie dreapta trebuie sa fie perfect aliniate. In poza sunt stramb amplasate, dar constructor precizeaza clar ca ele sa fie in linie dreapta cand se asambleaza la loc, poza a doua. Deci mare grija ca atunci cand strangeti acea piulita, cele doua metale sa fie perfect aliniate.
Cam atat, sper sa reusiti sa reparati motorasele defecte ca nu fiti nevoiti sa cumparati altele noi. Numai bine!
Cei care mai au problema asta pot incerca sa o rezolve cum am facut eu ca sa nu mai cheltuie bani degeaba... si uite asa mai invatam si una-alta. Am incercat sa fac un fel de tutorial prin poze.
Mentionez ca am efectuat aceasta operatiune si de aproximativ 4 luni functioneaza fara probleme.
In primele doua poze avem ansamblul de stergatoare asa cum este el demontat de pe masina.
Primul pas este slabirea acelei piulite folosind o cheie de 13.
Urmatorul pas este scoaterea celor 3 suruburi folosind o cheie de 10. Se intoarce mecanismul pe partea cealalta si se scoate mufa de pe suportul metalic, a doua poza. In partea din spate este asigurat cu o piedica care se indeparteaza folosind o surubelnita mica, mufa culisand inspre in fata. In poza a treia asa arata motorasul dat jos de pe ansamblul metalic.
Acum am ajuns in punctul unde demontam efectiv ansamblul motor. Prima data se da jos capacul de plastic care este fixat cu 4 cleme de prindere de plastic, cele 4 cerculete rosii, si care se fixeaza pe suportul metalic, cele 4 cerculete verzi.
In prima poza este indicat un surub care se scoate folosind un torx de 25. Dupa scoaterea surubului, se scoate clema incercuita(poza 2). Dupa care se departeaza carcasa rotorului de culoare negru de partea metalica culoare gri(poza 3). Grija mare la cum sunt pozitionate firele si acea clema ca sa stiti ulterior sa montati la loc tot ansamblul.
Cele doua corpuri fiind indepartate, putem vedea axul motorasului care este spiralat. Se prinde de acest el si se trage afara acest ax folosind putina putere. Doar sa aveti grija sa nu rupeti ceva fire. Dupa ce s-a scos afara se poate vedea efectiv rotorul.
In prima poza sunt indicate pozitiile celor 3 carbuni. Puteti misca de firele de cupru, asa testati care dintre carbuni sunt blocati sau se misca foarte greu. Daca carbunele este blocat sau culiseaza greu, se scoate si se curata. Daca sunt uzati la maxim, atunci doar schimbati.
In ce-a de-a doua poza este indicat capacelul care trebuie scos ca sa ajungem la carbune, se foloseste o surubelnita mica si subtire.
Scoateti carbunii pe rand si aveti grija sa nu rupeti firul care-l tine pe pozitie. Folositi un smirghel fin ca sa-l curatati pe toate cele 4 laturi. Curatati si locasul unde se introduce carbunele. Testati daca dupa aceasta operatiune carbunele culiseaza usor.
In cazul meu doar un carbune a fost blocat, l-am taiat in ideea de a merge prin magazine ca sa cumpar de schimb. Nu am gasit ceva identic si a trebuit sa le adaptez iar in final am renuntat si le-am reconditionat pe cele existente care aveau uzura undeva la jumatate, poza a treia.
Pentru reasamblarea sistemului se fac aceiasi pasi in sens invers. Trebuie sa aveti grija la doua aspecte foarte importante, cele doua tije lungi si insemnate cu galben sa fie paralele, iar cele doua piese insemnate cu o linie dreapta trebuie sa fie perfect aliniate. In poza sunt stramb amplasate, dar constructor precizeaza clar ca ele sa fie in linie dreapta cand se asambleaza la loc, poza a doua. Deci mare grija ca atunci cand strangeti acea piulita, cele doua metale sa fie perfect aliniate.
Cam atat, sper sa reusiti sa reparati motorasele defecte ca nu fiti nevoiti sa cumparati altele noi. Numai bine!