Pages

Probleme la injectie Logan 1.5dci 65 cai Euro 3

Este masina de la servici care a cam fost abandonata exact din cauza problemelor pe care le avea pe partea de injectie. Mai exact, nu urca in viteza mai mult de 100km/h, se oprea motorul in mers, lipsa de putere.
Ajungand pe mana mea, am inceput sa investighez una alta si acum, dupa 2 saptamani, functioneaza i ncontinuare ara niciun fel de probleme.
O pompa de injectie noua sare bine de 2100lei, putin cam scump. Pompa de injectie care s-a montat pe masina este una second hand si vine dintr-o sursa sigura, care nu a avut probleme cu injectia. Riscul este destul de mare, in cazul unei pompe de injectie folosite, ca dupa 1-2 saptamani sa produca span, moment in care te-ai f**** in fericire.
Am filmat in ideea in care o sa ajute pe unul, altul, cu aceste probleme pe partea de injectie. O problema la injectie nu inseamna neaparat schimbat pe piese, dupa ureche, pe incercate si aruncat cu banii in stanga si dreapta.
Nu ma intrebati de preturi, este irelevant, sunt cele de pe piata, supapa de retur noua de la magazin iar pretul pompei de injectie il face fiecare vanzator dupa bunul plac.

41 de comentarii:

  1. Pluralul corect este "furtunuri".
    In rest , tot respectul pentru ceea ce faci, tutorialele tale mi-au fost utile de nenumărate ori.

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. sus la descriere, fix primele cuvinte, am scris ca este masina de servici...

      Ștergere
  3. Salut Cristi,daca ai putea face s-a fii obligat s-a citesti descrierea si apoi s-a poti vedea filmarea ar citi si ei saracii!!!.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut Cristi, dar care este stilul tau de condus?,,economic,,

    RăspundețiȘtergere
  5. Si pe benzina...1.4 mpi imi moare in mers. acul turometrului cade incredibil de repede. Turatiile stau la 500 cam puțin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru cazul tau vezi aici http://www.tutorialelogan.ro/2015/09/curatat-motorasul-pas-cu-pasmpp-si.html

      Ștergere
  6. De ce este aprins martorul de faza lunga? Are modul DRL?

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut Cristi.Daca din greseala cineva schimba din treapta a 5-a direct in a 2-a ( in loc sa treaca in a 4-a) ce repercursiuni are asupra motorului ( povestea e ca un amic mergea la 2500 rpm in a 5-a si a vrut sa treaca in frana de motor normala dar a gresit treapta conform celor descrise anterior )? Exceptand ca motorul a fost turat pana la 5500-5800 rpm si in bord au fost aprinse semnul de motor galben si acel triunghi cu semnul exclamarii ( motorul e diesel ) in rest totul a fost normal. Pe astea le-am eliminat dupa ce am deconectat bateria si am lasat computerul de bord fara curent timp de 5-6 minute. Pot sa-mi spui care sunt alte probleme care pt sa apara? . Momentan motorul merge bine dar mie imi pare ca suna putin altfel cand accelerezi ( parere personala dupa ce am dat o tura de 30 km cu masina ) . Ai idee despre asa ceva? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, daca nu a spart ambreiajul sau cutia, nu a sarit distributia de la loc indoind vreo supapa, a scapat fara pagube. ulterior nu apare nimic

      Ștergere
    2. Masina merge normal in general dar doar cand accelerezi mie imi pare ca are un zgomot de supapa care scoate ca un "marait", ca o supapa care tacane repede ca si cum inchide-deschide mereu. Cum ajunge la turatie de regim si mergi cu ea constant zgomotul ala dispare. Ma gandeam sa nu fie electrovalva din capul rampei de presiune care sa aibe probleme.
      Consumul e cel normal iar in rest se comporta normal.
      Multumesc

      Ștergere
    3. pobabil ai un caine sub capota de auzi ca maraie o supapa. asta inca n-am mai auzit... daca erau supape indoite, cel mai probabil nu mai pornea motorul. deci nu, exclus supape.

      Ștergere
    4. Salut. Dupa cateva verificari am depistat de unde vine acel zgomot ciudat ( un marait sau un tacanit - cum vrei sa-l denumesti ). Nu este caine, nu este supapa, nu este electrovalva ... este un injector care cand intra in sarcina ( turezi motorul la peste 2000 rpm in sarcina ) incepe sa scoata acel zgomot ciudat. Am testat toate injectoarele ( pe rand ) si cand am decuplat injectorul cu pricina a disparut acel zgomot ciudat care apare doar in sarcina. Nici mecanicul nu a inteles cum de la cauza descrisa mai sus a ajuns injectorul sa faca urat. Daca mai pateste cineva ca mine poate ii dai o sugestie sa verifice intai injectoarele. Multumesc si bafta in viitor.

      Ștergere
    5. salut, pai daca imi spuneai de la inceput ca, "cârâie", sunet specific de avans, ma prindeam si eu despre ce spui. asa suna injectorul cand primeste mai mult combustibil decat normal. probabil acel injector are putina uzura si de acolo i se trage sunetul, dar nu este nimic de speriat. daca ai si resoftare cumva, asa cum am eu, aud sunetul respectiv de peste 150.000km ;)

      Ștergere
  8. Salut, vin si eu cu o problema poate stii ce sa schimb sa nu ma apuc sa schimb tot.
    Masina 1.5 dci 50kw din 2009 euro 4.
    Nu am consum marit (chiar foarte bun, maicamea umbla cu masina, undeva pe la 4.8 - 5.4 doar oras)
    De pornit intradevar invarte de 3 max 4 ori pana porneste dar porneste.
    Nu scoate fum, de tras masina trage foarte bine.
    Problema e ca la relantiu parca ar tusi una, zici ca nu ar primi motorina sau ceva de genu dar nu se opreste, in mers nu face nimic, chiar am iesit din oras si am mentinut turatie mare sa vad daca face dar nimic. Doar la rentiu face.
    Cineva mi-a spus ca e injector, am verificat asa cum e in clip sa vad cata motorina vine pe retur si intradevar la 3 injectoare vine ceva mai mult ca la una. Cineva a spus ca poate fi si regulatoru de injectie (Fuel Injection), cineva a spus ca poate fi senzorul de la pompa de injectie.
    Am schimbat filtru de motorina, am pus una de Bosch.
    Intrebarea e daca a mai patit cineva de genu sau daca ati mai auzit de aceasta problema?
    Aaa am uitat am facut ai test si presiunea e la 230 doar cand are acel rateu se schimba dar instantaneu isi revine.
    Ce ziceti, ce poate fi?
    Sa incep sa schimb tot?
    Masina are undeva la 68.000 km.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, pai daca tot ai avut CLIP-ul pus pe mașină, de ce n-ai făcut testul și de regulator presiune? Pentru asta sunt testerele, ca sa nu schimbi tot.

      Ștergere
  9. Un sfat o parere despre acest zgomot?
    https://youtu.be/19msCQL9gGA
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, încă n-am reușit să diferențiez sunete dintr-o filmare. Parcă se aude o bătaie, dar n-am nicio idee.

      Ștergere
    2. In afara de tacanit, celălalt zgomot se aude un pic începînd cu secundă 18 din filmulet.

      Ștergere
    3. Sunetul de pe o filmare nu o să fie niciodată ca cel din realitate, nu am cum să-mi dau seama de vreun sunet diferit

      Ștergere
    4. Si intre secundele 14-16.Problema care ma deranjează este tremurul motorului si fumul.La relanti vibrează esapamentul asa tare parca se aud doua table care se lovesc una de alta (tampoane la esapament sunt înlocuite recent din aceiasi cauza)

      Ștergere
  10. HardSoft - Salut Cristi, am rugamintea sa-mi spui daca ai mai intanit un astfel de fenomen ( ca cele descris mai jos ):
    - masina porneste normal ( la sfert de cheie cum se spune ) dar dupa 20-40 secunde incepe sa tremure ( daca nu o acelerezi si o lasi sa mearga la ralanti ), turatia scade incet si motorul se opreste dupa inca cateva secunde ( maxim 20 ). Daca tin motorul turat la peste 1200-1400RPM atunci merge normal si nu mai prezinta simptomele de mai sus.
    - a doua probolema este ca dupa ce se incalzeste motorul ( la peste 40-50 grd C ), acesta incep sa scoata un usor fum alb. Nu mult dar scoate ... mai ales cand o accelerezi brusc. De consumat ulei consuma - maxim 0,5 litri la 1500-2000km. Masina are peste 150.000 km si am mers cu ea cam 50-50% afara-oras.
    Te rog sa-mi spui daca ai mai intalnita aceste fenomene si care crezi tu ca sunt cauzele. Zilele viitoare urmeaza s-o pun pe tester dar mai dureaza ca cel cu testerul e in CO.
    Multumesc si te salut cu respect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am uitat sa precizez ( din graba ) - autoturismul este un Logan 1,5 DCi, Euro 3 din 2006.
      Multumesc

      Ștergere
    2. salut, nu m-am intalnit ci un astfel de fenomen pentru ca nu sunt mecanic auto.
      - acel fum alb este specific consumului de ulei, deci nu ai de ce sa-ti faci griji.
      - pentru problema cu tremuratul si opritul motorului... de preferat o diagnoza, poate se vede ceva acolo, n-am mai auzit pe nimeni sa se comporte asa.

      Ștergere
    3. Salut Cris.
      Raspuns la problema cu " asina porneste normal ( la sfert de cheie cum se spune ) dar dupa 20-40 secunde incepe sa tremure ( daca nu o acelerezi si o lasi sa mearga la ralanti ), turatia scade incet si motorul se opreste dupa inca cateva secunde ( maxim 20 ). Daca tin motorul turat la peste 1200-1400RPM atunci merge normal si nu mai prezinta simptomele de mai sus"
      Am testat masina si trebuie schimbata pompa de injectie. Treapta de joasa presiune din pompa trebuia inlocuita complet ( avea uzura mare ). Am pus o alta pompa ( second hand, mai putin uzata )si masina merge normal. Deci pompa de injectie era problema.
      Cel care a facut diagnoza imi spunea ca la turatii de sub 1100 RPM pompa de joasa nu mai lucreaza cum trebuie din cauza uzurii si pompa de inalta nu mai are ce sa bage in motor.
      Metoda prin care el a incercat sa-mi arate ca treapta de joasa nu lucreaza fost foarte simpla, a pornit masina si din 5 in 5 secunde apasa para de amorsare a pompei ( para de cauciuc care o folosesti cand schimbi filtruul de motorina ). A mers masina asa aproape 10 minute fara sa prezinte probleme. Cum a incetat sa apese pe para, dupa scurt timp a inceput sa apara fenomenul stiut si in final motorul a murit.
      Ce parere ai de chestiunea asta?

      Ștergere
    4. Foarte tare! Are logica ce a spus omul cu diagnoza, stia sa foloseasca o diagnoza si sa o interpreteze. Bravo lui

      Ștergere
  11. Salut Criș, am un Logan 1.5 diesel și am o problema, de pornit pornește bine dar când sunt în treapta a - 4a la 3000r/min sau în treapta a-5a la 2800-3000r/min mi se aprinde în bord exact martorul de ți sa aprin ție în videoclipul asta, cel de deasupra martorului frânei de mana și când se aprinde nu nai am accelerație, câteodată dispare și am accelerație câteodată trebuie sa reduc sa dispară martorul.... O fi un injector sau bujia incandescenta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, niciuna, nici alta. mergi la un service si faci o diagnoza ca sa vezi unde este problema. acel martor este comun pentru mai multe posibile probleme.
      nici de la injector si nici de la bujie(chiar si toate 4) nu se aprinde niciun martor in bord

      Ștergere
  12. Salut, Cris! La Logan 1.5 dci euro 4 2009, am urmatoarea problema. La relanti merge perfect. Cand plec de pe loc, si incerc sa avvelerez normal incepe sa mearga in suturi asemenea unei intreruperi de combustibil. Pe tester la reprezentanta au spus ca nu sunt probleme. Ce am mai depistat recent este ca atinci cand se aprinde martorul spirei galbene din bord masina accelerează foarte bine. Am schimbat filtrul de motorină. E posibil sa fie parte electrica sau mai caut partea de injecție? Precizez ca pe logan este montat si un cruise control. Are legătură? Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, faci diagnoza in timpul mersului, imposibil sa fie parametrii ok atunci cand are intreruperi. Faptul ca se aprinde un martor in bord, obligatoriu se vede cine este vinovatul. S-ar putea sa fie si de la cruise ocntrol, nimic nu este exclus

      Ștergere
  13. Salut domnu Criș am un scenic 15 dci injecție siemens dimineața pornește greu la a4 cheie sau cu sprai l.. La cald pornește la sfert merge ff bine ca motoru pe benzina, asta decînd am spălat motoru ce sfat îmi dați multumesc

    RăspundețiȘtergere
  14. Salut am și eu o problema am schimbat supapele de retur originale ( Delphi ) la un logan 1.5 dci am șters eroarea ( arculețul ) si după 200 km să aprins iar dimineață porneste greu și scoate si fum pînă se încălzește...aveti ceva cunoștințe

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, eu n-am auzit sa se aprindă vreun martor în bord de la injecție, nici măcar când s-a topit pistonul de la injector blocat.
      Faci o diagnoza și vezi care este eroarea pentru care se aprinde martorul din bord.

      Ștergere
  15. daca aveam un consum de 6-7 pe 1.4mpi ul meu....doamne, mi se umplea inima de fericire (8.9l/100km)

    RăspundețiȘtergere