Montat ABS

Mai bine spus, conversia sistemului de franare de la non-ABS la ABS.
Pentru a duce la bun sfarsit aceasta conversie, pe langa modificarile ce trebuiesc facute, trebuie achizitionate si cateva componente, cel mai probabil de la dezmembrari auto:
- pompa de ABS
- suportul pompei de ABS
- conectorul ce intra in pompa de ABS cu firele cat mai lungi, inclusiv sigurantele si soclul lor
- senzorii de ABS fata si spate
- capsula de servo frana
- pompa de frana
- ambele fuzete fata pentru ABS
- ambii rulmenti fata pentru ABS. grija la numarul de poli daca ii cumparati noi!
- talerii spate cu gaura pentru senzorii de ABS. grija la modelul de taler, sunt 2 feluri(vedeti ini filmare)
- inelele ce se fixeaza pe tamburii spate
- carenajele din plastic care protejeaza senzorii de ABS de pe spate
- toate conductele de frana care trebuie sa fie cat mai putin indoite si sa nu aiba rugina pe ele
- suruburi, braduleti de fixa reconducte

Ce nu apare pe filmare si am omis total aceasta parte(nu mi-a trecut deloc prin minte), este identificarea numarului de poli. Motiv pentru care am montat prima data tot sistemul pe spate si instalatia electrica. Am pus testerul(CLIP) si am invartit o tura de roata ca sa numar cati poli au inelele de pe spate. Daca-mi aduc aminte, 42 la numar, asa ca am cumparat rulmentii cu 42 poli.

O sa ma intrebati de pret, total m-a ajuns pana la aproximativ 1000 lei, in niciun caz peste aceasta suma. Nu ma intrebati de unde am cumparat, nu veti primi un raspuns in acest sens, gasiti totul la dezmembrari auto iar lista o aveti mai sus. Multumesc Cris Alexandru!

In primul clip prezint partile componente necesare conversiei si explic unele detalii


In cel de al doilea clip am montat talerii si senzorii pe spate. Nu am mai filmat remontarea componentelor si nici aerisirea franelor. Aceste detalii sunt deja pe blog si se pot vedea in urmatoarele 2 link-uri Schimbat saboti frana la Logan si Schimbat lichid de frana.


In cel de al treilea clip am tras si legat toata instalatia electrica, montat senzorii de pe fata.
Din acest link puteti descarca toata documentatia necesara ca sa montati si legati instalatia electrica.


In cel de-al patrulea clip, ca sa mearga mult mai rapid, am apelat la ajutoare. Avand acces la elevator, montarea si aranjarea conductelor a fost mult usurata. Pe langa acestea s-au mai montat capsula de servo frana, pompa de frana, pompa de ABS, fuzetele fata si inlocuiti rulmentii cu unii noi, aerisita toata instalatia de franare si verificarea pe tester ca totul este in regula.


Trebuia sa fac si un test inainte si dupa montarea ABS-ului, asa ca iata-l. Doar ca rezultatele nu sunt tocmai precise, o diferenta de 2-5km/h afecteaza enorm acea distanta de franare. Dar asa ca si o comparatie cat de cat este ok.
Ce nu se vede pe filmare, absolut deloc, la franarea non-ABS masina nu era stabila, a trebuit sa ajustez traiectoria din volan si m-am cam panicat. Ulterior cand am schimbat talerii spate, am gasit cate un piston blocat pe fiecare parte, lucru care a afectat putin franarea. Posibil ca inlocuirea lor cu unii noi sa fii afectat mult in bine si rezultatul testului cu sistemul de franare ABS montat pe masina.


Schimbat cablu de ambreiaj si gresat furca

La vreo 5000km dupa schimbarea ambreiajului, adica asa de pe la 75.000km, a aparut acel sunet si abia pe la 160.000km am luat atitudine si am inlocuit acest cablu de ambreiaj.
Dupa cum se aude pe filmare, vinovat nu era doar cablul ci si furca de la ambreiaj. Cand am schimbat ambreiajul baietii n-au schimbat si acea furca cu una noua, motivul aparitiei acelui sunet. Mai multe persoane mi-au confirmat prezenta sunetului dupa schimbarea ambreiajului.
Dupa gresarea furcii, pedala de ambreiaj se apasa muult mai usor.

Inlocuit burduf de pe bieleta de directie

Avand ocazia sa urc masina pe elevator, am inspectat una alta pe acolo si am constatat ca unul dintre burdufele de pe bieleta casetei de directie prezenta semne de batranete, fisuri adanci.
Fiind ieftine, am decis ca trebuie schimbate.
Nu m-am gandit nicio clipa ca voi pune burdufe de la Breckner, se stie ca sunt de o calitate indoielnica. Dar am fost asigurat ca burduful de origine se pune foarte greu. Asa ca... o sa fiu cu ochii pe ele ca sa vad cum se descurca in timp.


Nici sa nu puneti asa ceva pe masina, de la Breckner zic, sunt niste gunoaie ordinare, nimic din ce fabrica ei nu este nici pe departe calitativ!

Montat incalzitor rapid de antigel

In masina fiind, la lucru, Alex imi arata o poza si imi spune "Valentin vinde incalzitor pentru antigel, cu bujii". In secunda urmatoare am sunat si comandat unul si pentru masina mea.
Multe marci de masini au asa ceva din fabrica si chiar ajuta la incalzirea mai rapida a motorului si mai ales a habitaclului, in special la cei cu motoare diesel.
Cand l-am scos din colet, prima impresie a fost "WOW", nu-ti trebuie prea multa scoala ca sa-ti dai seama ca ai in mana un produs care nu-ti lasa absolut deloc impresia de "ieftin" sau proiectat si asamblat in graba in cine stie ce beci obscur.

L-am montat pe masina cu 2 zile inainte de revelion. Pe 1 ianuarie 2018 dimineata unii dormeau de rupeau patul, eu m-am trezit la 5 ca sa testez si sa filmez noua jucarie. O sa ma intrebi daca isi face treaba si daca merita... MERITA!
Unde mai pui ca este universal, poti pune pe orice masina, benzinar sau diesel. Putin probabil si pe una electrica :))
Daca ai ajuns sa citesti pana aici, inseamna ca esti interesat de acest incalzitor si vrei sa stii de unde se poate cumpara. Intra pe acest link Preincalzitoare Auto si vei afla pretul, mai  multe detalii tehnice, specificatii.
In prima filmare prezint si arat montajul pe masina mea. De preferat sa te ajute cineva, pierzi mai putin antigel daca sunt doua maini in plus pe acolo. Ca si timp de montaj, aproximativ o ora.


La montarea acestui incalzitor am facut o greseala enorma care era cat pe ce sa ma coste foarte scump! Cumva am reusit sa omit din instructiuni partea in care era specificat ca acele doua mansoane rosii de pe conductele unde vin puse furtunele, trebuie date jos si in niciun caz sa nu se puna furtunul peste ele. Nu faceti ca mine! Am ramas in camp cu familia undeva pe aproape de Fagaras. Tin sa-i multumesc baiatului cu numere de Prahova care m-a scos din acest rahat, desi era rupt de obosit dupa un drum de 1200km si inca vreo 200 pana ajungea la destinatie. Dovada ca totusi se mai gasesc oameni de caracter in tara asta! Inca o data tot respectul meu!


Mi-am facut putine griji in privinta consumului suplimentar de curent al acestui incalzitor, 60A este un consum foarte mare.
Eram convins ca nu o sa fie probleme, Dacia a pus alternatoare supradimensionate pe Logan. Ca sa vezi, au pus si lucruri bune ;). Masina face cam 4km pe zi, 2km la dus, 2km la intors. Dupa 27de zile, bateria inca nu este descarcata.
A trecut aproape 1 an si n-am avut nicio problema legat de descarcarea bateriei.


Si cum vreti sa stiti care sunt performantele acestui incalzitor, puteti sa le vedeti in urmatorul film, film pe care inca nu l-am terminat de editat. Dar cu putina rabdare o sa ajungeti sa-l vedeti ;)
Si in final este gata si aceasta filmare cu testul comparativ.