Pages

Schimbat cablu de ambreiaj si gresat furca

La vreo 5000km dupa schimbarea ambreiajului, adica asa de pe la 75.000km, a aparut acel sunet si abia pe la 160.000km am luat atitudine si am inlocuit acest cablu de ambreiaj.
Dupa cum se aude pe filmare, vinovat nu era doar cablul ci si furca de la ambreiaj. Cand am schimbat ambreiajul baietii n-au schimbat si acea furca cu una noua, motivul aparitiei acelui sunet. Mai multe persoane mi-au confirmat prezenta sunetului dupa schimbarea ambreiajului.
Dupa gresarea furcii, pedala de ambreiaj se apasa muult mai usor.

76 de comentarii:

  1. cam multa vazelina ai bagat acolo,daca nu mai porneste de pe loc masina sa sti ca a ajuns vazelina pe discu de ampreaj,placa de presiune si volanta bn inteles.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. a trecut aproape 1 an de atunci... nicio problema in genul

      Ștergere
  2. Pana la urma, zgomotul a disparut in totalitate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu prea, s-a diminuat considerabil dar inca este prezent

      Ștergere
    2. Cristi, furca aia sta sprijinita in carterul cutiei pe un mic pivotbdin teflon, el se afla spre baterie, trebuia mai intai sa bagi niste wd40 cu acea tevuta, prin spatele furcii, apoi sa aplici vaselina la spray in acel mod. Cand am schimbat ambreiajul am avut grija sa curat si sa gresez acea articulatie. E o singura furca, nu doua intercalate.

      Ștergere
    3. multam de info. eu povesteam din amintiri...

      Ștergere
  3. cam multa vazelina ai bagat acolo,daca nu mai porneste de pe loc masina sa sti ca a ajuns vazelina pe discu de ampreaj,placa de presiune si volanta bn inteles.

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut baieti,lucruruile stau cam asa,scoti cablul de pe furca,scoti burduful,impingi de furca spre motor si dai cu spray cu vaselina sau un furtunas cu seringa cu ulei exact la mijlocul furci pe partea spre cutie unde furca culiseaza pe o nuca din plastic de unde provine si zgomotul iar burduful se pune mai usor fara sa pui cablul pentru ca se misca liber fata spate,spor la treaba.

    RăspundețiȘtergere
  5. completare)Se poate unge cu ulei tot cu acel furtunas si seringa si mai jos unde furca impinge rurmentul de presiune,multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu l-am uns cu vaselina grafitata cu ajutorul unei fasete de plastic pe la burduf cu cablul scos din furca... nu mai scartaie.
    Cris de ce ai demontat eleronul de pe luneta?Eu tocmai vroiam sa montez unul in aceasta vara...este cumva interzis cu asa ceva pe luneta...pacat arata cool.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am pus acea folie pe luneta inainte si se pare ca a fost o greseala, s-a deformat folia si s-a dezlipit de pe luneta iar dupa un an a inceput sa flendere eleronul.
      scuze de raspunsul tarziu, blogul s-a hotarat sa nu ma mai informeze de comentariile noi :(

      Ștergere
  7. Salutare, si eu aveam exact aceeași problema cu pedala de ambreiaj, se apasă destul de greu si făcea acel zgomot ca de fier pe fier, am scos cablul si burduful de cauciuc si am dat cu spray degripant acum ambreiajul se apasă foarte ușor si nu mai scoate nici un fel de zgomot, rămâne de văzut cât timp... mulțumim pentru tutorial!

    RăspundețiȘtergere
  8. Anul trecut am schimbat cablul ,acum iar aceiasi problema enervanta zgomotul produs sus la pedala deoarece incepe sa se miste camasa de plastic a cablului simultan cu cablul.Pt 50 de lei la service nu m-am murdarit pe maini.Pt cine are atelierul la distanta multumim de tutorial!

    RăspundețiȘtergere
  9. Salutare! Și eu mă confrunt cu aceeași problemă. Deși am uns furca, zgomotul este în continuare și pedala tot tare. Dar după aproximativ 5 km zgomotul dispare. Are cineva totuși o rezolvare eficientă?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In afara de a schimba cablul nu ai nici o sansa parerea mea,am incercat eu magarii cu uns cablul nema sansa,daca nu te enerveaza zgomotul poti merge mult si bine asa eu n-am suportat!

      Ștergere
    2. Mersi pt sugestie. O să schimb și cablul, deși mecanicul spune că el scos din furcă face cursă curat și ne se mai aude deloc. Oricum și eu mă gândeam la ultima variantă asta cu schimbatul cablului. Sincer, nici eu nu suport acest zgomot urât . Mersi inca o dată

      Ștergere
  10. Eu la interval de o luna(numai vara) bag vaselina grafitata prin partea dreapta a furcii cu o șurubelnița. Nici eu nu suport acel scârțait al ambreiajului. Iarna merge ca uns.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cum de a picat ambreiajul așa de repede eu l am schimbat la aproape 300 000 km dar la e4 e hidraulic

    RăspundețiȘtergere
  12. Salutare Cristian,

    logan preference, 1.4, 2005.
    Am observat de vreo 2 saptamani, cateodata dupa ce eliberez pedala de ambreiaj agata un pic , adica se ridica pana unde a fost reglata dar mai putin 1 cm sa zic asa.
    Ulterior dupa 15-20 de secunde se ridica pedala pana la capat singura.
    Am 161 de mii de km , am schimbat kitul de ambreiaj odata pe la 140 mii, dar fara sa schimb si cablul.
    Sa fie cablul sau camasa cablului de vina?
    Multumesc anticipat pt raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu stiu.
      scuze de raspunsul tarziu, blogul s-a hotarat sa nu ma mai informeze de comentariile noi :(

      Ștergere
  13. Salut Cris, ce parere ai despre modificarea asta, afecteaza cu ceva sau are vreun scop:
    https://drive.google.com/open?id=1VK6SR3kCruQHmMtGl1Y5QRIjaeu13AS8
    sandero stepway 2 2013, cumparat la mana a doua de 2 luni, i-am desfacut plasticul din jurul volanului pentru ca blocul de lumini nu cupla faza scurta tot timpul

    RăspundețiȘtergere
  14. Salut , faci si un video in care schimbi boxele de la logan ? Tot apar pareri contradictorii in legatura cu diametru lor ( 13 cm , 16, 5 , 17 ) .
    Numai bine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, toate cele 4 sau 6 difuzoare de pe logan sunt de 13cm. poti pune orice dimensiuni(sa nu exageram) daca se fac modificari si adaptari.
      scuze de raspunsul tarziu, blogul s-a hotarat sa nu ma mai informeze de comentariile noi :(

      Ștergere
  15. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  16. Salut Am un logan 1.6 din 2005 si am doua probleme nu mai indica corect temperatura si cantitatea de benzina La inceput afisa 6 liniute la temperatura iar dupa doua luni indica doua liniute sau nici una indiferent daca motorul este rece sau cald. Am schimbat termostatul si senzorul de temperatura dar fara nici un rezultat. Adoua problema legata de benzina cand pornesc masina indica rezervorul plin iar dupa cativa km se aprinde becul de combustibil . Am schimbat sonda de pe pompa de benzina dar degeaba. Imi poti da te rog un sfat ce ar putea avea. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, testeaza si cu alte ceasuri

      Ștergere
    2. Ok o sa incerc multumesc asta era urmatorul pas dar cineva mi a spus ca nu are nici un efect si ca trebuie resoftat calculatorul Multumesc

      Ștergere
    3. calculatorul? care calculator? io inca n-am auzit asa ceva :))

      Ștergere
  17. Se referea la ECU cel plasat in spatele bateriei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. spune-i la acel cineva ca n-are nicio legatura calculatorul de injectie cu ce afiseaza pe ceas :))
      dar nu strica sa faci o resoftare, castigi putere, far garantat nu-ti rezolva problema.

      Ștergere
    2. Am schimbat ceasurile si totul este ok acum singurul inconvenient in loc de 130000 km acum am 345000😀 dar nu este nici o problema masina nu este de vanzare multumesc de ajutor

      Ștergere
    3. Schimba cipul (cb)de pe placa electronica a ceasurilor cu cel vechi el este responsabil cu inregistrarea km,vezi prin tutorialele lui cristi cum sa faci daca nu stii,multumesc.

      Ștergere
  18. Cristi nu furca face ci are un șurub de teflon cu cap de bila unde se centrează furca acolo face spray vaselina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o sa ma interesez exact :D
      ieri era un logan cu schimbul de ambreiaj, la service. puteam sa ma informez, nu m-a pasionat

      Ștergere
  19. Am si eu o problema porneste greu cand e calda

    RăspundețiȘtergere
  20. Mai ai de gand sa postezi si tu? Sau ai abandonat totul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am cateva filmate, aproape finalizate editarea, lipseste doar timpul

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  21. Am si eu o intrebare in legatura cu pedala de ambreiaj si aceleratie la o Dacia Logan 2008. Am bagat piciorul dedesubt,ea fiind in pozitia normala si am observat ca se ridica destul de sus,este normal sa fie asa,avand in vedere ca am incercat si cu alte masini si acolo erau fixe pedalele.

    RăspundețiȘtergere
  22. Deci nu ar trebui sa mi pun semne de intrebare legate de cablul ambreiajului sau al acceleratiei? Sunt mai prevazator si nu as dori sa ma trezesc cu masina blocata in mijlocul drumului din cauza ambreiajului

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "perfect normal" cam asta ar trebui sa insemne, nu?!

      Ștergere
    2. Sunt incepator)),si nu stiam exact cum trebuie sa pun problema,multumesc pentru ajutor

      Ștergere
  23. Salut! Scartaitul a aparut si la mine (1.4mpi 2006 153.000km). Am doar acest weekend la dispozitie sa o repar. Daca nu merge ceea ce ai facut tu in videoclip, ce imi recomanzi? Multumesc anticipat penteu raspuns!

    RăspundețiȘtergere
  24. Salut Cristi, am un Logan 1.5dci și astăzi, eram în treapta a 3 a la 3500rtpm și când sa schimb treapta a 4 a a început sa se tureze motorul în gol la vreo 4900rtpm, de la ce ar putea fi? Stătea accelerată într una pe roșu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, ori o problema din periile de la pedala de acceleratie, ori ti-a luat-o pe ulei(insemnand ca ai scos fum monstru in spatele tau)

      Ștergere
    2. Deși era turată la maxim, nu scotea deloc fum, înseamnă că problema e de la senzorul de accelerație..

      Ștergere
  25. Vreau și eu să montez cablu in pedaya de la ambreiaj, mi-a ieșit de acolo și vreau să știu cum se pune înapoi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt destul de sigur ca explic in filmare cum se face.
      s-ar putea sa explic mai in detaliu aici http://www.tutorialelogan.ro/2013/07/imobilizat-pedalele-de-ambreiaj-si-frana.html

      Ștergere
  26. Salut ! Ce kit de ambreiaj este pentru 1.5 dci 65 de cai ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, multi producatori fabrica ambreiaj pentru Logan. nu stiu sa-ti recomand ceva anume :(

      Ștergere
  27. Cristi, pentru servo trebuie sa schimb doar capacul, pompa si rulmentul la ambreiaj? Are doar 63000 Km.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt destul de sigur ca mai mult de atat... nu stiu exact ce este necesar

      Ștergere
  28. Salutare!
    La logan 2010, 1.6 16v este acelasi principiu?? Deja ma scoate din sarite, la mine si scârțâie! Ma gandeam sa nu schimb cablul si sa incerc sa bag vaselina cu un spray pe camasa cablului. Problema e ca la 16v saca arunci un ac...nu cade jos, e foarte ingramadit acolo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, șanse maxime să ai ambreiaj hidraulic, deci nu prea

      Ștergere
  29. Am un logan 2005 și când schimb agață ,cîteodată nu intră in viteză cand e oprită apară anbreajul si intră normal ,si Dup aia intră toate si fără ambreaj bineinteles cu motorul oprit ,in mers apàs ambreajul si cate o dată intră super câteodată agăța, menționez că am schimbat uleiul din cutie .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, ori ambreiaj uzat și atunci când apeși pedala nu merge cursa până la capăt, ori ai bucșe uzate la timonerie

      Ștergere
    2. Salut ,azi am mai strâns piulitele de la cablu ambreaj ,am pus vaselinà pe timonerie si am observat că tot cauciuc ul este crăpat si are un mic joc acolo ,pedala de ceva timp o simt cam moale la apărare dar masina pleacă fără probleme din anbreaj , când am schimbat uleiul mecanicul a zis că a găsit piliturà de bronz in ulei si a găsit si câteva bucăți de ulei închegat ,el o tine pe a lui să schimb cutia, ambreaj, si timoneria cu tija cu tot ,am fost la reprezentanța Dacia si cei de acolo își dădeau cu parerea nu au făcut absolut nimic si îmi cereau 150 lei nu le-am dat nimic.

      Ștergere
    3. salut, acel cauciuc crapat este la fel la toti. pilitura si ulei inchegat, asta am inteles, dar care este problema?! de ce imi dai toate aceste detalii?!

      Ștergere
  30. Scuze de deranj ,am urmărit multe tutoriale de ale tale pe net si chiar mi-ai fost de mare ajutor ...Pur si simplu nu stiu ce să mă mai fac unde mă duc mă refuză să se uite la ea și spun ,nu ne băgăm la lucruri minore dacă îți intră și nu sare mergi așa cu ea . Încă o dată mii de scuze pentru deranj și mulțumesc frumos pentru timpul acordat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si tot nu mi-ai spus care este problema ce te deranjeaza, ce este defect, ce nu face sau ce face?!

      Ștergere
  31. Probleme este că agăța in mers ,câte odată intră mai greu,și foarte rar îmi cîŕie când trec in treptele inferioare , și câte odată nu apuc să schimb când mă apropii de intersecție de frică să nu o bruschez , îmi e frică să nu rămân cu ea in drum , am uitat să menționez masina este un logan 14 Mpi fără nicio dotare ,intrebarea este credeți că problema s-ar putea rezolva fără să schimb ambreaj sau cutie , dacă eram mai aproape o duceam la dumneavoastră! Eu sunt Din Dâmbovița Municipiu Moreni . Mulțumesc frumos și aștept o parere de-a Dumneavoastră.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mda, mi-ai scris de prima data, am uitat :(
      ca este pedala moale, este bine, nu un simptom.
      cutia o schimbi cand incepe sa faca zgomot in mers, cand se blocheaza. eu zic sa schimbi mecanicul, pare mai logic.
      de ramas in drum garantat nu ramai, nu ai niciun simptom care sa inice acest lucru. colegul a facut vreo 3000km cu cutia praf pana a gasit una sa o schimbe.
      ai timoneria pe tije, acolo sunt ceva bucse din blastic ce se schimba, nu stiu sa-ti spun cu exactitate pentru ca eu n-am schimbat, desi am pe undeva cumparate acele bucse. nu m-am inteles cu timoneria de la Logan in clipa in care am luat-o, nimeresc in treapta 3 intr-o veselie.
      ok, eu zic sa schimbi mecanicul, ori e din bucse timonerie, ori din reglaj timonerie.

      Ștergere
    2. Multumesc din suflet 'toată treaba sa rezolvat foarte simplu 'cablul agăța 'și o bucșa de pe tijà à e rea plesnita si piulița la căutătorul de viteze e rea slabit cu 100 ron am reusit să o repar'și o zis mecanicul un nene de 77 ani 'dacă vând masina el mio cupaŕă din câte loganuri ia trecut prin mâini a zis că e cea mai bună din toate punctele de vedere .

      Ștergere
  32. Salutare,am schimbat si eu cablu acum cateva zile si dupa 10 minute maxim de mers pedala se intareste destul de mult,ai vreo idee te rog?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, baga puțin ulei pe cablu și vezi cum o sa se comporte. Asta daca este cablul vinovat

      Ștergere
    2. Din păcate tot așa se întâmplă,ciudat este că înainte să fie pus cablul,cu cel vechi mergea fara probleme

      Ștergere
    3. eu as spune ca este ambreiajul vinovat, nu cablul.

      Ștergere
  33. Salut stie cineva de ce caraie atunci când schimb vitezele , nu întotdeauna nu e de la cutie , e ceva de la ambreiaj se aude cam de 5000km

    RăspundețiȘtergere