De mult tot zic ca o sa pun un voltmetru pe masina, ca sa fie acolo, rau oricum nu face.
Am comandat de pe aliexpress/ebay acum mult timp in urma si tocmai i-a venit randul sa-l montez. La cei vreo 15lei cat a costat, merita fiecare banut.
In final a ramas legat la plus continuu. Si casa va fie mai usor, firele de culoare rosu au plus continuu iar firele de culoare galbem au plus dupa contact.
Si cum maestral a adus in discutie faptul ca un voltmetru legat direct pe baterie arata un voltaj mai mare ca si cel legat undeva pe instalatia electrica, ba mai mult, ati sarit o gramada cu gura pe mine ca legarea voltmetrului imi consuma bateria si asta dauneaza sau ca o sa ma trezesc a doua zi cu bateria descarcata din cauza lui, a aparut si aceasta filmare.
Confirm ca voltajul afisat este mai mare daca se leaga direct pe baterie fata de un voltmetru legat undeva pe instalatia masinii.
Stati linistiti ca acest voltmetru este egal cu zero la consumul de curent din baterie. Dupa cum greseam in calcule(grea matematica uneori) si am corectat ulterior printr-un text afisat pe filmare, o baterie de 75Ah este consumata de acest voltmetru in vreo 4 ani si cateva luni, deci...
Vasile din Constanta mi-a spus ca voltajul de pe baterie difera mult de voltajul de pe instalatia electrica, m-a pus pe ganduri si am testat. Asta a iesit:
Am comandat de pe aliexpress/ebay acum mult timp in urma si tocmai i-a venit randul sa-l montez. La cei vreo 15lei cat a costat, merita fiecare banut.
In final a ramas legat la plus continuu. Si casa va fie mai usor, firele de culoare rosu au plus continuu iar firele de culoare galbem au plus dupa contact.
Si cum maestral a adus in discutie faptul ca un voltmetru legat direct pe baterie arata un voltaj mai mare ca si cel legat undeva pe instalatia electrica, ba mai mult, ati sarit o gramada cu gura pe mine ca legarea voltmetrului imi consuma bateria si asta dauneaza sau ca o sa ma trezesc a doua zi cu bateria descarcata din cauza lui, a aparut si aceasta filmare.
Confirm ca voltajul afisat este mai mare daca se leaga direct pe baterie fata de un voltmetru legat undeva pe instalatia masinii.
Stati linistiti ca acest voltmetru este egal cu zero la consumul de curent din baterie. Dupa cum greseam in calcule(grea matematica uneori) si am corectat ulterior printr-un text afisat pe filmare, o baterie de 75Ah este consumata de acest voltmetru in vreo 4 ani si cateva luni, deci...
Vasile din Constanta mi-a spus ca voltajul de pe baterie difera mult de voltajul de pe instalatia electrica, m-a pus pe ganduri si am testat. Asta a iesit:
Deja am planificat un update la ce ai tu aici ;) ... doar că mai durează puțin :D
RăspundețiȘtergereInteresant :) 👍
RăspundețiȘtergereStreu de unde lai cumparat?:) voltu
RăspundețiȘtergerede pe aliexpress sau ebay, dupa cum am scris si la descriere :))
ȘtergereLe gasesti si pe pe olx sau lajumate
Ștergereidentic cum am montat eu, 50lei. apai de la 15 la 50lei bag motorina cam de 150km
ȘtergerePlm:) nu mam spalat pe ochi,si nu am citit
RăspundețiȘtergereCred că ar trebui sa te pregatesti de o baterie noua.
RăspundețiȘtergerede ce spui treaba asta? bateria nu are un an si explicam in filmare de ce era descarcata
ȘtergereBecause it is 12.3V. But it is fake number. If you conect voltmeter directly on battery it will shows 12.7 or 12.8V. I know it because i have similar voltmeter from Aliexpres with 2 usb ports, and it works properly only if it is connected directly on battery, but not trough car instaltion. There are always some loss in those wires. Try it.
Ștergerehi, maestral. yes i know. i manipulated the film to see the same voltage on the battery and the voltmeter :D
Ștergerebecause you brought this into our discussion, i filmed an update with this.
😀
Ștergeredone, maestral
ȘtergereCristi salut! Ce model de baterie folosesti si ce amperaj are asa si cit amperajul pentru start?
RăspundețiȘtergeresalut, Rombat cu Pb e tot ce stiu despre ea
ȘtergereEu cred ca este bateria dusa, sau este de proasta calitate nu are voie sa se descarce in câteva zile (in 20 de km se încărca full garantat)!!!!
RăspundețiȘtergerenu are voie sa se incarce in 20 minute, este imposibil, fizic este imposibil
Ștergeresalut
RăspundețiȘtergereo baterie identica cu a ta am si eu pe masina 1.5 dci
Tot rombat, are un an si ceva bateria si a murit si a mea (a mea este de 65 A) . Cred ca sunt de proasta calitate. Desi am 3 ani garantie la ea ma gandesc sa o schimb prin toamna.
Am fost cu ea la un service sa o verifice si mi-a spus ca e in parametri.
Dupa parerea mea nu are voie sa faca asa.
am prieten care a dus-o cu Rombat 7 ani, tot dci.
Ștergeredin ce-mi spui tu, doar ai ramas fara curent si asta este cat se poate de posibil sa se intample si nu este vina bateriei.
cand te lasa bateria, te lasa, nu lasa ca o mai tin pana in toamna
nu stiu ce sa zic....posibil sa fie si cum spui tu.
Ștergereinsa, daca acel proces chimic care are loc in interiorul bateriei nu se mai face cum trebuie, sau daca un element din baterie nu mai este perfect functional incepe si da rateuri....nu trebuie sa moara definitiv din prima. Mai ales ca nu sunt temperaturi negative.
imi dau si eu cu parerea, nu sunt expert :)
Eu unul am pățit-o cu o baterie, a căzut un element și calculatorul a luat-o razna. Pur și simplu s-a oprit (motorul) și nu a mai vrut să pornească (precizez că acest lucru s-a întâmplat în timp ce așteptam la semafor).Așa că o baterie când ”s-a îmbolnăvit”, calculatorul o trage pe dreapta. Voltmetrul îl văd util pentru a ști dacă încărcarea (alternatorul) funcționează corect, în sensul că ”bagă” vre-o 14 V, în rest este un gaget frumos, estetic (condiția să fie corect amplasat) :)
Ștergerein cazul meu este suficient sa pornesc motorul, chiar si daca bateria este praf
ȘtergereSă ne dai de veste când găsesti o solutie pt legarea definitivă voltmetrului la o sursa de alimentare,ca in tutorial era o chestie provizorie
RăspundețiȘtergere:))
Ștergerevezi textul ala de deasupra filmarii? scriam acolo :)
Salut,cât volti îți arată in mers ? Am și eu unul montat și îmi arată 13,6-13,7 in mers. Fata de baterie am 0,3v diferența.
RăspundețiȘtergeresalut, 14,1V in mers. n-am masurat si cu multimetrul
ȘtergereSalut, bateria ta este mare chiar si pt. dieselul tău. Alternatorul nu este capabil sa o încarce la capacitate maxima, acest lucru duce la uzura prematura a acumulatorului.
RăspundețiȘtergereSunt curios (fără ironie) de unde ai informația aceasta? Căci am tot găsit ”sfaturi” despre ce baterie este potrivită pentru această motorizare, referitor la ce intensitate (amperaj) are.
ȘtergereSalut. Am comandat si eu un voltmetru ca si al tau si l-am primit surprinzator de repede, adica in cam doua saptamani(din China, in conditiile in care dupa alte produse am asteptat si cate doua luni!!!). In fine, vreau sa te intreb altceva legat de instalarea lui. Eu am in masina o statie de emisie-receptie(pentru ca masina o folosesc si la taximetrie) care e legata direct la baterie. M-am gandit sa leg voltmetrul la firele de la statie(ar fi o optiune foarte buna pentru ca nu mai trebuie sa umblu la cablajele masinii) dar vreau sa ii pun si un intrerupator ca sa il pot opri cand nu il folosesc(are o lumina destul de puternica si ma deranjeaza sa tot vad ceva in fundal mai ales ca eu am ales ca loc de montaj spatiul unde se pune joystick-ul de la oglizile electrice la Logan II si exact in ochi imi bate lumina). Faptul ca ii pun intrerupatorul va influenta mult valoarea pe care trebuie sa o arate?
RăspundețiȘtergeresalut, cel mai probabil ca influenteaza valoarea reala, cel mai probabil total neimportanta acea eroare. eu zic ca este ok
ȘtergereSalve!
RăspundețiȘtergereAm de mai multi ani un voltmetru ce se pune in locul,brichetei. Arata o diferenta fata de tensiunea masurata direct pe baterie dar NU este un lucru semnificativ. Important este sa poti vedea tensiunea inainte de pornirea motorului si apoi sa urmaresti nivelul tensiunii pe timpul mersului. Trebuie stiut ca, dupa un timp, tensiunea de incarcare scade; este firesc pentru ca bateria se incarca treptat. Este un instrument f util (si nu un gadget...).
Bravo Cris! De fapt noi vrem sa fim cat mai informati despre parametrii de lucru ai masinii in timp real nu intrand in meniuri ca la masinile straine mai noi. La filmuletul asta ne trebuie un frate legat de montarea unui display pentru temperatura la Logan 2. O chestie tampita la modelul asta. Ai vreo sansa sa-l faci?
RăspundețiȘtergeresalut, Logan 2? pentru Logan 2? n-am sa fac.
Ștergerepentru Logan 1 am facut, deja, o filmare
Salut. Am si eu o problema la masina mea, un Vw Touran 1.9 Tdi din 2004. Proboblema se manifesta in felul urmator : ajuns la masina intr-o dimineata, constat ca se resetase ora..am zis ok, apoi am pornit motorul si au ramas aprinsi martorii de la servo, respectiv esp, care s-a mai aprins atunci cand am schimbat bateria (bateria am luat-o de la cineva, acum vreo 2 ani, si nu stiu cats este de veche) dar oricum, martorii sau stins in mers...cateva ore mai tarziu, din nou, aceeasi problema cu martorii dar s-au stins...
ȘtergereAcum nu sunt sigur daca este bateria 100% pentru ca masina porneste bine, si acum vreo 2 saptamani am facut un drum de 1500km dus-intors.
Daca ma poate ajuta cineva cu o parere, orice as aprecia mult. Multumesc anticipat
ti-am raspuns si eu, deja, o postare mai in jos
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergeresalut, nu sunt electrician sau mecanic auto, dar iti pot spune sigur ca nu este bateria cu probleme. daca era bateria, garantat nu mai pornea motorul.
ȘtergereMultumesc mult, macar o idee sau parere despre ce ar putea fi? ca sa stiu la ce sa ma astept..o sa verific si conexiunile de la baterie si poate si alternator, poate am noroc
Ștergerespuneam ca nu sunt mecanic sau electrician, n-am lucrat nicodata in domeniul auto. sigur nu este baterie sau alternator. plauzibil un contact slabit pe undeva
ȘtergereDa, am inteles, o sa revin cu un update dupa ce rezolv problema
ȘtergereAm revenit, asa cum am zis si...bateria a fost de vina. Noaptea asta a fost putin mai frig in zona mea si de dimineata nu a mai pornit deloc. Am fost la magazin, montat, si asta a fost. Am scapat de un stres
RăspundețiȘtergereciudat ca a pornit cu o zi inainte... daca era praf bateria, nu avea voie :)
Ștergereposibil ca unul dintre elemente sa fii fost in scurt si chiar cand ai pornit sa fii iesit din acea stare.
e bine ca s-a rezolvat
Da, si mie mi se pare cam ciudat...oricum, vreun video nou, ceva? Macar luna asta :P
ȘtergereSigur video nou luna asta
RăspundețiȘtergereSalut. Cris am vrea sa fac ceva dar înainte sa te întreb ,,, pe mașina am o baterie de 65Am e noua merge ok nu am prb cu ea ,,, mai am o baterie de Bmw și are 80Am și as vrea S-o pun S-o încarc sa o port și pe aia oare e bine sau se arde alternatorul ,,,mersi
RăspundețiȘtergeresalut, nu se arde nimic. ma indoiesc ca acea baterie este de bmw, cel mult o baterie montata pe un bmw.
ȘtergereDaca montez ia doua baterie pe mașină o să fie necesar să montezi un releu special care separă cele 2 baterii una de cealaltă.
Ștergeresigur vei avea nevoie de ceva, alternatorul nu o sa fie in masur asa incarce ambele baterii simultan. o sa o faca pe rand.
Ștergeream avut pe masina 2 baterii. doar la electromotor ajungea 24V, restul masinii primea 12V. doar ca aveam 2 baterii mici, total aveau, parca, 100A, cat avea masina in mod normal o singura baterie.
Alternatorul poate incarca si 10 baterii simultan(recomand sa fie la fel si aceeasi vechime chiar daca sunt in paralel), dar daca sunt consumatori, timpul de incarcare se prelungeste( o baterie se incarca cu maxim 10% din capacitatea ei adica pentru un acumulator de 70A/h o sa traga max 7A/h. O baterie pbacid are o capacitate de utilizare de maxim 20% depasind aceasta capacitate se scurteaza viata.Rombat premier este o baterie slaba, performantele la frig scad drastic fata de alte baterii( la -20 se stie ca bateria produce pe jumatate curent, tot la aceasta temperatura bateriile daca nu sunt incarcate bine ingheata)
RăspundețiȘtergereAcumulatorii nu se recomandă a fi puși la încărcat în paralel, mai ales la un alternator , dar nici la rederesoare. Și nu e adevărat că ROMBAT PREMIER e ACUMULATOR slab .. problema cea mai mare vine din drumurile scurte făcute care folosesc curentul din acumulator și progresiv se descarcă pentru că va consuma mai mult decât apucă să se încarce !
ȘtergereLoganu diesel are incalzire electrica 900w pana se incalzeste motorul.
RăspundețiȘtergereDeci pentru incarcare este necesar timp si nu km.
RăspundețiȘtergereSalut Cris, m-ai ajutat f mult cu multe filmari si iti multumesc ca iti dedici f mult timp pt noi insa eu nu gasesc daca ai facut filmare cu schimbarea periilor de pe electromotor(mi se pare mie ca invarte cam greu motorul cu baterie noua de 66A la 1.5dci Euro3 200.000km o am de noua si nu am umblat acolo)
RăspundețiȘtergeresalut, am verificat anul trecut periile si sunt abia la jumatate. deci inca nu este tutorial
ȘtergereAuzi, stii cumva ce versiuni de soft au consum instant? Am avut mai demult un 1.4 mpi si avea consum instant si acum am 1.6 16v perstige cu versiunea de soft 81002 sau cv de genu si nu are? Ca sa ii pun trebuie schimbat doar acel cip de la ceasuri sau si alcv?
RăspundețiȘtergeresalut, doar ceasurile cu softul 6002 au consumul instant. la cele cu 6001 se poate rescrie cu 6002
ȘtergereAha , pai si schimb doar ceasurile cu undele cu versiunea 6002 fara sa mai trag cabluri?
Ștergereexact. doar ca trebuie sa fie ceasurile de pe un benzinar
ȘtergereSalut! Scuze ca nu are legatura comentariul meu cu videoclipul dar am cautat tot internetul de o saptamana si nu gasesc raspuns. Ai idee unde e releul de dezaburire luneta la logan 2007? Multumesc!
RăspundețiȘtergereSalut, undeva in al doilea și al treilea clip arat https://www.tutorialelogan.ro/2013/08/montat-oglinzi-electrice-cu-semnalizare.html
ȘtergereMultumesc mult!
ȘtergereSalut! Stiu ca nu are nicio legatura cu videoul, dar ce se aude in masina cand pui contactul "TESTING,SYSTEM READY"?
RăspundețiȘtergereSalut, https://youtu.be/RO7AevTuwiQ
Ștergere