Pages

Schimbat rulment roata fata, fara ABS

Acum vreo 4 ani, Stelutu ne arata si explica cum se schimba rulmentul de pe fuzeta fata.
Avand si eu rulmentul dus pe fata dreapta, dupa 141.000km, am filmat un tutorial cu schimbarea lui.
Toata manevra a durat aproximativ o ora, asta cu toate sculele la indemana si fara sa intampinam prea mari probleme. Nici nu-mi imaginez cat trebuie sa transpiri ca sa-l schimbi singur acasa, la ciocan.
Am pus un rulment de origine, doar timpul o sa spuna cat o sa tina
In urma acestei operatiuni, geometria rotilor nu este afectata, caderea este fixa iar capatul de bara doar a fost scos si bagat la loc, identic.
Multam Ioji pentru ajutor!
Eu am lasat etrierul sa atarne in furtunul de frana. Voi sa nu faceti ca mine
ATENTIE! Doar planetara din dreapta iasa din locas, nu si cea din stanga!


64 de comentarii:

  1. Foarte util!! Din pacate asa ceva nu pot face in fatza blocului, tot la service ajung.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si ce-i cu scartul ala la pedaua de frana? :)) acum am abservat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. repede tu hatere :))
      o data la 2-3 ani trebuie sa reiau gresarea la tamburi

      Ștergere
    2. E de la tambur pe spate. Cel putin la mine face la fel cand calc pedala frana

      Ștergere
  3. Ai lasat etrierul sa atarne de furtunul de frana.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte util tutorialul,nu se stie niciodata cand te "lasa" rulmentii !

    RăspundețiȘtergere
  5. si tu te-ai chinuit cu planetara pusa cand ai schimbat burduful:D

    RăspundețiȘtergere
  6. Unghiul de cădere nu a fost afectat ?

    RăspundețiȘtergere
  7. Ma faci sa-mi para rau ca nu mi-am luat un Logan2 anul trecut! :)) Atatea tutoriale si carti de reparatii si intretineri se gasesc ca ma gandesc serios sa fac schimb cu nevasta si a 2-a masina sa fie Logan (a achizitionat un clio 4 acum cateva luni, 1.5 dci). Felicitari pentru tutoriale! Nu am Logan si nu am condus niciodata un Logan, dar de 2 ore ma tot uit la tutorialele postate de tine :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt fericit ca am lighean pardon logan :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Trebuie si pe al doile rulment sa-l schimbi,ca uzura e oricum egala,recomandat sa schimbi in pereche orice detaliu pe partea de suspensie si de directie.Bafta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Trebuie si pe al doile rulment sa-l schimbi,ca uzura e oricum egala,recomandat sa schimbi in pereche orice detaliu pe partea de suspensie si de directie.Bafta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. total gresit, uzura nu este aceiasi. sunt mult prea multe aspecte care influenteaza acel rulemnt sa se defecteze mai rapid.

      Ștergere
  11. tui dinamometrica ma-sii .... nu de prosti au scris aia in manual la ce forta se strang suruburile , aproape ai olarit piulita aia la planetara ...
    explicat pe scurt- capul planetarei suporta o solicitare de 1000 NM (sa zicem) ... tu ai strans-o la 800 NM , daca adaugi o forta axiala suplimentara sau care actioneaza din orice unghi si este putin mai mare te miri de ce s-a faramat , ca doar ai strans-o bine.
    Axul capului de planetara este supus fenomenului de alungire (prin stranger), sarcina suportata de filetul piulitei si cel al planetarei, care nu este vrun brat de macara ... cand vezi mecanici care se suie pe cheie , ca lasa domne , e bine sa fie strans, apoi baga-i in pizda mamii lor.... cat si despre cei care folosesc lampa sa incalzeasca diverse racorduri , suruburi , modifica propietatile materialului prin decalire , metalele sunt gandite si-alea , nu e doar otel si fonta, va invit sa luati o diagrama Fe-C si sa o intelegeti , ce e aia OLC , OL .... Terminati cu suit pe cheie , poate la planetara nu cedeaza , dar n-ai vrea sa faci asa ceva la frane , directie, suspensie .. ce pula calului.

    RăspundețiȘtergere
  12. Salut Cris.
    Am vazut ca ai folosit ELM 327 OBD 2 intr-un video.
    Am o intrebare la tine.
    Daca imi iau si eu unul, pot dezactiva valva solenoida ABS ? (Anti-Lock Brake system) la un hyundai tucson ?
    Sau acel obd 2 scaner e mai mult de verificat starea sa ceva de genu ?
    Sau poate stii ce fel mi-ar trebui mai ieftin ? Ca nu pot aerisi franele daca nu dezactivez acea valva.
    Mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. interfata ELM 327 doar citeste valori din calculatoare, nu le poti modifica. deci nu, nu poti.
      la celelalte intrebari nu stiu sa-ti raspund, nu sunt mecanic auto

      Ștergere
  13. Здравствуйте! Скажите пожалуйста фирму подшипника ступицы? и если видео по демонтажу сайлент -блоков рычага подвески и какой фирмы посоветуете сайлент блоки Спасибо!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hi, try to use google translate an write in english.
      i used SNR ball bearing.
      i'm not sure what was the second question.

      Ștergere
    2. try here, probably is more usefull for you https://www.youtube.com/user/RemontReno/videos

      Ștergere
    3. Спасибо большое!!!

      Ștergere
  14. Salutare...Am si eu o intrebare off topic,ca sa zic asa :-D.Am o problema la stergatoare,si anume ca nu-mi mai merg decat in treapa 2,treptele 1 si intermitent nu mai merg.Ai idee care ar putea fi cauza? Mentionez ca maneta iese din discutie pentru ca am schimbat-o si tot nu merge...Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut Cris,am un logan 1.6 16v si am reusit sa scot planetara stanga afara din cutie a curs cam 2l de ulei,ce sfat imi dai?ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in afara de a pune la loc planetara si sa completezi cu ulei de cutie? doar atat.
      acum depinde cum ai reusit sa o scoti...

      Ștergere
  16. Pai tu ai spus ca la benzinare poti scoate planetara,dar nu ai zis ca iti curge si uleiul din cutie,asa ca omul a tras de ea,in rest foarte utile tutorialele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu aratam si explicam in tutorial despre planetara din dreapta. El a scos planetara din stanga care este prinsa si cu suruburi de cutie.
      Ba mai mult, se vede in filmare ce usor am scos-o, la aia de pe stanga trebuie sa tragi cu forta de ea, se tine in burduf. Din cauza asta ii spuneam si "depinde cum ai reusit sa o scoti".
      Tocmai am sa precizez sus la descriere ca doar dreapta se scoate, chiar daca aproape nimeni nu citeste

      Ștergere
  17. buna seara , va cer un mic ajutor pentru masina mea daca este posibil, de o luna am intrat in posesia unui logan , an 2006 , 1.6 benzina , masina arata 90% ca noua si merge la fel de bine , un singur lucru este problema sunt disperat nu stiu unde sa mai ma duc , imi trage foarte rau in partea stanga , nu stiu ce sa intamplat dupa ce am cumaparat-o mi-am dat seama , am fost cu ea sa fac unghiul de fuga si este la fel, am schimbat bucse bara stabilizatoare, bielete, capete de bara si telescoapele pe fata si masina este la fel , la 100 km/h daca iau mana dupa volan ma arunca pur si simplu in partea stanga ..am fost cu ea la 4, 5 service-uri auto si baieti de acolo dau din umeri mi-au zis ca pe partea de mecanica este perfecta..

    RăspundețiȘtergere
  18. telescoapele pe fata sunt noi...numai la cele de pe spate poate sa fie vre-o problema

    RăspundețiȘtergere
  19. Salut,conteaza cu ce fata se pune rulmentul in butuc?

    RăspundețiȘtergere
  20. Ai mers mult timp cu rulmentul defect "huruind"????

    RăspundețiȘtergere
  21. La minutul 9(mai exact intre 9,12 si 9,15),se vede bine scaunul rulmentului din fuzeta,zona pana la care intra rulmentul in fuzeta.O bucata din scaun pare sa fie sparta.Ca si cum,altadata, s-ar fi batut pentru scoaterea rulmentului,din partea gresita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt destul de sigur ca asa este fuzeta

      Ștergere
    2. Ai dreptate......am cautat poze si am vazut clar, ca asa este.Din pacate nu se pot pune aici.
      Nu inteleg de ce nu e cercul complet.

      Ștergere
  22. Traiasca presele pe care nu le ai...

    RăspundețiȘtergere
  23. Salut Cris, la ce service ai fost pentru a schimba rulmentul?

    RăspundețiȘtergere
  24. Salut Cristian, foarte utile tutoriale tele, mi-am reparat de câteva ori mașină pe baza lor, bine amănunțite și precise,posed o Dacia Logan MCV 1,5dci fabricație 2007 cu ABS , de câteva luni mi sa aprins martorii ABS și frana de mana am curățit senzorii și tot mi s-au aprins, menționez că,se aprind numai la viteza peste 80 la ora am înțeles că de vina ar fi și ar putea fi un rulment , am fost la un service și am pus-o pe tester,și cel de acolo a spus că problema este pe partea dreaptă față,te rog ce mă sfătuiești, să încerc să schimb singur rulmentul acasă?,și ce rulment să pun și ce cod , așa cum am mai menționat am ABS , tu ai spus în acest tutorial că ai pus un SRN pe masina ta , mulțumesc mult pentru ajutor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, poti incerca si singur, dar o sa techinuie de nu-i adevarat, chiarnu merita efortul.
      rulmentul este de la SNR si trebuie sa stii cu cati poli este pe masina ta. eu nu stiu. cel mami probabil tot la service afli sau de pe tester

      Ștergere
    2. Salut am logan 1.4 și am un zgomot in mers ca un gust cred ca sunt rulmenti

      Ștergere
    3. Salut, la biserica trebuie sa crezi. Tu poti sa verifici sau sa mergi la un mecanic ca sa fii sigur ;)

      Ștergere
  25. Am uitat să te întreb, dacă comand acest rulment sau fuzeta cu tot cu rulment montat . De pe E-bay sau Autodok și introduc datele de pe talon îmi trimit rulmentul corect?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și dacă nu corespunde codul rulmentului după talon?
      Ești atât de hotărât să comanzi o fuzeta, plătești transport, doar ca sa nu mergi la un mecanic?

      Ștergere
  26. Așa cum am mai scris mai sus mi se aprinde martorii ABS și frână de mână după ce ating viteza de 90 la oră , din ce am citit pe forumuri ar putea să fie din cauza unui rulment montat invers sau cu poli diferit de cealaltă rota a pe aceași axa, mașina este o Dacia Logan MCV 1,5 dci fabricată în februarie 2007, menționez că am pus-o pe Tester și eroarea este pe față dreaptă , schimbat senzorul pe dreapta față dar eroarea a revenit, Te rog frumos Cristi pe tine și membrii de pe acest grup care s-au lovit de această problemă sau care cunosc despre ce este vorba să mă ajutați cu sfaturi sau îndrumări, care cauze ar putea fi și rezolvarea lor, mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  27. Lucrez in Germania , și aici sunt mecanici foarte scumpi și se ocupă de problemă artificial, de ex am platit pt senzor Abs fata 120 euro și în continuare am problemă

    RăspundețiȘtergere
  28. Când i am spus că apare în continuare martorii de abs și frână mână, a ridicat din umeri și a zis să vin să schimbe și rulmentul de pe față , iar pt aceasta opera mi a zis că mă costă între 200 și 300 euro,și nu poate să îmi garanteze rezolvarea problemei, te rog daca ai putea sa ma ajuți cu asta sau cunoști pe cineva care s-a întâlnit cu asemenea problemă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca-ti vinde fuzeta cu tot cu rulment, este ilogic sa fie asa.
      la o diagnoza iti spune cati poli are rulmentul si pe acela trebuie sa-l cumperi.
      in principiu ar trebui sa ai cu 42 poli

      Ștergere
  29. foarte bun tutorialul. Daca l-as fi vazut inainte sa ma apuc de lucru, scuteam ceva chinuiala...
    ce cupluri de strangere sunt la capul de bara si la surubul de la pivot pentru logan 1 benzina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, totul este strâns la ochi, nimic la cuplu. Doar timpul pierdut să le caut pentru fiecare șurub mă scoate din minți

      Ștergere
  30. Salut Cris,sunt persoana cu Loganul din Germania , ți-am scris cu câteva luni in urma in legătură cu schimbarea unui rulment pe față cu ABS . Trebuie sa recunosc că,ai avut dreptate în legătură cu piesele se pe internet,pe un site nemțesc care avea pe pagină fuzeta cu tot cu rulment montat, erea vrăjeală pentru a comanda de la ei,dar am schimbat până la urmă rulmentul acasă,cu ajutorul unui coleg de munca, am demontat la el in garaj totul,și cu fuzeta cu tot cu rulment pe ea și rulment de rezervă le-am luat la muncă unde cu ajutorul unei prese mecanice (presa este asemănătoare cu un teasc de vin, un șurub mare cu filet metric uriaș,și un volant asemenea teascului deasemenea mare, pentru a avea forța) Dar nu aș fi reușit fără tutorialul tau foarte precis și bine explicat, țin să îți mulțumesc mult . Pentru alte persoane care au Dacia Logan cu ABS și au martor ABS aprins in bord, una dintre probleme pote fi rulmentul deteriorat care trebuie schimbat,și în cea ce privește schimbatul rulmentului, nici nu m am obosit să încerc cu ciocanul să îl schimb,cea ce am văzut în tutorialele tele m au convins de șansele mici de reușită, toate cele bune și continuă cu tutorialele tale faci o treabă foarte bună.

    RăspundețiȘtergere
  31. Bună Cristi!Am o întrebare :când scoți planetara din dreapta,trebuie să scoți uleiul din cutie?(am un Logan 1,2)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, daca eram mecanic, poate stiam sa-ti raspund. dar cum nu sunt...

      Ștergere