De asta vara cand ma intorceam din concediu, am auzit cum huruie si stiam ca o sa trebuiasca schimbat un rulment.
Initial mi-a trecut prin minte sa-l schimb singur acasa. Am incercat, degeaba, am batut de m-am plictisit. La unele operatiuni nu merita sa te chinui acasa, nu pentru 40lei cat costa manopera. La service a durat cam 10 minute cu tot cu urcatul si coboratul masinii de pe elevator.
Am optat pentru rulmentul de origine, a costat 100lei, era la oferta pe google.
Initial mi-a trecut prin minte sa-l schimb singur acasa. Am incercat, degeaba, am batut de m-am plictisit. La unele operatiuni nu merita sa te chinui acasa, nu pentru 40lei cat costa manopera. La service a durat cam 10 minute cu tot cu urcatul si coboratul masinii de pe elevator.
Am optat pentru rulmentul de origine, a costat 100lei, era la oferta pe google.
A mea are 180.000 si nu au nimic rulmentii !! Norocul...
RăspundețiȘtergerela mine, tamburii spate au fost supra incalziti din cauza ca am vopsit tamburii electrostatic. atunci le-am redus mult din viata.
Ștergereconteaza drumurile, gropile luate, echilibrarea rotilor...
De ce i-ai vopsit asa? Vopseaua normala nu tinea?? In clip ori sunt murdari ,ori vopseaua nuprea se mai vede bine !
Ștergereelectrostatic a tinut cativa ani, vopseaua normala tine si 6 luni
ȘtergereMi-a placut ``dinamometrica`` folosita la stangerea piulitei de la tambur
RăspundețiȘtergeredupa atatia rulmenti schimbati, are dinamometrica inclusa in antebrat ;)
ȘtergereTudor...alta si cu tine,dinamometrica,hai sa fim seriosi.
RăspundețiȘtergereDom streulea....rulmentii se schimba la caruta acasa......ma uimesti,nu ai scule ,nu ai maini.
RăspundețiȘtergere40 de lei te-a costat? enorm, la mine a lucrat mecanicul aproximativ 6 ore, schimbat ulei, pompa de apa era originala si la aproape 300.000, a facut corp comun cu baia de ulei, distributia am schimbato asta-primavara, a fost greu de indepartat, schimbat ulei servo, antigel, niste semeringe pe la distributie(m-am exprimat gresit),curea alternator, termostat, sonda ulei, cam atat da mi-a luat 180 de lei, mi se pare corect pentru cat a muncit, si a fost ceva munca.
RăspundețiȘtergereApai la cat de rabla e masina ta(dupa cate probleme ai descris) ti-a luat ala foarte mult!180 de lei depaseste valoarea masinii tale!
Ștergeremie imi pare ca a facut munca voluntara, ti-a luat 180lei doar sa nu zica ca nu ti-a luat nimic
Ștergereori minte, ori chiar e munca voluntara, mie doar pentru distributie mia luat 250 de lei manopera:)
ȘtergereEu sunt multumit avand in vedere ca masina are 17 ani :), e foarte buna masina, nu a ramas niciodata cu ea :), nu sunt asa grave problemele zic eu :), dar ma rog
ȘtergereP.S Esingura persoana care a schimabt consumabile si diferite piese la masina..
ȘtergereSalut.Pic de vaselina,RUSINE,,,,
RăspundețiȘtergereunde ai fi vrut sa fie vaselina?
Ștergerepe exteriorul rulmentului, probabil se refera, sa fie lubrefiata suprafata cand se introduce rulmentul.
ȘtergereVaselina aia doar reduce din toleranta care deja este aproape inexistenta.
ȘtergereRulmentul avea pe el o protectie, un fel de ulei care ajuta si la introducerea lui in locas
daca esti mecanic bun ati meriti bani, daca esti o jigodie cu impresi in cap si cu idei fixe)))) este bine de stiut ca de multe ori manopera costa triplu sau chear inzecit decat piesa respectiva, uni se mira si incep dar cum domnule pesa costa 100 ron si manopera 150, degeaba incerci sai explici la idiot ca acolo este multa munca el crede ca il tepuesti dupa calcul pesa manopera)))) si inca ceva poti tu sa fii mecanicul lui peste prajit daca nu ai scule, nu ai ce face decat carpeala. recent am schimbat un radiator caldura, nu conteaza ce marca de masina " doar vreau sa zic ca radiatoru costa 100 ron si manopera vreo 300 si sa va explic dece la acea masina trebuia dat tot bordul jos sa ajungi la radiator, apsolut tot bordul jos, idiotu incepuse ca domle e cam scump))) daca vrei masina ai si cheltuieli. daca nu renunta la ea))
RăspundețiȘtergerePrietene apsolut si musai trebuie sa iti revizuiesti gramatica! Sa sti ca e ca la masina. Dupa 10.000 mai da-i o revizie. Pe langa greseli ai o propozitie de 8 randuri din care nu pricepi mai nimic, iar parantezele alea ...
ȘtergereNu cred ca e cazul sa compari un radiator cu un rulment.Normal ca la radiator dai tot bordul jos.
ȘtergerePai zine si ce masina era ,sa stim si noi !
RăspundețiȘtergereA mea are 360k si nu am desfactut niciodata tamburii :)
RăspundețiȘtergeresalut Cris cand vei face un tutorial diesel purge injection :) :) ???
RăspundețiȘtergereDubios, vazut pe net, nu ma prea incanta ideea
ȘtergereSalutare Cris! Imi poti zice cum sunt legate bateriile la camion? serie sau paralele?
RăspundețiȘtergereasta se invata la ora de fizica la scoala, doar daca nu chiulesti.
Ștergereelectricele la camioane functionaza cu 24V, deci se leaga in serie si obtii tensiune dubla, 24V. bateriile trebuie sa fie identice.
"Nu te pune cu prostul are mintea odihnită " e o vorbă mare ,cred că merită să luăm aminte .
Ștergeresi paralel ce o fi asta?
RăspundețiȘtergeree clar, ai chiulit de la fizica :))
Ștergerein paralel legate, vor fi tot 12V si se insumeaza amperajul. adica ai doua baterii de 12V 70Ah, le legi in paralel si vei avea 12V si 140Ah.
Salut, piuliță trebuie strânsă la 175 nm, nu la mușchi!
RăspundețiȘtergereAia care nu-s meseriasi folosesc asa ceva... Un mecanic adevarat va sti sa stranga intr-o masina orice fara cheie dinamometrica si alte "scule", iar masina va functiona perfect! Daca esti la inceput desigur ca nu te apuci sa strangi cum iti vine tie la mana, dar la service aia fac chestia asta zilnic, nu au nevoie de asa ceva.
ȘtergereAiurea , până și dinamometrica se decalibreaza ,dar un amarat de mecanic ce este platit ca un necalificat .
ȘtergereSalut CRiS!
RăspundețiȘtergereIti urmaresc cu mult interes tutorialele si iti multumesc din suflet pentru ceea ce faci.
Referitor la acest tutorial, si am mai vazut eu unul referitor la stransul rulmentului pe spate tin sa precizez ca acel rulment chiar trebuie strans cu o anumita forta. Eu nu aveam cheie dinamometrica asa ca am facut semn pe piulita si pe ax apoi am strans ceva mai tare piulita, imediat am observat ca tamburul nu se mai invartea cu aceias usurinta. Nu se infrana grav, dar se simtea o mica diferenta ceea ce mie mi-a dat de gandit. Ai spus tu candva daca imi amintesc bine, ca te-ai urcat cu picioarele cand ai strans si ca este ok. Am studiat putin problema si sa stii ca nu este chiar bine. Camasa rulmentului este fixata in tambur, piulita de strangere fixeaza partea din interiorul rulmentului, deci tu cand strangi, fortele sunt pe bilele rulmentului daca strangi mai mult decat trebuie pentru ca metalul are elasticitate si daca strangi mai mult decat trebuie deplasezi (micronic vorbind) mijlocul rulmentului fata de camasa lui. Eu asta cred ca se intampla in momentul cand am strans mai tare si am observat acea foarte mica infranare. Apoi am cumparat o cheie dinamometrica si am strans la 175 Nm. Nu eram sigur ca asta este forta de strangere insa la forta asta am vazut ca semnul facut de mine cadea fix pe pozitia de fabrica.
asa e, normal ar fi sa strangi la cuplu, altfel poti bloca efectiv rulmentul. de fapt, totul tine de simt, ca m-am urcat cu picioarele pe cheie nu inseamna ca am strans maxim cat as fi putut strange. puteam face balans pana rupeam ceva. trebuie si un simt acolo.
ȘtergereSalut - am o problemă.. inițial părea simplă, dar văd că se complică pe măsură ce investighez... rog ajutor urgent!
RăspundețiȘtergereÎn fine - s-o luăm de la-nceput: sunt în Irlanda cu mașină cu tot, pe drum am auzit un hârăit la roțile din spate. Am urcat mașina pe cric, par a fi rulmenții duși (ambii) - chiar nu am dubii că ar fi altceva.
Citind pe net, întrebând în stânga și-n dreapta, sunând la reprezentanță în RO (de unde am luat mașina) - numai informații contradictorii...
- unii spun că nu contează dacă mașina are ABS sau nu, rulmenții sunt aceeași (inelul zimțat fiind pe tambur)
- ca rulment, cineva spune de codul Dacia: 6001548986/echivalent Renault: 7701205812, dimensiuni: lățime=48/diametru exterior=62/diametru interior=30
- la vre-o două magazine de piese de aici, introducând tipul mașinii în baza de data, apar ALȚI 2 RULMENȚI (pe lângă cel de mai sus, nu știu codurile) cu dimensiunile:
#1: lățime=37/diametru exterior=52/diametru interior=25
#2: lățime=37/diametru exterior=72/diametru interior=37
- colac peste pupăză, cei de la reprezentanța (de unde am cumpărat mașina) îmi spun că pentru ABS am nevoie de tambur cu rulment integrat, cod nou 432007320R/cod vechi 6001550813
Mi-este clar că nu mă pot întoarce în țară cu ei neschimbați - sunt 3000Km - și nu ar fi o problemă să îi schimb aici.
Mașina asta nu s-a vândut aici (de vre-o 2 ani se vinde noul MCV, Duster și Sandero) dar sunt convins că reprezentanța ar rezolva-o... Prefer totuși să nu o fac acolo (au niște prețuri nesimțite rău, de genul €85 constatarea, €55+TVA ora de manoperă la mecanică, €70+TVA la tinichigerie).
De aceea, rugămintea mea mare este să mă ajutați cu un cod corect să cumpăr rulmenții potriviți ca să-i pot schimba la vre-un garaj independent.
Mersi mult, aștept răspuns.
salut, ai uitat sa precizezi ce specificatii are masina ta, an, motorizare, van/logan/mcv
ȘtergereFC 40570 S06 este codul de rulment de la SNR si care merge pe orice logan berlina pana in anul 2010.
Ștergeredin pacate nu te pot ajuta cu dimensiunile lui
Mersi Cristi - e Logan MCV 2007 (primul model) cu ABS. E mai ciudat decât la berline - tamburul e mai mare (cca 270mm exterior) iar pe el scrie "diam max 228.5", bănuiesc că e diametrul interior. Piulița e și ea mai mare, ai nevoie de cheie de 36!
Ștergereneimportant ca ai sau nu ABS, pe spate nu conteaza.
Ștergeredeci vorbim despre MCV, un aspect foarte important pe care ai uitat sa-l precizezi de prima data.
Salut Cristi! Problema mea ar fi urmatoarea:de curand am schimbat rulmentii spate,dar la cel de pe stanga a facut mecanicul reglaje la saboti bineinteles cu noul rulment montat pe tambur(a bagat-scos tammburulde cateva ori pe butuc) si din aceasta cauza noul rulment s-a desfacut,desigilat( a iesit camasa interioara cu bilele fixate pe ea afara),ulterior a fost montat totul la loc, dar nelamurirea mea ar fi daca vor aparea probleme 'premature' cu acest rulment?! Iti multumesc pt timpul acordat. Sarbatori Pascale fericite!!! Succes in tot ce faci!!!
RăspundețiȘtergeresalut, absolut nicio problema, este ok
Ștergereok, mersi mult!
ȘtergereCristi ai scris codul asta: FC 40570 S06 pentru SNR spate, nu stiu care e faza dar pe majoritatea site-urilor serioase dau alt cod R155.63. In plus rulmentul cu FC 40570 S06 vine in cutie ce pare a fi fake(scris SNR cu alb pe fundal albastru), nu are siguranta si nici piulita. Am luat asa ceva la pret de original de la BOSCH service dar banuiesc ca e fake.
RăspundețiȘtergerenu mai retin daca acel cod l-am cautat pe net sau l-am citit de pe cutie.
Ștergerela minutul 2:50 se vede ambalajul de la rulmenul pus la mine si care a venit fara piulita sau siguranta in cutie.
Salut Cristi!!! Am si eu o problema cu logan este 1.5 din 2007 de ceva vreme imi scartie pe spate cand pun frana si cand eliberez frana la semafor mai ales cand plec dupa loc si se mai aprinde martorul din bord de la frana de mana uneori pt 2-3 min uneori licare.....sa fie oaare tamburi ? Placutele?
RăspundețiȘtergereDin ce am patit eu, aproape la fel, verifica lichidul de frana si daca e nevoie, completeaza putin si vezi daca ti se mai aprinde. Daca nu, inseamna ca iti pierde lichid de frana pe undeva. La mine pierdea pe la cilindrul receptor de la tamburi. Sper sa te ajute.
ȘtergereHelp
RăspundețiȘtergereCare e diferenta intre cele doua repere de rulmenti?
https://www.epiesa.ro/set-rulment-roata-dacia-logan-ls_-1-5-dci-ls0k-skf-vkba6658/19936/100579/idprod-117800460/
Si aceasta
https://www.epiesa.ro/set-rulment-roata-dacia-logan-ls_-1-5-dci-ls0k-skf-vkba3525/19936/100579/idprod-117707546/
salut, chiar n-am idee...
ȘtergereSalut, sunt in Germania cu Loganul si au inceput sa huruie destul de urat rulmentii spate, crezi ca ma mai tin pana acasa? Aici ma costa cu montaj aprox 300 pe ambele parti spate.
RăspundețiȘtergeresalut, parca am vorbit deja...
Ștergerescuze de raspunsul tarziu, blogul s-a hotarat sa nu ma mai informeze de comentariile noi :(
Łożysko też wymieniałem dzięki Twoim porady !
RăspundețiȘtergerehttp://loganowe.blogspot.com/search/label/%C5%81o%C5%BCysko%20ko%C5%82a%20ty%C5%82%20-%20wymiana
Stop spamming! I received first comment, second. Enough!
ȘtergereSalut Cristi!
RăspundețiȘtergereStiu ca nu esti mecanic,dar as vrea sa-mi spui daca stii,loganul 1.6 16v 2006 are 2 rulmenti pe spate?
Eu asa am gasit la a mea,unul care era in tambur si unul care era rămas pe axul de la roată (pe axul de la roată era rămas rulmentul cilindric cu bile cilindrice ca la dacia 1310).
Ms. Fm.
Marius
salut, este un singur rulment pe spate, fix pe role cilindrice. jumatate de rulment a ramas pe ax iar cealalta jumatate din rulment a ramas pe tambur
ȘtergereNu,la mine erau 2 rulmenti,unul conic care a rămas pe ax, iar celălat normal(închis la fel ca cel din editorialul tau)care a rămas în fuzeta????!!!!
RăspundețiȘtergereCam dubios.!!!!??
dubios. posibil, nu zic ca nu
ȘtergerePe tambur.
RăspundețiȘtergereAcum 1 an am schimbat rulmentul si tamburul roata stanga spate la un service. Mi-a dat garantie 1 an,dar acum parca aud un huruit la acea roata.Mai am 7 zile și-mi expira garanția.
RăspundețiȘtergereCum crezi ca ar fi bine sa fac?
1.sa ma duc sa le spun ca am schimbat la ei rulmentul si mi se pare ca se aude iar(dar probabil mecanicul o sa-mi spuna ca nu se aude...ca sa nu schimbe pe garantie...),
2.Sa ma duc sa le spun ca se aude un huruit la roata aceasta,iar daca el spune că se aude si trebuie schimbat sa le spun ca tot el la schimbat acum 1 an?
Nu am nici 10000 km,mi-au pus rulment febi.
Mulțumesc anticipat,
Marius
salut, varianta 2, asta daca sunt neseriosi.
Ștergeredaca sunt seriosi, varianta 1
Ok,incerc varianta 1.
ȘtergereMs.
Nu va supărați pe mine,dar de ce nu sunt seriosi unii mecanici.
RăspundețiȘtergereEu unul nu sunt mecanic,dar cand m-a rugat cineva să-i schimb uleiul,capatul de bară,planetara,bilete ...(le-am pus pe cele care le-au cumpărat ei desi nu au stat langa mine...nu cum fac l service....)ce am putut eu sa schimb...nu le-am luat nimic..am zis sa fie sănătoși,ca are Dumnezeu grija de toți.
daca eram mecanic auto, poate stiam sa-ti raspund. dar nu sunt.
Ștergerecat despre lucrarea facuta si nu le-ai luat bani, nu este ok, timpul pe care l-ai petrecut la acea masina il puteai petrece cu familia. asa ca trebuia incasat bani, o suma modesta acolo.