Si iarna trecuta am fost intrebat de cateva ori de ce nu mai baga masina caldura si le raspundeam ca este sigur de la termostat. Iarna asta toti cei care m-au intrebat de ce nu au caldura au verificat deja termostatul, asa ca a ramas de luat in calcul doar radiatorul de caldura habitaclu.
Daca ai verificat deja functionalitatea termostatului si este bun dar tie tot nu-ti baga caldura cum trebuie in masina, sunt sanse maxime sa ai acest radiator de incalzire habitaclu infundat cu mizerie.
Principalele motive pentru care se intampla treaba asta sunt siliconul folosit pentru etansare la schimbarea termostatului sau a pompei de apa, in loc de apa distilata s-a pus apa de la robinet, nu s-a utilizat antigelul recomandat de catre producator.
In cazul radiatorului din filmare, a avut parte de toate cele scrise mai sus.
Sa aveti grija ce radiator vreti sa cumparati, asta daca cumva va ganditi sa-l inlocuiti. Radiatorul pe origine trece de 360lei. Unul aftermarket costa undeva la 100lei si are doar 8 tuburi in loc de 12, foitele de aluminiu sunt extrem de rare comparativ cu cel de origine iar treaba asta face ca, caldura degajata in habitaclu sa nu fie deloc satisfacatoare. Un mare dezavantaj al radiatoarelor aftermarket este partea de etansare, iti rogi moartea incercand sa-l faci sa nu mai curga la imbinarea cu cele doua tevi. Nu mi punem ca atunci cand strangi surubul care fixeaza tevile pe radiator, crapa plasticul de pe radiator si atunci sa vezi distractie.
Si de la Andrei cateva poze cu ce crocobauri a gasit el in radiator
Nici Cristi M. nu a fost prea multumit de mizeria gasita in radiatorul de habitaclu. Si cum nu are filtru de polen, a gasit suficienta mizerie si pe langa el.
Daca ai verificat deja functionalitatea termostatului si este bun dar tie tot nu-ti baga caldura cum trebuie in masina, sunt sanse maxime sa ai acest radiator de incalzire habitaclu infundat cu mizerie.
Principalele motive pentru care se intampla treaba asta sunt siliconul folosit pentru etansare la schimbarea termostatului sau a pompei de apa, in loc de apa distilata s-a pus apa de la robinet, nu s-a utilizat antigelul recomandat de catre producator.
In cazul radiatorului din filmare, a avut parte de toate cele scrise mai sus.
Sa aveti grija ce radiator vreti sa cumparati, asta daca cumva va ganditi sa-l inlocuiti. Radiatorul pe origine trece de 360lei. Unul aftermarket costa undeva la 100lei si are doar 8 tuburi in loc de 12, foitele de aluminiu sunt extrem de rare comparativ cu cel de origine iar treaba asta face ca, caldura degajata in habitaclu sa nu fie deloc satisfacatoare. Un mare dezavantaj al radiatoarelor aftermarket este partea de etansare, iti rogi moartea incercand sa-l faci sa nu mai curga la imbinarea cu cele doua tevi. Nu mi punem ca atunci cand strangi surubul care fixeaza tevile pe radiator, crapa plasticul de pe radiator si atunci sa vezi distractie.
Si de la Andrei cateva poze cu ce crocobauri a gasit el in radiator
Nici Cristi M. nu a fost prea multumit de mizeria gasita in radiatorul de habitaclu. Si cum nu are filtru de polen, a gasit suficienta mizerie si pe langa el.
Just incase nu are nimic ca tureaza asa masina cu motorul nu tocmai fierbinte?
RăspundețiȘtergere2500-2800rpm nu poti numi un motor turat. in plus, motorul era cald, undeva pe la 30-40 grade, cum o ora inainte a fost oprit
Ștergereesti tare cris .dar sigur etanseaza capacu ala de plastic
ȘtergereTocmai am terminat lucrarile. Eu nu am mai desfacut radiatorul sa scot arcurile. Am bagat apa cu presiune in el pana nu au mai iesit carabusi. Pe urma aer si pe o parte si pe cealalta.
ȘtergereDupa ce l-am pus la loc am bagat lichid in instalatie si am pornit motorul.
La inceput baga aer cald cand avea doar doua linii. Pe urma a inceput sa bage numai rece. Indoieli, recapitulari, intrebari retorice...
La un moment dat ma resemnasem dar, am mai turat putin motorul (in timp ce ma chinuiam sa potrivesc la loc tabla de sub bord) si... dupa o ora si-a revenit complet. Probabil nu iesise tot aerul.
Merci Cristi! Am rezolvat multe probleme acasa dupa tutorialele tale: actuatoare, antena radio, lumina din bord la climatizare, semnalizarea care clicaie mai des cand franezi... Esti o reala sursa e inspiratie!
Merci din nou si sa fii sanatos!
da în masina lu socru to de ce nu iți bagi mana ? :))))
RăspundețiȘtergerela unele treburi nu ma bag
ȘtergereAm un volvo v 40 16 benzina 98 nu imi mai baga caldura ce poate sa fie,e posibil sa fie caloriferul blocat? Unde ii pozitionat?
Ștergereposibil tot de acolo. nu stiu unde este pozitionat, nu sunt mecanic auto
ȘtergereMizeria acumulata in interiorul radiatorului de incalzire este conseciinta functionarii fara apa distilata + antigel ieftin de proasta calitate+interventii al diferitilor"Dorei" care au folosit silicon in exces.In mod normal nu se ajunge niciodata in asemenea situatie...Sarmele pe care le-a indepartat din conductele de circulatie a lichidului de racire din radiatorul mic aveau rol la "inertia termica a acestuia" practic la un flux de aer rece mai mare care trece prin radiator il raceste mult mai repede acum fara acele"acumulatoare de caldura".
RăspundețiȘtergerecorect, acele sarme au si ele rolul lor. dar fara ele scad pe viitor sansele sa se mai infunde radiatorul. asta avand in vedere ca socrumiu nu renunta la antigelul ala pe care-l are gratis de la servici...
ȘtergerePoate acele sarme au si rolul de a retine mizeria, pentru a nu se infunda motorul, gaurile de la chiulasa de exemplu, fiind mai simplu de curatat sau inlocuit un radiator.
Ștergeretocmai ma gandeam ca vorbim de antigel necorespunzator si tot rosu(probabil G12) s-a folosit:))
ȘtergereAtunci e scuzabil...mai ales ca nu face nimeni teste de laborator pe el!Siliconul e boala mecanicilor...bine ca a ajuns in radiator si nu a infundat vreo gaura de racire din blocul motor sau chiulasa ca-l apuca rasul atunci!Are noroc ca-i benzinar,dieselul se supara repede in cazul in care i se infunda canale de racire!Bafta si minuni!Felicitari pt ceee ce faci,Cristiane!
RăspundețiȘtergereAPA DISTILATA ,nu apa potabila deorece risti ca in timp sa se depuna calcar.
RăspundețiȘtergerevarianta de curatare pe un circuit separat cu ceva substante chimice nu ezista?
RăspundețiȘtergereeste, dar daca sunt depuneri multe, este egal cu zero acea solutie. daca mai ai si silicon, ca in filmarea de mai sus, nici macar egal cu zero, direct cu valoare negativa
ȘtergereCat costa lucrarea asta la service?
RăspundețiȘtergereDepinde de service. Cel mai e sa-i intrebi pe ei
Ștergeream facut o pompa la servici ,dar in urma desfacerii radiatorului am gasit ceva negru si lipicios care nu s-a putut curata cu substantele care curata calcarul si piatra -si m-ar interesa cateva idei referitoare la ce solutie ar merge ptr a curat mizeria din calorifer si pe care asi dori sa o fac cu pompa care sa impinga cu presiune acea substanta prin radiator
RăspundețiȘtergerePai si cine vrei sa stie ce este negru si lipicios la tine in instalatia de racire?!
ȘtergereCumva ai avut arsa garnitura de chiulasa si ti-a intrat ulei in apa?
Salut Cristi!Am o problema cu Loganul meu 1.5dci 65 cai.Motor nu se incalzeste aproape deloc chiar si dupa un drum de 15 km,am crezut ca este de la termostat asa ca l-am schimbat dar tot nimic.Ma poti ajuta? :)
RăspundețiȘtergereNu exista ca motorul nu se incalzeste aproape deloc. In 15km apa trebuie sa ajunga la 80 grade si daca sunt -10 grade afara.
ȘtergereAi verificat temperatura apei dupa ce ai parcurs cei 15km?
Sau tu zici ca apa nu se incalzeste deoarece in bord iti afiseaza doar doua linii sau niciuna?
Imi afiseaza maxim 2 linii in bord,nu am caldura deloc in habitaclu si in plus am un consum urias cam de 16l la suta.Sper sa ma ajuti !
Ștergereinseamna ca termostatul nu functioneaza. saaaau, termocupla(GMV-ul) functioneaza non stop, desi ma indoiesc de treaba asta.
Ștergeredin acelasimotiv nu ai nici caldura in habitaclu
Mulțumesc mult pentru ajutor,am sa le verific toate.
ȘtergereChristi thank you for a great tuorial. I have the same problem with my megane 1 1,4 55kw. I tryed even cloric acid and with little success. Unfortunatlly taking out the heater means dismantling almost the whole cockpit :(
Ștergereshit happens with old cars :(
ȘtergereNu imi permit sa dau sfaturi insa pot relata patania mea cu aceeasi problema precum cea a d.lui moldovan.dupa schimbatul termostatului , dupa schimbareaa reelor de la termocupla, s-a constatat ca defectiuea provenea de la mufa senzorului de temperatura.trebuie doar curatata cu spray de contacte.aceasta este cea mai frecventa defectiune.
RăspundețiȘtergereSalut Cristi,cu 2 intrebari te deranjez si eu:1)daca desfac tablita metalica di tutorialul de mai sus am acces la aeroterma sa o curat,ca e cam zgomotoasa.
RăspundețiȘtergere2)Ai astupat spatiul dintre stalp si aripa?Daca da cum ai facut,se simte un curenr de aer rece in zona genunchiului stang la mai mult de 80,90kmh .Multumesc
salut,
Ștergere1. nu. http://www.tutorialelogan.ro/2015/01/demontat-aeroterma-panou-climatizare.html
2. nu. la mine usile sunt izolate, nu am asemenea probleme.
2.1 http://www.tutorialelogan.ro/p/izolatie-fonica.html
2.2 http://www.tutorialelogan.ro/2013/12/montat-cheder-suplimentar-pe-usi.html
2.3 http://www.tutorialelogan.ro/2015/05/montat-cheder-suplimentar-de-duster.html
2.4 http://www.tutorialelogan.ro/2014/04/montat-tub-etansare-la-usi-faruri-si.html
Salut mestere,scuze ca nu sunt la obiect,ai eliminat parca sa zic un update la inlocuitul bucsilor de pe bara de torsiune de asta ma vad nevoit sa intreb aici:bucsile de pe bara torsiune,toate 4,se schimba pana la urma cu rotile pe sol/caramizi,sau suspendata,cum ar fi mai usor in curte,vreau sa le schim singur.Multumesc
RăspundețiȘtergeresalut, n-am avut un asemenea update, doar tutorial http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bucsi-bara-stabilizatoare.html
Ștergeretoate 4 bucsi? vorbim de logan? la logan ai 2 bucsi si doua bielete bara stabilizare.
bielete bara stabilizare si cu update http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bielete-bara-stabilizare.html
si da, este mai usor cu masina jos, sa nu fie rotile suspendate
sau bagat cricul sub pivot si se ridica, efectul e acelasi dar ne mai fiind roata pusa, e mai mult spatiu de lucru.
Ștergereantigel nediluat corespunzator afecteaza caldura? multumesc!
RăspundețiȘtergerenu, n-are nicio treaba. in schimb poate afecta grav la frig. antigelul concentrat ingheata la fel de usor ca si apa sub zero grade
Ștergereo fi infundat caloriferu la 80 mii km si cei 8 anisori ai masinei? am schimbat cateva termostate
RăspundețiȘtergere! nu a fost bine aerisit! nu mai stiu ce poate avea! multumesc!
par eu Nostradamus? ai schimbat cateva termostate, au fost etansate cu silicon si sunt sanse mari sa fie infundat radiatorul de caldura. daca n-ai schimbat antigelul sau n-ai pus pe cel corespunzator, din nou un motiv sa ai radiatorul infundat
Ștergeremultumesc!!!
RăspundețiȘtergeresalut Cristi! la 1,5 dci tot asa se da radiatorul jos? vreau maine sa-l dau jos pentru ca dimineata la ralanti baga putina caldura, dar dupa ce merg cu el vreo 5-6 km baga doar aer rece.
RăspundețiȘtergereprobat pe tester la service termostat, gmv, toate functioneaza in parametri. doar caloriferul a mai ramas. aasa au tras concluzia si baietii de la service.
pai n-am precizat o anume motorizare, deci este la fel la toate
Ștergeresalut cristi,poti sa-mi spui de ce cand merg cu 80-90... pe gerurile astea de afara imi baga aer rece chiar daca am schimbat termostatul si am curatat si caloriferul ?
RăspundețiȘtergeresalut, ai verificat temperatura apei, chiar este pe la 80-90 grade?
Ștergerecineva m-a contactat ca avea o problema asemanatiare si avea rupt ceva plastic pe la clapetele din blocul de aerisire. adica degeaba comuta el pe cald din buton, pentru ca nu se misca clapeta care deschidea circulatia aerului cald. nu stiu detalii precise pe unde s-a intamplat asta.
o a doua persoana a umblat la panoul de climatizare si a rupt clema de plastic care tinea fix cablul de la selectarea aerului cald/rece si cand invartea de buton, abia deschidea usor de tot clapeta de caldura si primea aer cald cu pipeta
Am facut exact ce ati explicat pas cu pas si acum imi baga rece mai mult ca inaite zici ca e pe aer conditionat ...care sa fie problema !?
RăspundețiȘtergereinseamna ca la tine este o cu totul alta problema
Ștergeresal am o mica problema la maneta care dai sa vina aer de afara sau din masina sa l recicleze nu se mai duce maneta pina in capat cind vreau sa vina aer de afara cred ca o blocheaza ceva cum ma sfatuesti sa o rezolv
RăspundețiȘtergeresalut, te sfatuiesc sa demontezi consola centrala si sa verifici daca nu o blocheaza ceva. de altfel, verifica si traseul acelui cablu unde duce si daca nu este ceva ce blocheaza mecanismul de inchis/deschis al clapetei
Ștergeresalut cristi, ma refer la 80-90 de km/h, in afara localitati sau de exemplu daca ma duc la bucuresti pe autostrada dupa 10-15 km incepe din ce in ce sa bage rece si nu am nimic rupt ,spart sau crapat la panoul de climatizare pt k l-am dat jos si merg toate componentele,oare toate logane-le au problema asta si ma repet m-ai ales in sezonul rece
RăspundețiȘtergerela mine intra aer fierbinte continuu, deci este doar la tine. daca nu ai mizerie depusa pe caloriferul de caldura, probabil ca nu din moment ce l-ai curatat, n-am alte idei de ce nu ai caldura...
Ștergeresi apropo temperatura la apa este la patru linii
RăspundețiȘtergereai apa in borcanul de expansiune ?
RăspundețiȘtergereInstalatia de climatizare este in stare perfecta de functionare, termostatul O.K.,ventilatorul debiteaza aer fierbinte, dar la rulajul cu viteza mare, simt in zona picioarelor un "curent" de aer rece venit de aiurea, parca ar fi o gaura undeva sub bord care comunica cu exteriorul, o neetanseitate care creaza disconfort.. Am incercat sa-mi dau seama pe unde se isinueaza acel curent de aer, dar in mers nu ai prea multe optiuni. Te rog sugereaza-mi ce sa verific suplimentar, fiindca eu am verificat cam tot ce se poate verifica din comp motor (treceri conducte, cabluri) si nu am constatat nereguli! Te salut si-ti multumesc anticipat pentru eventuale sfaturi care sa duca la rezolvarea problemei pe care ti-am descris-o!
RăspundețiȘtergereaccidental se face ca stiu pe unde ajunge aer rece, din exterior, la picioarele soferului.
Ștergereai putea da vina pe lipsa de etansare fata de usa plastic pe usa, el ar fi un motiv.
dar cel mai probabil este lipsa de mastic la etansarea celor 3 elemente din coltul stanga-jos al parbrizului: stalp A, aripa interna fata si peretele de foc.
am demontat bordul si tot n-ai acces la acea locatie, nici macar sa vezi. dar am gasit poze puse de cineva, exact pentru aceiasi problema. a gasit doua dacii logan cu stalpii taiati la nivelul de jos al parbrizului si se vedea foarte clar gaura cu pricina, din cauza lipsei de mastic etansare, respectiva gaura comunica cu compartimentul de la stergatoare.
Iti multumesc pentru promtitudinea cu care obisnuiesti sa raspunzi. Voi demonta grilele comartimentului und se gaseste mecanismul stergatoarelor sa vad ce pot face de acolo. Macar incerc!
ȘtergereSalut Cristi,
RăspundețiȘtergereAcest tutorial este valabil doar pentru benzina?
N-am precizat un model de motorizare, deci este la fel la toate. La dci posibil sa difere putin furtunul din fata unde dai drumu la antigel
ȘtergereTu n-ai curățat radiatorul de la a ta?
ȘtergereTe întreb pentru ca și eu am un dci ca al tau și nu mai baga căldură ca și atunci când era nouă. Am mai observat ca peste 0 grade am 4 linii dar la temperaturi cu minus nu trece de două.
Nu prea știu de unde să o apuc: să schimb antigelul, să curat radiatorul, să schimb termostatul sau să curat mufa de la senzorul de temperatură?
Tu ce părere ai? Ce ar putea fi?
cand am schimbat antigelul, anul trecut, am bagat o solutie de curatat si baga din nou foarte bine caldura, arde la mana.
Ștergerecand este foarte frig, sta la 2 linii.
antigelul nu prea are legatura cu caldura din habitaclu, are radiatorul infundat sau termostatul defect(slabe sanse)
La solutia asta ma gandeam si eu in prima faza: schimb antigelul(momentan am unul de proasta calitate)cu cel de origine dar ii fac prima data o curatare cu solutia respectiva.
RăspundețiȘtergereEu stiu ca statea la 4 linii cand era noua indiferent ca erau sub sau peste 0 grade afara dar daca zici ca si tie iti sta la 2 linii cand e foarte frig m-am linistit.
De ce zici ca nu are legatura antigelul cu aceasta caldura din habitaclu? Prin radiatorul din habitaclu nu trece antigel? Un antigel de proasta calitate cu apa de la robinet nu ar duce la infundarea radiatorului?
antigelul nu este vinovat pentru el se incalzeste si circula prin instalatie, rolul lui fiind cel de a nu ingheta la temperaturi negative. la fel de bine poti pune doar apa, daca stii ca nu ingheata niciodata.
Ștergerevinovat este cel care nu a pus antigelul corespunzator si mai ales ca a pus apa de la retea, se fac depuneri...
Ok, inteleg. Pai nu-mi ramane decat sa incerc solutia de curatare cu schimarea antigelului si daca nu functioneaza ma risc sa curat radiatorul.:)
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru infomatii si felicitari pentru ceea ce faci! Oameni ca tine sunt pe cale de disparatie din pacate...
Salut. Vreau sa te intreb daca are ceva daca am scapat un piciorus de plastic pe una din gurile pe unde vine caldura(cele din mijloc)? Ce-am facut mai exact...am vrut sa motez un suport pt telefon care se prindea de gura de aerisire si fortand mai tare unul dintre piciorusele de la suport s-a rupt si a cazut fix prin tubul pe unde vine caldura...
RăspundețiȘtergeresalut, cel mult poate face galagie
Ștergereok,multumesc mult de raspuns(imi era frica sa nu fi facut vreo nefacuta :-D).Am facut proba si nu se aude nimic in afara de sunetul aerotermei.
RăspundețiȘtergereSal
RăspundețiȘtergereAi cumva un tutorial cum se schimba rezistenta de la GMV la un logan MCV diesel 2008 sau imi poti spune daca se schimba greu?
Ca nu imi porneste electroventilatorul in treapta 1 si aia de la service nu au vrut sa bage Freon in instalatie ca cica nu pot baga din cauza ca nu pleaca in treapta 1
salut, nu am, nu stiu cum se face
ȘtergereSunt surprins ca nu ai facut tu asta pana acum :).......Multumesc frumos
RăspundețiȘtergereeu nu am AC pe masina, deci nu ma ajuta cu nimic. motorul nu se incalzeste suficient de mult cat sa porneasca
ȘtergerePot curata instalatia cu otet ? sau ce recomanzi?
RăspundețiȘtergereOtetul nu dizolva mizeria pe care o arat in aceasta filmare. In plus, otetul are nevoie de timp sa dizolve una alta.
ȘtergereVezi ca sunt solutii pentru curatarea radiatorului, il bagi peste apa din radiator si dupa cateva minute purjezi instalatia si pui lichid nou
nu puneti otet!!! fierbe in motor face presiune mare!! a spart caloriferu la masina!!
RăspundețiȘtergerenici solutiile de curatat nu prea fac treaba buna m-ai bine inlocuiti sau curatati caloriferu!
RăspundețiȘtergerePăi solutiile de curatat radiatoare tocmai asta fac: curăță radiatorul! La mine a funcționat, și regret că nu am făcut-o la fiecare schimb de antigel, fiindcă m-am trezit in postura de a nu mai avea căldura in masină. Inițial am băgat soluția de curațat in circuitul de răcire, am clătit cu apă, apoi, fiindcă nu reusisem să am debit de aer fierbinte la aeratoare, am desfacut colierele furtunelor tur-retur de la calorifer, scos capetele furtunelor, curatat in ambele sensuri cu apă de la un furtun de gradină, apoi am diluat un flacon de solutie (jumatate apa -jumatate solutie) si am turnat pe la ambele capete. După aprox 15 min am golit solutia si este de la sine inteles ce mizerie a iesit (in special rugină). Am folosit solutie curatat radiatoare Bioline, cumparata din Dedeman, flacon de 250 ml. Părerea mea este ca merită incercat inainte de a te apuca de demontat.
ȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereLa mine problema sta in felul urmator: masina da caldura, dar vine un miros inecacios asemanator cu cel de lichid de racire, precizez ca nu am observat scurgeri de lichid sau lipsa in vasul de expansiune, dar nici nu circul foarte mult cu masina.
P.s.: Acest miros neplacut vine doar cand clapeta rece/cald este in pozitia pentru caldura, camd este pe rece nu se simte mirosul.
Are cineva o idee? poate fii fisurat radiatorul de caldura?
Multumesc.
salut, posibil sa ai vreo mortaciune pe acolo sua mizerie care a dat in putrefactie.
ȘtergereCrisan razvan.ai rezolvat problema cu mirosul de antigel in masina?
ȘtergerePt ca si la mn face acelas lucru.si nu ii dau de cap.ma poti suna la nr 0784511269.te rog frm
Acele arcuri pe care le-ai scos si ai renuntat la ele retineau mizeria care altfel ar fi ajuns in pompa de apa distrugando. Bun tutorialul.
RăspundețiȘtergereda fapt, acele spirale incetinesc fluxul de apa prin radiator
ȘtergereSalut Cristi... am si eu o problema ceva asemanatoare...daca stau cu motorul la relanti imi baga aer rece, iar daca accelerz incepe sa bage caldura..ar avea legatura radiatorul de caldura??
RăspundețiȘtergereciudat ca se comporta asa, nu stiu ce sa-ti raspund
Ștergereproblema semanlata de Florin Cozma o am si eu dupa spalarea radiatorului cu solutie speciala.
RăspundețiȘtergereSalut , felicitari pentru tutorial .
RăspundețiȘtergereSpune-mi si mie te rog , la minutul 4,03 , cum se da jos acea prelungire de bord? La tine vad ca avea in surub , la mine nu are . Chiar nu inteleg cum pot da jos acea parte .
Logan 1.4 , an 2006 , Laureate .
Multumesc !
salut, clipsuri fix ca si consola centrala. tragi de prelungire catre usa, fix acolo unde am pus eu surubul. magi mana dupa plastic si dai de clips
ȘtergereBravo CRiS! Foarte bun tutorialul, din pacate la mine cand aproape eram gata am reusit sa fisurez partea de plastic si am fost nevoit sa cumpar alt radiator si am luat unul aftermarket, mare dreptate ai avut nici nu se compara cu cel de origine, caldura nu da cat ai trebui, si ca un sfat pt. cine cumpara unul nou sa il curete cu un sprei degresant pt. ca are un strat fin de ulei care in momentul incalzirii degaja un miros nu tocmai placut.
RăspundețiȘtergeresalut Cristi. Am si eu aceeasi problema cu radioatorul de incalzire si am de gand sa-l curat. Imi poti spune ce silicon ai folosit (nu se intelege in video) si daca il pot monta imediat sau trebuie lasat sa se usuce o perioada. Multumesc mult.
RăspundețiȘtergereSalut, trebuie silicon rezistent la căldură. Silicon gasket, folosit la etanșare motoare.
ȘtergereȘi da, montezi imediat, după 5 minute...
Bună,am şi eu un 1.4 şi vreau sa îi fac schimbu de lichid de racire. Îmi zici te rog cantitatea de lichid pe care trebuie să o bag înapoi. Ms!
RăspundețiȘtergereSau la curatarea radiatorului de habitaclu cam cat lichid se pierde daca ii dau drumu jos desfăcând cele 2 furtune care merg la radiator (tur-retur)
RăspundețiȘtergereintre 5 si 6 litri intra in motor.
Ștergerein urma curatarii acelui radiator, aproximativ 3 litri
Salut Cristi!Cum era de asteptat cred ca am aceeasi problema si eu , la mine baga pe partea soferului cald(nu cine stie ce ) si la pasager mai caliu(este o diferenta intre pasager si sofer),ma gandesc ca aceeasi problema am si eu , imi poti spune si mie estimativ cam cat costa aceasta operatie de curatare a radiaorului? Adica daca nu e asa scump sa nu ma chinui eu pe acolo plus ca nu am toate cheile necesare. . ma gandesc ca daca este ok la pret nu se merita sa te chinui atat.Multumesc frumos.
RăspundețiȘtergeresalut, pretul manoperei depinde strict de omul care face lucrarea... chiar nu stiu un pret
Ștergeredaca am vazut ca ai facut filmarea intr-un service ma gandeam ca stii cat ti-au cerut cei de acolo pentru curatarea radiatorului , eu la asta ma si refeream mai mult la cat ti-au cerut tie mecanici acolo . Ca poate diferi pretul stiu, dar ma gandeam ca imi pot face o idee cam cat ar fi manopera. . .mersi frumos pentru raspuns :)
Ștergerepai... n-am platit... sa fie undeva pe la 150lei cu totul, zic si eu
ȘtergereEeeeee asta da service :)) pot sa ivn si eu acolo? :)) glumesc . . ., am inteles, chiar am sa ma duc zilele astea sa intreb la cateva service-uri sa vedem ce preturi au , app frumos Loganu albastru din recentele tutoriale .Multumesc frumos inca odata ca ne ajuti sa ne rezolvam problemele intr-un mod corect si eficient :)
ȘtergereSalut, Criss. Am si eu o intrebare..daca renunt la acele spirale din radiator este pusa in pericol pompa de apa? Sau nu afecteaza..?
RăspundețiȘtergereSalut, n-are nicio treabă. Spirele doar încetinesc fluxul apei ca răcirea să nu fie prea eficientă
ȘtergereAm urmat instructiunile cum sa demontat caloriferul si akm functioneaza perfect caldura maxima
RăspundețiȘtergeresalut, eu unul nu stiu ce sa mai fac , de la un timp, tevile de la picioare se incing mai mult ca in trecut, am masina de 10 ani, as fi stiut daca asa se incalzeau,nu s-a schimat nimic: ma refer la antigel, sau la liniile de temperatura, ce sa fie?
RăspundețiȘtergeresalut, nu are cum sa fie mai calde ca in trecut, apa din motor circula non stop prin radiatorul de incalzire din habtaclu. daca acele tevi sunt mai calde, inseamna ca si apa din motor este mai calda, ceea ce nu este deloc adevarat
ȘtergereCa sa ajungem la caloriferul acela trebuie dat jos bordul?
RăspundețiȘtergeresau te uiti la filmare, am aratat ca nu se da bordul jos
ȘtergereSalut! Am si eu o problema cu un logan 1.4 mpi. După cam 3-5 km de mers cu ea imi creste apa cu 3 lini peste jum,după merg mai încet si in 500 m imi scade inapoi la jumate apa...cand este crescut peste jumătate daca deschid busonul la vasul cu antigel,mi-o da afara...este posibil sa fie radiatorul înfundat? Ca am observat ca termocupla ba functioneaza bn , ba nu functioneaza...ce poate fi? Multumesc frumos!! !
RăspundețiȘtergereSalut, recomand urgent un mecanic! Să nu ajungi să plătești reparația cat te costa un alt motor!
ȘtergerePosibil termostat blocat
Buna am făcut ai eu aceeași treaba ce ai făcut tu cu caloriferul.... baga căldură în mers dar la relanti nu kai baga ai se răcește repede ... sa fie din cauza acelor spire ???
RăspundețiȘtergerela ralanti este normal sa se raceasca mai repede, asa mi-a facut de noua
ȘtergereSalut, imi poti spune ce fel de silicon ai folosit la etansare? Multumesc anticipat
RăspundețiȘtergereSalut, silicon gasket rezistent la temperaturi înalte. Se folosește de regulă la etanșare pe la motor
ȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergereCam cati litri de antigel si apa distilata au fost necesari pentru operatiunea aceasta? Totodata, ce antigel ai recomanda?
In cazul in care problema nu este de la radiatorul de habitaclu, in afara de scaparile de lichide de pe langa termostat, ce alte semne denota proasta functionare a acestuia?
Multumesc fain!
salut, aproximativ 3 litri cu 3 litri. antigel de origine.
Ștergerenu prea inteleg ultima intrebare. de la ce altceva nu functioneaza bine caldura in habitaclu? doar de la radiator sau termostat defect.
http://www.tutorialelogan.ro/2015/01/schimbat-antigelul-la-15dci.html
Salut Cristi si felicitari pentru video! Imi scapa antigel si ajunge sub presul soferului si apoi pica sub masina cam in dreptul unde pui cricul insa mai adanc,pe langa un capac din caroserie.Banuiesc ca este caloriferul,scoate si un bolborosit dimineata cand e frig si pornesc,semn ca trage aer fals...intrebarea mea este: daca sunt de vina oringurile cum imi dau seama? partea si mai dureroasa este ca nu se vand separat de tevi,nici nu au un cod anume.O sa le caut pe la Dedeman sau Hornbach? cele 2 tevi originale cu tot cu oringuri sunt 315 lei...Caloriferul Valeo-290 lei. Logan 1,4.an 2007. Multumesc.
RăspundețiȘtergeresalut, sanse minime sa fie de la ele. il dai afara si inspectezi daca este umed radiatorul.
Ștergeredaca scapa pe la oring, ii dai vreo 3 straturi de banda de teflon pe el si pui la loc de test
Salut Cristi si felicitari pentru video! Imi scapa antigel si ajunge sub presul soferului si apoi pica sub masina cam in dreptul unde pui cricul insa mai adanc,pe langa un capac din caroserie.Banuiesc ca este caloriferul,scoate si un bolborosit dimineata cand e frig si pornesc,semn ca trage aer fals...intrebarea mea este: daca sunt de vina oringurile cum imi dau seama? partea si mai dureroasa este ca nu se vand separat de tevi,nici nu au un cod anume.O sa le caut pe la Dedeman sau Hornbach? cele 2 tevi originale cu tot cu oringuri sunt 315 lei...Caloriferul Valeo-290 lei. Logan 1,4.an 2007. Multumesc.
RăspundețiȘtergereAha,la banda de teflon nu m am gandit.oricum o sa le inspectez atent sa vad in ce conditii sunt!!! Multumesc inca odata si felicitari pentru video ca astia pe la service uri bat campii ca trebuie dat bordul jos...zici ca de ieri se fabrica Loganul in RO.
RăspundețiȘtergereInformatie utila:am gasit pe Bizoo anunt plus foto referitor la producere pe comanda de Oringuri din cauciuc siliconic(culoare rosie).Bucuresti-Calea Plevnei.021.317.8041.
RăspundețiȘtergereSalut , eu trebuie sa schimb acele conducte de metal( sunt mancate de antigel) din radiator am vazut cum se desfac dar de sus acolo unde face trecerea in compartimentull motor si se unnesc cu furtunele negre sti cumva sunt prinse si acolo?
RăspundețiȘtergereMersi mult
Catalin Gal
salut, nu stiu cum sunt fixate. sunt destul de sigur ca in compartimentul motor furtunele sunt prinse pe teava cu coliere metalice si cam atat, se extrag prin tragere spre interior
ȘtergereSalut am schimbat caloriferul termostat si de atunci imi baga caldura doar pe doua guri pe celelante guri da aer rece ai ideie dece
RăspundețiȘtergeresalut, probleme mecanice de la blocul de aerisire, clapete blocate. sau mizerie care obtureaza acele conducte...
Ștergeresalut cris...sper sa ma poti ajuta si pe mine cu o parere desi nu am
RăspundețiȘtergerelogan (( am toyota)) dar presupun ca in mare parte este acelasi sistem..la mine imi baga caldura doar in partea dreapta...toate grilele din partea stanga baga aer rece..chiar si la parbriz se imparte in doua...ms frm
salut, in mare parte au volan, 4 roti, motor... dar restul nu se aseamana :)
Ștergerecel mai probabil ceva clapete sunt blocate undeva pe blocul de ventilatie.
nu stiu ce presupune la tine treaba asta
ok...maine o sa merg la service ca azi nu aveau timp dar vroiam sa mai stiu o parere ca nenea mecanicul mi-a zis din start ca probabil este caloriferul infundat si automat trebuie schimbat
RăspundețiȘtergerePai daca este înfundat, ar trebui să nu bage deloc căldură... Sau poate ai radiatoare individuale pe fiecare parte...
Ștergerenaiba sa o ia..o sa ma lamuresc maine..ms
RăspundețiȘtergereExcelent tutorialul. L-am urmat pas cu pas si am reusit curatarea caloriferului, montarea lui la loc si rezolvarea caldurii in habitaclu. Si eu sunt afon la mecanica. Pur si simplu realizarea tutorialui si detaliile oferite m-au incurajat sa fac singur aceasta operatiune. Bineinteles ca n-a mers totul snur, un surub de la protectia aceea metalica din bord si lamelele metalice care trebuiau indepartate de la radiatorului aproape ca mi-au pus capac...sa-ti bati copiii, nu alta, dar satisfactia de la sfarsit a fost priceless. Felicitari pentru tutoriale si multumesc.
RăspundețiȘtergeresalut, ma bucur ca ti-a reusit, darmai ales ca ti-a fost util tutorialul.
ȘtergereSalut Cris, curatarea radiatorului are efect doar ptr eficientizarea caldurii sau are efect si ptr AC? Ideea este ca loganul meu 2007 nu mai vrea sa bage aer cum trebuie! Am bagat freon si degeaba. Baga ceva dar nu e ce trebuie, plus ca stau cu aeroperma pe treapta 3 sau 4. Daca il tin pe treapta 4 imi urca imediat temperatura cu inca 2 linii.
RăspundețiȘtergeresalut, radiatorul d eincalzire are treaba doar cu caldura.
Ștergerevaporizatorul are treaba cu aerul conditionat si da, tot un radiator este si acela. doar ca, in cazul tau, nu ai filtru de polen, deci prin acel vaporizator abia mai trece ceva aer si de acolo simti usoara adiere de aer rece.
deci montezi filtrul de polen, dar nu inainte de a curata foarte bine acel vaporizator de mizeria depusa http://www.tutorialelogan.ro/2009/09/montaj-fitru-polen-in-habitaclu-la.html
Asa este ,nu aveam filtru de polen insa am decupat zilele trecute multumita tie😉. Ce era acolo...peretele vaporizatorului sau radiator (ce o fi el 🤣) era ticsit de frunze si praf, abea mai simteam lamelele.Probabil de aici si fluxu mic de aer rece. Urmez tutorialul si revin cu pareri ! Mersi !
RăspundețiȘtergereSalut am si eu un logan din 2007 1.4 benzina + gpl si nu merge caldura deloc adica furtunele sunt calde am suflat pe furtunele care vin în calorifer si nu sunt anfundate
RăspundețiȘtergeresalut, serios?! ai suflat pe furtun?! de cand aerul are aceiasi densitate ca si apa?! aerul pe care l-ai suflat o sa treaca la fel de usor chiar daca erau treisfert infundate...
Ștergeredaca nu misca corect din buton, probabil clemele de la tije sunt rupte, sarite de pe pozitie sau, putin probabil, o problema la clapete.
Si alta problema parca aeroterma nu functioneaza normal nu directioneaza aerul unde al mut din buton ce credeti ca trebui să fac
RăspundețiȘtergereFoarte bun tutorialul! Multumesc mult!
RăspundețiȘtergereFoarte practic video. Aceeasi problema am avut la Logan 2007 numai ca aveam scurgere de antigel la partea de jos a radiatorului.La pornirea caldurii mirosea puternic a antigel, aparuse si scurgeri pe podeaua masinii. Am inlocuit radiatorul cu unul nou (valeo),foarte simplu cu specificatia ca am demontat scaunul soferului.Am lucrat intr-o pozitie mai lejera intins pe spate.
RăspundețiȘtergeresalut Cris.In legatura cu caldura in habitaclu..Am pus mana pe turul/returul caloriferului si ambele tevi sunt fierbinti, dar totusi nu am caldura satisfacatoare in masina, chit ca am comutatorul de clima dat pe maxim cald.Am desfacut si consola, am actionat comutatorul, sufa e la locul ei, invarte acea clapeta verde..o fi infundat caloriferul,chit ca e cald turul si returul?
RăspundețiȘtergereSalut, absolut, pe retur nu iasa apa rece doar din cauza ca este infundat
ȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereLogan 2007 benzina. Se depune pe parbriz o mazga fina de care nu mai scap si un mios de plastic ars cand pornesc incalzirea. Se intampla de 3 luni acest lucru. Un coleg de serviciu mi-a spus ca ar fi de vina caloriferul masinii care are pori sau nu sunt prinse bine tevile care intra/ies din calorifer. Are dreptate? Trebuie sa verific conexiunile tevilor? Pe podea nu sunt scurgeri si borcanul cu antigel pare intact.
Salut, zice bine colegul, pare simptom de antigel
ȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergereAi vreun tutorial cu demontat bara fata si radiatorul de ac la logan ph1,1.4 mpi?
Salut, bara fata o demontez de multe ori, este la fel la toate.
ȘtergereNu am demontat niciun fel de radiator din față
Salut dacă scot din circuit caloriferul de căldură afectează cu ceva motorul mulțumesc
RăspundețiȘtergereSalut, cu absolut nimic
Ștergere