Nu difera aproape deloc de schimbarea uleiului la 1.5dci. Diferentele efective sunt la pozitionarea filtrului de ulei si cantitatea de ulei necesara.
Era sa uit, nu a fost necesar sa dau jos scutul, asa cum este la al meu 1.5dci.
Ștefan m-a sunat sa-mi spuna despre problema lui, ca a ramas fara curent in baterie. Avand in vedere simptomele, i-am spus clar ca a intrat in scurt, rezolvarea fiind inlocuirea.
Omul s-a dus la service, a platit o baterie noua si in timpul montajului a fost informat ca trebuie neaparat sa schimbe si bornele din cauze... necunoscute. Asta ca sa nu spun ca nu-mi mai amintesc exact acel motiv.
Ce a urmat dupa toata treaba asta, sincer sa fiu, m-a ingrozit! Acesta fiind motivul pentru care incerc pe cat posibil sa evit cat pot de mult orice service.
Dupa ca am Schimbat folia de airbag volan, am constatat ca nu-mi mai decupleaza semnalizarea atunci cand invart de volan.
Stiam ca sunt doua feluri de blocuri de lumini, dar nu stiam ca sunt si doua modele de folie airbag volan.
Daca nu sunteti atenti ce cumparati, o sa va treziti ca nu va decupleaza semnalizarea, ca la mine, sau atunci cand invartiti de volan o sa auziti cum agata in ceva si sunt sanse mari sa cedeze ceva la un moment dat.
Daca la prima varianta, cum este la mine, un prea am ce sa-i fac, la varianta unde agata se poate ajusta acea limba din plastic si ai rezolvat problema.
In aceasta filmare va arat diferentele intre cele doua blocuri de lumini si folie airbag volan.
Sa aveti mare grija la aceasta folie cand dati jos volanul, sa nu o rupeti, asa cum am facut eu.
Nu mai retin exact de unde am achizitionat si cati bani am dat pe ea, o aveam de ceva timp in garaj, sa fie acolo ca piesa de rezerva.
Cum spuneam si in filmare, daca deschid o usa pe timp de noapte, lumina din habitaclu este dureroasa pentru ochi. Asa ca acest modul este ideal, iluminarea se face treptat si nu-ti mai simti ochii violati.
Eu avand activata functia Inchidere usi la un anumit prag de viteza, aveam montat un modul Deblocarea usilor la oprirea motorului achizitionat de la Tudor Madalin. Dar cum acest modul de lumina ambientala monitorizeaza momentul in care ai luat contactul, Marian a adaugat si functia pentru deblocarea usilor atunci cand ai luat contactul.
Il am de cateva luni pe masina si functioneaza fara probleme, mai ales acum cand plec si vin noaptea de la lucru.
Evident, o sa ma intrebati pretul si de unde se poate cumpara, mai ales pentru ca putini citesc ce scriu pe aici. Nu ii stiu pretul, dar il puteti intreba pe Marian la adresa de mail marian_ariciuc@yahoo.com sau pe facebook. Tot de la el puteti sa-l si achizitionati. Sta el mai rau cu timpul, dar poate-l convingeti.
O completare ce am omis sa explic si sa arat, la minutul 6:28 spun ca am atasat la firul alb un pin si l-am introdus in mufa alba la A2. Eu am avut acel pin si mi-a fost usor. Voi nu o sa-l aveti, dar il puteti folosi pe cel existent. Il taiati si il atasati la firul alb al modulului. Firul ramas il imbinati cu firul alb gros al modulului.
De altfel, puteti vedea mai multe produse de la Marian accesand aceast link de Facebook.
Mai am un tutorial asemanator unde pun un transformator si mufe USB. Doar ca era putin cam complicat, mult de lucru.
Dar acum am gasit si varianta cea mai simpla si usor de implementat. Capacul de guma protejeaza perfect ca sa nu intre mizerie, iar ca si functionare pot spune ca isi face treaba ireprosabil!
De unde l-am cumparat si cat a costat? De pe ebay.
L-am mai schimbat in urma cu 75.000km(la 70.000km) iar atunci mecanicul care mi-a schimbat ambreiajul a zis ca uleiul era negru si trebuia schimbat. Asta e, daca trebuie, trebuie. Multi spun ca uleiul din cutie nu se schimba, doar se completeaza daca este necesar. Apai sincer sa fiu, avand in vedere culoarea uleiului vechi si gandul ca orice se uzeaza la un moment dat, chiar am simtit nevoia sa-l schimb si nu-mi pare rau, deloc.
Nu ca as fi avut mare nevoie de aceasta priza in portbagaj, dar au fost cateva momente cand mi-ar fi picat bine sa o am.
Eu am dat aproximativ 45lei cu tot cu transport, si am cumparat de pe Conrad. Dar gasiti pe net tot felul de modele, forme, modele diferite de prindere... trebuie doar sa cauti putin.
O alta pozitionare, de la... i-am uitat numele :(, exact cum m-am gandit si eu sa pun prima data
MATu' este vinovat de aceasta idee. In urma cu aproximativ un an imi arata niste module cu leduri pe care voia sa le puna pe capota fata ca sa ilumineze compartimentul motor. Daca el a abandonat proiectul, eu l-am aplicat cu succes.
Banda de leduri am cumparat-o in urma cu vreo 2 ani, contactorul este foarte posibil sa-l am de la axscu, iar masticul de etansare il am de la daciashop.
Singurele temeri pe care le am legat de aceasta modificare, ar fi dezlipirea de pe capota a benzii cu leduri si eventuala apa care ar putea intra in acel contactor. Daaar, chiar daca se dezlipeste banda, o sa ramana pe tabla de langa incuietoare si nu face niciun fel de paguba. Iar daca ar ajunge apa la acel contactor, in cel mai rau caz banda cu leduri o sa primeasca curent si o sa lumineze. Nimic deosebit, n-am de ce sa-mi fac probleme.
Intre timp masina a trecut printr-o saptamana caniculara cu temperaturi de peste 35°C la umbra, parcata in soare si banda este tot acolo, niciun semn ca ar vrea sa se desprinda. Ba chiar am prins 3 zile la rand 39°C si banda este tot acolo, nu s-a dezlipit.
Va asigur ca lumina este mai mult decat ok, camera de filmat nu e in stare sa prinda exact cum vedem noi cu ochiul liber.
De multe ori am patit sa am nevoie de lumina in compartimentul motor. Imi amintesc ce chin a fost intr-o noapte friguroasa de iarna schimbarea becului H4 de pe partea stanga. Sau cand am filmat tutorialele cu becuri LED H4, tineam lanterna in gura si pozitionam telefonul cu blitz-ul pornit in directia unde lucram.
Nu trebuie neaparat sa puneti un buton cum am folosit eu, Mihăiţă Cătălin Niţă mi-a spus ca la fel de bine se poate folosi un buton I/O si il pornim noi, manual, doar cand avem nevoie de lumina in compartimentul motor. Chiar nu m-am gandit la treaba asta cand am pus in aplicare montajul :)
AndrEy Yzy a folosit un contactor de la un BMW e46 care se gaseste sub capota fata, langa oala de amortizor si are rolul unui contactor de capota deschisa.
Stiam de foarte mult timp de acest oil catch can, ba chiar am si montat pe un Clio RS la un prieten(prima poza), dar niciodata nu m-am gandit sa-mi montez si eu, nu aveam un motiv intemeiat ca sa fac aceasta modificare.
Dar de cand am anulat valva EGR-ul si stiam ca Stefan si-a montat catch can cu mult timp in urma, ba chiar as putea spune ca de la el m-am inspirat cu pozitionarea(a doua poza), era chiar necesar sa-mi instalez si eu asa ceva pe masina.
Am cautat mult ceva care sa-mi placa cum arata, forma, capacitate si pretul, mai ales pretul... Am gasit in UK la un pret... sa zic acceptabil, dar transportul era inuman. Aici a intervenit Polly, l-a cumparat si l-a adus pana la poarta, livrat personal, multam fain ;)
O sa ma intrebati de unde am cumparat si cat am dat pe el. L-am comandat pe ebay si am platit £ 37.56.
Mihai HrV a scris aici ca a gasit acea sarma plina de rugina si apa in recipient. M-a cam speriat, sincer sa fiu, as aca am facut o verificare si la mine. M-am linistit acum :)
BV21CDC si-a facut singur recipientulsi chiar este functional, va puteti inspira de aici Cum sa-ti faci singur Oil Catch Can.
Interesant este ce s-a adunat in acel recipient in doar 3 luni si 5250km...
Stiam ca EGR-ul recircula gazele arse pentru a scoate normele euro, dar ideea de a baga in admisie acea mizerie, efectiv ma ingrozeste. Daca am acele depuneri pe interiorul corpului EGR si pe teava de admisie aer, imaginati-va ce este in interiorul motorului, partile unde noi, muritorii de rand, nu ajungem sa curatam.
L-am contactat pe dealerul www.obdtuning.ro din Timisoara ca sa-mi modifice softul, anuland functionarea EGR-ului. Anularea a fost un succes iar acest lucru se poate vedea pe filmare, lipsa totala de depuneri in corpul EGR si teava admisie aer.
Singurul dezavantaj fiind consumul putin crescut cand este motorul rece. Ca sa explic exact ce insemna acest consum crescut. Pana se incalzeste motorul, 4-5-7km, am observat un consum crescut cu 0.8%. Dar dupa ce s-a incalzit motorul, consumul ajunge la normal iar media este prea putin afectata, undeva la 0,4%.
Dar daca te controlezi putin si nu o calci cand este motorul rece, media de consum nu ar trebui sa urce cu mai mult de 0,2%.
Pe timp de vara n-am observat nicio diferenta de consum.
Posibil sa fie efectul placebo, sau nu, dar parca trage mai bine dupa ce am oprit EGR-ul iar asta pare a avea logica deoarece ii dai aer curat, fara mizerii.
Un mare plus la treaba asta cu opritul EGR-ului este uzura motorului, ii prelungesti bine de tot viata. In timp, acea mizerie se depune pe capul pistonului, se aduna si la un moment dat o sa frece pe camasa iar asta este deja grav.
Asa, era sa uit, o sa-mi scoateti ochii ca acum o sa poluez mai mult. Asa e, dar daca stau bine sa ma gandesc, e o nimica toata pe langa milioanele de motoare din familia VW...
Si era din nou sa uit, o sa ma intrebati cat am platit... ei bine, n-am platit nimic si nu stiu cat costa aceasta modificare. Dar ii puteti contacta pe baietii de la OBDtuning si va lamuresc ei.
Salut, sunt Eduard, iti pot spune urmatoarele lucruri pentru care exista EGR in motorul tau. Tu crezi ca este o piesa in plus? NImic mai eronat. Este adevarat faptul ca egr ul are rolul de a scadea noxele. Printre altele. Daca scad noxele inseamna ca iti va proteja catalizatorul mai mult timp. Da, iarna motorul, prin recircularea gazelor calde , se va incalzi mai repede. Iti mai pot spune ca egr-ul intra in functiune atunci cand nu mai apesi pedala de acceleratie, evident acest fapt ajuta si turbina sa se descarce de presiunea remanenta in galerie. Recircularea gazelor arse inseamna si controlul temperaturii motorului, atat la turatii mari cat si in turatie constanta (mers regulat). Ce inseamna asta? Atunci cand introduci gaze (sarace in oxigen) in motor scazi arderea si implicit scazi si temperatura motorului. Trebuie sa stii ca motorul diesel functioneaza in regim inchis , nefiind un motor aspirat, aceasta insemnand ca toate accesoriile sale trebuiesc folosite la maxim: egr, debimetru, senzori de volum, de temperatura, etc. Orice disfunctie a acestora creeaza functionarea motorului in afara parametrilor. Acestea sunt cateva dintre principiile functionarii egr-ului. Cu respect, Eduard.
Cateva poze primite de la Cristi, cam asa poate arata un EGR care nu este curatat, aerul facandu-si cu greu loc pe acolo.
Si daca aveti impresia ca doar EGR-ul si acea teava este afectata de depuneri, iata si partea a doua de poze unde sunt prezentate supapele si chiulasa, te apuca groaza...
Au trecut 3 ani si am fost intrebat de cineva cum se prezinta motorul dupa aceasta modificare. Exact cum trebuia sa fie, fara niciun fel de probleme, ba chiar foarte curata admisia de aer, upa cum se vede in filmare.
Am primit de la Denis aceasta prelungire de capota. Am vazut la Coco si Costi cat de bine arata montata pe masina, asa ca trebuia sa am si eu :)
La mine sta putin tensionata din cauza barii care este deformata destul de tare din cauza chestiilor de izolatie pe care le-am pus pe dedesubt. Daca este bara ok, asa cum trebuie, asezarea se face perfect.
Era sa uit, prelungirea potriveste atat pe loganul PH1 cat si pe loganul PH2.
Stiu ca nu cititi descrierea asta si sa vezi ce te iau in suturi daca ma intrebi de unde cumperi sau cat costa.
Deci, Denis vinde aceasta prelungire la pretul de 120lei, toate taxele incluse, prin curier rapid. Il contactati pe Facebook sau la numarul telefon 0724.241.071.
Folositi codul "tutorialelogan" cand faceti comanda si primiti o reducere suplimentara de 15 lei.
Imi tot spunea ca ii ramane motorul accelerat si uneori, in special cand era cald motorul, trebuia sa apese tare pe pedala ca sa se accelereze. De fapt, problema era de la Curatat motorasul pas cu pas(mpp) si corpul clapeta 1.4mpi.
Cum nu este o avere acest cablu, merita schimbat cu unul nou. Sanse foarte mari sa fie identica manevra si la 1.6mpi.
Tocmai am fost informat ca in interiorul motorasului pas cu pas este un cilindru si un ax care dupa curatarea cu solventi, asa cum am facut eu, obligatoriu trebuie gresat, altfel ii scurtati viata.
Nu sunt 100% covins, dar sunt sanse mari sa fie identic si la 1.6mpi. De altfel, nu sunt nici foarte sigur ca am curatat asa cum trebuie.
Proprietarul s-a plans ca uneori rotatiile pe minut (RPM) nu este stabil, se tureaza singura pana pe la 2500rpm, coboara pe la 600rpm. Cum am avut masina cateva ore pe mana, am profitat de ocazie sa curat motorasul pas cu pas si corpul clapeta.
Era mizerie si pe corpul clapeta, dar pe motorasul pas cu pas erau depuneri mari care abia s-au curatat.
Sa aveti mare grija cu motorasul pas cu pas, il puteti decalibra foarte usor fara sa-l puteti recalibra, insemnand ca o sa aveti nevoie de unul nou.
Dupa aceasta operatiune a trecut aproximativ o luna si simptomele au disparut in totalitate.
Razvan Rodean:Calibrarea
cea mai rapida se face in felul urmator. Se pune contactul, se calca
pedala de acceleratie pana la podea si se tine apasata aproximativ 15-20
sec, dupa care se ia piciorul de pe pedala si se ia contactul. Se
asteapta alte 10-15 secunde, dupa care se pune contactul si se da la
automat fara sa ne atingem de acceleratie. Daca motorasul pas cu pas
este inca "viu", calibrarea reuseste de la prima incercare. La fel se
porcedeaza si in cazul montarii unui motoras nou.
Tudor Madalin: Se poate scoate motorasul pas cu pas, demonta si acesta, curatat foarte bine bucata cu bucata, reuns cu vaselina siliconica pe axul central (este un ax melcat), dupa care se monteaza in clapeta de aer astfel: cu axul motorasului deschis la lungimea maxima, se monteaza motorasul pas cu pas in clapeta dupa care se pune contactul de 2 ori fara a porni motorul. Acesta isi face singur reglajul de pozitie in clapeta. Asta este tot.
Salutare tuturor! Marian sunt, cunoscut si ca Ardiles din LasFierbinti, ăla cu module...da mă da, ălaaa, enervantu’... concurentu’.
Vreau să vă prezint cum am băgat soarele-n loganul propriu(Cristi)...sau cum am făcut să am lumină „de neam prost” în Logan.
Ideea(mare idee), a pornit de la faptul că soției i-a scăpat ceva pe jos, prin mașină si noapte fiind, pe autostradă fiind, întuneric beznă fiind, la prima oprire de urgență ciuciu lumină(nefiind), d-abia am gasit ce-i căzuse(și se spărsese).
Am rezolvat-o cu iluminatul pentru pasageri, am gasit topicul pe LoganClub (http://www.loganclub.ro/forum/showpost.php?p=1525953&postcount=251), cu a doua plafoniera pentru pasagerii spate, dar nu-mi surâdea ideea, parca ceva nu era bine (ca pe timpul ala nu antifonasem plafonul si acea a doua plafoniera nu prea avea loc), pe atunci am ales sa adaug doua plafoniere de Golf 4, langa manerele de viraj...mai buna pozitia asta din mai multe cauze:
1. sunt o idee mai in spate si plafoniera din dreapta, lumineaza cat sa ajunga lumina si la picioarele stanga si invers.
2. daca ai copil mic, cand se aprinde lumina, nu-i bate chiar in ochi, e din lateral, e altceva...
Daca as fi in aceeasi situatie acum, chiar daca am copil mic, as pune una singura in centru ca(ca e loc, dupa ce am adaugat fonomin), cea pe centru e mai usor controlabila si as modifica-o sa lumineze cu efect de fade in ca sa nu-i lumineze copilului brusc in ochisori (ar merge un modul pentru asta)... dar asta e, nu mai pot lipi capitonajul fara sa fac tiganii(poate vrea cineva sa facem schimb de capitonaje i-l dau cu tot cu plafoniere).
Hai sa trec la rolul blogului:
Urmatoarele poze reprezinta ledurile capsule 5050 cumparate de pe ebay,
placutele facute de mine, manual, prin metoda fier de calcat, corodate si lipite capsulele 5050 si mufele apoi infipte plug and play in locasul lor, cum e in urmatoarea poză:
Asta este plafoniera centrala din fată... se observă suportul de ochelari.
De mentionat este faptul ca plafoniera fata este modificata ca sa se aprinda doar grupul de leduri din mijloc, celelalte doua din laterale se aprind manual pe rand.
Plafonierele spate arata asa: (desi poate le-ati mai vazut in linkul de mai sus):
Si lumineaza asa(bineinteles, cu led-uri tot de mine executate), in poza lipsea lumina la picioarele pasagerilor spate, dar se bajbaia ceva la picioare:
Lumina la picioare:
A fost realizata cu lampi de pe ebay: search „footwell lights” si se gasesc căcălău!
codul celor care le-am luat eu: 3AD 947 409 Atentie la aceste lampi! Mai exact atentie la mufa lor, sa fie ca cea din poza! Ele vin cu un rahat de led plcc2 in interior (deci lumina ciuciu) si celelalte modele care nu-s ca ale mele(ca cele din urmatoarele poze), sunt cu soclu pentru bec sofit adaptarea unor placute cu led 5050 poate fi usor ingreunata dar nu irealizabila.
Lumina la picioarele soferului:
o poza face cat 1000 cuvinte, cred ca toata lumea se prinde cum le-am prins(am decupat capitonajul,
a se observa cele doua esecuri din mocheta... aia-i pozitia cea mai buna...celelalte doua nu erau atat de eficiente, ori directionau lumina spre pedale si se vedea diferenta mare intre lumina de la picioarele soferului si lumina de la picioarele pasagerului, lumina de la picioarele soferului era directionata...in pozitia in care se afla acum, este inclinata spre scaun nitel, ba chiar in pozitia asta ajunge lumina si la pasagerii spate dar foarte putina.
Lumina la picioarele pasagerului dreapta:
Fixarea lampii pentru iluminarea picioarelor pasagerului dreapta a fost cea mai simpla: superglue frate! Am tras o frumoasa lipitura cu superglue de mama mama.
Ca tot aminteam mai devreme despre alte tipuri de lampi asemanatoare cu ale mele, sunt unele la care partea din spate este curbata ceea ce face deficitara lipirea pe partea dorsala a torpedoului.
Lumina la picioare - pasagerii spate - lampi fixate sub scaun
Iluminarea picioarelor pasagerilor din spate... pentru a realiza acest lucru, a trebuit sa ma pun pe construit!
Am vazut ca Dl. Streulea a decupat in stalp dar nu mi-a placut modalitatea lui... plus ca lampa aia e oarecum inestetica, e de portbagaj, si pe deasupra MARE ca dimensiuni....astea care le-am luat eu de pe ebay, de VW sunt estetice, arata binisor, s-ar preta pe stalp dar n-am vrut sa muncesc la panourile stalpilor, asa ca le-am ascuns sub scaun...
Totodata cele care le-a pus Cristi pe stalp, pot fi puse sub scaun.... daca as avea bani cate idei pe minut imi trec prin creieri....Tiriac ar fi copil.
In fine,cu muuult superglue si cateva luni de calendar din komatex(material plastic pentru modelism)... DA DA! CALENDAR & superglue, am construit suportii pentru lampi:
Mai uratel a fost la scaunul din stanga ca acesta are reglajul sus jos si are niste țevi orizontale care obruteaza...dar e ok, e suficient. Acele tevi nu refracteaza lumina, deci, vad gunoaiele si mizeria de pe jos. ATENTIE ATENTIE!
Daca cineva mai utilizeaza komatexul, atentie ca acesta are tendinta de a se contracta de la caldura, le-am vopsit si apoi le-am pus in fata unei aeroterme pentru a grabi uscarea vopselei si am avut surpriza de a-mi intra mai greu lampile acolo...
Prinderea suportilor sub scaun este intuitiva:
Cu privire la trasul/pozitionarea firelor si legaturile electrice, din pacate nu am pozat acest procedeu dar este intuitiv: prin stalpi, fire izolate si MATISATE cu banda izolir, atentie ca e important acest aspect! si e destul de periculos acest lucru! De ce zic asta? Pentru ca la plafoniere, la iluminatul interior in logan, se comuta minusul! Adica la fiecare bec, vine un + permanent (de fapt este temporizat, dispare la 30-40minute de la incuierea masinii!), apoi ca sa fie complet, acel minus care face posibil efectul de fade(fade out la logan 1 si fade in si out la logan 2), acel minus devine +... becul(ledul se stinge prin aplicarea aceluiasi potential la bornele sale...+12V).
Deci mare atentie ca pe unde se trag firele sunt fel de fel de bavuri, muchii si de la vibratiile din mers, izolatia se rupe foarte usor!
Legaturile electrice la plafonierele spate, de langa manerele de viraj, le-am legat in paralel cu plafoniera fata.
Legaturile electrice la plafonierele de la picioare, cele de la picioarele fata(stanga+dreapta), le-am pus paralel cu becul central, in ideea ca daca aprind acel bec se va aprinde si cele de la picioare, ambele din fata.
Iluminatul de la picioarele spate le-am legat in paralel cu becul din plafoniera corespondenta partii pe care se afla.
Daca cineva este din bucuresti si vrea ajutor, sa-si cumpere materiale ca-l ajut cu drag la legaturile electrice.
Revenind la ale noastre, acesta este rezultatul:
Lumina este galbena datorita smartphon-ului! In realitate este alb cald... noaptea se poate jura ca este lumina provenita de la becuri cu incandescenta.
Mult noroc!
Si cum Marian mi-a trimis un set, am montat si la mine lumini de neam prost. Tutorialul a fost filmat cu un singur set de leduri in plafoniera tripla idn fata. Dar cum am si in spate o plafoniera identica, am pus si acolo leduri si pot spune ca acum ma pot bronza si noaptea :)