Schimbat uleiul din cutie

 L-am mai schimbat in urma cu 75.000km(la 70.000km) iar atunci mecanicul care mi-a schimbat ambreiajul a zis ca uleiul era negru si trebuia schimbat. Asta e, daca trebuie, trebuie. Multi spun ca uleiul din cutie nu se schimba, doar se completeaza daca este necesar. Apai sincer sa fiu, avand in vedere culoarea uleiului vechi si gandul ca orice se uzeaza la un moment dat, chiar am simtit nevoia sa-l schimb si nu-mi pare rau, deloc.

95 de comentarii:

  1. Furtunelul acela poarta denumirea de "reniflard".Ungerea cutiei se realizeaza prin barbotare,iar presiunea creata se elimina prin acest reniflard.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cutia de pe Solenza mea a vazut primul schimb de ulei la vreo 250.000 km si al doilea la aproape 500.000. In mod surprinzator, uleiul scos la al doilea schimb, a aratat mult mai bine decat cel de la primul schimb. De fiecare data am folosit uleiui folosit si de tine.
    Pierderea acelului furtunas de evacuare presiune, poate duce la patrunderea apei in cutia de viteza in momentul trecerii prin miraculoasele "piscine" care apar la fiecare ploaie torentiala, sau la trecerea printr-un rau.Acesta este si motivul pentru care este atat de lung si atat de sus pozitionat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. sfat:inainte sa dai drumu' la ulei ar fi mai bine sa desfaci "busonul"pe unde umpli cutia,nu cred ca ai vrea sa dai drumu la ulei si dupa sa nu poti sa desfaci "fluturele"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu exista sa nu-l poti desface :)
      dar da, buna ideea.
      eu l-am desfacut inainte, asta ca sa fiu sincer :))

      Ștergere
  5. Eu am 1.4 din 2008 și am probleme cu aerisitorul .....adică l-am avut scos și din cutie aruncându-mi ulei într-o veselie pe acolo (adică mai bine de 1 litru la completare). Am pus la loc furtunelul aerisitor și tot îmi aruncă cu ulei pe acolo. Acum i-am pus 1 furtun de diametru asemănător lung de vreo 2 metri pe care îl țin strâns colac într-o parte. Cutia îmi aruncă ulei pe acolo bine de tot și așa nu mai rămân fără ulei în cutie.
    Am înțeles de la un coleg loganist că și el ar fi avut problema asta și de vină ar fi niște furtunele pentru ungere din interiorul cutiei care nu sunt montate cum trebuie (eroare umană). Ambreiajul l-am schimbat de vreo 10.000 Km dar atunci nu suspectam că problema ar fi din cutie. Între timp am schimbat inutil senzorul de pe cutie....burduful planetară stânga....schimb ulei etc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut domnul Cristi ! Trebuie sa avem bagat intr-o anumita treapta de viteza cand schimbam uleiul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, in toate 6 trepte, simultan :))
      n-are nicio treaba in ce treapta e:)

      Ștergere
    2. Ma gandeam ca trebuie bagata pe R , Racheta :))))

      Ștergere
  7. De ce ai schimbat ambreajul la 70.000 ? Probleme?

    RăspundețiȘtergere
  8. Răspunsuri
    1. pariu ca nu? Ulei pentru cutie viteze manuala Elf Tranself NFJ, 75W80.
      iar asta Ulei pentru cutie viteze automata Elf Elfmatic G3 este total diferit ;)

      Ștergere
    2. salut Cristi
      Ai observat vre-o imbunatatire la schimbarea treptelor?
      Eu am facut 120.000km si am observat ca intra mai greu in treapta a2 dimineata cand e mai frig afara,sa fie de la ulei,necestita schimbare?

      Ștergere
    3. n-am simtit nicio diferenta

      Ștergere
    4. Si mie imi face figura cu tr 2 iarna cand e frig. Dar isi revine dupa 1 km

      Ștergere
  9. salut Cristi ! Stiu ca nu e locul potrivit , dar ma gandesc ca poate raspunzi mai repede aici ! Vreau sa-ti cer sfatul in legatura cu niste boxe ... ce-mi recomanzi intre Pioneer TS-A1323I , Focal R-130C si magnat edition 132 ; toate pe 13 pt logan ph 2 . Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intrebi persoana total gresita, eu am stoc pe fata, ceva no name pe spate

      Ștergere
    2. multumesc de raspuns , oricum! :) bafta!

      Ștergere
    3. multumesc de raspuns , oricum! :) bafta!

      Ștergere
  10. Salut Cris! Am schimbat si eu uleiul din cutie acum 4 ani si asta datorita burdufului de la planetara. Dupa schimbare am constatat ca in tr. a 2 a intra mai greu cand este frig afara, mentionez ca am bagat ulei Dacia oil pt cutie 75w80. Acum ma bate gandul sa-l schimb deoarece ma enerveaza chestia asta si as vrea sa-i bag Elf. De cand ai schimbat uleiul, ai simtit vreo diferenta la intrarea treptelor de viteza, in special in tr. a 2 a? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu n-am simtit nicio diferenta, intra ca inainte in toate treptele. schimba-l, nu e o avere

      Ștergere
    2. Salutare!
      Eu am aceeasi problema cu un sandero 1.4 mpi. Dupa ce am schimbat uleiul din cutie, imi intra greu in prima si a doua treapta. (cu motorul rece)
      Crezi ca daca iasi pune ulei elf, se rezolva aceasta problema?
      As dori sa stiu daca Jelly a rezolvat aceasta problema si cum a rezolvat-o.
      Multumesc anticipat!
      Succes Cris! Si tine-o tot asa.

      Ștergere
    3. salut, eu nu cred nici la biserica. poti sa testezi, nu este o avere uleiul respectiv

      Ștergere
  11. Mai am o intrebare ....La igienizare ac la logan spuma bag in toate orificiile? adica si pe la picioare? sau numai partea de sus?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar in partea de sus, lasi gravitatia sa-si faca treaba

      Ștergere
    2. Doar in partea de sus, lasi gravitatia sa-si faca treaba

      Ștergere
  12. Salut am un logan 1,5 diesel si am o problema la el! Porneste usor, dar dupa ceva timp de functionare a motorului se opreste, la relanti si in mers, si apare si un tacanit! Dupa ce sa oprit o porneac iar, masina nu mai are nimic, dar dupa putin timp apare tacanitul! Mentionez ca problema asta nu apare de fiecare data cand plec cu masina! De exemplu cand are tacanitul asta si merg pe autostrada d abia se accelereaza de la 100 la 120, uneori i se taie acceleratia! Ajutati ma va rog ca ma disperat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, posibil un injector praf

      Ștergere
    2. Ai un injector care se blocheaza... fa o verificare, nu te duce mult reconditionarea.

      Ștergere
  13. Salutare! Mi-ai putea oferi te rog, cateva detalii despre schimbarea kitului de ambreiaj? Multmesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, este foarte simplu, faci ca mine, mergi cu ea la service.
      Schimbarea la al meu dci a presupus suspendarea motorului, slabit jug, scos planetara, dat drumul la ulei din cutie.
      Mai vrei singur acasa sa faci treaba asta? :)

      Ștergere
  14. Ampropo cat este manopera pentru schimbul ambreajului la masina ta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu mai stiu exact, 1100lei a costat kitul ambreiaj, ulei cutie, antigel si manopera

      Ștergere
  15. Tutorial montare închidere centralizata te rog!!și mulțumesc pentru blog, îți suntem recunoscători! !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pacate pentru tine, eu am inchidere centralizaa pe masina, deci nu am sa filmez acwst tutorial.
      Iti recomand sa cumperi inchiderea centralizata si o alarma, iesi mai ieftin ca si daca ai pune inchiderea centralizata de fabrica

      Ștergere
    2. Din pacate pentru tine, eu am inchidere centralizaa pe masina, deci nu am sa filmez acwst tutorial.
      Iti recomand sa cumperi inchiderea centralizata si o alarma, iesi mai ieftin ca si daca ai pune inchiderea centralizata de fabrica

      Ștergere
  16. Tutorial montare închidere centralizata te rog!!și mulțumesc pentru blog, îți suntem recunoscători! !

    RăspundețiȘtergere
  17. Salut!
    Am si eu problema urmatoare (legata sau nu de postul asta):

    Deseori cand las masina la relanti in viteza a 2-a si apoi calc acceleratia, masina incepe sa tremure destul de tare si parca nu cupleaza. Acelasi lucru mi se intampla si in viteza 1. Nu cred ca este de la ambreiaj, pentru ca in prima situatie, nu calc deloc ambreiajul, doar acceleratie.
    Cineva mi-a zis ca poate fi uleiul din cutie. Este adevarat? Ce crezi, sa ma apuc sa-l schimb?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si la mine face treaba asta daca o prind intr-o pozitie ciudata. ma indoiesc ca este din cauza lipsei de ulei.
      mai degraba este din ambreiaj. de preferat sa eviti treaba asta cu tremmuratul

      Ștergere
  18. Salut, Cris poti sa-mi spui ce camera utilizezi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o sapuniera. Samsung OIS Duo scrie pe ea si sunt sigur ca nu ala este modelul. asta e HMX-Q10

      Ștergere
  19. Salut, Cris poti sa-mi spui ce camera utilizezi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intreaba-ma in 2-3 locuri, sigur nu-ti raspund mai repede. ti-am raspuns unde m-ai intrebat prima data...

      Ștergere
  20. ok mersi frumos m-am descurcat şi mulțumesc pentru informații.

    RăspundețiȘtergere
  21. Sunt mogul koristiti Oil 75W90 în menjach

    RăspundețiȘtergere
  22. Salut, cand ai schimbat uleiul ai schimbat si oringul (garnitura) de la buson? daca da, poti sa imi spui de ce dimensiune este oringul? multumesc frumos, o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu, nu am schimbat garnitura. daca o schimbam, spuneam

      Ștergere
  23. Salut Cris,

    Spune-mi te rog din ce material este facut busonul de sus, cel cu fluturas? Intreb pentru cazul in care este intepenit, sa stiu cu ce scule ma proptesc in el. Tks :)

    RăspundețiȘtergere
  24. Salut Cristi ,

    Poti sa-mi spui daca ai patit in mers sa iti ramana blocata in oarecare treapta cutia de viteze .
    Ieri am depistat in timp ce am accelerat si am vrut sa schimb a ramas blocata pana cand nu am lasat sa ajunga la turatie zero si am reusit sa schimb viteza.
    Ambreiajul are legatura cu aceasta eroare sa prinda aer sau ceva de genul sau da simptome de schimbare.Tin sa precizez ca nu baraie nimic la cand il apas.

    Multumesc frumos pentru timpul acordat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, am patit o singura data pe masina colegului. dus la service, deblocat si a fost ok.
      nu stiu ce sa zic de ambreiaj, este posibil sa fie si de acolo ceva probleme

      Ștergere
  25. Salut Cristi! O intrebare te rog...Esti sigur ca ai folosit uleiul care trebuie, pentru ca in manualul utilizatorului chiar pe interiorul copertii spune ca uleiul pt. cutia de viteze trebuie sa indeplineasca norma API-GL5,iar Tranself NFJ indeplineste doar API-GL4. Ne-ar prinde bine o lamurire in aceasta privinta. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, cel mai probabil nu am folosit ulei cu norma corectă

      Ștergere
  26. Salut am si eu o problema cu un logan 1.6 dupa ce merg cu el 50 km in mers nu se mai accelereaza si se opreste motorul il las 10 min oprit si pornesc iar pot merge iar 20 de km maxim si din nou aceeași problema a mai patit cineva asa ceva. va multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, s-ar putea sa fie din pompa de benzina sau bobina d einductie cand se incalzesc

      Ștergere
  27. Buna Cristi,

    Pentru un Logan 1,4 benzinar din 2006 ar fi in regula acest tip de ulei la cutia de viteze (Elf Tranself NFJ 75W-80) ?
    Multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  28. Am vazut comm-ul mai sus a lui Valentin ,,ca acesta trebuie sa indeplineasca norma API-GL5'' ar fi vreo problema la cutie daca o sa utilizez uleiul folosit de tine sau sa folosesc ulei pentru cutie viteze manuala DACIA OIL PLUS EXTRA GEAR 75W80 1L,crezi ca ar fi mai bun?

    Multumesc,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, nu știu, nu sunt mecanic. Că idee, nu este ulei de cutie pentru benzinar sau diesel

      Ștergere
  29. Ciao ,

    In regula , o sa folosesc uleiul folosit in acest tutorial de catre tine...multumesc frumos pentru raspuns si felicitari pentru tutoriale!!!

    RăspundețiȘtergere
  30. Salut,

    Ce imbunatatiri ai simtit dupa schimbarea uleiului Elf Tranself NFJ 75W-80 la cutie?.Pe langa ulei se poate adauga preventiv si un aditiv ulei cutie viteze de ex ,,Liqui Moly MOS2, 20 gr'' ?
    Mai jos descrierea aditivului:
    Descriere

    Aditivul de ulei pentru transmisie este un lubrifiant solid concentrat, complet stabilizat in ulei mineral. Datorita continutului ridicat de bisulfura de molibden si aditivilor speciali se recomanda tuturor transmisiilor de autovehicule si diferentialelor fara autoblocare.

    Proprietati

    - reduce frecarea si uzura;
    - imbunatateste performantele la schimbarea treptelor de viteza;

    - mareste siguranta in exploatare;
    - reduce zgomotele;
    - este stabil la solicitari permanente;
    - imbunatateste funcþionarea silentioasa si asigura o comportare buna la o ungere insuficienta;
    - asigura functionarea optima a transmisiei;

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am simțit nimic, probabil doar cutia a simțit ceva

      Ștergere
  31. Salut ,

    Aditiv pentru ulei cutie viteze sau ulei motor ai folosit vreodata?
    Este recomandat?.In ce cazuri se utilizeaza?Doar in cazul uzurii mai mari a cutiei sau al motorului sau se poate folosi si preventiv?...ca sa fie...
    Ms

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, n-am folosit. Sunt mai multe tipuri de aditivi în funcție de necesități, pentru motor uzat, preventiv...

      Ștergere
  32. Îmi apare funigine dacă îi pot spune așa, în vasul de expansiune, care poate fi motivul ? L-am spalat dar după vre-o 10000 iar se înegrește în interior vasul de expansiune. Logan 1.4 din 2007.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și ce treabă are asta cu uleiul din cutie?
      Probabil îți ajunge ulei in antigel

      Ștergere
  33. Salutare! Uleiul din cutia de viteză se schimbă la fel indiferent de motorizare? Eu am 1.6mpi an 2008 cu 40.000km parcurși. Oare la km ăștia merită să-l schimb sau să-l schimb că e destul de vechi? Mersi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu are treaba cutia cu motorizarea. eu l-as schimba la peste 80.000km. la 40k il schimbi degeaba

      Ștergere
  34. Ok dar mașina are 10 ani uleiul este cel de fabrica, nu este destul de vechi sau...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Drept e și asta... Probabil l<aș schimba din cauză că este vechi, nu este o avere

      Ștergere
    2. Ok mersi frumos! Numa' bine!!!

      Ștergere
  35. Salut !
    Am si o problema cu un logan 1.4 2008
    Am schimbat cutia de viteze ca sa spart burduful de pe planetara si am ramas fara ulei si sa stricat.
    Am observat de curand cand merg intins mai multi km in treapta 5 (uneori dar nu mereu ramane blocata in treapta 5)...imi ia cam 5 min sa reusec sa o scot din treapa 5..
    De la ce poate fi?

    Multumesc!o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  36. Salutare de la Arad!
    As avea o intrebare;
    Se poate schimba partea dinspre roata a planetarei stanga,la Logan 1.6 MPI /2007?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  37. Eu știu și asa am învățat in școală de mecanici conducători auto ca uleiul la cutia de viteze nu se schimba. Am lucrat mecanic auto într-o societate de construcții hidrotehnice unde aveau diferite tipuri și mărci de mașini dar nu am pomenit nici o data ca la o CV manuala sa i se schimbe uleiul. Dacă era nevoie se complecta la revizii RT1, RT2 acum mai nou RTL dacă în urma verificărilor se constata ca are pierderi de ulei pe la garnituri pe la semeringul prizei de cuplare la motor sau pe la semeringul flanșe de cuplare a cardanului de transmisie. Acum lucrez în alta societate în domeniul transport persoane mi-am schimbat meseria sunt șofer dar nici aici nu am văzut ca la o CV mecanica sa ii înlocuiască uleiul pe baza ca și-ar fi pierdut proprietățile de ungere sa ca este vechi. Singura modalitate de a schimba uleiul la CV mecanice este atunci cind se constata ca a intervenit o defecțiune majora adică :pinioane sparte, rulmenți sparti, cautator rupt, sincroane și mufe care lucrează defectuos în CV sau arculete și cărei de blocare a pinioane lor rupte și uzate. Atunci CV trebuie demontat reparat și atunci se va înlocui uleiu pentru ca cel vechi este contaminat cu particule metalice de diferite mărimi.Intrun cuvint CV mecanica nu necesita neapărat înlocuirea uleiului. Singura CV care necesita înlocuirea uleiului este CV automata.De ce la aceasta trebuie înlocuit uleiul la după specificațiile fabricantului. Sa spunem ca în ea exista o pompa de ulei și un filtru de ulei. Nu știu dacă cunoașteți dar CV automata nu își face ungerea prinbbalbotare și din cauza asta necesita pompa de ulei pentru ungere și filtru pentru retinerea particulelor metalice apărute în urma funcționarii CV. Asa ca nu va mai luați după toți mecanicii de cartier sau după cei făcuți la norma cu calificare la locul de munca și care habar nu au cu ce se maninca aceasta meserie. PS. Sa știți ca nici la diferențial sau nici la pinioane le din trancmisia finala nu se înlocuiește uleiul ci doar se completează. Singura modalitate de înlocuire este doar atunci cind apar defecțiuni majore cum am explicat mai de vreme. Va salut și sănătate maxima.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar daca totusi s-a inlocuit uleiul din cutie, ar putea face rau?! exceptand doar niste costuri suplimentare cu o cheltuiala in plus.

      Ștergere
  38. Mii de scuze pentru greșelile de scriere. Sunt în timpul serviciului și apuc sa scriu din fuga în momentul în care stau la semafor. Va mulțumesc pentru înțelegere.

    RăspundețiȘtergere
  39. Salut Cristi am si eu o problemă la un logan pe benzină scartie pedala de la ambreaj sia început să intre greu in viteză ce se întâmplă?mulțumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  40. Cand apas/ ridic piciorul de pe pedala se aude cum scartie și se simte la picior că si cum freacă cv și intră greu în viteză

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma refeream daca scartie a metal, a cauciuc, a soarece...
      vezi aici, poate se aseamana https://www.tutorialelogan.ro/2018/06/schimbat-cablu-de-ambreiaj-si-gresat.html

      Ștergere
  41. Da același zgomot că în filmulețul cu schimbarea cablului de ambreaj este dar intră și greu în viteză. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  42. Salut e folosesc la loganul meu 1.6 16v Motul 75w 90 pt cutia de viteze ce părere ai ?

    RăspundețiȘtergere
  43. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  44. Salut, unde găsesc si eu acea prelungire (lip) pentru bara față?
    Cred ca se potriveste fara probleme si la Logan PH2.

    RăspundețiȘtergere
  45. Am Logan fabricat in septembrie 2021.cutie manuală
    Când îi schimb uleiul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, când vrei tu. Daca cartea nu spune nimic, l-as schimbă la 100.000km

      Ștergere
  46. Salutare, aveti idee ce pinion(de la ce cutie) sa pun la treapta a 5 a pentru reducerea turatiilor? MCV 1.5 dci 2008 Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, tu ai cutia scurta, este MCV. Poti de pe orice cutie de diesel berlina, castigi 500rpm, daca-mi amintesc bine

      Ștergere