Pages

Schimbat cablul de acceleratie la un 1.4mpi

Imi tot spunea ca ii ramane motorul accelerat si uneori, in special cand era cald motorul, trebuia sa apese tare pe pedala ca sa se accelereze. De fapt, problema era de la Curatat motorasul pas cu pas(mpp) si corpul clapeta 1.4mpi.
Cum nu este o avere acest cablu, merita schimbat cu unul nou. Sanse foarte mari sa fie identica manevra si la 1.6mpi.

44 de comentarii:

  1. La mine dupa 3-4 ani efectiv sa desirat / rupt. Din N lite, mai erau intregi vreo 3.

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut cristi, nu stiu daca e topicul corespunzator pentru problema mea. Am logan 1.5 ca al tau de 65 de cai, masina are 126000 km, in ultima saptamana a facut doua figuri. La pornire merge motorul in trepidatie, cand plec de pe loc nu se tureaza, daca reusesc sa plec calc acceleratia in treapta 1 la maxim si deabia se tureaza la 2500 rpm, ca sa ajunga la 3000 trebuie sa astept 5 secunde. Treapta a doua greu o dau, in panta imi moare motorul instant daca nu am demaraj. Ea is revine dupa 2-3 km. Prima revenire eram in treapta 1 cu pedala la fund si statea in 2500 rpm, si dupa zici ca s-a desfundat, a sarit dopu la sampanie si se tura normal in 4000-5000 rpm. A si cand sa pe loc ne turata scoate fum mult pe toba. Daca ai vreo idee sugestie ce ar fi, sau ce mi-ai recomanda Ti-as fi dator. Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, am prea multe idei: valva EGR blocata, teava de admisie(ce iasa din corpul EGR) infundata, filtrul de motorina imbacsit, filtrul de aer imbacsit, catalizator infundat, posibil vreun injector blocat.
      recomand prima data sa faci o diagnoza

      Ștergere
    2. Diagnoza insemnand sa ma duc la cineva sa o puna pe tester?

      Ștergere
    3. da :)
      de regula acolo apar tot felul de erori. poate scapi doar cu o stergere de erori.

      Ștergere
    4. OK Mersi mult, succesc cu tutorialele !

      Ștergere
  3. dai un tutorial cum se face si la Diesel? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru o mai buna lubrifiere, se poate introduce un pic de ulei cu siringa? Sau din contra, poate afecta materialul din care este facut cablul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e chiar indicat sa pui putin ulei cu seringa. eu nu m-am gandit la treaba asta :(

      Ștergere
    2. sau chiar spay cu vaselina d-aia care cand se usuca are textura "mucilor"

      Ștergere
    3. Asa am si facut: am introdus 5 ml de ulei de motor (conform gradatiei de pe siringa), si acum merge mult mai bine. Acceleratia functioneaza mult mai lin decat inainte, deci recomand cu incredere aceasta operatiune!

      Ștergere
  5. Salut, as vrea sa vin cu o idee preluata de la (Daniel68)
    "Pozitionezi siguranta de metal a cablului de acceleratie la primul canal dinspre clapeta de acceleratie dupa care mergi in habitaclu si apesi pedala de acc. pina la capat cu putere si astfel se autoregleaza." PEDALA :)
    Toate bune!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In felul acesta, "inveti" cablul sa treaca prin siguranta.La o apasare ulterioara,brusca, pe pedala,camasa cablului va trece prin siguranta,pedala va ajunge "la blana",si motorul nu se va accelera de loc.

      Ștergere
    2. Se poate intampla si fara sa-l "inveti".Eu i-am pus o a doua siguranta peste prima.

      Ștergere
  6. Salut.
    Dupa cate vad cablul era bun, problema e de la covorasul de la sofer. Am patit si eu, covorul aluneca in fata si ramane pedala un pic blocata.
    Daca era de la cablu s-ar fi cunoscut, dar parea perfect.
    Zbye.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur nu e din covoras. am scris si la descriere, era de la mpp

      Ștergere
  7. Cristi nu e de la cablu sau covoras , am patito si eu si alt prieten si am descoperit sursa problemei , din fabrica nu au pus si al doilea surub la corpul clapeta si cand accelerezi puternic acesta se inclina si trage aer fals ,testeaza cu motorul oprit si carcasa filtrului de aer demontata sa vezi cum iese corpul clapeta din locasul sau cand accelerezi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. faci misto de mine? este un 1.4mpi, despre ce accelerat puternic vorbim aici? :))
      in cazul lui a fost de la MPP

      Ștergere
  8. am schimbat si MPP si la fel facea pana am testat

    RăspundețiȘtergere
  9. Calcam pedala brusc pana la tabla , asta accelerare puternica, am fost si in service si mimic imi spuneau ca totul e in regula pana am testat cu carcasa filtrului de aer demontata am vazut cum iesea din locas corpul clapeta la accelerare

    RăspundețiȘtergere
  10. Va salut si va felicit pentru Site.
    Am si eu o intrebare. La Loganul meu de 1,6 din 2005 apar probleme de
    blocare a acceleratiei mai ales dupa ce se incalzeste motorul si se si
    simte in momentul apasarii pedalei cum la cativa cm apasataincepe sa
    agate, deci apare un punct la apasarea pedalei unde se simte ca apare
    o mica piedica in mersul fin al pedalei si se poate intampla ca ramane
    supraturat si pedala blocata pana . La oprirea motorului, acest
    fenomen dispare dupa cateva secunde, reaparand la o noua pornire si
    motor cald. Ce parere aveti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, cel mai probabil de la corpul clapeta apare problema http://www.tutorialelogan.ro/2015/09/curatat-motorasul-pas-cu-pasmpp-si.html

      Ștergere
    2. Revin cu rezultatul: într-adevăr și -a revenit, motorașul pas cu pas l-am uns după ce l-am curățat,turația în schimb a scăzut de la 8 la 500. În rest pot să afirm că puterea motorului s-a îmbunătățit. Mulțumesc pentru sfat.

      Ștergere
  11. Hello, i have this same problem. Could you please help me by translation into English so that i can fix my car

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unfortunately, i will not do it, it's too hard and it takes a long time.

      Ștergere
    2. Well, thank you Chris for your answer. I am a fan from Algeria but you are my last chance. This is my problem please help me: i have Dacia Logan 1.4 gasline year 2012 with 140 000 km. I bought a new steper motorcycle ( starter or actuator) but i couldn't configurat it. First, when i mounted it the engine started at 3000 rpm. Then, i configured it manually by pushing the metallic cap to maximum ( it work at the beginning at 700 rpm) but when shut down the engine the stepper motor goes back to bad configuration. I tried all the methods internet with no success. Please tell me in few lines what is your method ( sorry i couldn't understand the last part of you video "language problem) thank you in advance you are the BEST :)

      Ștergere
    3. hi, this movie will not fix the problem, cable is not broke.
      this will solve the problem, minute 17:04. http://www.tutorialelogan.ro/2015/09/curatat-motorasul-pas-cu-pasmpp-si.html
      after changinc stepper motor, even if was just dismounted, need to be calibrated.
      switch key ignition on(do not start engine) and wait 20 second then switch of ignition key. do that 10 times.
      another way: switch ignition on(do not start engine), push gas pedal to the floor for 20 seconds then remove foot, switch ignition key of. wait 20 seconds and then start engine. if needer, do again same procedure.

      Ștergere
    4. Thanks i will try and let you know! :)

      Ștergere
  12. Cris: Vezi că reglajul corect al cablului se face apăsând pedala la maxim(cu motorul oprit).. iar cursa pârghiei de accelerație de la motor trebuie să ajungă și ea în poziție de maxim. Deci ambele să ajungă în aceiaș poziție de maxim atunci când ai pedala la podea. Ce ai făcut tu după ureche nu este ok că daca este prea ștrans și apasă cineva cu putere pe accelerație iar pârghia de la motor nu a ajuns la capăt iar tu mai ai inca pedală o va forță și chiar rupe/indoi pe cea de la motor. Sper ca ai înțeles ideea.

    RăspundețiȘtergere
  13. Îmi place izolația aia de pe capotă. De unde aș putea s-o iau? Cred că ajută mult la reducerea zgomotului produs de motor, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, exact pentru reducerea zgomotului este. o gasesti pe orice logan diesel sau 1.6 16v

      Ștergere
  14. Cablul de pe logan 1.4 MPI este compatibil si la solenza 1.4 MPI?

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut Cristi,vreau sa-ti multumesc pt ca datorita tie am reusit sa-mi schimb singur cablul de acceleratie la al meu "golan",astfel scutind niste bani pe care i-as fi dat la un service. Acum problema este ca nu sunt 100% sigur ca l-am reglat corect pe cel nou...am citit ceva pe forumul dacia ca pt reglaj sa pun sigurata aia pe primul canal dinspre clapeta de acceleratie si sa ma duc sa apas pedala tare pana la podea,in felul asta siguranta ar sari singura pe canalul corect si asa s-ar regla cum trebuie sau cum zic unii,s-ar auto-regla.Ai mai auzit de varianta asta? Sincer mie mi-e cam frica sa nu rup ceva pe acolo...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, habar nu am dacă se reglează singur.
      Nici nu mai rețin daca l-am rugatr pe cel din filmare...

      Ștergere
  16. Salut Cristi!Mi s a intamplat ca pe liber sa imi ramana turatia pe la vreo 2000...dupa ce am oprit si am repornit motorul si a revenit..inclin sa cred ca e de la cablu..e tot pe gingasul mpp il banui..desi a fost nou..

    RăspundețiȘtergere
  17. Stii cumva..fluturasul de la clapeta cel care deschide si inchide de poate regla?? Imi apare f putin pe inchis un punct doua de lumina..mai pot face ceva sau tb alt corp clapeta nou??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate sa fie si din corp clapeta si din cablul de acceleratie. de la mpp se comporta diferit, nu este constant ralantiul.
      nu stiu nimic despre acel fluturas corp clapeta. apropo de corp clapeta, posibil si el sa fie cu probleme, ramane blocat

      Ștergere
  18. Foarte explicativ filmarea,am reusit sa schimb singur cablu acceleratie,Multumesc Cristi !

    RăspundețiȘtergere