Stiam ca EGR-ul recircula gazele arse pentru a scoate normele euro, dar ideea de a baga in admisie acea mizerie, efectiv ma ingrozeste. Daca am acele depuneri pe interiorul corpului EGR si pe teava de admisie aer, imaginati-va ce este in interiorul motorului, partile unde noi, muritorii de rand, nu ajungem sa curatam.
L-am contactat pe dealerul www.obdtuning.ro din Timisoara ca sa-mi modifice softul, anuland functionarea EGR-ului. Anularea a fost un succes iar acest lucru se poate vedea pe filmare, lipsa totala de depuneri in corpul EGR si teava admisie aer.
Singurul dezavantaj fiind consumul putin crescut cand este motorul rece. Ca sa explic exact ce insemna acest consum crescut. Pana se incalzeste motorul, 4-5-7km, am observat un consum crescut cu 0.8%. Dar dupa ce s-a incalzit motorul, consumul ajunge la normal iar media este prea putin afectata, undeva la 0,4%.
Dar daca te controlezi putin si nu o calci cand este motorul rece, media de consum nu ar trebui sa urce cu mai mult de 0,2%.
Pe timp de vara n-am observat nicio diferenta de consum.
Posibil sa fie efectul placebo, sau nu, dar parca trage mai bine dupa ce am oprit EGR-ul iar asta pare a avea logica deoarece ii dai aer curat, fara mizerii.
Un mare plus la treaba asta cu opritul EGR-ului este uzura motorului, ii prelungesti bine de tot viata. In timp, acea mizerie se depune pe capul pistonului, se aduna si la un moment dat o sa frece pe camasa iar asta este deja grav.
Asa, era sa uit, o sa-mi scoateti ochii ca acum o sa poluez mai mult. Asa e, dar daca stau bine sa ma gandesc, e o nimica toata pe langa milioanele de motoare din familia VW...
Si era din nou sa uit, o sa ma intrebati cat am platit... ei bine, n-am platit nimic si nu stiu cat costa aceasta modificare. Dar ii puteti contacta pe baietii de la OBDtuning si va lamuresc ei.
Salut, sunt Eduard, iti pot spune urmatoarele lucruri pentru care exista EGR in motorul tau. Tu crezi ca este o piesa in plus? NImic mai eronat. Este adevarat faptul ca egr ul are rolul de a scadea noxele. Printre altele. Daca scad noxele inseamna ca iti va proteja catalizatorul mai mult timp. Da, iarna motorul, prin recircularea gazelor calde , se va incalzi mai repede. Iti mai pot spune ca egr-ul intra in functiune atunci cand nu mai apesi pedala de acceleratie, evident acest fapt ajuta si turbina sa se descarce de presiunea remanenta in galerie. Recircularea gazelor arse inseamna si controlul temperaturii motorului, atat la turatii mari cat si in turatie constanta (mers regulat). Ce inseamna asta? Atunci cand introduci gaze (sarace in oxigen) in motor scazi arderea si implicit scazi si temperatura motorului. Trebuie sa stii ca motorul diesel functioneaza in regim inchis , nefiind un motor aspirat, aceasta insemnand ca toate accesoriile sale trebuiesc folosite la maxim: egr, debimetru, senzori de volum, de temperatura, etc. Orice disfunctie a acestora creeaza functionarea motorului in afara parametrilor. Acestea sunt cateva dintre principiile functionarii egr-ului. Cu respect, Eduard.
Cateva poze primite de la Cristi, cam asa poate arata un EGR care nu este curatat, aerul facandu-si cu greu loc pe acolo.
Si daca aveti impresia ca doar EGR-ul si acea teava este afectata de depuneri, iata si partea a doua de poze unde sunt prezentate supapele si chiulasa, te apuca groaza...
Au trecut 3 ani si am fost intrebat de cineva cum se prezinta motorul dupa aceasta modificare. Exact cum trebuia sa fie, fara niciun fel de probleme, ba chiar foarte curata admisia de aer, upa cum se vede in filmare.
L-am contactat pe dealerul www.obdtuning.ro din Timisoara ca sa-mi modifice softul, anuland functionarea EGR-ului. Anularea a fost un succes iar acest lucru se poate vedea pe filmare, lipsa totala de depuneri in corpul EGR si teava admisie aer.
Singurul dezavantaj fiind consumul putin crescut cand este motorul rece. Ca sa explic exact ce insemna acest consum crescut. Pana se incalzeste motorul, 4-5-7km, am observat un consum crescut cu 0.8%. Dar dupa ce s-a incalzit motorul, consumul ajunge la normal iar media este prea putin afectata, undeva la 0,4%.
Dar daca te controlezi putin si nu o calci cand este motorul rece, media de consum nu ar trebui sa urce cu mai mult de 0,2%.
Pe timp de vara n-am observat nicio diferenta de consum.
Posibil sa fie efectul placebo, sau nu, dar parca trage mai bine dupa ce am oprit EGR-ul iar asta pare a avea logica deoarece ii dai aer curat, fara mizerii.
Un mare plus la treaba asta cu opritul EGR-ului este uzura motorului, ii prelungesti bine de tot viata. In timp, acea mizerie se depune pe capul pistonului, se aduna si la un moment dat o sa frece pe camasa iar asta este deja grav.
Asa, era sa uit, o sa-mi scoateti ochii ca acum o sa poluez mai mult. Asa e, dar daca stau bine sa ma gandesc, e o nimica toata pe langa milioanele de motoare din familia VW...
Si era din nou sa uit, o sa ma intrebati cat am platit... ei bine, n-am platit nimic si nu stiu cat costa aceasta modificare. Dar ii puteti contacta pe baietii de la OBDtuning si va lamuresc ei.
Salut, sunt Eduard, iti pot spune urmatoarele lucruri pentru care exista EGR in motorul tau. Tu crezi ca este o piesa in plus? NImic mai eronat. Este adevarat faptul ca egr ul are rolul de a scadea noxele. Printre altele. Daca scad noxele inseamna ca iti va proteja catalizatorul mai mult timp. Da, iarna motorul, prin recircularea gazelor calde , se va incalzi mai repede. Iti mai pot spune ca egr-ul intra in functiune atunci cand nu mai apesi pedala de acceleratie, evident acest fapt ajuta si turbina sa se descarce de presiunea remanenta in galerie. Recircularea gazelor arse inseamna si controlul temperaturii motorului, atat la turatii mari cat si in turatie constanta (mers regulat). Ce inseamna asta? Atunci cand introduci gaze (sarace in oxigen) in motor scazi arderea si implicit scazi si temperatura motorului. Trebuie sa stii ca motorul diesel functioneaza in regim inchis , nefiind un motor aspirat, aceasta insemnand ca toate accesoriile sale trebuiesc folosite la maxim: egr, debimetru, senzori de volum, de temperatura, etc. Orice disfunctie a acestora creeaza functionarea motorului in afara parametrilor. Acestea sunt cateva dintre principiile functionarii egr-ului. Cu respect, Eduard.
Cateva poze primite de la Cristi, cam asa poate arata un EGR care nu este curatat, aerul facandu-si cu greu loc pe acolo.
Si daca aveti impresia ca doar EGR-ul si acea teava este afectata de depuneri, iata si partea a doua de poze unde sunt prezentate supapele si chiulasa, te apuca groaza...
Au trecut 3 ani si am fost intrebat de cineva cum se prezinta motorul dupa aceasta modificare. Exact cum trebuia sa fie, fara niciun fel de probleme, ba chiar foarte curata admisia de aer, upa cum se vede in filmare.
Scoate si motorul, orisicum in curand cine stie ce preturi vom avea la motorina cu tot scandalul WW.
RăspundețiȘtergerepai oricum asteptam curand interzicerea motoarelor diesel pe strazile europei
Ștergeredaca turbina functioneaza nu se depune in motor nimic Cris te asigur
ȘtergereCel mai usor este sa se puna un dop la intrarea in corpul EGR(unde vine furtunul flexibil cu cele doua coliere) care introduce gazele din evacuare in corpul EGR.Astfel nu se modifica softul,supapa deschide si inchide normal doar ca nu mai patrund gazele si mizeria din evacuare.Eu am pus acel dop de noua(l-am confectionat la strung din aluminiu) iar acum am 132000 fara probleme.
RăspundețiȘtergereSi cum ai calculat tu asa exact: 0.2%, 0.8%? :-)) eu as zice ca la rece creste mult mai mult deoarece fiind mai mult oxigen ECU va imbogatii si amestecul semnificativ :)
RăspundețiȘtergeredupa afisajul consumului instant pe CB. si n-am vazut diferenta la autonomie, tot pe la 800-850km trebuia sa realimentez.
ȘtergereOK. Calcule empirice :-))
Ștergereclar :), cu aproximatie
ȘtergerePai de unde stie calculatorul sa imbogateasca amestecul, ce e pe benzina? Vorbiti numai prostii. Pun pariu ca sunt o groaza aici ce nu stiu la ce foloseste EGR-ul, si mai ales cum functioneaza. Daca nu sunteti siguri, mai bine nu mai scrieti, ii induceti in eroare pe altii.
Ștergerecristi....uleiul de la admisie....."gazaleste motorul"....se gata....sau turbo pierde ulei la admisie....o sa ai de lucru...si eu am dci 1.5....le-am vazut pe viu....cand se aprinde uleiul de la admisie turbo ai"puso"...
RăspundețiȘtergeren-am pus-o, se pune in treapta 4, apesi frana si ridici usor piciorul de pe ambreiaj pana moare motorul ;)
ȘtergereUleiul acela se afla acolo inca de la 500 km. Este absolut normal. Uleiul este de la epurator. Practic sunt vaporibde ulei ce vin pe epurator. Epuratorul aduna gazele de carter(sunt foarte nocive) si le baga iar in admisie. Cantitatea de uleinpe care o are Cristi in galeria de admisie este normala.
ȘtergereSau parerea mea este sa scoti furtunul admisie de la filtrul de aer si sa acoperi cu mana admisia aerului, in modul asta motorul se opreste sufocandu-se si nu il uzezi prin moartea acestuia forjand si ambreiajul.
RăspundețiȘtergeream citit de 10 ori ce-ai scris si nu-mi dau seama ce vrei sa spui
ȘtergereCeva de genul cum desfundam jiglerele la Dacia veche,când accelerai si puneai mâna in capul carburatorului...
ȘtergereCristi, tu ce parere ai despre obturarea tevii care baga gaze in EGR?
RăspundețiȘtergeresi care este diferenta intre anularea din soft sau obturarea respectivei tevi? diferenta este fix soft sau mecanic, rezultatul este acelasi, nu mai recircula gazele arse.
ȘtergereDaca obturezi teava o sa iti apara eroare in bord cu „check engine”.
Ștergerela Logan 100% nu
ȘtergereSi daca te opresc baietii de la RAR si iti verifica noxele? S-ar putea sa cam ramai fara talon...
RăspundețiȘtergereai zis bine, s-ar putea. pentru testarea noxelor, motorul este urcat pana in 4500rpm. motorul fiind solicitat, valva EGR inchide recircularea gazelor lsand sa intre in motor doar aer curat.
Ștergereasta in teorie, zic eu. si cam are logica, cand vrei sa faci o depasire si i dai blana, pai ai nevoie de putere, nu sa-ti recircule gaze. e ca si cum ai vrea sa alergi cu tigara in gura
baietii de la RAR nu-ti tureaza motorul pt noxe fara acordul tau, daca nu semnezi ca esti de acord ei nu o vor face pe banii lor.
Ștergeredaca nu esti de acord, nu-ti dau nici ei ITP-ul
ȘtergereITP-ul se poate face oriunde, la RAR esti obligat doar cand inmatriculezi masina adusa de afara
Ștergeresi cred ca comentariul de mai sus se referea la cazul in care te opreste pe strada politia cu RAR-ul pt control
Ștergere"baietii de la RAR nu-ti tureaza motorul pt noxe fara acordul tau, daca nu semnezi ca esti de acord ei nu o vor face pe banii lor." asta de unde ai scoso ? cred ca n-ai facut un itp in viata ta !
Ștergeresal! sunt curios daca acum uleiul din motor se ma inegreste asa tare si imediat! fiind motorul mai curat ar trebui si uleiul sa se inegreasca mai greu!?
RăspundețiȘtergerema indoiesc ca ar avea vreo legatura. la vechiul mercedes cu injectie mecanica nu aveam EGR si totusi uleiul se inegrea dupa nici 1000km
ȘtergereUleiul nou se innegreste in momentul in care ai pornit motorul, la toate motoarele diesel... Nu o sa vedeti un ulei curat ca lacrima nici cand ajungi cu masina acasa de la service.
Ștergereuleiul se inegreste imediat din cauza uleiului vechi ramas in motor. dar daca-l speli inainte de a pune uleiul nou, dureaza vreo 1000km pana se inegreste
ȘtergereLa ce kilometraj ai ajuns acum si daca intre timp spanul din rezervor ti-a creat vreo problema. Stiu ca te speriasei acum ceva vreme.
RăspundețiȘtergere138.000km si n-am avut nicio problema
ȘtergereInca o metoda ingenioasa de anulare egr prin intoarcerea lui cu dechiderea in sus sa nu mai traga nimic dar care implica taierea cu flexu a unei urechi de prindere https://www.youtube.com/watch?v=J-Yu2X69Ge0
RăspundețiȘtergereAm o intrebare masinile electrice le vor inlocui pe cele cu benzina si motorina
RăspundețiȘtergereunde-i intrebarea? unde's semnele de punctuatie?
Ștergeretrebuia sa-l intrebi pe Nostradamus, nu pe mine
fratilor, o concluzie clara despre acest EGR prezent pe masinile diesel nu reusesc sa obtin. pana la urma sa inteleg ca daca anulez EGR pot merge cu masina si subturata fara sa mai depuneri de calamina si sa-mi fiec frica ca pica turbina sau injectoarele? sau nu are legatura? multumesc.
RăspundețiȘtergereEGR-ul nu are nicio treaba cu injectoarele si cu turbina. in filmare spuneam ce rol are EGR-ul, recircula gazele, le baga din nou in admisie si se fac depuneri pe admisia de aer, in capul pistonului
ȘtergereFelicitari !!!
RăspundețiȘtergereIn loc sa bagi "mizeria" in motor = un fier nenorocit, mai bine o bagi in plamani; foarte foarte inteligent !
PS : mi se rupe de plamanii tai; problema e ca ne influenteaza pe toti:(
sa ne intelegem, fumul care intra in admisie prin recircularea gazelor iasa ulterior tot pe evacuare, nu dispare pe undeva.
Ștergeredin cauza "mizeriei" ce se depune pe componentele de admisie aer, in motor ajunge o cantitate mai mica de aer, deci o ardere incompleta, mai mult fum pe evacuare.
din 100 de masini diesel pe strazi, 1, poate 2 din ele au curatat EGR-ul si sistemul de admisie.
iti garantez ca eu poluez mai putin ca multe alte masini de pe strada.
ca idee, recircularea gazelor reduce infim poluarea, catalizatorul si filtrul de particule fac efectiv diferenta.
sistemul diesel nou cum este acest common rail,presupune un pers mai turat al motorului,sa nu aiba timp sa se depuna ce ai tu acolo in motor,asta se datoreaza in mare parte unui mers pre lent fara turatii mari,inainte de toate repara cauza si nu efectul,nu mai anula chestii,ele sunt gandite pt o poluare mai mica,implicit consum mai mic,sunt 3 lucruri pe care trebuie sa le faci,turbina,epuratorul,egr-ulsi injectoarele,acum ca tot ai dat motorul jos,schima simeringurile de la supape da un piston jos si verifica segmentii,eu inainte sa il fi dat jos verificam compresia,daca aveam peste 28 nici nu mai verificam segmentii,bafta,stiu ca ai rezolvat-o deja,dar am vrut sa citeasca si altii ce ar putea avea,si trebuiesc toate curatate sau schimbate ,nu separat,ca una o strica pe cealalta
RăspundețiȘtergereSalut, doar o chestie ai nimerit, că am anulat valva EGR, in rest absolut nimic.
ȘtergereDe la mine își ia frecvent peste 4000rpm. Jegul ăla îl aveam și pe la 50.000km. după 2 ani la fel...
Completare: valva EGR funcționează imediat după pornirea motorului ca sa ajute la încălzirea lui și mai funcționează când rulează la ralanti. In trafic așteptând la semafoare nu o țin turată, pe loc. De altfel, când este rece nu o urc peste 2700-2800rpm. 90% din drumuri se fac în oraș în condițiile enumerate mai sus.
ȘtergereSalut Cristi ! Ce parere ai de anularea EGR fara a modifica softul masinii si doar blocarea intrarii in corpul EGR.Adica facut un blind,EGR lucrand normal dar fara sa ajunga gazele din evacuare la el ?
RăspundețiȘtergereSalut, n-are nicio treaba, e ok si asa
ȘtergereLas aici pățania mea. Ramanea egr maxim 1 mm deschis și turbo nu mai facea presiune. Am schimbat 2 turbo din dezmembrări și degeaba, am curățat toate furtunele până la luciu(carcasă egr, furtun intrare-iesire turbo, egr, țeavă j,vaporizator ulei) am cumpărat până și furtun iesire turbo nou si tot nu facea presiune. Am curățat egr și l-am ajutat sa se închidă, am montat tot și cand am turat a făcut presiune turbo. Îl las fără mufă acum. Nu spun de bani cheltuiți, drumuri după turbo, nervi mâncați, ore pierdute iar cauza era una banală...
RăspundețiȘtergereAm un laguna 2 motor 1.9 deci,120 căluți și de când am luat mașina am curățat egr ul și apoi am mers cu mufa scoasa de la el că mi se pare că merge mai bine. Întrebarea e o sa trec testul de noxe la ITP? Merg tot timpul cu motorul turat,peste 2000,și viteza a 6 o vede rar.
RăspundețiȘtergeream facut ITP-ul acum 5 zile si mi-au iesit noxele euro 4. ii spun omului c an-are cum, este euro 3 motorul. si imi arata diagrama, euro 4.
Ștergeream EGR anulat.