Tocmai am fost informat ca in interiorul motorasului pas cu pas este un cilindru si un ax care dupa curatarea cu solventi, asa cum am facut eu, obligatoriu trebuie gresat, altfel ii scurtati viata.
Nu sunt 100% covins, dar sunt sanse mari sa fie identic si la 1.6mpi. De altfel, nu sunt nici foarte sigur ca am curatat asa cum trebuie.
Proprietarul s-a plans ca uneori rotatiile pe minut (RPM) nu este stabil, se tureaza singura pana pe la 2500rpm, coboara pe la 600rpm. Cum am avut masina cateva ore pe mana, am profitat de ocazie sa curat motorasul pas cu pas si corpul clapeta.
Era mizerie si pe corpul clapeta, dar pe motorasul pas cu pas erau depuneri mari care abia s-au curatat.
Sa aveti mare grija cu motorasul pas cu pas, il puteti decalibra foarte usor fara sa-l puteti recalibra, insemnand ca o sa aveti nevoie de unul nou.
Dupa aceasta operatiune a trecut aproximativ o luna si simptomele au disparut in totalitate.
Razvan Rodean: Calibrarea cea mai rapida se face in felul urmator. Se pune contactul, se calca pedala de acceleratie pana la podea si se tine apasata aproximativ 15-20 sec, dupa care se ia piciorul de pe pedala si se ia contactul. Se asteapta alte 10-15 secunde, dupa care se pune contactul si se da la automat fara sa ne atingem de acceleratie. Daca motorasul pas cu pas este inca "viu", calibrarea reuseste de la prima incercare. La fel se porcedeaza si in cazul montarii unui motoras nou.
Tudor Madalin: Se poate scoate motorasul pas cu pas, demonta si acesta, curatat foarte bine bucata cu bucata, reuns cu vaselina siliconica pe axul central (este un ax melcat), dupa care se monteaza in clapeta de aer astfel: cu axul motorasului deschis la lungimea maxima, se monteaza motorasul pas cu pas in clapeta dupa care se pune contactul de 2 ori fara a porni motorul. Acesta isi face singur reglajul de pozitie in clapeta. Asta este tot.
Nu sunt 100% covins, dar sunt sanse mari sa fie identic si la 1.6mpi. De altfel, nu sunt nici foarte sigur ca am curatat asa cum trebuie.
Proprietarul s-a plans ca uneori rotatiile pe minut (RPM) nu este stabil, se tureaza singura pana pe la 2500rpm, coboara pe la 600rpm. Cum am avut masina cateva ore pe mana, am profitat de ocazie sa curat motorasul pas cu pas si corpul clapeta.
Era mizerie si pe corpul clapeta, dar pe motorasul pas cu pas erau depuneri mari care abia s-au curatat.
Sa aveti mare grija cu motorasul pas cu pas, il puteti decalibra foarte usor fara sa-l puteti recalibra, insemnand ca o sa aveti nevoie de unul nou.
Dupa aceasta operatiune a trecut aproximativ o luna si simptomele au disparut in totalitate.
Razvan Rodean: Calibrarea cea mai rapida se face in felul urmator. Se pune contactul, se calca pedala de acceleratie pana la podea si se tine apasata aproximativ 15-20 sec, dupa care se ia piciorul de pe pedala si se ia contactul. Se asteapta alte 10-15 secunde, dupa care se pune contactul si se da la automat fara sa ne atingem de acceleratie. Daca motorasul pas cu pas este inca "viu", calibrarea reuseste de la prima incercare. La fel se porcedeaza si in cazul montarii unui motoras nou.
Tudor Madalin: Se poate scoate motorasul pas cu pas, demonta si acesta, curatat foarte bine bucata cu bucata, reuns cu vaselina siliconica pe axul central (este un ax melcat), dupa care se monteaza in clapeta de aer astfel: cu axul motorasului deschis la lungimea maxima, se monteaza motorasul pas cu pas in clapeta dupa care se pune contactul de 2 ori fara a porni motorul. Acesta isi face singur reglajul de pozitie in clapeta. Asta este tot.
Cam tacane rau motorul ala, de zici ca-i diesel nu benzinar, ori e efectul ala amplificat datorira ecoului......
RăspundețiȘtergereEu cand am schimbat motorasul pas cu pas am facut procedure cu contactul pus >contactul scos de 50 ori cred pana nu am scos borna la baterie pentru 1 minut pur si simplu nu vroia sa se calibreze .Poate ajuta pe cineva informatia asta .
RăspundețiȘtergereCam tacane rau motorul ala, de zici ca-i diesel nu benzinar, ori e efectul ala amplificat datorira ecoului......
RăspundețiȘtergereEste vro problema daca dau cu spray unde este locasu unde intra mufa ( motorasul pas cu pas ) ?
RăspundețiȘtergerenicio problema, poti baga chiar si vaselina ca sa impiedici formarea oxizilor
ȘtergereImi plac explicatiile lui Cristi!
ȘtergereCristi ești de nota 10 ,tutorialele tale m-au ajutat de multe orisa ma duc la mecanic
ȘtergereAmvrut sa scriu ,,sa nu ma duc ,, la mecanic ,ms. mult.
ȘtergereCam mult ulei in carcasa filtrului de aer
RăspundețiȘtergereexact e pe moarte
ȘtergereOmule, motorul ala are ceva, mpi-ul care este la tata (fostul meu logan) are 80000km, si de fiecare data cand ii schimb filtrul de aer, carcasa este perfect curata pe interior, fara gram de ulei... nu ca la donatotul tau :)
RăspundețiȘtergereEste doar din cauza fluxului blu bie de la vaporii de ulei care reintra în camera de ardere . "Depinde și de uleiul pe care îl folosim " .
Ștergere- la Loganul meu, corpul clapeta este prins de admisie prin intermediul unei cleme si surub cu cap torx.
RăspundețiȘtergere- trebuia curatata/schimbata garnitura dintre corp clapeta si admisie. la mine acolo a fost problema.
- motorasul se autocalibreaza. mai greu, dar revine la pozitia care trebuie. pana la urma tot in 550 rpm o sa stea relantiul
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ȘtergereRelantiul sta in mod normal la 750 rpm, nu la 550. Prima liniuta de pe turometru este de 500 rpm ;) .
ȘtergereEu am alta problema cu turatia ... Se manifesta numai dupa ce se incalzeste motorul si doar daca il fortez in sarcina (nu neaparat sa il turez ci sa apas pedala de acceleratie la podea ..) de exemplu cand fac o depasire sau urc un deal. Dupa ce l-am fortat nu mai tine acele 800 rpm ci se duce foarte aproape de 0 se simte cum motorul aproape moare apoi usor revine la normal (usor inseamna in 30 de secunde .. Poate chiar un minut). Problema dispare daca opresc motorul si il las sa se raceasca (10 - 20 minute). Am curatat si clapeta si motorasul dar problema nu a disparut ... Ai idee ce as putea sa mai verific / curat?
RăspundețiȘtergereNu tragemotorul sa fie de .La corpul clapeta cand calc pedala in pdea se aude ds la corpul clapeta cum trage aer dar abea de trage motorul
ȘtergereExact aceeasi problema la ralanti, scade pana pe la 2-300 dupa ce e accelerat bine, si apoi revin la 6-700 dupa ~5-10 sec
Ștergere..uleiul cred că era pus acolo ....! de proprietar ...
RăspundețiȘtergereLa motorul pasa cu pas din cate am citit nu se da cu degresant decât pe con. Înăuntru are vaselină care ajută și nu trebuie îndepărtată. În rest f bun tutorialul. Am să mă bag la curățat cu prima zi mai liberă. Baftă!
RăspundețiȘtergereHai sa-ti spun Cristi pentru ce este a doua mufa. Acea mufa este pentru senzorul de pozitie a clapetei de accelerare. Motorasul pas cu pas regleza aerul.
RăspundețiȘtergereAaa si am uitat se poate scoate motorasul pas cu pas, demonta si acesta, curatat foarte bine bucata cu bucata, reuns cu vaselina siliconica pe axul central (este un ax melcat), dupa care se monteaza in clapeta de aer astfel: - cu axul motorasului deschis la lungimea maxima, se monteaza motorasul pas cu pas in clapeta dupa acre se pune contactul de 2 ori fara a s pornii motorul. Acesta isi face singur reglajul de pozitie in clapeta. Asta este tot.
RăspundețiȘtergerete-am citat :)
ȘtergereCum desfaci motorasul
ȘtergereAm facut si eu aceasta operatiune week trecut la un motor 1.6 16v. Difera corpul clapeta si este putin mai migalos de scos din locas. Fericit dupa ce le-am motat ca merge totul perfect, dar dupa un drum de 60 km extraurban cand am ajuns in oras la primul semafor mi-a ramas turata pe la 1500-2000 rpm. Si-a revenit dupa cateva minute fara sa mai opresc si repornesc motorul cum faceam inaine pentru asi reveni.
RăspundețiȘtergereAM vazut acum update-ul ca poti sa desfaci MPP pe bucati. Poate Tudor ne si arata cum. Totusi nu este un mecanism ieftin ca sa poti sa te "joci" cu el
am vazut odata la cineva cand a scos mpp de la un 16v si este diferit putin pe acolo. tot el a reusit sa-l strice in trecut cand a mai desfacut unu, dar nu mai retin ce a facut de l-a stricat.
Ștergeream si eu o intrebare , am scos mufa motorasului cu motorul pornit si nu s-a intamplat nimic , motorul merge la fel , e normal ? sau trebuia sa moara motorul atunci ? tudor cum ai desfacut tot motorasul ?
RăspundețiȘtergereSe desface capatul metalic care etanseaza pe corpul clapetei, prin desurubare. reglajul se face cum am zis.
ȘtergereHmm eu nu am inteles care capat metalic:-?. La mine 16v, MPP are un con de plastic si un cilindru metalic pana intra in carcasa aceea capsulata. O poza in care incercuiesti ce trebuie desfacut ai putea pune?
Ștergerenici eu nu am inteles ,am vazut ca ar avea 3 bolturi acolo , poate alea se imping inauntru si se desface , poti fi mai explicit tudor ? multumesc
Ștergereo reglare de tacheti si nu mai tacane motoru asa
RăspundețiȘtergereSalut Cristi!
RăspundețiȘtergereAm un Clio 2, 2003, 1.5 dci, 65 cp, 202.000 km.
De curand am fost la Renault pentru ca incepuse sa tremure motorul, schimbatorul, volanul si diagnoza a fost ca toate 4 injectoare sunt aiurea, dau foarte foarte mult pe retur... Stiam de acum un an ca injectorul 4 e cu rosu in diagnoza, celelalte nu apareau.
Prin urmare, m-am dus la Sermecom Iasi sa le reconditionez, nu de alta dar la Renault 4 injectoare reconditionate ( tot la Sermecom) + tevi = 5.500 ron, iar la Sermecom e undeva la 2000 toata treaba.
Zis si facut, duc masina ieri la Sermecom, si o iau azi. Motorul mergea perfect, se auzea perfect, ziceai ca-i nou; dar, dupa 20 de km se opreste in mijlocul intersectiei cand incercam sa schimb din 1 in 2...
Dau la automat, da sa porneasca la sfert de cheie, turatia in bord ajunge undeva la 750 rmp si se opreste la loc. Cred ca am incercat de vreo 10 ori sa pornesc, ca ma claxonau toti in intersectie.
Bineinteles ca nu a vrut sa porneasca, in bord nu aveam nici o eroare, am stat ceva timp pana au venit cei de la Sermecom sa se uite... Cu toate ca eu am vazut ceva motorina pe injectorul numarul 2, ei nu recunosc ca problema ar fi de la injectie, ci ca ar fi de la distributie, ca ar fi sarit de pe punct :)).
Au pornit motorul ca tampitii cu spray si-l tineau in 4000 de ture si cand sa-l lase la relanti s-a oprit de tot si iar nu a mai pornit.
Mecanicul meu imi zice ca nu are nici o legatura distributia, ca altfel nu pornea nici la spray, ci ca ar fi din cauza lor de la injectie ca nu au facut ceva bine...
Distributia am schimbat-o acum 17.500 km, uleiul il schimb doar la 10.000, castrol 10w40, filtru motorina delphi sau renault, motorina doar de la OMV in Iasi ca mi se pare cea mai curata.
Masina am lasat-o la Renault in parcare, sa-i faca o diagnoza dimineata sa vedem ce are....
Tu ce parere ai? Care crezi ca ar fi problema?
O alta chestie... cand scot cheia din contact, acele se duc la zero, dar acul de la turatie se misca dintr-o data un pic in sus parca ar sta aproape de 5 ( 500 ture) undeva intre 0 si 5.
Poate mi s-a parut mie...
Multumesc anticipat pentru raspuns.
O seara buna !
salut, clar problema e de la ei, distributia n-are absolut nimic cu problema
ȘtergereSi sarita de la punct, masina porneste cu sparay. Se poate verifica usor: (se scoate bujia de la pistonul1, se baga un electrod fara pasta in capatul pistonului, si se observa daca in momentul in care pistonul este in partea cea mai de sus, axul cu came vine la punctele de calaj din capatul acestuia. SIMPLU SIMPLU.)
ȘtergereO masina sarita de la punct sau cu mai multe supape blocate pe deschis nu va porni nici cu 10 spreiuri !!!
ȘtergereMulțumesc pentru răspuns Cristi!
RăspundețiȘtergereAm sa te țin la curent cu problema, poate rezolvarea la mine va ajuta și pe altcineva pe viitor.
O seara bună !
Salut Cristi! Ajuta cu ceva masina daca montez pe ea un filtru de aer sport(dinacela conic)? Am un logan 1.4 mpi.
RăspundețiȘtergerete ajut ala sunet, vei avea un sunet sport
ȘtergereDa, dar iti mai da si jumate de manz de ponei :P Sfatul meu: chiptuning (resoftare)
RăspundețiȘtergereSalut cris! am un logan 1.4 benzina din 2006. Ca si simptome am asa: Cand pornesc masina (mai ales dimineata cand e rece) o las pe liber si turatiile oscileaza undeva intre 1300-1800, 2000). Am schimbat motorasul pas cu pas insa problema nu s-a remediat. Tot asa face. Am fost cu masina iar la service, s-au uitat baietii de acolo vreo 30 de minute si au zis ca ar fi de vina corpul clapeta. Ca si explicatie mi-au spus ca nu mai este etans corpul clapeta si trage aer fals...de aici si turatiile oscilante. Tipul de la service a demontat corpul clapeta (l-a curatat doar cu o carpa uscata, nici aia prea curata) si mi-a aratat si mie, daca tinea corpul clapeta in lumina soarelui se putea observa ca patrunde lumina pe la acea clapeta. (sper ca am explicat destul de bine) Mi-au zis ca trebuie sa schimb corpul clapeta, ca nu se mai poate repara. Intrebarea mea e...se poate repara corpul clapeta? Din ce am vazut, prin magazine exista si garnitura corp clapeta...deci....logic ar fi sa se poata repara. asa deduc eu... :P Tu ce parere ai? care sa fie problema si ce solutie recomanzi. Multumesc anticipat!
RăspundețiȘtergereeu am diesel, alte detalii nu-mi mai aduc aminte :)
ȘtergereEu la masina mea am avut un suport de metal prin care trece un surub sa tina mai fix corpul clapeta. In film ori ai omis sa il arati ori masina aia nu l-a avut din motive diverse. Foarte bun tutorialul, m-am inspirat din el si am facut la masina mea acelasi lucru. Multumesc si asteptam si alte tutoriale folositoare.
RăspundețiȘtergereSalutare tuturor . Tocmai ce am demontat un mpp stricat , pana la ultima piesa din el , de curiozitate . Este un motoras electric cu 2 bobine stator , iar partea activa este un cilindru de magnet ( partea condusa ) . Deci OBLIGATORIU dupa ce ati curatat cu solventi trebuie sa refaceti ungerea axului si a cilindrului de magnet ( acesta sta pe un rulment minuscul ) . Imi pare rau Cris , dar tocmai ce ai scurtat viata mpp-ului , desigur fara sa vrei . Cu prima ocazie ar trebui demontat si uns . Stima pentru tutoriale si la multe altele .
RăspundețiȘtergeremultam de info. tocmai o sa precizez treaba asta si il chem pe socrumiu inapoi la service :D
ȘtergereCum l-ai desfacut
ȘtergereSalut Cristi. Tocmai am executat și eu operațiunea de schimbare a MPP ului....toate bune și frumoase în ceea ce privește relantiul și mersul rotund. Problema e că după schimbare mi a rămas becul de check engine aprins, ai mai întâlnit așa ceva? Vreo idee de la ce poate fi?
RăspundețiȘtergereas spune ca una din mufele scoase de pe acolo nu mai face contact.
ȘtergereLe-am curatat si eu astazi la 1.4 MPI dar nu erau chiar atat de murdare, probabil pentru ca masina merge 90% extraurban. Nu au fost curatate niciodata in 163 000 km. MPP-ul l-am calibrat cum a spus Razvan Rodean si nu am avut nicio problema. Multumim pentru tutorial!
RăspundețiȘtergereSalut cristi. Am si eu o solentza 1.4 si de 2-3 luni nu mai tine relantiul cand este motorul rece. Porneste la sfert dar moare imediat pana se incalzeste putin. Este de la motorasul MPP? Multumesc frumos!
RăspundețiȘtergerein principiu nu. avand in vedere cum intrebi, este clar ca nu l-ai curatat niciodata, asa nu strica sa-l cureti.
Ștergerede altfel, poate fi din bujii, fise si chiar reglajul tachetilor
Motorașul pas cu pas acţionează numai când motorul este rece. Face ce făcea ,,șocul" la vechea Dacia 1300. Turaţia crește când motorul este rece, apoi scade treptat pe masură ce motorul se încălzește. Când curaţaţi mpp apăsaţi acel manșon pentru a comprima arcul și a avea acces la axul melcat. Eu am curăţat cu alcool etilic (foarte eficient) apoi am gresat cu vaselină siliconică. Acum merge ca atunci când era nouă.😜
ȘtergereSalut am un logan 1.4 cand ieste motorul rece porneste foarte greu nusi tine relantiu misa oprit si in mers am schimbat bujii am reglat tachetii de la ce poate fii raspundetimi va rog
RăspundețiȘtergeresalut, simptomele par a fi de la motorasul pas cu pas. n-ai scris pe aici ca l-ai fi schimbat sau curatat.
Ștergereiar daca o sa scrii ulterior ca era de la filtrul de aer care nu a fost schimbat de 40.000km sau ca alimentezi de la aceiasi statie dubioasa de cine stie cat timp, cum am mai patit deja, ai cerut degeaba ajutor.
la fel de bine poate fi de la pompa de benzina din rezervor. este tutorial cu curatatul ei
Salut baieti. Logan 1.4 din 2006. Dimineata la prima cheie se tureaza pana la 1500-1700 timp de 2-3 secunde apoi scade turatia pana la 200-300 rpm timp de 2-3 secunde apoi urca si ramane pe la 1100 si scade treptat odata cu cresterea temperaturii motorului. Daca pun contactul si astept sa se stinga beculetele din bord apoi iau contactul si il repun si pornesc, nu mai face asa.
RăspundețiȘtergeresalut, inainte sa intrebi, ai curatat motorasul pas cu pas? garantat este de acolo problema
ȘtergereSalut Criss. Aseara am facut tot ce ai facut tu in tutorial doar ca eu am folosit WD40. Nu am avut altceva. De dimineata a pornit fara probleme. Multumesc.
RăspundețiȘtergereSalut Cris... Am si eu o problema cu loganul meu, 1.4... Porneste greu, dar la cald... Adica, dimineata cand o pornesc prima oara si este mai racoare, porneste la sfert de cheie... Dupa ce plec cu ea si o las cateva ore in parcare, in soare, sau este cald afara, porneste din a doua cheie... Care sa fie problema? Multumesc!
RăspundețiȘtergeresalut, canistra de carbon pozitionata sub farul din dreapta
ȘtergereIar am avut probleme cu mpp-ul. Am cumparat altul nou, dar tot asa face dimineata la pornire (trage sa moara motorul)🙁
RăspundețiȘtergereEu am pus unul de origine luna trecuta.Sa simtit imediat diferenta.Pornea la sfert de cheie.Am montat si GPL si am facut un drum de Italia.Acum porneste si se opreste imediat.Dupa 4-5 incercari porneste si daca pleci imediat nu are vlaga,tinde sa moara sau merge in suturi.La csld porneste impecabil si pe GPL merge la fel.Pe tester nu da nici o eroare.O sa incerc sa-l mai curat odata si sa misc mufele.Un coleg a alimentat cu carburant mai bun si a scapat de aceeasi problema !!!
RăspundețiȘtergereEu am pus unul de origine luna trecuta.Sa simtit imediat diferenta.Pornea la sfert de cheie.Am montat si GPL si am facut un drum de Italia.Acum porneste si se opreste imediat.Dupa 4-5 incercari porneste si daca pleci imediat nu are vlaga,tinde sa moara sau merge in suturi.La csld porneste impecabil si pe GPL merge la fel.Pe tester nu da nici o eroare.O sa incerc sa-l mai curat odata si sa misc mufele.Un coleg a alimentat cu carburant mai bun si a scapat de aceeasi problema !!!
RăspundețiȘtergereTrebuiesc curatate injectoarele de benzina , asta e problema celor cu GPL , injectoarele pe benzina stau oprite întrun mediu cald cât timp masina functionează pe gpl , componenta usoară a benzinei se evapora si lasa în urma componenta grea care se usuca pe duze .
ȘtergereAm rezolvatproblema cu efix 98 de la rompetrol.Masina porneste la rece la prima cheia chiar daca am ompresia ca ar incerca un pic sa balbaie !!!
ȘtergereBuna
RăspundețiȘtergereAm si eu o problema cu un logan 1.4.Atunci cand iau picioru de pe acceleratie si calc ambriaju pt schimbarea vitezei se tureaza motoru si dupa aia revine la relanti.Asta si la statu pe loc daca turez fara sa bag in viteza.Daca aveti vreo sugestie astept.
cel mai probabil cablul de acceleratie revine mai greu la pozitia care trebuie
ȘtergereAtunci nu ar trebui sa ramana la aceasi turatie la care ii cand iau picioru de pe acceleeatie.Motoru se tureaza si dupa aia revine la relantii
RăspundețiȘtergerein sarcina tu ai pedala de acceleratie apasata mai mult decat atunci cand accelerezi in gol. din cauza asta cand calci ambreiajul se tureaza vreo 500-1000rpm.
Ștergeremotorasul pas cu pas este vinovat daca fluctueaza aiurea turatia, la ralanti.
exclus senzor volanta, motorul se opreste imediat ce calci ambreiajul.
Nu poate fi de la motorasu pas cu pas.Zic si eu sau de la senzoru de turatie ????
RăspundețiȘtergereAm patit si eu la fel , problema este corpul clapeta prins intrun singur surub din fabrica , acesta se misca in lateral si trage aer fals , dupa ce luam piciorul dupa acceleratie masina accelera
ȘtergereSlut am si eu o intrebare am un logan 1.4 si dimineata cand il pornesc merge aiurea vreo cateva secunda da sa moara si dupa sare turatia la 1500 si merge bine sa fie motorasu pas vu pas?
RăspundețiȘtergeresalut, posibil si de la mpp. dar din ce-mi spui tu mai plauzibil pare sa fie din benzina proasta, bujii uzate, filtrul de aer imbacsit
ȘtergereAm si eu o problema. M-am pricopsit de vreo 8 ani cu un Megane 1 (2002) 1,6 16V, 79KW (e motor de Logan 1,6, 16V); avea 18000km fiind luată de noua de tatăl meu. Acum are 290000km. De vreun an jumate, in mers, cu motorul cald, pe tot parcursul zilei, cand încep sa accelerez începând de la turație mică la plecare de pe loc, o accelerez normal spre 2000rpm si schimb viteza 2 si încep sa accelerez mai brusc SAU cand merg cu spatele ori cu fata incet chiar fara s-o accelerez => merge in suturi cateva secunde (ca si cum nu s-ar alimenta cum trebuie sau are întreruperi ca si cum o bujie n-ar da scânteie si da rateuri) după care odată cu creșterea turatiei dispare acest fenomen. Dacă o las la relanti si ies din masina si bag urechea spre toba si e liniște pe strada, din cand in cand se mai aude cate un rateu (nu merge chiar rotund => logic ca aceste mici rateuri se simt si in mers / turații mici si in treapta mică de viteza - se simte momentul motor care se transpune in mișcarea roții). I-am facut vreo 4 teste/ diagnoze si îmi iese o sonda Lambda defecta (cea dinaintea catalizatorului) . Am cumpărat 2 sonde (prima noua, a doua sh). Test refăcut, iese fara erori pe moment dar după aceea nenorocitul de cazan tot la fel de prost merge. Menționez ca am schimbat bujii, bobine de inducție (am luat una noua si in fiecare zi am înlocuit cate una din cele 4 cu aceasta noua). Mașina are GPL de la BRC, cu filtre schimbate. Si pe benzina si pe GPL face la fel. Consumul de carburant e putin mai mare cam cu 1% in plus fata de cel obișnuit in toți anii de cand merg cu ea - merg mereu plin/plin si resetez mereu kilometrajul si constat o reducere cam de 40-50km la 400km parcurși. I-am schimbat si mpp-ul cu unul original (cel vechi nu mai ținea relantiul). Pornirea dimineața daca spun ca e la sfert de cheie e mult spus (pornire foarte buna!). Singurul lucru la care nu am ajuns este corpul clapeta. Concomitent cu problema asta am facut ITP-ul la un prieten acum o luna si m-a luat ala la fuga prin service aruncând cu ce avea la îndemâna după mine si țipând la mine ca nici la Daciile vechi din 1900 toamna nu ieșeau așa noxele: CATASTROFA ECOLOGICĂ! Problema a apărut pur si simplu din senin dar la început sacadarile erau parca mai "finuțe". Acum pur si simplu cand o apuca iti vine sa ieși din masina si sa-i dai foc. Unii m-au sfătuit sa curat/ schimb corpul clapeta. Ce păreri aveți? va rog mult ajutați-ma! al Dvs prieten de suferința si nefericit posesor de masina, va mulțumesc anticipat!
RăspundețiȘtergeresalut, parca la 1.6 16v nu se regleaza tachetii, ei fiind hidraulici, asta ar fi fost una dintre cauze.
Ștergerecat despre corpul clapeta, are logica, daca este murdara chiar merge prost motorul. clapeta nu inchide si nu deschide corespunzator iar de acolo probleme.
A urmatoarea prb.la un clio symbol 14 8v.dimineata motorul porneste usor. plec iar cind frinez, motorul se opreste iar cind e rece are niste smuncituri masina.daca se incalzeste un pic merge perfect.
RăspundețiȘtergereeu nu stiu sa-ti zic :(
ȘtergereSalutare,ce spray-uri ai folosit la curățarea mpp-ului si corpului clapetă, înafară de acel spray pt discuri de frână?
RăspundețiȘtergeresalut, ceva in genul WD40
ȘtergereDenumirea lor mă interesează, drept exemplu spray-ul pt discuri
Ștergereorice spray pentru discuri, neimportanta denumirea.
Ștergereiar WD40, aia este denumirea...
Mulțumesc!
RăspundețiȘtergereSalut.Am si eu un Logan 1.6 8v.Am o problema care ma deranjeaza de cateva saptamani.Atunci cand o scot din viteza cu motorul pornit ramane turata undeva la 1500-1700.Daca o lasa sa mearga la relanti merge normal la 800 ture insa atunci cand o scot din viteza ramane turata.De pornit porneste fara probleme si ruleaza perfect.Am curatat clapeta cu mpp insa am avut aceeiasi problema asa ca am schimbat clapeta cu una noua, originala.Am schimbat clapeta si cablul de acceleratie insa problema a ramas la fel.Chiar nu stiu ce sa ii mai fac si am mai dat si banii pe o clapeta noua.Ai idee de la ce poate fi?Multumesc
RăspundețiȘtergeresalut, daca n-ai schimbat si mpp, tot degeaba
ȘtergereAm schimbat corpul clapeta complet, inclusiv mpp si "supapa" sau ce este aceea.
Ștergereciudat, nu stiu sa-ti spun, n-am mai auzit
ȘtergereAre cv daca il sterg cu benzina
RăspundețiȘtergereabsolut nimic
ȘtergereSalut am si eu o problema asemanatoare la un logan 1.4 benzina. ramane turata la 1500 si ca sa isi revina asta cand stau pe loc trebuie sa ii fac frana de motor sau in mers sa aprind farurile . Mentionez ca am schimbat mpp cu unul pe origine si problema perista la inceput insa daca mergeam cu farurile aprinse mergea normal doar cu ele stinse facea figuri insa acum si cand sunt aprinse face la fel si trebuie sa le sting si sa le aprind iar ca sa isi revina. Are cineva idee ce poate fi?
RăspundețiȘtergeresalut, eu as spune ca ai probleme cu incarcarea, lipsa masa, ceva contacte imperfecte pe masa de caroserie sau chiar pe bornele de plus de pe baterie sau alternator
Ștergereincarcarea este buna la masa nu am fost atent dar o sa ma uit
RăspundețiȘtergereSalut..Am un opel astra f 95 motot
RăspundețiȘtergereR 1.6 16 valve..Cand o pornesc trebuie sa astept cateva minute ca sa se regleze turatia..E normla asa ceva? Plus ca am si martoru aprins in bord..Sa fie de vina mpp?..Precizez ca a mai fost curatat si nu am mai avut probleme..
Salut, nu știu să-ți spun, nu sunt mecanic. Pentru martorul din bord neapărat diagnoză.
ȘtergereSalut, te rog sa ma lamuresti daca e normal ca turatia la relanti in mers, pe liber, sa fie un pic mai mare decat turatia in stationare? Iar daca da, de ce? Multumesc!
RăspundețiȘtergeresalut, habar n-am, dar sigur nu este normal, ralantiul e ralanti indiferent de viteza de deplasare a mașinii
ȘtergereDe curiozitate, te rog sa te uiti pe turometrul tau cand o scoti pe liber in mers si sa vezi daca ai vreo 200 ture mai mult ca in stationare.Multumesc!
RăspundețiȘtergereSunt tare curios de rezultat.
Ștergereidentic atat pe loc cat si in mers, ceea ce era si normal. chiar am scos-o din viteza la 60km.h si pana m-am oprit de tot, nu a miscta turometrul de la 800rpm
ȘtergereAtunci cred ca am o problema, o sa vad cum o pot rezolva. Multumesc!
ȘtergereAm o problema de doua zile cu masina, dimineata cand o pornesc, porneste si imediat cade relantiul pana imi omoara motorul, apoi trebuie sa mai dau de 3-4 ori la cheie pana cand reusesc sa o tin accelerata din pedala sa nu mai moara, o tin in 3000-4000 30sec 1min si dupa nu mai am probleme. Ce poate fi ?
RăspundețiȘtergere1.4 mpi 2007, i-am pus GPL acum 4000km si de acolo m-au atentionat ca daca imi va oscila turometrul este de la motorasul pas cu pas, desii nu inteleg de ce anume m-au atentionat, insa oricum ca turatii nu oscileaza, asta este singura problema, oricum ea in teorie porneste pe benzina, dupa 30-40de grade trece pe gaz.
Ștergeresalut, benzina proasta, bujii proaste sau uzate, de la reglaj culbutori, posibil o resetare parametrii ECU rezolva problema, posibil sa fie si canistra de carbon.
RăspundețiȘtergeremult prea multe posibile probleme
Am crezut că este motorașul pas cu pas, l.am schimbat iar acum tot la fel . . Abea pornește și când o face urca in turații.. daca am atins accelerația sare glonț în 4000ceas și acolo sta. Cum o pot repara "in fata blocului"?!
Ștergeredaca ai schimbat mpp, trebuie calibrat. in filmul de mai sus spuneam cum se face. na chiar este scris in texyl de deasupra filmarii doua variante de a face calibrarea...
ȘtergereSalut Cristi,
RăspundețiȘtergereAjuta-ma si pe mine cu un sfat: in vara aceasta am observat un comportament ciudat la loganul meu (1.4MPI 2007): daca masina sta mult in soare (la temperaturi de peste 38-40grade) si fac un drum de min 50km cu AC pornit,la schimbarea vitezelor turatia motorului scade sub turatia de relanti (tinde spre zero). Daca opresc AC-ul efectul scade (dar nu dispare). Pe vreme rece (sub 30grade) totul este ok.
Este posibil sa fie de la MPP?
Cu respect,
Constantin
salut, foarte posibil. poate sa mai fie si din corp clapeta murdar
Ștergeremultumesc mult!
RăspundețiȘtergeream sa incerc si eu "operatia" facuta de tine.
imi poti spune cu ce fel de vasilina/ulei as putea gresa MPP?
scuze :) acum am vazut in textul initial...vaselina siliconica :)
RăspundețiȘtergeresalut Cristi,
RăspundețiȘtergereAm facut operatiunea de curatare si schimbare filtru de aer :) interesant :)
Intradevar am scos un strat de cca 1-2mm de praf cu benzina (cred...dupa miros)...
Am facut un drum de cca 10km si pare in regula...
singura diferenta acum este ca atunci cand am AC pornit relantiul sta la 900rpm iar fara e la 800rpm
o sa fac un drum mai lung (pana la Suceava) si vad care-i comportamentul.
multumesc de sfaturi
cu respect
este absolut normal sa creasca turatia daca AC-ul este pornit. la fel de normal este sa fluctueze turatia doar daca calci pedala de frana...
ȘtergereCombinatia "mortala": AC pornit, faza scurta pornita, schimbarea directiei, franare si schimbarea vitezei moment in cate turatia scade sub relanti🤔.
ȘtergereMultumesc mult de sfaturi.
daca mai este si un 1.4mpi, absolut normal
ȘtergereSalut am si eu o intrebare loganul meu tot 1.4 il pornesc si imeghiat se opreste ce parere ai sa fie motorasiul pas cu pas gen o turez plec cu ia si in mers cand am traso pe liber imeghiat se opreste te rog daca poti sami dai un sfat sunt disperat cand imi face asa
RăspundețiȘtergeresalut, pompa de benzina, senzorul de pe volanta, motorasul pas cu pas, mizerie pe corpul clapeta, bujii vechi, fise de bujii uzate, benzina proasta cel mai probabil, culbutorii nu sunt reglati... din mult prea multe locuri poate sa fie problema ta
ȘtergereMersi pompa de benzina am verificato e ok dar am uitat sa iti zic mai devreme am scos mufa de la motorasiul pas cu pas a stat la renalti adica nu a avut nici o sintoma adica sa stea turata sau alte prosti si dupa ce iam bagato la loc mi sa aprins martoru in de la noxe si nu mi se mai stinge nici ala
Ștergerenu sunt mecanic auto, nu stiu o rezolvare exacta la anumite simptome. eu doar am sugerat de unde ar putea sa fie problema. deci doar daca verifici prin eliminare...
Ștergereevident ca scoaterea mufei din mpp nu ajuta cu absolut nimic
Salut Cristi,
RăspundețiȘtergereAsa cum am promis :) revin cu cateva "constatari" :
1) Dupa cca 500km nu au mai aparut "simtomele" initiale.
2) Dimineata la pornire motorul se tureaza pana la 1500rpm (initial nu trecea de 1000rpm).
3) Consum. Aici a crescut atat consumul in relanti (de la 0,7 la 1-1,4) cat si consumul in mers (de la 7-7,5 la 8-9 in oras...cu aceleasi conditii de trafic). La extraurban nu mai scade sub 6,5 :k (fata de 5,8-6).
Cam atat.
Salut! Am o intrebare, cate ture este infiletat surubul de la clapeta de acceleratie, din fabrica? La mine a umblat un "destept" acolo, inainte ca masina sa fi fost a mea si as vrea sa-l setez la loc.
RăspundețiȘtergeresalut, n-am idee despre ce surub este vorba... nu stiu sa fie vre-un surub cu limita de infiletari...
ȘtergereSalutare!
RăspundețiȘtergereO mica problema am si eu cu pornirea.
Am un logan 1.6 16v 2010, dimineata cand pornesc, sta relantiul la 2-300 rpm apoi urca la 1500rpm si coboara de acolo cand se incalzeste. Cand e motorul rece masina merge fix ca un rahat! O am de noua si pot spune ca a pornit greu de la prima cheie!
Am curatat mpp si ma gandeam sa-l schimb cu unul aftermarket...tu ce zici?
Toate cele bune!
Da-i bataie cu video-urile!
salut, poate sa fie din corp clapeta, motoras pas cu pas, benzina proasta, probleme cu bujiile...
Ștergerein niciun caz mpp aftermarket!
Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus sa nu umblu niciodata la clapeta, problema ar fi de la mpp. Benzina bag doar 99+ sau 100. Masina are gpl de 3 ani. Bujiile au fost primele schimbate cand a aparut problema...pe o fisa la bujii era ceva murdar..un fel de rugina...o fi intrat apa pe acolo?
ȘtergereDe cand s a lasat frigul vad ca porneste bine. Problema a aparut in toamna.... Pe tester nu da nicio eroare...
Concluzie: ai masina, te enervezi, n-ai masina nu te enervezi!
Am luat un mpp de 50 lei sa l pun pe un logan 1.6 8v, vanzatorul mi a spus ca stie de la taximetristi ca tine cam 10k-12k km... Adica de 50 lei daca merge 1 an...zic sarut mana!
ȘtergereLa a mea,cea de 16v, cand am desfacut mpp au sarit toate din el... :D abea le-am gasit prin pamant! Si cum zicea cineva mai sus tija aia are niste vaselina in ea...deci...curatarea pe interior nu e chiar OK!
Salutări Cristi.
RăspundețiȘtergereÎn primul rând, felicitări pentru tutoriale si succes in continuare.
In al doilea rand,tin sa precizez ca nu am curățat clapeta de accelerație.
Am si eu următoarea problema,probleme:
Cand este sub 5° afara sta turata între 2000-2500 ture până se încălzește motorul.Asta aproximativ 10,15 min.Mai am problema ca atunci can urc un deal ( de exemplu ca cel de pe autostrada cernavoda - constanța)~ cam asa arata,ajung sus de la 130 cu 90 la ora.
Poti sa imi zici te rog ,daca ai idee, de la ce ar putea sa fie.
Stiu ca nu esti mecanic,dar,totuși poate sti.
A sa nu uit, am un Logan 1.4 benzină din 2005.
Cu stimă.
Dragos Subtirica
salut, de la mizeria din corpul clapeta, motorasul pas cu pas imbacsit, filtru de aer la fel imbacsit, pana la bujii uzate, benzina proasta... mult prea multe posibile probleme.
ȘtergereMultumesc.
ȘtergereSucces si spor în continuare
Surubelnita WEIDMULLER......avem pe scule
RăspundețiȘtergereSalut Cristi,daca mi-a cazut acu la turometru din mers la zero iar dupa ceva timp a revenit la normal...imi poti spune te rog din ce cauza a aparut aceasta problema... Motorul a mers normal nu am simtit nimic la el cat timp a stat turometru pe zero
RăspundețiȘtergereSalut, cel mai probabil o problemă de la ceasuri
ȘtergereOk... Asta ce inseamna ca trebuie sa le schimb cu totul sau ce e de facut...multumesc😉
Ștergeredaca ti-a facut o data, ignora.
Ștergeredaca continua sa faca, schimbi motorasele de pe ceasuri intre ele. sau poti pune alte ceasuri de proba, dar asta presupune sa iti faca destul de des ca sa poti testa
Ok multumesc mult de tot
ȘtergereSalut Cristi! Am un logan 1.6-8v, iar aseara s a oprit masina in mers in mijlocul orasului...dand la automat, porneste, tremura 5-10 sec apoi se opreste. Crezi ca problema ar putea fi acest motoras de relanti? Precizez ca de cand o am, de 2 ani jumate, mi a stat numai la 550, am crezut ca asa e normal.
RăspundețiȘtergereSalut, nu prea... Oricum, este mai simplu sa îl cureți și să elimini o posibilă problemă, decât să cauți un răspuns pe internet.
ȘtergerePentru că poate să fie din mai multe posibile locuri: benzina proastă, bujii uzate, fișe bujii, bobina inducție, senzor de pe volanta, pompa de benzina cu probleme, senzor ax came... Doar câteva din posibilele cauze
Multumesc de raspuns. Bujii, fise, bobina le am schimbat de curand.acum curatand la piese am gasit garnitura de jos de la capacul de filtru de aer rupta si rascoapta
ȘtergereExact de la acea garnitura este problema, trage aer fals
ȘtergereSi chiar este posibil din cauza ca trage aer fals sa nu mai stea pornita deloc?
ȘtergereDa, trage aer fals. Nu îl găsești de cumpărat separat, doar cu tot cu carcasa de filtru... Să vezi și ce preț are...
ȘtergereMs..momentan am lasat masina n service....
ȘtergereSalut Cristian, mulțumesc frumos că ne faci viața mai ușoară, fara sa mai golim buzunarele pe la meseriași sau prin ateliere de mecanică. Azi am curatat și eu corpul clapeta și mpp. Am calibrat conform Răzvan Rodean, a funcționat corect din prima. La mine de 1 luna, porneam dimineață, o lua la sfert, după 2 secunde dădea sa moară și se chinuia așa vreo 10 secunde, după care se tura din nou pe la 1500 de ture și după totul functiona normal. Acum aștept să văd cum se va manifesta dimineață. Mulțam fain. Bafta mare.
RăspundețiȘtergereAcest clip detaliază funcționarea mpp-ului : m.youtube.com/watch?v=uLOKh3nj7wI ...ce spray recomanzi ?
RăspundețiȘtergerenu stiu sa-ti recomand...
ȘtergereBuna ziua. As vrea sa fac o curățare a mpp dar vreau să'i și geesez. Va rog daca se poate sa'mi dați dai multe detalii despre desfacerea mpp și apoi cum se pune la loc sau daca se poate face gresarea fara sa'l desfac bucăți. Va mulțumesc
RăspundețiȘtergeresalut, n-am demontat niciodata unul.
Ștergerescuze de raspunsul tarziu, blogul s-a hotarat sa nu ma mai informeze de comentariile noi :(
Salut! Tocmai am curățat motorasul cu clapeta, le-am montat inapoi, am urmat exact pașii enumerati de tine inclusiv cu calibrarea si totusi de cand l-am pus inapoi si am pornit motorul imi sta turata la 2000-2200, nu scade, nu stiu ce sa-i fac...Ce ar putea fii?
RăspundețiȘtergeresalut, repeti procedura pana reusesti. daca nu, schimbi mpp.
Ștergerescuze de raspunsul tarziu, blogul s-a hotarat sa nu ma mai informeze de comentariile noi :(
salut, nu situ eu sa-ti raspund de ce...
RăspundețiȘtergerescuze de raspunsul tarziu, blogul s-a hotarat sa nu ma mai informeze de comentariile noi :(
Buna am si eu un logan din 2006 ,1.6 mpi si cand il pornesc
RăspundețiȘtergerela rece se aude un carait
Aici e linkul cum am filmat si cum se aude se aude pana se incalzeste
https://m.youtube.com/watch?v=Qtz0vH5J2_s
sunt prea multe sunete si nu pot identifica pe cel de care spui tu.
Ștergeresunt mai multe posibile motive:
- benzina proasta
- nu sunt reglati culbutorii
- pompa de benzina defectuoasa
eu as merge pe reglajul de culbutori
daca asculti bine se aude un carait si vroiam sa te intreb nu se aude de la motorasul pas cu pas
Ștergeream ascultat foarte bine, de vreo 3 ori si aud o gramada de sunete. o filmare nu este niciodata la fel de precisa ca si atunci cand stai langa motor.
ȘtergereDaca imi puteti spune de la ce se aude mpp lam curatat clapeta am curatat si cand o pornesc imi scade turatia si vrea sa moara motorul si dupa urca la turatia normala pana se incalazeste..
RăspundețiȘtergereSalut! De cateva zile am intrat in posesia unui symbol 1.4 8valve 55kw 2007. Avand un miros puternic de benzina nearsa rateuri pe revenire din acceleratie, fum negru la turatii mai mari, si revizii nefacute, am schimbat filtre, ulei, distributie,pompa apa, curea accesorii, reglat tacheti, placute frana, lichid. Din pacate, nu s-a imbunatatit nimic, mai rau, relanti-ul este undeva la 500 de ture, tremura (vibreaza), raspunde aiurea cand calci acceleratia (aproape jumatate de pedala nu are efect iar cand prinde efect tureaza aiurea (nu pot sa mentin o anumita turatie (sa zicem ca apas acceleratia sa o aduc la 1000 dar de la un moment dat nu o mai pot controla
RăspundețiȘtergereSi creste singura) si nu am scapat nici de mirosul de benzina nearsa. Care credeti ca este problema? Ecu, mtoras pas cu pas, clapeta, bobina, bujii?
salut, imi pare sa fie din bujii si foarte posibil si din mpp
ȘtergereSalut Cris ,am un logan 1.4 din 2007 si am urmatoarea problema : la prima pornire dimineata cand motorul este rece invarte prima cheie dar nu porneste ,la a doua cheie porneste ,dar timp de 2,3,4 secunde se balbaie sta relantiul aproape de zero ,dupa aceea timp de 30 secunde-1 minut pana se incalzeste motorul sta relantiul la 1200-1500 ture dupa care scade normal la 750-800 rotatii. In rest relantiul sta normal si pornirile cat timp motorul este cald sunt fara nici o problema . Ai idee te rog daca problema acestei porniri la rece este din cauza motorasului pas cu pas ?(mentionez ca am curatat mpp_ul), multumesc.
RăspundețiȘtergeresalut, sunt mai multe posibile probleme. doar curatarea motorasului pas cu pas nu garanteaza functionarea corespunzatoare. poate sa mei fie de la benzina proasta, reglaj culbutori
ȘtergereSalut la mine mia intrat in galerie gunoaie a mers si dupaia na mai pornit ce e de facut?
RăspundețiȘtergereAdica a trecut prin corpul clapeta "carburator" si sau dus in el in motor sau cum ii zice aklo si mia pornit am ambalato d vreo 2 ori dupa care cand lam oprit motorul . A doua zi na mai pornit ce e de fct?
RăspundețiȘtergerecel mai probabil trebuie demontata chiulasa. de preferat sa ajungi la un mecanic, sanse mari sa o rezolve fara sa demonteze chiulasa. odata data jos, trebuie rectificata... scump, dureaza...
ȘtergereInseamna ca nu poate fi de la senzor?
Ștergereo duci la un mecanic si el o sa-ti spuna de unde provine problema.
Ștergeredaca nu vrei sa o duci, ai tutoriale cum sa cureti senzorul de pe volanta sau sa cureti corpul clapeta si mpp.
problema pornirii mai poate sa fie din cauza mizeriei(habar n-am despre ce gunoaie aispus ca ti-a tras in motor) si supapele nu mai etanseaza si pierzi compresie.
poate sa fie de la bujii uzate sau bobina inductie defecta.
poate este doar benzina proasta.
sau pompa de benzina din rezervor este defecta.
la fel de bine poate sa fie senzorul de pe axul cu came.
multi de poate in aceasta ecuatie.
Salut Cristi,Am si eu o problema la o solenza am schimbat garnitura de chiuloasa si de cand am luat masina de la mecanic am urmatoarea problema:imi taie acceleratie la diverse turatii,intra in frana de motor si daca iau piciorul de pe pedala si il apas iarasi merge si am observat ca face asta pana se incalzeste dupa aceea merge normal? Ce sa fie,ajuta-ma si pe mine te rog..Multumesc
RăspundețiȘtergeresalut, daca eram mecanic, te puteam ajuta. ceva sigur este in neregula acolo, motiv pentru care iti recomand sa te intorci la acel mecanic sa verifice ce este problematic. poate sa fie un contact imperfect, ceva miscat de pe pozitie...
ȘtergerePai m-am intors la el si masina mergea ok,pana sa ajung la el..Oare trebuie curatata clapeta de acceleratie sau ceva pe la motorasul pas cu pas ?
Ștergerefoarte posibil... la fel de bine poate sa fie pompa de benzina, sa nu asigure debitul necesar
ȘtergereE urât sa spui intr-un tutorial ca nu stii exact cum se face acea calibrare..amator ...
RăspundețiȘtergereȘi îți poat că sunt profesionist?!
ȘtergereSalut am un Motan 1.6 8v si când o calc la podea ramane blocata accelerația de la ce poate fi de la cablu sau de la corpul clapeta si daca este de la corpul clapeta si il curat crezi ca se rezolva
RăspundețiȘtergeresalut, de la corpul clapeta sau de la cablul de acceleratie.
Ștergeresus ai cum se curata corpul clapeta.
aici ai cablul de acceleratie https://www.tutorialelogan.ro/2015/10/schimbat-cablul-de-acceleratie-la-un.html
nu cred nici la biserica, trebuie sa incerci
Ma acizi am vrut sa scriu Logan
RăspundețiȘtergereSalut Cristi. Multumesc de tutoriale, chiar ajuta. Am si eu o intrebare, fireste :). Logan 1.4, benzina, 2007, 150 000km. Aceeasi problema, porneste greu (majoritatea la fig dar si la cald). Am schimbat mpp, baterie, bujii, reglat culbutori, alternator, senzor volanta. Aproape c.am ajuns in culmea disperarii. Dusa la Dacia pe tester, nimic. Ce pot sa.i mai fac ( inafara s.o schimb) ? :)
RăspundețiȘtergeresalut, mai este si un senzor pe axul cu came, si de la el porneste mai greu
ȘtergereSalut Cristi, o intrebare viv-a-vis de motorasul pas cu pas...pe al meu l-am schimbat cu unul produs de ASAM, am efecuat calibrarea, dar la schimbul de viteze ralantiul nu revine aproape instant la valoarea de 750-800 rpm, nu stiu cum sa ma exprim...esti in tr.2-a accelerezi, apesi ambreiajul si ridici piciorul de pe acceleratie pentru tr a 3-a, in momentul asta turatia ar trebui sa se reduca , banuiesc, aproape instant, ...la mine ramane ceva mai turata si e al naibi de deranjant, tot de la motoras poate fi? sa-mi iau unul de origine pe care sa scrie VDO? sau ar putea fi alta buba?
RăspundețiȘtergereMultumesc frumos pentru rabdare, o zi buna!
salut, nimeni nu recomanda mpp aftermarket, doar cel de origine functioneaza corect iar asta se reflecta in pret.
Ștergerese stie ca produsele de la Asam sunt proaste
Salut Cris . Am depistat o problema la loganul meu 1.6 mpi . De cateva luni relantiul odata scade prea mult , dupa revine incet la normal . Cam de multe ori repetat . la fel se intampla cand pornesc si aeru conditionat . Care crezi ca ar fi problema ?
RăspundețiȘtergeresalut, nu cred nici la biserica. cel mai probabil de la mpp
ȘtergereSalutare Cris! Am si eu un Sandero din 2019...Porneste si se opreste imediat prima data dimineata,dupa o ia si merge in socuri pana se incalzeste motorul.Precizez ca am si gpl pe ea montat si merge ok cand trece pe gpl dupa ce urca apa un pic..Cam ce zici ca ar fi??
RăspundețiȘtergereDaca o turez mai tare la rece dimineata peste 2000 ture merge binisor...
RăspundețiȘtergereNu lucreaza un injector.
RăspundețiȘtergereLoveste cu coada unui ciocan foarte usor pe fiecare injector(cu motorul pornit) si isi va da drumul. Nu vei mai avea probleme!
RăspundețiȘtergereAm schimbat mpp cu unul vdo merge corect dar dimineața când pornesc relații merge bine in momentul in care plec de pe loc și motorul nu este cald și opresc și o scot pe liber turația motorului la relanti creste la 2000 rotații și sta acolo pina se încălzește motorul și o accelerez mai puternic relantiul scade la 800 tot așa se întâmplă dacă rulez mai mult timp in treapta 5 cu peste 80 km/h cînd apăs ambreiaj relantiul scade pina la 1500 și oscilează pina la 1700 de citeva ori după care urca singur pa 2000 și sta acolo cît vrea el după care la o accelerație brusca scade la 800 am schimbat și cablu acceleratie.
RăspundețiȘtergeresalut, cel mai probabil nu l-ai calibrat corect. sau iti ramane pedala de acceleratie blocata din cauza cablului de acceleratie.
Ștergeresau corpul clapeta jegos si se blocheaza
Trebuie scris in calculatorul masinii începuturi si sfarsituri de cursa cu ajutorul testerului.
ȘtergereAm curățat clapeta cablul este slab cînd este turata clapeta este închisă dacă obturez gaura prin care trage aer motorasul adică îi iau aerul motorul moare .poate să fie de la canistră de carbon să tragă aer fas pe acolo întreb?
RăspundețiȘtergereposibil, nu stiu ce sa-ti spun
Ștergeresi daca este garnitura de la corpul clapeta? poate si de pe acolo sa traga aer fals
ȘtergereSalut Cristi,
RăspundețiȘtergereAzi dimineata mi s-a oprit masina de 4/5 ori(este prima oară când face asa ceva).
Am pornit masina apoi am plecat cu ea,în 2 intersecții ca sa dau prioritate s-a oprit singura.Ok,am zis poate am luat piciorul prea repede de pe ambreiaj.
Dar am ajuns la un sens giratoriu, am redus,apoi am văzut că a scazut acul la turometru pana la 0 si sa oprit motorul.
Am băgat în a 2 si a luat-o,apoi mi-a mai facut asa de 2 ori pana a ajunge la servici.
L-a ora 16 am plecat de la servici si a pornit la sfert si nu sa mai oprit.
Este de la motorasul pas cu pas?
Salut,
Marius
Salut, poate sa fie si de aici https://www.tutorialelogan.ro/2011/05/tutorial-schimbat-senzor-volanta-logan.html
ȘtergerePoate sa fie si din mpp sau corp clapeta
Scuze,loganul este 1.4 mpi.
RăspundețiȘtergereSenzorul de la volanta l-am curățat acum 3 ani pentru ca nu pornea ,ca in tutorialul tau,dar de atunci porneste la sfert.
RăspundețiȘtergereDeci ultima varianta ar fi mpp.
Ms fm.
Poate face numai la rece?
RăspundețiȘtergereNu, face tot timpul
ȘtergereSalut Cristi. Astazi am curatat motorasul pas cu pas (Logan 1.6 2005). Numai ca nu l-am curatat cu ce ai zis tu ...am folosit WD40. E posibil sa fi facut o prostie dar am zis sa incerc. Curatat, montat, calibrat cum ai zis tu, numai ca turatia s-a stabilizat in jur de 500 (mi se pare ca merge putin subturat). Probele s-au facut pe loc, neplecand cu ea la drum. Daca cumva mai face probleme poate fi ca l-am curatat cu WD40 si nu cu ce ai zis tu...sau motorasul e praf si trebuie unul nou? Merci.
RăspundețiȘtergereSalut, sunt destul de sigur că și înainte tot în 500rpm afișa și nu te-ai gândit deloc că ar putea să fie subtitrata. Acum că ai umblat, ai impresia că are probleme.
ȘtergereDacă era 500rpm în loc de 800rpm, nu aveai impresia că e subtitrata, o simțeai foarte subturata
Hi CRIS, from yesterday I have problem with Dacia Logan 1.4MPi, started running normal, but after 300 meters, it started knocking form the engine. On OBD it shows P0325, knock sensor. I cleared fault, but it stil runs the same. Throttle boy I cleaned last summer. Spark plugs I changed before 20000kM, but I'm confused because if it's spark plug OBD should show some missfire code. Do you have any idea where to start looking for the problem?
RăspundețiȘtergerehi, I don't know, if I was a mechanic I probably knew
ȘtergereI thought maybe you came across that kind of problem. greetengs from Serbia
ȘtergereSaluuuut! Am o intrebare de 10 puncte, daca nu am vaaselina siliconica ca sa ung mpp-ul, pot sa folosesc un spray de uns balamale, iale de usi si alte lucruri? Intreb asta pentru ca nu am gasit la mine in zona vaselina si ma gandeam daca ar fi bun spray-ul asta, singura veselina ce o am, e una cu care ungi cam tot ce ai si e putin cam groasa pentru mpp, adica asa cred. Bine, as vrea sa si tina in timp unsul asta cu spray. Multumesc anticipat :D
RăspundețiȘtergereSalut, ești primul care o să afle dacă este ok sau nu 😋
ȘtergereAh, merci. Las ca vad eu ce o fi. Daca nu, ung cu însoare din cămară de la bunica:))))
ȘtergereRevin din nou cu acelasi lucru:))) Am curatat mmp-ul si am dat pe el cu wd 40, am inteles ca e ok pentru ungere, asta l-am gasit acum pe moment. E ok daca il las asa sau pe viitor sa il curat iar dar sa-l ung cu vaselina?
Ștergereasa cum mai spuneam, esti primul care o sa afle. eu stiu ca in clipul de mai sus l-am curatat doar atunci, cu 5 ani in urma si nu a mai avut probleme
Ștergere