Pages

Curatat motorasul pas cu pas(mpp) si corpul clapeta 1.4mpi

Tocmai am fost informat ca in interiorul motorasului pas cu pas este un cilindru si un ax care dupa curatarea cu solventi, asa cum am facut eu, obligatoriu trebuie gresat, altfel ii scurtati viata.
Nu sunt 100% covins, dar sunt sanse mari sa fie identic si la 1.6mpi. De altfel, nu sunt nici foarte sigur ca am curatat asa cum trebuie.
Proprietarul s-a plans ca uneori rotatiile pe minut (RPM) nu este stabil, se tureaza singura pana pe la 2500rpm, coboara pe la 600rpm. Cum am avut masina cateva ore pe mana, am profitat de ocazie sa curat motorasul pas cu pas si corpul clapeta.
Era mizerie si pe corpul clapeta, dar pe motorasul pas cu pas erau depuneri mari care abia s-au curatat.
Sa aveti mare grija cu motorasul pas cu pas, il puteti decalibra foarte usor fara sa-l puteti recalibra, insemnand ca o sa aveti nevoie de unul nou.
Dupa aceasta operatiune a trecut aproximativ o luna si simptomele au disparut in totalitate.

Razvan Rodean: Calibrarea cea mai rapida se face in felul urmator. Se pune contactul, se calca pedala de acceleratie pana la podea si se tine apasata aproximativ 15-20 sec, dupa care se ia piciorul de pe pedala si se ia contactul. Se asteapta alte 10-15 secunde, dupa care se pune contactul si se da la automat fara sa ne atingem de acceleratie. Daca motorasul pas cu pas este inca "viu", calibrarea reuseste de la prima incercare. La fel se porcedeaza si in cazul montarii unui motoras nou.

Tudor Madalin: Se poate scoate motorasul pas cu pas, demonta si acesta, curatat foarte bine bucata cu bucata, reuns cu vaselina siliconica pe axul central (este un ax melcat), dupa care se monteaza in clapeta de aer astfel:  cu axul motorasului deschis la lungimea maxima, se monteaza motorasul pas cu pas in clapeta dupa care se pune contactul de 2 ori fara a porni motorul. Acesta isi face singur reglajul de pozitie in clapeta. Asta este tot.


Lumini suplimentare in habitaclu, picioare, portbagaj

Salutare tuturor!
Marian sunt, cunoscut si ca Ardiles din LasFierbinti, ăla cu module...da mă da, ălaaa, enervantu’... concurentu’.
Vreau să vă prezint cum am băgat soarele-n loganul propriu(Cristi)...sau cum am făcut să am lumină „de neam prost” în Logan.
Ideea(mare idee), a pornit de la faptul că soției i-a scăpat ceva pe jos, prin mașină si noapte fiind, pe autostradă fiind, întuneric beznă fiind, la prima oprire de urgență ciuciu lumină(nefiind), d-abia am gasit ce-i căzuse(și se spărsese).
Am rezolvat-o cu iluminatul pentru pasageri, am gasit topicul pe LoganClub (http://www.loganclub.ro/forum/showpost.php?p=1525953&postcount=251), cu a doua plafoniera pentru pasagerii spate, dar nu-mi surâdea ideea, parca ceva nu era bine (ca pe timpul ala nu antifonasem plafonul si acea a doua plafoniera nu prea avea loc), pe atunci am ales sa adaug doua plafoniere de Golf 4, langa manerele de viraj...mai buna pozitia asta din mai multe cauze:
1. sunt o idee mai in spate si plafoniera din dreapta, lumineaza cat sa ajunga lumina si la picioarele stanga si invers.
2. daca ai copil mic, cand se aprinde lumina, nu-i bate chiar in ochi, e din lateral, e altceva...

Daca as fi in aceeasi situatie acum, chiar daca am copil mic, as pune una singura in centru ca(ca e loc, dupa ce am adaugat fonomin), cea pe centru e mai usor controlabila si as modifica-o sa lumineze cu efect de fade in ca sa nu-i lumineze copilului brusc in ochisori (ar merge un modul pentru asta)... dar asta e, nu mai pot lipi capitonajul fara sa fac tiganii(poate vrea cineva sa facem schimb de capitonaje i-l dau cu tot cu plafoniere).

Hai sa trec la rolul blogului:
Urmatoarele poze reprezinta ledurile capsule 5050 cumparate de pe ebay,

placutele facute de mine, manual, prin metoda fier de calcat, corodate si lipite capsulele 5050 si mufele apoi infipte plug and play in locasul lor, cum e in urmatoarea poză:

Asta este plafoniera centrala din fată... se observă suportul de ochelari.
De mentionat este faptul ca plafoniera fata este modificata ca sa se aprinda doar grupul de leduri din mijloc, celelalte doua din laterale se aprind manual pe rand.

Plafonierele spate arata asa: (desi poate le-ati mai vazut in linkul de mai sus):


Si lumineaza asa(bineinteles, cu led-uri tot de mine executate), in poza lipsea lumina la picioarele pasagerilor spate, dar se bajbaia ceva la picioare:


Lumina la picioare:
A fost realizata cu  lampi de pe ebay:  search „footwell lights” si se gasesc căcălău!
codul celor care le-am luat eu: 3AD 947 409
Atentie la aceste lampi! Mai exact atentie la mufa lor, sa fie ca cea din poza! Ele vin cu un rahat de led plcc2 in interior (deci lumina ciuciu) si celelalte modele care nu-s ca ale mele(ca cele din urmatoarele poze), sunt cu soclu pentru bec sofit adaptarea unor placute cu led 5050 poate fi usor ingreunata dar nu irealizabila.


Lumina la picioarele soferului:
o poza face cat 1000 cuvinte, cred ca toata lumea se prinde cum le-am prins(am decupat capitonajul,
a se observa cele doua esecuri din mocheta... aia-i pozitia cea mai buna...celelalte doua nu erau atat de eficiente, ori directionau lumina spre pedale si se vedea diferenta mare intre lumina de la picioarele soferului si lumina de la picioarele pasagerului, lumina de la picioarele soferului era directionata...in pozitia in care se afla acum, este inclinata spre scaun nitel, ba chiar in pozitia asta ajunge lumina si la pasagerii spate dar foarte putina.

Lumina la picioarele pasagerului dreapta:

Fixarea lampii pentru iluminarea picioarelor pasagerului dreapta a fost cea mai simpla: superglue frate! Am tras o frumoasa lipitura cu superglue de mama mama.
Ca tot aminteam mai devreme despre alte tipuri de lampi asemanatoare cu ale mele, sunt unele la care partea din spate este curbata ceea ce face deficitara lipirea pe partea dorsala a torpedoului.

Lumina la picioare - pasagerii spate - lampi fixate sub scaun
Iluminarea picioarelor pasagerilor din spate... pentru a realiza acest lucru, a trebuit sa ma pun pe construit!
Am vazut ca Dl. Streulea a decupat in stalp dar nu mi-a placut modalitatea lui... plus ca lampa aia e oarecum inestetica, e de portbagaj, si pe deasupra MARE ca dimensiuni....astea care le-am luat eu de pe ebay, de VW sunt estetice, arata binisor, s-ar preta pe stalp dar n-am vrut sa muncesc la panourile stalpilor, asa ca le-am ascuns sub scaun...
Totodata cele care le-a pus Cristi pe stalp, pot fi puse sub scaun.... daca as avea bani cate idei pe minut imi trec prin creieri....Tiriac ar fi copil.
In fine,cu muuult superglue si cateva luni de calendar din komatex(material plastic pentru modelism)... DA DA! CALENDAR & superglue, am construit suportii pentru lampi:

Mai uratel a fost la scaunul din stanga ca acesta are reglajul sus jos si are niste țevi orizontale care obruteaza...dar e ok, e suficient. Acele tevi nu refracteaza lumina, deci, vad gunoaiele si mizeria de pe jos.
ATENTIE ATENTIE!
Daca cineva mai utilizeaza komatexul, atentie ca acesta are tendinta de a se contracta de la caldura, le-am vopsit si apoi le-am pus in fata unei aeroterme pentru a grabi uscarea vopselei si am avut surpriza de a-mi intra mai greu lampile acolo...

Prinderea suportilor sub scaun este intuitiva:


Cu privire la trasul/pozitionarea firelor si legaturile electrice, din pacate nu am pozat acest procedeu dar este intuitiv: prin stalpi, fire izolate si MATISATE cu banda izolir, atentie ca e important acest aspect! si e destul de periculos acest lucru! De ce zic asta? Pentru ca la plafoniere, la iluminatul interior in logan, se comuta minusul! Adica la fiecare bec, vine un + permanent (de fapt este temporizat, dispare la 30-40minute de la incuierea masinii!), apoi ca sa fie complet, acel minus care face posibil efectul de fade(fade out la logan 1 si fade in si out la logan 2), acel minus devine +... becul(ledul se stinge prin aplicarea aceluiasi potential la bornele sale...+12V).
Deci mare atentie ca pe unde se trag firele sunt fel de fel de bavuri, muchii si de la vibratiile din mers, izolatia se rupe foarte usor!
Legaturile electrice la plafonierele spate, de langa manerele de viraj, le-am legat in paralel cu plafoniera fata.
Legaturile electrice la plafonierele de la picioare, cele de la picioarele fata(stanga+dreapta), le-am pus paralel cu becul central, in ideea ca daca aprind acel bec se va aprinde si cele de la picioare, ambele din fata.
Iluminatul de la picioarele spate le-am legat in paralel cu becul din plafoniera corespondenta partii pe care se afla.
Daca cineva este din bucuresti si vrea ajutor, sa-si cumpere materiale ca-l ajut cu drag la legaturile electrice.

Revenind la ale noastre, acesta este rezultatul:

Lumina este galbena datorita smartphon-ului! In realitate este alb cald... noaptea se poate jura ca este lumina provenita de la becuri cu incandescenta.
Mult noroc!

Si cum Marian mi-a trimis un set, am montat si la mine lumini de neam prost. Tutorialul a fost filmat cu un singur set de leduri in plafoniera tripla idn fata. Dar cum am si in spate o plafoniera identica, am pus si acolo leduri si pot spune ca acum ma pot bronza si noaptea :)

Asta inseamna sa fii mafiot!

Sa cobori si sa urci geamurile din cheia originala.
Dupa cum spuneam, doar ma laud, Marian a zis ca nu mai fabrica aceste module. De fapt mai fabrica, uneori, mai rar.



Module US Style

Mi-ati tot propus sa filmez un tutorial cu montajul unor module US Style. Cum Claudiu mi-a trimis doua module si mi-a picat pe mana un Sandero sa le montez, am filmat si un tutorial.
Vrei si tu? Intra pe pagina de Facebook si vorbeste cu Claudiu, garantat te rezolva :).

Bec cu led W16W T10 Cree 25W 400lumeni Rosu pe Sandero

Denis si-a cumparat de la Liviu un bec cu led CREE W16W pentru al treilea stop de frana, la Sandero.
In comparatie cu becul cu filament, becul cu led este net superior ca si luminozitate.