Inca de pe acum un an cand am inceput sa pun Ulei vegetal in loc de motorina, in special cand am avut probleme cu pornirea, ma gandeam la un preincalzitor de combustibil. Cum totul era prea complicat cu uleiul vegetal, am renuntat la el dar n-am renuntat la ideea de a preincalzi motorina.
Dupa cateva minute de functionare a motorului, motorina este deja preincalzita inainte de a ajunge pe retur inapoi in filtrul de motorina. Doar ca acea incalzire este lenta si mult prea slaba pentru ce as fi vrut eu. Incalzirea o vreau in special iarna, troncane injectoarele dimineata la pornire in ultimul hal, dar ma gandesc ca fiind incalzita, ar trebui sa scada putin si consumul.
Asa ca am apelat la o solutie de Preincalzitoare combustibil, o rezistenta care se pune pe filtrul de motorina si o rezistenta tip conducta care se plaseaza pe conducta de tur intre filtrul de motorina si pompa de injectie. In pachet veti primi rezistenta, un manual de montaj care este foarte simplu de inteles si un pumn de conectori, relee, buton, coliere, tub copex...
In prima faza montajul pare greu, dar nu este, deloc, in vreo ora jumatate ar trebui sa pui totul pe pozitie.
In primele doua saptamani de la montaj eram mereu atent sa pornesc/opresc manual de la buton atunci cand porneam/opream motorul. Ca la inceput, de atunci l-am lasat pornit si nu m-a mai interesat, asa de control, din cand in cand mai pun mana pe conducte si le simt calde :D
N-am vazut la mine pe bord consum mediu sub 6%, iarna, la temperaturi negative si in regim de oras. 6% aveam daca ma abtineam si mergeam frumos ca sa scot un consum mic. Cu acest preincalzitor montat doar pe filtrul de motorina, nu ca ar fi fost nevoie de inca unu, consumul a scazut la 5,8% in aceleasi conditii de conditii meteo si stil de condus. Cumva am reusit sa pierd filmarea cu media de consum de dinainte de a monta preincalzitorul, ea fiind de 6,3%.
Pe timp de vara preincalzitorul este inutil, temperaturile mai mari de 20 grade sunt suficiente pentru motorina si nu trebuie incalzita. Dar stiu ca voi apasa butonul Pornit atunci cand temperatura scade pana la 15 grade.
Dar pentru cei care folosesc combustibil alternativ si aici ma refer la uleiul vegetal, montarea acestor preincalzitoare este absolut necesar, ajuta enorm pornirea pe vreme rece, reduce depunerile cauzate de ulei si arderea o sa fie completa.
Dupa cateva minute de functionare a motorului, motorina este deja preincalzita inainte de a ajunge pe retur inapoi in filtrul de motorina. Doar ca acea incalzire este lenta si mult prea slaba pentru ce as fi vrut eu. Incalzirea o vreau in special iarna, troncane injectoarele dimineata la pornire in ultimul hal, dar ma gandesc ca fiind incalzita, ar trebui sa scada putin si consumul.
Asa ca am apelat la o solutie de Preincalzitoare combustibil, o rezistenta care se pune pe filtrul de motorina si o rezistenta tip conducta care se plaseaza pe conducta de tur intre filtrul de motorina si pompa de injectie. In pachet veti primi rezistenta, un manual de montaj care este foarte simplu de inteles si un pumn de conectori, relee, buton, coliere, tub copex...
In prima faza montajul pare greu, dar nu este, deloc, in vreo ora jumatate ar trebui sa pui totul pe pozitie.
In primele doua saptamani de la montaj eram mereu atent sa pornesc/opresc manual de la buton atunci cand porneam/opream motorul. Ca la inceput, de atunci l-am lasat pornit si nu m-a mai interesat, asa de control, din cand in cand mai pun mana pe conducte si le simt calde :D
N-am vazut la mine pe bord consum mediu sub 6%, iarna, la temperaturi negative si in regim de oras. 6% aveam daca ma abtineam si mergeam frumos ca sa scot un consum mic. Cu acest preincalzitor montat doar pe filtrul de motorina, nu ca ar fi fost nevoie de inca unu, consumul a scazut la 5,8% in aceleasi conditii de conditii meteo si stil de condus. Cumva am reusit sa pierd filmarea cu media de consum de dinainte de a monta preincalzitorul, ea fiind de 6,3%.
Pe timp de vara preincalzitorul este inutil, temperaturile mai mari de 20 grade sunt suficiente pentru motorina si nu trebuie incalzita. Dar stiu ca voi apasa butonul Pornit atunci cand temperatura scade pana la 15 grade.
Dar pentru cei care folosesc combustibil alternativ si aici ma refer la uleiul vegetal, montarea acestor preincalzitoare este absolut necesar, ajuta enorm pornirea pe vreme rece, reduce depunerile cauzate de ulei si arderea o sa fie completa.
Esti plin de electricitate in masina;))
RăspundețiȘtergeredaca-i legi comanda releului rezistentei de comanda rezistentei de incalzire aditioanala? functioneaza când e motorul rece?
RăspundețiȘtergereori, de la termometru?
nu prea am inteles ce vrei sa stii de fapt :D
Ștergereeu stiu ca in momentul in care pun contactul, rezistenta este alimentata cu curent :D
La mine la clio am pe traseul de antigel 3 bujii care preincalzesc antigelul iarna.Pornesc doar cand temperatura scade undeva sub 10 grade daca are si loganul se poate monta pe acelasi releu.
Ștergerenu preia suportul caldura rezintentei?
RăspundețiȘtergereba da si chiar mult
Ștergerepreia si suportul o mare parte din caldura, inevitabil.
Ștergeremonteaza un webasto,,,,,,,,,,,,,,,,,,il pornesti din telecomanda din casa ,,,,,,,,,,,,,,,,gasesti cald in masina parbriz dezghetat,,,,,,,,,,si motorul la 90 grade la apa...............investitia se recupereaza din consumul mai mic avand motorul cald la plecare
RăspundețiȘtergeream garaj, deci nu, exclus total
Ștergerenota 10 pentru incalzitor dar problema o sa fie cand motorina ingheata intre filtru si injectoare,si nici nu poti porni
RăspundețiȘtergeredaca e sa nu porneasca pentru ca este inghetata motorina pe conducte, pai clar nu porneste, cu sau fara rezistenta asta :)
Ștergeredar daca ii pot face un bine incalzind motorina, apai este cel mai mare plus :)
De ce sa inghete iarna motorina? doar nu bagi din bidon neaditivata....Iarna motorina de la pompa nu ingheata nici la -25 grade.
Ștergeredar poate mergi in vizita pe la Putin si acolo e mai cu cantec chiar sicu motorina aditivata :D
ȘtergereAtentie nu folositi furtune de cauciuc la diesel mai ales daca contine ulei vegetal crud sau biodiesel(din care sa extras glicerina) pt. ca dizolva cauciucul si nu vreti sa va treziti cu injectia colmatata.
RăspundețiȘtergereDeaceea furtunele de la diesel sunt din acel plastic dur si rezistent.Dupa cum stiti rafinariile pe timp de vara
amesteca biodiesel in motorina pana la 7%
wow! buna treaba. multam de info
ȘtergereSal.Pe cand rezistenta pe furtun de tur?.Eu am euro 4, filtru mai subtire si cred ca rezistenta pe filtru este cam mare.
RăspundețiȘtergereeste la fel de gros filtrul de euro 4. n-am sa pun rezistenta pe furtunul de tur
ȘtergereDomnule Cristi, as vrea sa va intreb de ce nu faceti tutoriale si pentru alte marci in afara de Dacia, despre care toata lumea stie ca este o masina accesibila dar in acelasi timp fara prea multe asteptari. Va propun sa faceti tutoriale pentru alte marci precum BMW , Audi , VW.
RăspundețiȘtergerepoti propune, cu ea ramai. am acasa peugeot 206sw(a tatalui), ford fiesta(a surorii) si n-am facut niciun tutorial pe ele.
Ștergereceea ce fac eu este doar pasiune. fiind masina mea, vreau tot ce este mai bun pentru ea, deci tutoriale.
daca o sa-mi schimb masina, poate fac tutoriale pe respectiva masina. nu se stie ce ne rezerva viitorul.
Va rog sa nu ma luati in nume de rau, vroiam sa stiu doar daca sunteti fan al marci Dacia sau sunteti dispus sa o lasati pentru o alta marca.
Ștergeresunt fan masinii care o am ;)
Ștergereca imi plac si alte masini... asta e o cu totul alt apoveste. mi-ar place un smart for 2 by brabus, de exemplu
Se poate comanda doar rezistenta de pe filtru de motorina si eventual cat costa pana la urma?
RăspundețiȘtergereasta nu stiu sa-ti spun
ȘtergereIncalzirea motorinei e doar o etapa ,nu?
RăspundețiȘtergereSmart-ul diesel croncane la -14 si daca apa e la 80C ,problema e inserarea rezistentei pe conducta ; la Smart se cam pizdeste sistemul de injectie de la ulei/alti carburanti .Calculatorul de injectie trebuie rescris pt a sti si a accepta presiuni/debite/timpi/etc diferiti decat la motorina . Smart-urile nu au probleme cu spanul .
atat. doar incalzirea combustibilului, nimic altceva la mine.
Ștergeresalut, spune-mi si mie, te rog, unde gasesc conducta PVC pentru motorina.
RăspundețiȘtergereMi-am montat in preincalzitor Webasto, dar am montat o conducta de motorina foarte proasta si ar trebui sa o schimb, asa ca as vrea ceva din PVC.
Multu,mesc anticipat.
salut, nu-ti pot raspunde pentru ca nu stiu
ȘtergereVreau si eu
RăspundețiȘtergeresus deasupra filmului ai o gramnada de link-uri de unde poti achizitiona
Ștergeremodelul euro 3 are rezistenta de incalzire in rezervor.
RăspundețiȘtergerenu, nu are nicio rezistenta in rezervor. al meu este euro 3 si nu are
ȘtergereSalut vreau si eu sa imi montezi istalatia de incalzire. Unde te gasesc ?
RăspundețiȘtergeresalut, eu nu montez.
ȘtergereSalut de unde pot fi cumpărate aceste preîncălzitoare
RăspundețiȘtergereSalut, sper că glumești... Am spus pe filmare, am scris deasupra filmului o grămadă de text...
ȘtergereDe unde pot comanda un preincalzitor?
RăspundețiȘtergereSalut, sus deasupra clipului sunt o grămadă de link-uri către pagina lui, doar unul mai este funcțional :)
Ștergerehttps://www.facebook.com/pages/Preincalzitoare-auto/762484493774780