Inainte de toate, acest test este valabil la motorizarile diesel. Daca aveti benzinar si aveti o problema cu incalzirea habitaclului din cauza ca nu se incalzeste suficient motorul, neaparat sa va verificati termostatul. Motoarele pe benzina se incalzesc mult mai repede ca un motor diesel.
Cum am citit temperatura cu telefonul? Citeste aici Interfata OBDII si aplicatia Torque.
Acum un an in urma se discuta aprig pe forumul LoganClub despre utilitatea astuparii grilelor din bara ca sa nu mai intre aer la motor. In felul acesta ajutand temperatura apei de racire a motorului sa creasca mai repede, implicit si temperatura din habitaclu.
Am vrut de atunci sa fac acest test dar lenea fiind mare, am amanat putin, un an.
Testul l-am facut pe acelasi traseu si acelasi stil de condus. Singurele diferente majore fiind diferenta de 4 grade si trafic.
Am facut un tabel cu temperatura apei si cate minute a functionat motorul, valorile fiind citite din kilometru in kilometru.
In prima filmare tot traseul a fost facut fara nicio modificare
In ce-a de-a doua filmare am astupat gaurile de admisie aer racire motor din bara fata
Primii 4 km ii fac in afara orasului. Pe acest traseu valorile sunt aproape identice si ma indoiesc ca acea diferenta de 3 grade de afara ar fi influentat in vreun fel incalzirea motorului. Urmatorii 11 km fiind facuti in trafic, in zone relativ aglomerate. Pe acest traseu totul este relativ, conteaza cat de mult stationezi sau mergi incet bara la bara si cat din aceasta distanta o parcurgi cu minim 40km/h. In mers, temperatura a urcat intotdeauna. Dar la oprirea pe loc sau in mers incet fara sa accelerez, temperatura a scazut de fiecare data.
Dar, un foarte mare DAR! Astuparea acestor gauri ar trebui sa ajute incalzirea mai rapida a habitaclului. Surpriza, cel putin in cazul meu, in primii 5km temperatura este aproape identica, caldura din degajata in habitaclu fiind aceiasi :)
Probabil la cei care intra in traficul aglomerat imediat ce au plecat de pe loc, s-ar putea sa fie o idee mai eficient, dar dati-mi voie sa ma indoiesc ca este suficient de eficient ca sa induri rusinea de a fi la volanul unei masini care arata in acel hal!
Chiar si in cei 11km pe care i-am facut in traficul aglomerat, temperaturile a fost destul de apropiate si oricum aveam deja caldura in habitaclu.
Imi este greu sa fiu convins ca ar face minuni aceasta inutila si oribila modificare. Din punctul meu de vedere
Ii multumesc lui Ionut ca m-am facut de rusine 30 minute prin oras...
Cum am citit temperatura cu telefonul? Citeste aici Interfata OBDII si aplicatia Torque.
Acum un an in urma se discuta aprig pe forumul LoganClub despre utilitatea astuparii grilelor din bara ca sa nu mai intre aer la motor. In felul acesta ajutand temperatura apei de racire a motorului sa creasca mai repede, implicit si temperatura din habitaclu.
Am vrut de atunci sa fac acest test dar lenea fiind mare, am amanat putin, un an.
Testul l-am facut pe acelasi traseu si acelasi stil de condus. Singurele diferente majore fiind diferenta de 4 grade si trafic.
Am facut un tabel cu temperatura apei si cate minute a functionat motorul, valorile fiind citite din kilometru in kilometru.
In prima filmare tot traseul a fost facut fara nicio modificare
In ce-a de-a doua filmare am astupat gaurile de admisie aer racire motor din bara fata
Primii 4 km ii fac in afara orasului. Pe acest traseu valorile sunt aproape identice si ma indoiesc ca acea diferenta de 3 grade de afara ar fi influentat in vreun fel incalzirea motorului. Urmatorii 11 km fiind facuti in trafic, in zone relativ aglomerate. Pe acest traseu totul este relativ, conteaza cat de mult stationezi sau mergi incet bara la bara si cat din aceasta distanta o parcurgi cu minim 40km/h. In mers, temperatura a urcat intotdeauna. Dar la oprirea pe loc sau in mers incet fara sa accelerez, temperatura a scazut de fiecare data.
Dar, un foarte mare DAR! Astuparea acestor gauri ar trebui sa ajute incalzirea mai rapida a habitaclului. Surpriza, cel putin in cazul meu, in primii 5km temperatura este aproape identica, caldura din degajata in habitaclu fiind aceiasi :)
Probabil la cei care intra in traficul aglomerat imediat ce au plecat de pe loc, s-ar putea sa fie o idee mai eficient, dar dati-mi voie sa ma indoiesc ca este suficient de eficient ca sa induri rusinea de a fi la volanul unei masini care arata in acel hal!
Chiar si in cei 11km pe care i-am facut in traficul aglomerat, temperaturile a fost destul de apropiate si oricum aveam deja caldura in habitaclu.
Imi este greu sa fiu convins ca ar face minuni aceasta inutila si oribila modificare. Din punctul meu de vedere
Ii multumesc lui Ionut ca m-am facut de rusine 30 minute prin oras...
Cum se numește programul de pe tel si cum l-ai conectat la tel :)
RăspundețiȘtergereNici pe moatoare mari nu merge cacatul asta? Vorbim de 1.9, 2.5, 2.7, 3.0.
RăspundețiȘtergereaerul care intra in compartimentul motor nu prea are cum sa raceasca motorul. aerul ajunge pe exteriorul blocului motor si nu are cum sa-l raceasca atat de mult cat sa faca diferenta.
ȘtergereChestea asta cu izolație la radiator in momentul in care nu a deschis termostatul nu ii benefica deloc deoarece apa nu circula prin radiator .... Eventual te ajuta in afara localitati si ii foarte frig afara atunci radiatorului nu ia contactul direct cu aerul rece care îți vine din fata ... Si asta am observat si la mine am tot un Logan diesel si in momentul in care numa ce a deschis termostatul si afara ii foarte frig(-8 grade) si merg frumos cu mașină 80km\h îmi scade la 2 liniuțe cum o calc umpic cum urca la loc la 4
RăspundețiȘtergereLa opel cel putin izolatia merge mult mai bine. Pe 1.9 ce am eu se incalzeste mult mai rapid fata de pishcotul loganului dci. Probabil ca fiind un motor mai mare "aeririsea" este mai mare decat la jucaria lui tutoriale.
RăspundețiȘtergereNu te--ai facut tocmai de :)))))) dar ai gresit tutorialul si nu ai aplicat metoda corecta. Trebuia sa folosesti o bucata de carton. Încearcă asa si revino cu filmulet ca sa ne tinem putin de burta :)))
RăspundețiȘtergererautate mica ce esti :)). sau o punga de de la Auchan, nu?
ȘtergereNu recomand punga Auchan, cea de la Lidl este cu 2 microni mai groasa la acelasi pret.
ȘtergereMit sau nu, jaluzele la radiator au multe masini, chiar si dintre cele care sunt de zeci de ani la muzeu.
RăspundețiȘtergereDintre cele moderne, multe au jaluzelele astea cu deschidere reglabila, controlata de calculatoarele masinii.
Incalzire mai eficienta inseamna implicit randament mai bun, deci consum mai mic.
Managementul termic al motorului e o chestie mult perfectionata la alte masini:
-jaluzele la radiator, cu deschidere ajustata de calculator;
-termostat electromecanic, motorizat, comandat de calculator;
-pompa de apa electrica, cu debit comandat de calculator, nu proportional cu turatia motorului;
-control precis al circuitului de apa in perioadele de incalzire prin bloc/chiulasa ;
-limitare progresiva a puterii si a turatiei maxime;
Inchiderea admisiei de aer rece iarna mai are si alte efecte pozitive:
-incalzirea mai rapida si mentinerea temperaturii de regim in cutia de viteze;
-aerodinamica imbunatatita.
la aerodinamica! acolo ajuta(dupa mintea mea)!
ȘtergereAi dreptate insa aici vorbesti de masini de zeci de mii de euro, deci noi cu daciile, ramanem la cartoane:))
Ștergeren-ai sa crezi cat de mult influenteaza aerodinamica chiar si la un logan. un mic exemplu, eu cu logan 1.5dci euro 3:
Ștergere- 80km/h, treapta 5, 3.1%
- 100km/h, treapta 5, 4%
- 130km/h, treapta 5, 5,4%
- 160km/h, doar treapta 5, 7,5%
- 180kn/h, doar treapta 5, 10%
si este doar un logan care are aerodinamica unui frigider
Aceasta optiune de a optura grila de la radiator, este benefica pentru masinile care nu au acel radiator electric din habitaclu, cum are logan diesel pentru a incalzi habitaclul. Probabil cei care folosesc aceasta optiune nu au acel radiator si vor sa se incalzeasca habitaclul mai repede.
RăspundețiȘtergereAm un logan mcv diesel 2007 si pot spune ca in 4km parcursi cu 10 min stationare la relanti, temperatura din habitaclu creste semnificativ, datorita aceluli radiator electric din aeroterma. Cum a zis si Cristi nu merita, arata si urat si nici nu scoti o temperature semnificativa din acest lucru.
Spor la tutorial:D, faci treaba buna.
PS Cristi:
De ce nu iti faci acele rosii la bord? Mi-am facut eu si arata mortal de fain. Te pot ajuta cu poze sa vezi cum am facut eu.
ps: adica asa? http://goo.gl/b8O1L3
Ștergerenu-mi place culoarea rosu, o urasc. culoarea masinii nu are a face, nu o vad cand conduc :)
Foarte tare acest test edificator in conditiile in care temostatul functioneaza corect desi cred ca functioneaza ca si la benzinar cam 10 km sunt necesari sa ajunga motorul la temperatura de deschidere la -12 grade vorba lu Base iarna nui ca vara ...
RăspundețiȘtergereCristi te contrazic un pic dar un disel se manifesta diferit fata de un benzinar si cartonul chiar face bine , ex dacia 1310 daca il pui se ridica apa la jumatate daca nu il pui nu vezi decat linia a doua, fa un test in exterior.....dai in gura cu 120 cu si fara carton si atunci vei ramane uimit :) ..eu am facut testul cu elm ...si apropo descarca un torque mai nou ca astea indica si temperaturi dde sub zero grade
RăspundețiȘtergereapai eu nu am unde sa merg cu 120km/h, 95% din drumuri le fac in oras si acolo este esential.
ȘtergereShi la postarea cu carton ai uitat sa postezti consumul :)
RăspundețiȘtergereera acelasi, media din ultimii vreo 500km
Ștergerepoi important era sa vezi pe acei km cu carton, orimcum parerile sunt impartite adica pro si contra, nu zic ca testul tau nu a fost bun, dar totusi l-ai facut cum ai dorit u :)
Ștergerese pare ca n-ai inteles, sunt doua filme, cu si fara "carton". in primul este masina fara modificari. in al doilea film am pus acel "carton"(de fapt folie de 3mm). sus am pus si o poza cu un tabel cu diferentele
ȘtergereSper sa nu te superi. In toate tutorialele, toate, folosesti "CARE" in loc de "PE CARE". Este gresit, nu ti-a zis nimeni? Scuze pentru minutul de limba romana..
RăspundețiȘtergerenu mi-a mai zis nimeni si nu, nu ma supar. chiar am lipsit mult la orele de romana care nu prea le suportam. ups, iar am scris doar care :P
Ștergerepe ponta(cu p mic), nu-l mai auzi cand spune: "trimeteti", o sa trimetem o echipa, pe gadea la fel: trimeteti sms-uri...procurori trimesi de basescu...
Ștergerela nivelul alora este de ingrijorat!
Acum 2 zile am astupat si eu gaurile de admisie. Am un symbol dci cu rezistenta electrica, ce functioneaza fara probleme ca si termostatul de altfel. Fac naveta la serviciu strict in extraurban 17 km (si tot atat intors) cu viteza de deplasare 80-90km/h (dn1). Pana la astupare abia se ridica 2-3 liniute temperatura apei, acum se ridica aproape la jumatate. Mentionez ca la astupare am folosit un fel de placaj (pfl) de vreo 3 mm, imi ramasese de la asamblarea unei comode tv, acest placaj fiind spatele comodei. La radiator am astupat din doua bucati despartite pe mijloc ca altfel nu se poate, si le.am introdus prin spatele grilei aproape lipite de radiator. Iar in bara am astupat intre proiectoare in dreptul intercoolerului, ramanand totusi 2 portiuni descoperite in lateralele numarului de inmatriculare. Si eu eram sceptic, acum sunt multumit. Pentru anul viitor am niste idei cum sa "bricolez" astfel incat si la capitolul estetic sa fie mai bine.
RăspundețiȘtergereSalut Cristi , ce masini ai avut inainte de loganul acesta ?
RăspundețiȘtergeremercedes 220D, Autobianchi A112, Passat, BMW 316, VW K70LS, Reanult 5 Rapid, Golf 1 si 2, Audi 80, Audi 100, Ford Escort si astea numa din ce-mi aduc aminte
ȘtergereCristi am o intrebare am 18 ani si vreau sa-mi iau o masina la un buget de 4000-4500 euro , in prima faza am vrut sa-mi iau logan dar am stat si mam gandit mai bine si am ajuns la concluzia ca de cat sa-mi iau logan din 2007 cu 4000 euro mai bine imi iau ceva mai vechi dar mai premium gen bmw 320 d din 2002 sau ford focus 2005 plus ca la cosum bmw de 2 litri diesel consuma aproape cat loganul 1.5 dci atunci care este faza cu loganul si de ce il cumpara foarte multa lume , pentru intretinere ? nu reusesc sa inteleg . unii spun ca pentru piese dar piesele nu neaparat 100 % cad . Poti sa ma lamuresti si pe mine te rog . Multumesc
Ștergerela al meu logan am media de consum 5.4% cand e cald afara, 6.4% cand sunt temperaturi negative. impozitul este 56lei pe an, asigurarea obligatorie 216 lei.
Ștergereinainte de logan am avut mercedes, 2.2litri. 200 euro asigurarea, 100 euro impozit, 9-10% consum.
pretul pieselor de bmw la dezmembrari au acelasi pret ca si la logan, dar noi.
asa e, piesele nu cad neaparat, dar distributia trebuie sa o schimbi cand ii vine randul, capetele de bara pica si la tanc.
stii bancul cu neamtul, italianul si romanul care au ajuns deodata la poarta raiului? neamtul a murit in porsche pe autostrada, italianul in ferrari prin munti, romanul si-a luat bmw si a murit de foame.
Sincer eu nu sunt cunoscator debea acuma o sa-mi cumpar o masina si o sa vad care este treaba . de asta te-am intrebat , probleme de bani nu am dar totusi imi place dacia faza este ca cu banii pe care o sai dau pe o dacie i-mi cumpar o masina poate mai buna si mai puternica , plus ca la bmw de 2 l diesel din 2000 nu cred ca mai are forta in el dupa vreo 250000 km tot ceva gen ford focus 1.6 diesel 90 cp din 2005 ca sa pot sal si vand repede in caz de ceva . Multumesc
ȘtergereGroza, iesi acas cum zice youtube. Cum poti spune ca un motor de 2 litri epava bmw cu 150k pe bord si inca 350 k in spate sa consume 5-6 in oras? Bmw-ul cela iti va papa 7-8-9-10 in oras, tu crezi ca orice motor dizal marca bmw vechi de 10 ani consuma 3-4 in oras si in exterior iti reumple rezervorul de la economie pe plus?
RăspundețiȘtergerechiar arata rau cu acea folie
RăspundețiȘtergereSalut. Programelul prezentat poate salva datele prezentate? Multumesc.
RăspundețiȘtergereda, stie sa salveze ceva loguri
Ștergere