Daca tot aveam dat jos bordul si stiam ca in timp s-a adunat ceva praf pe acolo, am dat jos aeroterma ca sa o curat de praf si totodata sa filmez un tutorial cu aceasta operatiune.
Ce lipseste din aceasta filmare este exact demontatul si montatul bordului, dar il puteti vedea aici Demontat bord.
Razvan Rodean "Huffy" mi-a demonstrat ca se poate scoate aeroterma fara sa dai jos bordul. Ce-i drept, chiar trebuie sa stii ce faci acolo. Ba mai mult, au demontat rotorul si l-au curatat. Asa ca vizionare placuta
Ce lipseste din aceasta filmare este exact demontatul si montatul bordului, dar il puteti vedea aici Demontat bord.
Razvan Rodean "Huffy" mi-a demonstrat ca se poate scoate aeroterma fara sa dai jos bordul. Ce-i drept, chiar trebuie sa stii ce faci acolo. Ba mai mult, au demontat rotorul si l-au curatat. Asa ca vizionare placuta
si la benzinar e la fel ?
RăspundețiȘtergereidentic.
Ștergerecica spune careva ca o poti scoate si fara sa dai bordul jos... probabil un somalez
Merge sa dai aeroterma jos si fara sa ai bordul dat jos. Testat personal dupa o discutie cu tine pe fb referitor la zgomot la aeroterma pe trepte mai mari.
ȘtergereRespect pentru toti care faceti tutoriale si le impartasiti cu noi.
Probabil la 1.5dci e diferit prinderea la el fata de 1.4, probabil loganu de e facuta filmarea era un 1.4 prinderea e la fel ca la mine ( avand tot un 1.4) ma refer prinderea capacului daca tin minte tu aveai cu niste suruburi in spate capacu el cu cleme in interior... (informativ)
sunt doua feluri de aeroterme, difera conectica si nu tine cont de motorizare, pur si simplu au schimbat...
Ștergerestiu ca merge si fara sa dai jos bordul, dar tot eu stiu ca prin acea metoda nici nu-l mai pui 100% cum a fost ;)
dar daca n-ai probleme de zgomote, este ok
Salut Cristi! Problema la mine, aeroterma nu functioneaza pe nici o treapta. Am masurat aeroterma...e ok, sigurantele din tablou sunt bune. Am inteles ca este o siguranta termica. Unde este?
Ștergerescriam si jos de tot la ultimul comentariu despre aceiasi problema. stiu ca este banala rezolvarea, nu-mi amintesc ce anume trebuie facut...
ȘtergereSalut cris unde gasesc situată rezistenta termica la logan si cum pot sa o înlocuiesc cat mai simplu te rog aștept un raspuns
Ștergeresalut, despre ce rezistenta termica vorbesti tu acolo?
ȘtergereEste vb de o rezistenta care se leagă cu problema ca nu-ti mai merge treapta 1,2 si trei de la aerotermamerge doar ă 4
Ștergere2-3 comentarii mai sus spuneam ca nu stiu unde e :(
Ștergererezistenta e deasupara pedalei de acelaratie, pe partea cu aeroterma are o mufa cu 4 fire si e dreptunghiulara
ȘtergereCris daca imi lasi o adresa de email iti dau cateva poze cu rezistenta si unde e amplasata mai exact,poate le poti pune aici sa vada si ceilanti
Ștergereiar n-am postat primul!
RăspundețiȘtergerecam mult praf si ACARIENI!
RăspundețiȘtergerelasa-i sa creasca si ei saracii
Ștergeretutorialul l-ai filmat mai demult cand ai mai dat bordul jos? sau ai demontat curand bordul?
RăspundețiȘtergereintreb, pentru ca nu parea sa-ti tremure vocea DE FRIG...
de curand, mai putin si este anul :)). prin iunie/iulie candva
Ștergeresi acuma intreb, vazand motorul sub palele alea: este bine oare, sa mai bagam spuma aia de curatat climatizarea, vazand motorul ala NAKED?
RăspundețiȘtergerenu prea ajunge spuma la el. dar foarte posibil sa nu aiba nimic daca ajunge la motor
Ștergeredpdv electric nu cred nici eu, doar ca patrunde prin lagare...sa nu-i spele vaselina...
ȘtergereSalut cris! imi poti zice cam la ce temperatura trebuie sa atinga la logan motorul sa porneasca termocupla? mie nu mia pornit niciodata+aer cald inauntru.
RăspundețiȘtergerela diesel porneste foarte rar, eu nu l-am vazut niciodata pornit. nu stiu la ce temperatura ar trebui sa porneasca la diesel
Ștergere96 grade
Ștergerela mine porneste cand pornesc AC-ul
ȘtergereTermocupla porneste la 99 de grade si se opreste la 97masurat cu Torque ,daca ai mpi trebuie sa o fi auzit binenteles vara la temperaturi de acum nu prea are sanse sa porneasaca doar cand mergi bara la bara minim juma de ora iar daca vrei sa verifici daca iti porneste scoti mufa senzorului de temperatura de pe chiuloasa cu contactul pus si va porni
ȘtergereProblema nu este praful care se depune . Materialul din care e facut este problema . E un plastic poros si ordinar . El fiind poros , permite particulelor de praf sa intre in acei pori . Din cauza temperaturii ridicate , acel plastic sufera deformatii ( dilatare , contractare ) . Daca ar fi un plastic de calitate si cu o suprafata tratata cu rasina lucioasa , atunci acel praf ar putea fi curatat foarte usor . Asta este un DACA . De ce credeti ca pe alte masini , acele aeroterme sunt din aluminiu ? Oare de ce ?
RăspundețiȘtergereSalut am si eu o nelamurire la loganul meu cand apas frana se aprinde martorul de ceata spate in bord e normal sa se aprinda ?
RăspundețiȘtergereevident NU! http://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-rezolvat-aprindere-bec-ceata.html
Ștergerepui si tu fir suplimentar de masa. eu am avut cu semnalizare galbena si aveam problema asta. am pus cu semnalizare alba si tot aveam probema
ȘtergereEu am demontat farul si am curatat pinii mufei cu wd-40 si de-atunci n-am mai avut probleme.dar nu la toti functioneaza chestia asa ca la cei la care nu merge trageti cum zice chris un fir suplimentar de masa.
ȘtergereAm sa ma leg cu un fir de masa la fiecare stop asa cum a facut Cris. Sper sa rezolv problema.
ȘtergereAstazi m-am uitat la stopuri iar la pinii stopului din stanga pinul plasticul de langa pinul 2 e putin topit insezizabil iar la stopul din dreapta pinul 2 era apropiat de langa pinul 1. Eu l-am departat putin si am observat ca nu se mai aprinde becul de ceata in bord cand apas frana.
Ștergereasta nu insemna ca masa este suficienta si ca pinul nu va continua sa se supraincalzeasca...
ȘtergereMi-am dat seama oricum sambata am sa ma leg cu fir la masa sa fiu sigur.
ȘtergereMultumesc pentru ajutor daca nu ai face aceste tutoriale mecanici s-ar imbogati de pe urma noastra. Bafta la cat mai multe tutoriale !
ȘtergereCris! ai putea sa faci un update sa imi arati de ce nu porneste termocupla? ma poti ajuta?
RăspundețiȘtergereti-am scris deja o data, la diesel porneste foarte rar termocupla. posibil sa o vezi mergand vara, asta daca ai noroc. iarna n-ai nicio sansa sa o vezi mergand
Ștergeresalut,
RăspundețiȘtergereai ideeie de ce la 135km/h incepe sa vibreze volanul. am un logan 1,5 dci , cauciucuri de iarna Sava.
merci frumos.
daca ai echilibrat rotile si in continuare vibreaza, foarte posibil sa fie de al noroiul depus pe jante, pietrele intrate in profilul cauciucului, cauciucuri uzate neuniform, jante strambe.
Ștergerein principiu problema este de la roti
CRiS, ai demontat vreodata regulatorul de presiune? Ce operatii comporta? Eventual ai vreun link? Pt. ca vreau sa-l curat si nu stiu daca pot s-o fac si singur ...
RăspundețiȘtergerenici nu stiu unde este pozitionat :(
Ștergeren-am idee cum se demonteaza
am si eu o problema nu mai imi baga caldura deloc ...apa este in parametri normali conductele sunt calde tot merge doar ca nu imi baga caldura ...care ar putea fii problema ?
RăspundețiȘtergerecare conducte sunt calde? verifica cele 2 conducte pe care le poti vedea sub bord din partea soferului. alea doua conducte trebuie sa fie calde
Ștergeream verificat si sunt foarte calde
Ștergereinseamna ca radiatorul este ok. probabil la tine este o problema mecanica, nu se deschide circuitul de aer ce trece prin acel radiator de caldura atunci cand invarti de acele butoane de pe panoul central. demontezi si vezi daca nu este rupt ceva pe acolo... nu stiu sa-ti indic ceva exact, trebuie sa verifici
Ștergeream verficat acolo la panoul central chiar am scos si acel jbir si l-am actionat manual ca sa zic asa si tot degeaba ...ma gandesc ar putea fii acele clapete de aer rece/cald sa fi ramas pe rece ?
Ștergerear putea, da
Ștergeresi cum fac sa ma uit dupa ele adica stii unde sunt gen ? trebuie dat bordu jos ?
Ștergere100% dat bordul jos
Ștergereok o duc la service :)) ms pentru informatii
Ștergeresigur e caloriferul colmatat , ia altul , vreo 50 lei
ȘtergereSalut :) De ceva vreme(de opt ani mai exact, de cand am luat masina) ma tot roade o chestie. Loganul nu are optiunea de a da aer cald pe la parbriz si aeratoare concomitent... Vazand tutorialul asta ma intreb oare nu s-ar putea face o modificare care sa rezolve problema? Eventual sa vina aer pe toate caile(parbriz, aeratoare si picioare) daca nu se poate altfel... Problema mea este ca de cand era noua masina, nu stiu de ce, geamul de la sofer se abureste mult mai usor decat celelalte si iarna trebuie sa jonglez tot timpul cu directionarea aerului ba spre parbriz ba spre aeratoare....
RăspundețiȘtergereeste vorba de clapete. trebuie sa ai timp pentru o asemenea modificare...
ȘtergereTimp as avea... Dar nu stiu cum sa incep... Mi-e sa nu desfac bordul si apoi sa nu mai stiu sa il montez la loc. Modificarea asta ar fi foarte buna pentru mine... As putea sa renunt la culoarele care trimit aerul spre picioare si sa raman cu aeratoarele si parbrizul dar sa fie functionale ambele in acelasi timp.
ȘtergereIdeea e ca mi-ai dat speranta ca se poate realiza :) Cei de la service, acum vreo 5 ani au zis ca nu e posibil asa ceva si sa imi iau gandul. P.S. nu stiu de ce a aparut de doua ori comentariul de dinainte...
Ștergereneimportant, sterg eu dublurile, nu stiu de ce fute buha.
Ștergereideea e ca dai jos bordul si nu doar ca trebuie sa-l asamblezi la loc, chiar trebuie sa gasesti o solutie de a modifica fizic chestiile pe acolo. eu nu m-as apuca de asa ceva...
Daca exista trei clapete, adica cate una pentru fiecare directie, atunci cred ca ar fi simplu. Dau jos clapeta pentru aeratoare si atunci acestea nu mai pot fi blocate deloc, doar inchizandu-le pe fiecare in parte. Isa daca e doar o clapeta care basculeaza intre cele trei directii, atunci toata operatia devine foarte grea... Trebuie sa imi fac curaj sa demontez bordul :) Prima data cred ca voi merge la un centru de dezmembrari ca sa vad daca nu cumva gasesc piesa deja demontata si sa ma uit cum e conceputa.
RăspundețiȘtergereSalut Cristi am incercat sa scot aeroterma si am rupt clema pot sa ii mai fac ceva sa se fixeze acolo ? nu am dat bordul jos...
RăspundețiȘtergereMutumesc Cristi,pentru ca mi-ai fost de mare ajutor,am am curatat aeroterma am montat-o si merge.daca ai putea sa imi dai si o idee cum sa fac sa stea fixata acolo ar fi super.Multumesc anticipat.
RăspundețiȘtergeren-am idee ce ai putea face. daca o aveam in mana poate mi-ar fi trecut ceva idei prin minte...
ȘtergereMersi fain, am rezolvat si eu cu aeroterma; am dat-o jos am curatat-o si merge struna.Am reusit s-o pun la loc chiar daca e cam mic spatiul si am lucrat mai mult pe pipaite dar, m-am bucurat ca nu a trebuit sa dau jos bordul.Felicitari pentru munca ta depusa ptr. ca noi sa putem sa ne reparam cate ceva fara sa mai apelam la mecanici, care majoritatea nu mai repara ci schimba cu piese noi.
RăspundețiȘtergereSalut Cris, am si eu o problema la butonul de actionare al aerotermei. Nu mai functioneaza treptele 1 si 2 merge doar pe a-3-a si are debitul foarte mare. Imi poti da vreun sfat sau vreo idee ? Sau poate cineva ? Va multumesc.
RăspundețiȘtergerejur ca este o chestie banala si nu prea are logica, doar ca nu-mi amintesc ce anume trebuie facut :(
Ștergerenu m-am lovit de aceasta problema, doar mi s-a spus de ea si cum s-a rezolvat
Am sa te rog sa-mi transmiti data totusi iti amintesti sau gasesti rezolvarea. Iti multumesc si astept vesti.
RăspundețiȘtergereRectific nu functioneaza Treapta 1,2 si 3, merge doar a 4-a
RăspundețiȘtergereSalut Cristi ! AM si eu o problema cu aeroterma.Aeroterma nu functioneaza pe nicio treapta dar am dat-o jos si am verificat-o la 12v si merge ,sigurantele sunt bune,a ramas butonul.pot sa demontez butonul de pe panoul de comanda? Ca am vazut pe internet ca se vinde numai intreg panoul ..
RăspundețiȘtergeresalut, poti demonta, clar.
Ștergeresau tu-mi ceri voie? :)
salut,
RăspundețiȘtergeream problema cu incalzirea, nu mai baga decat daca stau pe loc sau merg cu viteza mica 40-50km/h. I-am pus si prelata in bot, tot nimic. sa schimb caloriferul? ai vreun tutorial despre schimbat/curatat calorifer?
stima!
seb
am gasit acum tutorialul tau despre curatat caloriferul/radiatorul de interior. o sa il curat cat de curand - logan 2010 ph2 1.6- Toate bune!
RăspundețiȘtergereBuna seara. Am un logan 2005 1.4 am ramas fara ac anu trecut cand a inceput sa suiere ceva in spatele bordului iar anul asta am mers la mecanic si mi a zis ca era dus radiatorul de clima fiind putin indoit si infundat, cei drept masina a suferit cu mult timp in urma un usor accident.. omul mi a schimbat radiatorul, mi a incarcat instalatia cu 350 ml de freon caci atat mai avea in butelie (asa mi a spus) si ca da aer rece dar putin, urmand sa merg sa mi faca completarea cand o sa I vina comanda cu noua butelie cu freon..am luat masina si am pornit ac ul intradevar baga aer rece dar dar foarte putin..problema este ca acel suerat pe care l auzeam anul trecut nu disparuse..iar astazi nu am maisesizat sa bage aer rece..desi la cantitatea de 350 de ml ma gandesc ca trebuia sa bage rece nu? Compresorul se audecand porneste..intrebare...poate ceva din spatelebordului dus si sa scape freon?
RăspundețiȘtergereAeroterma nu mai pornește cînd îi dau drumul cu toate că siguranța nu-i arsa
RăspundețiȘtergereCare ar fi problema
Cînd dau pe treapta 1234 la aeroterma nu mai pornește cu toate că siguranța e bună...care ar fi motivul
RăspundețiȘtergereVa salut cu respect
ma tu ma minti! in treapta 4 sigur iti functioneaza, insemnand ca este arsa rezistenta. vezi aici http://www.loganclub.ro/forum/showthread.php?p=426695#post426695
Ștergerealternativa este aeroterma defecta sau panoul de climatizare, putin probabil
Și unde este montata aceasta rezistență
ȘtergereIn acel link ai toate explicațiile, poziționare...
ȘtergereNe blocul de ventilație, accesul este pe sub bord la picioarele soferului
Salut Cristi, am si eu o problema, si anume nu-mi mai merge ventilatia. Deloc, pe nici-o treapta. Am schimbat sigurantele ca am zis ca poate e de acolo si nimic. Un mecanic mi-a zis ca e aeroterma defecta cu totul, carbuni etc, si ca m-ar costa 500 lei. Este posibil sa fie si altceva?
RăspundețiȘtergeresalut, cel mai probabil este aeroterma. nu stiu ce presupune ca si preturi
ȘtergereSalut Cristi,
RăspundețiȘtergereAm si eu o problema cu AC'ul....Am debit de aer pe toate treptele, as putea spune in parametrii normali, insa racirea este foarte slaba. Am fost la un service specializat pe AC si am verificat presiunea si freonul din instalatie si mi sa spus ca totul este in regula pe partea de instalatie a AC'ului
Mi sa recomandat sa merg la un alt service unde sa imi "curete" cumva mizeriile prin orificiul unde se monteaza filtrul de polen, iar apoi sa se monteze filtrul de polen.
Apoi am fost la un alt service si mi sa recomandat sa se demonteze tot bordul ca sa poate fi curatat si partea de radiator, pe premiza ca ar fi infundat.
Ai idee care ar fi problema, sau cum as pute sa o rezolv?
PS: Logan 2006 1.6 MPI
Multumesc frumos,
Zi faina
salut,
Ștergeredespre acest filtru iti spun ei https://www.tutorialelogan.ro/2009/09/montaj-fitru-polen-in-habitaclu-la.html
sunt de acord cu ei, mizerie intra si se opreste in vaporizator. implicit nu-si mai face efectul AC-ul. cumperi filtrul, decupezi plasticul si vezi ce de mizerie aia acolo adunata in 13 ani, o sa te sochezi. cureti bine si pui filtrul de polen.
suplimentar poti pune asa ceva, ajuta mult https://www.tutorialelogan.ro/2010/07/tutorial-montaj-filtru-sub-capota.html
Salut Cristi,
ȘtergereMultumesc frumos pentru Reply.
Dar am o nelamurire, cand spui "ei" te referi si la demontatul bordului si la pusul filtrului de polen nu? Eu ma gandesc ca da, insa as vrea sa fiu sigur...insa presupun si imi imaginez in acelasi timp ca voi gasi o bomba acolo daca dau tot bordul jos. Este posibil oare sa fie nevoie doar de o curatare temeinica la vaporizator, sau o inlocuire completa?
Multumesc frumos pentru suport.
Zi faina
ei care dau jos bordul, da. dar daca te uiti la filmare, in 10 minute decupezi si mai vreo 10 minute sa cureti mizeria, nici vorba de demontat bord.
Ștergereacel vaporizator este un radiator ca oricare altul si pe care s-au depus mizerii gen frunze, insecte, crengute, serpi, soboloani si alte resturi interplanetare.
asa ceva se aduna in 2-3 ani https://www.4tuning.ro/images/secretele-filtrului-de-polen-focarul-de-infectie/secretele-filtrului-de-polen-focarul-de-infectie-0385f4a6d1a6085176-940-0-1-95-1.jpg
Am o problema cu sustemul de ventilatie la un logan diesel din anul 2008 zgomt puternic la ventilatie si injumatatirea volumului de aer.Va rog daca imi puteti da ceva
RăspundețiȘtergeresugestii. https://youtu.be/BksAj0tMY0M
avand in vedere ca simptomul a aparut dupa curatarea aerotermei, este clar ca n-ai facut ceva bine. dai jos, verifici
ȘtergereZgomotul a aparut inainte de curatarea ventilatorului,
Ștergerecel mai probabil ajungi sa-l inlocuiesti, asta daca nu gasesti sursa zgomotului
ȘtergereAm rezolvat problemea.
RăspundețiȘtergereLipsa filtrului de polen a dus la opturarea vaporizatorului,.
Ca si rezolvare am decupat plasticul pentru a putea introduce filtrul, am curatat cu aer comprimat vaporizatorul (a fost foarte murdar),apoi am montat filtru de polen.
Pfoai! Nu mi-a trecut nici macar o fracțiune de secundă prin minte că ar putea să fie de acolo. Pot citez cu ceea ce ai scris aici? Sunt multi care consideră că filtrul de polen este un moft și că doar reduce debitul de aer.
ȘtergereMulțumesc că ai revenit cu informații noi și foarte concludente despre problema ta.
De la sfarsitul verii trecute m-am tot chinuit fara aer conditionat.Asa cum am scris si mai sus cu un filtrul de polen si un compresor capabil am rezolvat problema.Se pare ca este foarte necesar filtrul de plolen,eu am ignorat (din comoditate)sa imi montez unul.Sa aveti o vara RĂCOROASĂ 😀
RăspundețiȘtergereca fapt divers, in Venezuela au fost chemate toate masinile in reprezentanta pentru montat filtru polen. asta la doar 3 ani dupa ce au vandut primul exemplar. acolo se cumpara masina, se porneste motorul si se porneste AC-ul. se mai opreste... niciodata.
Ștergerem-a intrebat cineva din Venezuela ce sa faca ca sa traga mai bine masina si i-am zis sa opreasca AC-ul iar intrebarea lui a fost "cum sa-l opresc?!" :))
Salut! Sa ajung la vaporizorul de AC trebuie dat bordul jos? As dori sa curat sistemul de climatizare pt ca a inceput sa imi bage miros neplacut iar sistemele de curatare cu ozon nu prea sunt eficiente. Mersi!
RăspundețiȘtergereSalut, se scoate prin lateral. Nu știu mai multe detalii
ȘtergereSalut!!ai idee daca e de vina aeroterma de imi arde mereu rezistenta de trepte aeroterma??e a doua schimbata..multumesc!!
RăspundețiȘtergereSalit, a doua in 10 ani sau a doua in 30 zile?
ȘtergereDepinde cat de des se arde. Dacă este rar, cel mai probabil cele schimbate ulterior sunt proaste. Dacă este des, atunci recomand un electrician
Salut!A trebuit sa dau aeroterma jos pentru ca am avut un intrus în bord,un șobolan care a făcut mizerie.Dupa ce am făcut curățenie unde se afla aeroterma,am introdus aeroterma la locul ei.Am pornit aeroterma și la treapta a 4a a început sa iasă fum.Posibil sa se fi descentrat și sa atingă aeroterma de plasticul din înăuntrul aerotermei?Mi a ars și rezistenta de trepte.Cand am demontat aeroterma am curățat cu niște spray contacte,dar nu se învârtea asa ușor ca la tine.Poti sa ma ajuți cu vreo idee?As demonta din nou și sa curat cu spray de frane
ȘtergereSalut, eu nu mi-aș bate capul cu ea, as lua alta din dezmembrări
ȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereVreau si eu sa scot si sa curat aeroterma la un Logan din 2018, pt ca a inceput sa scoata un mic sunet deranjant. Ma poti ajuta sau eventual sa-mi recomanzi pe cineva care sa ma ajute sa o scot si sa o ung ? Sunt din Bucuresti.
Salut, nu știu nimic pe partea de Logan 2. Nici nu știu în București pe cineva care face
ȘtergereSalut. Nu am gasit nimic despre ce caut asa ca iti scriu aici. Imi poti spune cum pot demonta un alternator de logan 1.6 cu AC din 2006?.....poate ai cumva si un filmulet.
RăspundețiȘtergereSalut, nu am nicio filmare pe tema asta. Alternatorul este undeva in fata in dreapta motorului. Parca este vizibila si cureaua de accesorii care-l actioneaza
Ștergere