Este a doua oara cand filmez acestu tutorial, prima filmare am reusit cumva sa o pierd. Pacat, la acea masina era o mizerie de te ingrozeai, aici abia daca au fost cateva urme de praf..
Nu cred ca e ok sa ramana apa in gaura de la surub pt ca va rugini si poate peste cativa ani cand vrei sa il scoti se poate rupe nu o lua in nume de rau stiu ca poate mai scoti bateria mai des sau nu stiu la mn nici eu nu as mai fi scos apa de acolo dar poate alti da
apa nu ramane in acea gaura, se scurge. in plus, surubul este foarte gros, si daca rugineste cumva acolo, tot il scoti afara. si oricum, acolo ajunge apa la fiecare ploaie sau zapada ;). de umezeala nici nu mai zic :)
Acuma pentru că e tutorial și pentru că bateria a fost scoasă aș putea completa: - ora computerului de bord ... e varză, adică trebuie reglat ceasul din computerul de bord . - la multe borne de + apare o coroziune între bornă și fișă, face un praf albăstrui deschis - rezultatul procesului chimic, se poate ajuta să nu se mai producă dacă se aplică pe bornă un strat fin de vaselină ;) -la unele baterii , originale sau nu , există un tub de plastic de diametru 5 mm ,cam de vreo 30 cm, ce iese din baterie și este ghidat pe acel canal de scurgere din suportul de plastic pentru a preveni scurgerea electrolitului pe tabla mașinii în cazul în care acesta ajunge să se dilate ( la bateriile fără întreținere sau uscate probabil că nu există) PS. la 1.6.16V diferă tăblița de prindere a bateriei și ai loc mai mult să desfaci cu torx
Cristi! ca idee de tutorial, ar fi bun un tutorial unde se prezinta locurile unde se aduna rau de tot mizeria! locul numarul 1: capatul de prag(din spatele rotii fata)
Legat de ordinea montare demontare borne, as merge pe ce recomanda cartea minusul se demonteaza primul si se monteaza ultimul. Al 2-lea motiv ar fi ca daca ai 2 maini de stanga si minisul inca este legat, ai ocazia sa manevrezi/scapi/lipesti cheia pe partea de caroserie si faci o fumusete de scurt..., umbland la "+" prima data.
al doilea motiv este ala logic! alt motiv pentru care se recomanda demontarea minusului intai, este unul PSIHOLOGIC! omul are impresia ca nu se poate curenta ca desface minusul si ca plusul este ala pericoulos desi multi nu stiu ca acea borna de minus devine cu potential de plus in momentul cand a fost dezlipita de borna minsu a bateriei...
Cristi! nu am vazut filmarea, poate ai precizat acest lucru dar e bine sa fi repetat, nu e bine sa se stranga prea tare bornele, sa se stranga in asa fel incat sa fie desfacute cu un mic efort chiar cu mana in caz de Doamne Fereste! iti spun din experienta ca am asistat la un accident frontal(Logan cu Mercedes Sprinter) unde IESEA fum de sub bord, am tras de capota(desi am 65kg), am indot-o si abea am reusit sa scot o borna a bateriei...deja se aprindea de la scurtcircuit! noroc ca borna este din Pb si s-a maleat usor cand am tras de ea...
ioi futemas cu el, asa, condensor :) condensorul este o componenta al sistemului de aer conditionat care transforma freonul din gaz in lichid, prin transfer de caldura. deci se regaseste doar pe masinile cu aer conditionat si are rolul de a raci aerul care trece prin radiatorul de racire. sau ceva in genul asta :)
Capacul de plastic negru de pe computer (din spatele bateriei de la loganul din tutorial) stii cumva un cod sau nume sau de unde este achizitionat ? Mersi
Salut Cris! Sunt Edi Vreau sa iau un logan doar pt. scoala de soferi si am de ales intre un 1.4 gpl an 2007 si 1.5 dci 2008.Tu ce imi recomanzi ? Daca e sa merg pe dci , cel de la care o iau mi a spus ca ii rontaie un injector .Acum intrebarea e cum e cu injectoru...trebuie schimbat decat el...trebuie tot setu...cat costa ..... .Multumesc
Salut Cristi, pentru a elimina coroziunea aceea care se formeaza pe borne in general acestea se ung cu vaelina. Sa nu curga vaselina respectiva poti confectiona din pasla doua garnituri mai late pe care sa le pui pe bornele bateriei inainte sa pui efectiv firele. Legat de treaba cu ordinea de decuplare a bornelor si eu sunt de parere ca minusul se demonteaza primul si se monteaza la loc ultimul intrucat daca folosesti ordinea inversa ai toate sansele sa atingi ceva si sa faci scurt. La 55 amperi cat are bateria de dacie crede-ma ca aproape sudezi daca atinci plusul cu caroseria. Am patit-o eu odata cand am dat bateria jos de pe o dacie iar punctul in care am atins cu cheia a ramas bine marcat :) Numai bine!
tutorial cu schimbare borne? pe viitor?
RăspundețiȘtergeredoar daca voi avea probleme cu ele
Ștergerecam nasol daca nu iei baterie de aceiasi dimensiune
RăspundețiȘtergereNu cred ca e ok sa ramana apa in gaura de la surub pt ca va rugini si poate peste cativa ani cand vrei sa il scoti se poate rupe nu o lua in nume de rau stiu ca poate mai scoti bateria mai des sau nu stiu la mn nici eu nu as mai fi scos apa de acolo dar poate alti da
RăspundețiȘtergereapa nu ramane in acea gaura, se scurge. in plus, surubul este foarte gros, si daca rugineste cumva acolo, tot il scoti afara. si oricum, acolo ajunge apa la fiecare ploaie sau zapada ;). de umezeala nici nu mai zic :)
ȘtergereCine are suspiciuni poate unge acel șurub cu vaseilină, preventiv ;)
ȘtergereAcuma pentru că e tutorial și pentru că bateria a fost scoasă aș putea completa:
RăspundețiȘtergere- ora computerului de bord ... e varză, adică trebuie reglat ceasul din computerul de bord .
- la multe borne de + apare o coroziune între bornă și fișă, face un praf albăstrui deschis - rezultatul procesului chimic, se poate ajuta să nu se mai producă dacă se aplică pe bornă un strat fin de vaselină ;)
-la unele baterii , originale sau nu , există un tub de plastic de diametru 5 mm ,cam de vreo 30 cm, ce iese din baterie și este ghidat pe acel canal de scurgere din suportul de plastic pentru a preveni scurgerea electrolitului pe tabla mașinii în cazul în care acesta ajunge să se dilate ( la bateriile fără întreținere sau uscate probabil că nu există)
PS. la 1.6.16V diferă tăblița de prindere a bateriei și ai loc mai mult să desfaci cu torx
Cristi! ca idee de tutorial, ar fi bun un tutorial unde se prezinta locurile unde se aduna rau de tot mizeria!
RăspundețiȘtergerelocul numarul 1: capatul de prag(din spatele rotii fata)
aici? http://www.tutorialelogan.ro/2013/06/curatat-noroiul-de-la-aripile-fata.html
ȘtergereLegat de ordinea montare demontare borne, as merge pe ce recomanda cartea minusul se demonteaza primul si se monteaza ultimul.
RăspundețiȘtergereAl 2-lea motiv ar fi ca daca ai 2 maini de stanga si minisul inca este legat, ai ocazia sa manevrezi/scapi/lipesti cheia pe partea de caroserie si faci o fumusete de scurt..., umbland la "+" prima data.
aici iti dau dreptate, prima explicatie logica! cand vrei sa dai jos borna de +, ai sanse maxime sa atingi cu cheia pe caroserie si sa faci scurt
Ștergereal doilea motiv este ala logic!
Ștergerealt motiv pentru care se recomanda demontarea minusului intai, este unul PSIHOLOGIC!
omul are impresia ca nu se poate curenta ca desface minusul si ca plusul este ala pericoulos desi multi nu stiu ca acea borna de minus devine cu potential de plus in momentul cand a fost dezlipita de borna minsu a bateriei...
dar primeaza riscul de scurtcircuit cu cheia!
ȘtergereCristi! nu am vazut filmarea, poate ai precizat acest lucru dar e bine sa fi repetat,
RăspundețiȘtergerenu e bine sa se stranga prea tare bornele, sa se stranga in asa fel incat sa fie desfacute cu un mic efort chiar cu mana in caz de Doamne Fereste!
iti spun din experienta ca am asistat la un accident frontal(Logan cu Mercedes Sprinter) unde IESEA fum de sub bord, am tras de capota(desi am 65kg), am indot-o si abea am reusit sa scot o borna a bateriei...deja se aprindea de la scurtcircuit! noroc ca borna este din Pb si s-a maleat usor cand am tras de ea...
Cristi! loganul are condensor ? daca da: ce este? ce rol are?
RăspundețiȘtergerecondensator unde? pentru ce?
Ștergerehttp://www.scientia.ro/forum/index.php?topic=1823.0
Cristi! condensor.Nu condensator,eram sigur ca spui asta.
RăspundețiȘtergereioi futemas cu el, asa, condensor :)
Ștergerecondensorul este o componenta al sistemului de aer conditionat care transforma freonul din gaz in lichid, prin transfer de caldura.
deci se regaseste doar pe masinile cu aer conditionat si are rolul de a raci aerul care trece prin radiatorul de racire. sau ceva in genul asta :)
Capacul de plastic negru de pe computer (din spatele bateriei de la loganul din tutorial) stii cumva un cod sau nume sau de unde este achizitionat ? Mersi
RăspundețiȘtergereeu zic sa-l cauti la dezmembrari auto, e cel mai sigur. nu merita mai mult de vreo 10 lei
ȘtergereSalut Cris! Sunt Edi
RăspundețiȘtergereVreau sa iau un logan doar pt. scoala de soferi si am de ales intre un 1.4 gpl an 2007 si 1.5 dci 2008.Tu ce imi recomanzi ? Daca e sa merg pe dci , cel de la care o iau mi a spus ca ii rontaie un injector .Acum intrebarea e cum e cu injectoru...trebuie schimbat decat el...trebuie tot setu...cat costa ..... .Multumesc
nu stiu sa-ti zic preturi. dar eu unu nu as lua acel diesel. mai bine 1.4mpi si pui gaz
ȘtergereSalut Cristi, pentru a elimina coroziunea aceea care se formeaza pe borne in general acestea se ung cu vaelina. Sa nu curga vaselina respectiva poti confectiona din pasla doua garnituri mai late pe care sa le pui pe bornele bateriei inainte sa pui efectiv firele. Legat de treaba cu ordinea de decuplare a bornelor si eu sunt de parere ca minusul se demonteaza primul si se monteaza la loc ultimul intrucat daca folosesti ordinea inversa ai toate sansele sa atingi ceva si sa faci scurt. La 55 amperi cat are bateria de dacie crede-ma ca aproape sudezi daca atinci plusul cu caroseria. Am patit-o eu odata cand am dat bateria jos de pe o dacie iar punctul in care am atins cu cheia a ramas bine marcat :) Numai bine!
RăspundețiȘtergereCum înlătur consensul din triplă spate logan2014
RăspundețiȘtergereConce?
ȘtergereCondensul? Dai jos tripla și o lași pe calorifer să se evapore apa.
ȘtergereÎntre timp cauți gaura pe unde a intrat apa in ea
Salut!
RăspundețiȘtergereCe este in spatele baterie,mai exact pe suportul de fier al baterie ,pentru ca la mine se vede unsuros?
Salut, ai ECU si cel mult sigurante si relee, in functie de vechimea masinii. Orice ai avea tu acolo unsuros, nu are nicio legatura cu ce este acolo
Ștergere