Mi-a fost groaza sa ma apuc de schimbatul distributiei, chiar nu te joci cu asa ceva. Dar fiind incurajat de Marius, m-am apucat de lucru si pot spune ca nu e chiar atat complicat, trebuie doar sa stii mici detalii, detalii pe care le impartasesc si eu acum cu voi.
Toate piesele sunt de origine, cureaua, rola si pompa de apa nu sunt cumparate din magazin, deci nu au garantie si au fost mai ieftine. N-am sa va spun de unde am cumparat si va rog nu insistati, fiecare isi cumpara de unde vrea, pe barba lui, nu vreau sa fiu raspunzator de nimic. Cureaua de accesorii a fost cumparata de la magazinul Ciclop din Timisoara cu factura si garantie.
Am impartit acest tutorial in patru parti, pe etape si in acest fel este mult mai usor de urmarit.
In prima parte demontez toate cele de pe acolo ca sa ajung la obiectul muncii si anume cureaua de distributie
In partea a doua am schimbat pompa de apa si am spalat/curatat toate cele pe acolo
In partea a treia schimb cureaua de distributie, rola intinzatoare si cureaua de accesorii
In partea a patra pun antigelul si aerisesc instalatia de racire motor
In urmatorul film arat ce insemna sa pui o curea, probabil, de proasta calitate si care poate creea probleme cand iti este lumea mai draga. Cand sar bucati din ea, pot ajunge la cureaua de distributie si asta nu este deloc amuzant
In urmatorul film arat diferenta intre pompa de apa data jos si ce-a noua
S-a uitat Ioji la filmare cum am schimbat distributia, dupa care m-a sunat si m-a intrebat cati km am facut cu ea. I-am spus 32.000km si mi-a zis ca's nebun si ca in niciun caz nu voi pleca in concediu cu acea curea si rola intinzatoare puse de mine. M-am taiat ca maioneza si l-am intrebat unde am gresit!? Si mi-a spus "dupa pozitionare, rola intinzatoare ai strans-o in directia gresita!!". M-am uitat pe filmare si n-am vazut nimic anormal. Cand am avut rola in mana si Ioji mi-a aratat sageata care indica ca la prost sensul de pozitionare, era clar, am gresit grav.
Greseala cu calele care blocheaza vibrochenul nu este atat de grava, in niciun caz la mine. In schimb cei care nu au acea pana la rola de pe vibrochen sunt morti fara aceste cale de blocaj. Sunt sigur ca mi-a spus cineva ca a patit treaba asta.
Nu mai retin de unde si cati bani am dat pe cale, sunt sigur ca gasiti pe google.
PS: MULTAM IOJI!
Toate piesele sunt de origine, cureaua, rola si pompa de apa nu sunt cumparate din magazin, deci nu au garantie si au fost mai ieftine. N-am sa va spun de unde am cumparat si va rog nu insistati, fiecare isi cumpara de unde vrea, pe barba lui, nu vreau sa fiu raspunzator de nimic. Cureaua de accesorii a fost cumparata de la magazinul Ciclop din Timisoara cu factura si garantie.
Am impartit acest tutorial in patru parti, pe etape si in acest fel este mult mai usor de urmarit.
In prima parte demontez toate cele de pe acolo ca sa ajung la obiectul muncii si anume cureaua de distributie
In partea a doua am schimbat pompa de apa si am spalat/curatat toate cele pe acolo
In partea a treia schimb cureaua de distributie, rola intinzatoare si cureaua de accesorii
In partea a patra pun antigelul si aerisesc instalatia de racire motor
In urmatorul film arat ce insemna sa pui o curea, probabil, de proasta calitate si care poate creea probleme cand iti este lumea mai draga. Cand sar bucati din ea, pot ajunge la cureaua de distributie si asta nu este deloc amuzant
In urmatorul film arat diferenta intre pompa de apa data jos si ce-a noua
S-a uitat Ioji la filmare cum am schimbat distributia, dupa care m-a sunat si m-a intrebat cati km am facut cu ea. I-am spus 32.000km si mi-a zis ca's nebun si ca in niciun caz nu voi pleca in concediu cu acea curea si rola intinzatoare puse de mine. M-am taiat ca maioneza si l-am intrebat unde am gresit!? Si mi-a spus "dupa pozitionare, rola intinzatoare ai strans-o in directia gresita!!". M-am uitat pe filmare si n-am vazut nimic anormal. Cand am avut rola in mana si Ioji mi-a aratat sageata care indica ca la prost sensul de pozitionare, era clar, am gresit grav.
Greseala cu calele care blocheaza vibrochenul nu este atat de grava, in niciun caz la mine. In schimb cei care nu au acea pana la rola de pe vibrochen sunt morti fara aceste cale de blocaj. Sunt sigur ca mi-a spus cineva ca a patit treaba asta.
Nu mai retin de unde si cati bani am dat pe cale, sunt sigur ca gasiti pe google.
PS: MULTAM IOJI!
puteam sa jur ca asta ai facut cand am vazut pompa de apa si cureaua de accesorii...
RăspundețiȘtergereeram 100% convins ca ai facut tutorial cu schimbarea distributiei!
tot stii tu, ca un om mare :D
Ștergereintuitie feminina :P
ȘtergereIn primul rand felicitari pentru tutorial, dar (ca intotdeauna exista un "dar") in prima faza din cate am vazut eu, poate nu am vazut bine si nu mai stau acum sa ma mai uit odata, nu ai indepartat vechea garnitura a pompei de apa, eu din cate stiu in locul unde "calca" pomapa de apa pe blocul motor suprafata trebuie sa fie perfect plan iar in filmare se vede o mica "bordura" ceea ce nu e bine asta inseamna ca nu s-a indepartat complet garnitura veche, poate gresesc si cum spuneam nu mai stau sa ma uit inca odata la tutorial
RăspundețiȘtergereOricum felicitari pentru acest tutorial. Numai bine!
nu a existat o garnitura, pompa a fost pusa direct cu mastic de etansare. acea mica bordura ce ai vazut era de la mastic ;)
ȘtergereRomanul tot roman este ii arde o mana de silicon si ala-i tata...mai oameni buni daca o piesa este insotita de o garnitura inseamna ca asa trebuie montata si ca isi va face treaba si ca a fost gandita de o echipa de ingineri care sigur nu au facut asta intr-un mid ciobanesc
ȘtergereSalut Cristi , si eu sunt de parere ca vechea garnitura, a pompei de apa, nu a fost scoasa de pe pozitie, probabil din cauza ca a fost montata cu mastic si lipita foarte bine. Daca te uiti atent atat bordura cat si in partea de sus se vede o margine care mai mult ca sigur este a garniturii de metal.
ȘtergereAm uitat sa precizez unde se vede cel mai bine... Minutul 8:04 clipul 2 ( schimbarea pompei de apa)
Ștergerecris! La 1.4 cu ac se face la fel ?
RăspundețiȘtergereposibil sa fie asemanator, nu stiu exact
Ștergeretutorialul este in Rusia, pacat ca nu vorbesc intro limba pamanteana https://www.youtube.com/watch?v=BIssdLBqyJY
Ștergerela fel de bine se poate ghida si de aici, unde este scris intr-o limba pamanteana :)
Ștergerehttp://www.loganclub.ro/forum/tutorial_curatat_injectoare_la_motorul_1_4_mpi-t1204.html
Dupa ce am vazut la pompa de apa cum te-ai chinuit sa stergi frumos siliconul, sa pui exact la loc etc. imi imaginez ca la service ii doare la "caisa" de chestiile astea, de antigelul cu mizerie, strans corect si atent tot la loc. De asta e mai bine sa faci o treaba la tine acasa (cine poate).
RăspundețiȘtergereCateva observatii:
RăspundețiȘtergere1. se pierde timp la aratarea sculelor plus ca si focalizarea e deranjanta
2. ochelari si manusi de protectie
3. merita sa schimbi si lichidul de racire, asa ai pus lichid murdar
4. nu trebuia protejata baia de ulei cu o bucata de lemn?
5. stiu ca vrei sa tii costurile jos dar e cazul unui upgrade la scule
6. de ce nu folosesti cheie dinamometrica
7. ar ajuta pe cei ce vor sa puna in practica ce vad la tine daca la inceputul clipurilor ai prezenta de ce e nevoie ptr operatiunea pe care vrei sa o faci: scule, materiale, piese, etc, si un scurt plan de atac
8. o documentare un pic mai buna te-ar ajuta la fluenta prezentarii pasilor pe care o sa ii faci.
Sper ca sugestiile sa fie tratate ca si constructive in ciuda exprimarii mai abrupte :)
Stima!
1. la tutoriale se uita si persoane din alte tari, e mai usor pentru ei. pana o sa am bani de o alta camera mai ok... preferam o camera de 2400lei in locul celei de 800lei, dar nu a mai fost timp de asteptat pana strangeam toata suma, vechea camera a inceput sa de-a rateuri grav de tot. am filmat doua tutoriale si n-am putut folosi imaginile.
Ștergere2. fuckit. am ambele. cu manusi nu e acelasi lucru, nu simt cum trebuie. deja am inceput sa vad rau, ochelarii de protectie ar fi doar o piedica in plus.
3. am schimbat lichidul, dar asta este un alt tutorial ;)
4. nu iia retin daca am pus sau nu o bucata de lemn intre cric si baie. daca nu, e foarte posibil sa fi considerant ca nu era necesar si din aceasta cauza n-am pus.
5. sculele costa mult, iar eu cum nu traiesc din mecanica, nu se justifica investitia. actualele scule au fost achizitionate de-a lungul anilor, de vreo 30 incoace
6. este in lada verde care probabil apare prin filmare. aveam printata foaia cu cuplurile de strangere. ca sa fi strans toate suruburile la cuplu, trebuie sa dau jos motorul, efectiv nu era loc de acea cheie care este destul de mare. am filmat si vreo doua secvente cu strangerea la cuplu, dar au iesit la montaj. doar pe partea asta mi-am pierdut cateva ore deoarece in manualul de service apareau doua valori: Nm si daNm. newton metru si deca newton metru.
7. as fi putut face asta daca stiam de la inceput ce scule si materiale voi folosi. este prima distributie schimbata, deci nici vorba de un plan de atac, practic m-am apucat de treaba si am filmat pe parcurs. mi-a luat 8 ore toata operatiunea, in tutorial nu se vede, dar la unele etape am remontat totul la loc ca sa reiau filmarea(unde a fost posibil).
8. am avut printata toata documentatia, m-am informat inainte. si cand am ajuns la cureaua de accesorii, surpriza, aveam intinzator automat si in manualul de service era reglabil cu surub.
apreciez sugestiile si nu este cu suparare :)
Ti-am dat de lucru cu intrebarile astea :)
ȘtergereAi dreptate, e greu pt cel care vede clipurile sa isi dea seama cat de dificil e sa si filmezi sa si mesteresti apoi sa montezi totul. Esti un EricTheCarGuy romanesc :P doar ca Eric traieste din filmari si mecanica.
Am uitat ca ai si public din strainatate, logan e f popular si in alte tari.
Legat de protectie, am regretat de multe ori ca nu am folosit ochelarii si cand i-am folosit chiar nu mi s-au parut asa de incomozi. Adevarul ca nu am stat nici 8 ore pe sub masina. Merita macar mentionati pt unele operatii.
La fel merita sa mentionezi si cuplurile de strangere daca le stii, poate ai vreun fan mai meticulos si i-ar ajuta.
Te gandesti sa refaci unele tutoriale cand se iveste ocazia sa repeti o anumita operatiune?
Se pot face bani si din vizualizari pe YT sau din reclama. Nu stiu exact detaliile dar m-as bucura pt tine sa reusesti si asta.
Nu am logan dar urmaresc cu placere tot ce mesteresti.
Succes in continuare ! :)
nu mi-ai pus nicio intrebare, deci nu mi-ai dat de lucru cu intrebari :P
Ștergerecam 10% din traficul zilnic este din afara tarii si nu intra accidental, media de vizitare este undeva la 10 minute.
ochelarii ar fi utili doar cand sunt sub masina si sunt sanse sa-mi cada mizerie in ochi, dar cam atat, in rest imi sunt incomozi. ii folosesc de fiecare data cand tai iarba :D
cat despre cuplurile de strangere... pierd prea mult timp cautand dupa ele, sa le tin minte si sa le spun pe tutorial. sau chiar si doar sa le scriu pe filmare. sunt o putoare, stiu :). daca e careva meticulos, sa puna mana sa se informeze ;)
refac un tutorial doar daca este prost executat sau greu de inteles. si da, doar daca repet operatiunea pe undeva. pana acum am doar unul refacut, inca nu l-am publicat.
fac bani din reclame si vizualizari, in medie 40$ lunar, o avere :). distributia am platit-o din banii pe reclame.
multam de urari.
Felicitari!, si o intrebare: intinzatorul la cureaua de accesorii nu se schimba odata cu, cureaua, sau macar la doua schimbari ale curelei?
RăspundețiȘtergerefoarte probabil ca ar trebui si el schimbat. doar ca nu eram pregatit sa fie un intinzator automat, ma asteptamsa fie intinzator mecanic, cu surub. data viitoare probabil il voi schimba
ȘtergereImi poti spune diferenta intre unul automat si unul mecanic?, in plus la cele cu AC inafara compresorului care banuesc ca este pe cureaua accesorii, mai este vreo diferenta?
Ștergereintinzatorul mecanis insemna un surub care-l invarti, slabind sau intinzand cureaua.
Ștergereintinzatorul automat este cel cum il am eu, o rola cu arc(probabil) care regleaza cat de intinsa sa fie cureaua.
nu stiu diferenta fata de un motor cu AC
dupa mintea mea(de om patit, ce-i drept la un Mercedes Sprinter unde cureaua de accesorii taiata avea peste 2metri lungime!), este muult mai probabil sa se trosneasca rola intinzatoare decat sa se rupa cureaua....
Ștergerecureaua nu se rupe bruc, in schimb rola intinzatoare DA....
rola intinztoare face zgomot cand e rece afara(se aude un uruit specific rulmentilor neunsi), cureaua se vede, ies ațele din ea....
salut ai avut noroc ca nu tiai spart baia de ulei tura viitoare cand mai ridic motorul cu cricul intre cric si baia de ulei pune o scandura ca baia e de aluminiu si se poate sparge ce de aia cei de la dacia a pus un scut
RăspundețiȘtergerema indoiesc ca s-ar fi spart baia de la cric. n-am pus un lemn deoarece am fost sigur ca nu se va crapa nimic :)
Ștergerebaia de ulei se poate crepa foarte usor am vazut fisurate de la chesti mult mai simple ,in plus tu ai blocat numai axa cu came dupa ce ai demontat cureaua motorul putea sa se roteasca de la semn ,normal este un dispozitiv care se monteaza prin blocul motor si blocheaza arborele cotit ,este mult mai sigur cu arborele cotit blocat de acel dispozitv si la strangerea fuliei de la motor cu blocatul sus pe axa cu came ai riscat cam mult
Ștergeredata viitoare pun in treapta 5 si apas pedala de frana :)
Ștergeream vazut in manual ca se mai blocheaza undeva, dar am ascultat sfatul cuiva care ma zis ca nu e neaparat...
dar motorul acesta de diesel, n-are CALE?
Ștergereio am procurat o cala de vibrochen pentru k4m, un prieten schimba distributia la un megane 1.6 16V, am asteptat pana a terminat si am plecat cu cala de arbore cotit la pachet...a doua zi am dus-o la strungar.
cala de axa cu came a procurat-o dintr-un platband si a completat-o cu lere....
nu stiu ce e aia :))
Ștergeree un surub cu maner frumos, cu brizbriz-uri, se baga prin infiletare undeva in blocul motor, unde este un dop metalic; in plan cu filtrul de ulei este acel dop pentru cala.
Ștergeresi daca bagi acea cala, vibrochenul de loveste perpendicular de ea, cand il rotesti...cand vibrochenul(o cotragreutate a vibrochenului), loveste in acea cala, mechanichosul este 100% sigur ca pistonul este la PMS(punctul mort superior)...
ma sparg intermeni de mecanici si io sunt electrician...
de motor de roteste manual pana cand semnele de pe axele cu came se aliniaza, apoi se pune cala la vibrochen si cala la axele cu came.
Ștergerecand sunt puse aceste cale, ramane treaba de manarit cureaua.
sunt sigur ca tu stii.
chiar daca n-ai sti, sigur te-ar duce mintea :P
Ștergeren-am intels, imi mai explici o data? :)) :P
Ștergerechiar daca n-ai inteles momentan, sigur daca ai vedea cele doua cale de motor sigur te-ar duce mintea sa le utilizezi....
ȘtergerePS: io am vazut tutorialul pe sarite, asa ca s-ar putea sa fi facut unele dintre ce palavrageam mai sus.:P
problema la pinionul de pe arborele cotit este ca nu are pana si se poate roti oricand si il mai tragi la punct cand zboara porcu , asta e la loganul diesel pana in 2009 dupa care cele euro 4 au pana pe arbore si e mai ok
Ștergereun singur lucru ai uitat sa filmezi, expresia fetei cand ai dat prima cheie.
RăspundețiȘtergerepoker face :)
Ștergereera morcovu infipt cu tot cu iepure...
ȘtergereCris! Cati km avea cureaua cand ai schimbato? eu la al meu 1.4 de 6 ani si 93.000 de km si cv nu am schimbato niciodata .
RăspundețiȘtergereprima data am schimbat cureaua la 58.000km. acum aveam 120.000km, deci am schimbat-o a doua oara dupa 62.000km
Ștergeresocra-miu e sado-maso si ii place tortura psihica, are 88000 si 7ani s jumatate... n-a schimbat-o.
Ștergerece spuneam mai sus?
Ștergereaseara, ASEARA, stateam la masa cu socra-miu si un prieten de-al lui(opel astra are),
si vorbeam cu ei: zic, uite, omul de la Timisoara a facut un film cum se schimba distributia, detaliat, frumos:
socra-miu: da, si eu tre s-o schimb
io: normal, are 7,5ani, si pompa de apa tre schimbata
prietenul: ce sa schimbati?
io: distributia!
prietenul: ce e aia?
in momentul ala mi-a picat in crestet!
io: Dumneata, nu ai schimbat distributia la opel?
prietenul: nu!
io: cati km aveti cu ea, din ce an e masina?
prietenul: pai se apropie de 300000.
io: cati ani are masina?
prietenul: e din 2003 sau 2004...
io: ati depasit ceva ceva perioada de inlocuire:
prietenul: pai de ce dracu s-o mai schimb, ca masina deja consuma ulei...
in acel moment am schimbat subiectul, am considerat ca nu are rost sa mai zic ceva.
in concluzie, se poate si mai rau...
Felicitari pentru tutorial.Mi-am schimbat si eu distributia in reprezentanta dar va asigur ca nici macar aia nu au facut ce ai facut tu ma refer la partea cu curatatul.Multe comentarii rautacioase sunt si vor mai fi din cauza ca probabil iei painea de la gura, cum se zice a unor mecanici.Imi place cum lucrezi si daca as avea drum prin TM clar sigur as trece pe la tine daca as avea ceva de schimbat pe la masina.
RăspundețiȘtergerece bine ca n-ai drum prin cimișoara :))
Ștergere@andutu,
Ștergerefii sigur ca mechanichosii sunt oarecum invidiosi, cum domne, n-are cum, operatiune complicata ce implica blabla, d-aia o fac cu sictir pentru altii.
dupa parerea mea, Cristi chiar are mana si sunt absolut sigur ca aceasta operatiune nu a fost complicata pentru el.
dupa mintea mea, sunt muuuulte chestii care e mai bine sa ti le faci singur, cu mana ta, dupa carte si vizualizari de tutoriale(tutoriale logan in cazul loganistilor).
conditia este sa ai conditii: garaj, scule(fara scula nu faci nimic), doua maini drepte(cine are doua maini stangi sa le bage in buzunar dupa portofel), chef si eventual niste bere la rece(doar daca temoeratura mediului ambiant sare de 20 gradeC, mai mica ca 20 gradeC, trebuie adaugat si faringosept).
bineinteles ca cei care "schimba masina la 1-2 ani" sau "cand simt ca incepe sa se strice" ca asa au auzit ei ca e cool, sau cei mai feminini care le e frica sa nu-si juleasca lacul de pe unghii, n-o sa poata niciodata sa faca asa ceva.
Ștergeresuruburile de la suportul motor, rola si pompa de apa se dau cu pasta.
RăspundețiȘtergerefoarte posibil, doar ca eu n-am vazut strop de pasta pe ele cand le-am scos afara.
ȘtergereEu am stat langa mester cand mi-a facut operatiunea la acelasi motor si am vazut ca suruburile vechi aveau pasta, asa ca a dat si el la randul lui. De-aia zic, ca nu-s eu mare mecanic :)
Ștergerescrie si prin manuale ca trebuie sa fie unse cu LOCTITE...
Ștergererolul e sa nu se desfaca in timp... o fi si asta un pas important...
aia e faza, nici in manual nu scria ca trebuie pusa pasta blocanta. doar am acasa pasta si nu-mi era greu sa pun.
Ștergereoricum, in manuale scrie multe...
Ștergeredar nu scrie ca la K4M, suruburile de la capacul culbutorilor/axelor, sectionate transversal au plan triungiular, si ca sunt facute INTENTIONAT sa le infiletezi/desfiletezi de maxim 2-3 ori apoi sa spargi filetul din Aluminiu.
HOTI, HOTI mai rau ca ponta!
intotdeauna se vor rupe filete in aluminium dac se pune loctite si mai ales daca pui garla ca sa fie, deci mare atentie
ȘtergereSalut.si felicitari! Pe cand un tutorial si pentru 1,4mpi? Ca doar si masina lui socru-tau are nevoie de schimbare distributie la un moment dat. :)
RăspundețiȘtergeresocrumiu mai are 20.000km pana atunci ;)
ȘtergereFoarte tare domnule Cristi
RăspundețiȘtergerePoate pe viitor asteptam un tutorial si pentru motorizarea mpi
Salut Cris! vreau sa stiu si eu daca schimb distributia si nu schimb si pompa de apa si sa zicem ca cedeaza dupa cv timp nu pot schimba doar pompa de ce trebuie sa schim si distributia din nou?
RăspundețiȘtergeredaca faci mai mult de 5000km si trebuie sa dai jos cureaua de distributie, obligatoriu pui alta noua, doar cureaua. rola intinzatoare nu trebuie schimbata. stiu doar ca se schimba, nu stiu motivul, dar probabil este intemeiat.
Ștergereproblema nu e cureaua de distributie, suma este mica,aprox 80 lei, dar manopera ajunge peste 150lei.
se zice ca odata intinsa o curea, la reintindere sunt sanse muuult mai mari sa cedeze in prealabil.
Ștergereacelasi lucru se intampla, cu pompa de apa dar si cu fulia defazoare de la Megane2...cele doua sunt angrenate de cureaua de distributie..
Felicitari pentru tutorial!
RăspundețiȘtergere1200, respectiv 1199, sunt mm, nu cm.
Antigelul de cand nu a mai fost schimbat? Dupa culoare pare vechi, si daca e asa, tine cont ca el in timp devine coroziv (de aia se schimba la doi ani).
aproximativ 3 ani avea antigelul si nu trebuia sa fie rosu, aia mi-au pus cand am schimbat la service.
Ștergereare logica sa fie in mm cureaua, se mai intampla sa gresesc :)
Cris! Pana la urma pompa de apa vine pe cureaua de alternator,sau pe cureaua de distributie? Imi cer scuze nu am observat.
RăspundețiȘtergerepai te mai uiti o data :)
Ștergerepe cureaua de distributie
pompa este Pierburg
RăspundețiȘtergeredar la ambiance ai idee cum se schimba cureaua de la alternator? acolo nu exista acel intinzator.
RăspundețiȘtergerediesel sau benzinar? cel mai probabil este un surub intinzator. slabesti surubul pana se elibereaza cureaua. inainte verifici cat de stransa este vechea curea, prin rasucire ei. asta ca sa stii cat o strangi pe cea noua
Ștergeretutorialul a fost postat acum doua saptamani . astazi am reusit si eu sa-l vizionez si chiar este excelent. am crezut tot timpul ca acest tuytorial nu va aparea vreodata . am crezut ca nu va risca cristi publicarea lui . in fine in saptamana premergatoare aparitiei tutorialului facusem distributia la nasti auto .de nervi si ciuda nu am vizionat tutorialul . oricum ce face cristi aici este mult mai bine mai migalos mai corect decat am vazut la servis. oricum masina are avcum un scartzait ciudat ca de tabla frecata .scartaie ceva mai ales la plecarea de pe loc. daca facem au ceea ce este aici descris sigur nu as fi patit asta . atat mai am de spus : Rusine Dinu Patriciu
RăspundețiȘtergeremergi la aia care nasc si spune problema acelui sunet. sigur n-au pus ceva la loc, n-au strans....
Ștergeresalutare, trebuie sa imi fac distributia la un logan 1,5 dci , a 2 zi pot pleca cu ea 1500 de km (germania) ce sanse sunt sa mi se intample cava rau la masina legat de distributie?
RăspundețiȘtergeremerci fain
pais anse sa se intample ceva rau, intotdeauna sunt. dar nimeni nu-ti poate garanta ca o sa fie ok.
Ștergeredar de regula nu se intampla nimic, neimportant ca urmeaza sa faci 1500km sau tedai cativa km prin oras.
In primult rand salutare, in al doilea rand ma bag si io in seama cu o recomandare/sugestie.
RăspundețiȘtergereRola intinzatoare ar trebui intinsa/tensionata dupa sensul sagetii de pe ea.
Ca sa strangi surubul de la fulia vibrochenului se poate tine cu o surubelnita bagata pe la coroana de la volanta, proptita/indesata.
Nu am citit toate comentariile, daca sa vorbit scuze.
acum, am vazut tutorialul cap-coada!
RăspundețiȘtergerenu e bine cum ai procedat la filmarea a treia minutul 10:00, surubul de la vibrochen trebuia sa il strangi dupa ce bagai in treapta 1 si apasai tare frana! obligatoriu mai era nevoie de o a doua persoana...
sugestia mea de electrician: scrie pe filmare ca nu e recomandat sa se procedeze asa! nu e corect! strangi un surub si tii contra prin elementul de transmisie(curea)?
normal, asa cum a spus HOuse in postarea deasupra ta, trebuia imobilizata volanta...
Ștergereio votez sa editezi tutorialul...
Ștergereparerea mea de electrician.
sai linistit ca nu-l mai editez :)
Ștergereo sa pun de pe youtube un text. dar cam dijaba scriu acel text penca multi dau disable la notificarile ce apar pe filmare
intr-alta ordine de idei, felicitari pentru munca depusa si binevointa de a impartasi cu totii experienta!
ȘtergerePS: ti-am zis eu ca iti trebuie secretara? ti-am zis! uneori si fara camera in mana, tot iti mai trebuie o mana...dar asta este, Ăl de sus stie de ce doar doua!
Respect ... voi schimba si eu distributia, nu am crezut ca o sa vad pe net un tutorial cap coada cu schimbarea distributiei... am o mica intrebare, pe parcursul schimbului de distributie, masina trebuie lasata in treapta 1 sau 5 ?...
RăspundețiȘtergeresincer sa fiu, nu mai retin. dar cel mai probabil in treapta 1 era
Ștergerebuna,
RăspundețiȘtergeream 90000km la logan 1,5dci.
la 30000km cei de la dacia mi-au facut distributia, curgea pompa de apa.
nu sunt in tara monentan sa imi fac distributia .
cum reactioneaza masina daca se strica ceva pe la distributie. sau mai pot merge 2000, 2500 km? pana ce ajung acasa. merci fain
nu prea am inteles exact ce si cum ai explicat tu acolo. nu exista simptome cum ca s-ar strica ceva la distributie. pur si simplu se rupe cureaua, moare instant motorul, carata pe platforma si bagat o caruta de bani in reparatie.
Ștergeredaca mers 60.000km acea distributie, mai merge inca 2500km. important e sa nu dai tare in frana de motor, sa nu bruschezi acceleratia, sa nu tractezi pe cineva siin nici un caz sa nu o pornesti tractata/impinsa. sa nu mergi in turatii mari... si ar trebui sa fie ok
@Cris, stii ca astea sunt mituri? axele cu came sunt angrenate prin intermediul curelei de distributie, de catre arborele cotit...ori tu cand impingi masina, frana de motor, acelea sunt "luate in plin" de arborele cotit...
Ștergerefaza ca o masina cu ECU nu se porneste impinsa ci doar cu curent de la alta sursa, cand nu mai are baterie, are logica doar ca ECU trebuie alimentat cu curent, nu ca sare de la punct... electromotorul va invarti arborele cotit, tractarea/impingerea va invarti arborele cotit...conditia ca ECU sa fie alimentat cu energe electrica...
dupa mintea mea, distributia este loterie...
Ștergereiti spun eu ca se rupe cureaua :)
Ștergeream un prieten care avea cureaua de 7 ani, 65.000km, a ramas fara baterie si pana s-a dus sus sa-si ia cablurile ca sa-i de-a curent, pretenii au zis ca fac o fapta buna si au impins-o... rupt cureaua instant
Salut Cris, am o problema la pornirea rece a motorului, cureaua de distributie banuiesc ca ea ar fi problema , scoate un scartait super nasol, dar maxim 10 secunde , dupa aceea dispare total sunetul si nu mai apare pana ce motorul nu se raceste complet adica 1 zi fara sa il pornesc.... de ce suna asa oare :(
RăspundețiȘtergere100% cureaua de accesorii. foarte posibil ca tu sa o mai poti intinde putin, asta daca ai reglaj la ea.
Ștergeredaca nu, alta noua
salutare prieteni virtuali.felicitari pt.acest tutorial,dar eu am schimbat de trei ori pina acum distributia la Renaullt 1.5 dci si nu m-i se pare greu de schimbat distributia .toată treaba e sa fi atent la semnele curelei si punctele de pe pinioane,fara pana de blocaj,fara cala.scoți o bujie incandescenta si bagi un electrod curățat de pasta,asta daca nu vezi semnele.blochezi supapele cu un șurub,blochezi arborele la volanta cu un levier,bagi in treapta 1 ,calci frana si strângi,bineinteles așezând cureaua la toatele semnele.operatiunea nu are voie sa depaseasca mai mult de doua ore,așa lejer,nu va speriați,e foarte ușor.de strâns ,strângi lla simțul mâinii,nu ca ciobanul,iar rola ii strângi șurubul pina aproape la gata,după care tragi cu nimbusul cam la trei sferturi din rotația totala a rolei,nu prea tare pt.ca o toaca motorul,nu prea moale pt.ca sare de la punct.de tras sau de împins nu se pune problema,ca se poate rupe,dar intotdeauna exista un dar,poți face si asta,insa in același timp dai si la automat,atât curent cat are,treaba e sa se invarta motorul,.cureaua trebuie schimbata undeva pe la 60000 de km,dar motorul functioneaza si in ore,nu numai km.iarna face mai multe ore,vara mai multi km,așa ca......îmi place discuția voastră si așa e:mecanicii vor numai banii si atât,in rest pa.am pus motorul la punct prin telefon,si de atunci nu mai am treaba.mult succes in continuare prieteni
RăspundețiȘtergerescuze,dar întotdeauna mai e ceva de completat.daca nu santeti doi la treaba asta ,nu faci nimic.de unul singur e cam greut
RăspundețiȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergereAm o nelamurire cu intinzatorul de la cureaua de distributie. La demontare se observa ca pozitia piesei centrale din intinzator este cu gaura pentru imbus in partea de jos (min 14.30 filmul 1).La montare pozitia finala a aceleiasi piese este cu gaura pentru imbus in partea de sus (min 7.03 filmul 3) .Care este sensul corect de rotire al piesei cu pricina si rolul sagetii desenate pe ea.
Multumesc si felicitari pentru tutorial.
total neimportanta pozitia gaurii de imvus. conteaza doar ca acea limba sa fie in pozitia corecta dupa ce ai strans.
Ștergererolul rotirii si al sagetii, chiar nu ma intereseaza
se pare ca iti datorez niste scuze, ai observat greseala facuta de mine iar eu... arogant :(
ȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergereUtil si foarte bine realizat tuorialul. Dupa ce l-am urmarit am inceput sa adun piesele necesare pentru o operatiune asemanatoare numai ca au aparut doua probleme:
1. la cureaua de distributie cumparata de pe AutoKarma (contitech) are decat doua semne in loc de trei. Unul este pozitionat langa sagetile ce indica sensul de montare si unul mult mai departe, probabil este cel de jos. Poate fi montata fara probleme sau mai bine o schimbcu un model asemanator de la oalta firma, avand in vedere ca ar fi prima data cand schimb eu distributia
2. Am cumparat si o rola intinzatoare SKF ce nu are acel dispozitiv de intindere. Intrebarea mea ar fi daca se gaseste de cumparat separat, acest dispozitiv ori se poate strange "la ochi" raportand la cat a fost stransa cea vehe?
Multumesc!
salut,
Ștergere1. daca are doar 2 linii, insemna rolele pe pozitie ca sa stii exact cum trebuie pozitionata noua curea. sau o schimbi... desi ma indoiesc ca o poti face la magazin. ma mai gandesc sa verifici daca pe cureaua veche se mai vad semnele(ar trebui) si o insemni dupa aia veche.
2. in treaba asta nu te pot ajuta. din spusele altora, este suficient de stransa cureaua daca o poti intoarce la 45 grade dupa strangere...
Salut!
ȘtergereMultumesc! pentru promptitudine. Azi mi-am dat seama de ce are doua semne decat. Sunt decat 2 fulii la logan 1.4 ce trebuiesc sincronizate. M-am raportat 100% la filmulet dar, in teren apar mici diferente in functie de motorizare. Pompa de apa la 1.4 are fulia dintata spre deosebire de cea de la 1.5 ce are suprafata neteda. Cat despre rola voi incerca sa mai dau si un semn la rola actuala si pe cea noua sa o strang pana la acel punct. Sper sa fie bine!
Voi reveni!
daca-mi spuneai de la inceput ca este vorba despre un 1.4mpi...
Ștergerehi, timing belt was perfectly aligned, work perfect, i made 25.000km ever since.
RăspundețiȘtergereit's hard to change clutch, i need elevator for that work. so no, i will not do it.
best regards
change clutch when is needed, not when you want just because you want to replace.
RăspundețiȘtergeremine was changed at 70.000km, but i did because was slippery. but was my fault, i will not enter in details. with new clutch i already have 75.000km.
i have a friend with 420.000km and clutch still go on without problem.
conclusion is that driving style make difference. if you are reckless, you will damage it soon. if driven normally, you'll make a lot of mileage before changing the clutch.
Mai nou la pompa de apa nu prea se mai pune garnitura. Sper ca ai curatat siliconul care a rămas când ai dat jos pompa de apa. Si cureaua de distributie daca vrei sa o pui mai usor poti sa o fixezi prima dată sus si după aia sa o fixezi jos. Spun din propria experienta ca lucrez la service. :D
RăspundețiȘtergereda, clar am curatat tot siliconul. multam de info, asa o sa fac data viitoare ;)
ȘtergereImi plac filmuletele tale dar cel unde strangi fulia de la vibrochen ar trebui sters sa nu mai faca si altii la fel.Doamne fereste nu se face asa.
RăspundețiȘtergereintre timp am aflat... acum este tarziu sa sterg, nici nu pot edita. la urmatorul update
Ștergeresalutam,
RăspundețiȘtergeream si eu o intrebare : au vreo imfluenta la consumul de ulei suruburile de la capacul de aluminiu de la distributie cel care protejeaja axul cu came la motor 1,4 ma refer
multumesc
salut, da, asa e. este un surub mai lung care etanseaza o gaura de ungere. daca acel surub nu este ok, iti consuma ulei
ȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergereImi plac tutorialele tale, in special ideea de a le arata si celorlalti ca masina nu este o racheta spatiala la care doar mecanicii unsurosi stiu sa lucreze
In acest tutorial insa, ai facut niste mici greseli:
1 Trebuie sa folosesti cale
1a cala arborelui cotit se introduce printro gaura aflata pe langa electromotor (maine o caut si eu ca mi-a sarit o distributie de la punct si bate motorul) care este acoperita de un surub foarte scurt
1b fulia arborelui cu came are reglaj si trebuie reglata. pe ea sunt 3 suruburi din care unul il scoti si celelalte le slabesti o tura pana termini de strans rola intinzatoare
2 Se cupleaza ultima treapta de viteze si nu prima
2a pentru a strange/slabi surubul arborelui cotit NU introduci nici o cala, ci rogi pe cineva sa apese frana
2b pentru a invarti motorul, pui o tubulara pe piulita planetarei si invarti
In acest document "http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=1627713535" gasesti motorul k9k si variatia cu reglaj pe fulia arborelui cotit (ce ai pe masina din tutorial)
Succes si sper ca informatiile mele sa ajute si pe altii
Salut,
Ștergere1-1a. La euro 3 electromotorul este pozitionat intre motor si habitaclu. Stiam ca trebuie folosita si o a doua cala, doar ca n-am gasit gaura
1b. Asta inca n-am auzit
2-2a. Am aflat ulterior
2b. Nu stiam
Multam de link si am sa te citez ca sa stie si altii.
Multam
La 1b, ești sigur? Unde ai văzut așa ceva?
ȘtergereGata, l-am rezolvat
RăspundețiȘtergereDin nou ceva mai rar. A prins in distributie o sfoara din cureaua de accesorii si a aruncat distributia de la punct.
Rezultatul: au lovit pistoanele in supape si s-a rupt pana pinionului de la arborele cu came, care a permis pinionului sa se roteasca pe arbore si astfel a salvat supapele.
Pana este construita din corpul pinionului, deci a trebuit schimbat.
Costa 300 Ron, dar va recomand sa-l puneti tot original pentru ca s-au facut multe calcule pe acea forta de forfecare si este mai ieftin decat un schimb de supape
Eu l-am gasit cu 50 RON dupa multe telefoane la dezmembrari
Dopul gaurii pentru cala arborelui cotit se desface cu cheie E14 (cred ca este singurul surub cu E din toata masina si se afla sub electromotor (l-am gasit doar prin pipaiala)
Salut Cristi!
RăspundețiȘtergereDoresc să imi schimb distribuția la mașina singur dar am o mare dilemă!
Din cate am vazut unii blochează si arborele cotit cu un bolț lângă cutie, tu ce zici de asta?
Merci
salut, da, normal mai trebuie blocat si arborele cotit. doar ca eu n-am gasit gaura de unde sa fac treaba asta
ȘtergereEste un surub pe care trebuie sa bagi cheie E14, la motoarele euro4 (dupa jumatea lui 2007) il gasesti sub electromotor eu l-am gasit pipaind, dar daca scoti scutul probabil il poti vedea
Ștergereinvarti motorul in sensul acelor de ceasornic pana aproape de PMS, introduci cala speciala Eu am imprumutat-o, dar vad ca nu este scumpa: "http://www.sculemag.ro/cale-distributie-renault-logan-bg"
Apoi invarti motorul (de piulita planetarei) pana se opreste in cala
link-ul corect http://www.sculemag.ro/cale-distributie-renault-logan-bgs-8145
Ștergeresau ptr cei din Bucuresti si imprejurimi https://zimber-scule.com/ro/auto-scule/truse-blocaje-distributie-fixare-distributie-ax-cu-came/truse-blocaje-distributie-citroen-peugeot-renault/set-fixare-distributie-renault-1-5-1-9-dci-903g5-force.html
ȘtergereSalut. Cristi te deranjez cu o intrebare: am Logan 1.5 DCI din decembrie 2007 si ultima data s-a schimbat distributia in mai 2012.In carte scrie ca tre s-o schimb la 4 ani sau 60 000 km, acum am 4 ani dar am numai 47 000 km. S-o schimb sau s-o mai las?
RăspundețiȘtergeresalut, asta doar tu stii daca vrei sa o schimbi sau nu. eu am mers in plus 6 luni si mi-a cam fost frica, sincer sa fiu. dar eu sunt blanar, trag de masina fara mila si sunsele sa se rupa sunt destul de mari
Ștergereeu am ajuns cu ea la 6ani dar cu 41.000km ,si vreau neaparat sa o schimb
Ștergere1.5 DCI, 86CP. Eu am 5 ani jumate si 55 000km. In total 115 000km. Pompa de apa nu curge si nu a fost schimbata la 60 000km. Nu stiu daca sa o schimb si pe ea sau nu... Nu vreau sa mai ajung la reprezentanta ca au niste preturi de o iei razna.
ȘtergereE adevarat ca am mers cu frica, dar tot la ei la reprezentanta i-am auzit pe mecanici spunand ca nu se grabesc sa schimbe la timp distributia nici pe masinile lor. Asa am ajuns la 5 ani si jumatate fara sa schimb distributia.
Si totusi..., sa schimb si pompa de apa?
Multumesc mult si felicitari pentru ceea ce faci! Le meriti din plin.
ultima data m-am hotarat sa schimb pompa de apa la 120.000km. o sa vad in urmatorii 5000km daca se intampla ceva
ȘtergereTe rog mai da-mi niste sfaturi in legatura cu ce piese ar trebui sa cumpar ca sa nu am probleme , adica ce firma sa fie cureaua de distributie, cea de accesorii, pompa de apa, rola intinzatoare si cea de accesorii. Ce piese ti-ai pune tu. Scuza-ma ca te tot stresez.Mersi PS: Logan 1.5 DCI din decembrie 2007, 68 CP.
RăspundețiȘtergereiti recomand de origine. gasesti la Silviu 0749098828 Kit distributie 1.5 DCI 250 lei;
Ștergerehttp://www.loganclub.ro/forum/showpost.php?p=1681778&postcount=5103
doar kitul distributie la banii astia este cam mult, au aparut multe site-uri de vanzare piese dacia/renault si il vei gasi si cu 150ron
Ștergerehttps://www.piesenet.ro/index.php?route=common/home
si cand se rupe cureaua dupa 10-15.000km te gandesti ca ai facut economie de 100lei, ca oricum reparatia o sa treaca de 1000 euro
Ștergeremacar iti dau factura....
Ștergeresa nu-ti povestesc ce te incalzeste factura aia cand ai masina pe butuci cel putin o saptamana
Ștergerestie cineva pe symbol 2010, 1,5dci 85cp cu a.c.,fulia accesorii la arborele cotit are blocajul pe pana ca la logan, sau pe con ?
RăspundețiȘtergereCureaua de accesorii se uzeaza la fel ca cea de distributie ? Se poate considera dstributia in regula daca cureaua de accesorii nu are urme de uzura ?
RăspundețiȘtergereN-are nicio legatura una cu alta. Cureaua de distributie este supusa la niste forte pe care cureaua de accesorii nu le-ar suporta
ȘtergereAm reusit sa imi fac timp sa merg la service ptr schimb kit distributie 1,5dci, pe symbol, si Da pinionul mic al distributiei este pe pana , ca la loganul din tutorial. Mecanicul m-a dezamagit, deoarece fulia de accesorii vibrochen este descentrata acum, si ma voi intoarce la service, piesele lor = garantie 1an, si nu ma-u rupt de bani, dar poate in romanica nu poti sa le ai pe toate: calitate si pret mic, asa ca, data viitoare merg pe mana mea....bafta la mesterit..!
RăspundețiȘtergereSalut. Am nevoie de ajutorul tău. M-am apucat să schimb distribuția la logan 1.4 mpi. Am desfăcut tot in partea de sus,am blocat distribuția cu un surub si m-am apucat să desfac fulia arborele cotit forțând sa rupt cureaua de distributie si nu am apucat să o semnez pe cea veche cum era. Rolele s-au miscat si nu mai stiu cum să o pun pe cea nouă. Te rog să mă ajuți cu orice sfat. Astept răspuns cât mai repede. Mulțumesc
RăspundețiȘtergerepai estesimplu, spuneam si in tutorial ca pe role sunt deja semne care trebuie sa potriveasca cu cele de pe curea
ȘtergereChestia e că rolele s-au miscat si nu mai stiu poziția lor exactă.
Ștergerenu conteaza pozitia rolelor. conteaza ca cele 3 puncte de pe fiecare rola sa corespunda cu semnele de pe curea.
ȘtergereCristi,nu pot sa cred ca dai jos fulia(pinionul)arborelui cotit pentru cureaua de accesorii,si spui ca nu stii de la ce e!
RăspundețiȘtergerenu sunt mecanic, de unde sa stiu eu toate cele? :)
ȘtergerePana la urma nu ai mai spus cat de greu ai bagat noua curea de accesorii de 1199 sau daca ai luat alta mai lunga de 1200.
RăspundețiȘtergereEra sa uit: ai schimbat si simeringul de la vibrochenn, ala celebru pe unde curge ulei? daca da, de unde l-ai luat?Multumesc!
nici eu nu mai prea stiu cum am bagat cureaua. dar daca n-am precizat, inseamna ca a fost ok.
Ștergerenu am avut probleme cu simeringul de la vibrochen, nu l-am schimbat
Salut mam apucat azi de schimbat distribuția zis ca dacă fac asta sa schimb si pompa de apa si am schimbat si curea de la alternator (MPI 1.4 ) mam tot uitat eu pe tutoriale tău la poziționeze ma refer am pus totul inapoi cu grija si cu cap ,,, dar cd am pornit motoru nu prea funcționează la parametri normali + ca scârțâie nu prea stiu ce dar scârtie si îmi arunca stropi de ulei țin sa zic ca nu am pus capacele de la distribuție oare sa fie din cauza asta ,,,
RăspundețiȘtergeresalut, sigur nu e de la capace, ceva ai pus gresit...
ȘtergereBă e de la capace cris ca am pus capacul inapoi si nu mai arunca ulei ,dar acuma am o alta problema cd e motorul rece se aprinde martorul cel din mijloc de la baterie si frâna de mâna cd sa încălzit motorul Bn se atinge si parca ar tremura motorul si încă ceva miroase a benzina ba pr la țeava de eșapament ba prin fata la motor nu pot zice exact pe unde dar miroase ,,,
RăspundețiȘtergereeu zic sa mergi totusi la un mecanic, mai ia foc masina si o sa-ti para rau
ȘtergereBravo! Dupa ce am vizionat videoclipurile tale am curaj si eu sa schimb distributia.
RăspundețiȘtergereSal ma poate ajuta si pe mine cineva cu dimensiunile la cala de blocare arbore va multumesc
RăspundețiȘtergeresalut, ai 7 zile sa descarci https://we.tl/t-bbL3kKAlnu
Ștergereti-au mai ramas 2 zile sa descarci.
ȘtergereSalut, am si eu o problema mi s-a oprit motorul la dacia solenza pe benzina in mers si de atunci nu mai vrea sa porneasca. Exista vreo posibilitate fara sa demontez motorul sa verific daca cureaua de distributie este rupta, stiu ca pe la busonul de ulei dar cand dau la automat nu se intampla nimik acolo. Multumesc .
RăspundețiȘtergeresalut, daca s-a rupt cureaua, cand dai la automat s-a schimbat foarte mult sunetul, n-ai cum sa nu-ti dai seama. deci sigur nu ai cureaua rupta.
Ștergeremai degraba asta https://www.tutorialelogan.ro/2011/05/tutorial-schimbat-senzor-volanta-logan.html
Ar fi bine sa fie asa, eu am dat jos si senzorul de volanta, l-am curatat, tot nu porneste, pompa amorseaza, scanteie are la bujie verificat, cineva mi-a verificat compresie la bujii, mi-a zis ca nu are. verdict curea rupta dar dupa suntetul motorului nu ar parea, electromotorul nu se invarte usor ca un polizor ci pare ca lucreaza normal.
Ștergereinteles. n-am idee cum sa verifici cureaua la solenza, dar sigur ar trebui sa fie relativ usor vizibila, un capac din plastic ceva
ȘtergereEu am si o filmare la cum se aude motorul dar nu stiu daca se poate incarca pe site. multumesc.
RăspundețiȘtergere