Nu strica sa stii sa folosesti masina fara sa calci pedala de ambreiaj, nu se stie cand apare o problema si vei fi nevoit sa conduci masina in acest fel, ambreiajul fiind defect.
Sal Cris. Acest mod de a schimba treptele de viteza se face numai la diesel desi nu este indicat si tre sa ai un pic de experienta pentru a sti ce viteza ai (fara sa te uiti pe kilometraj) si cand sa schimbi treapta de viteza. Un tutorial bun. Succes.
Pe cuvântul tau ca merge doar la Diesel ? �� Am avut un Duster 1.6 , iar atunci când mi s-a montat o instalație Gpl , mi s-a atins cablul de la ambreiaj si uite așa am rămas fara . Metoda funcționează in marea majoritate aa cazurilor .
Misto tutorialul! Eu stiam altfel: cand schimbai in jos (din V in IV), scoteai din viteza, lasai sa scada putin turatia (sau accelerai putin, sa-i faci sincronul), si dadeai in treapta IV. Dar e bine pentru altii sa stie cum se schimba fara ambreiaj. :D
@cosmin duta, cu ambreiaj, fara ambreiaj, la anumite momente si turatii ale motorului, in cutie, TOATE pinioanele sunt aliniate, cel putin sunt grupate 1 cu 2, 3 cu 4 sunt grupate mai apropiat... si sa stii ca tocesti cutia de viteze cu tot cu ambreiaj daca nu schimbi la turatiile de sincronism de care spuneam mai sus.
onn topic: chestia asta e veche! o faceam cand aveam dacie 1300... merge si la logan si la ORICE cutie de viteze sincronizata...
Salut Cris am o intrebare pentru ca numai tu ma poti lamuri, am un prieten care vrea sa-si faca din cheia lui de logan fara centralizata din fabrica, o cheie tip briceag cum e aia de vw sau mai stiu eu care. Mersi P.S. : bun acest tutorial, faci o treaba foarte buna, chiar ne inveti foate multe.
Un tutorial super bun si de folos....si eu am patit sa imi cada cablul de ambreaj la duba si tot asa am schimbat si eu, numai ca la mine nu intra in prima viteza si porneam dupa loc intr-a doua la automat...
Eu stiam faza asta de la tata dar el o aplica pe camioane Roman, deoarece ii era sila sa apese intruna abreiajul find foarte tare pedala. Mai facut curios sa incer si eu pe loganu lui :D
Stiam ca o poti scoate din viteza fara ambreaj dar nu stiam ca se pot schimba si vitezele. Este bine de stiut. Voi incerca cat de curand si asa rulmentu de presiune cand pornesc motorul face zgomot cateodata, ca si cum nu ar fi uns.
Apropo de schimbare fara debreiere: Presupun ca toata lumea a auzit de termenul 'cutie cu craboti', dar sunt sigur ca multi nu stiu foarte exact cu ce se mananca. https://www.youtube.com/watch?v=H98vSNz6vrw https://www.youtube.com/watch?v=n_1jO64tuQA La cutii normale, cum e si cea de Logan, plecarea de pe loc in maniera lui Cristi, mi se pare cam abuziva. Prefer pornirea de pe loc in treapta 1 cu demarorul.
cand o sa intelegeti ca eu DOAR va arat ca se poate merge si fara ambreiaj in cazul in care aveti o problema, nu promovez mersul fara calcarea pedalei de ambreiaj... si evident ca am auzit de cutie cu craboti, Porcisteanu chiar explicat intr-un film chestia asta :)
Plecarea de pe loc in maniera lui "Cristi" cred ca este mai sigura deoarece la pornirea de pe loc in treapta 1 cu demarorul poti avea noroc sa rupi cureaua de la distributie daca este veche ...
Salut Cristi. Imi cer scuze daca postez unde nu trebuie : Am si eu o problema cu ambreajul de pe loganul meu 1.5 65 caluti. Apas ambreajul , cuplez in treapta de viteza iar cum ridic ambreajul ( foarte , foarte putin ) imi moare motorul. Inainte sa faca asa mi-a "gafait" masina cum pleca de pe loc . Mentionez ca o conduc de aproximativ 3 ani de zile ( nu se pune pb sa imi moara motorul din cauza faptului ca nu as stii sa o conduc . Intrebare mea este daca trebuie schimbat tot chitul de ambreaj sau este o anumita piesa? stiu ca este recomandat sa schimbi tot chitul dar in momentul de fata nu imi permit acest lucru.Astept un raspuns. Multumesc mult !
E logic ca nu merge. De ce? Pentru ca se va defecta si uza pinioanele din cutia d eviteza. Un pinion e o rotita din metal care la margine are niste dinti sau zimti. Cind apesi ambreajul, discul de ambreaj, pinioanele si dicurile de sincronizare stau pe loc. Daca sunt in miscare, la schimbarea vitezei, acele mecanisme se pot defecta.
spuneam eu asa este bine sa mergi? nu, evident ca nu. dar in caz de nevoie poti sa folosesti aceasta metoda ca sa te deplasezi pana la service fara sa fii tractat sau dus pe platforma.
La 06:25 cirie. Asta in seamna ca acele pinioane deja au fost ssupra solicitate si se uzeaza destul de perede. Deci ai sanse ca intro zi sa faci un tutorial: Cum se schimba cutia de viteza si mecaniscum de ambreaj.
Ti-am urmarit tutorialul cu schimbatul curelei de distributie. Foarte explicit. La logan 1,4 sau 1,6 m-ar interesa sa stiu(alinierea reperelor etc)...daca ai timp.
care cealalta? daca vrei sa schimbi intr-o treapta superioara, accelerezi pana in 2000-2200rpm, iei piciorul de pe acceleratie si in acelasi moment scoti din viteza inferioara si bagi in urmatoarea treapta superioara. daca vrei sa schimbi intr0i treabta inferioara, reduci pana la viteza dorita, scoti din viteza, accelerezi in gol pana la 2000rpm dupa care piciorul de pe accelerati si tot in acel moment impingi levierul in treapta de viteza dorita. evident, o treapta de viteza corespunzatoare vitezei din acel moment
Așa cum ați mentionat merge la skoda 1.9 2008,la logan dupa ce am trecut de semafor am duso pana la 2500 am mentinut turatia și când am auzit motoru mai încet am bagat in a 2a,cand am turat mai tare sia reluat mersu normal
Salut. Acum 2 saptamani am schimbat tot kit-ul ambreiaj (placa, disc si rulment) la un logan 1.4, acum o saptamana am inceput sa aud niste pocnituri, troscanituri nici nu stiu exact cum sa le numesc din zona aceea a motorului. este posibil sa fii cedat ceva din acel kit sau sau sa nu fie montat ceva bine, kitul este de la valeo. inca nu am ajuns la mecanic datorita timpului. imi cer scuze de deranj si iti multumesc!
In orice treapta de viteza dp 2000rtm se accelereaza dar nu prinde viteza si se aude un fluier...ceva de genu La ce sa ma astept? Turbina sau ambreiaj?
Salutare,revin si eu cu o intrebare...Crezi ca ar trebui sa ma pregatesc de un schimb de ambreiaj? De ce spun asta...de ceva vreme,in orice treapta as fi daca vreau sa accelerez putin mai brusc,gen cand intru intr-o depasire,motorul se tureaza dar masina nu accelereaza,ca sa-si revina trebuie sa iau piciorul scurt de pe acceleratie si s-o apas iar. Sa fie de la ambreiaj sau poate sa fie si altceva?
Sal Cris.
RăspundețiȘtergereAcest mod de a schimba treptele de viteza se face numai la diesel desi nu este indicat si tre sa ai un pic de experienta pentru a sti ce viteza ai (fara sa te uiti pe kilometraj) si cand sa schimbi treapta de viteza.
Un tutorial bun.
Succes.
merge pe peugeot 206sw 1.4 benzina, solenza 1.4mpi, logan 1.4mpi, 1.5dci 65, 70 si 85cai. pe altele n-am incercat
ȘtergereLa 1.4 (logan) cam la ce turatie se schimba fara sa caraie ?
Ștergereincerci si vezi :)
ȘtergereCredeam ca ai incercat tu :)) Mai bine merg normal cu ea decat s-o carai s-o ia dracu...
ȘtergereTestat pe Opel Astra H 1.4, Renault Symbol 1,5 si Fiat Panda nu retin motorizarea. In mod normal merge la orice masina :)
ȘtergereTestat pe VW Polo mk2 1.3 benzina si Rover 45 1.4 benzina. La Rover caraie putin cand intra in viteza, dar de nevoie merge :D
ȘtergerePe cuvântul tau ca merge doar la Diesel ? �� Am avut un Duster 1.6 , iar atunci când mi s-a montat o instalație Gpl , mi s-a atins cablul de la ambreiaj si uite așa am rămas fara . Metoda funcționează in marea majoritate aa cazurilor .
Ștergerenu mai schimba piele asta ambreiajul :)) schimba cutiile :))
RăspundețiȘtergereOrice cutie manuala se preteaza la modul asta de a schimba vitezele, nu conteaza motorizarea. Conteaza doar sa aduci cutia la turatia potrivita.
RăspundețiȘtergereSustin!
ȘtergereMisto tutorialul!
RăspundețiȘtergereEu stiam altfel: cand schimbai in jos (din V in IV), scoteai din viteza, lasai sa scada putin turatia (sau accelerai putin, sa-i faci sincronul), si dadeai in treapta IV.
Dar e bine pentru altii sa stie cum se schimba fara ambreiaj. :D
eu am logan 1.4 mpi si daca vreau sa schimb vitezele fara ambreaj imi gajaie ceva in cutie care imi tine maneta si nu pot schimba fara ambreaj
RăspundețiȘtergerecel mai probabil te misti incet :)
Ștergeresi de aia mai bine folosesc ambreajul decat sa stic piniuanele din cutie
RăspundețiȘtergere@cosmin duta, cu ambreiaj, fara ambreiaj, la anumite momente si turatii ale motorului, in cutie, TOATE pinioanele sunt aliniate, cel putin sunt grupate 1 cu 2, 3 cu 4 sunt grupate mai apropiat...
RăspundețiȘtergeresi sa stii ca tocesti cutia de viteze cu tot cu ambreiaj daca nu schimbi la turatiile de sincronism de care spuneam mai sus.
onn topic: chestia asta e veche! o faceam cand aveam dacie 1300... merge si la logan si la ORICE cutie de viteze sincronizata...
vitezele le schimb la turatia potrivita ca folosesc ambreajul sau nu
RăspundețiȘtergereSalut Cris am o intrebare pentru ca numai tu ma poti lamuri, am un prieten care vrea sa-si faca din cheia lui de logan fara centralizata din fabrica, o cheie tip briceag cum e aia de vw sau mai stiu eu care. Mersi
RăspundețiȘtergereP.S. : bun acest tutorial, faci o treaba foarte buna, chiar ne inveti foate multe.
si unde-i intrebarea? :)
Ștergereda, se poate pune la logan cheie tip briceag, identica cu cea de vw care o stii tu
Un tutorial super bun si de folos....si eu am patit sa imi cada cablul de ambreaj la duba si tot asa am schimbat si eu, numai ca la mine nu intra in prima viteza si porneam dupa loc intr-a doua la automat...
RăspundețiȘtergereSa fac o paranteza, in gluma, cum poti pleca in rampa fara ambreiaj?
RăspundețiȘtergerein marsarier :))
Ștergeresau faci ca ala cu skoda octavia care a ramas in zapada, a lasat-o sa patineze in treapta 1 si s-a dat jos s-o impinga....
ȘtergereMisot tutorial
RăspundețiȘtergereEu stiam faza asta de la tata dar el o aplica pe camioane Roman, deoarece ii era sila sa apese intruna abreiajul find foarte tare pedala. Mai facut curios sa incer si eu pe loganu lui :D
Stiam ca o poti scoate din viteza fara ambreaj dar nu stiam ca se pot schimba si vitezele. Este bine de stiut. Voi incerca cat de curand si asa rulmentu de presiune cand pornesc motorul face zgomot cateodata, ca si cum nu ar fi uns.
RăspundețiȘtergereApropo de schimbare fara debreiere:
RăspundețiȘtergerePresupun ca toata lumea a auzit de termenul 'cutie cu craboti', dar sunt sigur ca multi nu stiu foarte exact cu ce se mananca.
https://www.youtube.com/watch?v=H98vSNz6vrw
https://www.youtube.com/watch?v=n_1jO64tuQA
La cutii normale, cum e si cea de Logan, plecarea de pe loc in maniera lui Cristi, mi se pare cam abuziva. Prefer pornirea de pe loc in treapta 1 cu demarorul.
da da daaa!
Ștergerecand o sa intelegeti ca eu DOAR va arat ca se poate merge si fara ambreiaj in cazul in care aveti o problema, nu promovez mersul fara calcarea pedalei de ambreiaj...
Ștergeresi evident ca am auzit de cutie cu craboti, Porcisteanu chiar explicat intr-un film chestia asta :)
Plecarea de pe loc in maniera lui "Cristi" cred ca este mai sigura deoarece la pornirea de pe loc in treapta 1 cu demarorul poti avea noroc sa rupi cureaua de la distributie daca este veche ...
Ștergeresau sa arzi electromotorul ;)
Ștergeresalut cristi.. o intrebare am si eu la tn.. ai modificat ceva pe la tobe?? suna frumos..
RăspundețiȘtergereeste stoc, n-am umblat deloc la ea
ȘtergereInteresant tutorial
RăspundețiȘtergereSalut Cristi , foarte bun tutorialul am incercat si eu pe o dacia supernova 1.4 benzina si merge perfect ...
RăspundețiȘtergereSalut Cristi. Imi cer scuze daca postez unde nu trebuie :
RăspundețiȘtergereAm si eu o problema cu ambreajul de pe loganul meu 1.5 65 caluti. Apas ambreajul , cuplez in treapta de viteza iar cum ridic ambreajul ( foarte , foarte putin ) imi moare motorul. Inainte sa faca asa mi-a "gafait" masina cum pleca de pe loc . Mentionez ca o conduc de aproximativ 3 ani de zile ( nu se pune pb sa imi moara motorul din cauza faptului ca nu as stii sa o conduc . Intrebare mea este daca trebuie schimbat tot chitul de ambreaj sau este o anumita piesa?
stiu ca este recomandat sa schimbi tot chitul dar in momentul de fata nu imi permit acest lucru.Astept un raspuns. Multumesc mult !
n-am idee ce s-ar fi putut intampla acolo :(
ȘtergereLa Renault Megane Sedan 1.6 dci,benzina,merge?
RăspundețiȘtergeretrebuie sa mearga la orice masinai, in teorie. incerci si o sa fi primul care afla
ȘtergereE logic ca nu merge. De ce? Pentru ca se va defecta si uza pinioanele din cutia d eviteza. Un pinion e o rotita din metal care la margine are niste dinti sau zimti.
RăspundețiȘtergereCind apesi ambreajul, discul de ambreaj, pinioanele si dicurile de sincronizare stau pe loc. Daca sunt in miscare, la schimbarea vitezei, acele mecanisme se pot defecta.
spuneam eu asa este bine sa mergi? nu, evident ca nu. dar in caz de nevoie poti sa folosesti aceasta metoda ca sa te deplasezi pana la service fara sa fii tractat sau dus pe platforma.
ȘtergereLa 06:25 cirie. Asta in seamna ca acele pinioane deja au fost ssupra solicitate si se uzeaza destul de perede. Deci ai sanse ca intro zi sa faci un tutorial: Cum se schimba cutia de viteza si mecaniscum de ambreaj.
RăspundețiȘtergereCum pot cumpara DVD-urile cu tutoriale ptr. logan? Vreau sa-mi iau un benzinar de 1,4sau1,6 si ma documentez. Te urmaresc cu placere.
RăspundețiȘtergerede pe unele filmari nu mai pot sterge acel text cu vanzarea DVD-urilor. nu mai sunt la vanzare. tot ce am filmat gasesti pe aces site
ȘtergereTi-am urmarit tutorialul cu schimbatul curelei de distributie. Foarte explicit. La logan 1,4 sau 1,6 m-ar interesa sa stiu(alinierea reperelor etc)...daca ai timp.
ȘtergereOk nici o problema.
RăspundețiȘtergereînainte de asta nu trebuie lăsată să meargă mai încet?
RăspundețiȘtergereinainte de ce?
ȘtergereInainte de a trece in cealalta treapta
RăspundețiȘtergerecare cealalta?
Ștergeredaca vrei sa schimbi intr-o treapta superioara, accelerezi pana in 2000-2200rpm, iei piciorul de pe acceleratie si in acelasi moment scoti din viteza inferioara si bagi in urmatoarea treapta superioara.
daca vrei sa schimbi intr0i treabta inferioara, reduci pana la viteza dorita, scoti din viteza, accelerezi in gol pana la 2000rpm dupa care piciorul de pe accelerati si tot in acel moment impingi levierul in treapta de viteza dorita. evident, o treapta de viteza corespunzatoare vitezei din acel moment
Așa cum ați mentionat merge la skoda 1.9 2008,la logan dupa ce am trecut de semafor am duso pana la 2500 am mentinut turatia și când am auzit motoru mai încet am bagat in a 2a,cand am turat mai tare sia reluat mersu normal
Ștergereînseamnă că nu merge la toate la fel
RăspundețiȘtergereSalut. Acum 2 saptamani am schimbat tot kit-ul ambreiaj (placa, disc si rulment) la un logan 1.4, acum o saptamana am inceput sa aud niste pocnituri, troscanituri nici nu stiu exact cum sa le numesc din zona aceea a motorului. este posibil sa fii cedat ceva din acel kit sau sau sa nu fie montat ceva bine, kitul este de la valeo. inca nu am ajuns la mecanic datorita timpului. imi cer scuze de deranj si iti multumesc!
RăspundețiȘtergeresalut, recomand sa-ti faci timp sa ajungi la un mecanic, sigur a uitat sa stranga ceva.
ȘtergereIn orice treapta de viteza dp 2000rtm se accelereaza dar nu prinde viteza si se aude un fluier...ceva de genu
RăspundețiȘtergereLa ce sa ma astept? Turbina sau ambreiaj?
mie-mi suna a turbo
ȘtergereSalutare,revin si eu cu o intrebare...Crezi ca ar trebui sa ma pregatesc de un schimb de ambreiaj? De ce spun asta...de ceva vreme,in orice treapta as fi daca vreau sa accelerez putin mai brusc,gen cand intru intr-o depasire,motorul se tureaza dar masina nu accelereaza,ca sa-si revina trebuie sa iau piciorul scurt de pe acceleratie si s-o apas iar. Sa fie de la ambreiaj sau poate sa fie si altceva?
RăspundețiȘtergeresalut, nu trebuie s ate pregatesti, deja trebuie sa-l schimbi.
ȘtergereAha,ma gandeam eu :( . Ms de raspuns
RăspundețiȘtergere