Andrei mi-a dat sa vizionez un test de franare a unui Logan cu ABS. Initial nu mi-am seama ce vrea sa arate, dar in final mi-am dat seama. Cu o zi inainte a avut un accident din cauza ca desi a franat, masina s-a dus ca pe sanie, lipsa grava de aderenta. El a dat vina pe mâzgă. Eu zic ca pe asfalt s-au depus chestii de pe la masini cum ar fi gazele de esapament, scurgeri ulei si alte lichide, praf. Adunate in timp, combinat cu vremea rece si probabil asfaltul ud, a fost combinatia ideala pentru lipsa aderentei. Aceleasi probleme le-am observat si eu imediat ce carosabilul s-a umezit putin, desi afara peste zero grade, +4°, +6°.
Andrei:
Am facut teste de franare de urgenta pe bd. Iuliu Maniu din Bucuresti si pe un drum oarecare din apropiere de oras, comparandu-le intre ele. Masina folosita este un Logan 1.5 dci din 2007 cu ABS. Motivul pentru care am facut aceste teste este ca in dimineata zilei respective, facand naveta pe bulevard, m-am dus ca pe sanie in masina din fata mea care a franat brusc la o trecere de pietoni. Daca n-ar fi fost mazga pe jos as fi avut timp suficient sa opresc masina, fara probleme.
Testele au fost facute unul dupa altul, in aceeasi ora, in aceleasi conditii meteo. Pneurile au fost incalzite dinainte prin cateva franari de proba, nefilmate. Distantele de franare le-am apreciat dupa filmare (marcajul discontinuu, stalpii de electricitate s.a.).
Viteza aproximativa a fost de 60 km/h in toate cele 4 incercari.
CONCLUZII: pe bulevard distanta de franare a fost aproximativ 20 m, iar pe drumul din afara orasului distanta a fost de doua ori mai mica, aprox. 10 m.
UPDATE: A doua zi am observat ca bulevardul a fost curatat si tratat cu sare, probabil clorura de calciu. Mazga a disparut iar aderenta s-a imbunatati considerabil.
Andrei:
Am facut teste de franare de urgenta pe bd. Iuliu Maniu din Bucuresti si pe un drum oarecare din apropiere de oras, comparandu-le intre ele. Masina folosita este un Logan 1.5 dci din 2007 cu ABS. Motivul pentru care am facut aceste teste este ca in dimineata zilei respective, facand naveta pe bulevard, m-am dus ca pe sanie in masina din fata mea care a franat brusc la o trecere de pietoni. Daca n-ar fi fost mazga pe jos as fi avut timp suficient sa opresc masina, fara probleme.
Testele au fost facute unul dupa altul, in aceeasi ora, in aceleasi conditii meteo. Pneurile au fost incalzite dinainte prin cateva franari de proba, nefilmate. Distantele de franare le-am apreciat dupa filmare (marcajul discontinuu, stalpii de electricitate s.a.).
Viteza aproximativa a fost de 60 km/h in toate cele 4 incercari.
CONCLUZII: pe bulevard distanta de franare a fost aproximativ 20 m, iar pe drumul din afara orasului distanta a fost de doua ori mai mica, aprox. 10 m.
UPDATE: A doua zi am observat ca bulevardul a fost curatat si tratat cu sare, probabil clorura de calciu. Mazga a disparut iar aderenta s-a imbunatati considerabil.