In iulie 2013 am fost in concediu in Grecia pe traseul http://goo.gl/maps/QHoKo si am facut dus/intors 1900km. In masina am fost doi adulti si un copil, bagaje doar in portbagaj si nu era plin pana la refuz.
Dupa vre-o 200km consumul deja s-a stabilizat la 4.1 si nu s-a modificat nici dupa ce am ajuns inapoi acasa. Am mers normal, aproape am respectat limitele de viteza prin localitati si afara localitatilor, maxim 7-8km/h peste. Pe autostrada am mers cu 100-110km/h, chiar daca limita era 120km/h la sarbi si 130km/h la greci.
La plecare din Romania am alimentat masina pana la refuz, 60 litri, tocmai s-a aprins becul inainte sa alimentez, deci nu se scade rezerva de motorina din aceaste calcule. Am luat cu mine inca doua canistre de motorina a cate 10 litri fiecare dar le-am umplut mai bine si in total au intrat 22 litri. Cu aceasta motorina am mers pana la destinatie si m-am intors inapoi pana la intrarea in Serbia unde am mai alimentat 10 litri. Cu 7-9km inainte de a ajunge in fata casei s-a aprins becul rosu la combustibil.
Nu ma plang, consumul a fost cel la care ma asteptam, doar ca afisajul calculatorului de bord are o eroare cam mare in acest caz si desi spuneam in filmare ca poate m-au furat cei de la statia peco cand am alimentat(sigur te fura), totusi nu este asa, nu aceasta diferenta de combustibil.
Sa trecem la calcule, datele afisate de CB:
- consum combustibil 78,8 litri
- am parcurs 1906 km
- media de consum 4,13% dupa calculul 78.8/19,06=4,13
datele reale:
- alimentat cu 92 litri
- am parcurs 1906 km
- 4,83% dupa calculul 92/19,06=4,826%
Eroare CB 17% dupa calculul 4,826/4,134=1,168. O diferenta de 13,2 litri la 1900km, cu un litru mai putin la fiecare 144km parcursi, in cazul meu :)
Deci sa nu va mai aud cu "uite ce consum am eu pe CB" pentru ca nu este real, sunt doar niste date aproximative dupa care sa te poti orienta, dar in nici un caz sa nu te bazezi 100%.
De unde apare aceasta eroare? Avand in vedere ca CB-ul afiseaza consumul instant doar dupa ce trec de pragul de 30km/h, banuiesc ca sub aceasta valoare CB-ul nu contorizeaza deloc sau nu contorizeaza corect. Se mai adauga si frana de motor unde consumul instant afiseaza 0,0% si e totusi putin ciudat sa fie consum zero. Au fost locuri unde am coborat continuu aproape 10km doar in frana de motor si cu piciorul de frana fara sa accelerez deloc. Apai 10km unde nu a consumat deloc motorina? Va rog sa-mi dati voie sa mi se indoaie ca nu s-a consumat deloc combustibil pe toata aceasta distanta. Daca coboram vreo 200km continu ma trezeam ca am plinul la rezervor :D
update 05 decembrie 2013
Am ajuns la statia peco pe vapori, CB-ul imi arata 0 litri(poza 1) de combustibil in rezervor(am circulat pe rosu 3 zile).
Am alimentat cu 45 litri(poza 2) iar CB-ul imi arata ca am 50 litri in rezervor(poza 3).
Dupa ce am parcurs 724km(poza 1), CB-ul imi spune ca am consumat 42.2litri(poza 2) cu o medie de 5.8%(poza 3) iar in rezervor au ramas 5 litri(poza 4). Pare destul de ok, o eroare de 2.2litri la un plin, 42.2/7.24=5.83% media de consum.
Buun, pana aici este ok, am alimentat din nou cu doar 45 litri(poza 1), iar CB-ul imi arata ca am 50 litri in rezervor(poza 2).
Dupa ce am consumat doua rezervoare(total 90 litri alimentati), CB-ul imi arata ca am consumat 86.5 litri(poza 1) in 1466km(poza 2) cu o medie de 5.8%(poza 3). La 2km dupa ce am facut pozele, media a urcat la 5.9% :).
Tinand cont ca am alimentat de doua ori cu 45 litri si in rezervor mai sunt 5 litri, total 90 litri, CB-ul imi spune ca am consumat 86.5 litri + 5 litri in rezervor, total 91.5 litri, eroarea este de 1%.
Calculand 86.5/14.66=5.9 rezultand o eroare de 0% la media de consum ceea ce duce la o concluzie si anume ca nu este bine sa alimentati peste cei 50 litri, capacitatea rezervorului, deoarece vor aparea erori de calcule .
Ca si idee, a trebuit sa fiu atent cand am ajuns la 45 litri si sa opresc manual alimentarea, pistolul nu a sarit singur. Daca-l las sa sara singur, ajung undeva la 47-50 litri.
Dupa vre-o 200km consumul deja s-a stabilizat la 4.1 si nu s-a modificat nici dupa ce am ajuns inapoi acasa. Am mers normal, aproape am respectat limitele de viteza prin localitati si afara localitatilor, maxim 7-8km/h peste. Pe autostrada am mers cu 100-110km/h, chiar daca limita era 120km/h la sarbi si 130km/h la greci.
La plecare din Romania am alimentat masina pana la refuz, 60 litri, tocmai s-a aprins becul inainte sa alimentez, deci nu se scade rezerva de motorina din aceaste calcule. Am luat cu mine inca doua canistre de motorina a cate 10 litri fiecare dar le-am umplut mai bine si in total au intrat 22 litri. Cu aceasta motorina am mers pana la destinatie si m-am intors inapoi pana la intrarea in Serbia unde am mai alimentat 10 litri. Cu 7-9km inainte de a ajunge in fata casei s-a aprins becul rosu la combustibil.
Nu ma plang, consumul a fost cel la care ma asteptam, doar ca afisajul calculatorului de bord are o eroare cam mare in acest caz si desi spuneam in filmare ca poate m-au furat cei de la statia peco cand am alimentat(sigur te fura), totusi nu este asa, nu aceasta diferenta de combustibil.
Sa trecem la calcule, datele afisate de CB:
- consum combustibil 78,8 litri
- am parcurs 1906 km
- media de consum 4,13% dupa calculul 78.8/19,06=4,13
datele reale:
- alimentat cu 92 litri
- am parcurs 1906 km
- 4,83% dupa calculul 92/19,06=4,826%
Eroare CB 17% dupa calculul 4,826/4,134=1,168. O diferenta de 13,2 litri la 1900km, cu un litru mai putin la fiecare 144km parcursi, in cazul meu :)
Deci sa nu va mai aud cu "uite ce consum am eu pe CB" pentru ca nu este real, sunt doar niste date aproximative dupa care sa te poti orienta, dar in nici un caz sa nu te bazezi 100%.
De unde apare aceasta eroare? Avand in vedere ca CB-ul afiseaza consumul instant doar dupa ce trec de pragul de 30km/h, banuiesc ca sub aceasta valoare CB-ul nu contorizeaza deloc sau nu contorizeaza corect. Se mai adauga si frana de motor unde consumul instant afiseaza 0,0% si e totusi putin ciudat sa fie consum zero. Au fost locuri unde am coborat continuu aproape 10km doar in frana de motor si cu piciorul de frana fara sa accelerez deloc. Apai 10km unde nu a consumat deloc motorina? Va rog sa-mi dati voie sa mi se indoaie ca nu s-a consumat deloc combustibil pe toata aceasta distanta. Daca coboram vreo 200km continu ma trezeam ca am plinul la rezervor :D
update 05 decembrie 2013
Am ajuns la statia peco pe vapori, CB-ul imi arata 0 litri(poza 1) de combustibil in rezervor(am circulat pe rosu 3 zile).
Am alimentat cu 45 litri(poza 2) iar CB-ul imi arata ca am 50 litri in rezervor(poza 3).
Dupa ce am parcurs 724km(poza 1), CB-ul imi spune ca am consumat 42.2litri(poza 2) cu o medie de 5.8%(poza 3) iar in rezervor au ramas 5 litri(poza 4). Pare destul de ok, o eroare de 2.2litri la un plin, 42.2/7.24=5.83% media de consum.
Buun, pana aici este ok, am alimentat din nou cu doar 45 litri(poza 1), iar CB-ul imi arata ca am 50 litri in rezervor(poza 2).
Dupa ce am consumat doua rezervoare(total 90 litri alimentati), CB-ul imi arata ca am consumat 86.5 litri(poza 1) in 1466km(poza 2) cu o medie de 5.8%(poza 3). La 2km dupa ce am facut pozele, media a urcat la 5.9% :).
Tinand cont ca am alimentat de doua ori cu 45 litri si in rezervor mai sunt 5 litri, total 90 litri, CB-ul imi spune ca am consumat 86.5 litri + 5 litri in rezervor, total 91.5 litri, eroarea este de 1%.
Calculand 86.5/14.66=5.9 rezultand o eroare de 0% la media de consum ceea ce duce la o concluzie si anume ca nu este bine sa alimentati peste cei 50 litri, capacitatea rezervorului, deoarece vor aparea erori de calcule .
Ca si idee, a trebuit sa fiu atent cand am ajuns la 45 litri si sa opresc manual alimentarea, pistolul nu a sarit singur. Daca-l las sa sara singur, ajung undeva la 47-50 litri.
Mestere tu nu ai calculat un lucru si dai vina pe calculator repede repede si anume tu ai rotile pe 16 la pariu ca fac mai putine ture pe un km decat alea originale deci tie pe bord tia aratat mai putini km decat cei reali te-ai grabit in afirmatii ia pune tu alea pe 15 fai plinu si fa 10 km sa vezi atunci diferenta dupa ce i-ai refacut plinul automat cb de bord ti-a facut calculul la km parcursi adica cel inregistrat de kilometraj dar tu in realiate ai parcurs mai multi km iata si diferenta de cantitate fa un calcul cu ajutorul gps pe traseul parcurs de tine sa vezi diferenta si vei gasi si motorina consumata si o anvelopa montata pe janta originala daca nu este unfalata corespunzator s-au peste presiunea admisa isi modifica circumfernta si automat se invarte mai mult s-au mai putin pe un km dar in cazul tau? masaoara roata de pe masina si cia originala sa vezi difernta de diametru cu probleme de genul acesta ne confruntam la firma unde lucrez pe camion finca ies diferente de km pe traseu asa ca bafta
RăspundețiȘtergereSorin, e corect si ce spui tu, dar aici e vorba ca a inregistrat cantitate mai mica de motorina. Asta sigur nu e normal!
ȘtergereSalut Alex calculatorul iti da niste date in functie de km parcursi el a parcurs cam 2000 de km cun 92 de l cu un consum de 4,6 de aici si rezulta diferenta dar calculatorul nu a vazut atatia ci doar 1900 prin firul de debit a primit o informatie de cantitate care a inpartito la km parcursi si a rezultat eroarea simplu daca inparti 92 de l la 1900 iti da un consum de 4,9 la suta rotunjit un dci cam atata consuma real la vitezele de mai sus la rulaj constant la viteze intre 90 si 120 km noi la camioane vedem diferente din astea si cand circulam cu rotile de pe motrica sub 8,5 bari si sub o anumita uzura al anvelopelor de pe motrica doar ca la noi se traduce in mai multi km decat reali si o difrenta de consum nereala pe calculatorul de bord si alea sunt Volvo de 460 de cp un pic mai evoluate decat un Logan cele ma vechi din 2011 in fine mi-am dat seama de eroare ft simplu in ce a scris Cristi stiind ca el are roti pe 16 si a parcurs 1900 de km pe bord in realitate cam 2000 stiind ca nu are cum sa regleze el constata kilometrajului dupa noile roti numai daca cele de 16 au diametru ca cele de 15 asta insemnand ca talonul celor 16 sa fie ft jos cea ce in cazul lui nu e daca veti face o comparatie cu cele de 14 de Logan care sunt egale in diametru cu cele de 15 dar au talonul ft inalt ca sa potrivesca constata la cele 2 dimensiuni
Ștergere185/65-15 1952mm circumferinta
Ștergere205/55-16 1985mm circumferinta
1985/1952= 1,016% diferenta. deci din cei 17% au ramas doar 16% eroare :)
nu mai pun ca aceasta diferenta este facuta intre cauciucuri noi. cele pe 16" de pe masina au uzura, deci nu mai au 1985mm circumferinta ;)
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Deci tu susti in continuare ca diferenta nu este din km parcursi in plus ci doar din calculator? nu am sa intru in polemica cu tine probabil ai si o defectiune si nu mar mira si eu am un Logan de 8 ani si am facut de multe ori calcule de la plin la plin si cu cel de pe cb nu au iesit diferente notabile chiar din contra si tot pe o distanta cam de 2000 de km diferenta de 1,016% diametru per 2000 de km poate sa te duca la diferenta de mai sus aratata de tine in fine tu sa fi sanatos in rest nu conteaza
Ștergerepai aici http://goo.gl/maps/QHoKo google maps spune ca distanta din punctul a in punctul B este de 886km. 886x2=1772
Ștergerediferenta de 134km sunt de la cele doua abateri de la traseu prin orasul Nis unde m-am intalnit cu un prieten ca sa facem schimb de diverse. o parte sunt sunt de la drumurile care le-am facut pe acolo si o parte sunt cei cativa km care i-am facut prin oras cu treaba cand am ajuns acasa.
oricum, din cei 1906km parcursi, este adevarat ca nu iasa la calcule vreo 50-70km care clar pot fi din cauza diferentei de marime a rotilor :)
eu n-am zis ca nu este si din cauza rotilor, doar ca "eroarea" este mult prea mare ca sa fie doar din cauza rotilor :)
Salut din nou 14 l diferenta e cam mare cantitate care asigura cam 280 de km sa punem 2000 km reali si to au mai ramas 7 litri care puteau sa iti ramana in rezervor posibil sa ti se aprinda becul cand mai ai acea cantitate nui exclus sa ai putina depunere pe plutitor care s-al ingreuneze indeajuns s-al coboare mai mult decat trebuie astea sunt doar speculati eu am testat pe masina mea de la plin la plin si nu au fost diferente deloc notabile oricum consumul de 4,1 si ceva la un dci chiar resoftat cu 2 adulti bagaje si un copil banuiesc cam la 12 13 ani este nereal in conditile descrise de tine si inposibil pe o asemenea distanta cu un traseu cu de toate la 2000 de km 92 de l ar fi undeva aproape de posibil dar si atunci greu de atins sigur fiecare ne dorim ca masinuta noastra sa fie cea mai economica si multi nu vor sa recunoasca din orgoliu ca nu consuma cat ar vrea el eu iti sugerez un test cu rotile ei unflate la 2,2 pe fata de la plin la plin si atunci vei vedea cantitatea si consumul real la km aproape reali
Ștergeream mers cu 2,4bar in toate 4 roti, deci exclus presiunea din roti :))
Ștergereinainte s aplec am umflat rotile de la 2.0bar la 2.4bar, stiind ca o sa am si cev agreutate si ca drumurile sunt bune pe unde voi merge.
e o chestie si cu plutitorul, foarte plauzibil :)
in anii trecuti cand mergeamin concediu faceam consumul de la plin la plin. cand se aprindea becul rosu calculam cantitatea de motorina care am bagat-o si km parcursi.
diferenta din anii trecuti si acum e ca am fost doua masini, inca un logan 1.4mpi si cum trecea de 110km/h se soca ce consum ii arata CB instant. asa ca am mers incet de data asta.
datile trecute ii dadeam blana, 130-140km/h, depaseam tot, nu mergeam deloc la consum.
si aveam undeva pe la 5 - 5.1% media :)
Nu lua in calcul ce roti ai. Diferenta este intre ce spune calculatorul ca ai consumat si cat ai bagat.
Ștergere78l vs 92.
Daca tu ai facut calculul luand numarul de kilometri prezentati de CB atunci poti anula marimea rotilor.
Este clar ca CB este facut:
1. Sa te faca sa te simti bine ca ai o masina ce consuma puuuutin
2. Poate fi pacalit. In oras de ex apare cea mai mare eroare. Eu am calculat un consum cam de 8% BUCURESTI in timp ce el zicea linistit cam 5% Metoda: Plin - Plin.
Problema apare din faptul ca el nu masoara efectiv cata motorina consuma, ci aproximeaza masurand cat aer a intrat.
da, si se mai poate spune si despre un coeficient de dilatare al combustibilului, adica daca ai facut plinul pe caldura ti-a intrat mai putin combustibil :)) ...
Ștergerechiar ma destinde discutia...
am alimentat ziua si am condus noaptea. deci da, clar si de acolo e problema :))
ȘtergereEu am mers destul de des la drumuri de peste 2500 de km si de fiecare data cb-ul nu mi-a dat eroare mai mare de 2-3 litri la distantele astea, asa ca la tine modificarile aduse masinii si dinamicii ei, ar putea sa iti afecteze consumul real. mentionez ca am roti de dimensiuni originale pe masina. ori eu sunt sigur ca nici o masina nu arata consumul real de carburant, toate au o eroare chiar daca e foarte mica.
RăspundețiȘtergeresalut!am si eu o intrebare se monteaza greu un kit inchidere centralizata pe o dacia sandero.multumesc a.nticipat.
RăspundețiȘtergerenu stiu, n-am montat niciodata.
Ștergereeu am montat pe logan 1.4 ambiance. dar era deja centralizat pe cheie. am cumparat o unitate centralizata cu telecomanda si am legat firele de semnal. incuiere/descuiere/ avarii, plus alimentare si masa unitatiii, totul se leaga la uch. daca ai conectorii folositi de cristi in filmele lui e simplu, treaba de 5 10 minute. daca nu trebuie sa improvizezi, daca nu vrei sa tai si sa cositoresti. nu mai stiu exact care sunt firele dar gasesti pe forumuri raspunsul. se identifica usor.
Ștergereoricum cb da erori! cel mai pun consum e cel care ti-l faci tu! 50km oras+50 in afara
RăspundețiȘtergereconsumul de 4,5% e la 90km la ora, si esti doar tu in masina, nu bate vantu afara si nu merge aerul!
RăspundețiȘtergeream si eu o intrebare,cum se face schimbul de lichid de servo directie????????
RăspundețiȘtergeredaca intrebi in doua locuri crezi ca primesti raspunsuri diferite?
Ștergerese schimba manual, dai jos niste furtune, invarti de volan... chestii dinastea.
Hai sa ma bag si eu in seama. La mine "ingheata " la ordinea zilea consumul mediu. Am intrebat in stanga si in dreapta si se pare ca "ASA FACE TOATE DOMNE* "
RăspundețiȘtergereUltimu rezultat dupa 997 km in 3 zile a fost de 4.1% CB si 4.9% calculat de mine. Ramasese 4.1% dupa vreo 350km si asa cred ca mai ramanea inca 1.000.000 km
asta n-am mai auzit-o :)
Ștergeredupa ce am ajuns acasa, dat blana prin oras si doua saptamani a urcat la 4.2% :)
gresala ta a fost atunci cand ai alimentat prima data pentru ca ai introdus in rezervor 60 de litri iar senzorul din rezervor sesizeaza doar de la 50 de litri probabil ca atunci cand ai alimentat din cansitre ai depasit iara cei 50 de litri nu mai umpre rezervorul pana la refuz pentru ca vei avea erori
Ștergereest esi asta o idee, nu m-am gandit ca nu o sa contorizeze cei 10litri diferenta :)
ȘtergereNu m-am gandit la asta. O sa mai am un drum la sfarsit de luna de >1500 km si nu o sa-l mai resetez.
Ștergerebuna intrebare si pe mine m-ar interesa asa ceva,daca ne-ai putea si arata ar si mai bine
RăspundețiȘtergerece te-ar interesa ?
Ștergereschimbarea lichidului de servo
RăspundețiȘtergereaaaaaaaaaaaaaaaaa da si pe mine.......acuma daca vrea si Cris?
RăspundețiȘtergereSalut,
RăspundețiȘtergerenu am gasit o adresa de mail sa te contactez... sper sa raspunzi aici .
am o problema cu maneta de la frana de mana.. nu mai ramane ridicata. am demontat conform tutorialelor tale consola dintre scaune in speranta ca vad ce este acolo insa am dat de mocheta. ma poti ajuta cu un sfat ce sa fac mai departe ?
maneta s-a paradit cand frana de mana era trasa si am vrut sa ma asez mai bine in scaun si m-am sprijinit in ea sa imi ridic fundul putin si a cedat. presupun ca ceva s-a rupt in mecanismul ei. vreau sa ajung la acel mechanism , poate e doar un arc sarit.
multumesc.
este scrisa adresa de mail aici http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/comanda-modulul-daytime-running-light.html
Ștergeresi aici http://www.tutorialelogan.ro/2011/12/acum-poti-comanda-volumul-i-si-ii.html
dar e bine ca ai scris si aici, nu conteaza, raspund oricum.
ca sa ajungi la frana de mana trebuie sa dai jos bancheta spate(sezutul), ambele scaune fata, scoti un bradulet ce tine mocheta(partea soferului langa stalp centura) si ridici toata mocheta.
pe aici am facut aceasta operatiune vhttp://tutorialelogan.blogspot.com/2009/09/tutorial-demontare-interior-la-logan.html
multumesc,
Ștergerema uitasem dupa ceva gen pagina de contact.
ooof ce complicat...multumesc pentru raspuns. cred ca o sa ma duc la un service pana la urma.
nu am unde sa ma desfasor de capul meu sa demontez scaunele si bancheta si nici nu pot din cauza unei hernii de disc care ma limiteaza destul de mult.
daca as taia putin mocheta in jurul manetei oare mi-as face treaba ? as putea s-o capsez/cos la loc apoi ca oricum vine consola aia de plastic peste ea. ce zici ?
poti sa o hacui in fata si in spate, pe acolo's suruburile de prindere.
Ștergerepoti s ao si cosi, e material mai gros si cam atat. si daca nu o cosi, banui ca o sa stea si asa.
legat de consum am si eu o nelamurire:
RăspundețiȘtergereceea ce afiseaza compiuteru de bord poate sa influenteze consumul?
sa va dau 2 ex pe acelasi traseu ( coborarea pe o panta de 2 km).
1- afisaz pe compiuterul de bord la consum 4,5% scoasa din viteza (la relanti)
2- afisaz pe compiuterul de bord la consum 0% in viteza a 5.
cat manaca atunci la relanti un logan de 1,5 dci (varianta cai cea mica)?
arborele cotit trebuie invartit de cineva in cazul in care cobori in frana de motor consumul este zero pentru ca arborele este invartit de roti si sistemul electronic opreste alimentarea cu carburant a motorului iar in cazul in care mergi cu ea scoasa din viteza arborele cotit se va invartit de catre carburat deci vei avea consum in cea ce preiveste consumul pe suta de km la relanti nu se poate calcula exact depinde de viteza pe care o ai si de distanta parcursa , cu cat vei avea inertie mai mare care depinde de greutate si inclinatia pantei vei merge mai repede si vei avea un consum mai mic in concluzie consumul la relanti se calculeaza in litri pe ora nu in km pe oara
Ștergerefoarte bine expicat.
Ștergeremultumesc frumos.
doar ca la ex 2 eu am resetat computerul de bord si imi arata 0% consum.
in ex 1, 4.5% consum si scoasa din viteza si si in treapta 5.
itrebarea era: coputerul de bord influenteza consumul ?
cred ca itelegi ce spun .
merci fumos
inca o chestie legata de mersul la relanti sau cu frana de motor
Ștergereex.
1- un semafor la 100m eu o scot din viteza si merge din inetie (tot asa si alte obstacole ca si exemple), apoi la semafor frana, consum de oars 4.5% , 5%
2- un semafor la 100m merge cu frana de motor pana la semafor sau alte obsatcole consumul imi creste, depasete 5% 5.5% in oras. carei explicatia?
iar daca fac asa ceva in afara localitatii este tocmai invers consum mic cand merg cu frana de motor si cand ma duc cu frana de picior, socsa la relanti creste consumul. de ce.
merci frumos sper ca ai inteles ce am vrut sa explic
nu are logica ce spui, diferenta de consum o ai din alta parte nu de cei 100m inainate de semafor in frana de motor sau ralanti.
Ștergereconsumul mai mic trebuie sa-l ai daca folosesti foarte des frana de motor si cat mai putin frana de servici(picior).
avand in vedere ca ai diesel si scoti un consum sub 5%, tu mergi subturat, o sa faci praf turbina si o sa spui ca dci-ul e un gunoi.
peste 5% este un consum normal in oras. eu cand merg in oras asa mai la consum am 5.1%. mers normal 5.4%. mers blana 6%. asta pe timp de vara.
iarna se schimba problema, mers normal 6%, mers blana 6.6%
salut cris sunt nik in ceea ce priveste consumul el poate fi influentat si de conditile atmosferice adica in cazul in care ploua sau este ceata sau frig consumul de carburant va fi mai mic, in cazul in care este frig motorul o data ajuns la temperatura optima de functionare va consuma mai putin datorita faptului ca motorul va fi alimentat cu aer rece si asta inseamna ca va intra in camera de aredere un aer cu un continut mai bogat de oxigen pentru ca aerul are proprietatea de marire sau micsorare a volumului in concluzie fiind frig se va micsora volumul si va intra mai mult aer (oxigen) in camera de ardere, fiind frig afara intercularul care are rolul de a raci gazele ce urmeaza a fi recirculate va da randament mult mai bun si va comprima mai bine gazele pentru a intra mai mult in camera de ardere in concluzie cu cat intra mai mult oxigen in camera de ardere vom obtine o ardere mai buna din care rezulta un consum mai mic de caburant. In cazul in care ploua sau este ceata consumul va fi mai mic pentru ca cu toti am observat ca loganul nostru de 1.5 trage mai bine. De ce oare ? Primele camioane pe motorina nu erau dotate cu turbina iar rolul turbinei era inlocuit de sprituitoare cu apa pentru a le ajuta sa le mareasca puterea. In momentul in care ploua sau este ceata si circulam cu loganul nostru de 1,5dci vom obtine un consum mai mic datorita faptului ca aerul este racit si datorita ca masina va absorbi pe langa aer si putina umezeala iar apa este un compus chimic al hidrogenului și al oxigenului exact cea ce avem nevoie pentru o aredere buna, putem spune ca este vorba de un hibrid adica motorina si hidrogen.
ȘtergereIn cea ce priveste stilul de condus referitor la turatia buna sau rea cu care functioneaza motorul este un factor care contribuie la un consum bun de carburant fiecare motor are o plaja a turatiei in care poti obtine un consum mic de carburant la modelul logan 1,5dci 70CP turatia ideala a motorului este de 2600 iar in aceasta turatie poti obtine aproximativ consumul dat de producator recomand celor care au computere de bord sa isi seteze pe cosumul instant si sa urmareasca sa indice un consum cat mai mic si sa accelereze si sa decelereze cat mai lin pentru a obtine un consum mic. Sper ca acest rezumat sa va faca sa intelegeti mai bine cum functioneaza motorul termic si sa va faca sa intelegeti de ce unul consuma doua pipete sau una in plus sau in minus de motorina si ca consumul mic de motoina pe distante mari se poate obtine doar iarna
eu n-am avut rabdare sa scriu tot ce ai scris tu, dar de stiut le stiam :)
Ștergeresalut cris sunt nik in legatura cu CB-ul si cu excursia ta in Grecia legata de consumul indicat de CB si cel real problema erori vine de la alimentarea cu carburant pentru ca rezervorul are cu mult peste 50 de litiri si daca il vei umple pana la refuz vei trece pragul celor 50 de litri iar senzorul din rezervor care indica litrajul la CB va transmite date eronate datorita faptului ca calcularea consumului de catre CB se face in felul urmator in functie de turatia motorului ,viteza ,km parcursi si cat carburant a mai scazut din rezervor , in functie de aceste valori CB va arata consumul.In concluzie daca vei umple rezervorul cu 60 de litri vei scoate un consum mai mic indicat de CB decat cel real
Ștergerecantitatea de combustibil din rezervor ajuta CB-ul doar sa aproximeze autonomia si ma indoiesc ca afecteaza cu ceva consumul sau calcularea lui.
Ștergeredupa teoria ta, consumul este calculat in functie de cata motorina este in rezervor. absurd! doar pentru simplul fapt ca accelerez sau franez acea cantitate din rezervor este masurata eronat.
in plus, de ce poate fi citita functia debit de carburant? pentru ca in functie de ce spune ECU si debitul de carburant se aproximeaza consumul, dovada fiind afisajul consumului instant.
filmarea mea vrea doar sa arate ca valorile afisate de CB sunt aproximative, deloc exacte si doar ca sa-ti faci o idee asupra consumului. cu cat creste numarul de km si cantitatea de combustibil consumata, eroarea poate fi calculata mai usor.
eu zic sa faci un test umple rezervorul sub 50 litri si fa apoi comparatie intre consumul real si cel de la CB
Ștergeredeja am inceput un al doilea test, sunt curios dupa doua plinuri ce spune
ȘtergereSalut Cris! Vreau sa.mi rasp repede la o intrebare! Ce ar putea fi de vina? Cand iau dreapta maxim de volan si vreau sa dau inapoi nu pleaca dupa loc si se zguduie toata masina, la fel se intampla si cand iau dreapta maxim de volan si dau in fata. Primadata m.am gandit la bieleta antirasturnare, am verificat si am vazut ca este umpic creapata, si cand mam uitat mai atent am vazut burdufi de la planetara dreapta infasurat pe ea. Precizez ca e 1.4MPI 2007 111.000 de km. Zi.mi te rog ce ar putea fi!
RăspundețiȘtergereeu am inteles ca burduful de la planetara dreapta este infasurata pe bieleta antirasturnare. sansele sa se intample asta sunt minime, tiinde catre zero, ba chiar o da spre valori negative.
Ștergeredeci repeta ce-ai vrut sa explici :)
poate iti atinge roata undeva si se blocheaza daca ai roti de dmensiuni normale nu are voie daca ai mai mari e posibil s-au ai un asa mare joc in directie ca iti ajunge roata in caroserie s-au rotile
ȘtergereNu mai conteaza:D! Am rezolvat problema. A fost de vina bieleta antirasturnare. Precizez ca zduduia masina numai cand luam maxim dreapta de volam si mergeam in spate sau in fata!
ȘtergereAm auzit ca poti elimina rugina prin metoda electrolizei.Nu faci si tu un tutorial?Mie mi'se pare interesant.Respect
RăspundețiȘtergeresa scap de rugina ca sa se faca alta la loc? :)
Ștergererugina o cureti mai usor cu solutii care fac asta sau cu flexul, e mai rapid si mai usor.
ok Mersi
Ștergeresalut cristi am o intrebare la tine daca se poate am term.leasingul si acum trebuie sa le trimit certificatul sa mi puna stampila pe el si sa mi scrie instrainat catre,intrebarea e, eu pe ce baza circul daca nu am certificat pot sa circul fara?la tine cum a fost?
RăspundețiȘtergeremultumesc
sunt 4 ani jumate de atunci, dracu mai stie cum o fost. cert e ca am circulat continuu cu masina, o singura zi am stat pe dreapta pana mi-au venit numerele la masina
ȘtergereDany, vei primi o dovada cu care poti circula o perioada de timp pana ce iti primesti noul certificat.
RăspundețiȘtergeremie leasingul vasile nu mi a trimis nici o dovada sa pot circula,numai cartea in original,fiscalul si fisa de inmatriculare si nici un contract de vanzare cumparare macar,si la inmatriculare cica scrie ca imi mai trebuie factura de transfer de proprietate care nu am asa ceva si nici macar nu am idee ce inseamna ,ma gandesc poate ca mi o trimite odata cu certificatul inapoi cu stampila instrainat catre.nu stiu poate o sa scap sa nu fiu amendat de altfel daca ma opreste un domn politist ii explic situatia asta e tu ce zici cum ar trebui sa procedez ai idee?
Ștergeredaca ai cartea in original si talonul masinii in original, care-i problema? ca nu esti tu proprietarul in acte?!
Ștergereo sa fi, pana atunci ciruculi asa, doar nu e furata masina
pai asta e cristi ca certificatul e la ei acum pt stampilat instrainat catre si numai cartea o am dar cred cas nu o sa am probleme
Ștergerece certificat? certificat de nastere?
Ștergeredaca ai talonul si cartea de identitate, nu este data furata, insemna ca este masina ta si nu vei avea probleme
pai talonul cristi,ala e certificatul
Ștergeremacar ai o copie dupa talon la tine? ar fi fost ideal.
Ștergerein cel mai rau caz poarta cartea de identitate dupa tine, dar doar pe talon ai stampila de verificare tehnica...
am si copie cristi si cartea o port dupa mine dar greu se misca astia pana trimit inapoi certificatul
Ștergereatunci nu te stresa, ai tot ce trebuie sa poti circula
Ștergeregresala ta a fost atunci cand ai alimentat prima data pentru ca ai introdus in rezervor 60 de litri iar senzorul din rezervor sesizeaza doar de la 50 de litri probabil ca atunci cand ai alimentat din cansitre ai depasit iara cei 50 de litri nu mai umpre rezervorul pana la refuz pentru ca vei avea erori
RăspundețiȘtergerem-am gandit mai mult la treaba asta si totusi nu ai dreptate. din moment ce CB-ul a inceput sa consume motorina, pai monitorizeaza consumul de motorina si nu are treaba cu cantitatea din rezervor. cantitatea de motorina din rezervor ajuta doar la aproximarea autonomiei si cam atat
Ștergereastept tutorialul la 110000km cu ce gasesit prin filtrul de motorina ,stiu ca schimbi filtrul la 10000km
RăspundețiȘtergeregresit, total gresit. uleiul il schimba la 110k, 120k, 130k. filtrul de motorina la 105k, 115k, 125k, 135k. filtrul de aer il schimb la 110k, 115k, 120k, 125k, 130k...
Ștergeremai am vre-l 200km pana la schimbul de ulei si filtru aer si inca 5200km pana la schimb filtru motorina si filtru aer :))
7-8 luni, nu e stres :)
un tutorial cu demontatul rezervorului de combustibil si curatirea lui pe cand Cristi
RăspundețiȘtergerepe cand voi fi suficient de curajos sa ma apuc de treaba :(
ȘtergereExistra vreo sansa pentru un tutorial de repozitionare bucse dupa montarea arcurilor sport?
RăspundețiȘtergerede la minim spre negativ. am deja arcuri sport, de aproape 5 ani. daca pun alte arcuri sport, nu mai trebuie repozitionat nimic la mine.
Ștergereca sa pun la altcineva arcuri sport si sa-i fac repozitionarea... slabe sanse
Ok,dar pe spate de unde repozitionezi?Sau am citit prostii?
ȘtergereAi citit prostii :)) doar pe fata se repozitioneaza. Desi... Si pe spate s-ar putea repozitiona puntea...
ȘtergerePe fata ca sa schimb arcurile imi trbuie cheie de 21,27 si 18 toate inelare cu cot?
Ștergerepoti folosi si tubulare daca vrei, chiar si inelare fara cot daca ai acces. numa fixe sa nu folosesti :)
Ștergereo sa mai ai nevoie si de un imbus de 6 si o cheie de 10 daca ai ABS.
http://www.tutorialelogan.ro/2009/09/tutorial-schimbare-arcuri-si-telescoape.html
Fara ABS, imbus de 6 am multumesc de ajutor.Azi voi fi mandru posesor de logan cu arcuri eibach.Traiasca tutoriale logan si traiasca SMD-ul si soferul!
Ștergeresanteti copii care ati crezut ca CB va da consumul exact,eu nu am si puteam sa pun,dar de ce sa arunc banii degeaba ,pe ceva care nu ami spune exact...pffff calculator de bord ,un moft ca si senzorii de parcare
RăspundețiȘtergereCB-ul te ajuta, chiar daca este aproximativ, deci gresesti.
Ștergeredar cel mai grav gresesti cu senzorii de parcare, nu toate sotiile noastre sunt meseriase, ca a ta, in arta parcarii ;)
Am vazut si sotii care parcheaza mai bine decat scumpii lor soti :P
Ștergereapai mai sunt si exceptii :)
ȘtergereOn topic.
RăspundețiȘtergereAsa cum nu exista perpetum mobile, asa nu exista consum consum 0%.E strigator la cer cand aud asta.
Atunci cand C.B. indica 0%, el defapt nu mai poate sa masoare cantitatea de combustibil consumata pt ca aceasta e mica. La fel si atunci cand viteza este sub 30 km/h. Un C.B. care sa arate consumul instant si la viteze mai mici de 30 km/h sau in frana de motor, ar fi mult mai scump, ceea ce s-ar traduce intr-un pret al masinii mai mare. E un compromis ideal. Pe de alta parte, daca ar vedea clientul (proprietarul masinii)un consum de 20-25% la pornire ar zice ca aceasta nu e buna si are un consum exagerat...marketing.
Seara buna.
Stie careva cum pot scoate suruburile de la porbagajul de pe plafon au fost ruginite si le-am taiat si acum mi-au ramas inauntru . Cum as putea sa le scot? Cris salveaza-ma acum vreau sa pun alte bari. mersi
RăspundețiȘtergeredai gaura cu bormasina prin surub, faci cu filiera un filet pe invers, insurubezi un alt surub in el si il scoti afara. ai nevoie de scule pentru asta, recomand un mecanic
Ștergereinchipuieti ca nici un mecanic nu o vrut sau nu o stiut sa faca. am dat gaura dar ma gandesc sa nu trec pe cealalta parte
Ștergeresi mi se invarte cu tot cu gauta unde e filetul
Ștergereinsista, sigur trebuie sa fie un mecanic care se stie si are scule
Ștergeredar de ce ai vrea sa stii consumul chiar la fix asa, ca e 5.1 sa 5.2 ...
RăspundețiȘtergereintre 5.1 si 5.2 este o eroare de 1%. in cazul meu, 17% nu este eroare, este dezastru :)
Ștergereeheeee, te ai plimbat Cristiane
RăspundețiȘtergeresi de ce zici ca ai mers mai incet si nu i-ai mai dat blana cum faceai inainte? ti-a mai scazut teribilismul ca ai mai imbatranit?:))
RăspundețiȘtergeretu citesti doar ce iti convine? :P
Ștergere"diferenta din anii trecuti si acum e ca am fost doua masini, inca un logan 1.4mpi si cum trecea de 110km/h se soca ce consum ii arata CB instant. asa ca am mers incet de data asta."
Eu din 2006 de cind am loganul (dci) urlu pe toate forumurile ca dacia minte in legatura cu consumul declarat de CB.
RăspundețiȘtergereLa fiecare plin imi intra mai mult cu 3-5l de motorina decit declara CB-ul.
Am facut tot felul de calcule (foarte riguroase - matematic) si am ajuns la concluzia ca eroare CB-ului in cazul meu e de ~20%.
Cei da la dacia mi-au raspuns ca CB-ul e... "orientativ", dar pina si eu pot calcula "in minte" mai precis decit "computerul" lor.
In concluzie, consumul "e facut" sa ne simtim noi bine.
Ce m-a surprins este ca foarte multi posesori de logan chiar cred ca acel consum (dat de CB) e real. Realitatea este mult mai trista de fapt...
"orientativ" este cuvantul corect :)
Ștergereai mesaj privat pe youtube
Salut cristi as dori sa te intreb ceva mi-am montat o toba sport pe logan 1.6 benzina totul ok pana acum cu toate adapatarile facute de mine dar imi atinge acolo in puntea spate toba .Are ceva daca anulez tamponul de cauciuc ce tine toba finala si il prind cu un coler de suportul acela ?Ca eu am incercat numa ca nu stiu daca este bine daca scot tamponu ala de cauciuc .Ca daca il prind cu colier sta bine fara problema si nici nu mai atinge si arata si estetic bine nu mai este asa lasata ca cu tamponul de cauciuc numa ca nu stiu daca nu o sa se rupa suportul acela de care il prind de la socuri daca nu are tamponul ce amortizeaza .Sau dami o idee ceva ce as putea face mersi mult
RăspundețiȘtergerepai cel mai probabil ai pozitionat prost finala, deci vina iti apartine.
Ștergerepoti elimina suportul de cauciuc si sa-l inlocuiesti cu altceva, dar grija ca s-ar putea sa bagi vibratii in caroserie. acele tampoane de cauciuc au rolul de a amortiza vibratiile.
oricum, la cum o sa duruie finala dupa tine, vibratiile din caroserie sunt o nimica toata :D
Sal Ctisti! Am si eu o intrebare: am un Logan 1.4 mpi Ambiance,i-am activat calculatorul de bord si cand si cand se reseteaza singur. Am avut borna de minus slaba,am strans-o si tot se intampla asta.la fel se intampla si cu mp3 player-ul,se reseteaza bass,inalte si trebuie sa stau sa le reglez din nou.ai idee ce ar putea fi? Ms!
RăspundețiȘtergereCB-ul se reseteaza din principiul prost de functionare. daca se pierde contactul cand scrie noile valori, da eroare si se reseteaza. eu daca pun si iau contactul de 2-3-4 ori consecutiv, se reseteaza CB-ul.
Ștergerece se intampla cu mp3 playerul tau... n-am idee, consulti un service audio :)
Uite un link cu rezolvarea sigura problemei:
Ștergerehttp://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=11494&view=findpost&p=1632891
cristi, cateodata cand pornesc dezaburirea imi urca liniutele de la temperatura la 6 imediat. e fals acest afisaj, nu? banuiesc ca temperatura apei e in parametri, nu? mersi.
RăspundețiȘtergereda, este in parametrii. multi au problema asta, este lipsa de masa. pune de pe motor pe caroserie o masa suplimentara si ar trebui sa scapi de problema
Ștergeresalut Cris:
RăspundețiȘtergerecand ai facut acel tutorial cu izolarea fonica a placutei cu becuri am desfacut stopul si am vazut 2 clipsuri (cleme) de prindere cu care era prinsa placa
sunt Gabi din dragasani.
asaa... si? nu ma prind :)
Ștergereti-am mai scris, ti-am dat mesaj privat pe youtube :)
Cristi ai vreo idee cum se poate realiza asa ceva?
RăspundețiȘtergerehttps://www.youtube.com/watch?v=1ZQ5UgUAQ7E
Da, simplu de realizat. Cele 3 leduri de la baza acelor au fost inlocuite cu 3 culori diferite. Pe masura ce acul urca, ajunge la urmatorul led care este de alta culoare si implicit isi schimba culoarea
ȘtergereAha asta am observat si eu dar am vrut pararea ta!Mersi Mult!
Ștergerenu arata la fix. un prieten al meu are un audi a6 diesel si cand baga piciorul in ea ii arata un consum instant socant, iar cand stabilizeaza masina la o anumita viteza, cand se opreste din accelerat dar totusi merge cu viteza ii arata un consum exagerat de mic. inteleg ca e normal ca masina sa consume mai mult in accelerare si mai putin la mers constant, dar totusi mi se pare ca aceste date nu reflecta realitatea in totalitate, mai ales in anumite situatii gen mers mult in frana de motor unde iti inregistreaza 0 ceea ce eu nu prea cred, gen rezervor umplut mai mult decat e prevazut , roti cu diametru mai mare, probabil eventuale modificari electrice pe acolo in cazul tau...
RăspundețiȘtergerecristi, pe unde pot sa gasesc si eu o carte de intetinere, manual de utilizare, cum s-o numi, pentru logan, in care sa găsesc recomandari cum ar fi turatia optima de schimbare a vitezelor, viteza de croaziera etc, chestii de genul asta
RăspundețiȘtergeremersi
imi dai un mail si iti dau eu cate manuale vrei
ȘtergereSalut.
RăspundețiȘtergereAsa am patit si eu dupa 2600 km cu un Logan dci 2011
Eu nu stiu cum scoateti voi consum 4 afara si 5 in oras, probabil mergeti pe langa ele prin oras....
RăspundețiȘtergeresalutare. eroarea din diferenta de consum e 100% din dimensiunea rotilor. spun asta pt ca eu m-am fript putintel, am pus pe gntile de logam cauciucuri cu etalon de 50 ( 195/50/15) si am facut italia-romaia cu ele. pe langa ca viteza reala era mult mai mica decat cea de pe kilometraj di distanta reala parcursa a fost mai mare . distanta reala milano- timisoara e de 1390km, distanta parcursa aratata de CB 1520km . am mers in paralel cu un gps iar la 140 km/h de pe bord viteza de pe gps era de 122km/h. eu livrez piza cu masina personala si condusu nu e in regim de economie , motorina imi e plaita cat consum asa ca n-am restrictii. tin sa precizez ca imi resetez bordu in fiecare zi inaintea inceperi serviciului, iar consumul meu e de 4,9 / 5,2 si nu am nici o modificare la CB ( 50kw / 65cp) . am ajuns la 72k kilometrii parcursi cu masina ( total de cand am luat masina in 2007 nou nouta) si astept cu nerabdare sa vad cand ma lasa inj. cu multa stima si respect pt Cris, ma semnez Marius. v-am pupat.
RăspundețiȘtergerepai daca bagi motorina buna nu te lasa injectoarele, deci totul tine de tine.
Ștergeretu ai pus roti mici, foarte mici. rotile folosite de mine sunt cu 4mm mai inalte, deci teoretic mie trebuia sa-mi arate mai putini km ca si in realitate :)
Salutare Cristi , am si eu o problema la loganul meu si ti-as fi foarte recunoscator daca mi-ai raspunde. Am observat intr-o seara cand sa plec cu masina ca nu mai imi mergem faza scurta la lumini doar pozitii si faza lunga si nici beculetul verde din bord nu se mai aprinde care arata ca este faza scurta am fost cu ea la cineva care se pricepe in domeniu si mi-a zis ca este blocul de lumini, sigurantele sunt bune toate , e posibil sa se duca blocul de lumini dintr-o data asa , masina are 4 ani si vre-o 20.000 de km si farurile nu au fost folosite mai delok.
RăspundețiȘtergereblocul de lumini spun si eu. blocul de lumini insemna de fapt maneta aia de care invarti butonul/semnalizare. pretul uneia second hand e undeva pe la 70 lei.
Ștergerebanuiesc ca ai verificat sa nu fie arse sigurantele, becurile sau daca nu ti-au fost roase firele de soareci sau soboloani!? si nu, nu glumesc
asta cu sobolanii nu am controlat dar o sa verific pentru ca a cam stat masina nerulata :)) multumesc pentru raspuns:
RăspundețiȘtergeresalut din nou, sunt tot baiatul cu blocul de lumini, mai am o intrebare adresata tie, daca eu nu am proiectoare pe masina si cumpar un bloc cu functia pentru proiectoare are ceva, se potriveste si asa ?
RăspundețiȘtergereeu n-am proiectoare dar maneta mea are butonul pentru proiectoare, n-are nici pe dracu :)
Ștergerems mult mi-ai fost de mare ajutor
RăspundețiȘtergereSalut
RăspundețiȘtergereCB nu contorizeaza cantitatea de conbustibil cei peste 50L. De la 60L+ce mai era prin conducte, pana la 50L ai diferenta care l-ai constatat.
deci eu am bagat in rezervor 60litri iar CB-ul stie ca sunt doar 50litri, ok. din momentul in care am plecat de pe loc, CB-ul a inceput sa-mi contorizeze motorina consumata, 6-7-8-9 litri. apai daca in rezervor sunt tot 50litri(mai mult nu stie), de ce-mi arata acel combustibil ca fiind consumat? :)
ȘtergereSalut Cristi, am si eu un logan 1.4 benzina si de ceva vreme cand merg la drum intins sa zik asa in viteza a 5-a si 100 km/h iti dau un exemplu, dintr-o data isi pierde puterea in timp ce merg si tremura asa si automat isi revine imediat la loc, parca nu s-ar alimenta cum trebuie nush ce sa zik, sti cumva ce ar putea fi ?
RăspundețiȘtergerehabar n-am, nu ma stiu la benzinare
ȘtergereSalut!! Am un logan dci 85 de cai. Nu situ daca da erori sau nu da erori calculatorul. O sa fiu foarte exact in calcule de acum inainte. Ce vreau sa spun e ca la un moment dat am vrut sa alimentez de la lukoil. Miscarea a fost urmatoarea: am luat pompa de motorina, m-am razgandit, am luat-o pe cea de benzina iar m-am razgandit, am luat-o iar pe cea de motorina si iar m-am razgandit si in final am luat-o iar pe cea de benzina si am renuntat sa mai alimentez. IDEEA e ca ultima oara, fiind cu pompa de benzina indreptata in sus, (mentionez ca nu am apasat niciodata pe clapa) si uitandu-ma la pretul afisat digital am observat ca pompa "numara" bani ca si cum as fi turnat in rezervor, si ma repet ca tineam pompa in sus si nu curgea nimic. S-a oprit pe la vreo 5 lei. Am ramas mirat vreun minut, a iesit casiera care insista ca am alimentat si sa platesc, fara sa ma intrebe care e problema. Si am plecat, bineinteles, fara sa platesc. Deci sa iei in calcul si lucrul asta. E posibil un mic furt si la pompa.
RăspundețiȘtergeretu ai alimentat cu motorina de la lukoil!??! gizăs ce tupeu ai... aia e cea mai proasta motorina dupa cea de la galeata.
Ștergerein plus, eu spuneam ca m-au furat si la pompa :)
Verificat de mai multe ori, in decursul unui an. Stiu ce spun, SE FURA LA POMPE!!!!!!!!!!!! La MOL in Sfantu Gheorghe, la 30 litri consumati indicati de CB, imi intrau 3 litri in plus, de la plin ochi pana in buson, la plin ochi pana in buson. La 40L indicati de CB, imi intrau 44L. FURT DE 10%!!!!!
ȘtergereAm mai alimentat la MOL in alte localitati (Sibiu, Fagaras, Brasov), eroarea la pompa intre BC si cat alimentam pana in buson, sub 500 ml. ASA CA VEDETI FIECARE UNDE SE APROPIE DE AVEDAR POMPELE DE UNDE ALIMENATI.
Eu personal am trecut pe ROMPETROL, unde cea mai ieftina motorina este echivalenta cu cea mai scumpa de la MOL, adica are aceeasi cifra cetanica si aditiv (KEROPUR) in ea. Eroare pana in 2%....
Am 180.100 km si am alimentat doar cu motorina gata aditivata cu Keropur de la pompa, si nu am avut probleme la 1.5 - ul meu de 65cp.
79 consumati . nu ai luat in calcul litri ramasi in rezervor ( cel putin 6) , in caz de ai depuneri pe plutitor , acesta arata mai putin combustibil + furtul de la pompe cu aproximatie + motorina consumata cand pornesti motorul (aceasta nu este calculata de CB) + rotile pe 16 , toate adunate dau o eroare mai mica. Este evident ca exista o eroare , dar nu asa mare.
RăspundețiȘtergere~ 4-5 litri sa fie eroare.
pai in cazul meu eroarea este enorma :)
Ștergereexclus ce a ramas in rezervor, am resetat CB in momentul in care s-a aprins becul in bord si pana s-a aprins din nou dupa cei aprox 2000km. testul s-a efectuat in decursul a 7 zile la aproximativ aceiasi temperatura ambientala si in aceleasi conditii de drum.
daaar, in cateva minute tocmai urc un update, am mai facut un test si am ramas surprins de rezultat, cineva a avut dreptate si eu nu m-am asteptat de loc la acel rezultat :D
am si eu o problema la un logan 1.5 dci imi arata tot timpul full la motorina de la ce poate fi?
RăspundețiȘtergereprobabil a luat-o plutitorul pe ulei :(
ȘtergereSalut ! Am si eu o problema cu un logan 1,4 MPI fabricatie 2007,54000 Km parcursi. Am facut de curand un traseu extraurban de 50 km si mi-a consumat 15 litri de benzina,cand s-a aprins becul rosu am alimentat 11 litri am mai parcurs 1 km si am tras in fata blocului.la semaforul de dinainte de bloc am dat pe CB consum si am observat ca acesta creste cu 0,100 litri pe secunda .CB nu are consum instantaneu.La relanti merge rotund.Porneste usor. va rog ,ma poate lumina cineva ce a patit masina mea?
RăspundețiȘtergeres-a resetat CB-ul si a luat-o de la zero cu consumul. faptul ca stai pe loc consuma si inregistreaza acel consum. dupa doua, trei zile n-ai sa mai vezi acea crestere de consum la fiecare secunda ci la cateva minute bune
ȘtergereCred ca a patit altceva ! Aveam peste 100 km parcursi si se comporta ca si cum softul avea consum instantaneu.Am scos borna de la baterie, am motat-o la loc si s-a rezolvat problema cu CB -ul,dar ce a fost cu acel consum de 30% nu pot intelege?!
RăspundețiȘtergereDupa ce am demontat borna vad ca are un consum oarecum normal 11% in oras ceea ce nu e foarte rau!
Multumesc pentru ajutor!
Ai dat de cap erorii de calcul pe cb?
RăspundețiȘtergereEu am un Logan 1.5 dci 2008 85cp (versiune cb 7112) si bag 40 de litri la pompa si cand intra pe rosu ma trezesc cu 35 inregistrati pe cb. O fi o ceva defect sau asa face ea? Nu stiu daca merita sa caut problema.
am dat, da, am pus un update sub filmare :)
Ștergereconcluzia e ca CB-ul este aproximativ ca sa-ti faci o idee ce si cum si cam atat :)
nu am bagat peste cei 50 de litri... am resetat computerul de bord si are iar erori... am alimentat in total 100 de litri si imi arata 85 consumati, cu o medie de 4,8 la suta (in realitate media este 5,6 la suta).
Ștergerepai am pus un update cu o filmare, daca nu treci de cei 50litri(capacitatea rezervorului) cand alimentezi, nu o sa ai eroare sau o sa fie foarte mica
ȘtergereCum dau kilometri inapoi la ceasuri logan
RăspundețiȘtergererescriind chipul de pe ceasuri. vezi la tutorialul cu montat CB despre ce chip vorbesc. este acelasi chip cu computerul de bord
ȘtergereSalut Cris, am si eu o problema cu loganul meu, cand sting farurile se incuie usile, o fi vreun contact imperfect ? nu stiu ce sa cred. Cum pot remedia aceasta anomalie ? Multumesc si la mai multe tutoriale, sunt foarte utile. O zi buna !
RăspundețiȘtergeresalut, asta este o treaba de electrician, in niciun caz "un contact imperfect".
ȘtergereMultumesc Cris, am sa merg la service.
RăspundețiȘtergereSalut Cris. Pana la urma am rezolvat acasa problema, amscos mufa de la inchiderea centralizata care se afla in partea stanga, deasupra la ambreaj si am bagat-o inapoi, am observat ca nu s-a mai incuiat usile singure la stingerea farurilor. Am scos mufa, am curatat-o cu spray de contact si am introdus-o la loc. Sper sa nu mai am probleme. Am vrut sa dezvalui aceasta rezolvare poate ajuta si pe altcineva care intampina aceasi problema. Salutare si la mai multe tutoriale. Inainte sa repar s-au sa inlocuiesc ceva la loganul meu, urmaresc tutorialele facute de tine. Iti multumesc si multa putere de munca. Iti doresc o zi buna.
RăspundețiȘtergeretare-mi e ca tu ai scos mufa din UCH, nu din inchiderea centralizata :)
Ștergereciudat, inca n-am auzit pe cineva sa aiba probleme din lipsa de contact la UCH
am scos mufa aceea si nu mai mergea inchiderea, deci sigur este de la inchidere, este o mufa alba care intra intr-o cutie neagra (inchiderea centralizata).
RăspundețiȘtergeremufa alba din cutia neagra? astea cumva http://b.foto.radikal.ru/0604/0d6662e086ef.jpg ?
Ștergereeste UCH-ul
Cris ai mare dreptate, este mufa UCH am urmarit un tutorial facut de tine ''Activare alarma interna'' , si este aceasi cutie cu mufa pe care tu ai scos-o (UCH-ul). Eu nu prea ma pricep, dar am mers pe mana unui vecin ca aia este mufa de la inchidere. Apreciez mult munca pe care o depui pentru tutoriale, imi sunt de mare ajutor. O seara buna.
RăspundețiȘtergereDa aceea este mufa, si se afla in masina deasupra la ambreaj in stanga.
RăspundețiȘtergereAdica mufa alba nu cea neagra cu sageata rosie indreptata spre ea.
RăspundețiȘtergereSalut Cristi,
RăspundețiȘtergereAm si eu un Logan Laureate-diesel-2006,si vad ca nu imi mai arata la bord decat km totali , km la ora si cat km parcurg cu masina. Nu imi mai arata consumul instantaneu ,nici cat mai am de parcus pana la peco, si nici cati litri am consumat . Care ar fi cauza? Probleme cu calculatorul?
ori contact imperfect, ori defect CB-ul. nu stiu sa-ti zic o rezolvare :(
ȘtergereAndru Cristian poate fi un fir rupt! Mie mi-a facut un soarece o surprisa mi-a rost cablu de alimentare electrica de la pompa de stropit geamu CB arata decat km totali nu mai puteam sa vad nik alteva plus eroarea cu mufa Egr!
RăspundețiȘtergereSi Cris treaba cu rezervorul poate ar aveao mica eroare dar se fura la pompa!iti spun sigur asta! Am un Audi cand am venit acasa l-am umplut ochi ca de obicei cu tot cu rezerva tine 70 de litri! Candeste aprins becul min 64 si maxim 66 de litri intra! Cu un consum pe CB de 5,3 knd am ajuns in Timisoara mi-au intratin rezervor 63L am ramas umpic mirat rezervorul fiind aproape un sfert! Dupa accea am repetat chestia Timisora Germania cu un consum de 6.5pe CB la alimentare a8ci am avut o surpriza mia intrat pana in gura plin 61L deci de unde difereta asta? Stima!
RăspundețiȘtergerefilma unu cum facea plinul la un bidon de 5L si au intrat 6.5L :))
ȘtergerePentru ca asa e pompa facuta sa bage! Masina nu cred ca are o eroare mai mare de 100 ml la suta! Dar de fapt bagam 8.5 litri in loc de 10 si platim!
RăspundețiȘtergereMultumesc mult pentru ajutor si informatii
RăspundețiȘtergereSalutare. revin cu o intrebare,poate cam prosteasca... In mod normal becul de la rezerva trebuie sa se aprinda imediat dupa ce dispare si ultima liniuta? Intreb asta pt ca la mine am observat ca dupa ce dispare ultima liniuta mai merg aprox 500 de metri pana se aprinde becul...e normal sau nu ???
RăspundețiȘtergeresalut, ma crezi ca nu stiu? :))
Ștergeredaca erau cativa km, poat observam, dar 500m este cantitate neglijabila