Stiind din vechile experiente cu incercarea de a aerisi instalatia de franare dar fara succes, m-am pus pe cautatul unei scule mai ieftine ca sa-mi pot face singur schimbul de lichid de frana.
Am gasit doar scule profesionale de la 100 euro in sus si chiar nu-si justifica investitia in cazul meu. Dar Peja, un foarte bun prieten, mi-a dat un link de pe ebay cu acest Gunson Eezibleed, care mi-a ajuns acasa dupa 9 zile de cand am comandat-o. S-a dovedit a fi o scula ieftina si de efect. Nu este una profesionala si nu este perfecta. Nu etanseaza perfect scapand usor lichid iar acel conector nu inchide perfect pe valva si scapa presiune. Dar per total si-a facut treaba cu succes :)
Dupa cum spuneam si in tutorial, lichidul de frana ar trebui schimbat tot la 2 ani, maxim dupa 3 ani. In timp, lichidul de frana absoarbe umezeala si dupa 2-3 ani cantitatea de apa din lichid poate avea peste 5% ceea ce nu este deloc ok. In primul rand apare rugina pe instalatia de franare si in al doilea rand, la o supra incalzire a instalatiei de franare, apa din lichid ajunge sa fiarba si apar bule de aer care reduc considerabil eficienta franei.
Am gasit doar scule profesionale de la 100 euro in sus si chiar nu-si justifica investitia in cazul meu. Dar Peja, un foarte bun prieten, mi-a dat un link de pe ebay cu acest Gunson Eezibleed, care mi-a ajuns acasa dupa 9 zile de cand am comandat-o. S-a dovedit a fi o scula ieftina si de efect. Nu este una profesionala si nu este perfecta. Nu etanseaza perfect scapand usor lichid iar acel conector nu inchide perfect pe valva si scapa presiune. Dar per total si-a facut treaba cu succes :)
Dupa cum spuneam si in tutorial, lichidul de frana ar trebui schimbat tot la 2 ani, maxim dupa 3 ani. In timp, lichidul de frana absoarbe umezeala si dupa 2-3 ani cantitatea de apa din lichid poate avea peste 5% ceea ce nu este deloc ok. In primul rand apare rugina pe instalatia de franare si in al doilea rand, la o supra incalzire a instalatiei de franare, apa din lichid ajunge sa fiarba si apar bule de aer care reduc considerabil eficienta franei.
multimim de tutorial!>:D< esti cel mai tare!
RăspundețiȘtergereEu cred ca poti face asta si fara acea scula, facand una acasa respectand acelasi principiu tot prin presiune...si tot asa.... multumim inca odata!
Salutare all. Un tutorial util pt toata lumea. Multumim.
RăspundețiȘtergereIntrebari:
1. Nu era mai eficient schimbul de lichid daca intai scoteai prin presiune tot lichidul uzat si ulterior il introduceai pe cel nou? Este adevarat ca era mai mult de munca...dar nu mai amestecai lichidele.
2. Daca se fierbe lichidul de frana nu se evapora apa la 100 grade Celsius fata de 265? Se mai poate refolosii lichidul ulterior?
1. toata lumea incearca sa scape de aerul de pe instalatie si tu propui sa umplem instalatia cu aer :). gresit! la unele masini este suficient sa schimbi lichidul cum am facut eu si vor avea eroare in bord si vor fi nevoiti sa ajunga la service.
Ștergere2. adica sa fierbi lichidul ca sa se evapore apa? tu vorbesti serios? :)). eu n-as refolosi lichidul de frana
nu man ... omul a zis k in timpul mersului daca lichidul ajunge la 250 grade celsius.. apa nu se evapora ? :)
Ștergeresi unde dreaq se duce daca circuitul e inchis ermetic?
ȘtergerePai pe unde "s-a absorbit" :))
ȘtergereAs putea spune ca lichidul de frana isi pierde din proprietati mai mult datorita caldurii si timpului petrecutin instalatie ! Nu are treaba apa acolo. Daca intorci masina cu rotile in sus nu curge lichidul de frana. La batrana dacie curgea ca asa era sistemul de minim. Oricum buna treaba ! Ps. Vezi ca toti producatorii spun ca lichidul isi pierde din proprietati chiar daca masina sta. In fine.... multe pareri ... economia trebuie sa mearga! Stima !
Ștergereesti tare !
RăspundețiȘtergereFoarte tare! Multumim!
RăspundețiȘtergereP.S. Cineva se joaca cu o portiera, cine sa fie oare: COCOSUL?
al doilea cocos, posesorul masinii :D
Ștergerece ai facut monser? ti-ai pus motor pe benzina si ai schimbat nr. de inmatriculare?
RăspundețiȘtergeren-am inebunit, nu inca
ȘtergereBun tutorialul pentru necunoscatori!
RăspundețiȘtergereImi place....categoric e next level! Ai pus lichid ATE? Nu era albastru din cate stiu eu....Catre sfarsitul clipului, de ce injura baiatul in spate acolo?
RăspundețiȘtergeredupa cum se vede, e glaben lichidul.
Ștergeremda, se pare ca am uitat sa scot la montaj o partea... unde ma intreb daca am dat rec si mmai si ragâi asa putin :D
E haios cu injuratura....Si masina asta are brida aceea de prindere a cablului de acceleratie ..pfff....E bun Ate, nu a vrut proprietarul chestii "reising" gen Motul etc etc?
Ștergeremasina are vre-o 30.000km si e din 2004. deci ce reising? :)
Ștergerece legatura au km cu "reising-ul"? si a mea tot din 2004 este, insa nu ma pasioneaza reisingul.....ii cumpar doar piese premium
Ștergereprivind garantia lichidului de 2 ani nu cred ca mai e bun acelasi lichid din bidon peste 2 ani ca sa pui iara :))
RăspundețiȘtergerepe bidon scrie ca expira in 2017 dupa desigilare ;)
ȘtergerePentru aerisitor exista o cheie tubulara cu cot de 8
RăspundețiȘtergerecheia asta?
Ștergerehttp://imageshack.us/a/img22/7759/9ywu.jpg
http://imageshack.us/a/img823/8259/ulmj.jpg
hai sa fim seriosi, chiar nu este cheie dedicata pentru asa ceva
De obicei se foloseste o cheie inelara sau cotita. Ce fixa poate sa-ti alunece si sa busesti capul surubului.
Ștergereda, daca acea fixa este decalibrata/uzata sau surubul de aerisire este strans foarte tare sau intepenit. nu era cazul aici la nici una din variante ;)
Ștergeredar e bine de stiut in ideea ca altii se pun sa citeasca si comentariile pe aici :)
tot respectul pentru munca depusa, dar cu acest tutorial nu prea sunt de acord si sa-ti spun si de ce: eu unul nu m-as "juca" cu sistemul de franare. prefer sa dau cat o costa odata la 2 ani si sa ma duc la un service specializat care are aparatura profi si apoi pot sa merg linistit(nu cred ca intr-un asemenea service o astfel de operatiune costa o avere). stiu, o sa mi se spuna ca: 1. daca iti cumperi un astfel de dispozitiv, in timp o sa-ti scoti banii; 2. ca e placerea de a sti ca ai facut tu singur si ca n-ai mai fost la altul sa dai bani. sunt argumente care nu tin si consider ca siguranta si pana la urma viata mea valoreaza mult mai mult de atat. nu ma intelege gresit, e doar parerea mea personala. bafta in continuare!
RăspundețiȘtergereapai asta-i clar, daca nu te simti in stare pe ceea ce urmeaza sa faci, clar nu te joci cu franele :)
Ștergeredeci daca ti-as spune ca am demontat etrierul, scos garniturile si pistonasul, curatat de mizerie si rugina de pe pistonas, am remontat totul la loc, cum iti suna? am facut treaba asta acum 3 ani si de atunci am mai schimbat un rand de placute frana :)
scula se amortizeaza fix de la prima neprezentare la service pentru aceasta operatiune.
ai pus garnituri noi la pistonas,nu?rugina cu ce ai curatat-o?, ca aveai sansa sa dea lichid pe acolo!
Ștergeree si tu amu vrei toate detaliile :)
Ștergerenu filme un asemenea tutorial, prea mare riscul sa se apuce un necunoscator si moare dracu dupaia.
nu vreau sa filmezi,!!! vroiam sa stiu si eu cand m-o lasa etrieri,k am si eu un DCI leat cu al tau.
Ștergereinainte aveam o dacie si acolo cand umblam,puneam garnituri noi,dar daca curatam pistonul si avea multa rugina,nu prea mai etansa !
era prea putina rugina, nu a fost nevoie sa pun garnituri noi. spalarea am facut-o cu o carpa de bumbac si am folosit doar lichid de frana ca sa feec pana s-a dus toata rugina.
Ștergereetanseaza de 3 ani :)
pai dar de ce ai umblat acolo,ca parca ai schimbat etrieri,odata cu discurile ventilate,sau nu au fost noi?
Ștergeream schimbat de doua ori etrierii.
Ștergere1. am pus etrieri pentru discuri entilate
2. etrieri de van
primii etrieri erau SH si ca sa-i vopsesc trebuia sa-i duc la sablat, asa ca am scos tot ce insemna garnitura ca sa nu se deterioreze. asa am vazut rugina pe piston si multa mizerie in interior. cand mi-am luat etrierii de van, cei ce-i aveam pe masina au ajuns la altcineva pe masina.
etrierii de van i-am demontat la fel, urma sa-i vopsesc electrostatic si s-ar fi distrus garniturile.
https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/VopsitEtrieri
https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/VopsitElectrostatic
thanks pt.detali!,si pt.toate tutorialele care sunt foarte utile.tine-o tot asa!
ȘtergereSuper tare scula de aerisit,simpla dar eficienta.salutari de la deta :)
RăspundețiȘtergereSalut cristi cat a costat scula asta cu tot cu transport tot?
RăspundețiȘtergeream pus sus link catre ebay, pretul se poate schimba. 119 lei m-a costat pe mine, cu tot cu transport
ȘtergereSalut Cristi,
RăspundețiȘtergereBun tutorial si felicitari.Meseriasa scula.Aceeasi metoda o mai foloseam pe vremuri la vechea dacie...aveam un recipient de un litru,facut la strung cu stuturi...si functiona excelent.
Ma bucur ca si-a revenit cocosul !;-):-)
Buna treaba mestere si eu am sa imi iau o scula din aia ma intreb daca nu se poate folosi un compresor din ala electric portabil s-au mai bine metoda cu roata pe care nu as deseumflao presiunea marita doar grabeste treaba cel putin asa cred doar daca nu strica scula desi ma indoiesc in fine sper ca ai spalat zonele pe unde sa prelins lichid cel mai bine cu apa dupa cate stiu
RăspundețiȘtergereo sculele profesionale au reglata presiunea la maxim 2bar, deci nu trebuie mai mult de atat.
Ștergeresi daca mie la presiune mica imi scapa lichid, la o presiune maimare sigur imi strica scula si nu m-am riscat ;)
cat cost un schimb de lichid de frana facut la un service?
RăspundețiȘtergereSalut cristi cu un schimb de antigel cand o sa vii??
RăspundețiȘtergereO zi buna
cand o sa-l schimb
Ștergerece sfat mi-ai da daca vreau sa cumpar un logan ph2 second hand?
RăspundețiȘtergeresa nu fie lovit, sa nu fi avut reparatii majore... de preferat sa-l cumperi daca-i stii istoria
ȘtergereSa-l iei de la un proprietar nu de la "verisorul" proprietarului ...
RăspundețiȘtergereSucces !!
nu mai pui filme pe trfictube !?!
RăspundețiȘtergereti-am sters un comentariu identic adineauri. am sa pun cand o sa am timp, momentan am total alte prioritati
ȘtergereMestere spunem te rog unde si in ce manual de reparati intretinere al loganului s-au unde in afara de forumuri scrie ca trebuie inlocuit lichidul de frana si la cati km pt ca eu am un logan de 8 ani si nu lam inlocuit si nici nu am sezizat vrio schimbare in comportamentul franelor de intreb deorece nu am gasist nicaeri un site specializat in domeniu numai pareri al altor posesori de autoturisme si nici in manualul acela care se poate descarca de pe net azi am intrebat la dealeru Dacia de la mine din oras si ei spun ca se schimba doar la cerere s-au cand se intervine la sistemul de frana s-au patrunde mizerie accidental in instalatie nu vreau sa ma intelegi gresit iti apreciez munca si am de gand sa o fac doar ca pana acum nu am vazut nicaeri ceva oficial in domeniu
RăspundețiȘtergereCauta un proprietar care a luat masina de noua(ca sa aiba carte), si vezi in cartea masinii ca scrie acest lucru. Eu am carte si pot spune 100% ca scrie.
ȘtergereSi daca faci toate reviziile(Adica sa ai Carte Service) la Dacia si aia iti spun ca trebuie sa schimbi lichidul.
Ștergerenici n-ai cum sa simti diferenta de franare dupa 8 ani de utilizare, scaderea eficientei s-a facut progresiv in decursul acelor ani, timp in care te-ai obisnuit cu ea asa. chiar si daca schimbi lichidul de frana cu unul nou, nu prea ai sa simti diferenta penca trecerea de la rau l abine este mai putin sesizabila ca si trecerea de la bine la rau.
Ștergerenici nu trebuie sa-mi scrie in cartea masinii, pur si simplu am citit pe site-uri internationale unde se explicau proprietatile lichidului de frana. si n-am citit doar pe unul, ci pe mai multe. eu l-am schimbat prima data dupa 4 ani, gandeam fix ca si tine, nu stiam ca trebuie schimbat.
Multam domnu Cristi de raspuns deja am comandat o scula ca a ta pt 25 de dolari cu taxe incluse si am sa il schimb sper sa imi iasa la fel ca in filmuletul tau pt ca tu asa le faci sa para de simple de parca ma vad si eu cu lucru terminat la fel ca tine apropo vezi ca ai facut cateva greseli gramaticale si te urecheaza imediat domnu profesor Arici Andrei cel cu agramati si analfabeti apropo am o rugaminte de acum incolo pune un anunt pe aceasta tema ca sa stim ca ai corectori de opinie si scris corect probail acest Arici Andrei e unul cu 3 facultati care este vanzator de portocale pe undeva si e nacajit ca invat atata si numa cu scrisul garamatical a mai ramas in cap
ȘtergereSalut! Cristi, daca apare pe undeva rugina, indiferent pe unde dar cred ca pe sub masina am gasit pe http://www.daciashop.ro/Kelfos-mangiaruggine CONVERTOR RUGINA KELFOS, acest lichid te va ajuta foarte mult si te va scuti de multa munca. In tutorialele facute de tine pana acum ai prezentat in cateva locuri rugina aparuta pe ici pe colo si cred ca aceasta e solutia ideala! Bafta si sa ne traiesti o mie de ani! Cristi din Iasi!
RăspundețiȘtergeresunt mai multe solutii care "dizolva" rugina, dar nu stopeaza reaparitia ei :)
Ștergereoricum, multam de pont ;)
Cristi, spune-mi te rog pedala de frana a ramas tare dupa acest gen de aerisire?
Ștergereabsolut, asta era si ideea aerisirii cu eliminarea totala a aerului de pe instalatie ;)
ȘtergereScula de aerisit se pote cumpara si cu plata la livrare?
RăspundețiȘtergerede pe ebay sigur nu. dar ebay iti ofera protectie, daca produsul nu iti ajunge in termen de 45 zile, primesti banii inapoi sau iti poate trimite din nou produsul, la alegerea ta
ȘtergerePerefect. Nu mai dam atatia bani la mecanici :))
RăspundețiȘtergereMultumim de video !
Cristi, bine ca lasi pe unii sa scriu agramat pe aici si pun intrebari stupide, iar corectarea mea acelui analfabet n-o lasi, ca sa vada cat e de incompetent si face umbra degeaba pe pamant. Oare, asta are legatura ca multi nu mai iau BAC-ul?
RăspundețiȘtergereTu vorbesti de scris agramat ariciule ia uitate ce ai scris tu analfabetu lu mamica care a gresit ca nu te sufocat la nastere da crezi ca e cineva curios de lectiile tale de gramatica esti un frustrat care nu e bagat in seama nicaeri si iti versi fierea pe aici si de aia ai fost sters ca ai gresit locul in care sa dai lectii si sa jignesti nu te mai baga in seama gratis ca poate te gaseste un agramat si iti sparge boticu ala
ȘtergereAndrei: in caz ca n-ai observat, eu sterg toate comentariile care n-au legatura cu acest tutorial, ce-i drept, dupa ceva timp. dar daca apar posturi de genul acesta unde se cearta lumea total pe langa subiectul tutorialului si se incepe cu jigniri, sterg direct.
Ștergereps: eu maine dau bacul la mate, ieri am dat la romana
No daca acum iti dai bacul ai cazut in ochi ariciului de gramatica cu 3 trepte ca el credea ca ai cel putin 2 facultati si 2 mastere dupa judecata lui numa aceia sunt oameni si neaparat e nevoie de scoli inalte ca sa ai idei si sa ai o pasiune ca a ta el sa simtit jiganit cand eu am pus acea intrebare de mai sus pt ca eu eram curios sa vad si eu unde se recomanda de catre constructor aceasta operatiune nici prin cap nu mia trecut sa contest cea ce ai facut tu si nici nu cred ca cineva ar avea argumente pt asa ceva eu admir munca ta si nu consider ceva jignitor sa te intreb in amanunt de unde te inspiri pt anumite lucrari care le faci nu as fi pus asemenea intrebare daca gaseam pe undeva o brosura ceva care sa imi comfirme curiozitatea pt ca sunt convins ca si tu la randul tau intai ai studiat si dupa ai hotarat ce si cum acum iam dat din nou de lucru ariciului de servicu la corecturi
RăspundețiȘtergereSalut Cristi.
RăspundețiȘtergereAm o intrebare offtopic, dar n-am stiu unde sa gasesc raspuns. Cand schimbi antigelul trebuie dat scutul jos?
mai mult ca sigur da, iti trebueie loc de manevra pe acolo
ȘtergereSalut. M-am invartit pe aici insa nu am gasit sectiunea Contact. Un tutorial pentru inchiderea automata a geamurilor la blocarea masinii din telecomanda pe cand? Tin sa precizez ca nu am Logan insa cred ca s-ar putea aplica si la masina mea si in acelasi timp nu cred ca sunt singurul ce doreste un astfel de tutorial. Numai bine
RăspundețiȘtergeredaca pun sectiunea contact, se vor tripla mailurile primite intr-o zi. si asa primesc undeva la 50-60 zilnic.
Ștergeream modulul acasa, n-am reusit sa-l fac functional pe masina mea. sigur este bun, eu nu stiu :(
De unde l-ai achizitionat? Mai fac eu niste sapaturi,poate ii dau de capat
Ștergereokazii.ro , 60lei
Ștergeredaca-l vrei, da-mi un mail si ti-l trimit. eu am luat doua si n-am fost in stare sa-l fac functional :(
Dar stii pe cineva care a reusit? Sau e frectie la picior de lemn?
Ștergerebaiatul mi-a zis ca a vandut multe si nimeni nu s-a plans ca nu ar functiona. eu avand doua acasa si nu le-am dat de cap, consider ca sunt un looser :)
ȘtergereDifera lichidul folosit pentru logan cu ABS si fara ? sau e tot una ?
RăspundețiȘtergerema da-l dracu de lichid, amu nu o fi si asta diferentiat :)
Ștergerenu, sigur nu e, e acelasi lichid :)
mai putin si se intreaba lumea daca este benzina pentru masinile cu ABS si benzina pentru celelalte :)
cristi te ai complicat cu ala cu bidon,ei am facut asa ;
RăspundețiȘtergeredat jos capacul bidonului (lichid de frana)
si dat drumu la aerisitoare la fiecare roata ,am lasat din cel vechi pe fund 1,5 cm si apoi am umplut cu cel nou am mai aerisit o data sa mai scada ca sa nu trag cu seringa si gata ,am frane de ma duc taras.
fara pompe fara nimic.
si care parte din eliminarea aerului de pe traseu n-ai inteles-o? :)
Ștergeresi nu-mi spune ca n-ai aer pe instalatie penca iti garantez ca ai. tu ai folosit metoda gravitatiei si este foarte ok dar daca nu ai aer pe instalatie.
si aici nu este vorba despre faptul ca n-ai frane, ci de eficienta scazuta a lor.
baiatul cu masina din tutorial bloca rotile cand frana si avea aer pe instalatie. dar stia el ca frana nu mai e aceiasi cum o stia el si avea dreptate
AHAM
Ștergeresalve. daca asi aplica presiunea de 2bari direct asupra borcanului de lichid, oare ar functiona?
RăspundețiȘtergere2bar este presiunea corecta. scula folosita de mine nu stie 2 bar :)
Ștergeretotul e sa nu bagi aer pe instalatie :)
scula aia a ta face exact ce face si apasarea pedalei adica presiune deci inutila scula
RăspundețiȘtergeree bun, n-ai inteles absolut nimic din ce-am explicat eu in tutorial :)
Ștergerela o simpla apasare de pedala, chiar mai multe consecutive, n-ai sa scoti aerul de pe instalatie, niciodata.
Dai pace nu te obosi cu cei ce nu vor sa inteleaga ce ai vrut tu sa arati eu imi doresc o scula si nu reusesc sa ma inscriu pe E Bay nu stiu de ce. Vizionand filmul tau m-am hotarat sa imi fac una un capac de Venis este exact bun la filet pe pompa de frana 3 stuturi niste furtun transparent un furtun de la o pompa cu valava aferenta si sper sa mearga ce zici mestere daca merge cu gravitatia care majoritatea serviceuri o folosesc atunci sper sa mearga si cu ce voi face eu pe sambata il testez
ȘtergereNo me cristi nu mere un live facut de tine ?
RăspundețiȘtergereCRiS aici: ce live? nu ma prind :)
ȘtergereSal all. Am revenit. O intrebare in afara acestui subiect. Cum stii ca masina este ph2, ph1, etc.? Si care sunt diferentele dintre ele? Imi cer scuze daca sunt plitisitor dar sunt nou loganist. Multumesc. marceman11.
RăspundețiȘtergereVad ca nu tia raspuns Cristi probabil considera ca faci misto de el ph1 este din 2004 pana in 2008 fabricatie si ph2 este dupa pana la logan 2 cele face lift cum se mai numesc
Ștergerenu esti plictisitor, n-am avut eu timp si in urmatoarea saptamana o sa fiu plecat din tara.
Ștergerediferente intre loganl PH1 si PH2 o faci in primul rand la aspectul exterior, PH2 fiind de fapt un facelift al primului logan PH1.
din fata se poate observa diferenta de sigla dacia si bara restilizata
logan PH1 http://goo.gl/3wCM2
logan PH2 http://goo.gl/XrJoq , http://goo.gl/pTLzT
din spate se vad modificari majore la capota, stopuri si bara.
logan PH1 http://goo.gl/WZXEj , http://goo.gl/ffsaK
logan PH2 http://goo.gl/pTLzT , http://goo.gl/X6LPL
sper ca n-am gresit vre-un link
salut eu am stricat filetul in etrier strangand ca nebunu aerisitorul. ce pot sa ii fac
RăspundețiȘtergereschimbi etrierul, eu as aas face. dezmembrari auto
ȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergerecand am vazut scula ta mam gandit poate pot sa mi-ofac,am incercat am folosit un bidon super glue doua furtunuri si un capat din ala de prins.
Din fericire aveam un capac care se potrivea la borcan si totul a mers perfect.
si eu m-am gandit sa-mi fac singur scula, dar din lipsa de timp am preferat sa o cumpar
ȘtergerePt cei care vor o scula cu acelas efect va spun ce am folosit eu azi si a mers super un capac de la Vanis se potriveste perfect pe rezervorul pompei un flaon checeap de Univer de 750 ml capacu este diametru destul de mare in care se poate pune un stut pt aer si introduce un furtun de instalatia de la spalat parbriz o sonda de la ori ce sprituitor de spalat geamurile ca si sonda in flacon cu furtunul de la sprituitoare se potriveste perfect sin lasa sa iasa lichid pe langa el mai aveti nevoie un furtun can de 1,5 m cu o valva de unflat rotile am testat pana la 2 bar rezista toata treaba linistit dar am folosit 1,5 bar de la o roata e suficient ca sa schimbi tot lichidul doar o jumate de bar a scazut din roata in rest am aplicat aceasi metoda ca si in tutorial eu va doresc spor la treaba puneam o filmare dar nu am cum fara acordul lui Cristi si nici nu vreau s-al supar
RăspundețiȘtergeresalut Sorine trimite si mie te rog filmarea vreau si eu sa fac instalatia de schimbat lichidul de frana,nu am putut sa comand de pe Gunson Eezibleed,nu ma pricep te rog sa trimiti pe scrabgica@yahoo.com multumesc.toata stima pentru Dl Strulea
Ștergeresunt sigur ca am scris ca se poate pune filmarea... nu stiu ce s-a intamplat. nu ma supar deloc
Ștergereeu am masina din 2005 si nu a fost schimbat niciodata si daca calc putin mai energic frana blochez imediat rotile, deci nu i-a scazut eficinta prea mult. dar sunt convins ca mai trebuie schimbat.
RăspundețiȘtergeream mai scris despre asta, nu insemna ca nu vei avea frana ci ca nu este eficienta. baiatul la care i-am schimbat lichidul, calca frana si ii blocau rotile. dar imediat dupa schimbarea lichidului, s-a schimbat radical comportamentul franarii si asta din cauza eliminarii aerului de pe instalatie.
Ștergeresi totusi, calcand pedala de frana crezi ca nu ajungea presiunea la 1.5 bar?
RăspundețiȘtergerePrietene am impresia ca tu din filmul lui Cris nu ai inteles mare lucru sistemul sub presiune de aer are rolul de a inpinge constant lichidul vechi afara totodata aerisind sistemul cand tu prin pedala nu ai o presiune constatnta asupra sistemului riscand patrunderea aerului in sistem plus ca singur nul poti aerisi fara acesta scula numai prin metoda gravitatiei care dureaza ft mult iar 1,5 bar ai nevoie minim ca sa iti iasa lichidul afara iar daca nu vrei sa iti cumperi un asemenea aparat poti sa iti faci unul ft simplu cum l-am descris eu mai sus garantat si verificat de mine ieri functioneaza inpecabil
Ștergereai mai mult de 2bar pe instalatie cand calci pedala. dar in momentulin care deschizi aerisitorul, intr-o fractiune de secunda o sa ai zero bar in instalatie si ai reusit sa misti bula de aer 1-2cm. pana inchizi aerisitorul si calci din nou pedala, aerul se ridica in sus, deci ai facut fix o pula. tu fa schimbul cum stii, nu te lua dupa noi astia care am inteles cum sta treaba.
Ștergeresalut, Cris!
RăspundețiȘtergereAi spus in video ca apa din lichid ajuta la ruginirea unor piese din instalatie, nu? In cazut asta lichidul de frana (care este coroziv) nu ar trebui sa actioneze la fel?
in afara de eficienta scazuta la franare nu vad alta problema cu apa din lichid. lamureste-ma, te rog.
ms
Salut Cristi!
ȘtergereIndraznesc sa am curajul de-a cuteza sa iti propun sa imi comanzi si mie o scula identica, tu avand deja cont e-bay,pay-pal si experienta mai ales.
Se intelege ca pretul va fi modificat in sus(oboseala,timp pierdut si toate alea).
Daca da astept de la tine
Cele bune!
Buna.
ȘtergereLichidul de frana nu provoaca ruginirea. El se mai folosea si la deblocarea suruburilor intepenite. Cristi se referea la faptul ca lichidul curs pe suprafetele vopsite produce exfoliere.
In ceea ce priveste eficienta franarii, pedala devine elastica, roata pe al carei traseu se formeaza vapori devine ineficienta, daca circuli pe un traseu montan folosind intens frana, circuitul se incinge provocand vapori, se creaza presiune in circuit ajungand pana la blocarea rotilor.
Va spun asta din experienta avuta cu un partener de concediu prin 1988. Ajuns in service, i-au schimbat garniturile arse dupa 200km de mers chinuit cu franele blocate si lichidul de frana si totul a fost ok.
Anonim: lichidul este coroziv dar nu ataca componentele din care sunt facute subansamblele de la frana. in schimb lichidul prinde o tenta rosiatica in timp iar in interiorul etrierului am gasit rugina.
ȘtergereAnonim: da-mi un mail si o rezolvam, fara nici o problema
eadu_p65: no ca la asta nu m-am gandit :)
Tu prieten drag, (16:17)...mi-a fost dor de tine:)
RăspundețiȘtergereSalutare Cristi,
RăspundețiȘtergereDetin un logan 1.5 dci 65 cp fabricatie 2006 si as vrea sa te intreb care este consumul minim respectiv consumul maxim inregistrat de tine atat urban cat si extraurban.
Numai Bine!!!!!
maine pun un tutorial pe tema asta
Ștergerecristi help! cand deschid pagina de ebay :"http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0&_nkw=Gunson+Eezibleed&_sacat=0&_from=R40" imi apar nu mai putin de 5o de produse . te-as ruga sa postezi linkul exact al produsului achizitionat de tine altfel patesc ca la turbo timer .....multumesc
RăspundețiȘtergerepai daca puneam link-ul exact, expira dupa ceva timp. de la ei am luat eu http://www.ebay.com/itm/Gunson-Eezibleed-French-/121110055008?pt=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item1c32b8c860
Ștergeretrebuie mentionata neaparat ordinea rotilor - (la tine ordine nu este corecta) - se porneste intotdeauna de la circuitul cel mai lung (roata dreapta spate) si termini cu roata stanga fata. este un lucru important!
RăspundețiȘtergerenu neaparat avand in vedere ca schimbul lichidului este sub presiune
Ștergereare dreptate Florin,se incepe cu treaseul cel mai lung,terminand la cel mai scurt,nu trebuia sa scoti cu seringa lichidul din borcan,pui un litru lichid nou si scoti 1 litru lichid,atunci este ok
Ștergereadica sa combin lichidul vechi cu lichidul nou din pahar? esti sigur?
Ștergereda-mi o explicatie de ar trebui sa incep cu traseul cel mai lung, eu stiu si nu din auzite.
nu combini deloc lichidul nou cu cel vechi,prin presiune undeva la 2 bari cel nou impinge lichidul vechi afara,o explicatie de ce se incepe cu traseul cel mai lung este ca cantitatea de lichid vechi este mai multa la roata dreapta spate,defapt eu asa fac la clientii mei (am un service) cu un dispozitiv automat de inlocuire lichid frana de aici http://www.sculeauto.com/detaliiproduse.php?id=1752.Regula asta o stiu demult dar nu cred ca afecteaza cu ceva daca incepi de la alta roata doar ca trebuie scos mai mult lichid,oricum bafta cu tutorialele sunt excelente!
Ștergeremultumescmult am comandat si eu unul .
RăspundețiȘtergereHei CRiS imi plac foarte mult tutorialele tale continua
RăspundețiȘtergeredar numai daca ai face ceva cu piese din motor ar fi si mai ssuper
Salut, loganul din tutorial, este echipat cu ABS?
RăspundețiȘtergereMultumesc
nu, este varianta de logan in curul gol
ȘtergereNu puteri confectiona asa ceva?
RăspundețiȘtergerehttp://www.youtube.com/watch?v=U456sLceKp0
clar puteam, dar presupunea materiale care nu le aveam si oricum trebuia sa le achizitionez. asa ca a fost mai simplu sa cumpar scula
Ștergere
RăspundețiȘtergereAvantaje : Dacă există apă în sistemul hidraulic de frânare, apa este preluată de lichidu de frână şi împiedică formarea cristalelor de gheață în conductele de frână şi cilindri de frână. Funcţia hidraulică de transmisie este astfel asigurată şi la temperaturi joase. Se reduce pericolul formării bulelor de abur deoarece nu se poate controla apa pură în cilindrul frânări roţii.
Dezavantaje : prin colectarea apei punctul de fierbere al lichidului scade în continu.
Aparate de testare ale lichidului de frână. Aceste aparate pot fi împărţite după modul de funcționare : în tester conținut de apă şi tester punct de fierbere .
un singur lucru a gresit acest mecanic,cand a desfacut aerisitorul din spate stanga nu a reusit sa stranga aerisitorul la timp si a scos furtunul afara de pe aerisitor desi trebuia sa stranga aerisitorul pana cand acel furtun era in sticla de juma de litru ca lui ia tras aer :)
RăspundețiȘtergerete referi la mine? daca instalatia era sub presiune, cum putea sa traga aer?
ȘtergereDraga Cristi, nu s-a observat bine din film, dar punte de spate era suspendata sub amortizoare,si prin asta se simula ca sta pe roti,sau era sub prag, si puntea spate era "in aer"...
RăspundețiȘtergerenu conteaza deloc pozitia rotilor. pe spate era lasat subb arc pe butuci, ca si cum avea rotile puse. eu le-am leasat pe butuci din motive de siguranta
Ștergere..si eu m-am gandit ca trebuie montati butucii sub arcuri, deci masina sa fie in pozitia normala,pentru ca sa fie deschis acel repartitor de pe puntea spate..
Ștergeremi se pare ca oricum trece lichidul in spate si daca este ridicata sus, nu inchide de tot repartitorul
Ștergereastazi am schimbat si eu lichidul de frana la logan diesel, si singurul lucru care nu prea s-a potrivit este ca mi-a intrat cam 900ml de lichid,prin aceeasi metoda,..poate am mai pierdut nitel tot pe linga capac,dar oricum a inghitit ceva lichid. Oare sa fie din cauza ca sa dus si spre pompa de ambreiaj, ca am vazut un furtun care duce de la vasul cu lichid de frana la pompa de ambreiaj, sau sa fie ca a inghitit si prin compartimentele de la ABS...??
Ștergerecompartimentele ABS? maindoiesc :)
Ștergeredar foarte posibil din cauza pompei de ambreiaj. normal era vreo 500ml, dar si eu ca sa fiu sigur ca am schimbat tot lichidul, las sa curga mai mult si asa am ajuns pe la 700-750ml
Salva Crysty,
RăspundețiȘtergereEu am schimbat tot lichidul de frână la 1,4 mpi cu abs la 1,5 dci cu abs si la un dci fara abs la toate folosind aceeași metodă simplă și foarte foarte eficientă prin cădere, dar trebuie să fii 2 oameni și foarte multă atenție. Exact cum ai făcut tu cu un furtun dintr-ăla de perfuzie și o sticlă ca să nu umpli de lichid că e foarte coroziv.Am dat drumul pe la un aerisitor până curs aproape tot lichidul din vas dar acolo tb sa fii atent ca are 2 compartimente si daca pompa ia aer nu le mai faci frane pe vecie, alimentezi cu lichid nou vasul plin si dai drumul pe la fiecare aerisitor în parte până vine lichid nou (se vede diferența liniștit la culoare cand apare cel nou).Am achiziționat în schimb o vaselină prin cei de la mercedes careia i se spune forch si pot spune ca e magnifica, speciala ptr sistemul de frânare cu care am uns toate garniturile si piesele mobile din cilindri si etrieri ptr ca i-am demontat de tot si pot sa-ți spun că are frâne ca atunci când a ieșit din fabrică.....
Cn nu e de acord că lichidul de frână pierde din proprietăți nare nici-o treabă cu mecanica, lucru de care s-au convins și cei cărora le-am schimbat lichidul de frână.......
eu n-am zis ca nu schimbi ok lichidul folosind gravitatia, dar esti sigur ca nu ai aer pe conducte? penca folosind gravitatia, sigur nu elimini aerul
Ștergeresigur nu are aer.....
RăspundețiȘtergerehttp://www.youtube.com/watch?v=04DZuyzAQDQ
RăspundețiȘtergerese incepe de la dr spate , stg spate , dreapta , stanga, aerisirea la roti. dar este f ok si modul acesta la prb ta
sal , un tutorial cu scimbat termostatu la 1,4 exista ?
RăspundețiȘtergerela mine inca nu
RăspundețiȘtergereAm căutat puțin pe situl tău ... și poate că știi și tu că :
RăspundețiȘtergerecel mai solicitat tutorial e cel de schimbare ANTIGEL.
Cred că ți-ai crește numărul de vizionări cu un astfel de tutorial. :). Nu că ar fi nevoie ... dar iar vine timpul rece... in curand ! Toate cele bune și mulțumim pentru eforturile tale. Și eu sunt adept open source !
Ca sa fi facuta ca la carte schimbul de lichid de frana, trebuia sa golesti tot lichidul vechi pe urma sa speli cu alcool tehnic instalatia de franare,dadeai jos toate aerisitoarele, bagai aer cu presiune pe la pompa ca sa iasa tot alcoolul si pe urma puteai sa bagi lichidul de frana nou. Si nu trebuie sa iti faci griji in privinta aerului, caci cu scula de aerisit pe care o ai linistit faceai aerisirea, ii mai rau de cei care fac aerisirea la pedala.
RăspundețiȘtergeremanevra asta presupune mai mult de 1 litru de lichid frana.
Ștergerein plus, te contrazic in problema aerului. la cei cu ABS daca ajunge aer prin pompa, au cam sfeclit-o. la multe masini schimbatul de lichid frana, chiar daca au facut-o ca mine, trebuie sa intre cu laptopul si sa reseteze ABS-ul
Am si eu o intrebare foarte importanta. La cele cu ABS conteaza vascozitatea?? Merge si lichidul de frana cu vascozitate de 1400 mm2/s????
RăspundețiȘtergereasta cu vascozitatea nu o stiam :)
ȘtergereMultumesc si recomand cu incredere schimbarea lichidului de frana.
ȘtergereDatorita acestui tutorial am schimbat lichidul de frana si va zic ca dupa aproape 6 ani se simte o schimbare la franare
Ca tot e vorba de lichide...acum cateva zile mi s-a aprins martorul de la servodirectie (masina se afla in mers), si volanul se misca mai greu decat de obicei. Prima oara am verificat bateria,gandindu-ma ca servoul e consumator destul de mare si poate nu mai e buna bateria,insa multimetrul imi indica 14.3,ceea ce cred ca e bine. Acum masina se comporta destul de ciudat...becul de servo se aprinde cand vrea el.Sa fie cumva de la lichidul de servo? Dar am citit ca lichidul de servo nu are voie sa "dispara"...Ma poate ajuta cineva cu un sfat?Am un seat ibiza 2003...
RăspundețiȘtergerepai cauti recipientul cu lichid servo si verifici nivelul. sau poate ai servo electric si fute ceva buha acolo
ȘtergereMersi mult de raspunsul rapid. Am impresia ca lichidul de servo este undeva in partea de jos,sub baterie...Nu stiu daca am servo electric sau nu.Oricum,e normal sa se piarda lichidul?
Ștergerenu, nu este deloc normal sa pierzi lichidul servo.
ȘtergereAm completat lichidul de servo.Era gol rezervorul acela.Acum mai trebuie sa aflu decat din ce cauza s-a golit. :)) Am citit ca multe seaturi au problema asta.
ȘtergereCa orice lichid, lichidul de servo trebuie schimbat o data la cativa ani pt ca isi pierde din proprietati... eu am schimbat lichidul servo deoarece am observat o culoare maroniu spre negru si parca nu mai avea aceeasi vascozitate.... pot sa spun ca servo sa imbunatatit foarte mult... e foarte simplu de schimbat si e pacat sa nu se schimbe.. plus ca risti sati arzi pompa...
ȘtergereSalut Cristi.
RăspundețiȘtergereVreau o parere sau un sfat de la tine, la o pbroblema.
Am fost la itp si inspectorul mia zis ca frana de serviciu nu functioneaza, adica nu am frane deloc pe spate. Frana de mana functioneaza iar cea de serviciu nu.De unde poate fi si cum sa procedez?
Multumesc. Marius
ai omis un lucru foarte important: ai sau nu ABS?
Ștergerecel mai sigur nu ai ABS ceea ce insemna ca repartitorul de pe spate este blocat. poti sa te bagi sub masina, dai cu wd40 din abundenta in timp ce misti manual de repartitor. in felul asta este posibil sa-l deblochezi.
daca nu-l deblochezi, recomand schimbarea si reglarea lui la un service specializat, in nici un caz acasa
Salut Cristi.
RăspundețiȘtergereScuze ca nu am precizat, dar nu am ABS, am un logan fabricatie 2006.
Cind dau cu wd40 scot burdufu sau nu?
Multumesc frumos.Marius
pai nu stiu exact ce e pe acolo, eu n-am avut probleme la repartitor.
ȘtergereCristi prima data trebuia scos cu metoda asta de aerisire lichidul vechi deci trebuia golit complet sistemul si ulterior completat cu lichid nou si aerisit cu metoda ta
RăspundețiȘtergeresi cei care au ABS cum mai aerisesc sistemul daca ajunge aer in pompa?
Ștergereodata ce ai golit instalatia, e greu sa elimini tot aerul
Cris, poate reusesti sa ma ajuti cu un sfat.. dupa un drum mai lung apa (antigelul defapt) se incalzeste pana la 6 liniute in bord dupa care la vreo 5-10 min scade inapoi la 4 , dupa un timp iar urca si tot asa... cei de facut?:(
RăspundețiȘtergerela mine apa trece de la 2 linii la 4 linii cand ajunge la temperatura la 85 grade, parca. daca fluctueaza 1-2 grade, joaca si liniile la tine in bord.
Ștergeredar din cate am inteles, chestia asta se intampla din cauza de masa insufucienta intre motor si caroserie
salutare,am loganul din 2006,1.6mpi,105000 .nici pana in momentul de fata nu am schimbat:lichid frana,antigel,ulei servo,freon AC.le-am testat periodic,lichidul frana si antigelul cu acele aparate si au dat valori bune.ce considetati si voi?cum sa procedez,sa le schimb ca trebui?nu s-a diminuat cu nimic manevrabilitatea masinii.esti tare cristi,bravo.Marius
RăspundețiȘtergerepai in decursul a 8 ani ma indoiesc ca ai fi simtit o diferenta, diferentele fiind mici si insesizabile.
Ștergerefacem un pariu ca lichidul de frana care il scoti de pe conducte este maroniu? adica cu impuritati datorate ruginii? rugina apare din cauza apei prezente in lichidul de frana. e simplu de testat, pui un furtun, pui pe cineva sa calce pedala si slabesti aerisirorul. este suficient ca sai vezi culoarea. daca este galben deschis ca uleiul de gatit, este perfect, nu trebuie schimbat :)
freonul nu-si pierde proprietatiile, doar scade usor eficienta AC-ului. sunt sigur ca ai putin lipsa acolo.
uleiul servo nu poti spune ca are uzura, nu este supus la frictiuni si temperaturi ca uleiul din cutie sau de la motor, deci e ok, zic eu.
antigelul in timp isi pierde din proprietati, nu mai raceste destul de eficient si nu mai are aceleasi proprietati de ungere(neceasre pompei de apa). ca sa fiu mai concis, antigelul are data de expirare scrisa si pe bidonul in care se vinde, maxim 2-3 ani.
multumesc pt raspunsul promt,voi incerca sa merg sa le inlocuiesc.
RăspundețiȘtergerete-ai gandit cumva sa creezi pe site o sectiune unde,noi ,cei care te urmarim sa putem posta din poze,filmulete cu modificarile noastre ca sunt sigur ca sunt.multumesc si toate bune.
pagina aceasta este de fapt un blog de la blogger.com, poate adauga cineva ceva doar daca are drepturi si asta ar trebui sa dau drepturi la fiecare in parte...
Ștergeredar exista sectiunea Contribuitori http://www.tutorialelogan.ro/p/de-la-prieteni-adunate.html
cand mi-a trimis cineva un material ok, fie ele poze sau filmari, le-am pus acolo ;)
Am rezolvat-o si eu cu improvizatia asta http://imageshack.com/a/img571/8898/luij.jpg
RăspundețiȘtergereMerci Cris!
din seria intretinere si pentru ca roman :)
ȘtergereDaca vreau sa schimb lichidul de frana la un logan cu ABS cu motorul oprit prin metoda pedala sau folosindu-ma de gravitatie am sanse sa aerisesc bine instalatia de franare? Am citit pe net mai exact pe forum la daciaclub despre alti proprietari de logan cu ABS care au reusit sa aeriseasca instalatia de franare prin metoda pedala sau prin gravitatie. Stiu ca am varianta sa ma duc la service sa-mi bage lichid de frana cu presiune in instalatie si sa o aeriseasca, astfel facandu-mi franele calumea dar ma costa bani. Asa ca ma gandesc ca poate reusesc sa inlocuiesc lichidul de frana acasa prin metodele mentionate mai sus. Noul lichid pe care vreau sa-l pun este exact ce ai folosit tu in tutorial.
RăspundețiȘtergerefolosind gravitatia, vei schimba lichidul de pe instalatie, dar nu vei elimina posibilul aer. daca esti mutumit de frane in acest moment, dupa schimbarea lichidului vei avea aceleasi frane
ȘtergereAșa cum lichidul de frână își are importanța lui,în a fi schimbat la timp,așa cred că ar fi o idee excelentă cu un tutorial de schimbarea uleiului in cutia de viteze. Stimă și respect pentru tutorial.
RăspundețiȘtergerecu schimbatul uleiului in cutie e dubas. sanse maxime sa apara un vajait dupa aceasta operatiune. desi eu l-am schimbat o data si nu s-a intamplat nimic atunci, nici o diferenta.
ȘtergereCris, de cateva zile, cand franez puternic roata dreapta fata scoate un huruit ciudat, nu afecteaza capacitatea de franare , dar de la ce suna asa?la franari normale nu se aude nimic.
RăspundețiȘtergereori ai placutele si discurile prea uzate, ori placutele adera foarte bine la discuri.
Ștergerein cazul meu, face exact ca la tine, doar ca la mine de la frane animalice si supraincalziri, placuta se dezintegreaza si adera la discul de frana.cateva zile bune huruie la orice franare si ast adin cauza ca materialul de placute il gasesti si pe disc(zic eu), da rnu sunt foarte sigur :)
cel putin la mine dupa doua, trei zile de mers normal, acel sunet dispare
ce diametru au tamburi la logan 2005
RăspundețiȘtergerenu stiu ce diametru au tamburii.
Ștergerenu scriu public numarul de telefon. ma contactezi pe mail
Salut, nu stii de ce imi oscileaza turometrul cand tin pedala de frana apasata? imi scade turatia cu 1 liniuta mica , iar cand las frana revine inapoi.... ce pote sa aiba ?
RăspundețiȘtergereprobabil ai 1.4mpi sau 1.2 16v. cnad calci pedala de frana, consumi curent, porneste servo frana, alea alea. toate influenteaza direct motorul.
Ștergeredai drumul la ventilatie de la zero direct pe treapta 4 si o sa faca la fel.
Saal, de un timp am observat ca la o franare brusca la viteze mici 20-30/h fara sa se blocheze rotile se aude pe o parte un huruit , un sunet de "apa" :)) la viteze mari nu am problema... oare sa fie de la placute?
RăspundețiȘtergereposibil prea uzate, da. dar nu neaparat, si eu aveam problema asta si era pur si simplu din cauza placutelor care aderau foarte bine la disc.
ȘtergereAm gasit in RO scula respectiva daca mai intereseaza pe cineva: http://www.sculeauto.com/detaliiproduse.php?id=2368
RăspundețiȘtergerela aceiasi bani o iei si acum de pe ebay :)
Ștergeredeci clar merita din romania
Cris,cum pot da de tine? Sunt si eu tot din Timisoara, si as dorii sa imi schimbi si mie lichidul de frana, tot un logan ca si al tau am si eu.
RăspundețiȘtergeretocmai ai dat de mine :)
Ștergereeu nu sunt mecanic auto, deci degeaba ai ajunge la mine.
Pff..pai as vrea sa-mi schimb acum lichidul de frana, il am si cumparat doar ca nu am sculele necesare. Ok multumesc oricum !
RăspundețiȘtergerePoți schimba lichidul la fel de ușor înlocuind scula cu o persoana care să îți toarne lichid de frână încontinuu in vas in timp ce tu faci operațiunea la fiecare roata
Ștergeregresit! schimbarea prin metoda gravitatiei nu elimina bulele de aer de pe conductele de frana.
Ștergereprin presiune, lichidul are o viteza mai mare de scurgere si impinge bulele de aer afara
Salut Cris, am o intrebare legata oarecum de subiect. Masina este un logan mcv 1,5 50kw 2008 237000 km la bord. Astazi am plecat la cumparaturi prin oras, masina a mers ok , am ajuns acasa dupa o ora si am hotarat da plec in provicie in vizita la rude. La 10 minute de la plecare am ramas fara ambreiaj, pedala de ambreiaj era moarta, insa cea de frana era tare. Am inceput sa cercetez si am constatat ca lichidul de frana era putin sub minim. Am sunat un coleg si am adus masina in oras , unde am completat cu lichid de frana. Colegul a spus ca a luat aer instalatia si de aceea nu mai am ambreiaj. A scos siguranta de pe cilindru receptor de ambreiaj care are o siguranta in forma literei OMEGA si prin pedala am aerisit circuitul. Am consumat cam 300 ml iar pedala de ambreaiaj a devenit ferma si am putut actiona ambreiajul sa schimb vitezele. Am inspectat vizual sa vad daca am pierderi ( furtune sparte sa altceva ) dar nu am vazut nimic, ramane sa urmaresc sa vad daca mai scade lichidul. Intrebarea este daca operatiunea de aerisire facuta este ok si daca ai mai intalnit problema asta?
RăspundețiȘtergeresalut, prin uzuarea placutelor de frana, a ferodourilor, a discurilot de frana si a tamburilor, nivelul lichidului de frana scade, este absolut normal. si da, sunt sanse mari sa ramai fara ambreiaj din acest motiv
ȘtergereAdevarul este spre rusinea mea ca nu am mai verificat nivelul la lichidul de frana in ultima jumatate de an. Acum functioneaza ca inainte pedala de ambreiaj, am sa tin sub observatie nivelul lichidului de frana.
ȘtergereMultumesc pentru raspuns.
Salut Criș
RăspundețiȘtergereAm și eu o problema în legătură cu frânarea lA Logan 1.6mpi cu abs. Când apăs pedala de frana se duce până la jumătatea foarte ușor și frânează un pic, iar dacă vreau să mai apasă se apasă foarte greu. Care ar putea fi problema
salut, cel mai probabil ai aer pe instalatie, mult aer
ȘtergereSalut Cristi! ma scuzi ca te deranjez, dar poti sa explici care e motivul pentru care colegul de mai sus "ale523" a ramas fara ambreiaj de la aer pe instalatia de frana? eu chiar nu pricep, ambreiajul functioneaza cu lichid de frana, sau au pompa comuna, care e faza?
RăspundețiȘtergereSi inca ceva Cristi, loganul tau(identic si al meu) are ambreiaj hidraulic?Mersi!
Ștergereesti tu sigur ca ai o masina identica cu a mea?
Ștergerepe logan sunt doua versiuni de ambreiaj, mecanic si hidraulic. ambreiajul hiraulic foloseste lichidul de frana
salut Cristi,
RăspundețiȘtergerevechi si eficient tutorialul...
i-am schimbat de curand plcutele la masinuta mea, si apoi am schimbat si lichidul; inca nu a facut 10 ani; probabil ca mie in fabrica mi-au pus un lichid mai special, care a lucrat foarte bine fara sa am vreun fel de probleme cu franarea; pana cand am aflat dintr-o intamplare ca de fapt lichidu a expirat de doua ori, teoretic....
stiu ca in tutorial ai spus clar ca nu se baga aer in instalatie, numa ca eu am vrut sa fac altfel, sa nu amestec lichidul vechi cu cel nou...nu ma intreba de ce ce nici eu nu stiu sa imi raspund;
scula am realizat-o destul de simplu, scapa un pic de aer dar nu e problema...cred...
cu instalatia goala, rezervorul umplut normal, apoi vasul cu suficient lichid sa nu bage aer, i-am dat presiune sa impinga in instalatie...iesit aer de la fiecare aerisitor, apoi coloana de lichid fara bule, cred la o viteza suficienta, ca vedeam bulele mergand prin furtun, apoi nu mai erau bule deloc...am inceput cu roata cea mai departata...dupa ce am terminat operatia cu scosu bulelor, am testat, si .....dezastru... pe asfalt uscat nu scartaie deloc desi rup pedela...
unde s-o fi ascuns aerul? o fi trebuind sa dau presiunea si mai mare din aerisitor, sa mearga cu viteza mai mare? puntea spate a fost in aer...adica repartitorul neactionat...am repetat operatiunea cred cu viteza mai mare la aerisitor, nu a iesit aer decat doua bulisoare mici de tot...inca nu am testat, insa m-a desumflat de tot
in pompa poate ramane aer ?am vazut ca nu are aerisitor...vreo idee cum sa dreg busuiocu?
RăspundețiȘtergeremi-a mai ramas de aerisit o roata, si din cele trei, de la una a iesit putin aer, de pe spate; oare doua trei bulisoare de aer sa faca atat dezastru in sistemul de franare ???
RăspundețiȘtergereVorba aia "You are fuckted". Ai aer pe instalație grupa mare...
ȘtergereObligatoriu aerisit până scapi de tot aerul de pe instalație. Cum? Nu știu răspunsul corect în cazul tău, dar îți țin pumnii
asa am zis si eu,insa dupa cat a deformat placutele, cred ca e destula forta pe discuri, insa fiind oglinda doar o treime din suprafata, practic nu avea ce sa tina...asta e concluzia finala..daca am adresa de mail, iti trimit poze, poate ca nu ai vazut vreodata placute noi si chinuite...pe mine tre sa recunosc ca m-au impresionat....
Ștergereasa este... asa am intuit si eu...da inainte de asta m-am gandit ca nu o fi dracu chiar asa de negru...si uite asa, ma uitam cu parere de rau ca vanturam lichidu prin conducte si nu ies bulisoarele...
RăspundețiȘtergereoameni buni, nu faceti ca mine
Prima dată de aerisește pompa de frână, dupaia treci la roți. Asta e tot ce știu.
Ștergereproblema e mai buboasa...din cauza ca nu merg prea mult cu masina, are 9 ani si 80 si ceva de mii km....rugina mi-a mincat din discuri si pe exterior au cu 1.5mm mai putin, deci suprafata activa e doar 1/3...restu a fost rugina....
RăspundețiȘtergeredeci ma fac cu discuri noi.....
am incercat sa aerisesc din nou....nu iese nici mama bulelor...desi cred ca sunt inuntru...nu stiu cum sa aerisesc pompa, da ma gandesc...
ce n-as da sa am si su un garaj si mai mult timp....
imi mai dau o sansa...schimb discurile, placutele sunt noi.... mai fac din nou o aerisire, si daca nu...mai schimb din hobyuri....
greseala facuta: fortare placute noi pe discuri neconforme...dupa vreo 10 frane de la 80 la 20 , fum si temperaturi, materialul de crictiune de la o placuta a sarit cu totu...partea metalica s-a deformat....celelalte placute s-au tocit pe partea exterioara mai subtire a discului....concluzia e ca instalatia nu mai are aer.
RăspundețiȘtergereinlocuire discuri, placute ->frane ok, vedificate cu mila, asa cum scria pe hartia din pachet...a nu se forta inainte de 150mile....
inlocuire si ferodouri, nu era chiar musai da la montarea dupa verificare unu s-a dezlipit....
in concluzie, nu schimb din hobiuri.
greu nu e, trebuie insa multa atentie ...
si tot respectul pentru Cristi, pentru rabdarea de a filma...e lucru mare....
wow! este bine ca in final ai rezolvat
ȘtergereAm citit pe forumul logan ca placute noi pe discuri uzate cer rabdare pana se acomodeaza una cu alta,,,,
Ștergerenu stiu ce temperatura dezvolta la franare, dar suruburile de la roata abia le tinem in mana. ma gandesc la garnitura, cum s-o fi simtit saraca...am luat altele noi, nu le-am pus....cica nu ar fi la fel de bune ca alea din fabrica...vad si eu daca pierd lichid...pompa am aerisit-o pe la conductele de sus...nici o bulisoara...
RăspundețiȘtergeresa nu schimbi garniturile daca nu este necesar! sanse mari sa ajungi sa schimbi etrierii din cauza de uzura si sa fie inca ok garniturile
Ștergerefranele merg bine, fara probleme, fara pierderi de lichid, ca inainte;
RăspundețiȘtergerefrana de mana nu prea tine, in sensul ca nu se blocheaza daca incerc sa plec de pe loc. in panta nu se duce la vale.
ferodoueile puse sunt tot trw, marca care era si inainte...aftermarchet, putin diferite fata de uzina (scris trw in loc de stantat)
daca as fi intins mai mult furculita aia din piulita, ar fi atins de tamburi... am lasat cat sa nu atinga cand invart roata libera; am strans si din piulita de la maneta;
nu au cum sa fie montate gresit, nu cred ca functioneaza chestiunea cu autoreglaju care compenseaza uzura ferodourilor...
parerea mea e ca nu cred ca trebuie sa plece pe asfalt cu rotile scartaind de pe loc; cred ca e suficient sa tina in panta... dati-mi o parere
va multumesc...