Pages

Curatat noroiul de la aripile fata

Cand am descoperit prima data noroiul ala gramada la mine, am curatat tot luna si bec si in acel moment nu mi-a trecut prin cap sa filmez. L-am descoperit din cauza ca vroiam sa dau jos aparatoarea de noroi care era rupta.
Am comandat aparatori de noroi si intre timp am cautat si o modalitate de a purja acea locatie cat mai simplu cu putinta si fara modificari prea mari. Avand aparatoarea de noroi in mana si am vazut acea gaura de drenare a apei si a mizeriei, asa ca am decupat carenajul de aripa in dreptul acelei gauri din aparatoare. La inceput nu mi-a prea placut ideea, ma gandeam ca pe acea gaura o sa intre si mai mult noroi. In plus, banuiam ca noroiul este specific masinilor cu aparatori de noroi, dar nu este asa. Masina socrului avea 6 ani vechime si 62.000km cand a cumparat-o si nu a avut niciodata montate aparatori de noroi, dar namolul cu galeata era in aceiasi locatie.
Este simplu de intretinut acel loc, doar deschideti usa si cu presiune de apa se spala foarte usor, de preferat de fiecare data cand spalati masina, asa nu are timp sa se adune noroiul acolo. In timp ce spalam noroiul la masina din tutorial, era si socrumiu la mine si m-am uitat la masina lui, foarte curata in acel loc. M-a vazut ca inspectez si mi-a zis ca el spala saptamanal masina si niciodata nu  uita sa le precizeze celor de la spalatorie sa de-a un jet de apa si pe acolo.
Unii au avut surprize eco in acel loc.


Nici cu Chevrolet Kalos nu ne este rusine :)



74 de comentarii:

  1. Chiar zilele trecute ma uitam si ma gandeam ca ala e un loc in care se aduna noroi si ma gandeam sa spal bine.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu am facut asta de vreo 3ori se strange mult noroi in acel spatiu din cauza aripei de plastic care nu este etans si permita sa intre toate bazaconiile orcum bravo pt filmare

    RăspundețiȘtergere
  3. iooooi ce urata e masina aia !!

    RăspundețiȘtergere
  4. ce zici de un tutorial despre cum sa scapi de rugina de pe discul de frana ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este foarte simplu, folosesti zilnic masina si surpriza, nu apare rugina pe el

      Ștergere
    2. este folosita zilnic crede-ma.dar nu stiu de ce au inceput sa apara mici urme de rugina.tin sa mentionez ca recent a fost masina la revizie..

      Ștergere
    3. unde anume ai rugina pe disc? pe marginea lui exterioara/interioara sau pe partea unde freaca placutele?

      Ștergere
    4. pe marginea interioara a discului.

      Ștergere
    5. daca nu rugineste pe partea unde calca placuta de frana, nu e nici o problema. in orice alta parte acea rugina o sa apara, inevitabil. orice tratament ii aplici, se distruge in momentul in care franezi si se supra incalzeste discul.
      cei de la Brembo aveau ceva lac aplicat pe disc care se ducea la primele franari unde freca placuta, iar in rest ramanea ca si protectie impotriva ruginii. cel putin asa se laudau, nu stiu cat de fiabil era acel lac.
      cert e ca nici rugina nu este buna, dar doar daca este in mai multe straturi, impiedica racirea discului.

      Ștergere
    6. aha.incepusem sa ma ingrijorez.multumesc pt sfat.:)

      Ștergere
  5. Ai vopsit fetele de usi ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut Cristi, nu-i eroare de proiectare. Carenajele rotilor, au un piciorus care le tine distantate de baza aripii si astfel, nu se mai face noroi. Problema e ca la multe loganuri, n-au fost montate bine carenajele si nu mai avea loc suficient apa cu nisip sa se scurga.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. interesant, la loganul la care am filmat, caenajul se mula perfect pe tabla. de fapt, pe o scurta bucata de aprox 2cm era o distanta de aproape 2mm

      Ștergere
    2. Postul 85, pag 5, primele 2 poze http://www.loganclub.ro/forum/cum_facem_sa_nu_mai_intre_nisipul_si_sa_stea_intre_prag_si_aripa-t15791p5.html

      Ștergere
  7. 1. dacia quality
    2. loganul din filmare este cocalarit grav... :)

    Cristi, multumim pentru tutorial!

    RăspundețiȘtergere
  8. La mine anu trecut acolo imi crescuse niste burieni ziceai ca sunt rasaduri de rosii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. haha trebuia sa le lasi acum adunai recolta..

      Ștergere
  9. Salut cred ca prietnul tau umbla la arat cu ia de e asa pamant negru pe acolo adica a fost buna treaba sa sti ca multi nu s-au gandit sa spele pe acolo chiar am vazut in parcare cateva Loganuri mai vechi si aveau rugina in acea zona precis era plin inauntru cu noroi banuiesc ca cel din filmare este un mpi s-au un dci pana in 2006 fabricat

    RăspundețiȘtergere
  10. Dupa ce am vazut tutorialul m-am dus la masina sa ma uit prin gaura de la deschiderea usii sa vad cat noroi am si este plin de noroi si la aripa stanga si la cea dreapta. Am aparatori de noroi exact identice ca la masina din tutorial le am montate pe masina de cand o am si are aproape 29.000 km facuti. O sa ma apuc de scos noroiul cand o sa vina caldura pt ca acum ploua. Bun tutorialul Cristi! Nici nu m-am gandit cat noroi poate intra acolo si in timp ruginesc pragurile.

    RăspundețiȘtergere
  11. Namolul e bun de ceva? Nu e terapeutic? :)) De aia nu se mai gasea nisip pentru drumuri iarna trecuta?1 Strangem noi toti Loganistii? :))

    RăspundețiȘtergere
  12. eu cum de nu AM GANDIT pana acum sa desfac asa ca sa scot noroiul ? ma duc sa dau cu spray antirugina pe neuroni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Bai esti prost? E intrebare retorica adresata inginerilor Dacia!
    Vara trecuta iesea de acolo o plantuta mica, cu doua frunzulite. Am crezut ca s-a agatat de undeva si cand colo ia rasarise din ghiveciul ala.
    Rahat! Ma duc sa demontez masina!
    Mama lor de inginerii lu' peste!

    RăspundețiȘtergere
  14. cred ca e o problema la primele loganuri. eu am din aprilie 2008 si niciodata n-am spalat in aripa acolo, masina a vazut numai drumuri 'unul si unul' si am si aparatori de noroi exact ca in filmulet. m-am uitat ieri de curiozitate, se vede tabla curata, pic de noroi... probabil carenajele mai noi au loc prevazut de scurgere.

    RăspundețiȘtergere
  15. Salut Cris, ce zici de montarea unui modul "Coming Home - Leaving Home" e mult mai bun decat faza cu plafoniera. sault

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe mine nu ma ajuta deloc, acasa am garaj, la servici masina este parcata dupa colt...

      Ștergere
  16. In legatura cu noroiul, stati linistiti, nu este singura masina cu aceasta problema! Si la BMW este exact la fel... si va spun asta din vazute, nu din auzite

    RăspundețiȘtergere
  17. salut cris,cum pot sa montez niste boze pe spate la un logan?

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut Cristi , chiar vroiam sa te intreb unde crezi ca mia crescut o planta cu frunze minuscule , deja ai gasit locul , eu am pus un pic de spuma dupa ce am curatat , alte sfaturi ca sa nu se mai adune noroi ???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cureti des cu apa. eu am taiat plasticul ala acolo si nu s emia aduna. din cand in cand dau cu apa

      Ștergere
  19. confirm si eu faza cu planta. am zis ca o sa crap de ras cand am vazut ditai "rasadul" acolo. la masina de serviciu aceeasi problema (fabricatie 2007). la loganul meu nu-mi amintesc sa fi avut probleme cu pamantul (fabricatie 2008).

    RăspundețiȘtergere
  20. Salut Cristi..mi-ar placea tutoriale pe modelul berlina 1310..dar ideal ar fi sa aibe acelasi "narator"..daca nu,pe unde crezi ca as putea gasi? poate nu sunt prea indraznet sa iti propun sa dedici cateva minute de filmare si pentru batrana doamna.. :) respect

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ar trebui sa am o asemenea masina ca sa fac un tutorial si nu am. am avut si nu voi face greseala sa mai am in viitor :)

      Ștergere
  21. UN LUCRU NU S-A PRECIZAT ,EU AM REZOLVAT OARECUM PROBLEMA .ACEL NOROI SE ADUNA FOARTE MULT DE LA ACEA SCURGERE CARE VINE DE LA PARBRIZ DACA O SA DATI ACEA PLASA DE LA BAZINUL DE LICHID DE PARBRIZ O SA OBSERVATI CA SUNT DOUA SCUEGERI CU O FORMA CIUDATA CARE CULMEA SE SCURG EXACT IN ACEA DIRECTIE SI LA PLOAIE TOATA MIZERIA DE PE MASINA PARBRIZ SI FRUNZE ADUNATE IN ACEA ''CUVA ''SA ZICEM SE SCURGE PRIN ACELE SCURGERI DIRECT LA ARIPA .EU AM MONTAT DOUA FURTUNE SI AM SCHIMBAT DIRECTIA ACELOR SCURGERI SI SE VEDE DIFERENTA MULTUMESC .SILVIU GALATI

    RăspundețiȘtergere
  22. Cris arata bine masina cu interiorul negru cu rosi si jantele alea mari...seamana umpic cu ata! :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Salut,pentru operatiunea asta trebuie data roata jos sau merge si daca doar viram roata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. merge si doar daca virezi roata. eu trebuia sa filmez si am nevoie de spatiu :)

      Ștergere
  24. as vrea sa-mi pun la masina niste arcuri tari, dar sa fie la fel de lungi ca cele stoc. asa am si garda la sol mare pt denivelari, dar voi avea si stabilitate imbunatatita. gasesc eu asa ceva? ca la o prima cautare pe google nu prea am vazut...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. arcuri sport presupune garda joasa obligatoriu. de logan n-ai sa gasesti.
      daca nu's montate pe masina, sunt la fel de inalte(aproape), la montarea pe masina arcurile sport se pliaza spirele si din acest motiv coboara.
      te cam prinzi din poza care spire se pliaza http://www.daciashop.ro/arcuri-amortizoare/arcuri/arcuri-sport-Eibach
      comparativ cu arcurile stoc http://www.daciashop.ro/arcuri-amortizoare/arcuri/arc-fata-logan

      Ștergere
  25. Mihai:

    Cris ai idee daca as schimba sigla aceea cu una model nou se va potrivii???
    Multumesc anticipat:)

    RăspundețiȘtergere
  26. Salut. Azi am verificat și eu locul de la aripile față și am avut o surpriză plăcută. Pe stânga era curat iar pe dreapta puțin nămol cam jumate de ou. Asta după 6 ani și aproximativ 50 000 km. După ce am văzut ce a fost acolo m-am speriat.

    RăspundețiȘtergere
  27. Salut. Scuze de off-topic, imi poate spune cineva cum se schimba pompa de benzina din acel ansamblu de plastic. Cum se desfac acele furtune si mai ales cu se pun la loc. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  28. Mereu cand spal masina si dau cu jetul de apa acolo iese noroi si ma intrebam de unde iese atat de mult noroi....acum am inteles de unde
    Multumesc mult cristi

    RăspundețiȘtergere
  29. pentru vopse la usi ai folosit ceva specia cum le-ai vopsit??? mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vopsea ordinara din magazine auto. inainte de vopsire, plasticul a fost degresat si dat un strat de primer

      Ștergere
  30. la mine nu e nimic ,ma m uitat azi ,dar nici pic de pamant si am si aparatori,al meu e 2007

    RăspundețiȘtergere
  31. la fel si la mn e curat, curat si tot 2007. si nikiodata nu am dat k jet de apa sau sa dau jos plasticele.

    RăspundețiȘtergere
  32. Recomand si eu sa curarati mizeria ce se aduna acolo. Eu ieri m-am uitat si, surpriza, niste furnici si-au facut "casuta" acolo :))

    RăspundețiȘtergere
  33. Am observat problema asta cand mi-a crescut iarba in pamantul adunat acolo.

    RăspundețiȘtergere
  34. logan 2004 fara aparatori de noroi, 2 frunze si cateva fire de praf pe acolo...

    RăspundețiȘtergere
  35. Bun tutorial, insa daca la 3-4 luni bagi jet de apa prin interiorul masinii, la baza usii si insisti circa 4-5 minute scapi de desfacut si alte chestii.

    Cand nu se mai vede apa murdara e klar ca ai scapat de el, LOL>

    RăspundețiȘtergere
  36. Foarte bine ca ai postat asa ceva,voi face si eu aceasta operatiune.

    Masina din imagine are discul de frana prins in 2 surubele,altele au decat 1 singur....oare apar probleme daca iei disc cu 2 prinderi si il prinzi decat in 1?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acel sau acele suruburi au doar rolul de a tine fix discul ca atunci cand dai roata jos, s anu pice. discul efectiv este sustinut de janta care este stransa cu piulite sau prezoane

      Ștergere
  37. pacat ca nu prea are dotari masina aia si ca are motor doar de 1.4 ca e foarte bine aranjata si cu mare gust :>

    RăspundețiȘtergere
  38. dar in videoclipul asta tu nu ai geamuri electrice , iar in celelalte tutoriale am vazut ca ai . de ce ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in acest tutorial nu este masina mea. la minutul 7:16 se vede numarul de masina al lui Vali :)

      Ștergere
  39. jeturi cu presiune, jeturi scurte de apa pe la imbinarea aripei cu pragul si asteptati sa curga mizeria...repetati pana se curata. ca in tutorial la min 2:35

    RăspundețiȘtergere
  40. salut cristi la aripi nu ai avut probleme cu rugina?

    RăspundețiȘtergere
  41. nu de mult am loganu din 2005 si am rugina la aripi spate cred ca e si sparta tabla ce zici sa le fac la tinichigerie sau sa schimb aripile?mersi

    RăspundețiȘtergere
  42. Si la Cielo exact aceasi problema

    RăspundețiȘtergere
  43. Salut!
    Am si eu un logan din 2005 benzina, am incercat sa dau jos plasticul de la carenajul din fata si nu am reusit, am rupt un clips/surub d-ala de plastic (creca sunt modelul pe origine), cum naiba sa le dau jos? sa le rup pe toate si sa mi iau de schimb altele, vad ca tu ai ceva improvizatie niste suruburi puse, nu stiu, dati mi si mie o idee cum e mai bine sa procedez

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut,
      https://www.tutorialelogan.ro/2012/11/schimbat-carenaj-roata-fata.html

      Ștergere
  44. m am uitat, dar vad ca eu am diferit, unde tu ai avut torx de 20, eu am un plastic ca dopurile acelea de alaturi tot din video numai ca mai mic, nah o sa vad si eu maine/luni ce gasesc pe la magazine, mersi

    RăspundețiȘtergere