Schimbat lichid de frana

Stiind din vechile experiente cu incercarea de a aerisi instalatia de franare dar fara succes, m-am pus pe cautatul unei scule mai ieftine ca sa-mi pot face singur schimbul de lichid de frana.
Am gasit doar scule profesionale de la 100 euro in sus si chiar nu-si justifica investitia in cazul meu. Dar Peja, un foarte bun prieten, mi-a dat un link de pe ebay cu acest Gunson Eezibleed, care mi-a ajuns acasa dupa 9 zile de cand am comandat-o. S-a dovedit a fi o scula ieftina si de efect. Nu este una profesionala si nu este perfecta. Nu etanseaza perfect scapand usor lichid iar acel conector nu inchide perfect pe valva si scapa presiune. Dar per total si-a facut treaba cu succes :)
Dupa cum spuneam si in tutorial, lichidul de frana ar trebui schimbat tot la 2 ani, maxim dupa 3 ani. In timp, lichidul de frana absoarbe umezeala si dupa 2-3 ani cantitatea de apa din lichid poate avea peste 5% ceea ce nu este deloc ok. In primul rand apare rugina pe instalatia de franare si in al doilea rand, la o supra incalzire a instalatiei de franare, apa din lichid ajunge sa fiarba si apar bule de aer care reduc considerabil eficienta franei.


Curatat, reglat frana de mana si saboti spate

Initial am inceput filmarea acestui tutorial cu intentia de a schimba sabotii de frana. Dar am constatat ca sabotii mei, dupa 105.000km, inca's in stare execeptionala, doar aproape jumatate uzati.
Dar daca tot am demontat totul pe acolo, am testat un spray de curatat frane de la TRW, m-am laudat cu ultima achizitie, o cheie dinamometrica si cel mai importanat, am reglat sabotii spate care influenteaza direct functionalitatea franei si a franei de mana.
La mine, acel sistem de autoreglare este intepenit si nu mai functioneaza deloc. Acest lucru simtindu-se direct la buna functionare a franei de mana, implicit a franei de picior. Daca inainte de a face acest reglaj frana de mana se simtea pe la al treilea dinte si puteam bloca rotile spate doar daca trageam de levier pana la plafon, acum eficienta franei de mana se simte de la primul dinte, la dintele patru/cinci deja blocheaza rotile.



Si dupa vreo 5 ani si aproximativ 40.000km, in urma unei vizite la ITP unde mi-au spus ca diferenta de franare intre roti pe spate este foarte mare si frana de mana e cam degeaba, am decis sa dau jos tamburii si sa reglez din nou sabotii. Soc si groaza... Am montat la loc, am cumparat saboti noi si asta a fost, acum se simte ca franeaza diferit.

Bec cu led de 30W P21W BA15S ceata spate

Daca tot am achizitionat acest bec cu led de 30W pentru al treilea stop de frana, era pacat sa nu-l testez si pe stopul de ceata spate. Dupa cum se poate vedea in filmare, diferenta este cat se poate de clara, nici cel mai mic dubiu :)


Curatat noroiul de la aripile fata

Cand am descoperit prima data noroiul ala gramada la mine, am curatat tot luna si bec si in acel moment nu mi-a trecut prin cap sa filmez. L-am descoperit din cauza ca vroiam sa dau jos aparatoarea de noroi care era rupta.
Am comandat aparatori de noroi si intre timp am cautat si o modalitate de a purja acea locatie cat mai simplu cu putinta si fara modificari prea mari. Avand aparatoarea de noroi in mana si am vazut acea gaura de drenare a apei si a mizeriei, asa ca am decupat carenajul de aripa in dreptul acelei gauri din aparatoare. La inceput nu mi-a prea placut ideea, ma gandeam ca pe acea gaura o sa intre si mai mult noroi. In plus, banuiam ca noroiul este specific masinilor cu aparatori de noroi, dar nu este asa. Masina socrului avea 6 ani vechime si 62.000km cand a cumparat-o si nu a avut niciodata montate aparatori de noroi, dar namolul cu galeata era in aceiasi locatie.
Este simplu de intretinut acel loc, doar deschideti usa si cu presiune de apa se spala foarte usor, de preferat de fiecare data cand spalati masina, asa nu are timp sa se adune noroiul acolo. In timp ce spalam noroiul la masina din tutorial, era si socrumiu la mine si m-am uitat la masina lui, foarte curata in acel loc. M-a vazut ca inspectez si mi-a zis ca el spala saptamanal masina si niciodata nu  uita sa le precizeze celor de la spalatorie sa de-a un jet de apa si pe acolo.
Unii au avut surprize eco in acel loc.


Nici cu Chevrolet Kalos nu ne este rusine :)



Bec cu led de 30W P21W BA15S al treilea stop de frana

In sfarsit mi-a venit becul P21W 30W rosu pentru al treilea stop de frana si este fix ce mi-am dorit :). Multam Liviu!
Ce nu am precizat in filmare, becurile de pe pozitie/frana sunt tot becuri cu led, cele de 16W. Am sa revin cu o filmare in care voi compara becul cu led de 30W de pe al treilea stop de frana cu becurile de la pozitii/frana cu filament. Rezultat il stiu de pe acum, este cat se poate de clar, dar totusi voi filma :)