Pages

Bec led W5W 7,5W

Mi-a trimis Liviu sa testez noile becuri cu led W5W de 7,5W, o nebunie de bec! Daca vrei lumina pe pozitie fata, fi sigur ca acest bec este solutia, chiar o sa ai lumina. Din pacate nu mi-a trecut prin cap sa testez cum se vede la plafoniera, dar sunt convins ca stiu deja raspunsul :).


Bec led semnalizari galben soclu PY21W 16W

Liviu mi-a spus ca o sa aduca pe viitor si aceste becuri cu led PY21W de 16W, le-a adus si mi le-a trimis la test. Am fost multumit de ele si am decis sa le pastrez. Tot ce este mai bun pentru  masina mea :)
O sa ma intrebati de ce sunt cu bastonul dupa mine, rani vechi de acum doi ani.


Montat incalzire in bancheta spate

De mult aveam in plan sa pun incalzire si in bancheta spate. In fiecare dimineata duc copilul la scoala si nu-mi pica deloc bine ca eu sa incalzec oO-le si lui sa-i fie rece.
Asa ca am achizitionat un set de huse cu 100lei si m-am pus pe treaba. Din fericire pentru voi, o sa stiti din prima cum sa le implementati, nu o sa lucrati 3 zile cum am facut eu :)
In tutorial am uitat sa precizez ca folosesc aceiasi siguranta de 15A pentru toate incalzirile, scaune fata si banchete spate.
Intre timp am gasit si incalzire universala care vine cu toate firele, mufele, butoane, manual de instalare la pachet si se poate achizitiona de pe Hanora.ro.

Am facut poze si desenat cu maiestrie in paint cum functioneaza instalatia de incalzire de pe Logan. Se poate vedea aici.


Schimbat carenaj roata fata

Acum ceva timp in urma am dat jos bara fata ca sa identific un zgomot care persista in fata masinii. Am mers intr-un test de vre-o 3-4km. Cand am ajuns acasa si am vazut cum carenajul era topit de la frecarea cu rotile, imi venea sa-mi smulg parul din cap.
Desi doar cel din dreapta a fost afectat grav, am decis sa le schimb pe amandoua. Asa ca am achizitionat ambele carenaje noi, plus cele doua capace de jos din "colt". Fiind de la loganul PH2, as spune ca totul s-a potrivit aproape perfect, mai putin surubul care se prindea sus in bara fata. Pentru suma totala de 130lei, eu zic ca a meritat.


Montat modul impuls pentru geamuri

Cand am pus tutorialul Legat pe plus permanent ridicare/coborare geamuri, m-ati inebunit cu intrebarea "de ce la mine merg geamurile singure la o singura apasare de buton". Asa ca Tudor v-a sarit in ajutor si a construit acest modul cu impuls care face acelasi lucru ca si butonul original, adica geamurile urca si coboara la o simpla atingere de buton.



Modul intermitent pentru al treilea stop de frana

Am achizitionat modulul de la Tudor, el fiind comercializat aici. Eu unul consider ca este util, atragi atentia soferului din spatele tau ca franezi.
Daca mai ai si becuri cu led sau doar leduri pe al treilea stop de frana, este combinatia ideala!
Evident, vor aparea si argumente contra cum ar fi faptul ca soferul din spate in loc sa franeze instinctiv, o sa stea pe ganduri oare ce-o avea ala din fata de-i beculesc becurile intermitent. Si eu gandeam la fel, asta pana am vazut ca modulul ramane aprins dupa ce palpaie de cateva ori, ulterior nefiind deranjant pentru soferii din trafic.




Intre timp, Tudor Madalin a ajustat acest modul ca sa poata fi folosit si de cei care vor sa foloseasca becuri normale cu filament, lumina degajata fiind mult mai aproape de cea cand este alimentat continuu. Asta deoarece nu toata lumea vreasa achizitioneze un bec cu leduri care nu este neaparat foarte ieftin. O imbunatatire in plus adusa acestui modul, ce nu am precizat in filmare, este numarul de pulsari, dupa cum se poate vedea si in filmare. La prima apasare a pedalei de frana modulul pulseaza de mai multe ori. Daca la scurt timp apesi din nou pedala de frana, numarul de pulsari scade considerabil tocmai ca soferii care sunt in spate sa nu fie distrasi si nici sa nu fie suparator la ochi, ceea ce este un mare plus. Mai exact, cu cat este timpul mai scurt intre apasarile pedalei de frane, numarul de pulsuri este tot mai mic.

Imobilizat cablu frana de mana

De ceva timp a inceput sa se auda un sunet pe spate. Desi initial ma gandeam ca sunt praf telescoapele spate, au si ele 100.000km, totusi banuiam ca este de la cablul de frana de mana. Tot am sfatuit pe unul altul ce sa faca sa elimine sunetul produs de acest cablu, dar mie nu mi-a facut nimeni :))
Asa ca mi-am facut curaj si in 30 minute am rezolvat foarte usor problema.

Bec led marsarier de 11W P21W BA15S

Liviu mi-a spus ca pentru acest bec am nevoie de masca de sudura, nu l-am crezut :D
Asa e, daca-l mai combin si cu becul de ceata, la masina in spate ii  ramane soferului radiografia pe scaun.
Acest bec P21W soclu BA15S de 11W chiar este ce trebuie si sunt foarte multumit.


Montat distantier roata

Desi in tutorial am spus ca le am de 2 ani, de fapt le am de mai bine de 3 ani sus pe masina. Sunt fabricate de firma SCC, specializati in fabricarea de distantiere, amandoua au sub 500g, au inel de centrare si le-am achizitionat de la www.logtuning.ro.
Odata cu aceste distantiere am achizitionat si prezoane mai lungi ca sa compenseze grosimea distantierelor si pretul total pe 2 distantiere cu tot cu prezoane am platit undeva la 80 euro.
Am testat distantiere de 10, 15 si 20mm. Le-am invartit fata/spate de le-am ametit. Eu avand roti de 16", cu cele de 20mm, pe fata imi dadea grav de tot in caseta de directie. Cu cele de 15mm inca se simtea urat in caseta de directie iar cu cele de 10mm se simtea ca forteaza caseta de directie, dar acceptabil. Asa ca am renuntat la distantiere pe fata.
Cu cele de 10mm pe spate, aproape nu simteam ca le am. Cu cele de 20mm imi freca putin in aparatorile de pearipi, eu avand 205/55/16 cu nu stiu ce ET si asta doar cand eram incarcat si pe denivelari  mari.
Asa ca dimensiunea castigatoare a fost cea 15mm. Nu freaca niciunde indiferent cat sunt de incarcat,aspect este, stabilitate este si chiar am testat daca nu cumva este prea aderent spatele siimi fuge prea usor fata. Spre surprinderea mea, masina chiar este mai echilibrata, daca inainte spatele fugea fara nici un efort, acum trebuie sa schimb centrul de greutate spre fata ca scape spatele. In viraje tot spatele are tendinta de a fugi, dar imediat dupa el fuge si fata. Deci cand e sa se duca pe p***, se duce cam toata deodata, nu o mai ia spatele primul.
Avand in vedere ca le am sus de mai bine de 3ani, insemna ca sunt foarte multumit de ele si de comportamentul masinii de cand le-am montat.
Bine inteles ca distantierele se comporta diferit. ET-ul jantei, dimensiunea si calitatea cauciucurilor afecteaza diferit fiecare masina. Loganul are 2 feluri de jante de tabla 15", cu ET50 si ET43. Cele cu ET43 au punctul de prindere mai catre interior, deci janta iasa mai in exteriorul masinii cu aproximativ 1cm. Din start comportamentul loganului este diferit cu respectivele jante.
Nu ma intrebati cum se va comporta masina voastra cu diverse dimensiuni de distantiere deoarece eu chiar nu stiu.


Bec led ceata de 11W P21W BA15S

Nu ca as fi fost cumva nemultumit de becul cu led de 7,5W, dar nesesizand o diferenta de luminozitate comparativ cu becul stoc, m-am orientat catre un bec cu led de o putere mai mare. Asa ca am apelat la  Liviu care mi-a recomandat P21W soclu BA15S de 11W.
Din filmare nu se vede atat de tare diferenta intre cele 2 becuri, dar acest bec de 11W este ce trebuie, nu vreau sa mai incerc alte becuri, fie ele si mai puternice :)


Schimbat burduf planetara exterior, partea stanga, 1.5 dci

Inainte de toate, trebuie sa precizez ca aceasta manevra este posibila doar la loganul 1.5dci, benzinarele au alt model de planetara!
M-am trezit cu pete de vaselina pe carenajul rotii, m-am uitat pe brat si se vedeau stropi de vaselina, deci clar doar de la burduf planetara poate fi. Am achizitionat burduful si dupa 2 saptamani am gasit timpul necesar sa ma apuc de treaba. Acel burduf s-a dovedit a nu fi ceea ce imi trebuia, asa ca am folosit un burduf universal care nu prea statea bine pe pozitie din cauza constructiei.
Ma asteptam sa fie mai usor, nestiind efectiv de ce o ma lovesc in timpul schimbarii. Dupa cum se vede in film, m-am lovit de de mi-au ramas vanatai :)


Update decembrie 2012: asa arata burduful dupa doua luni, totul este pe pozitie, burduful nu s-a deformat si nu se vad pierderi de vaselina pe capul de planetara, ci doar foarte putina vaselina scursa pe planetara, nesemnificativ.


Update 17 septembrie 2013: dupa aproape un an de cand am montat acest burduf, unde am pus colierul din tr-un soarec de plastic a tot iesit asa cate putina vaselina si se vede ca este putin adunata. Din punctul meu de vedere este total nesemnificativ. sa nu fiti indusi in eroare de faptul ca este totul umed pe acolo, a plouat afara :)


Update 8 februarie 2014


Alin C.: In poze ai un burduf pe care am dat 40-50 RON si semana foarte mult cu originalul(si la forma si la material). A tinut o saptamana, dupa care s-a torsionat si s-a spart, dupa cum se vede in poze. Mai bine luam original de prima data. Am dat jos planetara cu totul deoarece se lucreaza mai usor pe o masa de lucru. Tu ai planetara la care se poate scoate capul de planetara, diferenta vizibila este exact grosimea planetarei care este mai subtire in partea capului de planetara. Cei care au planetara groasa, cum este in poze, nu mai pot scoate capul de planetara si operatiunea trebuie facuta doar daca dai jos planetara. Din acest motiv la tine nu s-a potrivit acel burduf, era pentru planetara groasa.
Cel mai sfant este sa scoti uleiul din cutie. E foarte usor. (daca ai cheie pt busonul de golire. Eu il dau jos de fiecare data. DE CE? Cu ocazia asta vad si nivelul la ulei. SAU poti sa il schimbi cu ocazia asta... daca ai 100-150.000 km. Mi s-a intamplat sa gasesc mai putin ulei decat trebuie in cutie, ceea ce e grav, de mai multe ori. Pierdeam ulei foarte putin, nu se vedea la ochi. In cutie la benzinar trebuie sa fie 3 litri, si daca nu ma insel, si la diesel la fel. 90% cred ca tot 3 litri si la tine. Iar de pus la loc e foarte simplu, intre radiator si motor, sub termostat, pe langa sonda de ulei, e busonul de umplere la cutie. E de plastic (sa nu strangi tare ! ) iei o sticla de cola de 2 litrii, ii pui un furtun in cap, de un metru si cam ca de deget... si il bagi acolo in cutie cam 5 cm. Pui in sticla sus (ca in palnie) cei 3 litrii de ulei, sau putin mai mult... pana incepe sa curga afara (se prelinge pe cutie) atunci e gata. Oricum busonul de umplere e pe la jumatatea cutiei, deci o sa fie bine nivelul (cutia nu trebuie sa fie plina , isi ia ulei prin barbotare.


Asa se scoate rulemntul de catre cutie, folosind un extractor si din acest motiv pot refolosi acel rulment.


Imi pare foarte rau dar nu am facut poza la capul planetarei fara burduf. Nu aveam motiv, doar scoti burduful jos si il pui pe cel nou. DACA e nevoie, si a intrat nisip acolo, dai jos toata vaselina si pui alta. daca il prinzi din timp, si e doar intepat , inseamna ca nu a intrat nisip (forta centrifuga - nu permite sa intre nimic) si doar completezi (o mana de vaselina in burduf.)
Si cateva poze cu sculele folosite, extractorul de rulmenti,o bara de cupru(sa nu bati niciodata direct in planetara) si cheia prelungitoare ca sa scoti mai usor suruburile planetarei de pe cutie.

Pentru extragerea capului de planetare, aceasta este scula ideala.

Bec led semnalizari galben 11W soclu PY21W

Si ultimele becuri existente pe masina, exceptie fiind cele H4 de faza scurta/lunga, inlocuite cu becuri cu led.
Stiind ca ledurile galbene de regula nu au o luminozitate prea mare, am comandat lui Liviu de pe www.bec-led-auto.blogspot.ro, becul cu led de 11W, 870 lumeni soclu PY21W.
M-a surprins sa vad in filmare ca becul cu led pare de o luminozitate mult mai mica, in realitate nu am vazut efectiv o diferenta. Dar asta e, o sa-i vina randul si la o camera mai performanta in viitor.
Asaaa, sa pui leduri pe semnalizari este foarte usor, problema este ca UCH-ul intra in avarie si se comporta ca si cum ar fi un bec ars, adica semnalizeaza mult mai rapid. Acest lucru este normal deoarece 2 becuri PY21W stoc au impreuna 42W. Becurile cu led au la jumatate din acel consum, doar 22W, deci UCH-ul considera ca este un bec ars.
Problema care se poate realiza in 2 feluri, montata o rezistenta care sa sa pacaleasca UCH-ul(unde mai este rostul ledurilor cu consum mic?) sau modificarea setarii de eroare din UCH. Daca normal sunetul de semnalizare este de 800ms, cand intra in eroare sunetul este de 400ms. Prin modificarea semnalului de eroare din 400ms in 800ms, UCH-ul intra oricum in eroare dar va emite acel sunet la 800ms(in loc de 400ms) si semnalizarea este normala.
Mircea de pe tutorialesolenza.ro a gasit o alta metoda de a pacali aceasta eroare folosind un releu si o rezistenta si se poate vedea aici.


Reparat carenaj volan

Nu neaparat trebuie sa demontezi de mai multe ori carenajul ca sa se rupa acele plastice, la mine le-am gasit crapate dupa ce le-am dat josde 2-3 ori... mai mult ca sigur pentru ca le-am strans prea tare.


Bec led marsarier de 7,5W P21W BA15S

A venit si randul becului de marsarier, 7,5W model P21W soclu BA15S si de culoare alb. L-am achizitionat de la Liviu.
Pe timp de zi lumina este foarte vizibila, mai stridenta ca si becul stoc. Pe timp de noapte camera nu a filmat absolut nimic, ma asteptam sa nu se vada mare lucru darnuma asteptam sa fie bezna totala.
Ce-a de-a doua camera a filmat ea ceva, se poate observa diferenta de culoare si intensitate a luminii.


Montat scut termic esapament la diesel

Am achizitionat scutul termic de pe un Fiat Croma Break diesel. Nu ma asteptam sa se potriveasca perfect, dar mare mi-a fost mirarea ca a trebuit sa tai doar putin din el ca sa se potriveasca.
Am facut gauri noi pentru prindere, am achizitionat de la dezmembrari auto 10 piulite de prindere si am montat sus scutul. Am cautat piulitele pe la magazine dar fara succes.




Montat suport de ochelari

Eu am acest suport de ochelari montat de aproximativ 2 ani. Din pacate locul este mult prea mic si nu am putut filma atunci. Acum ca am dat jos plafonul, am putut filma usor cum se monteaza si cum se demonteaza.
Baiatul de la care am cumparat suportul de ochelari, in acest moment nu mai are de vanzare, pretul fiind de 50lei pe atunci.
Dar nu este problema, la DaciaShop se gaseste de cumparat PORT OCHELARI ORIGINAL DACIA,  iar SUPORT PORTOCHELARI LOGAN este suportul care se prinde pe caroserie, ambele de origine.


Bec led ceata de 7,5W P21W BA15S

Si asa incet, pe rand, schimb toate becurile stoc cu becuri cu led. Becul de ceata din tripla spate este un P21W soclu BA15S si fiindca trebuie sa lumineze rosu, am montat un bec cu led de culoarea rosu.
Pe timp de zi cat si pe timp de noapte, n-am sesizat vre-o diferenta de luminozitate, as spune ca sunt identice. Singurele diferente fiind culoarea mult mai rosie si mai bine conturata la becul cu led. Daca la becul stoc, pe timp de noapte, lumina degajata este un rosu deschis si stopul pare rotund, la becul cu led lumina este la fel de puternica si se vede mai bine conturul lampii de ceata.


Demontat/montat maner exterior usa spate

Ultima data cand am incercat sa dau jos acest maner, n-am mai reusit sa pun tot ansamblul la loc in pozitie si sa mai fie si functional.
Dar de data asta am reusit.

Becuri cu led

http://www.tutorialelogan.ro/2017/05/becuri-cu-led-h4-9600-lumeni-6000k.html
Becuri cu led H4 9600 lumeni 6000k
Multumiri lui Razvy ca a pus la bataie aceste becuri pentru test.
Sincer sa fiu, desi titlul anuntului suna asa "2X 90W 9600LM White LED", ma indoiesc ca sunt de 9600 lumeni pe bucata, precis sunt 4800 lumeni bucata, testele confirma acest lucru.

http://www.tutorialelogan.ro/2016/10/bec-cu-led-h4-4800-lumeni-6000k.html
Bec cu led H4 4800 lumeni 6000k
Mai puternice, mai bine gandite, mai usor de montat

http://www.tutorialelogan.ro/2015/09/bec-cu-led-w16w-t10-cree-25w-400lumeni.html
Bec cu led W16W T10 Cree 25W 400lumeni Rosu pe Sandero
Denis si-a cumparat de la Liviu un bec cu led CREE W16W pentru al treilea stop de frana, la Sandero.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/05/bec-cu-led-c5w-15w-70-lumeni-37mm.html
Bec cu led C5W 1.5W 70 lumeni 37mm
Cum la mine pe masina aceste lampi au ramas singurele care mai aveau becuri cu filament, am apelat la Liviu de pe Bec-Led-Auto ca sa rezolv aceasta problema. Si am primit doua becuri Feston 37mm, led Epistar de 1,5W si 70 lumeni, o bijuterie de bec cu led.

http://www.tutorialelogan.ro/2015/03/bec-cu-led-h4-3200-lumeni.html
Bec cu led H4 3200 lumeni
Am primt la test aceste becuri cu led H4 led 3200 lumeni, de la Liviu de pe bec-led-auto.blogspot.ro. Sunt a patra generatie de leduri H4 si au 32W/bec, 3200 lumeni, doua leduri CREE si lumina degajata peste becurile cu filament.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/12/bec-cu-led-h7-3200-lumeni.html
Bec cu led H7 3200 lumeni
Deci sunt bestiale! Pe faza scurta nu deranjeaza ceilalti soferi din trafic iar pe faza lunga... omoara tot ce ai in fata. Oricum faza lunga o folosesti doar cand nu deranjezi pe nimeni, deci nu e problema.
Le-am achizitionat de la Liviu de pe Becuri Led Auto-Moto si le-am testat pentru voi.

http://www.tutorialelogan.ro/2014/07/bec-led-w5w-alb-si-galben-25w-cree.html
Bec led W5W alb si galben 25W CREE
Liviu mi-a trimis sa testez si niste becuri cu led W5W CREE de 25W, albe si galbene.
Pot sa spun sa se vad foarte bine, atat de bine incat cele albe pot fi folosite foarte ok ca si lumini de zi.
Cele galbene sunt spectacol, schimba radical aspectul masinii :)

Bec led PY21W 30W
Multumiri lui Liviu ca ne-a pus la dispozitie aceste leduri PY21W (BAU15S) sa le testam.

Bec led P21/5W (BAY15D) 30W
Eram convins ca aceste becuri vor deranja ceilalti participanti in trafic, dar nu este asa, am fost placut surprins ca nu mi-a violat retina :)

http://www.tutorialelogan.ro/2014/07/bec-led-h11-1800-lumeni.html
Bec led H11 1800 lumeni
Liviu de pe Bec Led Auto mi-a trimis sa testez aceste becuri cu led H11 1800 lumeni.
Am fost sceptic, ma asteptam ca lumina sa fie directionata in sus si ca o sa orbeasca ceilalti participanti in trafic. Pe finalul primului film, becul cu filament degaja mult mai multa lumina in sus, spre deosebire de becul cu led care distribuie luminia doar in partea de jos.

Bec cu led H4 1800 lumeni
In sfarsit au ajuns si la mine becurile cu LED H4 de la Bec Led-Auto. Usor de montat si foarte usor de impresionat :D


Bec led W5W 10W
Au ajuns pe mana mea si aceste becuri cu led W5W de 10W Samsung. Cele 10 leduri samsung degaja 360 lumeni si culoarea este un alb natural ceea ce im iplace foarte mult.

Bec cu led de 30W P21W BA15S ceata spate
Daca tot am achizitionat acest bec pentru al treilea stop de frana, era pacat sa nu-l testez si pe stopul de ceata spate.

Bec cu led de 30W P21W BA15S al treilea stop de frana
In sfarsit mi-a venit becul P21W 30W rosu pentru al treilea stop de frana si este fix ce mi-am dorit :). Multam Liviu!

Bec led marsarier de 30W P21W BA15S
Cei care aveti folie pe geamurile spate, trebuie sa ma credeti pe cuvant cand va spun ca acest bec este ce trebuie!

Bec led pe frana/pozitie P21/5W 16W
Liviu a adus noua generatie de becuri cu led care sunt mult mai puternice si mi-a oferit ocazia sa le testez. Este vorba despre becurile cu led pentru frana/pozitie P21/5W 16W soclu BAY15D.
Diferenta intre acest bec cu led si becul cu filament este enorma, lumina degajata fiind net superioara.

Consum becuri cu led
De mai ori am fost intrebat care-i rostul becurilor cu led de putere mare? Gen becurile cele am eu pe semnalizare care se spune ca sunt de 16W. Apai diferenta intre becul cu filament de 21W si cel cu led de 16W este deja prea mica ca sa se justifice pretul. Vezi aici cum se calculeaza.

Bec led W5W 7,5W
Mi-a trimis Liviu sa testez noile becuri cu led W5W de 7,5W, o nebunie de bec! Daca vrei lumina pe pozitie fata, fi sigur ca acest bec este solutia, chiar o sa ai lumina. Din pacate nu mi-a trecut prin cap sa testez cum se vede la plafoniera, dar sunt convins ca stiu deja raspunsul :).

Bec led semnalizare galben soclu PY21W 16W
Liviu mi-a spus ca o sa aduca si aceste becuri cu led PY21W de 16W si mi le-a trimis la test. Am fost multumit de ele si am decis sa le pastrez pentru mine. Tot ce este mai bun pentru  masina mea :)

Bec led marsarier de 11W P21W BA15S
Liviu mi-a spus ca pentru acest bec am nevoie de masca de sudura, nu l-am crezut :D
Acest bec P21W soclu BA15S de 11W chiar este ce trebuie si sunt foarte multumit.

Bec led ceata de 11W P21W BA15S
Nu ca as fi fost cumva nemultumit de becul cu led de 7,5W, dar nesesizand o diferenta de luminozitate comparativ cu becul stoc, m-am orientat catre un bec cu led de o putere mai mare. Asa ca am apelat la  Liviu care mi-a recomandat P21W soclu BA15S de 11W.

Bec led semnalizari galben soclu PY21W
Si ultimele becuri existente pe masina, exceptie fiind cele H4 de faza scurta/lunga, inlocuite cu becuri cu led.
Stiind ca ledurile galbene de regula nu au o luminozitate prea mare, am comandat lui Liviu de pe www.bec-led-auto.blogspot.ro, becul cu led de 11W, 870 lumeni soclu PY21W.

Bec led marsarier
Pe timp de zi lumina este foarte vizibila, mai stridenta ca si becul stoc. Pe timp de noapte camera nu a filmat absolut nimic, ma asteptam sa nu se vada mare lucru darnuma asteptam sa fie bezna totala.Ce-a de-a doua camera a filmat ea ceva, se poate observa diferenta de culoare si intensitate a luminii.

Bec led ceata spate
Si asa incet, pe rand, schimb toate becurile stoc cu becuri cu led. Becul de ceata din tripla spate este un P21W soclu BA15S si fiindca trebuie sa lumineze rosu, am montat un bec cu led de culoarea rosu.

Bec led al treilea stop de frana
Si i-a venit randul si la al treilea stop de frana sa-l schimb cu unul cu led P21W soclu BA15S.
Cu ochiul liber n-am observat o mare diferenta de luminozitate, dar lumina este mai rosu in loc de acel portocaliu cu becul original. In schimb consumul de curent si mai ales timpul de reactie, chiar fac diferenta!

Bec led semnalizare aripa wy5w
Prea putine leduri galbene am vazut care sa aiba lumina la fel de vizibila ca si becul original, din acest motiv multi si-au pus leduri albe in semnalizarile de pe aripi. Acum nu mai este nevoie de leduri albe, puteti folosi, cum este normal, pe galben WY5W cu soclu T10.


Bec cu LED H11 pentru proiectoare ceata
Daca tot am avut o victima pentru schimbarea becului H11 din proiectoarele de ceata, am profitat de ocazie si am testat becurile cu led H11 comercializate de Becuri LED Auto-Moto.
Pe lumina afara, becul cu led pare mai puternic ca si luminozitate. Pe timp de noapte la fel, pare mai puternica lumina. Dar fiind mai putini lumeni pe becul cu led, 870 lumeni fata de becul stoc cu 1100 lumeni, sigur diferenta de culoare alb/galben da impresia ca ar fi mai puternice.Confirm faptul ca pe timp de noapte, folosind doar aceste becuri cu led, nu vezi mai nimic. Dar se pot folosi cu succes pe post de DRL.

Bec led pe frana/pozitie P21/5W
Ca si lumina de pozitii n-am vazut aproape nici o diferenta. Poate doar putin mai luminat, dar poate doar mi se pare mie(nu cred). Ca si lumina pe franare la fel, poate doar o idee mai luminos, dar ca si timp de reactie este indiscutabil superior si face sa merite toti banii!

Bec led w5w
Am intrat pe www.bec-led-auto.blogspot.ro cautand detalii despre becuri led. Liviu a fost foarte amabil si m-a ajutat cu informatii despre mare parte din ele, drept urmare am comandat de test 2 becuri cu led w5w. Sunt foarte multumit de ele.

Bec led al treilea stop de frana

Si i-a venit randul si la al treilea stop de frana sa-l schimb cu unul cu led P21W soclu BA15S.
Cu ochiul liber n-am observat o mare diferenta de luminozitate, dar lumina este mai rosu in loc de acel portocaliu cu becul original. In schimb consumul de curent si mai ales timpul de reactie, chiar fac diferenta!

Bec led semnalizare aripa wy5w

Prea putine leduri galbene am vazut care sa aiba lumina la fel de vizibila ca si becul original, din acest motiv multi si-au pus leduri albe in semnalizarile de pe aripi. Acum nu mai este nevoie de leduri albe, puteti folosi, cum este normal, pe galben WY5W cu soclu T10.


Aprindere pozitii la deschiderea usilor

Foarte multe persoane m-au intrebat despre o asemenea modificare si in sfarsit avem solutia. Am achizitionat de la Tudor un modul care face posibila aceasta modificare, este usor de montat fara prea multa bataie de cap.
Modulul are 3 fire:
- firul negru se lipeste direct pe plafoniera
- firul rosu se leaga la unul din cele 3 fire rosii de pe mufa ce intra in maneta de semnalizare
- firul albastru se lipeste direct pe maneta de semnalizare

Dupa cum spuneam si in tutorial, am intalnit 2 feluri de manete .
In prima poza este maneta cu proiectoare(prezenta in tutorial)de pe Logan faza 1 iar in cea de-a doua poza este maneta cu proiectoare de pe Logan faza 2.


Iar la plafoniera este cu 1, 2 sau 3 becuri. Nu stiu exact cum este la cea cu un singur bec, dar pun poze cu plafonierele cu doua si trei becuri.