Montat scut termic esapament la diesel

Am achizitionat scutul termic de pe un Fiat Croma Break diesel. Nu ma asteptam sa se potriveasca perfect, dar mare mi-a fost mirarea ca a trebuit sa tai doar putin din el ca sa se potriveasca.
Am facut gauri noi pentru prindere, am achizitionat de la dezmembrari auto 10 piulite de prindere si am montat sus scutul. Am cautat piulitele pe la magazine dar fara succes.




83 de comentarii:

  1. salut cris, ce este bucata aia de cauciuc sau ce o fi care e prinsa de toba..chuiar la final se vede....parca zici ca e tampon de cauciuc..:-??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. are rolul de a reduce vibratiile evacuarii

      Ștergere
    2. Este un batator acustic, scade rezonanta esapamentului la anumite turatii....la noile versiuni, lau scos din motive de costuri...pe romani nui intereseaza linistea

      Ștergere
    3. ase, batator, il aveam pe limba dar nu-mi venea :)

      Ștergere
  2. unde este toba de mijloc si catalizatorul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. catalizatorul este imediat langa turbina iar toba de mijloc nu este la diesel :)

      Ștergere
    2. Ce spui tu cristi ca la diesel nu are toba din mijloc la mine la clio o are și este tot diesel

      Ștergere
    3. tu ai clio, eu vorbeam de loganul diesel care nu are toba de mijloc

      Ștergere
  3. Salut Cristi. Îţi urmăresc cu mare interes tutorialele şi am învăţat mult de la tine. Am probleme la caseta de direcţie, mai precis un joc în partea stângă şi mecanicul de la reprezentanţă mi-a spus că cele cu servo nu pot fi reparate. Ai mai întâlnit asemenea probleme? Maşina este Logan Prestige 1,6 16V.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, desi nu pare, eu nu sunt mecanic auto. probleme la caseta de directie am auzit doar la cele fara servo

      Ștergere
    2. salut! sunt 99% sigur ca nu ai probleme la caseta de directie, am un logan din 2005 si am avut ceva batai suspecte la dacia service mi0au spus ca e caseta... ca sa vezi mirare... BIELETA DE DIRECTIE pe dreapta era praf :( ... 85 de lei si am rezolvat tot! :) SUCCES!

      Ștergere
  4. de ce nu au pus lenesii din fabrica acel scut? mie mi s-a intamplat sa se incalzeasca locul acela unde isi tine picioarele pasagerul din spate din mijloc...
    la benzinarul meu exista doua scuturi: http://imageshack.us/photo/my-images/339/dsc03139oj.jpg/ si http://imageshack.us/photo/my-images/526/dsc03140w.jpg/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cum de ce? reduceri de costuri :)

      Ștergere
    2. astia au taiat de pe lista siguranta in curbe (bara stabilizatoare) dar o tabla sub esapament.

      Ștergere
  5. Salut mestere in alte tutoriale ale tale am vazut ca ai canal in garaj de ce nu il folosesti? buna treaba cu scutul termic ft buna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cineva trebuie sa si scoata apa din acea groapa. in plus, trebuie sa ma misc rapid deoarece apa se infiltreaza rapid :)

      Ștergere
    2. Ca sa nu mai ai apa ( infiltratii) poti incerca sa izolezi cu o folie de cauciuc, este in praktiker special pt asa ceva....

      Ștergere
    3. trebuia izolat inainte sa zidesc si tencuiesc acea groapa. asta fiind in urma cu 20 ani si pe atunci nu gaseai solutii

      Ștergere
    4. Hmm...da evident, insa nici acum nu este tarziu, mai ales pt un tanar asa de priceput ca tine; pt putin confort nu e multa munca niciodata, right?:DDD

      Ștergere
    5. ba e :))
      in plus, stiind ca panza freatica este foare sus in zona mea, groapa are 1m adancime :)
      deci prea mult de munca :)

      Ștergere
    6. Salut mestere iti dau eu o solutie pt apa infiltrata sapi o fantana undeva in apropierea gropii si nu vei mai avea probleme apa se va scurge in fantana nu in groapa plus ca vei avea o sursa de apa in plus poate chiar potabila binenteles fantana trebuie sapata la o distanta cat mai mica posibil de groapa sa fie sigur ca isi are efectul suces mestere cu aceasi solutie cineva a scapat de infiltrari in beciul casei a sapat o fantana chiar in beci de unde trage apa cu un hidrofor si o foloseste in casa deci e o solutie deja verificata

      Ștergere
    7. dupa ce scot toata apa, din groapa, undeva la 2-300 litri, dupa 2-3 ore e la loc :)
      de ce crezi ca nu s-ar umple fantanade apa? :)
      dupa cum spuneam, panza freatica este foarte sus unde stau eu

      Ștergere
    8. Cris sapi fantana undeva la 10 m adancime o tubezi si montezi o pompa care o racordezi la instaltia de apa a casei s-au a caselor daca vad eu bine folosind continu apa cum foloseste tota lumea acasa fantana nu se va umple media cam 4000 de l sa zic eu la cate persoane am vazut ca ati fi la o luna daca mai ai si gradina etc mai speli acasa 2 masini meticulos cum esti poate depasesti 4000 de l asta tu o stii mai bine ,daca esti racordat la retea si ai un contor, poate ai si noroc sa fie potabila si ai facut un gheseft cu care iti scoti investitia care nu e mare la minim 3 salariati eu iti doresc bafta

      Ștergere
  6. Salut Cris imi poti spune te rog cam ce probleme se intalnesc la Dacia Logan cu motor 1.5 DCi(cred ca si tu ai acelasi motor) din anul 2008. Sunt si eu din TM si as vrea sa cumpar masina asta http://www.autovit.ro/dacia-logan-C26262581.html . Ce parere ai tu? Tot odata la Dacie in cazul ca sunt resetati KM poti sa-ti dai seama daca au fost resetati sau nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, inlink este euro 4, eu am euro 3. se pot verifica kmreali folosind DDT2000, stiu pe cineva in Timisoara care stie sa verifice.
      probleme in general sunt doar cu motorina, fiind proasta, strica injectia.
      dar daca alimentezi de la statii peco gen mol, cum fac eu, nu prea o sa ai probleme. cel putin eu la 90 si putin abia aveam putin span prin injectie.
      http://www.tutorialelogan.ro/2012/06/span-in-motorina-din-filtrul-de.html

      Ștergere
  7. salut Cris, nu faci un tutorial cu montare proiectoare de ceata? Mai mult m-ar interesa la partea electrica cum ar veni, unde legi firele de la proiectoare, ce releu tra sa-i pui si cum legi firele la maneta de lumini si sa se aprinda si acel martor in bord, mersi :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca mi-as pune proiectoare pe masina, te-as dezamagi. asta deoarece am logan preference care vine cu toata instalatia electrica precablata, mufa pentru proiectoare fiind pozitionata pe lonjeron in fata. pun proiectoare si cuplez mufa lor in mufa de pe lonjeron.
      mai schimb maneta si gata.

      Ștergere
  8. cristi ajuta ma si pe mine.am oprit masina iar cand am pornit-o sa facut volanul beton.sa fie de la pompa servo?se poate umbla in ea?sau e vreun releu/siguranta? e 1.5 dci 2006

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai pompa electrica s-au normala?

      Ștergere
    2. in 2006 au inceput sa apara si servo directie electrica.
      posibil o siguranta, asta daca e electrica. daca nu, posibil defecta si costa mult :(

      Ștergere
  9. aia electrica decat sa o faci la reprezentanta mai bine iti iei alta masina:)))
    2800 lei pompa in sine
    si 4900 circuitu electric si ce mai tine de ea pe acolo din cate stiu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cristi ma uitam la tutorialul tau de pe youtube cu al tau logan ce i-ai facut de schimbai la 5500 rpm .. cu tija aia cate spire iai dat? vreau sa stiu si eu ca am avut o problema cu motoru am rez am refacut turbina si acuma am o problema cand merg normal scoate fum negru dar nu foarte vizibil dar se depune pe bara din spate.. ma gandesc ca poate daca i-asi mari putin puterea la turbina ar reveni la normal oricum noaptea daca bag picioaru in ea si e vreunu in spate l-am nenorocit

      Ștergere
    2. posibil inca sa ai probleme, dar la fel de bine n-ai suficienta presiune in turbina. daca se depune fumul pe bara, fi sigur ca e de rau cu fumul.
      poate fi si de la EGR sau turbina sa nu functioneze in parametrii normali... prea multe de poate

      Ștergere
    3. Mie cand mi se strica un injector, se depunea fum negru pe bara din spate, asta era primul semn inainte de celelalte(sunet specific, lipsa putere, pornit greu etc). Deci yry pe langa turbina cred ca e posibil sa aiba si injectoare defecte.

      Ștergere
  10. EGR-ul l-am curatat deschide bine cred, culiseaza destul de usor ala pe tija acolo ii dau vre-o 3 spire maine la turbina si sa vad cum se comporta apoi daca mai scoate fum o duc la vreunu sa vada cei mai face :)) ms oricum o seara buna

    RăspundețiȘtergere
  11. de ce nu pot sa vad videourile tale ?

    RăspundețiȘtergere
  12. spunea un mecanic ca loganul (piesele) e ansamblat prost, piesele - firave, repara una si cade alta, ceparere ai? are dreptate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. numele mecanicului e Dorel? loganul este prost asamblat in comparatie cu ce? mercedes? bmw? da, mai mult ca sigur are dreptate.

      Ștergere
  13. Cristi, te rog lămureşte-mă cu o problemă dacă poţi. De ce mi se opreşte câteodată vitezometrul (kilometrajul) în mers. Cam unde ar trebui să umblu. Merci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu zic ca ori nu face contact mufa in spate pe ceasuri, ori chiar este defect vitezometrul

      Ștergere
    2. Am citit pe forum că de vină ar fi faptul că mi-am schimbat radio mp3-ul, ceva legat de un fir verde (senzorul de viteză).Alţii mai zic de captorul de viteză din cutia de viteză, etc.

      Ștergere
    3. captorul de viteza n-ar trebuisa influenteze si rotatiile pe minut?
      e simplu cu casetofonul, scoate mufa din el si vezi daca mai face

      Ștergere
    4. Nu are treaba sigur cu turometrul.

      Ștergere
  14. Salut Cristi! Am si eu o problema cu loganul meu. Am 143000 km si de ceva timp imi bate ceva pe partea stanga fata. Am fost cu ea la service si nu mi-au gasit nimic neinregula, mi-a verificat capatul de bara, bascula si toate sunt ca din fabrica. Si totusi nu inteleg ce imi bate. Tu ce crezi ca ar fi? Multumesc anticipat pentru raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa inteleg ca intre timp ai mai schimbat ceva pe la directie? sau n-ai facut nimic pana la acesti km?

      Ștergere
  15. ai un tacanit la volan, mai mult ca sigur..cred ca cel mai indicat este sa.l schimbi.

    RăspundețiȘtergere
  16. sal cris geo din buc sunt
    am o problema cu portbagajul, am un actuator montat pentru deschiderea automata de pe telecomanda si uneori deschide alteori nu. un prieten electrician mi-a verificat instalatia si nu e prob de ordin electric. tu ai montat mai multe actuatoare si poate stii de unde ar putea sa provina aceasta problema. multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adevarat, am montat multe de tot: fix unu :)). nu serios, doar unu am montat.
      posibil actuator defect, am mai auzit. uneori beculeste, alteori nu. poate functioneaza dar nu are putere, insemnand ca tot defect este

      Ștergere
  17. poate fi cumva de la tja aceea de la sistemul de deschidere??? ( in tutorialul facut de tine la min 06.00 sau sistemul acela care este actionat de tija??? care are un joc cam mare zic eu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai si vrei sa-mi dau eu cu presupusul daca e de la tija aia? eu n-am nici ce-a mai mica idee cum ai montat, asta am exclus din start deoarece am presupus ca ai verificat daca mecanismul "lucreaza" greu".

      Ștergere
  18. am schimbat doar capetele de bara pe la 70000 km.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si de la 70.000 la 143.000km sunt inca 73.000km. dute la un alt service unde nu lucreaza Dorei fara chef de munca. sigur e ceva dus: capete bara, bucsi bara stabilizare, bielete bara stabilizare, bielete directie, pivoti, bucsi brate. i aui cate lista de unde poate aparea bataia. am uitat de telescoape.
      sa nu-mi vanda mie gogosi mecanicul ca e ca din fabrica.

      Ștergere
  19. Salut Cristi, desi nu e normal(off topic) am sa te intreb ceva aici si nu prin mail: ce parere ai sa imi iau un set de inelare cu cliket sau un set de tubulare+antrenor cu cliket gen http://www.emagazinuldescule.ro/tubulare.antrenor-cu-clichet.antrenor-cu-clichet-1-4-chei_58600.html

    Care zici ca sunt mai rezistente si mai practice la logan?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 8, 10 si 13 o sa folosesti la logan pe ici colo. dar la banii aia nu e profesional, e doar o trusa necesara pe langa casa omului :)

      Ștergere
  20. Multumesc mult Cristi ptr sfat, am sa ma duc la un alt service si dupa ce aflu ce imi bate am sa te anunt.

    RăspundețiȘtergere
  21. salut, care e treaba cu bucsa aia pe care o pui la schimbator ca sa nu mai aibe acel joc? am citit pe un forum...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cunosc nimic despre nici o bucsa la schimbator

      Ștergere
    2. http://www.loganclub.ro/forum/vand_buc_351_e_eliminat_jocul_schimbatorului_de_viteze_351_buc_351_e_pentru_short_sifter-t40526.html

      uite de asta ziceam... are cineva idee ce bucsa e aia?...

      Ștergere
    3. total inutil ce ai facut tu acolo..vezi la iarna sa il dai jos ca sa intre caldura prin podu pedalier si la vara sa il pui la loc ca nu ai a\c =))

      Ștergere
    4. Anonim: pai ai 10 pagini legat despre acea bucsa, sigur trebuie sa fie un raspuns pe aceasta tema.

      Anonim: da, zici tu ce zici, din cauza asta toate masiniile care nu se incadreaza in categoria low cost au acel scut. odata cu schimbul de cauciuri dau jos si pun la loc acea scut termic.

      Ștergere
  22. Mihai:

    Cris am si eu un logan 1.4 din 2005 preferance... imi poti spune daca am instalatia de proiectoare facuta???? pt k m-ar interesa sa imi pun proiectoare si am auzit ca aceasta varianta de echipare are instalatia deja facuta....:) si dak e cum pot verifica acest lucru?????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vezi firul de care tin cu mana? http://goo.gl/65Tw5
      acel fir cred ca este vizibil si daca doar ridici capota, te uiti in jos si o sa vezi claxonul si acel manunchi de fire

      Ștergere
  23. Sal. cu ce vopsea isteata ( in afara de vopseaua aia care se da pe usile de la soba) sa dau pe esapamentul care tocmai prinde rugina?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca a inceput sa rugineasca, numa daca mai dai cu apa sfintita :)

      Ștergere
  24. Sal
    eu am MCV 2007,prima serie ,este posibil sa fie acest scut penca asa imi aduc amine ca l-am vazut ultima data cand am suit-o pe rampa
    Sper sa nu te superi Cris pun un link de la un amic ,care a rezolvat problema cu servo,am vazut ca avea cineva nevoie
    http://wtfro.wordpress.com/2011/09/23/pompa-servodirectie-renault-clio/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe benzinare probabil ai vazut, este un mic scut in dreptul intermediarei

      Ștergere
    2. Hai ca m-ai facut sa cobor sa fac o poza
      Ai dreptate este cel din spate de la rezervor
      [IMG]http://imageshack.us/a/img849/260/img137p.jpg[/IMG]

      Ștergere
  25. Din toate nick-urile posibile se gaseste unul sa il puna pe acelasi care il folosesc eu...adica nr de la masina...curiosi indivizi..bv cristi, inca o optionala pe SMD.

    RăspundețiȘtergere
  26. Salut Cristi, am o intrebare la tine daca se poate ? Am ul Logan din 2007 diesel si am fost lovit in spate de un Polo, mi-a indoit oala de la roata de rezerva, bara, masca spate, si capota portbagaj. Oala de la roata de rezerva a fost indreptata si data cu maglavais doar in interior, dar am auzit ca in exterior, adica dedesubt nu trebuie antifonata ca antifonul original tine foarte bine si ala nu cade, defapt doar cu foc se mai poate desprinde de pa masina, ce zici e adevarat ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand m-a luat pe sut o toyota rav4, am schimbat capota, bara spate si indreptat fusta spate(oala roata rezerva). am dat jos bara dupa o luna si deja era rugina acolo. asa ca am curatat, dat cu smacolina si am pus la loc bara

      Ștergere
  27. Cum rezisti vara fara AC? Serios acum...

    RăspundețiȘtergere
  28. in sfarsit am gasit si eu scut.dupa un an de zile.am si piulite in numar de 4 imi amintesc ca in prealabil piulite mai cumparasem eu .maine il montez .inca un tutorial bifat .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. deci tu erai cel de amu 4 zile :))
      nu mi-am dat seama ca este vorba de tine :D

      Ștergere
  29. cristi, am o intrebare odata cu scutul care il folosesti in tutoriale mi-au dat si scutul de rezervor de la aceeasi masina doar ca este din tabla chioara nu este acelasi material maleabil ca scutul de la evacuare.te intreb oare are rost sa schimb si acea portiune din dreptul rezervorului cu aceasta de fiat / ma gandesc ca o fi mai bine facuta asta . intreb si eu .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu nu, ce este original, lasa pe original Dacia, potriveste mai bine :)
      nu neaparat acel scut este mai bun

      Ștergere
  30. salut. crezi ca invelirea esapamentului cu banda termoizolanta ar avea acelasi efect ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, 100% nu. invelirea esapamentului in ceva, duce la cresterea temperaturii esapamentului, inutil. cu aceasta protectie, toat acaldura evacuarii este degajata spre protectia respectiva care se ventileaza foarte rapid in mers si caldura nu mai ajunge la podul pedalier

      Ștergere
  31. On

    Stiu ca a trecut mult timp dar iti mai aduci aminte daca acest scut a redus si din zgomot?

    RăspundețiȘtergere
  32. Cred ca se poate monta si pe benzina cu ceva modificari
    1.4 2006

    RăspundețiȘtergere