Bec led marsarier de 11W P21W BA15S

Liviu mi-a spus ca pentru acest bec am nevoie de masca de sudura, nu l-am crezut :D
Asa e, daca-l mai combin si cu becul de ceata, la masina in spate ii  ramane soferului radiografia pe scaun.
Acest bec P21W soclu BA15S de 11W chiar este ce trebuie si sunt foarte multumit.


Montat distantier roata

Desi in tutorial am spus ca le am de 2 ani, de fapt le am de mai bine de 3 ani sus pe masina. Sunt fabricate de firma SCC, specializati in fabricarea de distantiere, amandoua au sub 500g, au inel de centrare si le-am achizitionat de la www.logtuning.ro.
Odata cu aceste distantiere am achizitionat si prezoane mai lungi ca sa compenseze grosimea distantierelor si pretul total pe 2 distantiere cu tot cu prezoane am platit undeva la 80 euro.
Am testat distantiere de 10, 15 si 20mm. Le-am invartit fata/spate de le-am ametit. Eu avand roti de 16", cu cele de 20mm, pe fata imi dadea grav de tot in caseta de directie. Cu cele de 15mm inca se simtea urat in caseta de directie iar cu cele de 10mm se simtea ca forteaza caseta de directie, dar acceptabil. Asa ca am renuntat la distantiere pe fata.
Cu cele de 10mm pe spate, aproape nu simteam ca le am. Cu cele de 20mm imi freca putin in aparatorile de pearipi, eu avand 205/55/16 cu nu stiu ce ET si asta doar cand eram incarcat si pe denivelari  mari.
Asa ca dimensiunea castigatoare a fost cea 15mm. Nu freaca niciunde indiferent cat sunt de incarcat,aspect este, stabilitate este si chiar am testat daca nu cumva este prea aderent spatele siimi fuge prea usor fata. Spre surprinderea mea, masina chiar este mai echilibrata, daca inainte spatele fugea fara nici un efort, acum trebuie sa schimb centrul de greutate spre fata ca scape spatele. In viraje tot spatele are tendinta de a fugi, dar imediat dupa el fuge si fata. Deci cand e sa se duca pe p***, se duce cam toata deodata, nu o mai ia spatele primul.
Avand in vedere ca le am sus de mai bine de 3ani, insemna ca sunt foarte multumit de ele si de comportamentul masinii de cand le-am montat.
Bine inteles ca distantierele se comporta diferit. ET-ul jantei, dimensiunea si calitatea cauciucurilor afecteaza diferit fiecare masina. Loganul are 2 feluri de jante de tabla 15", cu ET50 si ET43. Cele cu ET43 au punctul de prindere mai catre interior, deci janta iasa mai in exteriorul masinii cu aproximativ 1cm. Din start comportamentul loganului este diferit cu respectivele jante.
Nu ma intrebati cum se va comporta masina voastra cu diverse dimensiuni de distantiere deoarece eu chiar nu stiu.


Bec led ceata de 11W P21W BA15S

Nu ca as fi fost cumva nemultumit de becul cu led de 7,5W, dar nesesizand o diferenta de luminozitate comparativ cu becul stoc, m-am orientat catre un bec cu led de o putere mai mare. Asa ca am apelat la  Liviu care mi-a recomandat P21W soclu BA15S de 11W.
Din filmare nu se vede atat de tare diferenta intre cele 2 becuri, dar acest bec de 11W este ce trebuie, nu vreau sa mai incerc alte becuri, fie ele si mai puternice :)


Schimbat burduf planetara exterior, partea stanga, 1.5 dci

Inainte de toate, trebuie sa precizez ca aceasta manevra este posibila doar la loganul 1.5dci, benzinarele au alt model de planetara!
M-am trezit cu pete de vaselina pe carenajul rotii, m-am uitat pe brat si se vedeau stropi de vaselina, deci clar doar de la burduf planetara poate fi. Am achizitionat burduful si dupa 2 saptamani am gasit timpul necesar sa ma apuc de treaba. Acel burduf s-a dovedit a nu fi ceea ce imi trebuia, asa ca am folosit un burduf universal care nu prea statea bine pe pozitie din cauza constructiei.
Ma asteptam sa fie mai usor, nestiind efectiv de ce o ma lovesc in timpul schimbarii. Dupa cum se vede in film, m-am lovit de de mi-au ramas vanatai :)


Update decembrie 2012: asa arata burduful dupa doua luni, totul este pe pozitie, burduful nu s-a deformat si nu se vad pierderi de vaselina pe capul de planetara, ci doar foarte putina vaselina scursa pe planetara, nesemnificativ.


Update 17 septembrie 2013: dupa aproape un an de cand am montat acest burduf, unde am pus colierul din tr-un soarec de plastic a tot iesit asa cate putina vaselina si se vede ca este putin adunata. Din punctul meu de vedere este total nesemnificativ. sa nu fiti indusi in eroare de faptul ca este totul umed pe acolo, a plouat afara :)


Update 8 februarie 2014


Alin C.: In poze ai un burduf pe care am dat 40-50 RON si semana foarte mult cu originalul(si la forma si la material). A tinut o saptamana, dupa care s-a torsionat si s-a spart, dupa cum se vede in poze. Mai bine luam original de prima data. Am dat jos planetara cu totul deoarece se lucreaza mai usor pe o masa de lucru. Tu ai planetara la care se poate scoate capul de planetara, diferenta vizibila este exact grosimea planetarei care este mai subtire in partea capului de planetara. Cei care au planetara groasa, cum este in poze, nu mai pot scoate capul de planetara si operatiunea trebuie facuta doar daca dai jos planetara. Din acest motiv la tine nu s-a potrivit acel burduf, era pentru planetara groasa.
Cel mai sfant este sa scoti uleiul din cutie. E foarte usor. (daca ai cheie pt busonul de golire. Eu il dau jos de fiecare data. DE CE? Cu ocazia asta vad si nivelul la ulei. SAU poti sa il schimbi cu ocazia asta... daca ai 100-150.000 km. Mi s-a intamplat sa gasesc mai putin ulei decat trebuie in cutie, ceea ce e grav, de mai multe ori. Pierdeam ulei foarte putin, nu se vedea la ochi. In cutie la benzinar trebuie sa fie 3 litri, si daca nu ma insel, si la diesel la fel. 90% cred ca tot 3 litri si la tine. Iar de pus la loc e foarte simplu, intre radiator si motor, sub termostat, pe langa sonda de ulei, e busonul de umplere la cutie. E de plastic (sa nu strangi tare ! ) iei o sticla de cola de 2 litrii, ii pui un furtun in cap, de un metru si cam ca de deget... si il bagi acolo in cutie cam 5 cm. Pui in sticla sus (ca in palnie) cei 3 litrii de ulei, sau putin mai mult... pana incepe sa curga afara (se prelinge pe cutie) atunci e gata. Oricum busonul de umplere e pe la jumatatea cutiei, deci o sa fie bine nivelul (cutia nu trebuie sa fie plina , isi ia ulei prin barbotare.


Asa se scoate rulemntul de catre cutie, folosind un extractor si din acest motiv pot refolosi acel rulment.


Imi pare foarte rau dar nu am facut poza la capul planetarei fara burduf. Nu aveam motiv, doar scoti burduful jos si il pui pe cel nou. DACA e nevoie, si a intrat nisip acolo, dai jos toata vaselina si pui alta. daca il prinzi din timp, si e doar intepat , inseamna ca nu a intrat nisip (forta centrifuga - nu permite sa intre nimic) si doar completezi (o mana de vaselina in burduf.)
Si cateva poze cu sculele folosite, extractorul de rulmenti,o bara de cupru(sa nu bati niciodata direct in planetara) si cheia prelungitoare ca sa scoti mai usor suruburile planetarei de pe cutie.

Pentru extragerea capului de planetare, aceasta este scula ideala.

Bec led semnalizari galben 11W soclu PY21W

Si ultimele becuri existente pe masina, exceptie fiind cele H4 de faza scurta/lunga, inlocuite cu becuri cu led.
Stiind ca ledurile galbene de regula nu au o luminozitate prea mare, am comandat lui Liviu de pe www.bec-led-auto.blogspot.ro, becul cu led de 11W, 870 lumeni soclu PY21W.
M-a surprins sa vad in filmare ca becul cu led pare de o luminozitate mult mai mica, in realitate nu am vazut efectiv o diferenta. Dar asta e, o sa-i vina randul si la o camera mai performanta in viitor.
Asaaa, sa pui leduri pe semnalizari este foarte usor, problema este ca UCH-ul intra in avarie si se comporta ca si cum ar fi un bec ars, adica semnalizeaza mult mai rapid. Acest lucru este normal deoarece 2 becuri PY21W stoc au impreuna 42W. Becurile cu led au la jumatate din acel consum, doar 22W, deci UCH-ul considera ca este un bec ars.
Problema care se poate realiza in 2 feluri, montata o rezistenta care sa sa pacaleasca UCH-ul(unde mai este rostul ledurilor cu consum mic?) sau modificarea setarii de eroare din UCH. Daca normal sunetul de semnalizare este de 800ms, cand intra in eroare sunetul este de 400ms. Prin modificarea semnalului de eroare din 400ms in 800ms, UCH-ul intra oricum in eroare dar va emite acel sunet la 800ms(in loc de 400ms) si semnalizarea este normala.
Mircea de pe tutorialesolenza.ro a gasit o alta metoda de a pacali aceasta eroare folosind un releu si o rezistenta si se poate vedea aici.


Reparat carenaj volan

Nu neaparat trebuie sa demontezi de mai multe ori carenajul ca sa se rupa acele plastice, la mine le-am gasit crapate dupa ce le-am dat josde 2-3 ori... mai mult ca sigur pentru ca le-am strans prea tare.


Bec led marsarier de 7,5W P21W BA15S

A venit si randul becului de marsarier, 7,5W model P21W soclu BA15S si de culoare alb. L-am achizitionat de la Liviu.
Pe timp de zi lumina este foarte vizibila, mai stridenta ca si becul stoc. Pe timp de noapte camera nu a filmat absolut nimic, ma asteptam sa nu se vada mare lucru darnuma asteptam sa fie bezna totala.
Ce-a de-a doua camera a filmat ea ceva, se poate observa diferenta de culoare si intensitate a luminii.


Montat scut termic esapament la diesel

Am achizitionat scutul termic de pe un Fiat Croma Break diesel. Nu ma asteptam sa se potriveasca perfect, dar mare mi-a fost mirarea ca a trebuit sa tai doar putin din el ca sa se potriveasca.
Am facut gauri noi pentru prindere, am achizitionat de la dezmembrari auto 10 piulite de prindere si am montat sus scutul. Am cautat piulitele pe la magazine dar fara succes.