Eu neavand proiectoare de ceata, a trebuit sa apelez la o "victima" pentru aceasta operatiune. Si cum nenea MAT'u era in zona pentru niste teste, a rezultat acest tutorial.
Curatat stickere de pe masina
Nu sustin ca ar fi metoda ideala, dar la mine a functionat de fiecare data.
Montat senzori de parcare
Am cumparat acesti senzori inca din septembrie 2011 de pe ebay, a venit frigul si n-am mai apucat sa-i montez.
Asta pana la nefericitul eveniment de aici la minutul 1:20, cand am fost nevoit sa schimb bara spate si daca tot am dat-o jos sa verific cum au muncit meseriasii, le-a venit randul si la senzori.
Am tot rumegat-o pe unde sa trec firele, asta pana am vazut acel dop de cauciuc de pe lateral.
Intre timp mi-a venit si ideea "geniala" de plasare a display-ului, fixat cu banda dublu adeziv, este absolut perfect. O sa vad in timp cum se comporta cu soarele, sper sa nu se dezlipeasca din cauza caldurii.
S-a comportat exemplar, a cazut jos la primul soare mai puternic. Asa ca am trecut la solutii mai radicale, am lipit scai cu poxipol si pana acum a rezistat si la temperarturi de 31 grade. Nici nu ma asteptam sa nu reziste :)
Laurentiu si-a montat senzorii de parcare fara sa demonteze bara. Este posibil acest lucru folosind o sarma, putina imaginazie si dexteritate.
Cum am mentionat si in forum mi-am montat singur senzorii de parcare lucru care nu a fost foarte greu... Din pacate nu am facut poze la toate etapele, doar la cele la care multi se lovesc si anume cum sa tragi firele de la senzori fara sa dai bara jos si si pe unde sa tragi firele in portbagaj. Ustensila fara de care nu poti face mare lucru in materie de tras cablurile prin bara este o sarma nici foarte moale nici foarte tare de vro 40 cm lungime. Se scot ambele stopuri si dispozitivu de iluminare al numarului si se fac gaurile pentru senzori. In cazul meu producatorul lor spunea ca sa se monteze la 11 cm fata de coltu barii cei laterali iar apoi distanta ramasa intre cei laterali se imparte la doi rezultand distanta celor de la mijloc. Senzorii se numeroteaza de la 1 la 4 de la stanga la dreapta; din gaura 2 se introduce sarma pana ce iese in spatiul lasat de stopul din stanga, apoi se leaga firul senzorului unu si se trage prin gaura senzorului 1 pana iese prin gaura senzorlui 2; apoi se introduce firul senzorului 1 prin gaura senzorului 2 orientandu-l catre gaura lasata de iluminarea numarului (este mult spatiu de manevra acolo); apoi se introduce sarma din gaura senzorului 3 catre gaura lasata de iluminarea numarului se leaga firu de ea si se trage prin gaura senzorului 3 ; apoi sarma se introduce in gaura senzorului 3 orintand-o catre spatiu lasat de stop, se leaga firu de ea si se trage afara vezi poza 3 si 4 apoi firul se trage prin acel dop de cauciuc din lateralul aripii sub coltul barii. La fel se procedeaza si cu celealate fire ale senzorilor. Firul displayului se trage prin portbagaj, apoi prin dreapta banchetei din dreapta, apoi pe sub chederul usii spate dreapta, apoi pe sub plasticul centurii de siguranta, apoi pe sub chederul usii dreapta fata pana ajunge langa bord, se ridica in sus pe sub cheder si se ascunde in spatiul dintre bord si parbriz. Displayul se poate prinde la jumatatea bordului sau oriunde ai vizibilitate fara sa incurce. La final legi firele de alimentare pe plusul lampii de marsalier a stopului dreapta pin 1 si minusul la caroserie. Senzorii pe care i-am montat sunt senzori care iti indica fiecare senzor individual ei indicand si daca ai mai putin de 0.5 m fata de masinile intre care esti.
Asta pana la nefericitul eveniment de aici la minutul 1:20, cand am fost nevoit sa schimb bara spate si daca tot am dat-o jos sa verific cum au muncit meseriasii, le-a venit randul si la senzori.
Am tot rumegat-o pe unde sa trec firele, asta pana am vazut acel dop de cauciuc de pe lateral.
Intre timp mi-a venit si ideea "geniala" de plasare a display-ului, fixat cu banda dublu adeziv, este absolut perfect. O sa vad in timp cum se comporta cu soarele, sper sa nu se dezlipeasca din cauza caldurii.
S-a comportat exemplar, a cazut jos la primul soare mai puternic. Asa ca am trecut la solutii mai radicale, am lipit scai cu poxipol si pana acum a rezistat si la temperarturi de 31 grade. Nici nu ma asteptam sa nu reziste :)
Laurentiu si-a montat senzorii de parcare fara sa demonteze bara. Este posibil acest lucru folosind o sarma, putina imaginazie si dexteritate.
Cum am mentionat si in forum mi-am montat singur senzorii de parcare lucru care nu a fost foarte greu... Din pacate nu am facut poze la toate etapele, doar la cele la care multi se lovesc si anume cum sa tragi firele de la senzori fara sa dai bara jos si si pe unde sa tragi firele in portbagaj. Ustensila fara de care nu poti face mare lucru in materie de tras cablurile prin bara este o sarma nici foarte moale nici foarte tare de vro 40 cm lungime. Se scot ambele stopuri si dispozitivu de iluminare al numarului si se fac gaurile pentru senzori. In cazul meu producatorul lor spunea ca sa se monteze la 11 cm fata de coltu barii cei laterali iar apoi distanta ramasa intre cei laterali se imparte la doi rezultand distanta celor de la mijloc. Senzorii se numeroteaza de la 1 la 4 de la stanga la dreapta; din gaura 2 se introduce sarma pana ce iese in spatiul lasat de stopul din stanga, apoi se leaga firul senzorului unu si se trage prin gaura senzorului 1 pana iese prin gaura senzorlui 2; apoi se introduce firul senzorului 1 prin gaura senzorului 2 orientandu-l catre gaura lasata de iluminarea numarului (este mult spatiu de manevra acolo); apoi se introduce sarma din gaura senzorului 3 catre gaura lasata de iluminarea numarului se leaga firu de ea si se trage prin gaura senzorului 3 ; apoi sarma se introduce in gaura senzorului 3 orintand-o catre spatiu lasat de stop, se leaga firu de ea si se trage afara vezi poza 3 si 4 apoi firul se trage prin acel dop de cauciuc din lateralul aripii sub coltul barii. La fel se procedeaza si cu celealate fire ale senzorilor. Firul displayului se trage prin portbagaj, apoi prin dreapta banchetei din dreapta, apoi pe sub chederul usii spate dreapta, apoi pe sub plasticul centurii de siguranta, apoi pe sub chederul usii dreapta fata pana ajunge langa bord, se ridica in sus pe sub cheder si se ascunde in spatiul dintre bord si parbriz. Displayul se poate prinde la jumatatea bordului sau oriunde ai vizibilitate fara sa incurce. La final legi firele de alimentare pe plusul lampii de marsalier a stopului dreapta pin 1 si minusul la caroserie. Senzorii pe care i-am montat sunt senzori care iti indica fiecare senzor individual ei indicand si daca ai mai putin de 0.5 m fata de masinile intre care esti.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)