NU ma mai intrebati de ce coboara/urca geamurile la o singura atingere de buton! Sunt butoane cu impuls originale dacia. Le gasiti de cumparat de pe internet, dar sunt rare. Dar puteti achizitiona module cu impuls care fac acelasi lucru, de exemplu aceasta.
De mult timp am tot vrut sa-mi fac aceasta modificare si din diverse motive de lene sau pur si simplu n-am avut timp sau am uitat, abia acum am facut-o.
Desi pare simplu de realizat aceasta modificare, chiar este simplu :). Dar sa aveti grija exact unde legati firul respectiv. Sus la siguranta de mici dimensiuni, trebuie sa va legati in partea de sus. La siguranta de jos de dimensiune mai mare, trebuie sa va legati la pinul de catre motor. In acest fel geamurile sunt conectate si ele la acea siguranta. Daca va legati in partea catre habitaclu, geamurile vor fi legate direct la firul de curent, fara nici o protectie din partea sigurantei.
Pentru geamurile electrice spate este siguranta separata(banuiesc, nu pot confirma) si este plasata deasupra sigurantei care o arat eu in aceasta filmare. Pe capacul de la sigurante sunt desenate doua geamuri iar eu avand doar geamuri electrice pe fata, am o singura siguranta, a doua pozitie fiind goala.
Nu stiu cum se numesc acesti conectori ce am folosit eu si nici unde se folosesc. Eu i-am luat din garaj, n-am nici ce-a mai mica idee cum au ajuns in garaj. V-am pus cateva poze sa vedeti cum arata, poate ii identificati voi. Dar nu este neaparat sa folositi acesti conectori, puteti folosi orice intra acolo.
Laurentiu:
Cum a venit caldura m-am gandit ca o modificare buna ar fi alimentarea permanenta a butoanelor geamurilor pentru a le putea actiona fara contact pus. Dupa ceva documentare in aceasta privinta (in care am gasit tot felul de metode pentru a face asta, unele dintre ele nu tocmai functionale pe termen lung), am ales cea mai sigura metoda si anume sa trag un fir de plus de la baterie direct in bord la butoane. Alte metode vehiculate pe forumuri ar fi tragerea unui fir de plus de la butonul de avarii sau o modificare in panoul de sigurante mai exact de la siguranta de dezaburire de 30 A la locasu sigurantei de la geamuri. Din experienta nu recomand nici una din cele 2 metode sigurantele nefacand fata consumului macaralelor de la geamuri . Firul de la baterie se poate trage printr-un locas care da direct in bord (vezi foto 3). Ca traseu al firului recomand ca acesta sa fie tras prin spatele bateriei, pe sub suportul vasului de expansiune pana la locasul care comunica cu bordul locas care initial este acoperit cu un dop de cauciuc (vezi pozele 1,2,3,4). Odata ajunsi in bord se da consola central jos pentru a avea acces la fire; la butonul din stanga veti vedea 2 fire galbene din care unu e mai gros celalalt mai subtire. Aceste fire sunt cela de legatura intre butoane si intre butoane si panoul de sigurante. Se taie firul mai gros(e cel care vine de la sigurante) si firul adus de la baterie se leaga de firul butonului printr-o siguranta de 30A, Firul ramas in aer se izoleaza(vezi foto 5). Recomand folosirea unui fir gros, si in traseu punerea firului intr-un copex auto.
Iar cei care au geamuri electrice si in spate, pot aplica aceasta situatie. Iar pentru cei care nu vor sa traga un fir direct de la baterie dar vor sa fie siguri, pot viziona acest tutorial cum se face
De mult timp am tot vrut sa-mi fac aceasta modificare si din diverse motive de lene sau pur si simplu n-am avut timp sau am uitat, abia acum am facut-o.
Desi pare simplu de realizat aceasta modificare, chiar este simplu :). Dar sa aveti grija exact unde legati firul respectiv. Sus la siguranta de mici dimensiuni, trebuie sa va legati in partea de sus. La siguranta de jos de dimensiune mai mare, trebuie sa va legati la pinul de catre motor. In acest fel geamurile sunt conectate si ele la acea siguranta. Daca va legati in partea catre habitaclu, geamurile vor fi legate direct la firul de curent, fara nici o protectie din partea sigurantei.
Pentru geamurile electrice spate este siguranta separata(banuiesc, nu pot confirma) si este plasata deasupra sigurantei care o arat eu in aceasta filmare. Pe capacul de la sigurante sunt desenate doua geamuri iar eu avand doar geamuri electrice pe fata, am o singura siguranta, a doua pozitie fiind goala.
Nu stiu cum se numesc acesti conectori ce am folosit eu si nici unde se folosesc. Eu i-am luat din garaj, n-am nici ce-a mai mica idee cum au ajuns in garaj. V-am pus cateva poze sa vedeti cum arata, poate ii identificati voi. Dar nu este neaparat sa folositi acesti conectori, puteti folosi orice intra acolo.
Laurentiu:
Cum a venit caldura m-am gandit ca o modificare buna ar fi alimentarea permanenta a butoanelor geamurilor pentru a le putea actiona fara contact pus. Dupa ceva documentare in aceasta privinta (in care am gasit tot felul de metode pentru a face asta, unele dintre ele nu tocmai functionale pe termen lung), am ales cea mai sigura metoda si anume sa trag un fir de plus de la baterie direct in bord la butoane. Alte metode vehiculate pe forumuri ar fi tragerea unui fir de plus de la butonul de avarii sau o modificare in panoul de sigurante mai exact de la siguranta de dezaburire de 30 A la locasu sigurantei de la geamuri. Din experienta nu recomand nici una din cele 2 metode sigurantele nefacand fata consumului macaralelor de la geamuri . Firul de la baterie se poate trage printr-un locas care da direct in bord (vezi foto 3). Ca traseu al firului recomand ca acesta sa fie tras prin spatele bateriei, pe sub suportul vasului de expansiune pana la locasul care comunica cu bordul locas care initial este acoperit cu un dop de cauciuc (vezi pozele 1,2,3,4). Odata ajunsi in bord se da consola central jos pentru a avea acces la fire; la butonul din stanga veti vedea 2 fire galbene din care unu e mai gros celalalt mai subtire. Aceste fire sunt cela de legatura intre butoane si intre butoane si panoul de sigurante. Se taie firul mai gros(e cel care vine de la sigurante) si firul adus de la baterie se leaga de firul butonului printr-o siguranta de 30A, Firul ramas in aer se izoleaza(vezi foto 5). Recomand folosirea unui fir gros, si in traseu punerea firului intr-un copex auto.
Iar cei care au geamuri electrice si in spate, pot aplica aceasta situatie. Iar pentru cei care nu vor sa traga un fir direct de la baterie dar vor sa fie siguri, pot viziona acest tutorial cum se face
Felicitari. Voi face varianta care ai propus-o tu deoarece pot revenii oricand la varianta originala fara taieturi si altele.
RăspundețiȘtergerede unde pot sa comand si eu?
Ștergeresa comanzi ce?
ȘtergereExista posibilitatea sa te legi de la diguranta de degivrare in partea opusa motorului si sa montezi o siguranta de 30 pe fir.
Ștergereabsolut, da
ȘtergereFoarte bun tutorialul , si necesar.Eu nu obisnuiesc sa imi resetez kilometrajul foarte des dar cand stau la o cafea sau astept pe cineva in masina si trebuie sa deschid geamul trebuie de fiecare data sa pun contact ceea ce presupune riscul resetarii cb, uzura bujiilor etc. E o modificare mai mult decat necesara.Banuiesc ca nu afecteaza cu nimic ca am toate geamurile electrice .. nejucandu-ma cu ele.
RăspundețiȘtergerede cat este firul care la-i pus de 1 mm sau 1.5 mm
RăspundețiȘtergeretare cred ca este de 1mm, dar poti pune linistit si de 2mm. cu cat mai gros cu atat mai bine
ȘtergereDar are cv daca pun si casetofonul ?
Ștergerenuma sa nu-l uiti pornit :)
ȘtergereSalut cris cum ai facut functia confort la geamuri
Ștergeream butoanele originale logan cu impuls. http://www.okazii.ro/accesorii-auto/altele/butoane-cu-impuls-dacia-logan--a134393487
Ștergeresal cris la varianta ta dak pui o siguranta de 30 pe fir si muti firul la siguranta de dezaburire in partea dreapta nu ar fi o solutie buna k sa nu mai ai probleme cu jucatul.
RăspundețiȘtergerebag de seama ca tie-ti place sa te joci :))
Ștergereda, e si aia o solutie buna.
Mai domnu mester ce se intampla daca un capat al firului iese accidental din locas si face masa undeva...? mi se pare cam riscanta treaba asta nu cred ca merita doar ca sa nu pui contactul ca sa cobori geamul acest tutorial dupa parerea mea nu semana deloc cu ce am vazut pana acum ,adica nu improvizai eu cred ca mai era o 3 varianta probabil mai complicata dar mai sigura cu atasarea acelui fir in spatele blocului de sgurante de firele care comunica cu acele sigurante nu cred ca degeaba s-au facut toate legaturile prin contact si prin sigurante inplicit prin relee de protectie acele care sunt mari consumatori si pot provova supra incalzirea instalatiei speer sa nu te supere afirmatia mea nu ma erijez in criticul tau dar mi se pare periculos ce ai facut acum...poate gresesc
RăspundețiȘtergeredaca pui firele unde spun eu, cel mai rau lucru e sa se arda siguranta.
Ștergeresi NU merita sa pui contactul pentru geamuri. eu am diesel si pe langa faptul ca se consuma curent pentru coborarea geamului, pornesc o gramada de chestii d epe instalatie printre care nujiile incandescente care pun bateria in scurt.
ideal e cum a spus Anonim mai sus, legat pe siguranta pentru accesorii.
ca sa nu mai ai nici o treaba la mijlogul acelui fir mai pui si tu o siguranta si ai terminat treaba ce zici?
Ștergereti-am trimis o poza la treaba asta pe mail cris.
Mihai:
RăspundețiȘtergereCris dar ce consecinte are anularea acelei sigurante??????
nu are consecinte daca o anulezi, exact cum am spus in film. dar are consecinte daca nu o anulezi. trebuie sa o scoti, altfel bagi curent invers pe instalatia electrica chiar daca nu ai contactul pus.
Ștergeresalut cristi....eu am geamuri electrice si pe spate...daca fac ce ne-ai aratat tu cele din spate o sa le pot ridica doar la punerea contactului?
RăspundețiȘtergerenu! pentru geamurile spate este siguranta separata(cred), plasata pe tabloul de sigurante deasupra celei pe care o arat eu.
Ștergeredragut tutorialul eu am folosit solutia care ti-a fost povestita de acel amic al tau. 2 mici remarca si anume in poza 3 de sub video incerca si pune un varnis sau o protectie acolo pe unde intra firul in habitaclu. si 2 niciodata nu pune siguranta langa buton sau la cel mai departat loc de sursa de curent. Ea se pune pe fir langa baterie. Dece??? daca prin absurd acolo unde-ti intra firul in habitaclu pe acea gaurica se freaca firul si se rupe izolatia si-ti va pune la masa, siguranta nu se va arde clar ci doar firul va lua foc ca un fitil. In rest bafta in continuare. :P
RăspundețiȘtergereSalutare
RăspundețiȘtergereFaina treaba. Facand chestia asta, nu risti sa ti se arda nimic? Si cum de tu nu trebuie sa tii apsat pe buton?
Alta chestie ar fi, daca ai avut problema cu oglinda din interior, a mea incepe sa se exfolieze din interior cred, se vede asa pe margine urat, si masina e doar de 4 ani :(. any ideas? se poate relipi cumva, ceva sau se schimba?
risti sa se arda siguranta. eu am botoane cu impuls, din cauza asta urca si coboara aproape singure.
Ștergereoglina prin inlocuire, n-ai ce sa-i faci
Siguranta cea mare se arde in locul celei mici daca se intampla ceva?
RăspundețiȘtergereexact! din acest motiv ziceam sa te legi la jiguranta de jos in partea catre motor ca sa beneficiezi de protectia acelei sigurante
Ștergere@cristi: testarea mea a fost mai de lunga durata...sa zic 15 ridicari consecurive cu incalzirea pornita si am oglinzi incalzite deci consum simtitor mai mare ca al tau si siguranta de 30A a cedat...am repetat testul de 3 ori cu fire de grosimi mai mari cu acelasi rezultat...in ceea ce priveste folosirea geamurilor concomitet cu incalzirea intradevar situatia este mai rara dar nu neintalnita, mai exact: polua torential, ai geamurile aburite si pornesti dezaburirea iar pe exterior geamurile sunt de picaturi de apa iar ca sa ai vizibilitate mai buna dai cobori si urci geamurile pentru a spala geamu de picaturile de apa...deci este un risc ca atunci sa cedeze siguranta?...eu zic ca da....dar in cazul iernii pe zapada viscolita pusa pe masina unde pornesti incalzirea petru a dezgheta luneta si oglinzile si ca sa dai zapada care se topeste pe geamuri pe exterior cobori si ridici geamurile cel putin o data exista riscul sa cedeze siguranta?...eu zic ca da...nu de alta dar fiecre siguranta a fost calculata pentru un consum in cazul dezaburiri de 30 A...la un consum mai mare inpreuna cu geamurile nu e logic sa cedeze la un punct?..orice suprasarcina a sigurantei scade durata de viata a sigurantei..deci intrebarea nu e daca va ceda ci cand....iar eu unul pe ploaie sau viscol nu am chef sa stau sa schimb sigurante arse mai ales daca mai e si noapte, daia am ales cea mai sigura solutie instalatie separata chiar daca am taiat firul de la tablou acesta poate orcand pus pe pozitie initiala folosind un conector de rezistenta mare.
RăspundețiȘtergere@Tudor Madalin: acel cablu vine bagat printr-un copex auto deci nu are cum sa se taie iar intrarea in habitaclu se face prin acel dop..adica se da o gaura in dop si se baga cablu prin el...fiind dop de cauciuc ofera protectie sa nu se frece de componente metalice la intrarea in habitaclu deci de aceea siguranta am pus-o in spatele panoului central. Mai exista o varianta ceva mai grea si anume sa vi cu firu pana in tablou sa scoti tabloul si sa inlocuiesti firu de fabrica cu cel pus de tine...dezavantaju este ca dupa modificare este mai greu de repus in forma originala
stiu Laurentiu si ai mare dreptate, am si precizat ca este mai sigura solutia propusa de tine. dar imagineaza-ti ca romanul e puturos, e mai simplu sa lucreze 2-3 minute decat 20. unul din ei fiind eu :P
Ștergeredaar, dupa cum spuneam, nu ne jucam cu geamurile. 15 ridicari/coborari consecutive a presupus incalzirea firelor si a sigurantei care in final a cedadat. o siguranta ca sa cedeze trebuie sa-i fie depasita valoarea cel putin 10 secunde constant.
intre timp am gasit alternativa la tragerea firului de la baterie, o sa revin cu film :P
Cristi eu am facut cu firul la tabloul de siguranta si merge, ieri a plouat si am folosit dezaburirea (am si incalzite oglinzile), m-am "jucat" putin la geamuri, dar nu cu ideea de a arde siguranta, doar sa fac cateva filmari si poze dupa futuna, si nu am reusit sa ard siuranta. Multumesc pentru tutorial !
RăspundețiȘtergere:))) is putin cam somnoros. Furtuna* Siguranta* :)))
Ștergere@cristi; stiu ca romanu' e puturos dar pentru 10 min in plus nu mi s-a parut chiar asa de multa munca...eu am gandit oarecum logic, adica filametul sigurantei a fost calulat sa reziste la un curent de 30A ea incalzindu-se si racindu-se. Din cate stiu eu metalul are un punct de "rupere" in cazul dilatarii si cotractarii adica orice incalzire si racire peste limita calulata va slabi rezistenta fizica a metalului ceea ce inseamna ca daca azi nu a cedat filamentul la incercari repetate in timp va ceda. Deci intrebarea nu e daca ci cand va ceda. Dar cine stie poate la cei fara oglinzi incalzite merge, asta vom sti in timp, pana la urma indiferent de metoda aleasa important e sa functioneze. Is tare curios de alternativa de care vorbesti daca este la fel de sigura. Astept filmu'.
RăspundețiȘtergereFelicitari Cristi! Chiar mi-ai dat de treaba, m-ai pus pe ganduri!
RăspundețiȘtergereO sa-mi fac si eu si o sa merg pe prima varianta, varianta ta. Am tot la fel 1.4 preferance(fara oglinzi electrice).
Chiar imi place:). Acum problema e ca poate consumul e o "tara mai mare" si ca nici cand masina e incuiata, geamurile tot functioneaza, bine dar nu consuma daca nu sunt actionate.
RăspundețiȘtergeresi daca ai facut asta, doar nu vrei sa tragi la ledurile din torpedou tot de la geamuri, nu? :))
Ștergeresall cristi la electrica nu stiu ce sa zic eu unu ma abtin ,si asa am facut ceva modificari adik;sprituitoarele,smd albastre bord,ace rosii cu led normal si legate de firul de pozitii,plafoiera cu smd uri pe banda, banda cu smd acoperita cu silicon trasparent 27 de smduri albastre ,ogilzi degivrate puse de mine si fere trase ma m legat de firul alb cel gros dupa releu si pleaca odata cu luneta cam destule ,iar si asta e cam naspa cu modificarea asta las o asa ca merge asa ,nu e o necesitate cine stie ce si pana acum am facut datorita tie CRISTI STRAULEA .
RăspundețiȘtergerecristi aia sat pini iar cablu de 2 nu exista doar de aluminiu de 2,5 apoi sare la 4,6,10 etc
sooper tutorialul..am reusit chestia asta si p van unde dezaburirea nu prea e din cauza lipsei de geamuri :P..numai bn
RăspundețiȘtergerenu am avut rabdare sa citesc toate comentariile , probabil am omis ceva , dar daca le legi la permanent , lasi geamu' putin deschis si un dobitoc care cunoaste masina baga un batz si actioneaza butoanele ? ramai ca la fostele dacii - fara casetofon , fara acte , bani ....
RăspundețiȘtergereaici intervine un modul de ridicarea geamurilor...daca vrei sa fii sigur ca nu le uiti deschise "putin"cum zici uh...
Ștergereauzi, daca tot vrea sa bage un batz pe geamul deschis, nu se duce la geamuri, e butonul deschidere usi langa si necesita o singura apasare ;)
ȘtergereAsa invata-i cum sa f..e :D
Ștergerenu uitate , sunt persoane care pe vremurile astea le mai lasa putin "crapate " ca sa nu se incinga tare in interior ..... pentru modul sunt si eu , dar unul care dupa ce incui masina din cheie , sa inchida circuitul elect. al geamuriloc , ca dupa incuiere sa nu mai poata fi actionate ,,,
RăspundețiȘtergerebuton deschidere usi ;)
Ștergeree langa butonul de geamuri, e o alegere mult mai inteligenta daca vrea sa foloseasca batz-ul
da Cris, dar butonul nu functioneaza daca masina este incuiata.
Ștergerete referi la butonul de deschidere usi? cine te-a pacalit? atunci de ce ar avea functia de deschidere usi? sa ti le deschida daca masina este deschisa? wtf!?
Ștergerecris...daca faci aceasta modificare cu firul acela...la o simpla apasare de buton geamurile urca si coboara singure.....sau aceasta modificare e numai pentru a umbla la geamuri fara contact??
RăspundețiȘtergereai vrea tu ca aceasta modificare sa-ti faca impuls la geamuri :))
Ștergerenu, e doar sa ai plus fara contact :)
cristi,poti sa ne explici la modul general cum s-a legat acel fir la sigurante? adica plusul(+) de la geamuri il legi la plusul(+) de la degivrare?ca daca este asa se poate adapta la orice masina.
RăspundețiȘtergereexact.
Ștergeream luat plus de dupa siguranta de la degivrare si l-am pus la plusul de dupa siguranta la geamuri.
cand spun plusul de dupa siguranta, inseamna ca siguranta are 2 picioare. unul este la plusul de dupa contact sau direct de la baterie, al doilea fiind utilitatea de la masina(geamuri si degivrare in cazul de fata).
si cum iti poti da seama care e locul corect unde sa bagi firul?(la alte masini cutia de sigurante e diferita)
Ștergereiei multimetrul si masori :)
Ștergerescoti siguranta si verifici la care din cele 2 picioruse ai curent. daca este curent continuu, gasesti plus doar pe unul din ele. daca nu gasesti curent pe nici unul din ele, pui contactul si masori din nou, insemna ca acela este plus dupa contact
adica unul din firele de la multimetru il tin la masa si celalat fir il introduc pe rand unde este siguranta?
Ștergeresalut. are ceva daca pun o siguranta mai mare la dezaburire, ca poate se aliniaza planetele si ma joc mai mult la butoane? cum e cu folia de pe consola, freaca de ceva sau merg butoanele mai greu?
RăspundețiȘtergeredaca vrei ca sa-ti ia foc instalatia in loc sa se arda siguranta, da, pune o siguranta mai mare.
Ștergerenu afecteaza cu nimic folia, nu freaca nimic
Buna seara Cristi....Mihai ma numesc am un Renault clio ...si de vreo 3 ani de zile am module tip impuls pentru geamuri , am incercat solutia prezentata de tine ,desi tabloul este putin diferit avem acelasi caracteristici....numai ca nu functioneaza....curentul trece prin fir fiindca odata cu siguranta scoasa...daca am cheia in contact functioneaza geamurile ...nu inteleg ce o fi diferit...:( o avea modulul ceva special?
RăspundețiȘtergeresigur ceva nu faci bine, ce anume... n-am de unde sa stiu. iti spun asta penca m-a sunat cineva cu clio symbol si i-a reusit :)
Ștergereoky...pai ...ce as putea gresi daca am curent fara siguranta cand trec firul de la dezaburire la geamuri electrice...si odata ce am contactul pus geamurile functioneaza...deci circuitul ar fi in regula..!?
Ștergeremsi cristi oricum am sa ma mai uit mine sa vad poate cine stie gresesc ceva....oricum good job cu tot ceea ce faci pt comunitatea Dacia...u'r the best !
Ștergeresi daca scoti firul si pui contactul, merg geamurile?
Ștergeresi acea persoana cu clio symbol care i-a reusit sunt eu.daca imi este permis voi pune un link cu un tutorial pt renault (noul)symbol.eu m-am legat de la siguranta de inchidere centralizata pt ca acolo am gasit curent si dupa ce luam contactul.am vrut la claxon dar nu aveam curent dupa ce luam contactul(chiar daca pot claxona si fara contact.ffff ciudat).cristi poti oricand sa il stergi daca nu iti convine.
RăspundețiȘtergerehttp://www.reno.ro/Coborare-geamuri-fara-contact-la-Noul-Symbol-t246680.html
treaba cu siguranta chiar am vrut sa ti.o sugerez, dar am zis "lasa, stie el ce a facut " :D
RăspundețiȘtergereiar daca nu pui siguranta intre fire pentru varianta a 2 a risti sa ia foc masina? sa se creeze scurt/?!
RăspundețiȘtergeresa faci scurt nu, dar in caz de ceva nu este o siguranta care sa se arda si o sa ia foc firul.
Ștergeredaca nu pui acea siguranta, foloseste varianta 1 ca sa beneficiezi de protectia unei sigurante.
Stergatoarele se pot pune pe plus permanent (si implicit sprituitoatea)?
RăspundețiȘtergereMa enerveaza ca pe ploaie cand astept pe cineva sau cutare, trebuie sa pun contactul din doua in doua minute ca sa dau jos molozu'.
n-am nici ce-a mai mica idee
Ștergerenu iti recomand acest lucru ptr ca :vorbind la extrem
Ștergeremergi acasa seara si din intamplare mai si ploua ,nu tare,doar cat sa folosesti viteza mica , avand plus permanent pe pinul A7 din maneta stergargatorului,poate te si grabesti nu opresti stergerea geamului si intr-o noapte ti-a si terminat bateria
ma indoiesc ca astepti pe cineva mereu cand ploua
dar daca tot vrei poti sa tragi un fir cu o siguranta de 20A inseriata ptr protectie pe pinul A7
salut!!!! pentru cei care nu au papuci sau nu pot confectiona unul ar putea sa foloseasca o siguranta arsa sau una intrerupta care sa fixeze firul (la siguranta mica de 30A. zic bine?? :)). firul va avea acelasi contact la ambele capete (pe ambele sigurante)
RăspundețiȘtergeresalut cristi,ar fi fost un pic mai complicat dar nu ar fi fost atatia carcotasi pe aici
RăspundețiȘtergeretrebuia sa tragi un plus temporizat cu o dioda inseriata de la uch mufa pi pinul b5 daca nu ma insel astfel la incuierea masinii ar fi 'disparut'si plusul permanent de la geamuri
pai si ce folos? mie, de exemplu, cand ating viteza de 30km/h se inchid automat usile. ajung la destinatie, opresc motorul si astept pe cineva, deci nu pot da geamul jos sa am aer curat :P.
Ștergerenu e cazul la mine, am montat turbo timer si la mine se opreste motorul dupa 2 minute, timp in care aveam curent la geamuri.
pai ai dreptate ,trebuie sa verific fizic ptr ca eu am 'vorbit'din schemele electrice din manual,daca ai plus pe b5 dupa oprirea motorului sau numai atunci cand deschizi usa de se aprind e plafoniera,dac nu este asa imi cer scuze ca ma spus o prostie
ȘtergereFelicitari pt ideie. Am facut conform tutorialului si merge perfect.Ciste tie.
RăspundețiȘtergereSalutari Rossy , Selimbar
Salut Cristi, la mine am pus un fir de cupru deoarece nu aveam acasa acei papuci ca sa pun pe fir si era prea tarziu camerg sa cumpar de undeva, firul la capete l-am batut cu usor cu ciocanul ca sa-l aplatizez si arata ca un papuc, crezi ca are ceva ca nu am folosit fir litat si am pus unul de cupru? Oricum e mai rigid si sta mai teapan acolo, nu exista riscul de a iesi de acolo.
RăspundețiȘtergerenasol man! foarte nasol! o sa-ti functioneze geamurile fara sa ai pus contactul. e o sarma care face contacte, deci e perfect :)
ȘtergereEventual ma gandeam sa fac a doua varianta cea cu rezistenta pe fir dar doar un singur fir care ar duce la siguranta ptr. geamurile de pe fata(avand si oglinzi electrice dar geamuri electrice doar pe fata) asa ma gandesc ca nu ar mai fi problema daca ma apuca cheful de joaca cu geamurile si cu degivrarea pornita, teoretic nu ar mai fi riscul sa se arda siguranta de la degivrare,e corecta aceasta varianta?
RăspundețiȘtergerea doua varianta este mai sigura, da
ȘtergereSalut Cristi. Sunt Marian din Pitesti. Spune-mi si mie daca pun pe acel fir o siguranta de30mA si fac legatura "efectiv pe direct" crezi ca acea siguranta isi va face treba? Crezi ca ar fi o problema?
RăspundețiȘtergerepai asta e treaba sigurantei, sa-si faca treaba. daca se supraincalzeste ceva, se arde siguranta
Ștergereîn primul rând trebuie să vă mulțumesc pentru a lua timp pentru a face aceste tutoriale pentru noi, și să vă spun că a fost grozav si a fost meritat si în al doilea rând vreau să întreb: Putem face același lucru pentru radio? Poate opera de radio, fără a llve putere în Logan? Bateria de scurgere? Cauza?
RăspundețiȘtergerehi there, please translate in english :)
Ștergere- Are radio poate funcționa fără cheie în contact?
RăspundețiȘtergere- Does the radio can operate without the key in the ignition?
- Este posibil pentru a instala ferestre electrice în portierele din spate?
- Is it possible to install power windows in the rear doors?
yes, radio can operate without key in ignition. but i never tested and i don't know what wire must be modified.
Ștergereyes, you can mount electrical windows on rear. you need all parts, electrical wires and butons.
better in english. but this time and romanian was very good :)
am pus un fir de vre-o 2 mm si s-a topit siguranta (nu s-a ars) si izolatia firului asa ca aveti grija pe viitor cu astfel de modificari pentru ca sigurantele trebuie dimensionate pentru fiecare consumator in parte, dupa parerea mea a 2a varianta, cea cu tars + la buton este ok :)
RăspundețiȘtergerebag de seama ca tie-ti place sa te joci :))
Ștergeremirosea urat tare in masina intr-o dimineata .. si am zis ca asta nu-i a bine si am zis sa verific tot si surpriza :(
Ștergereapp ca am uitat siguranta daca tot o puneti sa fie din aia mica de 30A nu din aia lata ;)
Ștergeresalut as avea si eu o nelamurire la mine nu mrege coborarea si ridicarea permanent ce fac in situatia de fata multumesc
RăspundețiȘtergereai pus firul? de unde pana unde l-ai pus?
Ștergereda am pus un fir cam de 20 cm de la siguranta aia de sus de 30 bagat in partea de sus si celalat capat l`am bagat la siguranta de degivrarea in orificiu deinspre motor exact ca in tutorial. Asa merge fara cheie in contact dar nu permanent ca la tine, ce e de facut....? merci
RăspundețiȘtergerepermanent... adica sa urce si sa coboare singure la o singura apasare de buton. adica nu ai butoane cu impuls ca mine, tu ai butoanele normale. citeste primele randuri din postul de sus de tot unde am aatsat filmul.
Ștergeresalut! pe butonul de la avarii pe care fir este curent permanent,la plus ma refer
RăspundețiȘtergerepe nici un fir :)
ȘtergereSalut CRiS,am observat ca la tine geamurile se ridica cu o viteza mai mare.Ai modificat ceva pentru asta sau asa a venit?A vrea si eu sa ii sa se ridice mai repede geamurile insa nu am gasit nimic in acest sens.
RăspundețiȘtergerein timp motorasele obosesc si ridicarea este tot mai lenta. ti se pare, si la mine merg lent
ȘtergereSa inteleg ca nu se poate mari viteza de cobararea a geamurilor?
RăspundețiȘtergereai putea schimba motorasul cu unul nou, o sa simti diferenta.
Ștergereposibil sa rezolvi problema daca gresezi tot mecanismul de ridicare geamuri ca sa mearga mai usor
salut.am facut si eu modificarea cu legarea plusului permanent si atat la mine cat si la un prieten care a facut aceasta modificare nu a tinut foarte mult.se aprindeau toti martorii in bord,se auzea un zgomot ciudat la sigurantele de langa cb si mai multe
RăspundețiȘtergereSalut Cris , am facut exact asa cum ai zis tu, iar cand pun la loc siguranta cea mare incepe sa claxoneze singura masina...:( de ce?
RăspundețiȘtergerepariu ca te-ai legat la claxon? siguranta de claxon este fix langa cea la care trebuie sa te legi.
Ștergerepoate:)), dar eu eu cu siguranta cea verde am scoso....o sa mai verific azi
ȘtergereSalut Cris! Am facut si eu varianta ta insa in locul sigurantei pt geamuri am bagat firul simplu (fara papuc)..si asa tot functioneaza. Se poate pe viitor sa apara vreo problema din cauza asta? A! si inca o chestie.... E NORMAL sa nu mai mearga dezaburirea pe spate?
RăspundețiȘtergereDupa rezolvarea butoanelor cu impuls, am gasit inca o metoda de a avea plusul permanent la ele:
RăspundețiȘtergereAm intrerupt firul cu plus prin cheie, chiar pe spatele panoului de sigurante, de la siguranta geamurilor si in locul lui am adus plus permanent cu un strap de sarma de la firul general de plus permanent ce alimenteaza tabloul. Astfel am evitat tragerea unui fir de la baterie (traseu lung) si geamurile raman separate pe siguranta lor, fara a mai fi alimentate din alta siguranta a altor consumatori (degivrare).
Cristi, te rog, spune-mi si mie daca dupa rezolvarea alimentarii cu butoane cu impuls si plus permanent se poate face sa inchida geamurile uitate deschise din telecomanda (la inchiderea usilor)sau actionarea inchiderii usilor din butonul de pe cheie.
RăspundețiȘtergereabsolut, n-au nici o treaba
ȘtergereDe acord ca nu au treaba, dar stii o metoda de a face geamurile sa se inchida din telecomanda sau butonul de pe cheie de inchis ?
Ștergereai nevoie de un modul care sa faca asta. gasesti la www.led24.ro ledmagazin@yahoo.com
Ștergereeu vreau sa urc/cobor geamurile(am si spate) cu cheia in contact la pozitia A accesorii sa nu imi mai ramana bordul activat si curent in toate releele si pompa in sarcina. doar pe A ca si casul. poti sa ma ajuti te rog?
RăspundețiȘtergeredeoarece ai si geamuri spate, trebuie sa te legi la sigurantele mici(10A, in partea de sus), fix ca in al doilea film.
Ștergerein partea de jos la sigurantele mari, te legi la siguranta de 30A din colt dreapta jos(catre habitaclu.
uite o poza http://imageshack.us/a/img28/2207/img3734te.jpg
recomand sa downloadezi poza pe calculator si sa faci zoom, ca sa poti vedea si ce am scris :)
Am un Logan din 2006.Daca vreau sa se inchida geamul pana sus trebuie sa tin apasat pe buton pana se ridica sus.Am vazut la modelele noi ca , daca apesi putin mai tare pe el nu trebuie sa ti apasat pana se ridica sus de tot.Asta e solutia la mine?Nu am butoanele care seama cu 8 si pe langa asta mi se pare exagerat 150 RON/buton. http://www.okazii.ro/accesorii-auto/altele/butoane-cu-impuls-dacia-logan--a134393487
RăspundețiȘtergereexact acele butoane le am si eu pe masina, butoane cu impuls. au fost puse pe loganul cel mami scump in 2004 si foarte putin in 2005.
Ștergerebucurate ca mai gasesti la 150lei bucata, mai putin si dispar de tot, n-ai sa mai gasesti deloc.
sunt module care imita butonul cu impuls, uite aici http://www.tutorialelogan.ro/2012/11/montat-modul-impuls-pentru-geamuri.html
ce vinde Tudor acum este o generatie mai noua si imbunatatita si care este mai ieftina ca un buton cu impuls
Salut Cristi, am facut si eu modificarea asta si functioneaza ok. Singura problema, pe care nu o inteleg, este ca la inchiderea si deschiderea masinii, nu se mai activeaza / dezactiveaza alarma. Vreo idee? Mersi, Radu
RăspundețiȘtergerecine stie cum este alimentata alarma la tine sau ce chestii citeste. vede ca inca ai curent pe undeva si nu se armeaza.
ȘtergereSi de unde as putea lua un alt plus permanent care nu imi creeze problema asta? Radu
Ștergeredin tabloul de sigurante. poti scoate tabloul afara si vezi firele rosii, toate au plus permanent
ȘtergereAm facut operatiunea in 2 minute am taiat o siguranta si am lipit firul de papucul sigurantei. Si la cealalta mai mare am indoit firele pe papuc si acum merge la fix
RăspundețiȘtergerecristi in tutorial ai folie pe geamurile fata? si dc sa nu mai punem acea siguranta de la geamuri inapoi ce o sa se intample?
RăspundețiȘtergerehttp://www.tutorialelogan.ro/2011/05/montat-folie-pe-luneta-si-geamuri.html
Ștergeresi pe geamurile fata se pune la fel.
curentul merge in ambele directii, daca pui siguranta, alimentezi toata masina
multumesc de raspuns Cristi!
RăspundețiȘtergereVreau sa folosesc metoda cu firul la sigurante si am o intrebare:
RăspundețiȘtergereGeamurile o sa coboare/urce cat timp tin apasat pe buton sau chiar daca eu iau degetul de pe buton ele tot vor urca/cobora asa cum este in video?
Cum e in video nu imi place, eu vreau sa urce si sa coboare exact cat vreau, nu complet.
o sa fie exact cum vrei. eu am butoane cu impuls, din cauza asta coboara si urca complet.
Ștergeredar daca vreau sa coboare cat vreau eu, apas si tin pe buton cat vreau sa coboare geamul, nu coboara de tot de fiecare data ;)
poti folosi o siguranta arsa pentru a sustine firul ala, sau poti folosi una noua dupa ce i faci o gaurica cu bormasina pe directia filamentului
RăspundețiȘtergerepoti folosi si o siguranta arsa. eu acum am vazut intrebarea :(
ȘtergereMai merge modulul de deblocare usi la oprire motor cu aceasta modificare ?
RăspundețiȘtergereDe ce intreb, pt. ca la acel tutorial ai spus ca nu va mai merge modulul daca pui geamurile pe plus permanent.
Ms.
am mutat firul de plus al modulului de descuiere usi la radio
ȘtergereSalutare.Am logan 2014 iar pe capacul de la sigurante nu au facut schema panoului.Ma poti ajuta?
RăspundețiȘtergereSalut, găsești în manualul de întreținere. Mai simplu o rezolvi tot cu Marian
ȘtergereMultumesc.
RăspundețiȘtergereE bine..
RăspundețiȘtergereSalutare. Am o camera auto VIOFO A118C2 si as dori sa o leg la panoul de sigurante, sa nu o mai alimentez de la bricheta. Imi poti spune te rog unde anume as putea sa o leg in panou fara sa fac vreo problema instalatiei electrice?
RăspundețiȘtergereAs dori sa si maschez cablul de alim catre panou cat de mult pot. Multumesc.
Salut, nu contează la care fie te legi, atâta timp cât el este de culoare galben. Galben înseamnă + după contact
ȘtergereTe rog daca sti cum pot sa fac sa pun geamurile pe direct la un mcv 0,9 tce din 2016 multumesc
RăspundețiȘtergeresalut, neimportanta motorizarea, conteaza ca este logan 2. este o singura siguranta la care te poti lega, nu stiu din cap la care.
Ștergerescuze de raspunsul tarziu, blogul s-a hotarat sa nu ma mai informeze de comentariile noi :(
Am facut ca in film la un logan din 2008 si merge perfect dar la asta dim 2016 sunt atlfel dispuse sigurantele
RăspundețiȘtergereclar, ba ghiar este o singura siguranta in tablou cu plus continuu, doar una
Ștergeresiguranta 25 e pe plus continuu la logan 2013+, in carte e trecut amplasament rezervat pentru echipament complementar, in locul respectiv nu se afla nicio siguranta, tragi exact ca si cris si celalalt capat de cablu in pui in partea de jos la siguranta 25
ȘtergereCe fir galben este la sigurante
RăspundețiȘtergere