Montat CB

Daca pe un dci preference ai toata instalatia electrica trasa, pe majoritatea versiunilor nu este. Asa ca am apelat la baietii de pe www.imbunatatiri-logan.tk si am comandat CB-ul, maneta si conectorii aferenti montajului.
In toti acesti ani in care s-a fabricat loganul, sunt 4 versiuni de amplasare a instalatiei electrice si chiar unele repozitionari ale firelor in conectori.
Desi nu pare, nu este greu de realizat, cu sculele necesare si putin timp vei fi fericitul posesor de computer bord.

Film 1


Film 2


Film 3


Cătălin-Alexandru si-a montat CB pe al lui Logan si cum la el pozitionarea mufelor este diferita fata de filmarea facuta de mine, mi-a trimis cateva poze.
In prima poza se vede acea protectie din plastic roata la baterie, sub care se regaseste instalatia electrica, mufe, relee.
In pozele 2 si 3 se pot vedea cele doua clipsuri care tin capacul fixat.


In urmatoarele pozeputeti identifica mufa care are firul portocaliu, pinul 4 de pe mufa neagra din lateral, unde o sa va legati cu firul de debit careburant pe care trebuie sa-l duceti pana la ceasuri, mufa neagra pinul 23.

214 comentarii:

  1. hai sa bag un sfat si eu. Niciodata Cris sa nu mai pui fludor pe cablaj inainte sa dai un chip sau un integrat jos. ca sa faci operatiunea asta de dezlipire se folosesc cateva metode simple si eficiente in acelasi timp;
    1. pompa de fludor; care cu siguranta nu este in dotarea tuturor;
    2. tresa de cablu tv. (doar acea tresa de cupru);
    3. sau cea mai simpla este o bucata de fir de 2,5 dezizolata cam vreo 4cm se pune pe picioarele integratului, si se incalzeste aceasta bucata de fir prin plimbarea liniara a pistolului de lipit pe aceasta; Cu penseta din dotare se extrage foarte foarte usor integratul.Pentru curatire si uniformizare a stratului de fludor ramas pe cablaj, se foloseste aceiasi bucata de fir si se incinge la fel pe suprafata cablajului. Efectul este unul de formare de oglinda pe cablaj.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hm nu sunt in total deacord...metoda ce-a mai corecta e statie de lipit cu aer cald...dar in lipsa acesteia metoda utilizata de cris cu cositorirea tuturor pinilor este lar utilizata si e relativ corecta...singura chestie care mi sa parut ca a omiso este lipsa "fluxului" (un fel de sacaz diluat ca sa zic asa,merge si sacaz da arata urat dc nu curetzi cu alcool dupaceea) la relipire, pentru nu a afce o lipire "uscata" in care cu mult ghinion cu timpu apar microfisuri (are fludorul in interior stiu da de multe ori e insuficient)

      Ștergere
  2. Salutatre Cristi maneta de fabrica are butonul incorporat? sau trebuie modificata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Maneta originala care seamana cu maneta din filmul lui Cris nu are buton! Aceasca a fost modificata de cei de la imbunatatiri-logan.tk!

      Ștergere
    2. sunt convins ca am zis acest lucru in tutorial... desi au trecut 2 saptamani de atunci si nu-mi mai amintesc. dar daca Daniel spune ca am zis, eu il cred :)

      Ștergere
  3. dupa cum spuneai.....cand mergi constant e economic :D

    RăspundețiȘtergere
  4. sal cris.in final cum aflu daca am firele trase pe un dci preferance din dec.2005?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti garantez eu ca ai tras tot cablajul. e suficient? :)

      Ștergere
    2. e ok atunci.multam de rsp.si bafta in continuare.

      Ștergere
  5. Cris, gandeste-te ca eu mi-am lipit acel integrat cu pistolul de lipit model vechi, cel cu sarma de cupru! Ce-am mai injurat pana am reusit sa despart pinii intre ei de cositor!

    RăspundețiȘtergere
  6. salut poti pune cipul asta si pe un logan din 2010 cu cb din fabrica adica cipul care este acum nu arata consumul instant ca in video

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu vei avea niciodata consum instant pe al tau :(
      nici daca schimbi placa cu totul deoarece e total alta versiune de soft si o sa ai o gramada de becuri aprinse prin bord. testat deja pe un 1.5 dci 85 cai ph2 din 2010.

      Ștergere
  7. Sefu daca vrei consum instant iti trebuie o placa de ceasuri veche de logan de productie pina in 2006 v6.0.2.

    RăspundețiȘtergere
  8. am 1.2 16v si nu am consum instant... cum il activez? imi trebuie alt calculator?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. doar alt amaina care are sau poate fi activata functia. pe 1.2 nu vei avea niciodata

      Ștergere
  9. Ma cristi ce au patit ceasurile :)) din arginti au iesit negre la asamblare. De invide ca au CB acuma :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tutorialul e filmat pe 2 masini :)
      un fel de "mintim poporul cu televizorul" c apoate nu se prinde :))

      Ștergere
  10. Cristiii...mia-m cumparat o placa cu consum instant model 2004 modelul benzinar si am pus-o azi in teste la mine pe un ligean faza 2 si am observat ca spre deosebire de placa mea acul turometrului scade mai repede cind iau de pe acceleratie.

    Daca il turez la relanti la 3000 rpm si iau de pe aceleratie in maxim 2 secunde e la 750. Cu placa originala la faza asta acul turometrului scadea parca un pic mai lent.

    Ore sa fie stricat acul de la turometru de la placa cu consum instant? Sa nu fie compatibila 100% cu ph2?

    Daca am atins din greseala acul si s-a rotit in sensul nerecomandat de la 1 la 2 e posibil sa fi dereglat ceva? La placa cu consumul instant cind invirt acele in sensul invers acelor de ceasornic nu se aude clinchetul ala. Mai nou am observat ca nici la placa mea originala nu se mai aude insa acele functioneaza corespunzator.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. benzinarul are mai putini senzori, din acest motiv ai avut o singura problema. un dci e plin de senzori si imediat ce si-a pus colegul placa care avea consum instant, o gramada de erori si becuri aprinse.
      deci nu sunt compatibile

      Ștergere
  11. Cristi eu te intrebam daca o placa v6 de pe un benzinar care am pus-o la mine in locul placii mele v7 e normal sa scada acul turometrului mai repede cind iau de pe acceleratie.
    Nu am avut errori pe display sau becuri aprinse. In fine se pare ca nu ai "cetit" cu atentie intrebarea mea de mai sus.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iar eu nu stiu sa-ti raspund. probabil din cauza ca ceva nu este compatibil, duce la scaderea mai rapida a turometrului, adica o eroare, asa cum am scris si anterior :)

      Ștergere
    2. M-am uitat la filmuletzul in care faceai testarea la cb pe drumu si am vazut ca si la loganul alb scade acul de la turometru repede cind iei de pe acceleratie. Nu stiu ce sa zic poate asa au fost proiectate placile v6, un lucru curios ca placile v7 care nu au consum instant au mai multi condensatori pe ele.

      Ștergere
  12. hai sa iti zic una buna .. nu cei de la imbunatatiri-logan.tk au modificat butonul ... eu am masina din 2005 noiembrie si am maneta aexact ca cea din filmulet .. !NU S-A UMBLAT LA EA !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca tu zici, eu nu te pot contrazice

      Ștergere
    2. asa si la mine 2005 1,4 mpi...la fel maneta ca cea din filmulet ne umblat... si nu mi arata instantu viteza medie si autonomia in rest tot

      Ștergere
  13. Si eu am acea maneta, are exact acelasi joc in acel capat, mie mi se pare ca actioneaza precum un buton pt cb. oare mai e cineva care au testat manetele astea sa ne spuna poate sunt bune asa? Poate ne mai scapa de aruncatu banilor :P.

    Nu de alta dar am vazut cu ochii mei niste manete dastea desfacute si nu prea imi vine sa cred ca sunt asa usor de modificat are o gramade de contacte mici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu au buton acolo, trebuie modificate

      Ștergere
    2. toate fac asa la capat, au acel mic joc, si a mea are la fel, dar fizic nu exista contactele metalice ce se unesc si firele pana la ele, BUTONUL mai bine zis. as incerca si eu sa schimb panarama aia de eprom dar din lene si comoditate o las asa. azi mi-am desfacut blocul de lumini ca mo lasat pe faza scurta, rahaturile alea de platine s-au afumat de tot si nu mai faceau contact, pacat ca lamelele alea nu le apasa piesa aia alba centrala ci le desparte pentru a deschide circuitul, iar circuitul se inchide doar din arcuirea acelei lamele otelite si spoita cu cupru pe deasupra. asta e, masina ieftina probleme mai dese, bafta si sa auzim de bine

      Ștergere
  14. reusit tutorialul.
    acum as vrea si eu o parere obiectiva din partea ta:) : cam care e turatia maxima optima pentru un logan 1.4 din 2005 la care pot sa ajung in depasirile mai rapide? (ma refer la o turatie care sa nu cumva sa dauneze in vreun fel motorului). sau motorul e limitat si nu ii poti da tu cat sa-l strici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu l-am dus pe al meu din 2009 de vreo 3-4 ori intr-a 2-a si a 3-a la vreo 4-5k de ture si acum schimb placa disc rulment. Ambreajul este facut praf. asa ca...

      Ștergere
    2. hai ma ca o dai in balarii :)) mai ai si un 1.4mpi :))
      eu am schimbat ambreiajul pe la 84.000 dupa 5 ani si e diesel, are cuplu si eu merg ca animalul uneori :). am scos fum negru de cateva ori din ambreiajul ala pana a inceput sa patineze.
      deci nu ti se strica ambreiajul daca-i dai de 3-4 ori in 4-5000rpm! nici fiti copii.

      Ștergere
    3. eee... hai sa-ti zic o chestie... am un prieten care merge cat se poate de corect si de lin si tot asa, i-a schimbat kitul ambreiaj complet...
      si eu (si altii) le forjam intr-una si e original totul pe ea, si mai are si km multi la bord ;)

      Ștergere
  15. Sal Criss , imi indica consumul daca am montat instalatie GPL (consumul pe gaz)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. are o eroare de vre-o 10% mai mult

      Ștergere
    2. nu indica decat consumul de benzina. nu are legatura cu gazul.

      Ștergere
    3. n-am verificat ca n-am avut unde, dar se spune ca se contorizeaza si gazul :)

      Ștergere
  16. cu autoresetarea CB-ului cum ai rezolvat-o?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. imediat ce am terminat filmarea, la urmatoarea pornire era deja resetat. dar de atunci nu s-a mai resetat deloc.

      Ștergere
  17. Cris am umblat azi la mansonul ala de cauciuc prin care trec cablurile de la motor in habitaclu si nu-l mai pot fixa inapoi in sensul ca plasticul ala rotund care se vede cum te uiti dinspre motor nu mai sta fix in garnitura aia din habitaclu.
    Am vazut ca intre garnitura de habitaclu si plasticul de fixare mai are o garnitura rotunda de cauciuc pe care poti sa o tragi prin plastic pe cablurile care duc inspre cutia cu interconexiuni.

    Daca esti amabil poti sa-mi faci un tutorial sau sa-mi spui care e procedura de fixare? De de demontat e usor... am tras de garnitura din habitaclu si s-a desprins din plasticul de fixare....apoi mi-am dat seama ca merge tras cablu fara sa mai intepi ambele garnituri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si tu ma crezi suficient de nebun sa o scot si eu :))
      lasa ca e bun si asa, nu ai intepat cele 2 garnituri, le-ai conservat cum trebuie

      Ștergere
    2. Te cred suficient de priceput sa o scoti si sa o pui inapoi :) Daca o scoti cind tragi cablajul intepi numai garnitura dinspre habitaclu, cealalta din fata nu trebuie intepata ca se poate trece cablu pe sub ea.

      Ștergere
    3. CRISTI!!! m-am chinuit in seara asta sa filmez cu telefonul sa-ti fac un tutorial dar nu mi-ai iesit mare lucru. Ideea de baza e urmatoarea:

      - burduful se pozitioneaza EXTREM de usor inapoi. Treaba de 3 min pe ceas. Si stii cum se face??? Se declipseaza inelul ala negru de plastic si sa împinge spre habitaclu apoi se pune burduful pe inelul de plastic (exact aceasi treaba ca la manșoanele de la becurile de far) și apoi se clipseaza la loc prin împingere.

      Rezultatul:

      Estetic deosebit deoarece garnitura din fata nu trebuie "penetrata", se înțeapă un pic burduful din habitaclu printre striațiile alea și gata se introbaga cablu dinăuntru în afara --> adică din habitaclu spre motor .Cind te uiti dinspre motor nu se vede nici un cablu tras.

      Daca le faci la clienții tai faza asta le iei usor 300 ron montajul ca le zici ca le iese ca din fabrica si ceea ce faci tu e unicat.

      Ștergere
    4. clientii mei? am montat la socrumiu si el nu poate fi considerat client :)
      am facut acest tutorial cum sa va faceti voi, sa va fie mai usor, nu ca sa ma laud ca stiu sa fac :)

      Ștergere
  18. Asa o curiozitate legat de maneta "confectionata"....asa maneta am si eu pe masina, din fabrica, si se misca la fel ca in videoclipul tau. Acu sincer, mai trebuie ceva mofificari la acel tip de maneta, sau merge asa, respectand legaturile?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot asa am si eu pe "lighean" si nu are contactele puse ca am verificat cu aparatul de masura.

      Vezi ca asazisele confectionate de baietasii de la imbunatatiri nu sunt altceva decit niste aftermarketuri. Chiar azi am vazut confectionate din astea la 65 ron la un magazin de piese auto.

      Ștergere
    2. nu se pune decat un microcontact care pune firul care se trage in plus spre maneta, la masa. Nu ai de unde sa-ti dai seama.

      Ștergere
  19. pari mecanic profesionist, dar ai zis ca nu esti. ce meserie ai defapt?:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Repara in garaj, un fel de excroc cu un blog care isi face reclama pe blog.

      Ștergere
    2. Anonim: reparatii IT. instalez windowsi, devirusez, chestii dinastea
      Anonim: nici eu nu o puteam spune mai bine

      Ștergere
    3. :)))) de ce e ma excroc? las' ca e bine ca ne ajuta si pe noi.

      Ștergere
  20. Avand in vedere ca se inlocuieste acel cip,poate influrnta remaparea masinii?

    RăspundețiȘtergere
  21. In prima parte la sfarsit(14:10)se mai trage un fir de la mufa neagra a ceasului la maneta de stergator.Cred ca operatiunea asta nu e filmata asai?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. MEGA fuck! ai dreptate, sigur am filmat, eroare de montaj film :(

      Ștergere
    2. de fapt era, doar ca am uitat sa pun si filmul 3 :D

      Ștergere
  22. Cristi,datorita tutorialului facut de tine am si eu acum C.B.l-am montat ieri,cel mai greu a fost de schimbat cipul care in film arata enorm,iar in realitate e minuscul.Recomand ca aceasta operatiune sa fie facuta de cineva de specialitate sau daca nu cel putin sa aveti instrumente de finete ca e foarte migalos.
    Ma mai chinuit punerea inapoi a mansonului de cauciuc inapoi pe plasticul acela de la trecerea in habitaclu.Recomand metoda lui Cristi din film care e pote mai putin estetica dar sigur mai eficienta.
    Cu ocazia asta mi-am montat si alarma interna mai trebuie sa-l activez din D.T.T.
    Cristi in al treilea filmulet pe alocuri vorbesti ca Sylvester din desene m-am ras de numa. MULTUMESC pentru ceea ce faci,pe noi ne ajuta enorm!

    RăspundețiȘtergere
  23. Cred ca ar fi foarte util si un tutorial : "cum se foloseste efectiv un C.B."
    Cred ca multa lume are C.B.,dar oare cati stiu cum sa-l foloseasca ?
    Personal am montat de curand C.B.dar nu prea stiu sa-l folosesc.Am o gramada de intrebari:Cum se reseteaza?
    Daca opresc motorul se reseteaza?
    Cum aflu consumul daca merg din punctul A. in punctul B. si fac de ex.trei opriri?
    Cum aflu nr. de Km.din A. in B.daca fac de ex trei opriri? Etc.
    Deci nu ajunge sa ai C.B. mai trebuie sa sti si sa te folosesti de el.
    Din manualul de utilizare nu am aflat mai nimic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intri in meniul CB si apesi butonul de reset de langa ceasuri, ca sa resetezi CB-ul.
      nu se reseteaza daca opresti motorul.
      nu conteaza cate opriri faci, iti arata numarul de km si consumul intre punctul A si B.
      dar iti va arata consumul si numarul de km intre A si B doar daca resetezi CB-ul si pleci pana in punctul B unde verifici toate informatiile.
      eu am plecat din Timisoara(resetat CB), mers pana in Grecia(920km), revenit in Timisoara si verificat detaliile. mai retin doar media de consum, 5%

      Ștergere
  24. Salut criss. am un logan 1.5dCI preference, cumparat in 2006 martie nou, deci teoretic ar trebui sa aiba cablajul, am si maneta stergator cum ai primit-o tu de la tutoriale-logan.tk, intrebare ii daca merge maneta pt CP( maneta functioneaza ca la tine, se poate apasa, suna a buton) m-ar tenta sa-mi pun si eu cate ceva pe logan

    Chestile alea pt legare la fire de unde le ai? is chestiile primite din germania sau le gasim si in romania?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. lagare? astea adica http://goo.gl/55VrP ?
      toate manetele au acel mic joc ca si cum ai avea buton. cei de pe www.imbunatatiri-logan.tk le modifica adaugand buton in interior si cablaj ca sa fie functional.
      si da, sanse maxime sa ai cablajul

      Ștergere
  25. Ce reprezinta "kilometraj partial"? nu inteleg care-i diferenta dintre el si"distanta parcursa de la ultima resetare".
    Ca sa resetam calculatorul intram in meniu si resetam fiecare afisare in parte? sau cum procedam,ca eu am resetat doar chilometrajul partial si celelalte nu s-au resetat.Daca am resetat "distanta parcursa de la ultima resetare"s-au resetat si celelalte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. - cand pui contactul, pe bord iti apare kilometrajul mare. in acest moment daca apesi butonul din bord si il tii apasat, poti regla ceasul.
      - daca apesi butonul de pe bord odata, iti apare kilometrajul partial. in acest moment daca-l apesi si-l tii apasat, se reseteaza doar acel kilometraj partial.
      - daca intri in meniul CB, sa zicem la consum mediu, si apesi butonul din bord si il mentii apasat, se reseteaza toate valorile din CB

      Ștergere
  26. te rog spune-mi unde gasesc conectorul care-l folosesti la minutul 8:15 in filmul 1 ca prin brasov nu l-am gasit? poate pe net undeva??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mic http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/conector-fire-rosu-15mm2-p-5483
      mediu http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/conector-fire-albastru-25mm2-p-5468
      mare http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/conector-fire-galben-6mm2-p-5484

      Ștergere
  27. Am si eu o problema cu montatul computerului de bord. Am un Logan 1.5 dCi , 2006, iar in compartimentul motor, langa baterie, configuratia firelor nu e ca in filmuletul de mai sus. Eu m-am legat la firul portocaliu de pe randul negru cu fire,sperand ca acela este pt debit carburant. Am tras firul atasat pana in habitaclu dar cand sa conectez la pinul 19 la mufa gri din spatele bordului,acel pin este deja ocupat de o mufa verde. Presupun ca acel fir verde pleaca din dreapta firului portocaliu , cum se vede in poza. In dreapta firului portocaliu se afla 2 fire verzi care pleaca din acelasi pin. Nu stiu ce sa fac, am nevoie de niste sfaturi.
    http://i48.tinypic.com/az99gm.jpg

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pariu ca tu aveai trasa toata instalatia electrica din fabrica?
      schimba chip-ul de pe placa, pune maneta si verifica daca ai CB
      daca nu, da-mi un mail

      Ștergere
    2. da, asa e , aveam conectica trasa...am schimbat chip-ul, m montat maneta si functioneaza cum trebuie....multumesc pt feedback

      Ștergere
  28. Desi loganul meu 1.4 mpi este din 2005 am varianta a doua din schema la cablaj ( cea prezentata de tine), asta schimba cu ceva cablarea? in acest caz o sa-mi afiseze si consumul instant?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si masina din clip tot 1.4mpi din 2005 e, deci este identic. da, o sa ai si consum instant

      Ștergere
  29. am primit si fluxul(gel), mi-a trecut si jena asa ca m-am apucat de treaba :)
    la inceput mi-a cam tremurat mana, mi-a trebuit vreo 5 minute sa-mi revin.
    daca tot m-am pus pe treaba am lipit si o rezistenta de 1K la 319 si un SMD rosu, intr-un final am si CB si martor usi deschise si daca toate au iesit ok nu puteam sa ratez "Pornire stergatoare la spritarea parbrizului" :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Salut Cris! Te rog sa ma ajuti cu un sfat. Imi poti spune daca cumpar placa intreaga versiunea 6 cu cip integrat cu tot functioneaza?. Acum pe logan 1,5 dci 2007 am placa ver 7111 si din cate am inteles nu merge consumul instant daca montez cipul respectiv insa am gasit pe net placi ver 6002 originale din fabrica insa nu stiu daca o sa functioneze. Singurul inconvenient este kilometrajul total.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. chiar ci kilometrajul se poate modifica. da, cu ceasurile vechi o sa ai si consum instant

      Ștergere
  31. Sa stii ca iesi mult mai ieftin asa si FARA bataie de cap.Acum nu ca ma feresc de munca ca doar sunt electronist :)) insa varianta celor de la imbunatatiri-logan.tk cea mai ieftina costa 70 lei cu buton valet. Eu am gasit placa intreaga originala cu tot cu modificare kilometraj la cat e cel din masina la pretul de 50 lei. Mai ramane sa trag 2 fire....si treaba e gata daca pun varianta cu maneta originala 50 lei placa +_ 50 lei maneta si tot nu ajungi la 200 lei cat cer ei pe site.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar asta insemna sa umbli ca sa gasesti toate cele :)
      mai lejer e sa comanzi si sa-ti vina solutia de-a gata :)

      Ștergere
  32. Salut, mie mi s-a stricat maneta care imi comanda stergatoarele si motorasul de "sprituit" parbrizul si as vrea sa pun un buton separat pentru motoras, daca tot ai umblat pe acolo nu stii care sunt firele din mufa manetei pe care ar trebui sa le duc la buton?, mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-am nici ce-a mai mica idee. dar pentru un 50 lei, merita sa cumperi alta

      Ștergere
  33. Buna seara , am facut si eu aceasta modificare...dar la dezlipirea cipului am reusit sa exfoliez placa dar am remdiat problema cu un prieten...deci nu e chiar asa de usor pre cum pare,imi functioneaza bine chiar a meritat efortu...am reusit sa modific si maneta am introdus in interior un microintrerupator si am legat firele ca la buton cu valet si functioneaza ca si cea original cu buton.Sunt foarte multumit.
    Salutare si bafta in continuare la tutoriale.

    RăspundețiȘtergere
  34. super tare .....pentru 80 ron mi-am pus si eu astazi CB. a mers din prima ,fara probleme,pacat ca loganul meu este din 2007 si nu arata si consumul instantaneu,in rest foarte tare. multumesc si pentru tutorial.

    RăspundețiȘtergere
  35. salut am un logan 1,4 cu varianta de soft 6002 are cablajul montat sau nu,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca ai softul 6002 insemna ca ai deja CB si ar trebui sa fie functional si foarte posibil sa ai si cablajul. ia o maneta cu buton pe ea si testeaza.
      daca pui maneta si nu ai functia CB, insemna ca trebuie sa tragi firele

      Ștergere
  36. logan 1.4mpi din 2005 versiunea de soft 6001 oare are firele trase ???

    RăspundețiȘtergere
  37. salut!merge montat cb-ul pe un sandero 1.2 16v,anul2011,prima varianta.multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta doar daca ii intrebi pe ei http://imbunatatiri-logan.weebly.com/contact.html

      Ștergere
  38. Salut am un Logan Preferance 1.4mpi cu o prima inmatriculare din 28.02.2007 cu varianta de soft 7101 si mi-am luat deja o maneta cu CB(+1 buton cu impuls pt geam) ambele cu 80lei(dezmembrari) si am rugamintea sa i-mi spui daca se poate ,daca am cablaj (sau nu) si daca am probleme cu varianta mea de soft.Multumesc muuuult de tot pt toata munca ta-deja am inceput sa surubaresc la greu dupa tutorialele tale si am in plan inca o gramada de imbunatatiri.Inca o data multzam fain pt tot ce faci pt noi si tot asa pe mai departe.Stefan din Baia Mare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. garantat nu ai tras nici un cablaj

      Ștergere
    2. Stefan din Baia Mare benzinarul nu are tras nimic.....trebuie sa-i tragi tu fir de la motor la mufa gri ceasuri si un fir de la maneta stergatoarelor la mufa neagra. Cu softul ti-as recomanda o alta placa de ceasuri cu ci.

      Ștergere
  39. Am si eu o curiozitate de ce ceasurile pe care ai lipit integratul erau gri si cand le-ai montat erau negre....
    cred a e o mare caterinca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. penca este filmat pe doua masini. imaginile de la ceasurile albe sunt refolosite din acest tutorial http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/montat-cb-pe-logan-15dci-preference.html
      era inutil sa refilmez aceiasi operatiune

      Ștergere
  40. daca am versiunea7212 pot sa montez cb

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. orice versiune suprta CB. vezi sus deasupra filmelor, este un link. intra pe el si o sa gasesti un manual pe care-l dai jos si in el scrie ce versiuni de CB fac baietii

      Ștergere
  41. Salut Cris! Am montat un ceas cu cb + maneta de la alt Logan si la mine nu merge consumul instant, pe masina lui mergea.Ce pot sa fac?

    RăspundețiȘtergere
  42. 6001 iar acum 6002.Difera mufa din spatele bateriei,eu am cu trei randuri alb,negru si iar alb binenteles cu firele colorate.Nu este cel portocaliu cel de debit.

    RăspundețiȘtergere
  43. salut cris. tocmai am trecut de la versunea 7111 la 7112 la un logan 1.5 dci din luna 12.2007 si nu imi merge cb-ul .m-am uitat la tutorialul tau, dar nu seamana la cbluri mufele mele cu cel prezentate de tine sau cei de la imbunatatiri-logan. tk.pot sa-ti trimit cateva poze sa-ti dai cu o parere?
    multumesc .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca manualul de la imbunatatiri-logan.tk nu te ajuta... nu e problema, da-mi un mail cu pozele. puteai direct sa-mi dai mailul, fara sa imi ceri permisiunea :)

      Ștergere
  44. Daca desfac cip-ul de pe o placa si il pun pe alta se transfera si km?

    RăspundețiȘtergere
  45. salut, la ce pret se gaseste acest chit ptr cb 1.4 mpi 2005?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. deasupra tutorialului este un link catre baietii care vand acest kit de CB

      Ștergere
  46. Salut.As avea si eu o intrebare.Am un logan 1.4 din 2010.are CB insa imi arata doar cati litri mai am in rezervor.Daca vreau sa-mi arate si consumul instant ce ar trebui sa fac?Trebuie sa schimb doar cipul sau mai trebuie sa fac si altceva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Precizez ca maneta are buton din fabrica.

      Ștergere
    2. schimbi masina :)
      n-ai cum sa pui consum instant la tine

      Ștergere
  47. salut...pe un clio 1,4 8v din 2004 functioneaza?

    RăspundețiȘtergere
  48. Salut CRIS.Spune-mi si mie te rog cu se numeste obiectul ala care ai imbinat firul portocaliu cu firul care trb sa- tragi la mufa gri de la ceasui.Cum sa-i cer la magazin .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la asta te referi? http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/conector-fire-rosu-15mm2-p-5483

      Ștergere
  49. sal criss zimi te rog si mie de ce nu merge sa pui Cb pe modele mai noi de 2009...(am 1.4 benzina din 2010 )

    RăspundețiȘtergere
  50. Sti pe cineva in Tm care face asa ceva si pt cei cu 2 maini stangi

    RăspundețiȘtergere
  51. Am cris ambianta de curcan --- 81112 --- 2009 Dacia Sandero 1.4 MPI versiune
    cb montate pe aceste vehicule

    de dragoste

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. please write in english, google is a bad translator, trust me :).
      probbably you asked me if you can mount CB on you're car version. answear is yes, yes you can, exactly the same steps

      Ștergere
  52. I'm sorry version of 81101 chip prices only going to ask you how much thanks

    yes google translation is somewhat problematic

    RăspundețiȘtergere
  53. how much shipping turkey

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. standard shipping with delivery arround 7-10 days, 4 euro

      Ștergere
  54. salut am si eu o intrebare! am un logan ambiance(E0) din 2011 1.2 16v si atunci cand faci testerul acela in care iti arata cati litri de benzina mai ai in rezervor stiu ca are o sectiune in care iti inregistreaza niste erori as vrea sa stiu ce trebuie sa scrie pentru a nu fi inregistrata nici o eroare si cam ce erori ar fi adica daca se potrivesc cu cele de pe softul euro trei din tutorialul tau ma refer la urmatoarele A 5-a apăsare: Se afişează eventuale defecte memorate la senzori (toate defectele afişate în meniul de defecte de senzori memorate sunt defecte care au fost detectate dar nu mai sunt confirmate prezente, adică au avut loc)
    - 8.1 “- – -TO” – circuit deschis senzor temperatură apă (literele afisate sunt asemanatoare cu “t o”) – dacă motorul e rece nu se ţine seamă de el (este normala aceasta eroare cand se porneste motorul rece, probleme sunt doar daca eroarea re-apare dupa un reset cu motorul cald)
    - 8.2 “- – -TC” – scurtcircuit senzor temperatură apă (literele afisate sunt asemanatoare cu “t c”)
    - 8.3 “-JO- -” – circuit deschis senzor jojă carburant (literele afisate sunt asemanatoare cu “j o”)
    - 8.4 “-JC- -” – scurtcircuit senzor jojă carburant (literele afisate sunt asemanatoare cu “j c”)
    - 8.5 “D- – - -” – absenţă semnal la senzorul de debit carburant (literele afisate sunt asemanatoare cu “d”)- se ţine seamă de el numai dacă există CB instalat (doar la versiunile de soft 6002 si 7102)
    În caz de mai multe defecte memorate sau prezente, acestea sunt afişate pe o singură şi aceeaşi linie a afişorului.
    Si in plus as mai vrea sa stiu daca cumva se poate monta aer conditionat pe versiunea asta si cam cat ar costa Multumesc o zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pe mine nu m-a interesat nici ce erori imi afiseaza mie in acea diagnoza, cu atat mai mult la un 1.2 16V.
      intre 600 si 1000 euro costa instalatia si montarea unui AC, depinde cine vinde si cine monteaza.

      Ștergere
  55. Astazi am reusit sa trag firul din compartimentul motor spre habitaclu fara sa mai sparg cauciucul cu "tepusa magica".
    Mansonul prin care trec firele dinspre motor e acoperit la virf cu banda izolatoare. Dupa ce am indepartat banda am vazut ca acel manson e prevazut cu 2 urechi din cauciuc.....am tras putin de o ureche cit sa-mi fac loc sa bag prin el un tub gol (un pix caruia i-am scos pasta). Am uns un pic tubul de pix cu vaselina si a trecut pe partea ailalta lejer. Am bagat cablul prin el dupa care l-am scos afara. Simplu rapid si nici nu se observa vreo madificare.

    RăspundețiȘtergere
  56. La cati km se actualizeaza consumul. Am fost la mare si am 5,8. De 100 si ceva km merg in bucuresti si tot atat arata. Nu vreau sa resetez, ma intereseaza la ce interval se auctualizea. Logan ambition 1.4 mpi, 2007, soft 7102 fara ci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. CB-ul actualizeaza informatia la fiecare secunda. media de consum ti-o arata in genul 4.1, nu 4.12 sau 4.17 iar acelea sunt tot valori care se iau in calcul.
      daca vrei s avezi ca se schimba acel 5.8%, mergi o zi prin oras maxim in treapta 2, chiar daca astea insemna sa ajungi la 90km/h si ai sa vezi ce frumos ajunge la 5.9 sau 6%.
      in plus, media este afectata direct de numarul de km facuti de la ultima resetare. daca ai mii de km facuti, atunci vei influenta foarte greu acel afisaj de medie consum.

      Ștergere
  57. Mersi. Am dat şerch si nu am gasi. Mersi inca o dată.

    RăspundețiȘtergere
  58. adica sa il resedes manual sau sa merg vro 2 sapt in oras? nu e ok.

    RăspundețiȘtergere
  59. pe mers normal, bineinteles. daca il resetez manual creste 2 zile la 12 si ceva si apoi intr-o sapt scade la normal 8.8-8.7 sau 9 cand e bara la bara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai este o medie, evident, se stabilizeaza in functie de stilul de condus. daca mergi normal 3 zile si a patra zi te setezi pe modul sport, vei vedea diferente.

      Ștergere
  60. salut as avea si eu 2 intrebari, prima ar fi, daca s-ar potrivi acest kit la un logan 1.2 din 2009 (fara servo si ac), iar a doar este : ai plecat cu un fir legat acolo pe langa baterie, iar apoi la 'acele' de la bord te-ai legat cu acel fir in vreo 3-4 fume, e un singur fir doar ca i-ai facut mai multe 'iesiri'? ms frumos'

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. www.imbunatatiri-logan.tk, ei te lamuresc daca suporta si versiunea ta de masina
      2. din compartimentul motor, firul a fost conectat la mufa gri de la ceasuri. de la mufa neagra de la ceasuri s-a dus un fir la maneta CB. deci doua fire separate

      Ștergere
  61. Sal as vrea sa stiu si eu daca merge pe un logan 1.4 din 2007?

    RăspundețiȘtergere
  62. Sal am si eu o intrebare este posibil sa am cablurile deja trase pentru CB?Mi-a spus cineva si as vrea sa stiu cum imi pot da seama de lucrul asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. garantat nu ai tras cablajul, este un 1.4mpi. cablajul a fost prezent pe masina doar la 1.5dci pana in 2006, doar pe varianta Preference
      http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/montat-cb-pe-logan-15dci-preference.html

      Ștergere
  63. Cris eu am un logan 1.5 DCI din 2005 preferance. Presupun ca am toata instalatia electrica trasa si tot ce mai im trebuie e maneta si cipul. dar cipul de unde il pot cumpara ???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, ai toata instalatia din fabrica. cipul, ca bine spui. ai incercat sa dai click pe link-ul de sus de la descrierea filmului?

      Ștergere
  64. salut cris...am un 1.4 mpi din 2004 fara CB....intrebarea mea este...daca iau ceasurile de la un alt logan tot 1.4 mpi cu CB mai am nevoi de acel cip????si maneta tot de acolo o iau...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca acel ceas are CB pe el, nu mai ai nevoie de cip. mai trebuie doar sa tragi firele.
      singura chestie e ca veimai avea km tai, ci km de pe masina de unde iei ceasurile

      Ștergere
  65. la logan 2 2013 1.2 ambiance nu sa bata nimeni sa activeze/monteze CB-ul

    RăspundețiȘtergere
  66. Salut cris detinatorul unui logan 1,5 dci laureat din iunie 2007 , nu are consum instant
    Softul calculatorului este 7111 , am observat ca pinul 6 nu exista la uch , ce ar trebui sa fac in cazul asta , ca sa imi arate consumul instant?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu vei avea consum instant.
      consum instant gasesti doar pe versiunea de soft 6002. achizitionezi o placa cu softul 6001 sau 6002. o inlocuiesti cu ce-a care o ai si vei avea si consum instant.

      Ștergere
  67. Buna dimineata Cris. Multumesc pentru raspuns.Numele meu este SCUPRA VASILICA si sunt din Constanta. Am vazut intr-un tutorial ceva scris pe o tablita CIMISOREAN.Dupa mama sunt si eu cimisorean din DUDEST NOI.Bun lasind asta la oparte am inteles ca pinul 6 al UCH nu are legatura neaparat cu CB.La mine lipseste LOGAN 1,5dciLaureat din 2007 cu soft de bord 7111 si sa inteleg ca nu ara conectica din fabrica.Acest lucru ma face sa cred conform tutorialului tau ca trebuieste sa ii fac eu conectica.In tutorial am vazut un logan alb benzinar unde ai tras un fir .Este aceiasi cinectica ca la 1,5 dci ? Te rog sa-mi erti indrazneala ca am scris asa de mult.Daca nu te superi astept raspuns

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze ca incerc sa-ti scriu din nou.In urma vizionarii mai multor tutoriale postate de catre tine si ma refer la cel cu MONTAT PROIECTOARE PE LOGAN am reusit sa montez si eu proiectoare pe logan.din fabrica masina nu a avauat nici o imbunatatire.Consider ca am reusit sa ii aduc prima imbunatatire.Pe linga treaba asta i- am facut si niste modificari la sistemul de alimentare adica pe instalatia de joasa (conducta de tur ).i-am inlocuit pompa de amorsare astai una din modificari a doua este la filtru de combustibil din euro3 in euro4 a treia modificare este la conducta de retur deoarece Filtrul euro 3are patru tevi si filtrul euro,4are trei tevi in sus.A patra modificare este la senzorul de apa al filtrului de motorina am luat un furtunas lam umplut cu motorina si l-am strins pe pinii senzorului cu doi soricei.In felul acesta am pacalit calculatorul si martorul din bord deoarece sta stins.Aera sa uit am colegi de serviciu cu soft 6002 masina din2006 si cu soft 7112 masini din 2007 septembrie siOctombrie 1,4 mpi si1,5 dci fuloption si toate au consum instant.Promit ca am sa fac un filmulet cu aceste modificari si am sa til trimit dar sa stiu unde sa il poti vedea dami un nr de tel sau un cont de watsapp .Ne meu este 0773932171

      Ștergere
    2. slautare, consum instant gasesti doar pe 6002, in niciun caz pe 7112. 7112 este deja cu motorizare euro 4.
      consumul instant nu este determinat de pinul 6 de pe UCH, oricare ar fi acel pin 6. consumul instant este implementat in softul de pe ceasuri. si nu este doar softul, difera fizic chiar aranjarea pieselor pe placa. din acest motiv atunci cand pui ceasuri cu softul 6002 pe o masina care are 7112 o sa aiba si consum instant.
      montarea CB este identica la orice logan care are softul 6001 / 7101 / 7111 / 81111. diferenta fiind doar la amplasarea conectorului in compartimentul motor. aici gasesti manualul pentru toate versiunile http://imbunatatiri-logan.weebly.com/computer-bord.html

      legat de senzorul de apa pe filtrul de motorina, nu este ok, eu as fi renuntat la cel de euro 4 daca ar fi dat eroare in bord. chiar vreau sa fiu informat daca exista apa in filtru, insist. prezenta apei in motorina duce la defectiuni la sistemul de injectie care costa undeva la 1000 euro, minim. dar laudabila initiativa :)
      macar te-ai gandit sa-l pui undeva in partea de sus ca sa fie mai usoara schimbarea lui?
      0789.89.89.89 e numarul cuiva

      Ștergere
    3. Ma bucur foarte mult pentru apreciere. In legatura cu srnzorul de apa din ed acord cu tine nu am reusit sa imi iau senzor euro patru . Sper sa reusesc sa Imi procur unul i. Cel mai scurt timp posibil.la 57000km am schimbat setul original de injectoare dupa care am facut acele modificari de care ti-am spus maide dimineata .Momentan am 103985 kmsi vAd ca functioneaza normal.Aceste modificari le-am efectuat in urma mai multor consultari cu niste colegi de servuciu care activeaza in societatea unde lucrez pe functiea de motoristi (repara .motoare de autoturisme si autobuze) intr-un cuvint specialisti cu cea mai mare vechime.Bun m-am uitat in acec cutie din compartimentul motor si difera mufa de unde ai facut acea legatura cu firul negru. La mine sint trei rinduri de fire in acea mufa iar firul portocaliu este pe primul rind fiind 1,5 dci dupa aprilia 2007 si difera fata de masina acea alba dupa care ai facut acel tutorial. Acel numar pe care mi lai trimis in raspuns daca este al tau ma bucur nespus de mult . Prefer sa vorbesc direct cu tine prin telefon.dami o adresa poate ne vom intilni in octombrie pentru ca am sa vin in timisoara in vizita la unchiul meu ( fratele mamei mele),si ar fi mai frumos sa ne cunoastem.

      Ștergere
    4. ti-am dat link cu manualul, ti-am zis ca difera amplasarea mufei si posibil si a firelor. foarte posibil sa difere si culoarea firelor.
      pentru adresa ma cauti in octombrie :))

      Ștergere
  68. Multumesc mult pentru link.Sper sa imifie de mare ajutor.Acum sunt la lucru.Am sa il citesc dupa amiaza cind sint liber.O zi buna iti doresc

    RăspundețiȘtergere
  69. Salut Cristi.Ieri am citit instrictiunile din manualul pt instalarea chitului de cb.La loganul meu 1,5 dci fiind varianta dupa aprilie 2007 mai exact iulie 2007 se potriveste exact tot ce este descris la situatia nr 3 fig 12 aceeasi mufa instalatie electrica si aceleasi culori si pozitionate ca in fig12 din manual."Sper ca acel fir portocaliu pozitionat ca in fig14 din manual sa fie firul pentru " debit carburant.Multumesc frumos pentru bunavointa de ami da acest link Salutare din partea mea Vasilica din CONSTANTA

    RăspundețiȘtergere
  70. Cristi am gasit aparate bord iar pe hirtia lipita pe spate scrie un cod ( v6.0)de logan dintre anii2005 2006 .Vreau sa stiu daca se potriveste .Am inteles de la cei de la imbunatatiri-logan ca aceste coduri s-ar potrivi ( v6.0 v6.x).

    RăspundețiȘtergere
  71. Salut Cristi.Sa stii ca am urmat pasii dascrisi la situatia 3 din manualul de instalare a CB si nu am obtunut niciun rezultat.Daca imi dai voie sa descriu: din compartimentul motor am tras un fir exact ca in tutorialul tau m-am conectat de firul porotcaliu cu un conector exact ca acela pe care lai folosit tu in tutorial m-am dus la mufa gri de la aparatele de bord la pinul 19 si de la mufa neagra m-am conectat cu un fir de la pinul 23 si l-am dus la pinul b7 de la mufa stergatorului de parbriz.am pus bornele la baterie si rezultatul a fost 0.Am uitat sa iti spun ca am schimbat aparatele de bord originale care aveau soft 7111 cu aparate de bord cu soft 6002 si dupa aceia cu aparate de bord cu soft 7112 care au CB din fabrica si rezultatul a fost la fel ne indicind nimic doar kl mari, km mici, litri motorina si acea eruare----- sau ---ha.Am verificat din nou tot ce am facut si am primit aceleasi rezultate ca mai inainnte.Nu indica nimic din ce am vazut la tine in tutorial dupa ce ai realizat acele legaturi desi ar fi trebuit sa mearga.Te rog frumos sa ma iert daca am scris prea mult .TE ROG FRUMOS DAMI O SUGESTIE POATE AR MAI TREBUI SA MAI FAC CEVA. ASTEPT RASPUNS DE LA TINR .VASILICA DIN CONSTANTA.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Popa te iarta :)
      Eu sunt sigur ca ai un contact imperfect sau nu ai legat firele pe unde trebuie. Am patit-o si ei de vreo doua ori cu contactul imperfect.
      Mai degraba nu ai legat unde frebuie, daca era contact imperfect, aveai afisat ---- in locatia unde trebuia sa ai afisat ceva.
      Oricum, testul nu-l faci ci diagnoza ci cu butonul de CB de pe maneta unde trebuie sa-ti apara multe optiuni.

      Ștergere
  72. Da am verificat din nou legaturile sint exact ca in situatia 3 din manual .In momentul cind activez diagnoza cu butonul din bordimi arata urmatoarele valori atit in mers cit si pe loc.La prima apasare imi arata softul aparatelor 7112 ,la a doua apasare imi arata ecranul complect, la a treia apasare imi arata litri motorina,la a patra apasare imi arata valoarea 0.0iar daca accelerez aceasta oscileaza 1.0;2.5;9.5 etc.pinain momentul cind ridic piciorul de pe acceleratie so revine la 0.0.asa imi arata si in mers dar mumai cu diagnoza activata cind acele din bord se misca aiurea (impropiu spus aiurea).cind trec pe normal si aparatele indica vitez si turatia motorului nu imi mai indica decit km mari km mici motorina si eruarea .asa se intimpla si cu softul 6002.din butonul manetei de stergator nu am nici o indicatie nu functioneaza MERSI.

    RăspundețiȘtergere
  73. In jur de ora 17 -17,30 vin in parcare la Aqua Magic. Termin serviciul si vin acola sa ne vedem Nr masinii mele CT 99 SCE OK.Vasilica din Constanta.

    RăspundețiȘtergere
  74. Cine imi poate monta si mie cb la un ligan 1.5 dci din 2008??

    RăspundețiȘtergere
  75. Salut
    Am un Logan 1.5 DCI din 2008 echipare preferance.
    Am incercat sa aflu modelul calculatorului tinand apasat pe butonul de resetat km si punanad contactul si mi-a aparut 71111 ca model ...
    Intrebarea mea este , credeti ca ar fi posibil sa am nevoie de tot kit-ul de instalare sau doar de maneta cu buton ?
    Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  76. am un Logan 1.4 MPI si ai fost montata o instalaie de GPL. intrebarea mea este dada indica si consumul de GPL, atunci cand functioneaza instalatia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. indica si consumul de GPL, dar eronat cu nu mai retin, 10-15% parca. nu mai retin nici daca mai mult sau mai putin...

      Ștergere
  77. am un logan 1.4 MPI si are versiune de soft 6002 cred ca trebuie sa mai cumpar doar maneta sau sa verific mai intai cu un buton valet daca functioneaza si dupa sa cumpar maneta

    RăspundețiȘtergere
  78. Cum pot sa comand acest kit si de unde? vad ca pe site-ul respectiv nu prea ai cum...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca intrai si la rubrica "contact", aveai cum
      http://imbunatatiri-logan.weebly.com/contact.html

      Ștergere
  79. Salut. Ma lamureste cineva care este cablul debit de carburant.

    https://drive.google.com/file/d/0B0oQdcagdmRgTUVPSWNyRXU4MW8/view?usp=sharing

    al 4-lea fir este un fir gri iar al 6-lea este alb mai gros.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intreb si eu, ai citit manualul de la link-ul pe care l-am pus mai sus? http://imbunatatiri-logan.weebly.com/uploads/5/5/4/0/554090/manual_de_instalare_cb.pdf
      din poza pusa de tine nu se intelege nimic. nu ai scris nici versiunea de motorizare, an fabricatie... citez din manual "La unele modele de Logan Diesel firul de pe pozitia 4 este de culoare gri."

      Ștergere
  80. Am citit tot. Initial pana sa schimb instalatia electrica pt instalare ac era firul portocaliu, si cb functiona perfect. Acum mi-e sa nu fac vreo boacana. Daca dai zoom pe poza se vede ordinea firelor. Pe pozitia 4 fir gri. Logan preference 2007 dci. Mersi. Bafta

    RăspundețiȘtergere
  81. salut. Am legat prima data firul gri, dar calculatorul nu imi afisa nimic dupa cateva ture cu masina. Apoi am legat firul portocaliu de pe pozitia 3. Functioneaza, doar ca uneori cand esti in meniu la consumul de combustibil apar liniute cateva secunde dupa care isi revine. Nu stiu daca a patit ceva de cand am legat firul gri in locul la debit carburant. Cine stie ce este pe firul gri de pe pozitia 4 ce corespunde la firul maro din mufa de habitaclu? Mersi, numai bine

    RăspundețiȘtergere
  82. Salut cristi.am o mica problema.dupa instalare la ceva timp nu imi mai afiseaza consumul la suta nici cel mediu.iar in diagnosticare imi apare --d-- unca un caracter ciudat.din cat am citit ar fii semnal debit carburant.acum intrebarea este unde se afla acel senzor de debit sau cum as putea sa rezolv problema?!?vers.soft 7112

    RăspundețiȘtergere
  83. Salut Cris mi-a montat un băiat computerul de bord dar nu a mai dezlipit cipul de pe placa a tras firele a montat maneta dar exact ca cea pe care ai folosit-o tu in tutorial pana acum totul merge ok crezi ca ar putea apărea probleme?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, probabil aveai deja ceasuri cu CB, deci nu necesita si schimbarea chipului.

      Ștergere
  84. pe un dci din 2007 se poate activa consumul instantaneu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca pui ceasuri cu softul 6002, da, poti avea si consum instant

      Ștergere
  85. cablajul debit carburant se poate trage firul din interior deundeva sau numai de la motor??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. posibil sa se poat atrage si din interior, nu stiu exact. doar daca ai rabdare sa cauti tu firul si in interior

      Ștergere
  86. Salut. Am o problema cu electroventilatorul. Merge din senin pe viteza maxima. La service mi au spus ca de vina este cablajul motor si ca e problema lor clasica. Am tot 1.5 2006 65cp. Ai idee daca se poate repara cablajul vechi?

    RăspundețiȘtergere
  87. Problema este la cablurile dintre baterie si motor. Misc de ele si se opreste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut, cu 50 lei cumperi cablajul electric din compartimentul motor, de la dezmembrări auto.
      Trebuie doar sa te asiguri ca este de pe o mașină cu dotări identice sau superioare versiunii pe care o deții

      Ștergere
  88. Salut Cris, ai ideea de unde as putea face rost de schita electrica la 1.4 din 2008, nu treabuie sa schimb cipul pt ca am probat ceasul pe o alta masina cu cb si merge, dar am vazut ca la masina cu cb mufa gri de ceas are cu doua fire mai mult si nu stiu care ce si cum.

    RăspundețiȘtergere
  89. salut cristieu am un dci din 2007 aprilie eu in mufa aceea de la motor am 3 randuri de fire am luat niste ceasuri cu soft 7112 dar la mufa de la stergatoare nu am firul la B7 de unde trag acel fir si unde

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, pe manualul pus la dispozitie de Ciprian, ai toate indicatiile si pentru mufa ta. Principiul este acelasi, locatia firelor difera

      Ștergere
  90. Sal am montat cipul am versiunea 81101 si nu identific firul de debit carburant .am incercat pe cel portocaliu si galben dar nu merge .stie ma poti ajuta cu informati legate de firul de debit carburant .multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, ai citit manualul? conteaza anul fabricatiei si presupun ca este dupa 2009. in acest caz, citeste manualul la pagina 14 si 15
      https://imbunatatiri-logan.weebly.com/uploads/5/5/4/0/554090/manual_de_instalare_cb.pdf

      Ștergere
  91. Daca nu merge eu iti multumesc esti cel mai tare urmaresc cu interes tutorialele tale

    RăspundețiȘtergere
  92. Cum incarc o imagine cu mufa.? Am incercat pe cel de culoare portocaliu si galben si nu merge.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu poți încărca o poza aici. 100% trebuie să funcționeze, informația se regăsește în acel manual

      Ștergere
  93. Sal nu pot sa identific firul am incercat portocaliu galben si maro si nu merge

    RăspundețiȘtergere
  94. Am rezolvat multumesc era firul mov subtire .

    RăspundețiȘtergere
  95. Am gasit un fir unde imi merg doar ca am impresia ca am valori prea mari .consum de 10/100 si autonomia nu este din 10in 10 . De exemplu cu 3 liniute imi apare 140km autonomie.este in regula asa .???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. atonomia nu este din 10 in 10 iar un consum de 10% nu este anormal, depinde cum este exploatata masina.
      autonomia de 140km cu 3 liniute tine strict de consumul mediu. n-am avut asemenea consum, nu stiu ce presupune autonomia la 3 linii

      Ștergere
    2. Sa fie alt fir cel de care tr sa ma leg.?

      Ștergere
  96. Totusi 10/100mi se pare cam mare si in mod de mers chiar prea bland.

    RăspundețiȘtergere