Span in motorina, din filtrul de motorina
Azi, 17 iunie 2012, am schimbat filtrul de motorina, filtru pe care-l schimb la fiecare 10.000km. Si m-am gandit sa testez cata mizerie gasesc in el. Ma asteptam sa fie particule de mizerie, putina apa si diverse impuritati. Speram sa nu gasesc span, dar cum speranta este cea mai mare curva...
Pompa de injectie produce spanul, span care trece prin injectoare, pe furtunul de retur pana in rezervor si se intoarce pe furtunul de tur pana in filtrul de motorina.
Si ca sa ma mai linistesc, am facut aceiasi verificare la un Logan PH2, 1.5dci 85 cai la care se alimenteaza doar de la Rompetrol. Pot sa zic ca m-am mai linistit
Update februarie 2014
Dupa ce am facut aproximativ 17.000km de cand bag ulei 2T in motorina, eram curios daca mai gasesc span in filtrul de motorina. Eu schimb filtrul la fiecare 10.000km si din nou m-a impins curiozitatea sa vad cum arata interiorul, cat de murdar este elementul filtrant.
Pana la finalul filmarii totul ia o intorsatura neasteptata, se pare ca nu stim nimic si din acel nimic stim foarte putin iar pot doar sa ma bucur :)
Vorba celor de la sector7 "mori de râs", "n-o să-ți vină să crezi", "rămâi prost", "manele 20134".
Cum carcotasii au sustinut ca in noroiul de sub filtru s-ar fi scurs motorina cu span in ea, am testat din inca doua locuri prezenta particulelor metalice in noroi.
Update 26 decembrie 2014
Mi-am zis sa mai decapsez un filtru de motorina sa vad ce gasesc prin el. Avand in vedere ca in ultimii 10.000km de cand l-am schimbat, si-a luat motorina, naftalina, benzina, ulei 2T si mult ulei de floarea soarelui. Rezultatul m-a surprins si pe mine.
Pompa de injectie produce spanul, span care trece prin injectoare, pe furtunul de retur pana in rezervor si se intoarce pe furtunul de tur pana in filtrul de motorina.
Si ca sa ma mai linistesc, am facut aceiasi verificare la un Logan PH2, 1.5dci 85 cai la care se alimenteaza doar de la Rompetrol. Pot sa zic ca m-am mai linistit
Update februarie 2014
Dupa ce am facut aproximativ 17.000km de cand bag ulei 2T in motorina, eram curios daca mai gasesc span in filtrul de motorina. Eu schimb filtrul la fiecare 10.000km si din nou m-a impins curiozitatea sa vad cum arata interiorul, cat de murdar este elementul filtrant.
Pana la finalul filmarii totul ia o intorsatura neasteptata, se pare ca nu stim nimic si din acel nimic stim foarte putin iar pot doar sa ma bucur :)
Vorba celor de la sector7 "mori de râs", "n-o să-ți vină să crezi", "rămâi prost", "manele 201
Cum carcotasii au sustinut ca in noroiul de sub filtru s-ar fi scurs motorina cu span in ea, am testat din inca doua locuri prezenta particulelor metalice in noroi.
Update 26 decembrie 2014
Mi-am zis sa mai decapsez un filtru de motorina sa vad ce gasesc prin el. Avand in vedere ca in ultimii 10.000km de cand l-am schimbat, si-a luat motorina, naftalina, benzina, ulei 2T si mult ulei de floarea soarelui. Rezultatul m-a surprins si pe mine.
Montat CB
Daca pe un dci preference ai toata instalatia electrica trasa, pe majoritatea versiunilor nu este. Asa ca am apelat la baietii de pe www.imbunatatiri-logan.tk si am comandat CB-ul, maneta si conectorii aferenti montajului.
In toti acesti ani in care s-a fabricat loganul, sunt 4 versiuni de amplasare a instalatiei electrice si chiar unele repozitionari ale firelor in conectori.
Desi nu pare, nu este greu de realizat, cu sculele necesare si putin timp vei fi fericitul posesor de computer bord.
Film 1
Film 2
Film 3
Cătălin-Alexandru si-a montat CB pe al lui Logan si cum la el pozitionarea mufelor este diferita fata de filmarea facuta de mine, mi-a trimis cateva poze.
In prima poza se vede acea protectie din plastic roata la baterie, sub care se regaseste instalatia electrica, mufe, relee.
In pozele 2 si 3 se pot vedea cele doua clipsuri care tin capacul fixat.
In urmatoarele pozeputeti identifica mufa care are firul portocaliu, pinul 4 de pe mufa neagra din lateral, unde o sa va legati cu firul de debit careburant pe care trebuie sa-l duceti pana la ceasuri, mufa neagra pinul 23.
In toti acesti ani in care s-a fabricat loganul, sunt 4 versiuni de amplasare a instalatiei electrice si chiar unele repozitionari ale firelor in conectori.
Desi nu pare, nu este greu de realizat, cu sculele necesare si putin timp vei fi fericitul posesor de computer bord.
Film 1
Film 2
Film 3
Cătălin-Alexandru si-a montat CB pe al lui Logan si cum la el pozitionarea mufelor este diferita fata de filmarea facuta de mine, mi-a trimis cateva poze.
In prima poza se vede acea protectie din plastic roata la baterie, sub care se regaseste instalatia electrica, mufe, relee.
In pozele 2 si 3 se pot vedea cele doua clipsuri care tin capacul fixat.
In urmatoarele pozeputeti identifica mufa care are firul portocaliu, pinul 4 de pe mufa neagra din lateral, unde o sa va legati cu firul de debit careburant pe care trebuie sa-l duceti pana la ceasuri, mufa neagra pinul 23.
Cum scoti un consum mic
Totul este din jocul de glezna :)
Ca sa scoti un consum mic, trebuie sa apreciezi distanta care urmeaza sa o parcurgi, de exemplu traseul dintre doua semafoare. La plecarea de pe loc trebuie sa accelerezi mai tare, nu o accelerare lenta si progresiva. De preferat sa ajungi cat mai repede la viteza de "croaziera" 50km/h in oras. Prin repede sa nu se inteleaga accelerat la decuplare sau in cel mai sport mod posibil.
Odata ce ai ajuns la viteza dorita, nu mai accelerezi, ci tii piciorul fix pe pedala pana in punctul in care te apropii de urmatorul semafor, moment in care iei piciorul de pe acceleratie fara sa apesi pedala de ambreiaj. O lasi sa curga in frana de motor pana in momentul in care chiar trebuie sa apesi ambreiajul. NU scoateti din viteza si s ao lasati sa curga pe acea distanta!
Folositi frana de motor si cat mai putin pedala de frana. Nu recomand frana de motor prin schimbarea in treapta inferioara, in timp o sa se simta uzura la ambreiaj.
Daca distanta ce urmeaza sa o parcurgi e mai scurta si nu este de treapta 4, aplici aceiasi procedura si mergi constant in treapta 3.
Bine inteles ca aceasta metoda nu se poate aplica intotdeauna in traficul din oras, dar de cate ori se iveste ocazia, profitati de ea.
Aceiasi procedura o puteti aplica si in afara orasului.
Ca sa scoti un consum mic, trebuie sa apreciezi distanta care urmeaza sa o parcurgi, de exemplu traseul dintre doua semafoare. La plecarea de pe loc trebuie sa accelerezi mai tare, nu o accelerare lenta si progresiva. De preferat sa ajungi cat mai repede la viteza de "croaziera" 50km/h in oras. Prin repede sa nu se inteleaga accelerat la decuplare sau in cel mai sport mod posibil.
Odata ce ai ajuns la viteza dorita, nu mai accelerezi, ci tii piciorul fix pe pedala pana in punctul in care te apropii de urmatorul semafor, moment in care iei piciorul de pe acceleratie fara sa apesi pedala de ambreiaj. O lasi sa curga in frana de motor pana in momentul in care chiar trebuie sa apesi ambreiajul. NU scoateti din viteza si s ao lasati sa curga pe acea distanta!
Folositi frana de motor si cat mai putin pedala de frana. Nu recomand frana de motor prin schimbarea in treapta inferioara, in timp o sa se simta uzura la ambreiaj.
Daca distanta ce urmeaza sa o parcurgi e mai scurta si nu este de treapta 4, aplici aceiasi procedura si mergi constant in treapta 3.
Bine inteles ca aceasta metoda nu se poate aplica intotdeauna in traficul din oras, dar de cate ori se iveste ocazia, profitati de ea.
Aceiasi procedura o puteti aplica si in afara orasului.
Activare alarma interna
Probabil multi stiati ca se poate activa alarma interna de pe Logan. Si eu credeam ca este greu de realizat, dar nu este chiar asa. Ai nevoie de cateva piese si vre-o 15-20 minute timp liber sa asamblezi totul.
De la Tudor Madalin comanzi piesele necesare iar tutorialul cu montarea lor pe masina vedeti in cele doua clipuri de mai jos.
Partea intai
Partea a doua
De la Tudor Madalin comanzi piesele necesare iar tutorialul cu montarea lor pe masina vedeti in cele doua clipuri de mai jos.
Partea intai
Partea a doua
Abonați-vă la:
Postări (Atom)