Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si bucsele de la bara stabilizatoare. Operatiune efectuata pe cand aveam 94.000km.
De precizat ca este de preferat sa schimbi aceste bucse deodata cu bielele de la bara stabilizatoare.
Multumiri lui Marius pentru sprijinul acordat.
Si daca tot suntem aici, sa va pun si cateva poze ca sa intelegeti ce insemna o bucsa cu adevarat uzata
Imi place tutorialul....tu nu tiai pus protectii la discurile de frana :P....deci sa inteleg ca la final o sa ai tot "trenul" fata complet schimbat, asa este?
RăspundețiȘtergerein timisoara e 160lei bucata, deci nu dau banii pe "prostii", desi sunt foarte foarte utile la mine, eu chiar incalzesc franele.
Ștergere"trenul" e schimbat de vre-o 2 luni :P. un tutorial pe saptamana. daca le fac publice pe toate intr-o zi si nu mai pun nimic 2 saptamani, incepe lumea sa ma faca putoare :(
Hmm....dpdv al racirii acele protectii sunt chiar vax....mai degraba iti iei un lichid de frana-racing- cu pct de fierbere mai ridicat decat cel original si eventual un radiator pt lichid.....mam gandit eu ca e schimbat de mult, cat tea ajuns toata treaba?
Ștergeregresit total! colegul a simtit instant diferenta la franare cu acea protectie. in plus, protectia e si pentru apa. ai discurile fierbinti, dai in balta si roata din dreapta arunca apa pe discul din stanga si invers. ovalizarea discurilor e iminenta.
Ștergere1000lei toata directia + bieleta anti rasturnare + ferodourile roti spate
Crezi ?....treaba cu ovalizarea da, insa la racire prea putin, nu au carenajele facute optim ca sa traga curentul de aer....imi par mai mult ca ecrane care radiaza caldura inapoi pe disc....insa daca tu zici ca se simte, te cred
Ștergerecum adica protectii la discurile de frana? ce sunt astea?
Ștergereuitate la pozele de aici http://rides.webshots.com/photo/2068053700101255169sUFXjV
ȘtergerePipo-papa-pipo-pepo-pipo-papa-pipa-ro la 8:30 :)) Lasand glumele , folositor tutorialul(ca toate celelalte :D )
RăspundețiȘtergereSalut Cris! Daca schimb numai bucsile si bieletele de la bara stabilizatoare trebuie refacuta geometria rotilor? Numai bine!
RăspundețiȘtergerenu, nu este necesar
ȘtergereCe stabileste bara asta ??? Vroiam doar sa precizez ca eu nu am mai pus la loc pilitele de 10 ptr ca am intrebat un baiat care munceste la un service autorizat Dacia si a spus ca nu are nici un rol piulita aia, doar sa nu iti cada bara in cap cand destrangi suruburile de 18... din contra se afla dupa suruburile de 18 si o taie cu flexul sa nu se mai chinuie la destrangere, ca prima faza inaintea schimbarii bucselor se mai pot lovii sanatos cu ciocanul clemele alea de metal ca sa preseze mai bine bucsa sa nu iti mai trancane, nici decum lipsa de precizie in directie. Numai bine Gabriel GL
RăspundețiȘtergeregresit! este de ghidaj si de pozitionare mai usor a acelei bucati de metal.
Ștergerestiu ca in service nu mai pun acele piulite, dureaza prea mult
gabi dute la alt service.........................
ȘtergereNu Anonim, decat 0,01 mm dar cu timpul se aseaza :))
RăspundețiȘtergeremanusile ? unde sunt manusile :) iar te-ai murdarit pe maini :)
RăspundețiȘtergereGabriel, bara asta "stabilește" stabilizarea mașinii; stabilizează, măi omule nu stabilește !
RăspundețiȘtergereMulțumiri Cristi !
salut cris... frumos lucrat...app, nu ti.e mai usor sa lucrezi in garaju` cu "groapa" ?? :)) app2, dak iese la vot tutorialu` cu racorirea vrei sa le explici la baieti cum sa mearga cu G.D. in loc de A.C. :D ? respect
RăspundețiȘtergerenu e mai usor in groapa. e plina cu apa, nu e lumina, murdar :P
ȘtergereG.D. ? W.T.F.?
g.d. - geam deschis :))))
Ștergere:)))))))))))
ȘtergereTare faza cu GD :))
ȘtergereDe cateva zile mi se aude un tacanit puternic. mi`a zis cineva ce e posibil un rulmen :-? ..sti cumva ce ar putea avea?.. ai intaminat de astea ?
RăspundețiȘtergererulmentul huruie, nu țăcăne
Ștergererelment spart...tacane ca si cum ai fii agatat o sirma si o invirte roata
Ștergerevezi si tu daca se incinge vreo janta
Ștergerenu stiu dar instinctul meu imi spune ca "racorire daca n-ai AC" e ceva funny:)))
RăspundețiȘtergere:D
Ștergerecred k cris o sa deschida geamurile si o sa dea parbrizul jos ,apoi o sa spriteze,in functie de nevoia de racorire mai mult sau mai putin!!!
Ștergereatentie cris sa nu folosesti apa prea rece,de preferat de la frigider.....!
cam care e viteza maxima la logan 1.4?
RăspundețiȘtergereviteza lumini plus un warp
Ștergerenu este indicat sa prinzi viteza aia
Ștergeredaca ai 1.4mpi este un "must", macar atat
Ștergerela 1.4 viteza maxima este 161 km/h :))dar ajungi ffff greu la ea:))
Ștergereba ajungi la 182km/h,mai greu dar ajungi
Ștergereeu am ajuns la 160 repede...mai mult...nu am avut drumul necesar 1.4mpi stock
Ștergerevotati geam electric pe direct !
RăspundețiȘtergerevotati racoare fara AC, e un tutorial care nu va ajuta cu nimic :D
Ștergereunde pot gasi si eu un cablu de antena radio pentu logan? si vreau sa mai stu daca se poate gasi separat mufa aia rf care e conectata in aparat?
RăspundețiȘtergeremagazinele de profi vand respectiva mufa RF
RăspundețiȘtergeredaca ai de parcurs un drum lung si ai doua posibilitati, doua cai: una mai scurta, dar cu asfatul cam denivelat, si una mai lunga dar cu asfaltul fara denivelari. si trebuie sa parcurgi mereu acest drum, cum e mai avantajos, sa o iei pe drumul mai scurt cu denivelari, deci sa consumi mai putin carburant, dar sa si uzezi mai repede suspensiile (deci cheltuiala), sau sa o iei pe drumul mai lung,neted, deci consum mai mare de combustibil dar si solicitare mult mai mica in absenta denivelarilor...
RăspundețiȘtergerece zici?...
in cazul tau, depinde ce diferenta este la numarul de km.
Ștergereeu intotdeauna voi alege drumul mai rapid
diferenta exagerat de mare nu e, dar totusi. si sincer sa fiu e chiar un pic placut sa mergi tare pe ala mai denivelat, te simti ca la raliu, dar ma intreb daca in felul asta trebuie sa inlocuiesc mult mai repede bucsi, pivoti etc.
Ștergeredeci le dai in gura la bucse si alte subansamble de la directie si te astepti sa tina aproape la fel de mult ca si cum ai merge pe drum mai bun? :D
Ștergerealege intotdeauna drumul mai rapid, in acest fel scapi de alesul intre drum bun/denivelari
=))unde in Romania este un drum neted:)))
Ștergeream gasit eu unu. ce-oi zice, ca sunt prost sa spun, a?
Ștergere:))))) si eu stiu un drum neted :D
Ștergerehei criss, etrierul de la roata din stanga imi are joc adica :-?? chestia aia care contine pistonasul are unpik de joc, cand apas frana nu mai are nici un joc, jocul nu e mare, dar totusi exista, daca lovesc in roata se aude, trebuie schimbat etrierul?
RăspundețiȘtergereetrierul e format din 3 piese. furca ce este prinsa pe fuzeta, partea fixa a etrierului si partea mobila a etrierului.
Ștergeredeci partea "capac" a etrierului trebuie sa fie mobila, altfel franarea n-ar mai putea fi posibila.
tu de fapt auzi placutele care lovesc discul de frana, nu etrierul ;)
dai jos partea mobila, scoti placutele, scoti acele table si le indoi ca sa fie mai fixe. si cam atat
defapt aud cum bate partea mobila in placute:-??, ms
Ștergerede fapt n-ai citit ce am scris eu "tu de fapt auzi placutele care lovesc discul de frana"
Ștergere:)))), ms, acuma ma duc sa vad ce pot face, p.s. masina e pe butuci in curte
Ștergereba fratilor ce v-o placea atat de mult sa votati tutoriale fara importanta cand exista tutoriale care chiar merita postate. ce dreaq pana akm 5-6 ani pana sa apara logan sau alte masini Dacia cu AC cu ce pana mea face-ai aer in masina simplu deschizi geamul trapa in cazul in care ai. a-ti uitat cand merge-ati k geamurile deschise si tot cald era akm toti cu ac. votati fratilor tutorialul cu geamul pe direct. in plm mea nu va-ti saturat de atatia ani sa tot baga-ti cheia in contact sa poti deschida un amarat de geam. eu sunt de parere k aceste tutoriale trebuie intr-adevar facute si puse in aplicare nu cum sa bagi cheia in contact sau cum sa scoti capacul de la sigurante.
RăspundețiȘtergereda ar trebui sa la posteze p-amandoua!
ȘtergereSalut.. Vroiam sa te intreb si eu dak ai idee dc nu mi se mai aprinde martorul de faza scurta in bord? dak te-ai mai intalnit cu asemenea prb..ledul l-am verificat,chiar si schimbat si tot nu merge.. ma gandesc k o fi vro siguranta sau cva.. dar nu stiu kre siguranta si unde o pot gasi..
RăspundețiȘtergereRog si eu cine stie sa ma ajute! ms.
daca stiam, iti raspundeam deja. nu ai siguranta doar pentru acel led, e absurd. dar daca chiar e siguranta, nu-ti mrge nici faza scurta
Ștergere"Racorire daca nu ai ac" eu zic sa il bagi de saptamana asta pana nu e prea tarziu si se inregistreaza primele decese:))). Sal CRIS si numai bine. multumim pentru tot ce faci!!!
RăspundețiȘtergeresa faci si un tutorial cu montare trapa logan, stiu ca e mai complex, dar e bestial.
RăspundețiȘtergereanonim iti zic eu ca nu o sa vezi nikiodata un asemenea tutorial de la cristi. e prea complex si cred k niki nu i-ar sta bn k e bombat plafonul si e greu de pozitionat rama trapei. in orice caz iti garantez k nu va face nikiodata
Ștergerese poate face :D
Ștergere1800euro la reprezentanta Renault, garantie si toate cele. 2500euro omologarea la RAR :))
deci daca e cineva amator sa doneze aceasta suma, fac tutorialul ;)
http://www.autofun.ro/vand-dacia-logan-tuning-vanzari-auto-autoturisme-dacia-11165/
Ștergereoare asta atat sa fi dat?
http://www.google.ro/imgres?q=dacia+logan+cu+trapa&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1280&bih=923&tbm=isch&tbnid=IcwSetHg7UYOEM:&imgrefurl=http://www.autofun.ro/vand-dacia-logan-tuning-vanzari-auto-autoturisme-dacia-11165/&docid=3pFPXU3Y14IKlM&imgurl=http://www.autofun.ro/anunt-vand-dacia-logan-tuning-vanzari-auto-autoturisme-dacia-11165-294.jpg&w=294&h=220&ei=3xz7T6bBCuqn4gT41JnlBg&zoom=1&iact=hc&vpx=899&vpy=300&dur=206&hovh=176&hovw=235&tx=91&ty=95&sig=102929576617099266023&page=1&tbnh=131&tbnw=164&start=0&ndsp=30&ved=1t:429,r:10,s:0,i:100
Ștergereprimul link nu merge...
cu 2500 euro iti mai cumperi o masina :))
ȘtergereAnonim: ala e cocalarism ca la dacia 1310. dupa 2-a ani incepe sa-ti intre apa in masina. eu ziceam de solutia corecta, cea frumos implementata de zici ca acolo a fost proiectata. tu taiat cu foarfeca de tabla, trantit un cheder si o sticla deasupra.
ȘtergereCris,imi rsp si mie te rog dak sti? la com de la ora 17:30
RăspundețiȘtergereracorire daca n ai ac... precis arunca vreunu o galeata de apa rece pe Cris
RăspundețiȘtergerepfoai ce de idei pacia :))
Ștergeredaca ajungi des cu loganul pe benzina la 4000-5000 rpm, dauneaza motorului?
RăspundețiȘtergeresi franele de motor mai violente dauneaza? de ex. mergi tare cu treapta 5, si dai a 4-a.
Daca ajungi des nu e problema ideea este sa nu stai prea mult la acele turatii, franele de motor dauneaza in timp ambreiajului.
Ștergeredaca ai 150km/h in treapta 5 si dai a 4-a, fi sigur ca strici grav una alta.
Ștergeredar sa zicem ca ai 100km/h in treapta 5 si bagi in treapta a 4-a, nu prea are nimic in afara de uzura ambreiaj. oricum, fa asa si ai sa auzi ce urat face toata masina, deci nu e indicat sa fi agresiv cu frana de motor.
si in plus e mai ieftin sa schimbi placutele decat sa umbli la ambreiaj prea des
ȘtergereMultumesc. Imi place ca avem 2 tutoriale intr-unul sigur :)
RăspundețiȘtergereDe ce ai mai lasat la vot bucse bara stabilizatoare daca numai ce ai postat tutorialul??? Deja 5 afafici l-au si votat :D
RăspundețiȘtergereups, nu mi-am dat seama :(
Ștergeresal cristi knd faci un tutorial cum se monteaza pilot automat?
RăspundețiȘtergerecand imi face cineva cadou o scula dinasta, am sa fac
Ștergerehttp://www.comfortauto.ro/home.html?page=shop.browse&category_id=40
penca io nu o sa dau atatia amar de bani pe un cruise control :)
Nu trebuie cine stie ce tutorial pentru pilot automat. Pe scurt trebuie doar sa te filmezi cum bei 1 litru de vodka si gata... esti pe pilot automat.
Ștergeredar nu este recomandat, ba chiar este contra indicat
Ștergeresalut, dc nu ai folosit o cheie de 10 cu clicket?
RăspundețiȘtergerete las pe tine sa folosesti ;)
Ștergereeu nu am bara stabilizatoare deoarece am cumparat ph2 dupa 2009. Cei care aveti si ati condus si ph2 simtiti o diferenta? cei de la Dacia zic ca nu afecteaza siguranta in viraje pt ca au montat amortizoare cu aer si arcuri mai tari: "Referitor la solicitarea dumneavoastra va informam ca automobilul comandat de dumneavoastra nu are in dotare bara stbilizatoare.
RăspundețiȘtergerePentru a satisface o gama cat mai larga de prestatii /preturi producatorul Dacia a diversificat produsele sale pe mai multe niveluri de echipare.
Va precizam ca prezenta sau nu, pe diversele versiuni a barei stabilizatoare nu prezinta impact asupra securitatii autoturismului.
Versiunile care nu sunt echipate cu bare stabilizatoare, corespund reglementarilor europene in vigoare privind siguranta circulatiei pe drumurile publice."
adevarat, cei care au bara stabilizatoare e doar pusa ca sa aiba masina greutate maimare si un consum mai crescut. ce delicat ti-au spus ca au facut reduceri de costuri...
Ștergerevestea buna e ca-ti poti monta ulterior fara probleme. iti recomand sa pui
dar daca sunt bucsele uzate iti afecteaza si directia? la mine trebe sa le schimb si abucsele de la bara .
RăspundețiȘtergereafecteaza directia in ce sens? auzi sunete si nu mai e stabila masina/directia
ȘtergereSALUT
RăspundețiȘtergereUN TUTORIAL CU SCHIMBAT CUREA DE DISTRIBUTIE LA LOGAN 1.6 8 VALVE AR FI BUN
hello, I can change it for amateur , And the timing belts are not a tutorial
RăspundețiȘtergereno tutorial for timing belt, i will not do that tutorial.
Ștergeresalut..am un logan 1,6 16v din 2007..vreau sa stiu ce trebuie sa schimb(capitolu mecanica ma bate cu 2-0) , sa scap de zgomotul ala ciudat(bucse capete de bara etc) nu e un zgomot foarte nasol dar ma deranjeaza.un prieten mi-a spus ca m-au lasat bucsele.imi poti spune te rog cate bucse imi trebuie si cam cat m-ar ajunge sa le schimb pe toate la un service, un pret aproximativ :D ms frumos
RăspundețiȘtergerepai n-ai de unde sa stii de la ce este pana nu verifici. eu zic ca e de la capetele de bara
Ștergerecristi ti-a dat vreun simptom??? adica iti batea ceva p acolo????
RăspundețiȘtergereeu am schimbat toate piesele de la directie in aceiasi zi.
Ștergerepe la denivelari se aud niste batai de la aceste bucse daca's uzate
Trebuie schimbate neaparat bucsele de la bara stabilizatoare (cauciucurile de pe mijloc si suruburile de la capete)? Ce se poate intampla daca sunt uzate si nu sunt inlocuite?
RăspundețiȘtergereEu le-am inlocuit la 44.000 km si nu simt vreo diferenta, decat in bugetul personal.
Multumesc.
daca sunt uzate si nu sunt inlocuite, vei auzi cum bate. daca n-ai auzit nici o bataie, le-ai schimbat cam dijaba
ȘtergereEh, degeaba nu cred ca le-am schimbat. Orice piesa inlocuita este binevenita. Mai ales suruburile de la capete (unii le zic bielete antiruliu) aveau partile de cauciuc tocite si deformate.
Ștergeresi bieleta antirului este corect zis. deformarea apare in timp, cauciucul imbatraneste si nu mai amortizeaza socuri, atunci apar sunete care sunt mai infundate
ȘtergereLa motorul diesel se simt in volan vibratii ciudate, mai ales cand pleci din ambreiaj de pe loc, fie dupa ce schimbi treapta a 2-a la viteza mai mica si motorul este putin subturat.
ȘtergereDe la ce pot fi aceste vibratii: din zona motorului, directiei...?
Multumesc, sper ca m-am exprimat cat de cat clar.
doar in volan? caroseria nu?
ȘtergereNu se aud in interiorul masinii si nici caroseria sau bordul nu vibreaza.
RăspundețiȘtergereMa refer ca se simt in volan alte vibratii in afara de cele normale, ale motorului. Vibratii care nu se simteau cand masina era noua si care indica faptul ca anumite elemente sunt slabite.
poate fi din mult prea multe locuri, n-am idee de unde anume. nu stiu ce sa-ti spun... ai putea sa nu mai pleci subturat, de exemplu, pleci mai sus in ture si rezolvi problema :P
ȘtergereMa uitam astazi peste filmuletele cu jocul datorat capetelor de bara. Voi verifica azi sa vad daca s-au defectat acestea.
ȘtergereNu, nu a fost de la capetele de bara. Nici de la capacul de la motor.
ȘtergereAm reusit sa evidentiez aceste sunete astfel: merg incet in viteza a 2-a si infranez masina pana cand motorul subtureaza, fara sa apas ambreiajul. Atunci se simt acele vibratii (altele decat cele de motor) in partea din fata a masinii, dar nu stiu daca este de la motor, directie, scut, radiator; ceva vibreaza in plus...
Daniel.
n-ai nici ce-a mai mica idee cate chestii pot vibra pe acolo :))
Ștergerescut motor, bara fata, plasticele de sub bara, faruri, suporti proiectoare, radiator, rama de plastic din jurul ventilatorului radiator, suport numar... numa daca le iei la verificat pe rand. la scutul motor ai 6 suruburi, co o cheie de 10 verifici. sa nu le strangi tare penca le rupi!
restul le verifici miscand de ele sau chiar lovind usor cu pumnul(diferite forte) ca sa identifici vibratia familiara
salut am si eu o intrebare am schimbat telescopul pe partea dreapta flansele si rulmenti de presiune si tot se aude batand oare sa fie de la bucs bara stabilizatoare? multumesc
ȘtergereSau de la brațe, capăt de bara, pivot, bieleta direcție... Doar câteva idei
ȘtergereVerifici înainte să schimbi, nu o faci la întâmplare
capetele de bara sunt noi
ȘtergereAtunci verifici și bucșele bata stabilizare, bielete bara stabilizare. Șanse mari să fie de la ele
Ștergeresalutare. se poate inversa pozitia surubului cu piulita de 10 astfel incat piulita sa vina dedesubt?
RăspundețiȘtergerenu, surubul este nedetasabil de pe acea tabla de fixare
Ștergeremultam
ȘtergereDupa ce am blestemat la doua logane inginerul ce a proiectat acel surub, la al 3-lea am dat gaura de 6 mm de jos prin brida si surub, apoi la montaj am pus surub de sus cu piulita pe jos.
ȘtergerePierdeam jumatate de ora sa desfac si pun la loc acele piulite.
geniala idee!
Ștergeresal e neaparat sa ai bara stabilizatoare la logan ca eu nu am
RăspundețiȘtergerenuma cand citesti "bara stabilizare" si ar trebui sa-ti de-a de gandit. pai toate masinile au asa ceva, creste drastic stabilitatea masnii din cauza ei. eu as fi pus instant la mine
ȘtergereBara stabilizatoare are bucse şi la capăt? nu am observat să le fi schimbat
RăspundețiȘtergerela capat sunt bielete http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/schimbat-bielete-bara-stabilizare.html
ȘtergereSalut Cristi in legatura cu bucsele bara stabilizatoare, cei de la service mi le-au montat invers, adica cu deschizatura catre fata masinii nu catre spate cum ai facut tu, este bine si asa, sau o sa afecteze in mod negativ?
RăspundețiȘtergereda-mi voie sa ma indoiesc ca au reusit aceasta performanta, bucsele avand o forma si tabla care le sustine aceiasi forma. crede-ma, abia le pui la loc cu ele in pozitia corecta.
Ștergeredoar daca cumva acele bucse au fost proiectate invers, cu taietura in partea opusa.
Nu merg schimbate fara sa dai rotile jos si fara sa ridici masina sus?ca nu vad rostul la datul rotilor jos
RăspundețiȘtergerese poate si fara sa dai jos rotile, dar trebuie sa ai loc sub masina, de preferat sa fie ridicata pe un cric toata masina
ȘtergereDaca troncane loganu la gropi si in special in curbe la viteze mici, ce poate fi?
RăspundețiȘtergerecam de la orice element de directie. cel mai probabil de la bucse si bieletele bara stabilizare
ȘtergereTe referi la bieleta antiruliu?
RăspundețiȘtergereda
ȘtergereMentionez ca am un amortizor care pierde ulei rau de tot, dar nu mi se pare ca asta ar fi motivul, inca mi se pare ca functioneaza ok. Doar ca trepideaza bordul rau la denivelari mici. O fi mai mult amortizorul sau bieletele?
RăspundețiȘtergeremare prostie ai putut sa debitezi... daca amortizorul curge, el este primul motiv pentru care apar batai. din cauza lui se strica si alte cele...
ȘtergereDeci n-are rost sa mai incerc cu altele, schimb amortizoarele si vad dupa daca mai troncane nu?
RăspundețiȘtergeredaca le faci asa dupa ureche, mai bine mergi la un mecanic. nu asa se rezolva o problema. un amortizor scurs destabilizeaza grav de tot masina, risc enorm de a pierde controlul, scade eficienta la franare... cam tot ce tine de stabilitate. astea se schimba obligatoriu.
Ștergerecand le schimbi, verifici si restul de piese care sunt uzate, nu daca mai bate ceva...
ai tutoriale cum se schimba si arat si cum se verifica.
Mda, faza cu mecanicii e complicata, ei o sa zica ca trebuie schimbata masina cu totul. D-asta incerc sa ma informez inainte sa ma duc sa discut cu ei. Eu nu ma pricep sa schimb nimic, n-am nici loc unde sa fac.
RăspundețiȘtergerecel mai simplu este sa mergi cu masina la un mecanic sa-ti faca o constatare ce este nevoie pe directie. verifica el si iti spune tot.
Ștergeredaca nu esti sigur, mergi si la al doilea mecanic