Acest tutorial mi-a dat multe batai de cap si am vrut sa includ in el toate cele 3 versiuni de masina/stergatoare, din pacate prea greu sa sincronizez mai multe persoane pentru aceasta modificare. Am in plan sa le pun pe toate 3 sus.
Deci pentru inceput am sa va arat varianta de Logan PH1 cu stergatoarele care au niste capacele de plastic pe surubul de prindere.
Mai este varianta Logan PH1 cu al doilea model de stergatoare care s-au montat pe PH2.
Si varianta Logan PH2 cu al doilea model de stergatoare .
Sunt diferente considerabile, cum ar faptul ca la noul model de stergatoare e diferit mecanismul. Noul model de stergatoare pe Logan PH1 in continuare necesita indoirea tablei de sub mecanism.
Iar la Logan PH2 nu mai este nevoie sa indoi tabla de sub ansamblul stergatoarelor, sau cel putin nu asa de mult.
Se mai poate modifica in alt mod, prin taiere, exact cum a facut eac aici #399. Eu am considerat ca e mult prea multa munca, greu de ajustat/testat. Am atasat si pozele iar aici puteti citii detaliile aici #399... in caz ca vrei sa faceti voi aceasta varianta.
Cristian Minut mi-a trimis in primavara un film pe mail in care-mi arata cum a facut el modificarea cu indoirea acestei tije si rezultatul obtinut. Am fost foarte incantat si cu o oarecare intarziere am filmat acest tutorial.
Deci Logan PH1 cu prima varianta de stergatoare, cele cu dop pe piulita de prindere.ATENTIE! nu indoiti foarte tare ca sa nu va treziti ca si mine cu mercedes style. Indoiti cate putin si testati. Eu am testat de vre-o 4 ori pana am fost multumit.
Film 1
Film 2
Deci pentru inceput am sa va arat varianta de Logan PH1 cu stergatoarele care au niste capacele de plastic pe surubul de prindere.
Mai este varianta Logan PH1 cu al doilea model de stergatoare care s-au montat pe PH2.
Si varianta Logan PH2 cu al doilea model de stergatoare .
Sunt diferente considerabile, cum ar faptul ca la noul model de stergatoare e diferit mecanismul. Noul model de stergatoare pe Logan PH1 in continuare necesita indoirea tablei de sub mecanism.
Iar la Logan PH2 nu mai este nevoie sa indoi tabla de sub ansamblul stergatoarelor, sau cel putin nu asa de mult.
Se mai poate modifica in alt mod, prin taiere, exact cum a facut eac aici #399. Eu am considerat ca e mult prea multa munca, greu de ajustat/testat. Am atasat si pozele iar aici puteti citii detaliile aici #399... in caz ca vrei sa faceti voi aceasta varianta.
Cristian Minut mi-a trimis in primavara un film pe mail in care-mi arata cum a facut el modificarea cu indoirea acestei tije si rezultatul obtinut. Am fost foarte incantat si cu o oarecare intarziere am filmat acest tutorial.
Deci Logan PH1 cu prima varianta de stergatoare, cele cu dop pe piulita de prindere.ATENTIE! nu indoiti foarte tare ca sa nu va treziti ca si mine cu mercedes style. Indoiti cate putin si testati. Eu am testat de vre-o 4 ori pana am fost multumit.
Film 1
Film 2
Bun bun....chiar si dupa 3 luni....Cu placere celor care vor sa utilizeze ideea.
RăspundețiȘtergereiupi :D
RăspundețiȘtergereApropo poate ca nu am facut mare branza dar aceasta problema am rezolvato cu alte brate stergator.Am avut un Punto MK1 dezmembrat si le-am pus pe alea.E adevarat nu am rezultat 100% ok dar nu mai e v-ul acela,si mie imi convine cum sterg si sunt si mai bnune bratele
Ștergerenu cred ca se merita efortul pentru un "V"
RăspundețiȘtergereMultumim cristi!!!
RăspundețiȘtergerecristi_minut: din martie pana acum? :))
RăspundețiȘtergereGab1: merita, garantat
sa-ti bagi picioru :))
RăspundețiȘtergerechiar te deranja V-ul ala ??? :))
RăspundețiȘtergere... oricum multumim pentru tutorial
acel V chiar deloc, doar apa care se scurgea pe mijlocul parbrizului, exact din cauza acelui V.
RăspundețiȘtergerese putea fenta si din stergatoare, am pus 60cm la sofer si 56cm la pasager. in acest fel am redus foarte mult dimensiunea V-ului, implicit mai putin apa care se poate scurge, dar inca era prezenta scurgerea si de-a dreptul ma calca pe nervi.
dupa aceasta modificare nu se mai scurge apa peparbriz.
Problema pe care am intampinat-o la stergatoare de 60/56cm (ma refer la cele ieftine din supermarketuri) este ca nu se aseaza bine pe suprafata parbrizului, la centru si extremitati ramane luft, astfel ca practic nu sterg in acele zone si e destul de enervant (ramane apa cu praf...). In plus daca nu ai arcurile intarite, ca in cazul meu, stergatoarele vor sari pe suprfata parbrizului dupa ce se mai sterge lichidul. Eu as merge pe max. 56cm sofer/53cm pasager.
Ștergereasa e, fara arc intarit si cu stergatoare ieftine patesti ce ai descris tu.
Ștergeresi eu am trecut pe 56cm cu 53cm, ast adin cauza ca asta iarna s-au rupt d ela zapada si am cumparat ce am gasit in primul peco :D
"doar apa care se scurgea pe mijlocul parbrizului"
RăspundețiȘtergereAici ai dreptate, si pe mine ma enerveaza... dar eu m-am gandit la alta varianta, daca mai indoiai putin acea tabla era de ajuns un singur stergator :))
CE RAUTATE...LA LOGAN DOAR UN SINGUR STERGATOR......?
Ștergeredaca te uiti mai atent pe tutorial, eu am facut asta deja :))
RăspundețiȘtergeremercedes style :D
Salut.
RăspundețiȘtergereSufar mult din cauza stergatoarelor. M-a deranjat si pe mine acel V si apa ce se scurgea de acolo. Eu am optat pentru dimensiuni diferite ale stergatoarelor si am mutat bratul din dreapta putin mai sus. Acum bratul din dreapta este cu 6cm mai sus fata de dunga neagra din partea inferioara a parbrizului, iar dimensiunile stergatoarelor sunt 24" pe stanga si 21" pe dreapta. Are aceeasi effect ca si aceasta modificare. Singura diferenta este la "look"-ul din exterior, dar cu care m-am obisnuit.
Probabil voi face si eu aceasta modificare ca sa pot ascunde stergatoarele pe partea neagra a parbrizului!
vai vai sa iti indoi masina pentru asa ceva mai mai incep sa am indoieli ...cei cu tine domnule
RăspundețiȘtergeresalut Cris am vazut azi la un Mercedes SLR in Pitesti cand a incuiat masina sau stins lunile ce zici sar putea face asta si pe un logan?
RăspundețiȘtergeresalut criss .. o intrebare am si eu ... care sunt dimensiunile maxime a stergatoarelor pentru logan care pot fi folosite ....multumesc frumos
RăspundețiȘtergereParca stergatoarele alea numai trebuia sa scartzaie .. nu !!!!!! asa tin minte dintr-un tutorial ...
RăspundețiȘtergeream stat si m-am gandit si eu vreau sa incerc a 2a varianta cea cu prelungirea tijei aleleia (cea cu pozele ) merge ? si ce lungime trebuie sa aiba tablita aia de prelungire ? , la varianta ta nu am inteles un lucru : ai indoit numai o singura tablita ?
RăspundețiȘtergerein sfarsit asteptam acest tutorial cu inima la gura. You are the best!!
RăspundețiȘtergeresofer_nebun95 Da se poate face . Se numeste folow me home ...acel sistem .Se gaseste de cumparat . si cu mici adaptari merge si pe logan !
RăspundețiȘtergereRazvan Nechita ...vezi ca ai un tutorial cu schimbat stergator ...aici pe site. Acolo ai dimensiunile dorite .
paiu_dragos ...nu stim ce dimensiuni au acea tablita ...nici eu , nici Streu.. acele poze au fost trimise de cineva care si-a facut singur . din pacate nu o dat prea multe detalii .
RăspundețiȘtergeream o intrebare
RăspundețiȘtergeredaca tot ai scos capacelul acela negru ca sa indoi tija, de ce a trebuit sa-l mai scoti si din bara aceea(doar ca sa-i rupi urechile?)
gata am gasit :"Astazi am rezolvat si eu problema trunghiului. Cumparat stergatoare 55cm/50cm si montat profil patrat pentru lungirea tijei. Am lungit tija cu 16mm (fara compensarea taieturii cu bomfaierul) deoarece am pus pe stanga stergatorul de 55cm. Stergatoarele stau in pozitia normala." deci profilul ala are cam 5 cm si tija trebuie lungita cu 16 mm eu am sa-mi pun 17mm fara sa schimb stergatoarele
RăspundețiȘtergereAnonim: nu e o parte de rezistenta a masinii, nu e un loc vizibil. deci nu vad de ce nu as indoi putin tabla acolo.
RăspundețiȘtergeresoafer_nebun: 90 lei costa http://bobby.brigada.ro/cumpar.php
Razvan Nechita: maxim 65cm la sofer si 56cm la pasager. recomand s anu pui mai lung de 60cm la sofer.
Anonim: ambele tutoriale au fost filmate in aceasi zi :)), din cauza asta scartaie stergatorul in acest tutorial :D
paiu_dragos: sus la descrierea filmului ai link cu albastru #399 cum sa faci. si da, eu am indoit o singura tabla, rezultatul e "scurtarea" ei. si intre timp nea Dragos si-a revenit, a gasit link-ul :))
MAT: gresit! sunt detalii la descrierea filmului. va e greu sa dati un click 'tuva'n basca :))
Anonim: cand ii dadeam reset cu ciocanelul era riscul sa plesnesc de tot acel capacel de plastic.
Salut Cris,
RăspundețiȘtergereEste posibil sa montezi un stergator pe spate? Ar fi de un real folos iarna sau pe ploaie. Intreb acest lucru pentru orice tip de masina berlina.
PS: ma bucur ca ai revenit cu tutoriale
totul este posibil, doar ca eu nu mi-as pune. deloc :)
RăspundețiȘtergerecine face si desface toata ziua are ce face probabi in ziua aia te-a mancat in cur :D
RăspundețiȘtergeredeci eu am o problema cu stergatoarele...pe partea soferului face ca dracu ala sare pe parbriz si face un zgomot de imi vine sa-i dau foc...ce stergatoare ai pus pe ia? ca vad ca ale tale sunt silentioase
RăspundețiȘtergerestergatoare cumparate din Real sau ceva de genul. pocnitori de 25lei bucata.
RăspundețiȘtergereSalut! Eu am adoptat o tehnica de puturosi... Doar am mutat mai sus stergatorul din dreapta, cu acelasi rezultat
RăspundețiȘtergeresal cris astazi am fost la darex si mi-au sous ca este dusa Sonda lambda oxigen amonte Dacia Logan 1.4 iar una noua costa 700 ron la ei vreo idee de unde pot achizitiona una buna 100 280 ron poate si second
RăspundețiȘtergereBogdan
de pe la dezmembrari doar daca gasesti. toti senzorii sunt scumpi.
RăspundețiȘtergerede fapt nu stiu daca nu e mami ieftin sa-ti anuleze din soft sonda :))
stergatoare cumparate din Real sau ceva de genul. pocnitori de 25lei bucata.- inteleg ca sunt foarte ieftine? - de ulei ai zis - care e mai ieftin ala e mai bun pt masina ta si in alt post zici ca ai ulei long life cu schimb la 15000 la diesel - suferi de superioritate ca si americanii? in rest mult respect pt efortul depus pentru a face aceste tutoriale -
RăspundețiȘtergerenumai bine
stergatoarele dintr-o singura lamela costa in jur de 25lei bucata, consider ca e ieftin. schimb cam 4 intr-un an. aproape ca asc umpara Bosch Aero Twin la banii astia si sigur tin maimult de 1 an. doar ca risc sa mi le fure, deci ieftineli.
RăspundețiȘtergerecu uleiul ai inteles gresit, eu schimb doar la 10.000km. cand am spus 15.000km era un exemplu de comparatie costuri intretinere benzinare vs diesel :)
spuneam ca pot pune ulei sintetic si il schimb si eu la 15.000 ca si la benzinare.
n-am inteles partea cu superioritatea ca si americanii
Salut Cristi,am vazut prima data chestia asta pe Dacia Logan Forum la userul Cubik din Moscova.
RăspundețiȘtergerehttp://www.loganclub.ro/forum/showpost.php?p=183421&postcount=115
http://www.loganclub.ro/forum/showpost.php?p=183422&postcount=116
http://www.loganclub.ro/forum/showpost.php?p=213849&postcount=126
El a taiat piesa pe care tu ai indoito,este si asta o varianta.
in poza 3 e pusa poza cu tija indoita, nu sudata :)
RăspundețiȘtergerea prezentat si el 2 modalitati. stiam de poze :)
Anonim . Eu am stergatoare BOSCH . 180 Ron parca . Si le am de 1 an si ceva .Si nu dau semne de uzura .NU scartaie . sterg senzational de bine si stau foarte etans pe parbriz . Chestia cu furatu e subiectiva ...depinde si de zona unde iti lasi masina .
RăspundețiȘtergerecristi , nu-ti faci http://www.loganclub.ro/forum/aprindere_pozitii_fata_spate_la_deblocare_usi-t37287.html ? pe mine ma tenteaza dar ziua e =0 insa seara e super :D mai ales daca iti pui leduri la pozitii
RăspundețiȘtergerenu, deloc. consum suplimentar de curent fara nici un fel de avantaj.
RăspundețiȘtergerecred ca o sa-mi fac eu si daca vrei iti trimit filmulet cum a iesit
RăspundețiȘtergereindubitabil, ai mailul meu.
RăspundețiȘtergeream acut rost de profilul ala cu suruburi si maine o pun :D cred ca o sa o lungesc cu 17 mm
RăspundețiȘtergeresalutare tuturor....cris am doar o intrebare te rog .indiferent de modelul masinii ....in spatele acele table ce va trebui strambata nu se afla nimic? ...nu afecteaza nimic nici la cele cu a.c.? nu ma deranjeaza deloc faptul ca stramb o tabla ci nu vreau sa risc stricand si altceva .....ma pregatesc sa fac acest tutorial...am observat ca nu este bine sa-l aplici imediat cum apare ci sa mai astepti comentarii..apar mai multe detalii .multumesc
RăspundețiȘtergerecristi nu gasesc pinul b 40 de la uch ma poti ajuta putin ?
RăspundețiȘtergereSALUT .EU AM APLICAT ALTA METODA ,AM DEPRESAT NUCA DE METAL (AM POLIZAT-O PE SPATE SI A IESIT SINGURA) PE CARE VINE ACEA TIJA LUNGA AM DAT LANGA GAURA RAMASA O ALTA GAURA DE 8MM SIAM PUSO LA LOC .AM APLICAT CATEVA LLOVITURI DE CIOCAN CA SA O PRESEZ LA LOC SI GATA .ACUM TREBUIE SA O REGLEZ .IN ACEST FEL NU M-AI INDOI CAROSERIA FIINDCA NU M-AI UMBLI SA INDOI ACEA PIESA DE METAL SA O APROPII DE CAROSERIE.
RăspundețiȘtergeredacomaniac: am verificat si eu si nu e nimic in spatele acelei table. adica este, dar tu vei intra in interior vre-o 5mm, nesemnificativ si n atinge nimic.
RăspundețiȘtergerepaiu_dragos: e ultiml pin, deci ar trebui sa fie pe un colt, capatul unui rand. nu stiu sa-ti zic care e :(
silviu galati: foarte tare barbate! la asta nu m-am gandit :)
nu amea rost sa depui atata efort ., parerea mea.dar totusi amu stiu cum sa fac sa dau jos sistemul stergatoarelor multumim pt tutorial . Dar chiar serios zi tu merita sa te chinui :))
RăspundețiȘtergerepun o intrebare stupida nu crezi ca s-ar potrivi un brat de stergator gen skoda care are bratu indoit ca sa elimine "v" ala
RăspundețiȘtergereAnonim: a meritat, sunt multumit si asta conteaza :)
RăspundețiȘtergereemilian: poti sa pui si brat de mercedes, miscarea din parcare pana la capatul unde sterge e determinata de ansamblul stergatoare.
ca sa treaca stergatorul peste zona unde e acel V, stergatorul trebuie pozitionat cu vre-o 15cm mai sus decat este normal. total inestetic
cris, cum ai prins pleoapele? k am avut si eu si au zburat dar nu era de ajuns mi-a mai sh ramas urme de lipici pe far
RăspundețiȘtergereexact din cauza asta eu am folosit banda dublu adeziva. desi au zburat si la mine un set, lipiliciul a zburat si el
RăspundețiȘtergerece ziceti care va fi urmatorul tutorial? Sper ca maine sau poimaine sa fie postat tutorialul nou
RăspundețiȘtergeresuper jante. poti sa mi dai un cod la ele?
RăspundețiȘtergereSalut Cris, recomandami si mie un sistem de proiectie pe parbriz mai ieftin si bun
RăspundețiȘtergereAnonim: jantele sunt de pe renault Scenic, dar le gasesti si pe Clio
RăspundețiȘtergereLucian: protectie parbriz? in ce sens?
PROIECTIE nu protectie
RăspundețiȘtergereaaaa, proiectie :))
RăspundețiȘtergerebanuiesc ca te referi la sprituitoare? este tutorial cu ele. de pe citroen C4.
sau te referi cumva la head-up display?
a testat colegul vre-o 3 si nu a fost deloc multumit. acum foloseste telefonul HTC Desire Z care stie o aplicatie head-up display.
Sistem HUD de proiectie nu sprituitoare, eu am modificat un telefon motorola w510 display-ul lam montat intrun aparat foto si am facut un miniproiector da este cam mare pentru bordul de logan,si merge doar in casa pe pereti albi, acest sistem (HUD) ca la avioane iti afiseaza infofmatia pe parbriz viteza , etc
RăspundețiȘtergerepai exact ce-ti spuneam, colegul foloseste telefonul pe post de head-up display. stiu ce face :)
RăspundețiȘtergeresalut cris. am o propunere pentru un nou tutorial, daca se poate. o temporizare reglabila ca si timp de actionare a stergatoarelor, adica sa poti selecta un anumit interval intre pornirile stergatoarelor cand sunt puse pe temporizare din maneta aferenta. multam
RăspundețiȘtergeres-a incercat deja, prea complicat
RăspundețiȘtergereDeci pentru eliminarea acelui V de pe parbriz recomanzi stergatoare cu marimea de 24inch la sofer si 22inch la betivul din dreapta ? :D
RăspundețiȘtergereexact astea's dimensiunile stergatoarelor de pe masina mea si nu a disparut acel V, dupa cum s epoate vedea in tutorial :)
RăspundețiȘtergereAm o intrebare daca ma poti ajuta...nu reusesc nicidecum sa desfac suruburile de la bratele stergatoarelor...asta vara am reusit fara nici o problema sa desfac si sa ajustez bratele pe parbriz...dar acum stau cu tubulara de 13 si nu pot sa desfac deloc...din cauza frigului sau ? :-s
RăspundețiȘtergerenu poti destrange piulitele banuiesc. nasol, wd40, lasi 10 minute si incerci din nou. sa ai grija doar sa cureti tot wd40'ul de pe acolo penca face rau.
RăspundețiȘtergereai mai putea turna apa fierbinte pe piulita, vre-o 2 litri si sa incerci din nou.
problema e ca le-ai strans foarte tare ultima data
Eu 1 am pus 1 stergator mai lung pe partea soferului care se petrece cu cel din dreapta si am scapat de V acela si de apa care se scurgea ,asa ceva e si la megan.
RăspundețiȘtergereeu am avut 65cm la sofer si 56 la pasager, abia atunci am scapat de V.
RăspundețiȘtergerein tutorial sunt stergatoare de 60cm la sofer si 56cm la pasager. vrei sa spui ca le ai mai mari ca la mine si nu mai ai acel V? cel multi ai redus din el, dar totil mai ai :)
sal poti sa imi zici si mie de unde as putea cumpara niste brate pt stergatoare pt ca la mn a pocnit cel de la sofer unde se prinde piulita si mie sa nu se rupa de tot si sa sterg geamul cu mana
RăspundețiȘtergerecel mai rentabil ar fi sa il cumperi de la dezmembrari
RăspundețiȘtergereSalut.un tutorial cu reglaj de faruri nu faci.cred ca este foarte util pentru toti,mai ales pentru mine:)).
RăspundețiȘtergerefarul din stanga imi bate mai mult pe stanga decat inainte.am incarcatceva reglaje ...dar fara reusita.
multumesc.
e complicat, masuratori, calcule... dar e in plan de ceva timp si odata si odata o sa-l fac :)
RăspundețiȘtergeresalut cristi...ajutama si pe mine cu o mika problema ca sunt nedumerit ! am cumparat saptamana asta un set de stergatoare pt loganelul meu..leam montat si am vazut intro dimineata ca stergatoarele stau curbat pe parbriz adica marginile stau pe parbriz iar mijlocul stergatorului sta in aer si efectiv nu mai sterg delok...am incercat sa presez cu mana dar nimik ? sti ceva despre asta ? :D ms ~!
RăspundețiȘtergereori stergatoarele's de tot cocosu', ori http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/tutorial-intarit-arc-stergator.html
RăspundețiȘtergerepoi nu cred ca stergatoarele sunt asa proaste ..am dat 30 de lei pe unu fata de alea de 7 8 lei de prin carrefour...nu mai stiu ce marca sunt, mi-a zis cnv ca de la frig s-au facut asa dar nush ce sa zik....
RăspundețiȘtergerede la frig stergatoarele se curbeaza. ma ma lesi. mi se cam indoaie ca ar fi bilamela din metale diferite
RăspundețiȘtergereeu mi-am luat de alea din carrefour la 8 lei si sunt ok , nu fac "panarama" mi-am pus de 24" la sofer si de 22" la pasager, si adio "V" acum e istorie
RăspundețiȘtergereChiar daca e mai tarziu cu speranta de a nu-l deranja pe Cristi, pot sa mai adaug un amanunt: tija se poate scoate cu tot cu acea clema neagra , ansamblurile de le loganurile incepand cu 2007 sunt fabricate de valeo si sunt un pic diferite dar metoda se poate aplica in acelasi mod .
RăspundețiȘtergereSe poate scoate si numai biela de la stergator fara demontarea ansamblului de pe masina daca scoateti siguranta de la axul bielei (cea de sub filetul unde se prinde bratul stercgator ) .
Salut.Nu am gasit unde sa postez.
RăspundețiȘtergereAm avut si eu probleme cu schimbatu de stergatoarele, pana s-a rupt clemele :)), cred ca o sa trebuiasca sa schimb si bratele si tot. Ideea e ca nu stiu de care ar fi bun?! Am si eu o problema, ieri mai spre seara am intampinat ca nu mai merg stropitoarele de la parbriz, nu se aude nici motorasu. Dau sa ma uit prin inauntru, am vazut un fir rupt :| de la mufa. Cumva e de "vina" acel fir, pentru ca nu stiu daca acolo e baza?! Si faza tare, ma gandesc ca a rupt-o cel la care am fost sa schimb uleiul+ filtru de ulei si cel de aer. :| l-am scapat intr-o clipita. Drept sa zic ca traim intr-o tara de CACAO :|. Vreun post, care sa arata cum se monteaza firele in aceea mufa?
te-ai uitat inauntru... unde inauntru? si in portbagaj tot inauntru e.
RăspundețiȘtergerecu bratele nu stiu nici eu, doar daca testezi diefrite modele
pai cand am zis inauntru si vorbind de fir, deci m-am uitat inauntru unde se afla si acel rezervor pentru lichid de parbriz. si sunt 2 fire care sunt legate de la motoras de pompa. oricum toata faza a fost ca, incurcatura asta a produs-o un amarat de sobolan, mi-a ras & tras firele pana nu a mai ramas nimic. :|
RăspundețiȘtergereasa lejer ai spus c ate-ai uitat inauntru incat nu m-am gandit ca ai dat jos acel grilaj de plastic :)
RăspundețiȘtergererezolvarea pe viitor http://www.antirozatoare.ro/produse_antirozatoare.html
nu esti singurul, o gramada au patit chestia asta :(
mersii cristi ca ma supara V_ul
RăspundețiȘtergereSalut Cristi, tot respectul pentru tutorialele prezentate de tine, dar acesta nu este sigur o reusita.
RăspundețiȘtergereEu mi-am facut modificarea la MCV inca din 2007 , dar nu am crezut ca ar mai fi personae, pe care sa le deranjeze, apa rezultata de acel “v”. am crezut ca am eu o problema cu “capul”.
Mecanismul se demonteaxa de pe masina. Inclusive se decupleaza de pe axul motorului .
Axul stergatorului din dreapta se termina cu un “s”la capatul caruia se afla un bolt cu cap sferic.
Se polizeaza nitul de la boltul cu bila, se scoate din gaura. Se gaureste “s-ul”spre interior (spre axul stergatorului) la cca 4mm+diametrul boltului cu sfera. Se fixeaza in gaura noua boltul cu sfera dupa care se puncteaza pe spate prin sudare.
Tija care pleaca din acel bolt catre motor se lungeste cu cca 40/60 mm si la capatul dinspre motor la o lungime de cca 60/80 mm de motor se cresteaza si se indoaie in unghi de cca 120 grd dupa care se puncteaza prin sudare .
Se face proba manual (se simuleaza ca si cum ar invarti motorul – se allege un bolt (surubelnita)in loc de axul motorului si se misca “s-ul” de legatura care sta in acel bolt) daca nu merge relative usor, inseamna ca unghiul sau lungimea aleasa nu este ok. Tijele sunt paralele, motorul merge usor, nu loveste in nimic, nu maltratam caroseria.
Atat. Nimic mai simplu. In acea perioada am vrut sa fac schema in Catia Part Design si sa-l trimit la Dacia. Cred ca au si ei ingineri nu buni chiar f. buni si nu avea nici un rost. Sunt sigur ca stiu si ei banalitatile aceste , dar nu vor sa ne simtim bine in masinile autohtone si sa ne orientam catre alte marci.
p.s. acum am Duster si din 2010 tot am zis sa modific stergatoarele, dar am tot amanat, cred ca ma apuc cat de curand si atunci o sa pot posta dimensiunile exacte.
Marius
Salut Cristi,tot respectul pentru ceea ce faci.Poate imi dai un sfat:am pierdut cheia aia cu comezile (butonasele)de incuiat-descuiat,acum folosesc a doua cheie dar asta nu are comenzile alea.Ce-as putea face?
RăspundețiȘtergerescoti banul din buzunar :)
RăspundețiȘtergereuite aici http://imbunatatiri-logan.weebly.com/programare-chei.html
si eu am desfacut mecanismul si am rupt plasticul ala de pe bolt,ce pot sa pun in locul lui?
RăspundețiȘtergeren-am idee. eu m-as duce la un dezmembrari auto si as lua alt mecanism cu totul.
RăspundețiȘtergereSalut, ai idee cam pe la ce pret se gasesc? Eu am cautat prin magazin si variaza de la 300-800 RON tot ansamblul. Problema la mine e ca s-a largit capacelul ala pe bratul care vine la motoras, si sare afara. Nu exista ceva gen "set reparatie ansamblu stergatoare" care sa aiba doar consumabile?
Ștergeredezmembrari auto, garantat e mai ieftin, mult mai ieftin.
Ștergeresant plecat cu masina in spania si inca nu stiu pe unde sant dezmembrari pe aici,pana gasesc am pus sarma si vad ca tine,da nu am rezolvat cu v ul ca nu am putut sa indoi,nu am avut unde,am batut pe o piatra si am spart plasticul la ambele capete
RăspundețiȘtergere:( pai din cauza asta am folosit o menghina si un ciocan, stiam ca nu poti ca in epoca de piatra :P
RăspundețiȘtergereFelicitari domnule, este o placere sa te priveasca omul!
RăspundețiȘtergereDaca presai putin mai tare,puteai sa treci pe deasupra opritoarelor fara a le zdrobi.
RăspundețiȘtergereSalut! Ai pus un link (pe un forum) catre niste foto cu stergatoarele si ruleta alaturi. Te rog daca poti sa mi-l dai aici ca il caut de 2 zile si nu il mai gasesc. ms
RăspundețiȘtergereori http://www.tutorialelogan.ro/2010/07/tutorial-schimbat-stergator-la-logan.html
Ștergereori http://good-times.webshots.com/photo/2558924540101255169iHrEeQ
eu cred ca numai un cioban ar bate cu ciocanu si cu un lemn sa strambe tabla de la masina lui doar pentru ca lasa o urma de v stergatoarele pe parbriz sunt si alte variante nu ca ciobanu sa dai cu ciocanu
RăspundețiȘtergerebai ciobanule bai supermecanicule k ai spart youtube-ul si forumurile k nimeni nu mai e k tine si nimeni nu mai are super logan k al tau o super bestie de masina o adevarata muscle car ai revolutionat industria auto cu stergatoarele tale decat tigania aia kare ai facuto de ai dat cu ciocanu de mai bine ti-ai da in cap mai bine ai fi luat un stergator de mercedes cu un singur brat de a classe sau altele si faceai o treaba calumea da nu cobanu roman pana nu da cu ciocanu nu se simte bine nu? ca la romani
RăspundețiȘtergereinvata sa scrii romaneste, mai foloseste un semn de punctuatie ici colo ca sa inteleg si eu ce incerci sa aberezi. dar inainte de toate fi civilizat si nu jigni pe cineva pe care nu ti-a zis vre-o data ceva personal.
Ștergerecat despre stergatorul de mercedes, te las pe tine sa-ti montezi, e floare la ureche ;)
cred ca efectul de V se poate disparea cu folosirea unui stergator mai mic in partea pasagerului.. asta pentru cei care nu vor sau nu au sculele si priceperea necesara alaturi de reglarea stropitorilor sa nu arunce apa chiar in 'fruntea' parbrizului ci pe la mijloc.
RăspundețiȘtergerepersonal mi se pare chinuiala multa + ca am avut emotii pentru parbrizul tau care se putea crapa in operatiunea de indoire a acelei table care se afla aproape de geam..
necesita pricepere, nevoia menghinei pe care nu toti o avem mai ales daca stam la oras.. Dar pentru Cristi felicitari.. e un tutorial pe cinste pentru cine se pricepe si vrea sa aiba stergatoare egale:D tine-o tot asa.. nu te lua dupa unii frustrati care cred ca te dai mare daca esti mai istet si mai priceput decat ei:)) Exista o vorba pentru acea categorie 'vulpea daca nu ajunge la struguri zice ca sunt acri'.
tabla care am indoit-o este departe de parbriz, nu are nici o treaba.
Ștergereun stergator mai mic la pasager nu rezolva problema. dar ambele stergatoare mai mari aproape ca rezolva problema.
am schimbat stergatorul stang, dimensiunea la stergatoare de 50cm dreapta(cel original) si pe stanga am luat de 60 cm Valeo, de la dedeman....stergatorul din stanga trage o linie exact peste cursa celui din dreapta, unde se forma V-ul...recomand solutia.
RăspundețiȘtergeream un zgomot ca si cum ar fi toba sparta dupa viteza de 60 la ora ar putea fi rulmentii spate
RăspundețiȘtergerefoarte posibil, da
ȘtergereAm rezolvat acest inconvenient de cand a aparut loganul,prin modificarea lungimii parghiilor, solutia mai simpla este sa folosesti stergatoare mai lungi cu aproape acelasi efect.
RăspundețiȘtergereÎn primul rând, felicitări pentru tutorial. Este foarte explicit şi nu a lăsat nimic netratat.
RăspundețiȘtergereCu toate acestea ţin sa precizez că NU sunt de acord cu o astfel de modificare şi NU o recomand absolut nimănui. La o maşină (indiferent că e Logan, Matiz, ori Audi) nimic şi absolut NIMIC nu e lăsat la voia întâmplării! Mai degrabă inlocuieşti ştergătoarele decât să modifici tot ansamblul şi să introduci uzură nejustificată pe atâtea piese.
Salut!
RăspundețiȘtergereAceasta treaba se poate face mai corect astfel:
- se demonteaza ansamblul stergatoare,
- se demonteaza axul care antreneaza bratul de stergator din dreapta (atentie, are o siguranta si niste saibe si un inel de etansare care trebuie remontate in aceeasi ordine),
- se polizeza ambutisarea nutului de antrenare cu biela care vine de la motorasul electric, si se extrage afara,
- se practica o gaura(mi se pare ca e de 8mm) cu un centimetru mai in interior,spre axul bratului de stergator,
- se introduce nutul de antrenare fortat in noua gaura(cu ciocanul) si apoi se sudeaza in gaura pentru siguranta,
- se remonteaza axul la locul lui gresanduse si respectand ordinea saibelor, a inelului de etansare si siguranta,
- se remonteaza ansamblul si bratele.
Se observa dupa interventie o marire a cursei stergatorului din dreapta de aproximativ 15 cm. V-ul dispare.
Eu am facut asta pe Loganul meu din 2007 si pe inca o masina a unui prieten si merge perfect.
Cu stima,
Aurel Bucuresti
varianta profi :)
Ștergeremultam ca ai impartasit cu noi aceasta informatie
daca indoiai tabla de la stergatorul de la sofer, si erai la stop stergea parbrizul si la cel paralel cu tine :))))
RăspundețiȘtergereps: foarte bine si in acelasi timp interesante tutoriale-le tale
Noroc am o sugestie pentru stergator, nu ar merge indoit practic ctergatorul cum sunt gen audi a4 ford fiesta si mai multe, este stergatorul din dreapta indoit acesta stergand mai mult, si poate se potrivesc braturile si pe logan m-am gandit zilele astea nsuh daca o fi bn
RăspundețiȘtergerepoti sa-l indoi si la unghi de 90 grade, arcul tot nu ar putere sa apese mai tare pe parbriz. s-a incercat si asta deja :)
Ștergerenici daca schimbi bratul cu unul de la alta masina care e deja indoit
Ștergereproblema este de la forta de apasare a stergatorului pe parbriz. acel arc determina presiunea. cu cat il curbezi mai mult, pana la punctul in care o sa arate total inestetic, forta de apasare o sa fie mai mare si se rezolva din probleme, dar cu ce cost.
Ștergerestiu pe cineva care si-a pus stergatoarede mazda si nu mami are probleme, dar are nevoie de doua maini sa ridice de stergator :D
Se poate pune un video cu stergatoarele in functiune dupa aceasta modificare?
RăspundețiȘtergereNu ma deranjeaza asa mult acel V dar daca rezultatul final este bun, ma bate gandul sa incerc si eu.
Multumesc!
pai este deja film cu varianta finala. minutul 9:13 la al doilea film
ȘtergereVa salut, am pus si eu in practica varianta lui eac adica am lungit tija galbena cu 17mm( folosind deja stergatoare pe dreapta de 60cm si pe stanga de 56cm). Din pacate nu a fost suficient, mai ramane un V de 3-4mm. Ar fi trebuit marita cu 20mm...cred. Dar nevrand sa demontez din nou, am fost frumusel in carrefour si am schimbat stergatorul de 60 cu unul de 65. Acum ma gandesc la altceva, nu cumva motorasul de la stergatoare este prea solicitat...fiind frecarea mai mare? ma gandesc ca daca maine e frumos afara sa demotez iar. Voi ce credeti? Oricum rezultatul merita efortul. Bafta!
RăspundețiȘtergerefolosind un stergator de 65, mai suparator este ca nu are bratul stergatorului suficienta forta sa apesepe acel stergator si la mijloc nu o sa-ti stearga cum trebuie.
Ștergeredaca dai sa stearga pe ud, frecarea in plus este relativ mica, ma indoiesc ca ar obosi prematur motorul. mai degraba s-ar arde siguranta insemnand ca motorul este suprasolicitat,slabe sanse
nui problema din pct asta de vedere, sterge perfect, si chiar imi place. efectiv imi sterge tot parbrizul.
Ștergerenu am inteles din acest tutorial mai nimic - intrebarea mea este - cu cat ar trebui sa reduc dimensiunea acelei piese (tip s) prin indoire pentru un rezultat al acestei probleme cat de cat bun
RăspundețiȘtergerecu aproximativ la ochi, n-am facut masuratori
Ștergeresi aproximativ si la ochi ?
RăspundețiȘtergereprobabil unul dintre cele mai slabe tutoriale ale tale din punctul meu de vedere - oricum ai ajutat foarte multe persoane cu tutorialele tale - numai bine
am facut poze cu dimensiunea, total neconcludente https://picasaweb.google.com/104072069706870899482/BrateStergatoare
Ștergereimagineaza-ti ca eu am vazut doar o poza a acelei piese care a trebuit sa o indoi, fara dimensiuni, cote sau alte cele, restul a decurs de la sine.
buna
RăspundețiȘtergeream vazut la mine ca axul care e prins in piesa tip s are un joc
e normal?
poti sa-mi spui ce ar trebui sa fac pt. a face ca acel ax sa stea fix (cum cred ca ar fi normal sa stea)?
multumesc anticipat.
te referi la axul pe care se prinde efectiv stergatorul? cel mai probabil prin inlocuire, chiar nu are voie sa miste
Ștergereexact despre acel ax e votba
RăspundețiȘtergereo alta solutie pt. a remedia aceasta problema inteleg ca nu este din pacate ...
nu am reusit sa gasesc acesta piesa inca (doar cu tot ansamblu)
multumesc mult pentru raspuns
pai la 100lei ar trebui sa-l gasesti cu tot cu motor
Ștergere-la mine nu am facut absolut nimic la ansamblu nici macar n-a fost desfacut (doar gresat acolo pe pozitie cu spray vaselina siliconica )
RăspundețiȘtergere-100 lei e unul second dar am o retinere mare referitor la cat timp o sa dureze pana se strica din nou ... aceasta fiind si cauza din care am vrut sa gasesc o eventuala posibila reparatie
inca odata mersi mult de raspuns si de promptitudine
la logan mcv ph1 acel "S" care l-ai facut 4 la mine e tesit la colturi. la tine am vazut ca desfasurat este dreptunghi. nici nu pot sa desfac ansamblul acela ca la mine e cumva nituit. nu e cu siguranta aia ca la tine care ai rupt-o. am prins eu in menghina, am tras vreo 2 ciocane pe ambele parti dar mare branza nu am reusit.
RăspundețiȘtergereNu-mi vine sa cred, cineva mai asculta Adrian Berinde, super. In rest god job, tine-o tot asa. Felicitari!
RăspundețiȘtergerecris, am si io o problema: am umblat la motorasul de stergatoare pt ca nu mai mergea . Am gasit carbunii blocati, am rezolvat, am montat totul la loc dar acum cand dau drumul la stergatoare o i-au putin in jos si apoi incep cursa normala si se opresc cam sus pe parbriz. Ar mai fi problema ca in momentul in care pun contactul, fara a da drumul la stergatoare, se aude ceva zgomot la motoras si daca trag de stergator in sus tinde sa plece, dar nu pleaca ci tremura stergatorul. Ai idee de la ce poate fi?
RăspundețiȘtergeresigur ai gresit ceva acolo la asamblare, n-am idee ce
ȘtergereIa uite, Cristi, cum e rezolvata problema V-ului la Loganul indian: http://www.team-bhp.com/forum/attachments/indian-car-scene/572424-mahindra-logan-now-known-mahindra-verito-pics-pg-4-_2153798d.jpg
RăspundețiȘtergerete-ai dat pe india, 'tuti basca ta. lasa-ma ca ma deprimi :(
ȘtergereSalutare. Sti cumva unde as putea gasi acele piese de plastic de la bratele de la stergatoare (acele clipsuri)? Mie mi-sa spart o piesa si nu as vrea sa cumpar tot ansamblul. Mersi!
RăspundețiȘtergereeu as lua alt ansambu cu totul de la dezmembrari auto. ma indoiesc ca vei gasi de cumparat ca piesa de schimb :(
ȘtergereCristi eu as putea achizitiona un stiker ca si cel al tau de pe parbris cu ,,Logan Club,, . Si daca da de unde?
RăspundețiȘtergerehttp://stickermag.ro/stickere-parteneri/set-logan-club
ȘtergereMersi
ȘtergereBuna ziua! Bratul stergatorului meu are un arc metalic lung de 7cm, care in partea inferioara, aproape de punctul fix dinspre capota, se prinde de o bucata de fier care a disparut. Problema a aparut in urma ridicarii stergatoarelor intr-un mod agresiv. Nu stiu ce rol are acel arc si mai ales piesa de fier (ca o sarma groasa de 2mm) care lipseste. Deocamdata stergatorul functioneaza fara probleme. Logan 1.5dci 2007. Multumesc!
RăspundețiȘtergerecand ii gasesti utilitatea, posibil sa cumperi un ansamblu din dezmembrari :)
Ștergerebuna seara! am observat ca lama de cauciuc nu mai trece cum trebuie pe parbriz, prin urmare bucata de fier care a disparut si acel arc cred ca au rolul de a pune presiunea cu care apasa lamela pe parbriz.
Ștergereexact ;)
Ștergerehttp://www.tutorialelogan.ro/2011/05/tutorial-intarit-arc-stergator.html
Eu pot sa spun ca sunt multumit de aceste stergatoare. Le folosesc demult si inca nu s-au stricat.
RăspundețiȘtergereSalut, stergatoare de 60 cm, din acelea fara lamele. Se așează foarte bine. Bratul din dreapta trebuie repozitionat putin mai sus sa nu atinga de caroserie
RăspundețiȘtergere