Pages

Schimbat senzor volanta

Aceasta problema apare destul de frecvent pe benzinare si te lasa in drum cand iti e lumea mai draga. Porneste greu motorul, moare subit, cam astea sunt simptomele.
Merge si curatat acest senzor dar e doar temporar, schimbarea lui este inevitabila.

redcar a venit cu ceva explicatii legat de acesti senzori:
1. Daca tot sa demontat senzorul este bine sa curatam si pini mufei, eventual sa ii deformam foarte putin (ca si in cazul contactelor de la lampile spate cand fac probleme)
2. Mare atentie la achizitionare unui senzor nou. Sint 2 modele de mufe, unele albastre si unele negre. Cele negre au fost montate in primi ani de aparitie ai Loganului dupa care sa trecut la montarea celor albastre. Difera pozitionarea canalelor de imbinare si surpriza va fi imensa cind vrei sa impreunezi albastru cu negru. Eu am patit asta. Cele albastre sint mai ieftine decit cele negre si suntem tentati sa cumparam pe cele albastre.


Cristi_Xp a venit cu o explicatie legat de cele doua modele de senzori:
Cele albastre contin un pic de upgrade la mufe, e un aliaj care nu se deterioreaza ca la cele negre. Problema e ca cele albastre ar trebui sa vina cu tot cu mufa care se pune pe masina, tai firele de pe masina si pui mufa noua. Dar cu putin talent pui senzorul albastru pe mufa veche a masinii, trebuie doar sa tai jos unul din canalele de ghidaj.

288 de comentarii:

  1. chestia asta cu pornitu greu am patit-o si eu recent dar la mine era siguranta de la uch arsa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. care siguranta domnu sefan ca nu ma pricep uch

      Ștergere
    2. in cazul lui nu-i recunostea UCH cheia, de fapt UCH-ul nu era alimentat si nu avea cum sa de-a comanda la ECU de pornire motor.

      Ștergere
  2. Am incercat si eu aceasta varianta, dar m-a tinut cateva luni si a revenit defectul. Singura varianta viabila: se scoate spacerul alb se scoate firele prin conector se lipesc direct pe traductor, dupa care se trage mufa inapoi, acest defect apare datorita vibratiilor din compartiment care slabeste contactul dintre papuci si traductor.Spor la treaba, scoateti borna de la baterie!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ok ,poate la benzinare pun ceva mai slab calitativ :), glumeam, eu am loganul 1.4 din oct 2005 intre timp au schimbat senzorul si mufa este una
    albastra, oricum varianta prezentata mai sus la mine a dat rezultate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da pentru DIESEL ?? ca a inceput sa imi porneasca de la a doua cheie ...si nu are mai mult de 50.000 km .....48 si ceva ....de la ce sa fie?

    RăspundețiȘtergere
  5. M-a terminat senzorul asta in vara... Eram in Praga si n-a mai vrut sa porneasca masina... Am dat la cheie vre-o 5 minute si intr-un final a luat-o. Habar n-aveam care e problema pana n-am ajuns la un internet. Oricum n-aveam ce face ca nu aveam nici o cheie la mine. M-a mai necajit pe urma vre-o cateva saptamani pana n-a mai vrut sa porneasca deloc. L-am desfacut, curatat si merge brici si acuma.
    Foarte bun tutorialul, mai ales cand stiu cat am cautat pana am gasit unde e senzorul asta :)
    La mai multi km fara probleme!

    RăspundețiȘtergere
  6. salut criss ! aceeasi problema o am si eu...prima data mi'a facut figuri si nu a pornit din prima...a doua oara insa nu a mai vrut deloc :( ...treaba serioasa este k am verifikt si bujiile si nu da scanteie?...cva lamuriri ...idei pls...astept rasp Ms :) (victor)

    RăspundețiȘtergere
  7. Salutare tuturor! Am avut si eu aceeasi problema . Dimineata pornea la a \8-9 cheie. . . asta se intampla vara pe 40 grade . Problema a fost bujiile care aveau 54 000 km si nu fusesera niciodata schimbate! Cand pornea , daca pornea, in prima faza mergea in 2-3 pistoane . Dupa ce leam schimbat porneste la sfert. Verificati bujiile inainte de a schimba senzoru care costa peste 100 ron!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Salut Cristi,as dori sa imi spui si mie daca stii,la 0:57 in tutorialul aceasta,deasupra senzorului de turatie mai este o mufa...la ce foloseste acea mufa?mie imi moare motorul in mers...cand o scot din viteza la punctul mort,teoretic ar trebui sa stea la relanti insa mie imi moare motorul,si fara sa umblu la cheia din contact daca incerc sa fac metoda "impinsa" reporneste,dar tot asa moare...cand misc de acea mufa isi revine pt 1 minut dupa care la fel face...tind sa cred ca este de la acea mufa.Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  9. acela cred ca e senzorul de temperatura motor, mi se cam indoaie ca ar fi de acolo. mai degraba e de la motorasul pas cu pas.
    http://www.loganclub.ro/forum/curatare_motoras_pas_cu_pas-t12354.html

    RăspundețiȘtergere
  10. Da...se pare ca de la motorasul pas cu pas este...desi l-am curatat la mine nu mai are efect...trebuie sa il schimb ca se tot blocheaza,am luat de la um prieten pt cateva minute si a mers n-aveam treaba,cum l-am pus pe al meu,a revenit la vechiul obicei.Ms frumos si la mai multe tutoriale :D

    RăspundețiȘtergere
  11. imi poti spune daca pozitia la senzorul de turatie la DCI este aceeasi cu cea de la benzina?
    astazi de dimineata la ora 6:45 a pornit la prima cheie. Duma un drum de 1:30 cu o pauza de 2 ore, in care motorul nu s-a racit, maina nu a vrut sa mai porneasca. Sunt putin cam disperat ca nu stiu ce are..... O sa incerc sa orbesc cu tipul care mi-a pornit masina cu firul sa pot prezenta mai multe detalii.
    Cu respeect,
    Sebastian

    RăspundețiȘtergere
  12. salut baieti,primim o multime de informatii de la acest baiat CRIS,dar uitam sa-i multumim ptr cea ce face.MULTUMIM!Bun,asta era introducerea,acum "problemele".Ce sa spun mai spun baieti ,MI sa oprit LOGANUL in mers (stiti voi cum e -cind iti e lumea mai draga)deci mergeam acum vreo trei zile cu60-70km cind observ ca nu se mai accelereaza ,nu prea am iteles ce se intimpla , am puso pe liber,dupa 3-4 sec mi sa aprins martorul de la baterie.Buun,, masina sa oprit si nu a mai vrut sa porneasca deloc chiar daca am apelat la un prieten sa vina sa-mi dea curent martorul nu sa stins deloc,masina nu porneste ,eu nu prea inteleg ce se intimpla,iar la service am sa o duc dupa ce primesc ceva sfaturi de la voi(astept si va multumesc ptr rabdarea de care ati dat dovada.Mentionez ca LOGANUL e din NOV 2005 are schimbata distributia la 55000(acum are 85000)si nu am mai avut probleme.

    RăspundețiȘtergere
  13. am uitat sa mentionez ca e 1.4 mpi

    RăspundețiȘtergere
  14. posibil de la senzorul de la volanta. scoti, cureti, pui la loc si vezi daca porneste. daca tot nu, insemna ca e de la altceva

    RăspundețiȘtergere
  15. ok multumesc pentru sfat .am sa-l curat,dupa care ii fac o proba.SARBATORI FERICITE!SI UN AN MAI BUN!!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Salut Cristi. Am si eu un benzinat de 1.6si de vreo doi ani mai ales pe timpul rece cand sta la relanti se aude un bazait asa intrerupt si daca accelerez nu mai face.un priete mi-a zis k s-ar putea sa fie de la motorasul ala pas cu pas.Tu ce crezi k ar putea fi

    RăspundețiȘtergere
  17. eu zic ca e de la pompa servo electrica :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut cristi, astazi cand am vrut sa pornesc masina (logan 1.4 2007), cam pe la vreo -10 grade cred, mi-a pornit bine, ca intotdeauna, dar dupa vreo 3 minute de relanti mi s-a oprit brusc si au trecut vreo 6-7 ore de cand nu am reusit sa o mai pornesc. Pompa de benzina sigur nu are nimic pentru ca atunci cand pun contactul se aude bazaitul acela de 2 sec de la ea, deci e buna. Care ar putea fi problema? Electromotoru invarte motoru, dar nu porneste. Benzina nu cred ca poate fi pentru ca daca era de la ea, nu-mi pornea deloc, dar mi-a pornit din prima, dupa care s-a oprit. Sa fie oare senzorul de turatie?? Astept raspuns, mersi mult!

    RăspundețiȘtergere
  19. posibil si e de la acel senzor, dar ma indoiesc ca moare chiar asa dintr-o data.
    eu zic ca ai benzina proasta si se aprinde greu. incearca sa o pornesti impinsa/trasa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost ce era cel mai rau, din cauza uleiului vechi(arata bine, maroniu, dar cica si-a pierdut din proprietatile de ungere) si a frigului care l-a facut si mai vascos, uleiul nu a mai ajuns sus in rampa si nu a mai uns, deci pana la urma rampa s-a blocat si din cauza asta s-a rupt cureaua de distributie(noua, avea cam 3000 km) si a sarit pana de pe pinionu de la axul cu came si 2 supape strambate. M-a costat 1700 RON, dar macar stiu care a fost problema si acum am schimbat si uleiul, cum era si normal. Masina merge foarte bine, chiar nu ma asteptam sa mai mearga chiar bine, dar porneste de la prima cheie, motorul are acelasi sunet(destul de silentios de cand am masina). Oricum mersi pentru ajutor si tine-o tot asa!

      Ștergere
  20. sal!!respect pt ceea ce faci!!!!!am un logan 2005 pe gpl.pornirea la rece cam la a 2 cheie,motorul merge intrerurp si cald si rece atat pe benzina cat si pe gpl,am schimbat motorasu pas cu pas ,l-am pus pe tester si nu arata nici o defectiune.ce poate fi?era sa uit la motor rece se si opreste in intersectii pana cand se incalzeste putin.

    RăspundețiȘtergere
  21. toate simptomele tale par a fi de la senzorul de turatie de pe volanta, totorialul de pe aceasta pagina.
    motorasul pas cu pas nu-ti tine relantiul constant.

    RăspundețiȘtergere
  22. salutare.am si eu o intrabare.am un logan1,4 Mpi si am o mik nelamurire...ori de cate ori pornesc motorul trebuie sa reglez ora...aveti idee de la ce ar putea fi?singurante ceva?astept raspunsul vostru! multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  23. Sall!am si eu o intrebare!de ce cand pun contactu mi se aude un bazait ciudat si in plus casetofonu nu imi mai merge deacat in momentu in care ii pun contactu...de la ce ar putea fi? mersi fain

    RăspundețiȘtergere
  24. Anonim: sigur e de la siguranta

    Anonim: probabil tot vre-o siguranta arsa

    RăspundețiȘtergere
  25. Bun tutorialul si cel mai important este ca am vazut diferenta dintre prima pornire si ultima.

    RăspundețiȘtergere
  26. Salut, am aceasta problema si eu de anul trecut numai cand ii cald, nu porneste din prima, nush ce naiba are, ii de la senzor ? nu am avut probleme de pornire iarna de loc.. dar numai cand ii cald afara.. sau daca o las in soare.. ce imi recomanzi ? nu am chef sa merg la service..

    RăspundețiȘtergere
  27. Eu am problema asta numai cand ii cald afara sau daca o las in soare.. tot senzorul ala ii de vina ? deci iarna nu am avut nici o problema. ce imi recomanzi ? sa ma chinui si eu sa il curat ?

    RăspundețiȘtergere
  28. pai ori te chinui sa-l cureti, ori sa-l schimbi cu unul nou, ori te obisnuiesti cu ideea :))
    diuni sa stiu eu ce e mai bine pentru tine? daca nu faci nimic sigur nu se va schimba cu nimic situatia :)

    RăspundețiȘtergere
  29. L-am curatat astazi, atat de simplu o fost si am desfacut suruburile cu o inelara de 10 acuma daca ma pui sa o fac iara nu imi este greu, porneste mult mai bine si cand ii rece motorul, acuma sa ii fac un test maine cand o las in soare, sigur ii de la ala, altceva nu poate fi, daca tot naspa merge o sa il schimb.

    RăspundețiȘtergere
  30. buna ,si eu aveam probleme cu pornire la logan 1,4 cand statea la soare ,am curatat senzorul de la volanta si motorasul pas cu pas ..merge mai bine si porneste la sfert ....mii de multumiri pentru acest tutorial...mi-a fost de mare ajutor.....

    RăspundețiȘtergere
  31. Salut Cristi, am si eu o intrebare, la minutul 0:55 mufa acea neagra de deasupra senzorului de pe volanta este senzorul de temperatura la loganul benzinar? Pentru ca am si eu o problema cu temeperatura pe bord, am schimbat termostatul si am doar 2 liniute la temperatura pe caldura asta rar cand urca la 4. Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  32. Cris...am si eu o problema la logan 1,6 mpi laureat 64kw, nu l-am pornit de vreo 4 zile si cand am vrut sa il pornesc de dimineata a luat-o destul de greu( la a 3-4 a cheie)cand e rece motorul nu porneste din prima...dupa ce se incalzeste pleaca la sfert de cheie...poti sa imi dai un sfat?? ce crezi e dus senzorul de turatie...trebuie curatat sau sa il schimb? am agsit la 160 lei+15 lei manopera.
    Vreau sa mai spun ca am alimentat de cateva ori 6x cu benzina pana "in buza rezervorului" oare sa fi ajuns carburant in cansitra de carbon? sau nu se poate asa ceva....nu stiu ce sa cred...oare daca o pun pe tester se vede problema? multumesc pt ajutor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. incarca prima data sa-l cureti iniante de sa-l schimbi. nu stiu sa-ti zic nimic despre canistra de carbon, eu nu's mecanic auto :)

      Ștergere
  33. Cristi, da_mi voie sa iti spun ca senzorul PMH nu se strica niciodata, cei care cred asta se lasa pacaliti de altii care au de vanzare si i le baga pe gat.
    Senzorul asta, de fapt este un magnet, nua re ce sa se strice la un magnet..
    Problema cu care intr-adevar se confrunta acest senzor, este de fapt mufa, ai carei pini oxideaza in timp, iar cea mai adevarata solutie, este taiaera mufei si lipirea fireleor cu pistolul de lipit direct pe pinii senzorului, si garantat, nu vei mai avea probleme cu ea niciodata !! Testat pe numeroase masini !
    Asa ca nu mai schimbati senzorii aia degeaba, incercati si metoda mea, si o sa vedeti ca merge.
    Baftaa !!

    RăspundețiȘtergere
  34. In filmulet, ai rezolvat problema doar prin simplul fapt ca ai scos mufa si ai bagat-o inapoi.
    Daca iti mai vine vreo masina cu pb asta, incearca sa ii scoti mufa de 2-3 ori sis a o bagi inapoi, nu inaite de a curata si mufa cu un sprai de contacte, dar metoda mea cea mai sigura este de a renunta complet la mufa.
    Stima si bafta multa !!
    App, sa scrii aici daca ai incercat si metoda mea si a mers.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pfoai, foarte tare! nu m-am gandit la chestia asta :)
      multam

      Ștergere
    2. Asa am facut si eu,am lipit firele direct pe pinii senzorului.Multumesc Anonim.

      Ștergere
  35. sall cristi ,tu esti ultimul la care mai apelez,am un benzinar si la race la prima cheie nu urca din prima la 1300 de ture ,ramane la 1000 2-3 sec ,apoi urca la 1300 de ture ,am schimbat adica nou ,pus senzor volanta si tot asa facea ,am pus motoras pas cu pas nou dar nu VDO jaeger marca zic astia ca i mai bun ca vdo ,an fine ce dracu sa i mai fac ca tot asa face sta la 100 ture 2-3 sec si dupa aia urca la 1300 si scade normal la urma ,la cald e ok o ia la sfert, asta una .

    am bagat de seama ca daca pun contactul de doua ori si pornesc la urma adica a doua oara ,nu mai face , (sa anteleg ca nu tine relantiul la rece nu )la tester mi a zis ca sa schimb corp clapeta ,tu ai mai antalnit sa schimbi cu totul corpul, nu stiu ce sai mai fac ma streseaza rau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pardon nu 100 de ture 1000

      Ștergere
    2. desi nu pare, eu nu sunt mecanic auto :)
      cu atat mai mult nu ma pricep la benzinare...

      Ștergere
  36. pai daca ti-a spus testerul ca trebuie schimbat corpul clapeta, e clar ca acolo e buba! ca acolo se regleaza relantiul! mai poate fi si pompa de benzina(daca nu face presiune suficienta)!

    RăspundețiȘtergere
  37. salut,
    Masina nu mai porneste deloc sau porneste doar cand vrea?
    Am o problema asemanatoare.. porneste dupa multe, multe chei sau uneori porneste din prima.. Se intampla cand merg undeva acasa sa porneasca si acolo nu mai vrea decat dupa foarte multe incercari. O fi de la senzorul de turatie? ( tot 1.4 e)
    Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  38. I have a logan 2005 1.4 it does not start and when it starts it makes a whistle!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. becouse not start, solution is in this tutorial. but becouse whistle... never heard :(

      Ștergere
  39. Sal. Acest senzor ii responsabil si de turatiile masini, cand scade turatiile sub o mie ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. motorasul pas cu pas controleaza turatiile http://www.loganclub.ro/forum/curatare_motoras_pas_cu_pas-t12354.html

      Ștergere
    2. Salut Cristi, am si eu ul Logan 1.4 din 2004 186000km, astazi am curatat senzorul de pornire si acum totul este OK.
      Dar am o mica problema cu INCALZIREA!
      Desi robinetul este inchis, pe albastru, tot intra aer cald in masina.
      -unde se afla acest robinet de inchidere?
      -cum pot remedia proglema
      Multumesc,
      Cu deosebita stima,
      Marian.

      Ștergere
  40. corpul clapeta acceleratie este mecanic nu are actionare electrica deci nu are cum sa iti spuna testerul ca are defect. senzorul turatie este o bobina electromagnetica care ori nu face contact bine in mufa ori are circuitul intrerupt, deci trebuie schimbat.

    RăspundețiȘtergere
  41. salut am si eu o problema , am oprit motoru si dupa aproximativ 5 min am vrut sa il repornesc si nu a mai vrut deloc am verificat daca ii da scanteie si nu ii da deloc ai idee din ce cauza ar fi?
    multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pare senzorul de pe volanta, exact acest tutorial. daca ECU nu simte volanta ca este in miscare, nu da curent la bujii. bani ca asta este explicatia lipsei de scanteie

      Ștergere
  42. Salutare am si eu o problema la care poate reusiti sa ma ajutati astazi sa oprit din mers Logan 1,4 benzina +Gpl de fabrica nu am mai reusit sa pornesc. Am verificat toate sigurantele si sub capota si in interior la bord, am observat ca nu mi se mai aprind ledurile la martorul acela care spune pe ce merge GPL sau BENZINA in momentul respectiv masina dupa care am observat ca nu mai da nici scinteie,chiar nu mai stiu ce sa ii fac si de pornit nu reusesc sa o pornesc . Va multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in principiu este de la senzorul de pe volanta, dar posibil si de la bobina de inductie

      Ștergere
  43. sal cristi,am si eu o buba cu pornirea ,suna cam asa simtomele;

    pornesc la prima cheie,dar nu sta an ture,adica la 1300-1400
    dupa ce pornesc ,urca la 1400 ,scade imediat aproape de zero si apoi urca la 1400
    si coboara normal asta cu clapeta noua schimbata ,cea din aluminiu am pus acum.

    anainte cu clapeta veche stoc,de plastic simtomele erau asa,porneam cobora pana la 750 si apoi urca la 1400 si cobora normal asta nu mai la rece an ambele cazuri, mai ales acum cand ploua si e mai frig,la cald o ia la sfert,

    la corpul nou am pus de 2 ori cntactul si asa am setat motorasul pas cu pas,dar motorul era cald si a pornit normal,astazi am sunat pe cineva si mi a zis sa pun contactul de 15 ori sa (setez ) daca zic bine,motorasul ca din cauza asta nu o ia bine la prima
    cheie dimineata.acum sa vad maine dimineata cum porneste ,defapt daca urca si ramane la 1400.

    mentionez ca am schimbat si senzorul albastru de pe volanta,iar acum merg cu corpul clapeta cel nou din aluminiu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pare a fi de la motorasul pas cu pas problema, nu de la corpul clapeta

      Ștergere
    2. offf ,poi e nou cristi motorasul, sa mai ameliorat treaba acum ,mai sta putin la 1000 apoi urca la 1400,am pus de 20 de ori contactul cu pauze de 7-8 secunde si vad ca si a mai revenit,am sa pun motorasul vechi cel VDO,sa vad cum merge si cu ala,,.

      multumesc de raspuns

      Ștergere
  44. Buna . Am si eu o probmema.un logan 1.4 benzina si gpl din 2008 si am curatat azi motorasul pas cu pas.dupa ce am pus contacul de catva ori a pornit normal e ok.dar cand plec din loc porneste un pic, ingheata si revine brusc acceleratia.se intamla si n prkma viteza si a doua .imediat la schimbare nu are putere iar dupa o secunda izbucneste de parca ar avea turbina.care ar fi cauza ? Motoasul sau e coincidenta? Si mai ramane si accelerat dupaia la 1600 dar revine incat la relati.

    RăspundețiȘtergere
  45. Daca scot mufa de la senzor volanta la logan o sa mai porneasca? Imi poti spune te rog.

    RăspundețiȘtergere
  46. Salut Cris,am si eu un logan 1.4 mpi 2004 si cateodata porneste f greu.Probabil de la senzorul de turatie.Ca sa il curat trebuie sa mai dau jos un furtun..2?sau pot sa-i scot mufa si sa dau cu spray fara sa mai scot tot senzorul?
    Mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. senzor de turatie sau senzorul de pe volanta cum e cel din tutorial?
      eu zic sa-l dai jos si sa-l cureti, sunt doua suruburi si o mufa. ma intrebi daca sa-i dai acolo direct cu spray de parca ar trebui sa dai jos tot motorul...

      Ștergere
  47. am un logan 1.4 MPI si lam lasat in curte 2-3 luni cand am vrut sa pornesc nu mai vrea invarte motoru frumos dar nu vrea sa porneasca si gata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti la tutorialul corect, sanse mari sa fie din senzor volanta

      Ștergere
  48. ms mult o sa incerc luni am vazut tutorialu asta si ma pus pe ganduri cai kurios toate bune si nu vrea sa porneasca.Si daka nu este de la senzor?Oricum te anunt daka reusesc ceva

    RăspundețiȘtergere
  49. sall cristi,am avut si eu o problema dar vad ca continua ,dupa ce am schimbat cu unele noi originale;
    prima data acest senzor ,a urmat corp clapeta ,aveam de plastic corpul si am pus din aluminiu acum,bujii anul trecut (2012).la tester anul trecut mi a zis ca e corpul propiu zis,la m schimbat.
    Problema e ca la rece face si nu la cald,porneste la prima cheie dar nu urca din prima la 1400 de ture,se duce sus la 1400 scade la 300(2-3 sec) apoi urca si coboara normal,la cald o ia la sfert,stiu ca orice masina nu porneste la rece ca si la cald ,dar a mea prea e de tot ,am mai citit pe logan club ,ca poate sa fie si canistra de carbon.... nu am masina de noua ,am luato la 103.000 si acum am 121.000 ,1,4 2007,.
    Tu ce parere ai ,ca ma disperat,de ex. an seara asta ma m dus sa vad cum bag la climatizare 4 leduri ,pana am masurat pe acolo cum sa fac 2-3 min ,am tinut pozitia aprinsa ,apoi am pornito ,a dat an nas si sa oprit ,la adoua cheie a luato dar cum tia m zis mai sus,bateria am masurato si e buna,nu stiu ce poate sa mai aiba ,sper sa nu fie din injectoare.

    RăspundețiȘtergere
  50. multumesc cristi,ma rog sa nu fie vreun injector,o sa ma duc iar cu ia pe tester,chestia e ca nici la rece nu face mereu,are asa toane,bateria e buna 12,5 cu motorul oprit si an mers 14,5
    ,bateria se exclude din start,

    RăspundețiȘtergere
  51. salut cristi,am si eu o problema ma gandeam poate ai mai auzit,la pornire dimineata dupa ce masina a stationat peste 10 ore trepideaza simtitor mai puternic decat normal,la relanti dar si cand o turez,apoi dupa 2 minute dispare trepidatia ca si cum nu s ar fi intamplat,iar daca opresc motorul si l repornesc,merge normal,precizez ca e este logan 1.4 ,e prima oara cand face asa de cand o am de 5 ani.revizia doar ce am facut o zilele trecute,ma gandesc ca este posibil sa fie de la bujii,nu le am schimbat niciodata si au deja 67000 km

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trepidatia ar trebui sa fie din suportii motor. imediat ce se incalzeste putin motorul, el nu mai trepideaza atat de tare si automat nu mai transmite vibratia in caroseie. oricum, chiar ar trebui sa schimbi bujiile, poate e si de acolo

      Ștergere
  52. multumesc frumos pt lamurire,saptamana asta sper sa ajung in service sa fac schimbul de bujii,te anunt care este verdictul

    RăspundețiȘtergere
  53. salut am si eu o problema cu loganul 1,4 mpi 2008 mi-a ramas aprins becul la airbeg si unii mi-au zis ca ar fi senzorul la volanta cumva????sau ce ar putea fii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acei "unii" habar n-au pe ce planeta traiesc. ce draq are volanta cu airbag-ul si scaunul cu rezervorul? stiu eu, sunt asamblate pe aceiasi masina si cam atat.
      dute la service, nu te juca cu airbag-ul

      Ștergere
  54. salut Cris!
    Iti adresez o intrebare cu speranta ca este ceva mai puitin costisitor .
    Avand in veder cele de mai sus( tutorial si comentarii), problema este urmatoarea:
    -plecat dimineata cu masina la serviciu:pornit fara probleme;
    -plecat de la serviciu dupa 8 ore:pornit fara probleme;
    -parcat acasa si urcat pana sus sa ma schimb(5 minute),cobor si dau sa ponesc:pauza( adica face ca si la tine in tutorial doar ca tie ti-a pornit la a 3 cheie parca - la mine deloc)
    -injurat bine si plecat in treaba cu transportul in comun ;dupa 1,5 ore ma intorc acasa dau o cheie si porneste la sfert;
    -nu o opresc , ma sui in ea si dau o fuga la market, stat inauuntru 20 minute cand ies dau sa pornesc :pauza
    INTREBARE: poate fi acest senzor de vina sau e mai grav?

    Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cate duble am tras ca sa porneasca din a doua sau a treia...
      Nici nu trebuia sa mai intrebi, trebuia sa apari aici sa scrii ca ai facut ce am facut eu in tutorial si ai rezolvat problema :)

      Ștergere
    2. dupa ce am pus un tester pe ea am ajuns de am inlocuit senzorul pentru ca cel vechi cica era intrerupt " de tot" vorba mesterului. Zis si facut , am cumparat altul de la Delphi ( 75 de lei... specific asta pentru ca unu " de uzina" era 150 de lei), l-am montat si mergea brici!.Totul a durat doar trei saptamani pana a inceput sa-mi faca exact aceleasi probleme,IDENTIC . Inclin sa fac ce a zis Anonim mai sus cu lipitul firelor direct pe senzor,pentru ca din punctul meu si nu numai, este prea mare coincidenta. La testerul pe care l-am facut vineri mi-a zis ca problema este de la senzor si trebuie inlocuit musai cu unu " de uzina". Nu stiu ce sa mai cred .

      Ștergere
    3. Am rezolvat-o pana la urma.Am eliminat mufa, am lipit firele direct pe pinii de la senzor, l-am umplut dupa aceea ( senzorul) cu silicon Gasket, am izolat firele la lipituri cu niste tub termocontractibil si acum merge foarte bine . iti multumesc si tie si celor de mai sus care au venit cu ideea firelor lipite direct la senzor . La cat mai multi kilometri!

      Ștergere
  55. Salut. am o problema cu masina mea un Megane 2 1.5Dci.cand e motoru rece, mai ales iarna scade turatia pana la 600ture si creste le loc, toata scaderea si revenirea se petrec in decursu a o secunda. Un mecanic mi a spus ca ar putea fi motorasu pas cu pas, ce parere ai? Unde e montat acest motoras pas cu pas ca am cautat pe tot internetu si nu am gasit, Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, garantat este de la motorasul pas cu pas. grija cum il cureti dupa ce-l scoti, sa nu freci cu carpa pe el penca-l futi si numa prin schimbare il rezolvi. dai cu spray-uri de curatat mizeria, gen http://www.daciashop.ro/frana/curatator-frane-TRW

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspuns, raman dator!

      Ștergere
  56. Salut cris ,va rog frumos poate ma ajuntati si pe mine am un logan 1 4 din 2010 si imi cam face probleme ce se intampla. SCHIMB VITEZELE SI RAMANE UN PIC TURATA DACA APAS USOR ACCELRATIA ISI REVINE.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ori de la cablul de acceleratie, ori de la motorasul pas cu pas http://www.loganclub.ro/forum/curatare_motoras_pas_cu_pas-t12354.html

      Ștergere
  57. primul lucru : MULTUMIM CRISTI pt. tutorial si amabilitatea de a raspunde tuturor ce au prb cu masinile!! Chiar daca nu esti (ing) mec. auto pasiunea te-a facut sa stii niste lucruri..Eu am ceva prb. cu pornirea la rece, deci cu senzorul vibrochen (asa a zis testerul) si mecanicul acela a zis sa cumpar unul nou ! Dupa cautari multiple pe net, si am vazut tutorialul tau, am citit comentariile, si am gasit raspunsul corect: NU trebuie cumparat un nou senzor (el NU se strica ---exact acest lucru mi l-a zis si un inginer ce lucreaza la Pitesti, la fabrica)...deci acest senzor trebuie curatat din cand in cand (sau lipit, asa cum recomanda anonimul ce a scris aici pe 3 august 2012) ! va multumesc ca m-ati scapat sa mai cumpar o piesa destul de scumpa !!!

    RăspundețiȘtergere
  58. sal cristi dc nu faci un tutorial cum se curata motorasul pas cu pas?k sunt multii care il strica.

    RăspundețiȘtergere
  59. deci... la mine porneste, dar dupa ce se incalzeste turometrul arata 500-500 si ceva RPM, si are o trepidatie sacadata

    RăspundețiȘtergere
  60. Am avut si eu acum vreo 2 ani p[robleme cu senzorul, fiul meu l-a curatat inainte de Craciun a facut figuri apoi si-a revenit. Acum pornesc merg se opreste in mers, ma dau jos ridic , capota misc de toate firele , uneori porneste, alteori ba . Maine il pun pe fiul meu Schumi sa curete toate mufele, apoi om vedea.Am o Solenza cu 250000 la bord. Va salut

    RăspundețiȘtergere
  61. Am logan 1.4 mpi si ramane turat la 2000 ture,am fost la reprezentanta dar nu ii da de cap.Ce as putea face.Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. habar n-am. ,daca mesterii de la service nu stiu...

      Ștergere
    2. Salut! Ai rezolvat problema? Cum? Am si eu aceeasi problema la logan 1.4 mpi

      Ștergere
  62. Cris, nu pot sa vad tutorialul, am un logan 1.5 si nu mai porneste deloc, învârte dar atat,

    RăspundețiȘtergere
  63. Am reusit sa vad tutorialul dar nu am reusit sa gasesc nenorocitul de senzor, motor de cacat, e o increngatura de cabluri .
    Abia astept sa scap de masina asta :))

    RăspundețiȘtergere
  64. Tot eu anonimul cu Solenza. A curatat fiul toate mufele a mers o perioada apoi iar l-a apucat bazdacul . Am fost la electrician si a pus pe tester. I-a aparut eroare la bobina. Am cumparat bobina noua dar nu de firma ci ceva EXTRA. A mers o saptamana si iar nu a vrut sa mai porneasca. Am pus bobina veche si a luat-o . A mers o perioada apoi iar nu a mai vrut. Acum merg cu ambele bobine la mine. Cand nu merge masina schimb bobina.

    RăspundețiȘtergere
  65. am o solenza motor 1,4 benzina vara se opreste in mers iau contact pun se amorseaza pompa la prima cheie porneste merg 4-5 km se opreste iarna nu se intampla asa ceva am fost la dacia service nu le da nimic pe tester am schimbat pompa benzina de care au spus nici o shimbare ma puteti ajuta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu sigur nu, n-am nici ce-a mai mica idee ce ar putea fi :(
      ideea e ca eu nu sunt mecanic, ce vezi pe aici este pasiune si cam atat

      Ștergere
  66. logan1,5 dci -65cp-2006,inlocuit pompa injectie+1 injector,inlocuit senzor turatie arbore cotit,nu porneste nici cu spray sau trasa ?Ce sa mai inlocuiesc ?Toata stima domnule CRIS

    RăspundețiȘtergere
  67. CRIS, la mine e o faza cand pornesc motoru la rece dupa 1 zi de exemplu.. cand ii dau cheie o ia din prima dar nu se tureaza ca de obicei pana la 1500 turatii la pornire si dupa sa coboare pana la 850 ,faza e ca abea daca ajunge la 900 parca iti da impresia ca nu va sta pornit motorul...oare ce sa fie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cel mai probabil motorasul pas cu pas http://www.loganclub.ro/forum/curatare_motoras_pas_cu_pas-t12354.html

      Ștergere
  68. Am avut si eu o problema cu pornirea la Dacia SuperNova. Acesta a aparut dupa ce mai mult timp am avut probleme la accelerare(demaraj), cand avea niste zgataituri. Astazi nu a mai pornit si dupa ce am schimbat senzorul de la volanta a pornit si merge normal. Acum sa vedem in continuare cum se comporta. M-a ajutat acest tutorial. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  69. Salutare , am un logan 1.4 mpi din 2005-2006 , de vreo 2-3 zile am probleme cu pornitul indiferent de vreme , ora . Cateodata se comporta ca si atunci cand nu mai are baterie , presupun ca fura ceva curent? , eu am presupus ca este de la borne , am desfacut bornele le.am curatat si le.am dat cu vaselina dar tot asa face , cand porneste sfert , cand zici ca ramane fara baterie ....are momente...stie cineva ceva de aceasta problema? multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur ai un contact imperfect pe undeva si nu ajunge curent cum trebuie la electromotor. de pe baterie pleaca cablu direct pe electromotor, parca, vezi sa nu fie rugina, oxizi, slabita piulita de strangere. la fel si firele de masa care pleaca de pe baterie pe caroserie

      Ștergere
  70. Salut. Am un symbol 1.4 55kw din 2007. Am o problema cand e motorul rece. Porneste la prima cheie, dar dupa vreo 6 invartiri de electromotor si cand porneste sta subturata si turatia baleiaza intre 750 si prima liniuta de la turometru, dupa care isi revine. Urmatoarele porniri sunt impecabile. Am schimbat bujii, fise, bobina. Am curatat clapeta si mpp. Am schimbat senzorul de turatie. Am vazut ca atunci cand misc de mufa senzorului de turatie porneste mult mai bine. Totodata, am remarcat ca componrlenta senzorului de temperatura in care intra mufa se roteste la 180 de grade in jurul filetului din chiuloasa. Ce ar trebui sa fac? Sa lipesc firele senzorului de turatie pe direct si daca da, cum se face? Tb in service la un electrician? Ceva recomandari? Tb sa schimb senzorul de temperatura? Mentionez ca pornirea din timpul zilei e impecabila, dar cand las motorul mai mult si se raceste complet imi face figuri. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. voiam sa-ti spun de motorasul pas cu pas, dar ai facut deja operatia...
      cineva zicea ca nu neaparat senzorul este vinovat, ci contactul in mufa de la senzor, ceva oxizi.
      posibil sa fie asa si la senzorul de temperatura. eu nu stiu ce sa-ti zic exact, nu m-am lovit de asa ceva la dieselul meu

      Ștergere
  71. In tutorial s-a sugerat deformarea pinilor mufei. Cum se face mai exact, ca ma uit la mufa si nu vad cum. Sau nu ma pricep eu. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  72. Mai am o intrebare. E vorba de pinii mufei din senzor sau de pinii mufei din cablajul masinii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai doar de pe senzor poti indoi pinii, sunt tata si ai acces la ei

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspuns. O sa deformez putin pinii unul spre celalalt.

      Ștergere
  73. Salut,
    Intrebare: se intampla sa porneasca ventilatorul dupa ce am mers,mult,putin,nu conteaza, de ce?
    e ok sa porneasca dupa ce opresc motorul?
    merci..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca este diesel, nu este ok. daca este benzinar, este perfect ok.

      Ștergere
  74. da,e benzina,dar nu solicita atunci bateria prea mult? eu dupa,o mai pornesc un pic 1 min maxim si nu mai porneste.
    multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru ca in acel 1 minut circula apa si se raceste.
      si da, clar solicita bateria, dar cat timp apa este fierbinte, masina stie ca trebuie sa o raceasca, indiferent ca motorul functioneaza sau nu

      Ștergere
  75. Daca o pornesti si 10 sec posibil sa fie suficient sa se opreasca ventilatorul.

    RăspundețiȘtergere
  76. Am logan 1.4 model 2007, 91.000km. Azi nu a pornit la prima cheie dupa ce a stat in caldura de max 25 grade. Pana acuma mai pornea in lung dupa ce statea in caldura si am invatat sa ii dau contact, sa inchid si la 2 a incercare pornea bine. Ei bine, azi in graba, cand dau cheie, dupa inchiderea pompei, nu a pornit. A pornit greu la a 2 a. Concluzia acestei povesti: nu este nici un senzor. Este problema cu presiunea benzina la cald; pompa nu face treaba. Nu e scoasa de la mine, e parerea mecanicului. Maine va spun daca a avut dreptate. Si inclin sa cred ca a avut, pentru ca la tester acum cateva luni nu au iesit probleme de senzori.

    RăspundețiȘtergere
  77. E posibil ca mpp dupa curatare sa se autoregleze,stabilizeze? Caci l-am curatat si uneori scade turatia la 600

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in principiu trebuie sa mearga fara sa fluctueze, asta daca ai calibrat din cheie.
      daca in continuare fluctueaza turatia, n-ai scapat de problema

      Ștergere
  78. Ma refer dupa ce parcurg mai multi km. Sincronizarea cu cheia am facuto

    RăspundețiȘtergere
  79. Sta la relanti sub penultima liniuta 600 zic eu ca este

    RăspundețiȘtergere
  80. am si eu o problema ,am un logan 1,4 ben+gpl din 2007 dimineata porneste la sfert, dar dupa ce merg cu ea 50-60 de km si o opresc pe urma pleaca greu ,daca accelerez putin cand dau la cheie porneste mai bine , care ar fi cauza ?????

    RăspundețiȘtergere
  81. am schimbat si eu senzoul de la volanta si am pierdut prin noroi si din cauza ghinionului caci numai mie putea sa mi se intample,un surub. ai idee de care ii pot pune ? ca astia la dacia nu au...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mai am si problema cu frana...cand o apas mi se aprinde becul de la avarii...si daca am semnalizarea pusa,se aprinde mai rapid cand apas frana. multumesc

      Ștergere
    2. incearca la dezmembrari auto.
      pentru ce-a de-a doua problema asta este rezolvarea http://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-rezolvat-aprindere-bec-ceata.html

      Ștergere
  82. Salut Cristi!multumim pentru tutorial!am un benzinar 1,4 din 2005,dimineat a pornit perfect ,iar la amiaza dupa 4 ore de stationare aa pornit la adoua cheie ,motorul avand tentina sa se inece iar acul turometrului a coborat aproape de 0 apoi a urcat cam la 1500.aceste simtome nu le face tot timpul,la interale mai mari de timp(2-3 sapatamani).intrebarea ar fi:sa fie oare d ela mpp sau senzorul de turatie.multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poate fi si din bujii, fise... mpp... prea multe. n-am idee de la ce face asa

      Ștergere
    2. bujiile sunt schimbate anul trecut, au vreo 4 mii de km...,o sa desfac mpp-ul si o sa il curat

      Ștergere
  83. Salut Cristi!
    Am si eu ceva probleme cu loganu meu 1.5 dci de 65 CP. Porneste foarte greu la rece si greu la cald.
    Am curatat cititorul de pe axa cu came si senzorul de pe volanta ( era foarte multa pilitura si mizerie pe el ), am schimbat o bujie stricata, am curatat toate mufele de sub capota, ba chiar am resetat si alarma si tot degeaba.
    La rece o ia la a 3-7a cheie. Invarte dar degeaba. Odata pornit nu se aude nimic ciudat in functionarea lui. Opresc motorul si il pornesc iar si o ia mai lung, dar o ia la prima cheie. Daca il las cateva minute o ia la a 2-3a cheie.
    Am observat ceva ciudat totusi. La cald, daca misc cheia in contact si dau 1-2 mm inapoi porneste mai repede. Are o pozitie a cheii in care o ia. Nu tot timpul dar de cele mai multe ori. Am crezut ca e contactul si am incercat cu unul nou. Masina pornea la fel de greu ca si cu vechiul contact.
    Chiar nu mai stiu ce sa ii fac. Ceva idei ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sanse maxime sa ai aer pe instalatia de alimentare. Uitate pe furtunele care intra in pompa cand cineva da la automat. Sau inainte de a incerca sa pornesti, amorseaza instalatia folosind para de pe aripa din dreapta.
      Acea para are o supapa de sens care daca nu inchide bine, scapa motorina in rezervor. De altfel, in pompa de injectie se mai regaseste o asemenea supapa care s-ar putea sa nu inchida bine si ai aer in instalatie.
      Daca nu merge treaba cu amorsarea din acea para de pe aripa, recomand sa faci un test de injectoare, costa undeva pe la 80lei la reprezentanta.
      Ar mai putea fi si din senzorul din rampa de injectie de inalta presiune, dar ea da rateuri din cauza de aer sau injectoare defecte

      Ștergere
    2. Aer pe instalatia de alimentare cu combustibil intra foarte foare putin. Ced ca intra pe la senzorul de apa in motorina ca nu mai am o-ring-ul ala maro de la el si am improvizat cu "red gasket". Am gasit ieri din intamplare la un magazin unul ca ala si o sa il schimb maine cu filtru cu tot.
      A mai aparut insa ceva nou. Pe la 3000-4000 ture se aude un suierat destul de puternic. Cred ca trage aer pe undeva dar nu am habar pe unde. M-am uitat pe la motor, pe langa motor dar nu e nimic vizibil. Acum motorul e fierbinte si nu am cum sa-mi bag mainile pe la el dar maine voi cerceta mai amanuntit sa vad pe unde e problema.
      Ai mai intalnit asa ceva? Ai vre-o idee pe unde sa caut mai amanuntit?

      PS: distractie placuta la mare... ti-am vazut masina in zona acum 2 zile...

      Ștergere
    3. Daca ai mult aer pe instalatie, urla pompa de injectie

      Ștergere
    4. Mda...
      Mi s-a spart conducta de retur de la turbosuflanta. Caut acum piesa cu pricina... Cam scumputa...
      Dar nu am stat degeaba. Am schimbat filtrul de motorina (inclusiv oringul de la senzorul de apa). Vedem cand pun si conducta noua cum merge. Deocamdata pauza...

      Ștergere
  84. Am revenit...
    Am schimbat conducta de retur de la turbosuflanta, am curatat si egr-ul (cred ca de aia s-a spart) si tot nu vrea sa porneasca. Se pare ca problema este la pompa sau injectoare. O sa merg sa fac niste teste (compresie, presiuni) sa vad concret unde e buba. Eu unul cred ca e un injector (cel putin). Primul din dreapta cum te uiti la motor curge mult si constant pe retur. Ma mananca sa il reconditionez de unul singur...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca curge continuu e naspa, risti sa topesti pistonul! nu e de joaca. daca ai conditii ideale si aici ma refer de curatentie ca'n spital, da, poti face si tu reparatia la injector

      Ștergere
  85. Salut! am si eu o problema! martorul motor a ramas aprins! sonda lambda e in parametri, bujii noi, proba cu bobina si fise de imprumut , dar aceleasi probleme! Reglat tacheti ( 3 erau stransi se pare, curatat clapeta admisie)! Cu toate astea dupa pornirea care e la sfert, se zguduie motor de parca e trabant, calc acceleratia si nu pleaca apoi pleaca dupa cateva secunde ca glontul! Asta la rece! Dupa ce se incalzeste bine, merge ok dar mai se intampla cate o zgaltaiala ddin cand in cand! Daca opresc 1-2 ore, totul se reia! daca opresc 10-15 minute e in regula! Nu mai stiu ce sa fac! Am pus un calculator pe ea si mi-a spus ca da rateuri cilindrul 3! Altcineva mi-a spus sa curat senzorul de pe volanta! tu ce crezi???

    multumesc
    Gabriel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am uitat sa mentionez ca am instalatie GPL! oricum problema apare si pe benzina si pe gpl! nicio diferenta!

      Ștergere
    2. tachetii se regleaza din 30 in 30.000km la motoarele pe GPL.
      in niciun caz de la senzorul de pe volanta. poti sa-l cureti, nu se intampla nimic.
      probema descrisa de tine pare a fi din bujii, fise sau bobina, alte idei nu am :(

      Ștergere
  86. se pare ca problema erau injectoarele de gpl! dar ce ce avea problema si cand mergeam pe benzina???? multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  87. am o solenza din 2004 si imi faceprobleme cu pornirea asta incepand acum o saptamana simtomele erau ca si cm nar avea benzina dar benzina are apoi am zis ca e bateria de vina am luat una noua dar tot nu porneste am curatat senzorul dar tot aceasi problema am probat cu un alt senzor de pe alta solenza nimic am pus bobina lui tot asa dadea scantei doar pe fisa 1 si 3 care ar fi problema?

    RăspundețiȘtergere
  88. e vorba de vreo siguranta ce trebuie schimbata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ai zis ca primesti scanteie pe pbujia 1 si 3, deci nu este vorba despre vreo siguranta.
      fisele le-ai schimbat?

      Ștergere
    2. nu asta chiar nu am incercat dar o sa incerc e posibil sa nu mearga celalante fise?mersi o sa revin dupa ce ii fac proba cu alte fise

      Ștergere
    3. bobina de inductie trimite curentul care ajunge prin fise la bujii care dau scanteia. daca una din astea sunt defecte, naspa, trepidatii

      Ștergere
    4. am revenit !!!! am incercat bobina de inductie cu tot cu fise pe alta solenza si a pornit am incercat bujiile tot asa a pornit am incercat senzoru de turatie la fel merge. se poate sa fie cumva mufa care intra in senzor? sa nu primeasca curent ?sau ar mai o chestie sa fie injectorul infundat? se poate ca senzorul de turatie sa nu dea comanda la bobina de inductie daca injectorul e infundat? adica sa nu mai trimita curent? ca nu mai inteleg mersi

      Ștergere
  89. masina e parcata in spatele blocului ce pot sa fac la fata locului cum ii dau curent la senzor?sau o modalitate de a verifica daca vine curent din mufa care intra in senzor schimb mufa ?sau pot cu o surubelnita de control?dar nu prea cred ca intra varful de la surubelnita in orificiile de la mufa ca sa vad daca vine curent zi o metoda mai simpla daca ai cunostinte despre asa ceva , nustiu poate e in scurt mufa presupun si eu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma indoiesc ca in senzorul de turatie trebuie sa ajunga curent... senozorul doar simte volanta ca se invarte. avand in vedere ca ai incercat senzorul de pe volanta, fise, bobina, problema poate fi din alta parte, gen UCH. nu-ti citeste cheia...

      Ștergere
  90. am incercat si ieri si a avut asa o tendindta de a porni dar fara succes

    RăspundețiȘtergere
  91. da criss inteleg ce spui dar cheia o citeste cand pun contactu ledu rosu se stinge deci o citeste.cheia nu a fost scapata niciodata pe jos.tendinta aceea de pornire a avuto cand misca de de firele care intra in mufa mama care intra in senzor..sa anulez mufa si sa prind firele direct pe pinii de la senzor?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da' io stiu, incearca, ce ai de pierdut? sa nu-ti mai porneasca masina :))

      Ștergere
    2. iam dat de cap singur cris am schimbat releul,cel patrat cele doua sigurante cele doua relee mai mici leam schimbat intre ele ma refer la cele sub capota in partea stanga cum stai in masina cutia aceea neagra am cautat firul gri de la electromotor iam curatat mufa mama si papucul {tata} cu smirgher si am obervat ca firul de la borna masa ce merge in jos pe motor se balanganea am strans bine si iam dat cheie la a doua a luato dar trepida putin bineinteles din cauza motorului rece in fine am plecat cu ea la drum si dupa vreo 2 km la un semafor sa oprit nimic la prima cheie ca si cum nu avea baterie precizez baterie noua! la a doua a luato sa fie bujiile de vina ca nu lucra toate caci am pus mana in spate la toba si imi pare ca nu merge rotund da rateuri din 3 in 3 secunde.un sfat ceva te rog.si vreau sa te intreb ceva cheia mea de contact are cip inseamna ca are si baterie in ea trebuie schimbata si aia dupa un timp? si inca o intrebare la solenza 1,4 cat antigel trebuie si cat apa? caci masina o am din vara si nu stiu procedeul.MERSI

      Ștergere
    3. rateurile pot fii din bujii, fise sau bobina inductie, insemnand o ardere incompleta. este suficient sa scoti bujiile pe rand, nu au voie sa fie umede.
      daca nu ai butoane pe cheie, nu trebuie sa schimbi vreo baterie. nu stiu exact pe ce principiu citeste acel chip din cheie.
      de regula 50% anitgel si 50% apa, dar vezi exact ce scrie pe bidon, poate nu trebuie deloc diluat si se introduce ca atare.
      cu cantitatea nu te pot ajuta, n-am idee

      Ștergere
  92. iar o pati cris am schimbat bujiile am pus noi am pornit mergea frumos rotund am plecat la seviciu si am zis sa intru la un peco sa mai bag ceva titei aveam vreo 7 am mai bagat 5 si cand sa plec nimic aceasi poveste na vrut sa porneasca baterie noua pe ea ,am traso din peco si am plecat pe jos la serviciu cand am scapat de la servici mam dus la ea si am desfacut capacul de la cutia de sigurante de sub capota si am schimbat cele doua sigurante ca atat am acolo nu stiu daca numai atatea trebuie sa am?,releul cel patrat e nou lam scos si lam bagat din nou si cele doua relee mai mici leam inversat intre ele apoi iar am bagat mana la electromotor si am scos firul gri am curatat iar cu smirgher lam pus inapoi si surpriza a luato la prima cheie .ce sa fie oare de vina? se arde vreuna din sigurante,am pus mana pe firul de la masa de la baterie si era cam caldut

    RăspundețiȘtergere
  93. iar o pati cris am schimbat bujiile am pus noi am pornit mergea frumos rotund am plecat la seviciu si am zis sa intru la un peco sa mai bag ceva titei aveam vreo 7 am mai bagat 5 si cand sa plec nimic aceasi poveste na vrut sa porneasca baterie noua pe ea ,am traso din peco si am plecat pe jos la serviciu cand am scapat de la servici mam dus la ea si am desfacut capacul de la cutia de sigurante de sub capota si am schimbat cele doua sigurante ca atat am acolo nu stiu daca numai atatea trebuie sa am?,releul cel patrat e nou lam scos si lam bagat din nou si cele doua relee mai mici leam inversat intre ele apoi iar am bagat mana la electromotor si am scos firul gri am curatat iar cu smirgher lam pus inapoi si surpriza a luato la prima cheie .ce sa fie oare de vina? se arde vreuna din sigurante,am pus mana pe firul de la masa de la baterie si era cam caldut

    RăspundețiȘtergere
  94. iar o pati cris am schimbat bujiile am pus noi am pornit mergea frumos rotund am plecat la seviciu si am zis sa intru la un peco sa mai bag ceva titei aveam vreo 7 am mai bagat 5 si cand sa plec nimic aceasi poveste na vrut sa porneasca baterie noua pe ea ,am traso din peco si am plecat pe jos la serviciu cand am scapat de la servici mam dus la ea si am desfacut capacul de la cutia de sigurante de sub capota si am schimbat cele doua sigurante ca atat am acolo nu stiu daca numai atatea trebuie sa am?,releul cel patrat e nou lam scos si lam bagat din nou si cele doua relee mai mici leam inversat intre ele apoi iar am bagat mana la electromotor si am scos firul gri am curatat iar cu smirgher lam pus inapoi si surpriza a luato la prima cheie .ce sa fie oare de vina? se arde vreuna din sigurante,am pus mana pe firul de la masa de la baterie si era cam caldut

    RăspundețiȘtergere
  95. salut cristi si eu am 1.6 mpi si la mn face figura pe timp ploios am observatnu porneste si se aprinde si acel beculet care clipeste in bord beculetul palpiteaza repede.sa fie oare tot de la senzor turatie?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca acel led palpaie des inseamna ca motorul este blocat sau nu-ti citeste cheia. deci nu este de vina acel senzor

      Ștergere
  96. totusi face faza asta mai mult când e vreme ploioasa si putin mai frig,am mai patit-o intr-o iarna si tot asa cnv mi-a spus sa umblu la acel senzor am miscat putin de mufa lui si a pornit dupa.multumesc

    RăspundețiȘtergere
  97. Criss am si eu o problema am un renault symbol 1.4 benzina cu gpl si nu vra sa porneasca. i-am schimbat intr-o zi sonda lambada si a doua zi dimineata a pornit mai greu am mers vreo 70 de km a stat acolo vreo 9 ore dupa cand sa plec nu am mai reusit sa o fac sa porneasca nu imi da curent la bujii si nici la pompa de banzina nu se mai aprind ledurile de la gpl cand pun contactul. Am umblat la sigurante la relee si am schimbat senzorul de la volanta nici o schimbare am o banuiala ca ar putea fi sarita distributia mentionez ca masina e in anglia si nu prea pot sa ma uit la ea k e la o distanta de 130 de km de mn lasata la un service. Cei de la service au zis k nu stiu ce ar putea avea si nu poate sa o repare. Astept o parere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din cate-mi povestesti tu acolo, nu este o defectiune clara, trebuie cautat si eliminat pe rand posibile probleme.
      eu nu am cum sa te ajut, n-am idee de unde ai putea incepe

      Ștergere
  98. Salut. Am o problemă la pornitre. După ce am pus contactul pleacă după ce învârte motorul de 3 - 4 ori. Ajutațimă cu o soluție.

    RăspundețiȘtergere
  99. Salut, Cris. Am si eu o problema cu un benzinar 1.4, achzitionat acum 9 ani si 4 luni (64 000km parcursi). De dimineata,la rece, imi pleaca la prima cheie. Daca merg cativa km cu ea, o opresc si incerc sa o repornesc dupa cateva minute,nu mai vrea. Porneste abia dupa cateva ore bune. Si atunci la a doua cheie (uneori chiar si la prima). Ieri mi.a facut cel mai urat. Am plecat cu ea(a pornit la sfert) si dupa cativa km am oprit.o,iar dupa 4 ore am incercat sa o repornesc.N-a mai vrut decat dupa alte 2 ore (si din a treia incercare). Azi noapte am pornit-o si am lasat-o sa mearga cateva min., apoi am pornit o din nou. Am facut asta de 3 ori si de fiecare data mi-a plecat la sfert. Din tutorialul tau si din comentariile precedente, pare a fi de la senzorul de turatie. Azi am luat un spray pt curatat franele si ambreiajul (cred ca e bun pt ce as avea eu nevoie) Tu ce parere ai? O fi de la senzorul de turatie? Sau de la pompa de benzina? (Asa l.am auzit pe un coleg de-al lui tata, dar nu stiu cat de avizat este. Multumesc, sper ca n-am fost prea plictisitor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut,
      1. Daca cureti senzorul, n-ai nimic de pierdut.
      2. Pui contactul si ciulesti urechile. Daca auzi pompa de benzina din rezervor, o excluzi ca fiind defecta. Eventual ridica bancheta ca sa auzi mai bine.
      3. Eu as spune ca problema este de la canistra de carbon, pozitionata sub farul din dreapta. Se vede daca ridici capota

      Ștergere
    2. Multumesc pentru raspuns. Si cam care ar fi simptomele in cazul in care problema ar fi de la canistra de carbon? (Exista vreun tutorial in acest sens?) Din ce am citit, daca problema ar fi de la canistra de carbon, ar trebui sa aud un ticait. Este adevarat? In cazul in care problema este de la canistra de carbon, aceasta ar putea fi reconditionata, sau trebuie direct inlocuita?Inca n-am ajuns acasa sa o fac, in aceasta dupa amiaza ma voi apuca sa ma uit la ea. Multumesc

      Ștergere
    3. simptomul este ca nu-ti porneste motorul :))
      eu am diesel, nu stiu ce presupune acea canistra de carbon

      Ștergere
  100. Salut Criss am si eu un logan 1.4 cu gpl si nu mai porneste neam. Am schimbat acel senzor cu unul nou si tot degeaba fostul proprietar mia zis ca si lui i s-a intamplat asa ceva si singura solutie a fost sa scoata benzina din rezervor si sa puna alta la un interval de 3-4 saptamani iar cand scotea benzina din rezervor cica avea culoarea coniacului. Acum ma intreb cum plm la 3 4 saptamani sa stau sa scot benzina si sa pun alta proaspata in rezervor ce draq ca am vazut masini cu benzina de 2 ani in rez si porneau la sfert de cheie. Si inca o chestie azi cand ii puneam contactul se auzea pompa de benzina dar nu bazaitul acela normal suna de parca ar fi suflat cineva printr-un furtun nu stiu ce sa zic am dus-o tractacta intr-un service sa vad ce draq are de nu mai porneste.

    RăspundețiȘtergere
  101. Salut Criss am si eu un logan 1.4 cu gpl si nu mai porneste neam. Am schimbat acel senzor cu unul nou si tot degeaba fostul proprietar mia zis ca si lui i s-a intamplat asa ceva si singura solutie a fost sa scoata benzina din rezervor si sa puna alta la un interval de 3-4 saptamani iar cand scotea benzina din rezervor cica avea culoarea coniacului. Acum ma intreb cum plm la 3 4 saptamani sa stau sa scot benzina si sa pun alta proaspata in rezervor ce draq ca am vazut masini cu benzina de 2 ani in rez si porneau la sfert de cheie. Si inca o chestie azi cand ii puneam contactul se auzea pompa de benzina dar nu bazaitul acela normal suna de parca ar fi suflat cineva printr-un furtun nu stiu ce sa zic am dus-o tractacta intr-un service sa vad ce draq are de nu mai porneste.

    RăspundețiȘtergere
  102. Salut! La un logan 1.4 pierde putere in mers. Mai precis cand accelerez motorul da sa se opreasca si nu trage. La relanti toarce fara probleme si porneste la sfert de fiecare data. Problema apare cand e cald afara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, pare a fi simptom de la canistra de carbon. in fata dreapta, sub far

      Ștergere
  103. Multumesc! Se poate repara sau trebuie inlocuita? Am urmarit un tutorial ca s-ar putea reconditiona.

    RăspundețiȘtergere
  104. Salut ! Am si eu eu Mica/Mare problema si sper ca ma poteti ajuta . Aseară am oprit masina, în dimineața aceasta am încercat să o pornesc dar nimic învârte într'una si îmi licareste într'una becul acela roșu de la calculator , masina am oprit'o în stare perfecta de funcționare se poate întâmpla din cauza senzorului acela? Logan 1.4 Mpi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, defineste "licareste intr-una". adica pulseaza rapid? in acest caz problema e ca UCH-ul nu-ti recunoaste cheia. incearca cu cheia de rezerva. verifica sigurantele in tabloul de sigurante, in special ce-a de la UCH

      Ștergere
    2. Deci când îi pun contactul licareste rapid aprox. de 2 ori pe secundă i'am umblat la siguranta de la UCH si este buna tot așa face am scos o siguranță mica de sus și nu mai licărea așa , licărea normal dar când o bag înapoi iar licareste repede siguranta mi se pare că era de la air'bag siguranță mica , i'am scos si inelul de plastic după contact , l'am remufat tot aceeași treabă licareste repede ... Cheia de rezerva nu o am ..

      Ștergere
    3. Masina este standard din 2005 nici măcar servo nu are deci e modelul "chel"

      Ștergere
    4. acea licarire rapida apare din cauza ca nu iti vede cheia, deci nu da drumul la alimentarea cu combustibil

      Ștergere
    5. Si când i'am scos siguranța aceea mica pulsând normal tot nu pornește... Azi dimineață la 6 mi'a făcut figura rămăsese bobina electromotorului blocată făcea decât " clanc" am impinso puțin și si'a revenit după am observat si martorul ca pulsa rapid...

      Ștergere
    6. in continuare ai probleme cu citirea cheii, din cauza asta pulseaza rapid acel led din bord

      Ștergere
  105. Menționez că umblu cu jumătate de cheie în contact de 3 luni...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. egal cu zero, important este doar chipul din partea de plastic a cheii, pe ea o citeste UCH-ul, nu lama metalica

      Ștergere
  106. Mulțumesc frumos de răspunsurile acordate ! Stima

    RăspundețiȘtergere
  107. Mulțumesc frumos de răspunsurile acordate ! Stima

    RăspundețiȘtergere
  108. Buna ziua. Sper sa rezolv si eu o problema, pe acest forum dragut. Felicitari Cristi pt. tot ce faci. Am un logan benzina 1,4 Mpi 2009. Cand este motorul rece, la pornire, o ia din prima cheie, dar se bilbaie, da sa moara motorul, scade sub 1000 turatii, dupa 3-4 secunde, se accelereaza rapid si creste peste 1000 turatii, si apoi se regleaza normal si ruleaza bine. Specific, ca acest lucru il face doar cand motorul e rece si doar la pornire, NU si in mers. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Specific ca anul trecut am schimbat bujiile si clapetul de aer si a curatat mecanicul un senzor si nu a mai facut o perioada, dar cum a venit caldura afara iarasi i-mi face aceeasi problema...

      Ștergere
    2. salut, avand in vedere ca este doar la pornirea la rece, ar putea fi si benzina proasta. neimportant de la ce statie peco bagi, schimba ca sa vezi daca sunt diferente.
      ar mai putea fi si din pompa de benzina, nu face cum trebuie presiune

      Ștergere
    3. Pun benzina numai de la MOL si e destul de buna. Mi se pare ca trage mai bine asta decat cea de la petrom...

      Ștergere
  109. Salut,am incercat sa scot senzorul si am fortat surubul pana s-a rotunjit,in sfat cum sa il scot?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, sfatul trebuia sa ti-l dai pana sa rotunjesti capul surubului. inseamna ca ai folosit o cheie declibrata.
      nu-ti pot da un sfat efectiv, sunt multe metode de a scoate surubul. poate poti prinde cu un mops de cap si sa-l invarti, daca este loc. se poate da gaura in el si se baga surub cu filet pe invers. se prinde un levier cu un punct de sudura ca sa-l poti slabi...
      cel mai probabil ajungi la un mecanic

      Ștergere
  110. Mi-a zis cineva pe un alt forum ca e posibil sa fie motorasul pas cu pas, ca e posibil ala sa-r fi curatat mecanicul anul trecut si sa ma fi lasat problema o perioafa si acum a revenit....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. motorasul pas cu pas ar trebui sa faca continuu probleme, nu doar la pornire. dar da, este posibil sa fie si el vinovat

      Ștergere
  111. Motorasul pas cu pas l-am schimbat si eu,acum sta bine la relanti,dar din cauza acestui senzor s-a oprit masina si porneste cand vrea ea...

    RăspundețiȘtergere