Intretinere etrieri

Nu conteaza daca ai discuri ventilate sau discuri pline, principiul de functionare este identic si aceasta intretinere previne blocarea lui.
Sa nu te ajuti de nici un obiect pentru a scoate acele burdufe, risti sa-l ciupesti.
Eu am spalat toate piesele cu motorina, asta nu insemna ca trebuie sa spalati doar cu motorina.
Vaselina folosita de mine este de la Mobil grease XHP 222 be baza de litiu si bisulfura de molibden.
Cam asta se intampla daca nu intretii etrierii, rugina, disc dar mai ales placute uzate inegal. Poze puse la dispozitie de nicu_rcn aici #564.


Patea intai


Partea a doua

120 de comentarii:

  1. vezi ca ti as rupt manusa (06:33)
    super tutorial bravo Cris dar stii cum se zice in frane si in femei sa nu ai niciodata incredere;)

    RăspundețiȘtergere
  2. super tare tutorialu bvo man

    RăspundețiȘtergere
  3. salut,astazi am schimbat placutele de frana,facand aproape aceeasi pasi ca si tine,dar dupa ce am terminat am observat ca in momentul in care apas pedela de frana se aude un rasuflu e normal?

    RăspundețiȘtergere
  4. original ca intotdeauna...Bravo.felicitari!!!
    P.S.Ai facut deschiderea porbagajului din cheie??!!

    RăspundețiȘtergere
  5. sall cris de ce nu legi si un sezorul de uzura a placutelor de frana ca marea majoritate au senzorul deja incorporat deci nu ar fi un cost in plus. nisto tutoriale

    RăspundețiȘtergere
  6. am senzor pe placute si e legat, voi filma acest lucru cand voi schimba placutele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut cris cum fac sa pun si eu senzori la placute de oarece masina mea este cu abs si nu are si se cam duc repede placutele si tare mie frica sa nu stric din nou discurile cas asa scumpe

      Ștergere
    2. Si inca ceva dece atunci cand apas franez imi face zgomot ca si cand nu ar mai avea placute deci harjaie...este posibil sa fie din cauza ghidajelor pt ca la mine cam are un pic de joc etrierii cand sunt montati

      Ștergere
    3. http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/montat-senzor-uzura-placute.html
      ai acel sunet din cauza de discuri si placute, adera una la alta si scoate acel sunet. si la mine face, mai ales dupa ce le-am incalzit putin.

      Ștergere
    4. Iar senzori sa imi arate si mie in bord la indicstorul stop sau la frana de mana sa arate ceva?
      Cum pot face?

      Ștergere
    5. tu faci misto de mine? de ce crezi ca ti-am dat acest link http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/montat-senzor-uzura-placute.html ?
      uitate la tutorial, explic totul

      Ștergere
  7. ai pus cam multa vaselina... la temperatura e posibil sa se inmoaie, tinand cont ca etrierii nu sunt feriti mai deloc de caldura....


    in resti ce pot zice... excelent desi putini fac asta la ei acasa, multi prefera sa mearga la service si clar aia de acolo nu dau atata atentie intretinerii...

    RăspundețiȘtergere
  8. " MOLIBDEN " si nu " MOLBIDEN " :D

    RăspundețiȘtergere
  9. cris poti sa ma ajuti si pe mine sa imi spui de ce mi se aprinde martoru luminos pentru alerta temperatura racire???
    Mentionez ca e lichid in recipient mai mult sw jumatate. Dar cand ii dau in a 4-a 3500 mi se aprinde 2-3 sec si se stinge ca o las din acceleratie , mi s-a intamplat cam de 3 ori ..loganu e 1.5

    RăspundețiȘtergere
  10. posibil lipsa de contact la senzor. dar liniile din dreapta nu se misca de la 2-4 linii?
    posibil sa ai termostatul defect

    RăspundețiȘtergere
  11. Unii motocilisti dau cu motorina pe pneuri pentru a le face mai aderente. Am vazut cu ochii mei cum un udat cu motorina se uzeaza mai repede decat unul normal. Asa ca nu recomand spalarea obiectelor din cauciuc in motorina deoarece e posibil sa le atace structura.

    RăspundețiȘtergere
  12. toate produsele petroliere ataca cauciucul, aici este inclusa si vaselina. dar regula nu se aplica daca acel cauciuc este "perbunan", adica rezistent la produsele petroliere. deci nu are nimic ca speli cu motorina produsele care intra in contact cu alti produsi petrolieri.

    tu doar ti-ai dat cu presupusul.

    dar ai dreptate, produsele petroliere ataca cauciucurile de strada. fa un test simplu, pune o bucata de cauciuc intr-un borcan cu benzina. dupa nici 24 ore aproape isi dubleaza dimensiunea iar cauciucul devine casant.

    RăspundețiȘtergere
  13. Salut, ma intereseaza sa stiu daca ai facut cumva un tutorial pentru schimbatul lichidului de racire al motorului si al celui de frana; daca nu as dori niste sfaturi in privinta aceasta. Mersi

    RăspundețiȘtergere
  14. nu mi-a meritat sa schimb antigelul acasa, 90 lei m-a costat la service, exact atat ma costa daca cumparam doar lichidul din magazin.
    la lichidul de frana e dubas, daca bagi aer pe instalatie ajungi la service.
    incepi cu roata dreapta spate, dupaia stanga spate, fata dreapta si stanga fata.
    scoti lichidul din pahar, exact cat sa ramana un strop, umplii cu noul lichid. te duci in spate dreapta, pui un furtun transparent prin care sa curga lichidul intr-o sticla de plastic de 250-500ml, asta ca sa ai o idee cat a curs.
    desfaci surubul de aerisire si lasi sa curga pana isi schimba culoarea, aproximativ 150ml.
    dupaia treci la roata spate etc...
    atentie! sa nu ramai fara lichid in pahar in timp ce dai drumul la surubul de aerisire!
    ar fi bine sa ai un ajutor care sa tot completeze pe masura ce scade nivelul din pahar.
    in toata instalatia intra aproximativ 500ml de lichid.
    si nu, nu am deloc u ntutorial pe aceste 2 teme :)

    RăspundețiȘtergere
  15. sunt 100% ca am raspuns Anonimului la aceasta intrebare "am observat ca in momentul in care apas pedela de frana se aude un rasuflu e normal?" dar nu stiu de ce nu a aparut :(
    da, e normal sa sufle. as afacea si inainte dar nu ti-ai dat tu seama

    RăspundețiȘtergere
  16. MIHAI:

    Cris as vrea sa vopsesc in gri manerele usilor si inelele de la aeratoare si imi este frica sa nu se cojeasca vopseaua depe ele....
    daca le-as vopsi cu bronz????? se va mai curata????

    RăspundețiȘtergere
  17. salut cristi am si eu o problema cand deschid usile din telecomanda la logan se deschind toate usile inafara de cel de la sofer acolo nu sare chestia aia sus ca sa deschis usa trebuie sa il trag eu sus ca sa pot deschide usa cateodata sare cand si cum daca il inchid din telecomanda si deschid din nou atunci merge ce poate fi problema ? precizez ca nu am antifonare sau ceva ce sa il impiedice sa iasa un sfat ceva unde sa ma uit mersi

    RăspundețiȘtergere
  18. Mihai: poti sa le vopsesti cu orice, tot se va coji. trebuie sa dai prima data un strat de primer si dupa aceea vopsesti. primer gasesti la cei care prepara vopsea.

    Anonim: ori un contact imperfect, ori actuator aproape mort

    RăspundețiȘtergere
  19. cris nu cumva vrei sa iti pui si tu folie pe geamuri ??? :D poate faci si tu un tutorial ca pe mine ma intereseaza luneta cum o pui ... :P

    RăspundețiȘtergere
  20. cris ce zici am dat mult 300 lei pe schimb ulei filtru ulei si aer?? cu tot cu manopera si produse originale dacia

    RăspundețiȘtergere
  21. te-au cam julit, nu crezi?
    eu schimb uleiul si filtrul la service, 165lei. iar filtrul de aer il schimb singur, ma costa 60 lei sa-l cumpar de la magazin.
    ulei elf 4 litri si filtrul aer de origine

    RăspundețiȘtergere
  22. liniuitele de la caldurea, cele din dreapta nu se misca dar daca nu o fortez, nu imi apare ....si cum as putea afla ce are ????

    RăspundețiȘtergere
  23. te duci neaparat la service, e posibil sa fie un martor comun pentru o alta defectiune.

    RăspundețiȘtergere
  24. cristi spune: salut cris ... auzi poti sa imi faci un video sau un tutorial despre cum s-ar face incuietoarea de la usa ca eu am fortat-o cu o surubelnita pe cea din dreapta si se inchide de inchis da treaba e ca nu se mai deschide ... nu s-ar vedea ceva rupt pe acolo dar habar nu am ce ar putea sa aiba ... si am si o intrebare ... mie nu imi urca liniutele de la caldura decat pana la 4 de cand am luat-o de 1 an chiar daca o fortez chiar daca merg frumos cu ea nici ventilatoru' nu mi-a pornit niciodata ... ce ar putea sa aiba ... (am un logan din 2006 60200 km mororina 1.5 dci si e model preference)

    RăspundețiȘtergere
  25. cristi spune:
    motorina :P

    RăspundețiȘtergere
  26. a.ti vazut ce se poate intampla daca nu facem ca, cristi, deci tin sa.i multumesc pe aceasta cale, daca nu facea acest tutorial mai stateam asa mult si bine (pana schimbam placutele si vedeam ca nu.s tocite uniform)

    RăspundețiȘtergere
  27. cristi: n-ai ce sa-i faci la incuietoare, doar daca o schimbi si la comanda dureaza si cate 3-4 luni.
    e normal sa ai 4 linii, ai varianta de 65 cai, si eu am la fel. cele de 70cai le sta la 2 linii.

    nicu_rcn: exact din acel motiv am facut tutorialul, nu esti singurul

    RăspundețiȘtergere
  28. cristi:

    pai si ventilatoru' de la radiator de ce nu a pornit niciodata?chiar daca o calc calumea sau merg cu ea frumos nu porneste...niciodata nu a pornit :|

    RăspundețiȘtergere
  29. sa stii cristi ca la cel de 70 cai, nu sta la 2 liniute.Cum e cald afara si ii dau pana in 2000 urca 4 liniute lejer

    RăspundețiȘtergere
  30. cristi: nici la mine nu porneste. motoarele diesel se incalzesc mai greu ca benzinarele, e normal.

    anonim: da, ai dreptate. pe timp de iarna urca rar la 4 linii. vara urca si la cele de 70cai la 4 linii.
    la mine de exemplu pe caldura ce e acuma afara, imi urca la 4 lunii in nici 3 minute :)

    RăspundețiȘtergere
  31. salut cris stiu ca le ai cu pc-urile as vrea sa te intreb daca stii cumva cam cat costa un ventilator pt pc (scz ca nu e pe subiectul site-ului) dat nush ca sa ii mai fac ca mi se incalzeste del ia draci

    RăspundețiȘtergere
  32. ventilator pentru procesor? de carcasa? 6-7-8-9-12cm?
    eu zic ca ai praf in calculator, din cauza asta ti se incalzeste. ia-l in brate si dute la o vulcanizare unde il suflii de praf.
    dupa ce pornesti din nou calculatorul, verifici ca toate ventilatoarele sa functioneze si sa nu vibreze.

    RăspundețiȘtergere
  33. prietene vindemi si me un pont zimi si mie cat pot sa bag maxim pe jante si pneuri in aja fel in cat sa nu afectec caroseria masinii

    RăspundețiȘtergere
  34. exact cat iti permite J-ul si ET-ul :)

    ET-ul afecteaza radical acest aspect. poti avea cauciucuri 185/65/15, adica cele stoc si sa iti frece in aripa exterioara.
    ET-ul pozitioneaza roata catre interior/exterior.
    J de pe janta determina latimea jantei iar ET-ul trebuie sa fie ideal cat sa-ti lase loc si pe interior si pe exterior cat sa nu frece.
    stiu persoane care au pus 235/xx/17, cam aia e limita zic eu

    RăspundețiȘtergere
  35. criss lasa si mie in link unde gasesc smd pt bord daca nu te superi

    RăspundețiȘtergere
  36. CU MOTORINA AI MA DUCEAM LA MARE TU AI SPALAT PIESELE :(

    MISTO ESTI MESERIAS ADRIAN LUCA BUCURESTI

    RăspundețiȘtergere
  37. cristi cum faca sa nu-mi mai faca zgomot aeratoarele?:( daca poti face un tutorial te rog,macaar da-mi o idee

    RăspundețiȘtergere
  38. salut cristi. cine zike ca logan cu motor de 1.6, 8 v mananca peste 7.3-7.5 in afara cred ca minte deoarece mi-e azi mi-a mancat un consum de nici aia cu 1.4 nu-l vad prea des
    mi-a mancat 6.2 litri cons mixt.

    RăspundețiȘtergere
  39. consumul este dictat de talpa soferului, stilul lui de mers si benzina care o foloseste :)

    RăspundețiȘtergere
  40. poi premium 95, si e sofer profesionist, sofer de tir iti dai seama

    RăspundețiȘtergere
  41. Anonim ....cel cu consumu ! Atat 1.6 cat si 1.6 16v nu au un consum mai mic ca cel de 1.4 ! Garantat ! Testat . Am si 1.4 si 1.6 16 v si am condus si 1.6 si DCI ...etc... Cel de 1.4 consuma cel mai putin din clasa benzinarelor ... Si motorul de 1.2 16v ...care la inlocuit pe cel de 1.4 ii cam identic la consum cu cel de 1.4
    Povestile cu consumu is multe . Cum zice si Cristi ...consumu e dictat de modul cum conduci . Numa bine

    RăspundețiȘtergere
  42. nu de la mol ci de la petrom, dar totusi a fost ceva neimaginabil deoarece eu niciodata nu am vazut la masina mea un consum mai mic de 7.3
    cu toate ca are 4 ani si in jur de 43000km.

    RăspundețiȘtergere
  43. Salut! am o problema legata de franele fata, da-mi te rog un sfat o idee. mi s-au blocat franele pe fata, merge masina infranata, oricat calc acceleratie nu prinde mai mult de 100km si frige janta de pot face oua pe ea. Placutele de frana au cel mult o luna de cand le-am schimbat si pana acum 2 zile nu am avut nici o problema, franele imi tin pe toate patru rotile, am suspendat masina si am invattit rotile pe liber si cele de pe fata se invart cel mult 3 4 ture. da-ti o parere te rog, merci

    RăspundețiȘtergere
  44. pai ai nimerit foarte bine, urmareste tutorialul de pe aceasta pagina, aia e pproblema ta

    RăspundețiȘtergere
  45. salut cristi vreau si eu sa schimb bucsele la bara stabilizatoare la logan si nu sunt sigur ce piese sa cer la magazin eu din cate stiu trebuie 2 bucse din cauciuc care se pun central sub masina si 2 bielete antiruliu am dreptate sau mai trebuie ceva ?mersi

    RăspundețiȘtergere
  46. salut cristi.cand pui un alt tutorial si despre ce este vb
    . mersi ast urmtorul tutorial si sper sa fie unul incendiar

    RăspundețiȘtergere
  47. am inteles ca jocul etrierilor este normal...nu?,,,,de ce intreb, pt ca am observat acel joc,mic, si ma gandeam sa trec la curatarea acelor piese din tutorial. Mi s-a mai spus ca trebuie sa schimb acele "bolturi"...dar acum nu stiu ce sa mai cred.....cam multe pareri. U ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  48. Anonim: am 5 tutoriale filmate, 90% editate... la toate am intampinat mici probleme si trebuie sa filmez cu problema gata rezolvata, tocmai ca sa nu va loviti si voi de acele probleme.
    exact acesta fiind motivul pentru care n-am urcat sus un nou tutorial in acest weekend :(

    cristii3775: posibil ca acele bolturi sa trebuiasca schimbate la un moment dat, dar daca boltul e uzat, 100% si locasul din interiorul etrierului e uzat. deci consider ca atunci cand trebuie sa schimbi bolturile, trebuie sa schimbi si etrierul.
    intretinerea nu trebuie facuta cand etrierul e deja blocat :)

    RăspundețiȘtergere
  49. macar spune-ne despre ce e vb in cele 5 tutoriale filmate. te rog frumos

    RăspundețiȘtergere
  50. pai in acele 5 tutoriale vorbesc eu, nu e suficient? :))
    mai apare MAT'u, danic...

    RăspundețiȘtergere
  51. cris am montat apexi si drl.........SUPER SUPER SUPER!!!!!!!!Spuneai ca sunt 3 in 1 am si follow me home...( nu ma incanta) insa e mai ok decat cel care ramane activ doar pe curentul din baterie....nu-ti imaginezi ce bucurie imi aduc tutorialele aceste mai ales cele pe care le pot pune in practica...urmeaza etrierii.....spune-mi trebuie sa desfac si furtunul acela de lichid ?.conducta care aduce lichid in etrieri? la sfarsit trebuie si aerisire?.....am sa te cam cicalesc pana fac si etrierii dar stiu eu ca ma ajuti cu sfaturi, nu ma lasi ,ca ma arde rau acum problema asta

    RăspundețiȘtergere
  52. pai daca tu crezi ca poti schimba etrierii fara sa desfaci furtunul, inseamna ca esti foarte optimist :))
    clar trebuie sa-l desfaci si pe el, sa-l repozitionezi, sa completezi cu lighid si evident, dupa ce ai terminat lucrarea trebuie sa aerisesti. iti recomand sa o faci la un service, slabe sanse sa scoti tot aerul prin metoda apasa pedala. aerisirea trebuie facuta sub presiune

    RăspundețiȘtergere
  53. daca aveai benzina era si mai bine

    RăspundețiȘtergere
  54. sall.zimi si mie te rog daca poti o varianta pentru a elimina trancaneala etrierelor

    RăspundețiȘtergere
  55. etrierii nu troncane, ci placutele. dai jos placutele si acolo sunt 2 table pe post de arc si nu-si mai fac treaba. ori le pui noi ori le indoi putin ca sa fie mai arcuite

    RăspundețiȘtergere
  56. pot utiliza pentru inlaturaea vaselinei vechi si spray wd40?

    RăspundețiȘtergere
  57. Sal as dori sa stiu si eu de unde pot achizitiona acea vaselina Mobil,sunt din Bucuresti si tot caut dar nu gasesc pe nicaieri sau poate imi poti recomanda ceva asemanator.Multumesc si la cat mai multe tutoriale.

    RăspundețiȘtergere
  58. gasesti in Timisoara, dar sigur gasesti si pe la vre-un magazin din Bucuresti.
    dealerii de Mobil pot aduce la comanda

    RăspundețiȘtergere
  59. salut.frumos tutorialul am si eu o intrebare am un logan din 2006 si de cate zile a inceput sa imi fac un zgomot ciudat atuunci cand virez dreapta nu conteaza de viteza pe care o am sau de cat de strans este virajul imi poti spune de la ce ar putea veni .multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  60. sunet... poate fi orice dupa descrierea facuta de tine.
    accelerezi atunci cand virezi si scoate suentul?
    ai lasat pe liber si face acelasi sunet?

    RăspundețiȘtergere
  61. si atunci cand accelerez sau o las pe liber scoate acelasi sunet dar numai pe virajele de dreapta nu in linie dreapta sau franare se aude ceva gen un ticait

    RăspundețiȘtergere
  62. scutul lam strans crezand ca este de la el acest sunet.
    placutele de frana nu sunt foarte uzate lam schimbat in iunie vara asta.
    nu imi pot da seama de la ce este masina nu are foarte multi kilometri facut nu a depastit 45k desi o am din 2006

    RăspundețiȘtergere
  63. cu masina pe loc si scosa din viteze(asiguri cu frana de mana), loveste cu piciorul in rotile fata, se aude acel sunet? ar putea fi de la placutele de frana. sau poti testa cand virezi si auzi sunetul, sa franezi foarte usor.
    o alta varianta ar fi planetara, dar din descrierea ta nu e asa de puternic sunetul, deci nu pare de acolo.
    sa nu cumva sa atinga roata in vre-un plastic pe acolo. da jos rotile si verifica s anu fie ceva pe interior frecat.

    RăspundețiȘtergere
  64. marius din pitesti25 ianuarie 2012 la 17:15

    sal CRIS, as dorii sa-mi spui si mie in legatura cu etrierii (cu tablitele acelea) imi troncane la drum denivelat dar cand apas frana putin nu mai face sau cand este ud pe jos ploaie,zapada etc. nu mai face, te rog spune-mi si mie pot sa cumpar tablite separat sau trebuie sa iau etrierul cu totul?

    RăspundețiȘtergere
  65. schimbi doar tablita aia. sau poti sa o dai jos si sa o indoi putin ca sa tina placutele o idee mai fixe

    RăspundețiȘtergere
  66. cris te mai deranjez si eu cu o intrebare . daca tot am pasta aceea ceramica cu care am dat pe la sabotii de frana sa nu mai scartaie..stii tu aceea de daciashop..cu periuta la capat..vezi aici http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/remediat-scartait-saboti-la-franare.html
    la urmatoarea schimbare a placutelor si curatare a etrierilor , nu este cumva mai buna acea pasta ceramica in locul vaselinei? intreb si eu...

    RăspundețiȘtergere
  67. eu zic sa nu faci greseala asta :))
    celmult sa pui pe etrieri unde freaca placuta pe metal. locul de culisare zic

    RăspundețiȘtergere
  68. cu siguranta nu voi face aceasta greseala, de aceea am si intrebat . multumesc pentru raspuns . p.s. vasellina mobil se gaseste in buc . la practiker pe soseaua giurgiului cand mergi spre jilava

    RăspundețiȘtergere
  69. mi se pare ca ai gresit...toata bucata aia de etrier nu culiseaza cand pui frana ...culiseaza doar pistonul din interior...bucat acea culiseaza atunci cand se uzeaza placutzele si ea culiseaza pentru a se putea centra bine placutele pe disc sa nu apese una cu mult mai tare ca cealalta.

    RăspundețiȘtergere
  70. esti sigur? uitate la etrier in timp ce cineva apasa pedala de frana.

    RăspundețiȘtergere
  71. CRIS as vrea sa schimb lichidul de frana. Mi-ar fi placut sa gasesc un tutorial pentru asta. Nu stiu daca este ok sa las tot lichidul sa se scurga inainte sa bag pe cel nou. Cineva mi-a zis ca daca intra aer pe instalatie nu o sa fie chiar ok. Daca ai ceva sfaturi te rog sa mi le impartasesti.

    RăspundețiȘtergere
  72. dupa 3 incercari esuate de a aerisi ulterior instalatia de franare, am ajuns la service si s-a rezolvat.
    deci nu fa schimbul acasa si daca te duci la service, schimbul si aerisirea sa ti-o faca sub presiune, nu clasicul turnat lichid, lasat sa curga si aerisirea la pedala.

    RăspundețiȘtergere
  73. Salut , aceeasi problema am avut si eu . Una din aceste tije era ruginita si blocata , nu mi-am dat seama la franare , cel putin eu da , tatal meu nu , zicea ca franeaza bine etc... Asa ca la 40.000km am schimbat discurile si placutele fiind uzate inegal ( pe dreapta ma mir cum de mai frana , placutele erau la fier ) am scos tijele (toate), curatat cu smirghel fin , curatat cu motorina si dat cu vaselina . Totu e ok , dar intrebarea mea este , la cati km trebuie sa facem aceasta operatiune (tine de noroc )? Eu ma aproprii de 50.000km si se pare ca iar trebuie sa dau cu vaselina , se simte asa putin cum raman blocate ...

    RăspundețiȘtergere
  74. odata ce au ruginit... cam dijaba le-ai curatat, nu vei mai scapa de probleme.
    ce am prezentat eu in acest tutorial este o operatie de intretinere, nu de a repara.
    in cel mai rau caz schimbi etrierul cu totul cu unul nou/second si cam asta-ti recomand.

    RăspundețiȘtergere
  75. Salut domnu` Cristi ! Am citit aproape toate comentariile la tutorialul prezentat mai sus si am o mica nelamurire:

    ! AnonimJul 9, 2011 11:03 AM

    sall cris de ce nu legi si un sezorul de uzura a placutelor de frana ca marea majoritate au senzorul deja incorporat deci nu ar fi un cost in plus. nisto tutoriale
    Răspundeţi
    CRiSJul 9, 2011 11:04 AM

    am senzor pe placute si e legat, voi filma acest lucru cand voi schimba placutele


    Nelamurirea mea este ce martor iti indica uzura maxima a placutelor ? Cum e legat ? Pe ce pin sau ....... ???

    RăspundețiȘtergere
  76. http://www.loganclub.ro/forum/senzor_uzura_placute_frana-t17718.html?t=17718&highlight=senzor+placute
    la un moment dat am pus si poze. sunt foarte multe detalii despre acest senzor

    RăspundețiȘtergere
  77. Salut , acele ghidaje se gasesc sa le cumpar dar costa 190 ron 2 bucati , cu 400 ron iau etrieri de van :))) ........

    RăspundețiȘtergere
  78. Multumesc frumos pentru reply domnu` Cristi privind acel martor uzura placute !

    RăspundețiȘtergere
  79. am gasit la un magazin o vaselina care se cheama "loctite 8150" e foarte scumpa ... are temperatura de lucru -30...+900C o lauda vanzatorul parca e adusa de pe marte este 200 lei cutia de 1 kg ... ce stii despre ea ? vreau s-o folosesc la etrieri si la schimbatorul de viteze si cam peste tot la masina, multumesc pentru timpul acordat sper sa-mi raspunzi

    RăspundețiȘtergere
  80. probabil ca este buna, n-am nici ce-a mai mica idee

    RăspundețiȘtergere
  81. Nu am Logan, dar prietena mea are Symbol 1.4 si sunt cam identice....

    Eu de obicei cand am ceva de curatat cum ai facut tu aici, folosesc Spray de curatat franele: TRW Brake Cleaner (http://monroe.com.ph/wp-content/uploads/trw-brake-cleaner.jpg) - costa aproximativ 17 lei - dar este extraordinar - practic nu freci cu nimic - se ia murdaria doar din jetul sprayului :)

    Sa incerci sa-mi zici cum ti se pare.

    RăspundețiȘtergere
  82. Tablita aia de pe finalul celei de-a 2a parti cat de greu este de scos? Si mai ales unde gasesc asa ceva de cumparat? Cand am schimbat discurile nu prea am fost curios sa trag de ea, pt. ca stiam ca nu se gaseste de cumparat si am zis sa nu fac mai rau.
    PS: are cineva idee cat costa un aerisit+inlocuit lichid frana la Dacia?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu iasa greu, este intepenita acolo mai mult din cauza mizeriei adunate.
      n-am idee de unde se poate achizitiona, cert e ca se uzeaza si chiar trebuie inlocuite.
      eu am platit 90lei pentru aerisit si 100ml lichid frana

      Ștergere
  83. salut cristi, ce parere ai daca folosesc o vaselina siliconica rezistenta la temperaturi inalte? a si am observat ca am placutele interioare foarte tocite, azi le-am schimbat insa acei burdufi mici de pe etrier sunt blocati, o sa incerc sa ii curat daca se mai poate face ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poti folosi si vaselina siliconica.
      daca sunt pistonasele blocate, nasol, trebuie http://www.daciashop.ro/set-reparatie-etrier

      Ștergere
  84. La 117.000 de km am schimbat discurile de frana, iar dupa ce le-am schimbat masina imi frana in trepte, fara a simti ceva in pedala de frana.la 120.000 de km am scos pistoanele de la etrier si am avut "surpriza" ca 2 dintre ele erau ruginite:) le-am curatat si le-am pus vaselina si totul e ok.ce nu pot eu sa-mi explic este legatura asta dintre franatul in trepte si lipsa mobilitatii pistonaselor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. interesanta intrebare... cine stie ce forte sunt pe la franare de o simteai in trepte :)

      Ștergere
    2. piciorul fix pe pedala de frana, iar masina frana in "suturi", insa numai la viteza mica(40 km/h in jos)

      Ștergere
  85. Salut,
    am reusit si eu acu ceva zile sa fac manevra asta,
    am schimbat discurile de frana. am dat etrierii jos , vopsit, tre sa i vedeti:)))

    mersi cris, cu ajutorul tau am reusit sa fac o treaba buna ,
    mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://www.loganclub.ro/forum/picture.php?albumid=427&pictureid=6987
      aici gasiti o poza

      Ștergere
    2. ce fain arata cand totuleste nou :D

      Ștergere
  86. Salut! Pistonul din interiorul etrierului ,care efectiv actioneaza placutele,cum il curatam? Trebuie scos ca la vechea Dacie,curatat pe un smirghel fin si aerisit....bla,bla, pentru ca eu am schimbat azi placutele si am observat ca am impins foarte greu pistonul cel mare in interior.Am desfacut acea garnitura de protectie si am observat ca pistonul avea pete de rugina.L-am curatat cu glasspapier de 1000,l-am uns cu putinA vaselina,aerisit...Acum functioneaza normal.Bafta si spor la tutoriale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. excat cum ai descris, asa se face.
      teoretic pare usor, practic stii si tu ca nu este atat de usor ;)

      Ștergere
  87. in gaurile in care intra glisierele nu putem curata cu WD-40 ?

    RăspundețiȘtergere
  88. Salutare : am Logan cu discuri neventilate,un etrier pe partea dreapta imi bate,nu tare dar daca il las se va accentua. Daca ai putea sa-mi spuice as putea face,stiu ca la cele straine este chit de bulturi de cumparat nu stiu la logan daca are sau cum sa-i opresc bataia MS!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se gasesc si de cumparat, culise se numesc parca. uite http://www.daciashop.ro/frana/colectie-culise-mpi-dci

      Ștergere
  89. MS ... sa vad ce pot face

    RăspundețiȘtergere
  90. Intrebare de baraj.. Daca pun discuri ventilate in locul celor stock, trebuie sa schimb si etrierii? Sau pot ramane cei stock? Stima
    pi es: in tutorialul cu verificarea de vara inainte de a pleca in concediu, nivelul de ulei era cel corect, adica 3 sferturi pe joja ta. Daca completezi la maxim, pe la ceva garnituri il arunca. Cel putin eu asa stiu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu este intrebare de baraj, este obligatoriu sa schimbi si etrierii, trebuie unii mai mari.

      pies: uleiul trebuie sa fie intre minim si maxim. daca este peste maxim, nu il arunca pe niciunde, pur si simplu fiind peste nivel, nu mai face ungere. ungere se face si prin balbotare, vibrochenul loveste uleiul si stropeste tot injur facand ungere ;)

      Ștergere
  91. Eu am un Tucson din 2006 dar ma uit la tutorialele tale ca sa invat si apoi cand sa trec la fapte este diferit dar macar am ideie.
    O intrebare ar fi:
    Daca prind de partea de sus a etrierului si trag are un joc cam mare, adica face zgomot cand trag de el.
    L-am descfacut si l-am strans inapoi bine si nimic.
    Jocul il are cand trag si imping in orizonatala (deci nu stanga dreapta si nu in cer si pamant)
    De la ce o fi ? Sau este normal ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, etrierul nu trebuie sa fie fix, sa nu aiba joc. daca nu se aude galagie de la ei in timpul mersului, este ok, in parametri

      Ștergere
  92. Salut,
    Mi se incalzeste janta de ceva timp. Am curatat pistonul de la etrier dar problema persista. Roata are inertie daca o invart in gol ...

    Merci.

    RăspundețiȘtergere
  93. La culisante nu folositi vaselina normala pt ca ataca cauciucul de la protectii.
    Trebuie vaselina siliconica.
    http://www.daciashop.ro/unsoare-TRW-frana

    RăspundețiȘtergere