hai ma si tu ce rol are ECU...!!! ECU (îl mai gasiti si sub denumirea de UCM - Unitate de Control a Motorului) este de obicei cel mai puternic microprocesor dintre toate care exista în masina pentru ca este pus la treaba cel mai mult. Practic acesta are de facut milioane de calcule pe secunda trebuind sa analizeze datele oferite de zecile de senzori amplasati prin toata masina si apoi sa decida asupra celor mai bune valori care sa le transmita motorului pentru ca acesta sa functioneze cu consum minim de carburant si sa polueze cat mai putin mediul inconjurator. Rolul sau este de a comanda cantitatea de combustibil care intra în camerele de ardere, momentul cel mai bun în care sa aiba loc aprinderea amestecului combustibil si toate acestea în functie de viteza, temperatura motorului si a mediului ambiant, de cantitatea de oxigen din gazele de ardere si din aerul aspirat de motor. ECU primeste aceste date de la senzorii amplasati în motor si le foloseste ca parametri de intrare în ecuatiile pe care le are de rezolvat pentru a produce valorile de iesire care vor comanda mecanismele de control ale motorului: injectoare, pompe, bujii.
ECU functioneaza ca un sistem de reglaj cu circuit închis (closed-loop control), ceea ce înseamna ca el regleaza valorile parametrilor de iesire în functie de valorile parametrilor de intrare. Cu alte cuvinte, el primeste date de la senzorii care monitorizeaza cantitatea de oxigen din gazele de ardere, viteza autoturismului, temperatura motorului si alte cateva valori pe care le analizeaza, si in functie de ele trimite comenzi catre injectoare (prelungeste sau micsoreaza timpul cat acestea raman deschise) reglând în acest fel cantitatea si calitatea amestecului combustibil precum si momentul arderii.
ECU este un un mini-calculator care functioneaza foarte eficient. Acesta are o viteza mult mai mica decât calculatorul pe care îl folositi in acest moment pentru a cititi informatiile din pagina web, are la dispozitie o memorie mult mai mica si cu toate acestea îsi face treaba foarte bine. Soft-ul pe care îl ruleaza el nu este Windows, Linux sau Mac OS ci este "cod masina" compilat si optimizat, cod care nu stie sa faca altceva decât ceea ce a fost programat sa faca: adica sa calculeze niste valori pe baza datelor primite de la senzori. Diferenta majora intre ECU si computerul personal este aceea ca ECU a fost proiectat sa functioneze în continuare chiar daca unele piese electronice se defecteaza. Inginerii care proiecteaza aceste unitati de control au luat în calcul si variata în care unul sau mai multi senzori se defecteaza (în imaginea alaturata este prezentat un senzor de oxigen care detecteaza cantitatea de oxigen in gazele de ardere). În aceste conditii ECU nu se opreste din functionare, nu da "ecran albastru" ci trece în Safe Mode (sau LIMP cum mai este denumit în alte cazuri), ceea ce inseamna ca ECU ignora unele date furnizate de senzori si calculeaza valorile de iesire pe baza unor date pe care le are stocate în memorie.
Practic într-o zona din memoria sa exista tabele de valori care au fost create de ingineri pentru a asigura buna functionare a motorului pâna cand proprietarul remediaza problemele aparute la senzorii defecti. Este de la sine înteles faptul ca în aceste conditii consumul de carburant nu mai este optim ci mai mare decât cel pe care l-ar fi realizat ECU în conditii de functionare normala.
Exista si cazuri în care nu se defecteaza nici un senzor însă valorile transmise de acestia nu se încadreaza în limitele acceptate de ECU, sau valorile primite de la diferiţi senzori sunt contradictorii. In acest caz el consideră că cel puţin unul din aceşti senzori este defect şi nu mai ia în considerare valorile transmise de acestia ci le preia din tabelele din memorie.
Sal Cristi de ce ar vrea cineva sa isi demonteze ECU de pe masina?dar ai omis ceva ca sa nu apara eventuale erori ar fi fost mai sigur sa desfaci o borna de la baterie in rest cele bune si inca un tutorial frumos la activ sarbatori fericite la toata lumea
CRISTIIIIII!!!am lipit ceva pe masina special...si mi sa dezlipit normal ca am dezlipito de tot de pe masina...si au ramas urmele de la stiker si nu pot sa le sterg se vad urat merge cu benzina?cu ce sa sterg spune-mi repede te rog...
Anonim: n-ai cum sa gresesti mufele, cablurile au dimensiuni diferite. cu placere Faith. Anonim: eu am 2 ECU, pe unul am resoftare stage 1 si pe unul am stage 2. pana acum le-am interschimbat de cel putin 20 de ori, nici o eroare. Anonim: daca il ai demult sus pe masina, si daca cureti tot va ramane urme ca a fost acolo. daca benzina nu curata, nasol de tine.
cristi cu acetona merge?sa sterg...mi-a ramas conturul de la stiker o liniuta mica de la lipici cred...parca e zgariata plm:|te rog spune-mi merge cu acetona sa sterg?
acetona ataca si vopseaua, mai bine zis lacul de pe vopsea. deci clar nu. mai degraba un diluant care nu dizolva lacul si vopseaua. dar inainte incearca cu WD40
cristi sti sa faci ca stopurile din spate sa clipeasca repede cand pun frana?poti sa-mi faci un tutorial?s-au sa-mi spui unde gasesc un modul dasta pt masina k poate vin la tn sa mi-l montezi vreau sa am asa ceva pe masina!!!:|platesc mult:>:))
ca ala din spate sa nu stie ce faci tu de fapt si sa nu franeze, nu? ba chiar sa fie fascinat ce parc de distractii are in fata lui. mai degraba asa ceva, cel mult asa ceva http://www.loganclub.ro/forum/treia_lampa_de_frana_cu_semnal_pulsator-t25279.html
salut cris...am venit cu o noua idee de un tutorial...tu ai diesel ca si mine...eu vreau sa ii dau rezervoru' jos ca sa il curat ca are mizerii in el si in plus am mai scapat si niste pansament in el incercand sa bag niste motorina:))) poate imi arati tu cum se face ;)
salut,daca dai ecu si desfaci bateria si sta asa vro 2 zile afecteaza cumva ceva pe acolo,ca eu le-am dat jos pe ambele si acuma porneste dar se tureaza la maxim si ramane asa, nu mai coboara:(
nu are nimic. la mine al doilea ECU a stat si cateva luni in garaj. le-am mai schimbat intre ele de cateva ori, au mai stat cateva zile prin garaj... ai alta problema acolo.
salut , am si eu o intrebare. acum un an cineva mi-a lovit masina in partea stanga spate.toate bune si frumoase, am duso la service dacia(reprezentanta) , mia schimbat usa prag vopsit, etc , iar acum la roata spate stanga pe olala mi sa dezlipit antifonul sau siliconul cu ce au dat ei. cu ce pot sa dau acolo?????
in principiu ar trebui sa mergi la service si sa le dai cate una dupa cap si nu cu palma, ia o cheie franceza... ca sa simta bine de tot atentionarea. in cazul in care nu mai ai garantie pe lucrare, imi trebuie mai multe detalii despre ce ai tu acolo. eventual poze pe mail.
Salut, ai idee daca pentru a demonta capacul ala metalic e nevoie de vre-o scula speciala? Sau se insista in draci cu patent si surubelnita foarte mare?
Salut cris! M-am uitat la majoritatea tutorialelor tale si sa sti ca mi-au fost de folos.Insa recent mi-a aparut un zgomot la deschiderea usii de la sofer ,troscaie,balamalele acelea fac un zgomot si as vrea sa ma ajuti pe aceasta tema.Numele meu e Eduard!
a doua greseala a fost ca ai pus ECU pe baterie foarte aproape de bornele acestuia dac ar fi atins de borna plus si masa sau minus nu ar fi fost ceva placut dar daca ai zis ca mai ai unul in garaj nu ar fi fost o problema prea costisitoare bafta la cat mai multe tutorale si cat mai putine greseli
Salut Cris.Am un amic care a cumparat un Logan DCI 2006 SH .Acum are ceva probleme cu pornirea si a mers la un service sa vada care este cauza.Cand au vrut sa se conecteze la ECU nu au putut.Au zis ca probabil fostul proprietar a umblat la Km si a facut " ceva" sa nu poata fi accesat daca mergea la reprezentanta pt verificari.Oare unde ar fi putut umbla?
ECU'' al meu a fost ars si reilnocuit cu unul de taxi ..o javra de calculator ..nustiu ce modificari a facut meseriasul ..ca am fost la 4 medici si niciunul nu detecteaza calculatorul ..Si eu vreau acum sa il schimb ..sunt pe diesel ca si tine dar e greu ....ce mi recomanzi ?
ECU-ul tau a fost inlocuit cu un alt ECU, nu cu un ECU de taxi. ECU nu se schimba pur si simplu de la o masina la alta si gata merge, n-are cum. UCH-ul, ECU si cheia masinii trebuiesc imperecheate iar de treaba asta ma indoiesc ca se ocupa un mecanic, cu o cheie, ciocan si surubelnita nu rezolva nimic. ai nevoie un cineva care are laptop cu diagnoza si stie ce face
dar de caseta de directie poti sa mi spui daca e indicat sa i schimb eu kitul de semeringuri sau sa o duc la un service specializat? si ai idee, tu sau altcineva de pe blog daca sunt bune semeringurile pe care le comand pe net ca la magazine nu aduce?
Va salut. Postez si eu o doleanta pentru ca aici vad ca sunteti ca fratii :)) Modelul este Logan Ambition din 2006, diesel. Am probleme cu acest ECU, mai exact cred ca de la el se trage ca nu mai am afisate valorile pe computerul de bord. Arata KM totali si numarul de Km parcursi de la restare si cam atat.. Media de consum este 1.6 L/100km (cand bag de 50 de ron fac 1000 km :)))) pe CB ). iar restul afisate sunt " - - ". Inainte facea figuri, cand afisa, cand nu afisa in functie de cum cuplam sau decuplam contactul, dar acum este permanent. INTREBAREA ESTE: SE poate resofta acest ECU, daca el este problema, astfel incat sa imi afiseze din nou toate valorile pe CB? Daca aveti ati avut situatie simulara sau va pricepeti, va rog sa imi spuneti. Nu am bani de altu nou :(
Salut,ma numesc Catalin si am si eu o doleanta.Detin o dacie logan din 2007 1.5 dci euro 4,cam de un an de zile a inceput sa imi faca probleme injectoarele(pornire greoaie cand motorul era rece,fum alb abundent si trepidatia autovehicolului).Am fost cu masina la service,diagnostic:pompa facuse span,iar de aici pleca toata nenorocirea pentru ca de la acea reparatie foarte costisitoare am avut numai probleme,in decurs de un an de zile cat am avut garantie m-am intors la ei de cel putin 10 ori cu aceeasi problema,nu stie ce sa-mi mai faca,ce sa-mi mai spuna,imi face masina si undeva la 3000 de km ma intorc inapoi,te rog frumos ajuta-ma pentru ca nu stiu ce sa mai fac,precizez ca mi-au spus ca e posibil sa fie defect si ECU deoarece codul de eroare pe cilindri este aleatoriu
salut, pai nu mi-ai zis efectiv ce ai schimbat... daca nu ti-au schimbat pompa de injectie, dijaba ai schimbat injectoare. in alta ordine de idei, ulei 2T http://www.tutorialelogan.ro/2013/02/am-pus-ulei-2t-in-motorina.html
pompa de injectie nu se repara, se inlocuieste cu alta noua. o data ce a inceput sa faca span, o s afaca continuu stricand de fiecare data injectoarele.
Dar exista posibilitatea ca ECU sa nu-ti comande pornirea compresorului de aer conditionat? Concluzia mai multor mecanici a fost ca trebuie sa înlocuiesc ECU.
Exact, ecu comandă pornirea și oprirea AC-ului, dat asta nu înseamnă neapărat că este defect. Posibil doar să trebuiască reactivat din soft. Știu câteva cazuri in care AC-ul nu a mai funcționat după ce s-a făcut resoftare
Te salut, Ieri am avut placerea sa raman fara curent la masina,toate bune si frumoase,vine un prieten sa imi dea curent, la mine pun firele ok, insa el le a pus invers pe masina sa,in acest timp eram la volan sa ii dau cheie,bineînteles ca nu tragea curent sa o pot porni. Ma dau jos si vad firele de curent topite,schimb siguranta arsa de la scurtul acela,pun cablurile celalalte, de data asta corect, incerc sa ii dau cheie insa nu vrea absolut deloc sa porneasca, invarte dar nu porneste,parca nici pompa de benzina nu se aude,insa nici comutatorul de la gpl nu mai functioneaza. Se poate sa se fi ars calculatorul ? Sau vreun releu de 12v ? Mentionez ca este un logan 1.4 chel.
Am schimbat toate sigurantele de 5,25,30V de la compartimentul motor. Cele 3 relee de 12v nu am schimbat niciunul,doar le am schimbat intr e ele,insa tot degeaba. Se pot arde toate cele 3 relee ?
unul dintre acele relee este responsaibil de pompa de benzina din rezervor, de exemplu... n-am idee cate s-au fi putut arde, e dubios cu curentii, nu se stie ce fac ei pe acolo
Am un Logan dci de 65CP.Testerul arată că- injectorul 1 are probleme cu cablajul,nu este comandată corect partea electrică.Problema este între injector și ECU.Cum se poate remedia defecțiunea?
salut ce rol are ecu
RăspundețiȘtergereMufele sunt interschimbabile? Nu de alta, dar poate le inbarliga careva, au lungimi diferite ale cablului?
RăspundețiȘtergereToate bune si astept urmatorul tutorial.
hai ma si tu ce rol are ECU...!!! ECU (îl mai gasiti si sub denumirea de UCM - Unitate de Control a Motorului) este de obicei cel mai puternic microprocesor dintre toate care exista în masina pentru ca este pus la treaba cel mai mult. Practic acesta are de facut milioane de calcule pe secunda trebuind sa analizeze datele oferite de zecile de senzori amplasati prin toata masina si apoi sa decida asupra celor mai bune valori care sa le transmita motorului pentru ca acesta sa functioneze cu consum minim de carburant si sa polueze cat mai putin mediul inconjurator. Rolul sau este de a comanda cantitatea de combustibil care intra în camerele de ardere, momentul cel mai bun în care sa aiba loc aprinderea amestecului combustibil si toate acestea în functie de viteza, temperatura motorului si a mediului ambiant, de cantitatea de oxigen din gazele de ardere si din aerul aspirat de motor. ECU primeste aceste date de la senzorii amplasati în motor si le foloseste ca parametri de intrare în ecuatiile pe care le are de rezolvat pentru a produce valorile de iesire care vor comanda mecanismele de control ale motorului: injectoare, pompe, bujii.
RăspundețiȘtergereECU functioneaza ca un sistem de reglaj cu circuit închis (closed-loop control), ceea ce înseamna ca el regleaza valorile parametrilor de iesire în functie de valorile parametrilor de intrare. Cu alte cuvinte, el primeste date de la senzorii care monitorizeaza cantitatea de oxigen din gazele de ardere, viteza autoturismului, temperatura motorului si alte cateva valori pe care le analizeaza, si in functie de ele trimite comenzi catre injectoare (prelungeste sau micsoreaza timpul cat acestea raman deschise) reglând în acest fel cantitatea si calitatea amestecului combustibil precum si momentul arderii.
ECU este un un mini-calculator care functioneaza foarte eficient. Acesta are o viteza mult mai mica decât calculatorul pe care îl folositi in acest moment pentru a cititi informatiile din pagina web, are la dispozitie o memorie mult mai mica si cu toate acestea îsi face treaba foarte bine. Soft-ul pe care îl ruleaza el nu este Windows, Linux sau Mac OS ci este "cod masina" compilat si optimizat, cod care nu stie sa faca altceva decât ceea ce a fost programat sa faca: adica sa calculeze niste valori pe baza datelor primite de la senzori. Diferenta majora intre ECU si computerul personal este aceea ca ECU a fost proiectat sa functioneze în continuare chiar daca unele piese electronice se defecteaza. Inginerii care proiecteaza aceste unitati de control au luat în calcul si variata în care unul sau mai multi senzori se defecteaza (în imaginea alaturata este prezentat un senzor de oxigen care detecteaza cantitatea de oxigen in gazele de ardere). În aceste conditii ECU nu se opreste din functionare, nu da "ecran albastru" ci trece în Safe Mode (sau LIMP cum mai este denumit în alte cazuri), ceea ce inseamna ca ECU ignora unele date furnizate de senzori si calculeaza valorile de iesire pe baza unor date pe care le are stocate în memorie.
Practic într-o zona din memoria sa exista tabele de valori care au fost create de ingineri pentru a asigura buna functionare a motorului pâna cand proprietarul remediaza problemele aparute la senzorii defecti. Este de la sine înteles faptul ca în aceste conditii consumul de carburant nu mai este optim ci mai mare decât cel pe care l-ar fi realizat ECU în conditii de functionare normala.
Exista si cazuri în care nu se defecteaza nici un senzor însă valorile transmise de acestia nu se încadreaza în limitele acceptate de ECU, sau valorile primite de la diferiţi senzori sunt contradictorii. In acest caz el consideră că cel puţin unul din aceşti senzori este defect şi nu mai ia în considerare valorile transmise de acestia ci le preia din tabelele din memorie.
buna seara.cum imi dau seama ca am ecu defect ?
Ștergerenu prea ai cum sa-l testezi. dar poti pune un alt ECU, UCH-ul si cheie doar de test. daca functioneaza ok, este clar
ȘtergereWow... anonim i-a răspuns lui anonim ca la carte :)):))
RăspundețiȘtergereMersi cristi de tutorial ! ...
deci ce sa spun nu am cuvinte la ce raspuns ai dat si nelamurirea mea era tot asta ce face acest ecu :D ms mai scutit de un comment :P
RăspundețiȘtergereSal Cristi de ce ar vrea cineva sa isi demonteze ECU de pe masina?dar ai omis ceva ca sa nu apara eventuale erori ar fi fost mai sigur sa desfaci o borna de la baterie in rest cele bune si inca un tutorial frumos la activ sarbatori fericite la toata lumea
RăspundețiȘtergereCRISTIIIIII!!!am lipit ceva pe masina special...si mi sa dezlipit normal ca am dezlipito de tot de pe masina...si au ramas urmele de la stiker si nu pot sa le sterg se vad urat merge cu benzina?cu ce sa sterg spune-mi repede te rog...
RăspundețiȘtergereAnonim: n-ai cum sa gresesti mufele, cablurile au dimensiuni diferite.
RăspundețiȘtergerecu placere Faith.
Anonim: eu am 2 ECU, pe unul am resoftare stage 1 si pe unul am stage 2. pana acum le-am interschimbat de cel putin 20 de ori, nici o eroare.
Anonim: daca il ai demult sus pe masina, si daca cureti tot va ramane urme ca a fost acolo.
daca benzina nu curata, nasol de tine.
CRIS DACA SCHIMBI FILTRU DE AER CU UNU SPORT I SE SCHIMBA SI SUNERUL DACA E BENZINAR??
RăspundețiȘtergereda, foarte tare, prmeste un sunt mai sportiv.
RăspundețiȘtergerehttp://www.youtube.com/watch?v=_KhX9dPwgEk
Cum se poate da un reset la UCE? e adevarat ca daca deconectezi bateria se reseteaza UCE, indiferent daca e benzina sau diesel?
RăspundețiȘtergeremi se cam indoaie ca poti reseta ceva. cel mult adaptivii de corectie, parametrii de la cum mergi, ca moșii sau ca reisării, dar cam atat
RăspundețiȘtergereanonim:imcearca sa o polishezi poate mere:D
RăspundețiȘtergerecristi cu acetona merge?sa sterg...mi-a ramas conturul de la stiker o liniuta mica de la lipici cred...parca e zgariata plm:|te rog spune-mi merge cu acetona sa sterg?
RăspundețiȘtergereacetona ataca si vopseaua, mai bine zis lacul de pe vopsea. deci clar nu.
RăspundețiȘtergeremai degraba un diluant care nu dizolva lacul si vopseaua.
dar inainte incearca cu WD40
Pare ca nivelul de la antigel e sub minim, sau ma insel? Na..ce sa fac si eu sunt atent si la asta.
RăspundețiȘtergeregasesc prin benzinarie WD?
RăspundețiȘtergereDeci e adevarat ca deconectand bateria resetezi macar acei parametrii ( corectiile )?
RăspundețiȘtergereCristi: da, e :))
RăspundețiȘtergereAnonim: gasesti
Anonim: da, se reseteaza ceva peacolo, neesential :)
cristi sti sa faci ca stopurile din spate sa clipeasca repede cand pun frana?poti sa-mi faci un tutorial?s-au sa-mi spui unde gasesc un modul dasta pt masina k poate vin la tn sa mi-l montezi vreau sa am asa ceva pe masina!!!:|platesc mult:>:))
RăspundețiȘtergereca ala din spate sa nu stie ce faci tu de fapt si sa nu franeze, nu? ba chiar sa fie fascinat ce parc de distractii are in fata lui.
RăspundețiȘtergeremai degraba asa ceva, cel mult asa ceva http://www.loganclub.ro/forum/treia_lampa_de_frana_cu_semnal_pulsator-t25279.html
salut cris , iti urez sincer sarbatori fericite , un paste fericit alaturi de cei dragi .sa fii sanatos...
RăspundețiȘtergeresalut cris...am venit cu o noua idee de un tutorial...tu ai diesel ca si mine...eu vreau sa ii dau rezervoru' jos ca sa il curat ca are mizerii in el si in plus am mai scapat si niste pansament in el incercand sa bag niste motorina:))) poate imi arati tu cum se face ;)
RăspundețiȘtergeree futere de mama sa dai rezervorul jos. nu doar ca e prins in furtune si suruburi, e si lipit cu silicon.
RăspundețiȘtergeredaca nu e nevoie, nici n-am sa-l dau jos
cat costa un ECU, sau o resoftare?
RăspundețiȘtergerenu-ti trebuie neaparat un ECU ca sa faci resoftarea.
RăspundețiȘtergerepreturi resoftari http://www.dimsport.ro/ro/chiptuning/dacia/logan/
auzi...tu ai luat loganu' nou...:)
RăspundețiȘtergerenu mai faci si tu un tutorial nou de paste ?
RăspundețiȘtergerepoate ca da... poate ca nu...
RăspundețiȘtergeremisterios ca in totdeauna =)))
RăspundețiȘtergereMultumim pentru tutorial Cristi!!
RăspundețiȘtergereUn Paste Fericit iti urez ! :)
Cristi fara suparare da nu crezi ca dai prea mura'n gura?:)... ai nervi de otel:)
RăspundețiȘtergeresalut,daca dai ecu si desfaci bateria si sta asa vro 2 zile afecteaza cumva ceva pe acolo,ca eu le-am dat jos pe ambele si acuma porneste dar se tureaza la maxim si ramane asa, nu mai coboara:(
RăspundețiȘtergerenu are nimic. la mine al doilea ECU a stat si cateva luni in garaj. le-am mai schimbat intre ele de cateva ori, au mai stat cateva zile prin garaj... ai alta problema acolo.
RăspundețiȘtergereok am rezolvat problema. mi-a fost iesita furtunul de vacum de la frana:)ms mult de ajutor
RăspundețiȘtergeresalut , am si eu o intrebare. acum un an cineva mi-a lovit masina in partea stanga spate.toate bune si frumoase, am duso la service dacia(reprezentanta) , mia schimbat usa prag vopsit, etc , iar acum la roata spate stanga pe olala mi sa dezlipit antifonul sau siliconul cu ce au dat ei.
RăspundețiȘtergerecu ce pot sa dau acolo?????
in principiu ar trebui sa mergi la service si sa le dai cate una dupa cap si nu cu palma, ia o cheie franceza... ca sa simta bine de tot atentionarea.
RăspundețiȘtergerein cazul in care nu mai ai garantie pe lucrare, imi trebuie mai multe detalii despre ce ai tu acolo. eventual poze pe mail.
Salut, ai idee daca pentru a demonta capacul ala metalic e nevoie de vre-o scula speciala? Sau se insista in draci cu patent si surubelnita foarte mare?
RăspundețiȘtergerete referi la capacul de pe ECU care e capsat?
RăspundețiȘtergeresal cris poti sami spui cum sa verific injectoarele si bujiile la un diesel 1,5 ms mult
RăspundețiȘtergerenu stiu la injectoare, bujiile asa http://www.loganclub.ro/forum/verificare_bujii_incandescente-t21498.html
RăspundețiȘtergereare ceva daca schimb ecu de la dieselul de 80 cai la de 65 de cai?
RăspundețiȘtergerenu se intampla nimic, poate doar sa nu porneasca si daca cumva chiar porneste, o sa mearga foarte rau motorul
RăspundețiȘtergeremultumesc CRiS
RăspundețiȘtergereBravo si felicitari pt tot ce faci... Daca treci prin Bucuresti, poate bem o bere. Mi-ar face mare placere.
RăspundețiȘtergereSalut cris! M-am uitat la majoritatea tutorialelor tale si sa sti ca mi-au fost de folos.Insa recent mi-a aparut un zgomot la deschiderea usii de la sofer ,troscaie,balamalele acelea fac un zgomot si as vrea sa ma ajuti pe aceasta tema.Numele meu e Eduard!
RăspundețiȘtergeresalut Eduard, spray cu ulei la balamale dar mai ales la tija metalica dintre balamale, opritorul de usa mai exact. uleiazale :)
RăspundețiȘtergerela benzinar 1.4 localizarea este aceeasi
RăspundețiȘtergereun tutorial cu asa ceva
e acelasi lucru ca la ECU de la diesel, diferenta e ca la benzinar e o singura mufa
RăspundețiȘtergerestima si respect... as vrea sa demontez definitiv capacul ce la motor... 15 diesel. Capacul are un rol important sau doar estetic,antifonic? Mersi
RăspundețiȘtergeree doar estetic si antifonic
RăspundețiȘtergereSalutare. Daca schimb ecu-ul de pe un logan pe altul, trebuie si alte piese? gen immo, cip cheie.
RăspundețiȘtergerenu stiu ce e immo, dar stiu ca trebuie sa schimbi ecu, uch si cip cheie.
RăspundețiȘtergeresau pur si simplu poti pune un ecu virgin pe acea masina si o sa functioneze
a doua greseala a fost ca ai pus ECU pe baterie foarte aproape de bornele acestuia
RăspundețiȘtergeredac ar fi atins de borna plus si masa sau minus nu ar fi fost ceva placut
dar daca ai zis ca mai ai unul in garaj nu ar fi fost o problema prea costisitoare
bafta la cat mai multe tutorale si cat mai putine greseli
o parte este plastic, o jumatate mai exact. dar eu sunt profesionist, nu fac greseli dinastea banale :P
ȘtergereSalut Cris.Am un amic care a cumparat un Logan DCI 2006 SH .Acum are ceva probleme cu pornirea si a mers la un service sa vada care este cauza.Cand au vrut sa se conecteze la ECU nu au putut.Au zis ca probabil fostul proprietar a umblat la Km si a facut " ceva" sa nu poata fi accesat daca mergea la reprezentanta pt verificari.Oare unde ar fi putut umbla?
RăspundețiȘtergerema indoiesc ca se poate modifica/bloca accesarea ECU.
ȘtergerePoate a facut o" punte" pe la mufele ce intra in ECU,ceva pus in scurt.E cert ca nu au putut sa se conecteze.
RăspundețiȘtergeream o intrebare pentru posesorii de logan 1.5 DCI: injectoarele se pot repara?
RăspundețiȘtergerema indoiesc ca ar merita reparate :)
ȘtergereECU'' al meu a fost ars si reilnocuit cu unul de taxi ..o javra de calculator ..nustiu ce modificari a facut meseriasul ..ca am fost la 4 medici si niciunul nu detecteaza calculatorul ..Si eu vreau acum sa il schimb ..sunt pe diesel ca si tine dar e greu ....ce mi recomanzi ?
RăspundețiȘtergereECU-ul tau a fost inlocuit cu un alt ECU, nu cu un ECU de taxi.
ȘtergereECU nu se schimba pur si simplu de la o masina la alta si gata merge, n-are cum. UCH-ul, ECU si cheia masinii trebuiesc imperecheate iar de treaba asta ma indoiesc ca se ocupa un mecanic, cu o cheie, ciocan si surubelnita nu rezolva nimic. ai nevoie un cineva care are laptop cu diagnoza si stie ce face
dar de caseta de directie poti sa mi spui daca e indicat sa i schimb eu kitul de semeringuri sau sa o duc la un service specializat?
RăspundețiȘtergeresi ai idee, tu sau altcineva de pe blog daca sunt bune semeringurile pe care le comand pe net ca la magazine nu aduce?
n-am auzit pe nimeni sa reconditioneze casete de directie
ȘtergereVa salut.
RăspundețiȘtergerePostez si eu o doleanta pentru ca aici vad ca sunteti ca fratii :))
Modelul este Logan Ambition din 2006, diesel.
Am probleme cu acest ECU, mai exact cred ca de la el se trage ca nu mai am afisate valorile pe computerul de bord. Arata KM totali si numarul de Km parcursi de la restare si cam atat.. Media de consum este 1.6 L/100km (cand bag de 50 de ron fac 1000 km :)))) pe CB ). iar restul afisate sunt " - - ".
Inainte facea figuri, cand afisa, cand nu afisa in functie de cum cuplam sau decuplam contactul, dar acum este permanent.
INTREBAREA ESTE:
SE poate resofta acest ECU, daca el este problema, astfel incat sa imi afiseze din nou toate valorile pe CB?
Daca aveti ati avut situatie simulara sau va pricepeti, va rog sa imi spuneti.
Nu am bani de altu nou :(
nu ECU gestioneaza calculatorul de bord. foarte posibil sa fie defect CB-ul.
ȘtergereCum ai rezolvat problema ? si eu patesc acelasi lucru !!!
ȘtergereIn acest caz stii care sunt variantele?se poate repara?
RăspundețiȘtergerecontacteaza-l pe Ciprian, sunt sigur ca el este mai in masura sa te ajute http://imbunatatiri-logan.weebly.com/contact.html
ȘtergereMs.
ȘtergereSalut,ma numesc Catalin si am si eu o doleanta.Detin o dacie logan din 2007 1.5 dci euro 4,cam de un an de zile a inceput sa imi faca probleme injectoarele(pornire greoaie cand motorul era rece,fum alb abundent si trepidatia autovehicolului).Am fost cu masina la service,diagnostic:pompa facuse span,iar de aici pleca toata nenorocirea pentru ca de la acea reparatie foarte costisitoare am avut numai probleme,in decurs de un an de zile cat am avut garantie m-am intors la ei de cel putin 10 ori cu aceeasi problema,nu stie ce sa-mi mai faca,ce sa-mi mai spuna,imi face masina si undeva la 3000 de km ma intorc inapoi,te rog frumos ajuta-ma pentru ca nu stiu ce sa mai fac,precizez ca mi-au spus ca e posibil sa fie defect si ECU deoarece codul de eroare pe cilindri este aleatoriu
RăspundețiȘtergeresalut, pai nu mi-ai zis efectiv ce ai schimbat...
Ștergeredaca nu ti-au schimbat pompa de injectie, dijaba ai schimbat injectoare.
in alta ordine de idei, ulei 2T http://www.tutorialelogan.ro/2013/02/am-pus-ulei-2t-in-motorina.html
Salut Cris,mentionez ca injectoarele au fost reparate,la fel si pompa de injectie,curatat tot sistemul de alimentare
RăspundețiȘtergerepompa de injectie nu se repara, se inlocuieste cu alta noua. o data ce a inceput sa faca span, o s afaca continuu stricand de fiecare data injectoarele.
ȘtergereIntrebarea mea este daca exista posibilitatea de a fi defect ECU?
RăspundețiȘtergereexclus, ECU nu-ti strica injectoarele, nu-ti da fum alb.
ȘtergereDar exista posibilitatea ca ECU sa nu-ti comande pornirea compresorului de aer conditionat? Concluzia mai multor mecanici a fost ca trebuie sa înlocuiesc ECU.
ȘtergereExact, ecu comandă pornirea și oprirea AC-ului, dat asta nu înseamnă neapărat că este defect. Posibil doar să trebuiască reactivat din soft.
ȘtergereȘtiu câteva cazuri in care AC-ul nu a mai funcționat după ce s-a făcut resoftare
Salut! Cum desfac protectia metalică a ECU? Se desface prin oartea bateriei?
RăspundețiȘtergereSalut, este lipita ca să nu intre apa. Deci nu se desface, doar daca rupi lipitura dintre plastic și metal
ȘtergerePaul se referea la protecția metalică care protejează tot ECU. Tu văd ca nu o mai ai pe mașina.
RăspundețiȘtergerePaul trebuia să se exprime corect :)
ȘtergereTe salut,
RăspundețiȘtergereIeri am avut placerea sa raman fara curent la masina,toate bune si frumoase,vine un prieten sa imi dea curent, la mine pun firele ok, insa el le a pus invers pe masina sa,in acest timp eram la volan sa ii dau cheie,bineînteles ca nu tragea curent sa o pot porni. Ma dau jos si vad firele de curent topite,schimb siguranta arsa de la scurtul acela,pun cablurile celalalte, de data asta corect, incerc sa ii dau cheie insa nu vrea absolut deloc sa porneasca, invarte dar nu porneste,parca nici pompa de benzina nu se aude,insa nici comutatorul de la gpl nu mai functioneaza. Se poate sa se fi ars calculatorul ? Sau vreun releu de 12v ? Mentionez ca este un logan 1.4 chel.
Salut, ceva sigur s-a ars. Sigur mai sunt arse ceva siguranțe, relee. Electrician scrie pe tine
ȘtergereAm schimbat toate sigurantele de 5,25,30V de la compartimentul motor. Cele 3 relee de 12v nu am schimbat niciunul,doar le am schimbat intr e ele,insa tot degeaba. Se pot arde toate cele 3 relee ?
Ștergereunul dintre acele relee este responsaibil de pompa de benzina din rezervor, de exemplu... n-am idee cate s-au fi putut arde, e dubios cu curentii, nu se stie ce fac ei pe acolo
ȘtergereAm un Logan dci de 65CP.Testerul arată că- injectorul 1 are probleme cu cablajul,nu este comandată corect partea electrică.Problema este între injector și ECU.Cum se poate remedia defecțiunea?
RăspundețiȘtergereSalut, cauți unde are cablajul probleme, te duci pe fire. Mici șanse să fie din ECU
RăspundețiȘtergere