Faith vroia sa stie cum se demonteaza ECU, asa ca am filmat acest tutorial. La benzinar este o singura mufa pe ECU.
Pages
▼
Inchidere usi la un anumit prag de viteza
Are un singur dezavantaj, nu si deschide usile la oprirea pe loc sau la oprirea motorului. Chiar si asa o consider foarte utila, nu risti sa-ti deschida cineva usa cand stai la semafor.
Incuierea usilor la atingerea unei anumite viteze (C.A.R.)
- pragul de declansare al incuierii se seteaza la activarea functiei
- trebuie adus semnalul de viteza din pinul 22 conector negru al tabloului la pinul EHI-A6 al UCH
(la unele variante/generatii de Logan semnalul de viteza este deja cablat si conectat)
Activare/dezactivare a functiei C.A.R.
- incuierea usilor la atingerea unei anumite viteze poate fi activata prin mentinerea apasata
timp de 5 secunde a butonului de blocare usi, la activare se va auzi un beep bi-tonal.
- dezactivarea se face prin apasarea timp de 5 secunde a butonului de deblocare a usilor,
la dezactivare se va auzi tot un beep bi-tonal.
- aceasta functie se activeaza separat de C.A.R.
Din pacate, youtube a dat disable la sunet
Incuierea usilor la atingerea unei anumite viteze (C.A.R.)
- pragul de declansare al incuierii se seteaza la activarea functiei
- trebuie adus semnalul de viteza din pinul 22 conector negru al tabloului la pinul EHI-A6 al UCH
(la unele variante/generatii de Logan semnalul de viteza este deja cablat si conectat)
Activare/dezactivare a functiei C.A.R.
- incuierea usilor la atingerea unei anumite viteze poate fi activata prin mentinerea apasata
timp de 5 secunde a butonului de blocare usi, la activare se va auzi un beep bi-tonal.
- dezactivarea se face prin apasarea timp de 5 secunde a butonului de deblocare a usilor,
la dezactivare se va auzi tot un beep bi-tonal.
- aceasta functie se activeaza separat de C.A.R.
Din pacate, youtube a dat disable la sunet
Schimbat bieleta antirasturnare
Foarte posibil sa am si eu aceasi problema, daca bruschez putin schimbarea din ambreiaj aud cum loveste ceva.
Schimbatul e foarte simplu, e suficient sa ridici masina pe cric ca sa intri sub ea si cu o cheie de 18 si 19 rezolvi problema.
Multumesc lui Christian CRS ca ne-a pus la dispozitie aceasta filmare.
Cam asa arata bieleta antirasturnare la Eduard, inainte sa o schimbe.
Schimbatul e foarte simplu, e suficient sa ridici masina pe cric ca sa intri sub ea si cu o cheie de 18 si 19 rezolvi problema.
Multumesc lui Christian CRS ca ne-a pus la dispozitie aceasta filmare.
Cam asa arata bieleta antirasturnare la Eduard, inainte sa o schimbe.
Reducerea gaurii dintre far si bara
Una dintre problemele urate ale loganului este acea gaura de sub far, intre el si bara fata. Stiam de ceva timp cum se face dar vroiam o alternativa, asa ca am folosit acea garnitura din cauciuc care s-a deovedit a fi un total dezastru. De la vibratii s-a deplasat de pe pozitie si arata oribil.
Asa ca am asteptat sa se incalzeasca putin afara si am trecut la aplicarea procedurii "cu forta".
Din cauza ca nu mi-a iesit cum trebuia din prima incercare, a trebuit sa intervin cu inca o modificare.
Si distantierele puse ulterior
Asa ca am asteptat sa se incalzeasca putin afara si am trecut la aplicarea procedurii "cu forta".
Din cauza ca nu mi-a iesit cum trebuia din prima incercare, a trebuit sa intervin cu inca o modificare.
Si distantierele puse ulterior
Montat a doua plafoniera
Salut, nu am fost multumit de lumina din interiorul masinii, asa ca m-am hotarat sa pun inca doua plafoniere. Am luat plafonierele de la un Chevrolet rasturnat, apoi m am pus pe treaba.
Am decupat cu un cutter plafonul, am tras firele pana la plafoniera si m-am legat la mufa pe Alb si Rosu, cu firul negru nu aveti treaba. Aveti grija doar sa nu faceti scurt, deci izolati firele.
Sper ca am fost destul de explicit. Imi pare rau pentru calitatea pozelor, am lucrat pe graba, sper sa va fie de folos aceste poze, succes la montaj.
Alex
Aici mai cateva idei pe unde iti poti trage lumini suplimentare in habitaclu iar detalii despre montaj, tras fire, masuratori si alte detalii mai puteti vedea aici http://www.loganclub.ro/forum/montare_doua_plafoniera_logan_berlina_pentru_pasagerii_din_spate-t25321.html
Radu si-a montat aceste lampi cu buton individual
Am decupat cu un cutter plafonul, am tras firele pana la plafoniera si m-am legat la mufa pe Alb si Rosu, cu firul negru nu aveti treaba. Aveti grija doar sa nu faceti scurt, deci izolati firele.
Sper ca am fost destul de explicit. Imi pare rau pentru calitatea pozelor, am lucrat pe graba, sper sa va fie de folos aceste poze, succes la montaj.
Alex
Aici mai cateva idei pe unde iti poti trage lumini suplimentare in habitaclu iar detalii despre montaj, tras fire, masuratori si alte detalii mai puteti vedea aici http://www.loganclub.ro/forum/montare_doua_plafoniera_logan_berlina_pentru_pasagerii_din_spate-t25321.html
Radu si-a montat aceste lampi cu buton individual
Reglaj inaltime pedala ambreiaj hidraulic
In primul rand multumiri lui Bucur Petronel ca a impartit cu noi ideea lui pentru aceasta modificare si pentru pozele cu explicatii puse la dispozitie.
La variantele de ambreiaj cu cablu este simplu, ajustezi inaltimea pedalei prin strangera/destrangerea unei piulite, vezi aici.
Dar ce te faci daca ai ambreiaj hidraulic? Inaltimea pedalei este determinata de lungimea pistonasului de la instalatia hidraulica.
In aceasta situatie a fost Bucur Petronel care imediat dupa ce si-a facut aceasta modificare a spus "Nu mai stau cu piciorul la gura.".
Uite cum a facut el respectiva modificare, explicata in poze. In primele poze pozitionarea respectivei tije si 4 poze cu tija gata modificata:
Daca piesa originala avea 127mm, dupa modificare s-a scurtat pana la 115mm.
Iar in urmatoarele poze detaliile legat de modificare.
Si cum omul este foarte ingenios, a venit cu o imbunatatire. A pus o piulita pe post de contra si acum poate regla oricand inaltimea pedalei, diferenta pe tija fiind de 5mm.
La variantele de ambreiaj cu cablu este simplu, ajustezi inaltimea pedalei prin strangera/destrangerea unei piulite, vezi aici.
Dar ce te faci daca ai ambreiaj hidraulic? Inaltimea pedalei este determinata de lungimea pistonasului de la instalatia hidraulica.
In aceasta situatie a fost Bucur Petronel care imediat dupa ce si-a facut aceasta modificare a spus "Nu mai stau cu piciorul la gura.".
Uite cum a facut el respectiva modificare, explicata in poze. In primele poze pozitionarea respectivei tije si 4 poze cu tija gata modificata:
Daca piesa originala avea 127mm, dupa modificare s-a scurtat pana la 115mm.
Iar in urmatoarele poze detaliile legat de modificare.
Si cum omul este foarte ingenios, a venit cu o imbunatatire. A pus o piulita pe post de contra si acum poate regla oricand inaltimea pedalei, diferenta pe tija fiind de 5mm.
Cum scoti capacul de la sigurante
Uite GEO din Teleorman ca ti-am filmat tutorialul. Dupa cum spuneam si in tutorial, e chiar usor.
Reglat si demontat contactor de frana
Din momentul in care am primit masina am avut aceasta problema. Abia cand dadeau rotile sa se blocheze se aprindeau stopurile de frana de pe spate. Evident ca mi-am dat seama doar dupa o saptamana, asta dupa ce vre-o 4-5 masini in spatele meu au franat de le-au scartait rotile.
Nestiind de unde ar putea fi problema m-am dus la service pe garantie. Am plecat din service dupa 10 minute.
Chiar daca stii ca nu ai probleme, ar fi bine sa verifici si la tine cat de mult trebuie sa apesi pedala ca sa se aprinda becurile din spate.
Nestiind de unde ar putea fi problema m-am dus la service pe garantie. Am plecat din service dupa 10 minute.
Chiar daca stii ca nu ai probleme, ar fi bine sa verifici si la tine cat de mult trebuie sa apesi pedala ca sa se aprinda becurile din spate.
Curatare injectoare pe Logan mpi
M-am gandit sa fac un topic despre cum am curatat eu injectoare la motorul de 1,4 mpi.
Curatarea nu dureaza mai mult de 2 ore si are rezultate foarte bune daca injectoarele sunt infundate... Alte cauze similare ar putea fi: filtru de benzina infundat, catalizator infundat, pompa de benzina care nu baga presiune suficienta, regulator presiune benzina defect etc. La mine tremura motorul si nu mai avea vlaga in el...
Aveti nevoie de : cheie de 10 , torx de 25(cred), spray curatat contacte electrice sau chiar mai bine ar fi un spray de curatat carburatoare, adaptor -220V~la 12 curent continuu(sau direct de pe baterie dar sa nu se tina mai mult de 1 min injectorul cuplat), vaselina, seringa fara ac de 5-10 cl, solutie pentru curatat injectoare, lavete, curaj si cam atat.
Operatiunea se face dupa ce se desface busonul la rezervor, altfel presiunea din rezervor pompeaza benzina afara cand se scot conductele de pe rampa de benzina .
Se desface filtrul de aer de pe motor desuruband cele 4 suruburi de fixare, 2 pe capacul culbutorilor si 2 pe galeria de admisie . Cand se scoate filtrul de aer(mai bine zis carcasa lui) trebuie sa aveti grija ca el este cuplat la sistem in 3 locuri: 1 la furtunul de admisie aer, 2 la corpul clapeta cu ajutorul unei garnituri ce intra in corpul filtrului respectiv peste corpul clapeta si 3 la furtunul de recirculare vapori de ulei(un furtun curbat la 90 grade) care intra in capacul culbutorilor. Cand in scoateti afara tineti corpul clapeta pe pozitia lui .
Pentru a scoate corpul clapeta trebuiesc scoase cele 2 mufe electrice(la potentiometru si la motorasul pas cu pas) si se trage de parghia de comanda pentru scoaterea ei din locas(intra foarte usor inapoi .
Dupa ce se scot mufele electrice de la injectoare se scot mufele de tur si retur de benzina respectiv in capacul din stanga al rampei(cum te uiti la motor) si returul care este conectat la regulatorul de presiune. Sa aveti niste carpe ca va curge benzina din rampa si putin din furtune.
Se desfac cele doua suruburi cu cap torx care tin rampa pe galeria de admisie si furtunul de vacum care comanda regulatorul de presiune, apoi se trage de rampa cu incredere in sus si cu putine miscari de stanga dreapta fata spate pentru scoaterea injectoarelor cu tot cu rampa din galeria de admisie. Se poate ca la iesirea injectoarelor oringurile lor sa ramana in galerie, acestea se scot dar aveti grija sa nu introduceti mizerii in galerie!
Dupa ce aveti rampa separata de motor se incepe demontarea injectoarelor de pe rampa prin scoaterea sigurantelor care le tin pe rampa si miscari identice cu cele de la scoaterea rampei din galerie. Rampa trebuie spalata sau suflata cu aer comprimat pentru ca si pe ea se depun gunoaie.
Injectoarele se curata apoi la exterior cu o carpa si apoi se trece la desfundarea lor. Pe o bucatica de lemn se bat usor cu partea prin care intra benzina( atentie NU partea cu duzele ) pentru dizlocarea eventualelor gunoaie mai mari. Se alimenteaza cu 12 V pentru deschiderea lor si se baga spray-ul in partea cu duzele astfel incat sa scoata pe gaura mare eventualele mizerii, se repeta manevra si din partea de intrare in injector.
Se baga apoi solutie concentrata de curatat injectoare cu ajutorul seringii si se la sa la actionat ~5-10 min, apoi se repeta operatiunea cu spray-ul pana cand jetul scos de injector este complet pulverizat si uniform .
Se curata oringurile bine(sunt unele noi la set de 18 RON) dar merg si cele vechi si se ung cu vaselina pentru a intra mai usor. Se baga injectoarele la loc in rampa, se asigura in sigurante si apoi se ung si oringurile ce urmeaza a intra in galerie. Gaurile din galerie trebuie sa fie curate pentru a evita intrare aerului fals pe langa injectoare. Se baga rampa la loc, se asigura in suruburile ei, apoi cu mare grija se baga furtunele de benzina pe care eu nu va recomand sa le ungeti cu vaselina sa nu iasa usor... (atentie garniturile se ciupesc foarte usor, trebuie sa bagati mufele drept) si dupa ce le bagati sa trageti de ele sa va asigurati ca nu iesa din cauza presiunii(3 BAR). Dupa remontarea furtunului de comanda al regulatorului de presiune, se baga mufele electrice la injectoare si se monteaza corpul clapeta.
Inainte de a monta carcasa filtrului de aer puneti si luati contactul de 3-4 ori fara sa porniti motorul(doar cat se face presiune in rampa si pe traseul de tur) si apoi verificati daca sunt scurgeri de benzina la mufele de tur si retur. Daca nu sunt probleme se remonteaza restul de piese .
Sunt si vre-o doua poze care va pot ajuta .
Debransati bateria de la instalatia masinii pentru siguranta !! si spor la treaba.
Alin
Curatarea nu dureaza mai mult de 2 ore si are rezultate foarte bune daca injectoarele sunt infundate... Alte cauze similare ar putea fi: filtru de benzina infundat, catalizator infundat, pompa de benzina care nu baga presiune suficienta, regulator presiune benzina defect etc. La mine tremura motorul si nu mai avea vlaga in el...
Aveti nevoie de : cheie de 10 , torx de 25(cred), spray curatat contacte electrice sau chiar mai bine ar fi un spray de curatat carburatoare, adaptor -220V~la 12 curent continuu(sau direct de pe baterie dar sa nu se tina mai mult de 1 min injectorul cuplat), vaselina, seringa fara ac de 5-10 cl, solutie pentru curatat injectoare, lavete, curaj si cam atat.
Operatiunea se face dupa ce se desface busonul la rezervor, altfel presiunea din rezervor pompeaza benzina afara cand se scot conductele de pe rampa de benzina .
Se desface filtrul de aer de pe motor desuruband cele 4 suruburi de fixare, 2 pe capacul culbutorilor si 2 pe galeria de admisie . Cand se scoate filtrul de aer(mai bine zis carcasa lui) trebuie sa aveti grija ca el este cuplat la sistem in 3 locuri: 1 la furtunul de admisie aer, 2 la corpul clapeta cu ajutorul unei garnituri ce intra in corpul filtrului respectiv peste corpul clapeta si 3 la furtunul de recirculare vapori de ulei(un furtun curbat la 90 grade) care intra in capacul culbutorilor. Cand in scoateti afara tineti corpul clapeta pe pozitia lui .
Pentru a scoate corpul clapeta trebuiesc scoase cele 2 mufe electrice(la potentiometru si la motorasul pas cu pas) si se trage de parghia de comanda pentru scoaterea ei din locas(intra foarte usor inapoi .
Dupa ce se scot mufele electrice de la injectoare se scot mufele de tur si retur de benzina respectiv in capacul din stanga al rampei(cum te uiti la motor) si returul care este conectat la regulatorul de presiune. Sa aveti niste carpe ca va curge benzina din rampa si putin din furtune.
Se desfac cele doua suruburi cu cap torx care tin rampa pe galeria de admisie si furtunul de vacum care comanda regulatorul de presiune, apoi se trage de rampa cu incredere in sus si cu putine miscari de stanga dreapta fata spate pentru scoaterea injectoarelor cu tot cu rampa din galeria de admisie. Se poate ca la iesirea injectoarelor oringurile lor sa ramana in galerie, acestea se scot dar aveti grija sa nu introduceti mizerii in galerie!
Dupa ce aveti rampa separata de motor se incepe demontarea injectoarelor de pe rampa prin scoaterea sigurantelor care le tin pe rampa si miscari identice cu cele de la scoaterea rampei din galerie. Rampa trebuie spalata sau suflata cu aer comprimat pentru ca si pe ea se depun gunoaie.
Injectoarele se curata apoi la exterior cu o carpa si apoi se trece la desfundarea lor. Pe o bucatica de lemn se bat usor cu partea prin care intra benzina( atentie NU partea cu duzele ) pentru dizlocarea eventualelor gunoaie mai mari. Se alimenteaza cu 12 V pentru deschiderea lor si se baga spray-ul in partea cu duzele astfel incat sa scoata pe gaura mare eventualele mizerii, se repeta manevra si din partea de intrare in injector.
Se baga apoi solutie concentrata de curatat injectoare cu ajutorul seringii si se la sa la actionat ~5-10 min, apoi se repeta operatiunea cu spray-ul pana cand jetul scos de injector este complet pulverizat si uniform .
Se curata oringurile bine(sunt unele noi la set de 18 RON) dar merg si cele vechi si se ung cu vaselina pentru a intra mai usor. Se baga injectoarele la loc in rampa, se asigura in sigurante si apoi se ung si oringurile ce urmeaza a intra in galerie. Gaurile din galerie trebuie sa fie curate pentru a evita intrare aerului fals pe langa injectoare. Se baga rampa la loc, se asigura in suruburile ei, apoi cu mare grija se baga furtunele de benzina pe care eu nu va recomand sa le ungeti cu vaselina sa nu iasa usor... (atentie garniturile se ciupesc foarte usor, trebuie sa bagati mufele drept) si dupa ce le bagati sa trageti de ele sa va asigurati ca nu iesa din cauza presiunii(3 BAR). Dupa remontarea furtunului de comanda al regulatorului de presiune, se baga mufele electrice la injectoare si se monteaza corpul clapeta.
Inainte de a monta carcasa filtrului de aer puneti si luati contactul de 3-4 ori fara sa porniti motorul(doar cat se face presiune in rampa si pe traseul de tur) si apoi verificati daca sunt scurgeri de benzina la mufele de tur si retur. Daca nu sunt probleme se remonteaza restul de piese .
Sunt si vre-o doua poze care va pot ajuta .
Debransati bateria de la instalatia masinii pentru siguranta !! si spor la treaba.
Alin
Lumina pentru scrumiera
Daca esti fumator ca si Andrei Bejenaru, nimeritul scrumierei pe timp de noapte poate fi o adevarata aventura. Asa a rezolvat el aceasta problema, a montat 2 leduri sub consola.
Piesele au fost achizitionate din targul Vitan:
- 2 leduri cu suporti si capacele
- 2 rezistente
- 30 cm cablu cu doua fire
Total 6 lei.
Scule necesare:
- torx 20
- 2 surubelnite subtiri
- cheie de 11mm.
- bormasina cu burgiu de 9 mm
- pistol de lipit, cositor, flux
Explicatiile sunt pentru varianta de Logan PH2, operatiune aproape identica ca si la PH1. Jos pe finalul acestui tutorial puteti vedea doua filmulete care contin o parte din operatiunile de demontare/montare a plasticelor de la frana de mână, schimbator si panoul central.
Se demonteaza plasticul de la frana de mana, un surub torx 20.
Se demonteaza consola de plastic de la schimbator, 2/4 suruburi torx 20 si o piulita de 10/11mm.
Se demonteaza casetofon, cele doua surubelnite subtiri se introduc pe o parte a casetofonului la cele 2 piedici si astfel se poate trage usor de el(depinde de casetofon). Se scot cele 2 surubelnite si se executa procedeul in partea cealalta a casetofonului. Dupa ce sau eliberat sigurantele se trage de casetofon si se scoate mufa de le antena. Ulterior se scoate mufa de alimentare prin apasarea celor 4 sigurante(2 pe o parte 2 pe alta).
Se scoate plasticul de pe bord(operatiune greoaie).
La mufa de la bricheta ai 3 fire(rosu +, negru -, albastru +).
Declipsezi mufa si faci urmatoarele legaturi:
- la firul albastru te legi cu firul tau de plus si la cel negru cu firul tau de minus.
Proba pentru a afla care e + la led se face cu o baterie de 12v sau la firele indicate de la bricheta. Daca nu se aprinde led-ul inseamna ca ai gresit polaritatea.
La led se leaga rezistenta la + si apoi cele 2 fire de la rezistente se leaga intre ele. Firul de la + il vei lega la firul comun al celor 2 rezistente. Firul de la minus il imparti in 2 si il vei lega la - de la leduri.
Se aprinde pozitia sa se faca proba.
Plasticul de la bord se va gauri cu burghiul de 9 mm ca in fotografii.
Este necesar sa mai tai o buza de plastic din bord(de sub masca consolei centrale, deci nu se vede) de 1cm ca sa poata intra suportul de led si sa nu stea urat. Se taie pentru ambii suporti, stanga si dreapta.
Firul se trage prin fanta(partea de sus din dreptul manetei de reglare viteza aeroterma.
Cam atat.
Acum se monteaza la loc.
Mult succes.
by Andrei Bejenaru, cunoscut pe aici ca antistene
Piesele au fost achizitionate din targul Vitan:
- 2 leduri cu suporti si capacele
- 2 rezistente
- 30 cm cablu cu doua fire
Total 6 lei.
Scule necesare:
- torx 20
- 2 surubelnite subtiri
- cheie de 11mm.
- bormasina cu burgiu de 9 mm
- pistol de lipit, cositor, flux
Explicatiile sunt pentru varianta de Logan PH2, operatiune aproape identica ca si la PH1. Jos pe finalul acestui tutorial puteti vedea doua filmulete care contin o parte din operatiunile de demontare/montare a plasticelor de la frana de mână, schimbator si panoul central.
Se demonteaza plasticul de la frana de mana, un surub torx 20.
Se demonteaza consola de plastic de la schimbator, 2/4 suruburi torx 20 si o piulita de 10/11mm.
Se demonteaza casetofon, cele doua surubelnite subtiri se introduc pe o parte a casetofonului la cele 2 piedici si astfel se poate trage usor de el(depinde de casetofon). Se scot cele 2 surubelnite si se executa procedeul in partea cealalta a casetofonului. Dupa ce sau eliberat sigurantele se trage de casetofon si se scoate mufa de le antena. Ulterior se scoate mufa de alimentare prin apasarea celor 4 sigurante(2 pe o parte 2 pe alta).
Se scoate plasticul de pe bord(operatiune greoaie).
La mufa de la bricheta ai 3 fire(rosu +, negru -, albastru +).
Declipsezi mufa si faci urmatoarele legaturi:
- la firul albastru te legi cu firul tau de plus si la cel negru cu firul tau de minus.
Proba pentru a afla care e + la led se face cu o baterie de 12v sau la firele indicate de la bricheta. Daca nu se aprinde led-ul inseamna ca ai gresit polaritatea.
La led se leaga rezistenta la + si apoi cele 2 fire de la rezistente se leaga intre ele. Firul de la + il vei lega la firul comun al celor 2 rezistente. Firul de la minus il imparti in 2 si il vei lega la - de la leduri.
Se aprinde pozitia sa se faca proba.
Plasticul de la bord se va gauri cu burghiul de 9 mm ca in fotografii.
Este necesar sa mai tai o buza de plastic din bord(de sub masca consolei centrale, deci nu se vede) de 1cm ca sa poata intra suportul de led si sa nu stea urat. Se taie pentru ambii suporti, stanga si dreapta.
Firul se trage prin fanta(partea de sus din dreptul manetei de reglare viteza aeroterma.
Cam atat.
Acum se monteaza la loc.
Mult succes.
by Andrei Bejenaru, cunoscut pe aici ca antistene
Pozitionare chip Calculator de Bord
In acelasi chip sunt scrisi si numarul de kilometrii. Cei pasionati de modificarea numarului de kilometrii acolo trebuie sa umble.
Reglat inaltime pedala ambreiaj pe cablu
Se tot vorbeste cum ca la Loganul diesel ambreiajul este hidraulic si nu se poate regla, cum sa nu, uite ca mai sunt si exceptii.
Iar cei care nu au ambreiajul pe cablu, adica hidraulic, pot si ei sa faca o mica modificare urmarind pozele de aici http://www.tutorialelogan.ro/2011/03/reglaj-inaltime-pedala-ambreiaj_31.html
Iar cei care nu au ambreiajul pe cablu, adica hidraulic, pot si ei sa faca o mica modificare urmarind pozele de aici http://www.tutorialelogan.ro/2011/03/reglaj-inaltime-pedala-ambreiaj_31.html
Montat semnalizare one touch
Am condus mai multe masini care aveau din fabrica aceasta semnalizare "one touch". O consider foarte comoda si in plus, sigur nu te vei trezi ca mergi de 100km pe autostrada cu semnalizarea pusa.
conectarea se face mai usor cu conectori de fire
Activare martor usi deschise
Inca un tutorial care nu se materializa fara sprijinul lui Dani.
Un fir cu 2 papuci, un SMD de culoare rosu, o rezistenta de 1 kilo, ciocan de lipit, flux, cositor si o mana ferma. Foarte simplu :))
Un fir cu 2 papuci, un SMD de culoare rosu, o rezistenta de 1 kilo, ciocan de lipit, flux, cositor si o mana ferma. Foarte simplu :))
Montat sprituitoare de tip "perdea"
ACUM si duze originale DACIA care nu necesit nici un fel de modificare, sunt plug and play!
La pretul de 50 lei setul, sprituitoarele de Citroen C4 isi fac treaba impecabil! Nu mai pornesc stergatoarele pe uscat cand dai sprit. Cantitatea de apa mai mare ajunge imediat deasupra stergatoarelor, pe restul de geam ajungand stropi mai mici. Fiind mai multa apa imediat deasupra stergatoarelor, la pornirea lor duc apa in sus si sterg impecabil!
Stergatoarele stoc iti lasa coltul stanga jos cam necuratat, trebuie sa te tot joci cu maneta de la sprituitoare sa nimeresti locul perfect ca stergatorul sa duca apa si acolo.
Tocmai a incercat Cristi din Caras cu sprituitoarele de pe Citroen C4 si se potrivesc si chiar functioneaza. Desi gurile rele au zis ca sprituitoarele Peugeot 206, 27, Citroen C3 si C4 sunt la fel, ei bine nu, nu sunt la fel! Cele de pe Peugeot nu potrivesc cum trebuie pe Logan, cele de pe Citroen C3 si C4 sunt foarte putin diferite, dar e pe acelasi principiu taierea/modificarea lor.
Cei care au GPL pe masina pot intampina o problema folosind aceste stropitori, Cosmin Radulescu s-a plans de faptul ca noile stropitori nu mai inchid etans pe capota si apa ii curge in interior pe injectoarele de gaz.
Bleizer a gasit o solutie, a fabricat o garnitura dintr-o bucata de covor de masina, cel din poliester iar rezultatul se poate vedea in poza alaturata. Garnitura a fost taiata asimetric, adica mai inalt catre fata si cat mai tesit catre partea din spate, tocmai pentru a pastra acel unghi mai ridicat in partea din fata.
Sau puteti apela la mastic siliconic, e 100% etans dar mai greu pe viitor daca sunt probleme si trebuie sa umblati pe la stropitori.
Ca sa le achizitionati, mergeti la un magazin cu profil auto si cereti sprituitoare de Citroen C4, serie sasiu VF7LC9HYB74562765. Pret aproximativ 90lei si au in plus, fata de ce am prezentat eu in acest tutorial, 2 furtune de cauciuc cu supape de presiune(care sunt foarte bune).
Iar aici va arat o varianta mai usoara de a ciopli acel plastic. Montajul ulterior se face mai simplu iar sprituitoarele vor sta mai fixe.
La pretul de 50 lei setul, sprituitoarele de Citroen C4 isi fac treaba impecabil! Nu mai pornesc stergatoarele pe uscat cand dai sprit. Cantitatea de apa mai mare ajunge imediat deasupra stergatoarelor, pe restul de geam ajungand stropi mai mici. Fiind mai multa apa imediat deasupra stergatoarelor, la pornirea lor duc apa in sus si sterg impecabil!
Stergatoarele stoc iti lasa coltul stanga jos cam necuratat, trebuie sa te tot joci cu maneta de la sprituitoare sa nimeresti locul perfect ca stergatorul sa duca apa si acolo.
Tocmai a incercat Cristi din Caras cu sprituitoarele de pe Citroen C4 si se potrivesc si chiar functioneaza. Desi gurile rele au zis ca sprituitoarele Peugeot 206, 27, Citroen C3 si C4 sunt la fel, ei bine nu, nu sunt la fel! Cele de pe Peugeot nu potrivesc cum trebuie pe Logan, cele de pe Citroen C3 si C4 sunt foarte putin diferite, dar e pe acelasi principiu taierea/modificarea lor.
Cei care au GPL pe masina pot intampina o problema folosind aceste stropitori, Cosmin Radulescu s-a plans de faptul ca noile stropitori nu mai inchid etans pe capota si apa ii curge in interior pe injectoarele de gaz.
Bleizer a gasit o solutie, a fabricat o garnitura dintr-o bucata de covor de masina, cel din poliester iar rezultatul se poate vedea in poza alaturata. Garnitura a fost taiata asimetric, adica mai inalt catre fata si cat mai tesit catre partea din spate, tocmai pentru a pastra acel unghi mai ridicat in partea din fata.
Sau puteti apela la mastic siliconic, e 100% etans dar mai greu pe viitor daca sunt probleme si trebuie sa umblati pe la stropitori.
Ca sa le achizitionati, mergeti la un magazin cu profil auto si cereti sprituitoare de Citroen C4, serie sasiu VF7LC9HYB74562765. Pret aproximativ 90lei si au in plus, fata de ce am prezentat eu in acest tutorial, 2 furtune de cauciuc cu supape de presiune(care sunt foarte bune).
Iar aici va arat o varianta mai usoara de a ciopli acel plastic. Montajul ulterior se face mai simplu iar sprituitoarele vor sta mai fixe.
Tutorial schimbat culoarea la ceasuri
Eu nu ma simt in stare sa fac asemena schimbari, asa ca am apelat la un prieten, Dani. Iti trebuie scule adecvate, flux si cositor subtire. Mi-a explicat ca un SMD care-l dai jos ai sanse foarte mari sa nu mai fie functional, asta daca nu ai experienta. Daca il supraincalzesti, SMD-ul se arde si devine inutilizabil.
La mine s-au schimbat SMD-urile de la display si de la ceasuri. Am facut totul intr-o singura culoare, albastru turcoaz. E o culoare care nu ma deranjeaza deloc, nu este puternica lumina desi lumineaza putin mai tare ca si cele portocalii. In film display-ul lumineaza foarte tare, daca e intuneric si e aprins chiar e tare lumina, deranjant de tare, dar daca este lumina afara e ok, se vede foarte bine.
La mine s-au schimbat SMD-urile de la display si de la ceasuri. Am facut totul intr-o singura culoare, albastru turcoaz. E o culoare care nu ma deranjeaza deloc, nu este puternica lumina desi lumineaza putin mai tare ca si cele portocalii. In film display-ul lumineaza foarte tare, daca e intuneric si e aprins chiar e tare lumina, deranjant de tare, dar daca este lumina afara e ok, se vede foarte bine.