Cand franezi sau pui semnalizarea, se aprinde becul de ceata din bord. Problema apare la stopul din stanga spate din cauza unor contacte imperfecte, "asa e toate".
E o problema foarte des intalnita. Cineva mi-a spus ca ce am facut eu este varianta provizorie, el a lipit cu cositor toate imbinarile de pe circuitul triplei spate. Asa ca am dat din nou jos tripla si am cositorit toate imbinaturile.
Si deoarece aceasta modificare a rezolvat temporar problema, in filmul doi am trecut la masuri mai radicale si au trecut deja 4 ani fara sa mai apara aceasta problema.
Film 1, fara sonor si cam inutila operatiunea. Treceti direct la clipul 2
Film 2
Si cateva poze cu alte doua stopuri cu aceasta problema si adaugarea unui fir suplimentar de masa.
E o problema foarte des intalnita. Cineva mi-a spus ca ce am facut eu este varianta provizorie, el a lipit cu cositor toate imbinarile de pe circuitul triplei spate. Asa ca am dat din nou jos tripla si am cositorit toate imbinaturile.
Si deoarece aceasta modificare a rezolvat temporar problema, in filmul doi am trecut la masuri mai radicale si au trecut deja 4 ani fara sa mai apara aceasta problema.
Film 1, fara sonor si cam inutila operatiunea. Treceti direct la clipul 2
Film 2
Si cateva poze cu alte doua stopuri cu aceasta problema si adaugarea unui fir suplimentar de masa.
salut cristi.am facut si eu acelasi lucru azi la masina mea si din pacate fara nici un rezultat
RăspundețiȘtergerenu am cositorit inca pt ca nu prea le am cu asa ceva si mi-e frica sa nu stric mai rau :)
oare sa fie din alta parte problema?celalalt stop sau un far ceva ?
tocmai mi-a mai zis cineva ca a facut ce am zis eu si tot are probleme. a tras inca un fir de masa in plus la stop si zice ca a scapat de problema.
RăspundețiȘtergerede fapt, asta e si problema, lipsa de masa
Salutare Loganisti.Eu pe langa problema cu (calci frana se aprinde ceata), se intampla asta: cand dau semnal dreapta palpaie si cel din stanga ,nu in acelasi timp si aceeasi intensitate,la fel si cand dau semnal stanga palpaie si cel din dreapta. Am facut faza cu firul la amandoua stopurile dar tot la fel face. Cand iar masa de tot, la amandoua stopurile tot se aprind luminile de semnalizare,tot in acelasi feldar cu intensitate mult scazuta. Ma puteti ajuta cu un sfat la ionutz_corina17@yahoo.com.Multumesc
ȘtergereSi de unde trag firu ala ca si la mine tot asa ii , cositorit si tot se aprinde. :(
RăspundețiȘtergeresi mie mi s-a parut ca s-a mai aprins odata asa fulgerator becul in bord, dar am zis ca's nebun. mai ales ca s-a intamplat o singura data.
RăspundețiȘtergereproblema apare de la "lipsa masa". din mufa ce intra in stop, firul de masa se leaga pe caroserie in spate la stop de un surub deja existent.
vezi aici http://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-pornire-avarii-cand-pui-in.html la minutul 2:09 unde prind releul la masa.
la minutul 2:07 se vede ca sunt deja 2 fire negre puse pe acel surub. ma gandesc ca nu face bine contact masa acolo.
am sa dau jos, curat si pun la loc. dar trebuie sa astept ploaia ca s avad daca si functioneaza :(
Din ce am observat eu la aceasta problema, e ca oxideaza foarte usor masa. De obicei problema apare dupa demontarea stopurilor, sincer sa fiu nu stiu care din ele. Varianta pentru care am optat eu a fost smirgheluirea cu o hartie de 120-240 a contactelor de pe stop (acolo unde se pune mufa) iar apoi zgarierea suprafetei contactelor din mufa cu o surubelnita subtire (si plata)
RăspundețiȘtergereRevin si cu niste explicatii pentru ce am scris mai sus. Problema e de fapt conexiunea dintre dintre cabluri si stop (mufa pe care o curata cu WD40, dar partea cu stopul). Acei pini (6 daca nu ma insel) sunt dintr-un material bazat pe aluminiu, iar aluminiul oxideaza (destul de repede. De exemplu am dat jos stopurile unui prieten sa le curatam de spray si dupa o ora cand le-am pus la loc, becul de ceata (din bord) se aprindea. Aceasta problema netratata duce la celebra problema pe care o au mai multe loganuri: Cand franeaza si semnalizeaza nici becul de frana nici cel de semnalizare nu se aprind la intensitate maxima si palpaie ambele. Recomandarea mea ar fi: Daca aveti mana fina si stiti sa lucrati cu pistolul(ciocanul) de lipit, cositoriti un strat foarte subtire pe contactele acelea pe care se pune mufa.
RăspundețiȘtergerePS. Sper sa fi fost destul de usor de inteles si sa va ajute acest sfat.
nu m-am gandit ca ar fi din cauza pinilor din aluminiu. ce-i adevarat ca au culoarea alba.
RăspundețiȘtergerecu pistolul de lipit mai greu pe acele contacte, dar o curatare cum trebuie a contactelor si pus vaselina, banui ca ar rezolva problema.
sau macar un spray contact, zic eu
Sincer nu sunt fan vaselina pe contacte fixe(consider ca dacia a evoluat de la nivelul de 1310 unde totul se rezolva cu vaselina, sarma si patent); in plus vaselina conduce curentul electric din cate stiu(sau cel putin cea pe care am avut-o eu) si s-ar putea sa faci vreo nefacuta, dar daca cureti contactele temeinic cu smirghel sau ceva abraziv, si le lasi asa o sa te tina un an daca nu mai dai stopurile jos, de spray de contacte nu il iau in ecuatie fiindca nu stiu cum actioneaza.
RăspundețiȘtergereCa sa radem un pic cea mai sigura varianta ar fi legarea pe direct a firelor, ca la 1300/1310.
PS. O sa verific daca curatarea acelor contacte rezolva si problema la o masina care are problema avansata (adica nu se aprind becurile cum trebuie in tripla) iar daca acest lucru se intampla fac un tutorial si il pun pe site-ul meu.
partea cu vaselina se foloseste foarte frecvent in zilele noastre, in special la masinile fabricate in japonia, toate mufele sunt inecate in vaselina.
RăspundețiȘtergerespray-ul contact curata doar de impuritati.
Problema cu becul de ceata din bord reprezinta un defect care provine de la firul negru al lampii.Am stat un an cu problema si am umblat cu masina din service in service si nimic.Intrun final am zis sa o repar eu si am rezolvato in 20 min.Pt informatii adresa mea :
RăspundețiȘtergereflorinn_20_4u@yahoo.com
ai putea totusi lua legatura cu cristi sa posteze aici detalile pe care le ai tu...asta evident e doar o parere dar partea buna ar fi ca ar putea vedea toti mai multe pareri..sti ca unde sunt multi puterea creste:d
Ștergere- am curatat contactele mufei... degeaba, a tinut o saptamana
RăspundețiȘtergere- am cositorit contactele lampei, degeaba, a tinut o luna
alte idei...?
da, am si alte idei. ce am facut in acest tutorial este doar temporar, problema a revenit si la mine. scoate stopul afara si uitate la pinul de masa din mijloc, ai sa vezi ca e inegrit si jos soclul de plastic s-a topit in jurul pinului de masa. zilele astea vin cu o noua modificare, fir de masa tras direct oe caroserie.
RăspundețiȘtergereSi cu inca un fir de masa tras de la ambele stopuri direct pe caroserie nu se mai aprinde??
RăspundețiȘtergereMultumesc !
pai din moment ce pe mufa pinul de masa era cum era, de acolo apare si problema. cu un fir direct rezolvi problema
RăspundețiȘtergereProblema e la masa generala a masini acolo trebuie sa iti concentrezi atentia din moment ce iti face figuri si la frana de mana daca nu iti e defect intrerupataorul acesuia, poti verifica daca pui firul la masa si daca iti ramane aprins atunci e de la masa generala a masini acolo unde sunt un manuchi de fire prinse la masa undeva in zona blocului de sigurante s-ar putea sa fie Intrerupatorul franei de mana nare nici o legatura cu stopurile te salut si succes mai departe
RăspundețiȘtergerecred ca la frana de mana mi se trage din alta parte. am tras fir pentru senzor placute si atarna acolo, fiind zapada a ajuns la el si face cuntact.
RăspundețiȘtergereMultumesc Cris..a functionat cu inca un fir de masa tras direct !
RăspundețiȘtergereas dori si eu mai multe detalii va rog frumos
Ștergerema gasiti pe adresa de email sau messenger paul_alex07@yahoo.com
vreau sa scap de mult timp de aceasta problema!
clar nu mai sunt probleme cu firul tras direct la masa...cam gros cel tras de tine ,dar orice ca sa funtioneze.
RăspundețiȘtergereoare pot sa fac ceva mai rau ? :D :S la mine se aprinde becul ala daca semnalizez,franez sau pun avariile cred ca o sa incerc, problema e sa nu se intample ceva mai grav in timp.
RăspundețiȘtergerein momentul de fata ai lipsa de masa, tu ii pui o masa suplimentara, ce ai putea face rau? :)
RăspundețiȘtergereok partea asta am inteles-o , dar de ce ai repetat "operatia" si la celalt stop ? (cred ca sprai sa nu ti se mai aprinda becul de la frana de mana nu ? )
RăspundețiȘtergeren-am repetat operatia. prima data am curatat contactele, am pus vaselina si am cositorit imbinarile din intriorul triplei.
RăspundețiȘtergerecateva luni a fost ok, pana la prima ninsoare cand a reaparut problema. atunci am pus un fir direct de masa, de pe tripla pe caroserie.
becul de la frana de mana e din alta parte, am un un fir de la senzorul de uzura placute frana pe stanga care atarna in aer, precis e plin de zapada/gheata si face masa cu caroseria.
Mai incercati sa strangeti clemele din interiorul mufei cu un sfic sau surubelnita la mine functioneaza metoda de mai bine de un an , este o problema de contact la pini triplei
RăspundețiȘtergeresalut..imi poti da mai multe detalii te rog? id : unualtu60 :) stima
Ștergeres-a incercat si asta, degeaba, suprafata de contact e prea mica. adevarat ca da rezultate, dar e tot solutie temporara
RăspundețiȘtergereSalut. Eu am pick-up si lampa nu vine ca la celelalte loganuti, in spatele ei am doar doua suruburi de plastic, cu care e prinsa, care dau in bena. Am stat o zi intrega si m-am gandit unde sa prind firul de masa, dar nici un rezultat. Are careva vre-o idee de ce as putea prinde firul ala?
RăspundețiȘtergereups, pana la un pick-up nu m-am gandit :(
RăspundețiȘtergerein principiu poi trage oricat de lung acel fir de masa. sau mami usor pentru tine, de pe tripla te legi cu firul de masa direct pe firul de masa al instalatiei. adica treci peste masa din mufa, pui extern firul. ai inteles cum zic?
la mine face decat cand este frig afara!!! cum da caldura nu mai face? asta ce inseamna? ca nu are masa pe timp de iarna si vara ii vine masa?:))
RăspundețiȘtergeree din cauza de umezeala. scoate tripla afara si uitate la acel pin daca e topit plasticul in jurul lui.
RăspundețiȘtergeresalutare! si eu am avut si am prob cu sist de semnalizare... prima data pe partea stanga era prob: am curatat contactele etc si nu se mai aprinde martorul de ceata odata cu semnalizarea/franarea... mai nou cand apas frana mi se aprinde bec stop frana dreapta.. nu stiu c naiba sa-i mai fac. daca aveti un sfat... multumesc anticipat
RăspundețiȘtergeresorry pt reeditare la c am spus mai sus: la semnalizare mi se aprinde bec stop frana dreapta
RăspundețiȘtergereaceasi problema legat de masa, vezi filmul 2, pui fir direct de masa
RăspundețiȘtergeream tras un fir suplimentar la masa la ambele stopuri si problema s-a rezolvat. sper ca rezolvarea sa nu fie doar provizorie ci permanenta... mii de multumiri pentru tutorialele pe care le faci
RăspundețiȘtergereAsa trebuie sa faci la ambele. Chiar daca nu se aprinde in bord si celalat stop tot ca pomul de craciun face
RăspundețiȘtergereAm si eu o problema. Am PH2 si cand semnalizez dreapta mi se aprinde in bord dezaburirea , iar daca dau drumu la dezaburire pe partea dreapta becul de semnalizare nu se stinge. Ramane ca si cel de pozitie. Poti sa imi spui o rezolvare pentru aceasta problema? Multumesc.
RăspundețiȘtergeredin pacate bobo nu te pot ajuta, nu stiu de unde ar fi problema ta :(
RăspundețiȘtergeresalut....mi se intampla si mie asa....dar d vreo o sapt nu mi se mai aprind stopurile pe frana....din ce cauza este...multumesc mult
RăspundețiȘtergereinainte cand apasam pedala de frana mi se aprindea martorul ceata...iar acum am specificat....nu se mai aprind stopurile pe frana....toate 3..ms
RăspundețiȘtergerepoate e de la contactorul de la pedala de frana.
RăspundețiȘtergereoare la loganul din 2005 1.4mpi preferance se poate rezolva la fel cu ai facut tu cu firul ala lipit pe masa ( spunem daca se poate te rog frumo cristi ).
RăspundețiȘtergerein legatura cu loganu ala preferance din 2005 1.4mpi trebuie sa ii scoti pinul de la masa din mufa ? sau sa il les la amndaua stopuri firu din fabrica si sa ii pui si unul in plus sa imi raspunzi ca daca te vad prin dej fara masina fac o bere ;)
RăspundețiȘtergereAnonim: n-am precizat ca e pentru Logan diesel, deci da, e valabil la toate
RăspundețiȘtergereAnonim: lasi firele asa cum sunt, pui un fir in plus. nu beu bere, deci sapi iefti. btw, unde-i Dej? :))
asta sa le-o zici la cei care fabrica masinile Honda si Mitsubishi care au toate mufele inecate in veaselina.
RăspundețiȘtergeresal CRiS felicitari pt tutoriale . . . .am avut si yo o asemenea problema cu loganu meu acum 2 zile si sincer nu i.am facut nimik si si.a revenit singur . Acum problema este ca nu mi se mai aprinde becul de pe marcharier . . . crezi k e sonda de vina?
RăspundețiȘtergereproblema din bord o s arevina, nu astepta, rezolva, o sa ti se topeasca stopul la mufa.
RăspundețiȘtergerepoate doar iti este ars becul de la marcharier sau e arsa siguranta. daca nu, sonda. vezi ca siguranta de la marcharier e pe sub capota langa baterie(parca)
ms mult . . . . uite sa te lamuresc, acum tocmai am venit de la supermarket si am observat k mi sa aprins becu . . . . dar are momente knd nu se aprinde adik licare ca semnalizarea . . .
RăspundețiȘtergereSalut,Cristi! Ai mai avut probleme dupa ce ai tras firul suplimentar de masa? Eu am o problema pe partea dreapta la semnalizare (incepe sa clipeasca foarte repede, in tripla se aprind si stopul si semnalul etc.). La pinii triplei bineinteles ca in jurul pinului de masa e plasticul topit destul de mult. Si.. bineinteles simpla curatare cu WD 40 la pini+ mufa, si apoi aplicare de vaselina nu au rezolvat nimik..:(
RăspundețiȘtergeream precizat si in film ca eu am tras fir de la ambele stopuri direct pe caroserie.
RăspundețiȘtergeren-am mai avut probleme de atunci
Ok. Multumesc mult de ajutor. Ma apuc de lucru. Banuiesc ca nu conteaza diametrul firului f. mult..
RăspundețiȘtergereMult spor in ceea ce faci!
pai sper doar ca nu pui 2-3 lite acolo :)
RăspundețiȘtergeretotusi trece ceva curent prin el.
Nu, man! Zicea cineva mai sus ca era firul prea gros, dar mi-am facut o idee. Voi pune cum spui tu la ambele faruri. Imi pare rau ca sunt facute asa prost. Sunt la fel de pasionat ca si tine, dar as fi preferat sa ma concentrez asupra imbunatatirilor, nu asupra mentinerilor :P:P/
RăspundețiȘtergereIti multumesc inca odata pentru ajutorul atat de prompt! Ai cumva un id de mess pe care l-as putea adayga? Multa bafta!
O alta problema aparuta la mine este aceea ca atunci cand calc pedala de frana se aprind avariile (doar odata si nu la fiecare apasare de pedala). Sa fie din cauza releului pentru aprinderea avariilor in marsarier ? Stie careva ceva, a mai patit careva asa ceva ?
RăspundețiȘtergeren-am mai auzit pana acum. dar tot ce e posibil. schimba releul pentru orice eventualitate
RăspundețiȘtergereSalutare ! Eu am rezolvat pb si mai simplu (are aproape 6 luni)... am scos mufa, am curat pinul (tata) cit sa putut si apoi am strins "mama" impropriu strins - apropiatar fi termenul mai corect. Intradevar plasticul din jurul "mamei" se topise. Acu' de sase luni nu mai am pb. Sa speram ca mai tine inca atit...
RăspundețiȘtergereasta am facut si eu si cum a dat zapada din nou problema.
RăspundețiȘtergerevedem la toamna-iarna
RăspundețiȘtergereSalut in primul rand tuturor, sunt un "loganist" incepator 2 zile mai exact , am achizitionat un logan si am intampinat o problem nu foarte grava dar enervanta,hai sa va explic:
RăspundețiȘtergereAtunci cand semnalizez drepta se apinde in bord becul de semnalizare( un semnal auditiv si vizual la 1 secunta), iar daca aplic frana semnalul creste (2-3 semnale dar 1 secunda), tin sa precizez ca atunci cand aplic frana becul de pe stop frana NU se aprinde (este ars becul?).
V-as ruga frumus sa nu radeti ca e mai intai ma documentez si dupai trec la fapte.Ce am uitat sa va zic ca e vorba de stopul din dreapta.
felicitari pentru carnet, asta in primul rand.
RăspundețiȘtergerein al doile arand asta e problema ta http://www.tutorialelogan.ro/2010/05/tutorial-rezolvat-aprindere-bec-ceata.html
verifica, roaga pe cineva sa se uite in spate la stopuri si ai sa vezi ca atunci cand semnalizezi se mai aprind si alte becuri peacolo.
in al treilea rand nu rade nimeni de tine, ideea acestui site e sa ajutam :)
Salut Cris, sunt anonimul de mai sus"Salut in primul rand tuturor, sunt un "loganist" incepator 2 zile mai...." M-am hotarat in dimineata asta sa imi rezolv problema, si am tinut cont de ceea ce mi ai zis si ...am mers singurel afara si scos papucul mama de la stop, am curata bine bine depunerea aceea si am observat ca pinul de la masa era "LARGIT" am stranssi GATA, am rezolvat treaba :).
RăspundețiȘtergereVa multumesc foarte mult pentru ajutor,sa auzim numai de bine.
Salutari de la mare !
doar sa stii ca e temporara treaba. ai verificat daca baza pinului de masa e topit plasticul?
RăspundețiȘtergereNu , Mufa nu are nimica topit ca nu aa avut timp cred.. Oricum de la masa este sigur
RăspundețiȘtergereCris ai uitat un amanunt sa specifici faptul ca tu ai cositorit si acel contact care se vade la 4,50. Eu nu am facut-o .Are ceva?
RăspundețiȘtergereScuze 1,56
RăspundețiȘtergeredaca n-am spus nu insemna ca nu se vede ca e cositorit :D
RăspundețiȘtergereare ceva ca eu nu am cositorit?
RăspundețiȘtergeream observat la gata
RăspundețiȘtergereminutul 1:56 din filmul 1 sau filmul 2? :))
RăspundețiȘtergeree vorba despre filmul 2 am vazut la gata ca tu ai cositorit acel contact are ceva ca eu nu am facut-o? o sa am probleme in acel loc? adica se va topi?
RăspundețiȘtergereeu am pus un fir acolo, din cauza asta l-am cositorit. acel fir l-am legat ulterior pe caroserie.
RăspundețiȘtergeredaca nu l-ai cositorit, nu inteleg cum l-ai fixat tu acolo.
cris nu m-ai inteles. la min 1,55in timp ce tu cositoresti acel fir (pe care l-am cositorit si eu fireste) se mai vede in dreapta imaginii un contact cositorit.despre acel contact este vorba .ala nu l-am cositorit eu .sa o fac neaparat?
RăspundețiȘtergereaaaa, aminteles :D
RăspundețiȘtergerecred ca acolo am vrut sa lipesc prima data :)
dar uitate si la primul film, minutul 1:43, acolo deja i-am dat-o la toate contactele :)
ms mult mi-ai fost de mare ajutor .tot respectul pt cea ce faci si sa sti ca bagi service-urile in faliment
RăspundețiȘtergerecristi te deranjez putin :D... poti sami zici cum se numeste melodia folosita in clipul 1? de asemenea cand mai faci cate un clip ar fi frumos sa ne zici melodia folosita pe fundal ca ne mai place si noua gusturile tale muzicale ;)) stiu ca le unele ai scris la finalul clipului dar ar fi fain daca ai putea la toate:D...mersi mult tineo tot asa bravo
RăspundețiȘtergereCristi am o problema....am montat proiectoarele si cand le sting se aprind foarte putin martorii de la semnalizare ceata si dezaburire...
RăspundețiȘtergereAm tras un + direct de la baterie, imi mai trebuia unul pe contact si am tras de la bricheta si - de pe caroserie....toate astea pentru releu..
ai idee de ce face asa?
Si mai am ceva...azi am observat...sa incerci si la tine...cand lasi masina la relanti si calci frana de mai multe ori repede, se tureaza usor?
La mine la relantiu sta la 500-600 cand este calda si se tureaza cam pe la 800
Anonim: uneori uit sa si pun muzica, daramite sa-i mai scriu si cine canta. uneori imi amintesc si scriu. Tose Proeski - The Hardest Thing
RăspundețiȘtergereGeorge: pe partea electrica nu stiu nimic. dar stiu ca un plus tras de pe undeva si nu-i ok, iti aprinde usor martorii prin bord. inclusv la becul de la butonul de incalzire scaune face asa daca tragi fir de la becul d ebricheta.
cat despre relanti, apare doar la benzinare, dieselul nu e asa a dracu :))
e normal, cand calci frana consumi curent pentru becuri, functioneaza pompa servo. creste consumul si porneste alternatorul sa compenseze, moment in care creste turatia
si de unde pot sa trag un + pe contact?
RăspundețiȘtergereiei un aparat de masura si masori de pe unde poti trage un fir. sunt multe locuri
RăspundețiȘtergereacum am facut la stopul din dreapta, deoarece imi mergea semnalizarea pe dreapta prea repede in momentul cand semnalizam cu frana calcata. am facut un test si merge. diseara, sau maine, rezolva si stopul din stanga.
RăspundețiȘtergereeste neaparat sa tragi fire de masa la amndoua stopuri , sau namai la cel din stanga ? raspundem te rog foarte frumos
RăspundețiȘtergeream spus si in tutorial ca voi trage si al doilea fir la stopul din dreapta. uitate la ambele si ai sa vezi ca plasticul e topit in jurul pinului
RăspundețiȘtergereEu am avut aceeasi problema cu becul de ceata din bord. Ceea ce am facut a fost deajuns doar sa trag cu o surubelnita dreapta micuta de lamelele mufei pt. a face contactul mai bine. Iar un sfat pe care l-am primit daca mai face,pe mufa cu pinii de la panoul cu becuri, sa dau cu pistolul de lipit o dunga pe mijloc la pinul care e flambat si se vede cu ochiul liber.
RăspundețiȘtergerefoarte corect ce zici tu, ai imbunatatit contactul dar ae tot o solutie temporara. cositorul imbatraneste si e slab, de la vibratii in viitor tot vor aparea probleme.
RăspundețiȘtergereda CRiS poate ai dreptate dar momentan nu am dat cu cositor, doar am mai tras putin de lamelele alea ca sa faca contactul mai bine...
RăspundețiȘtergeresalut aceeasi problema am intalnit'o si eu zilele astea...am desfacut mufa...am strans lamelele din mufa si problema s-a rezolvat :D
RăspundețiȘtergeresalut cristi, ti-as fi tare recunoscator daca m-ai putea ajuta cu o problema.
RăspundețiȘtergerepe scurt, mi-am montat proiectoare pe ambiance ph1 cu releu, siguranta, maneta si tot ce trebuie, iar omu din service o tinea pe a lui ca martorul de proiectoare nu se poate aprinde. nu mai m-am contrazis cu nebunul, am vazut alte loganuri la fel ca al meu cu martorul functional. smd-ul EXISTA in bord.
am cautat pe net si nu am gasit absolut nimic ce lagaturi sa fac ca sa pun in functiune acel martor de proiectoare.
poate ma poti ajuta.. mersi mult
eu am Preference si are acel smd in bord. nu stiu ce versiune ai tu, dar e posibil sa nu il ai. eu am pus doar maneta si desi nu am proiectoare, cand pun pe pozitia proiectoare se aprinde martorul in bord
RăspundețiȘtergereSalut cristi , eu am facut cu Wd-40 si nu a mers am cositorit imbinarile si tot persista problema dar in schimb am indoit putin piciorusele din tripla si merge perfect !!!
RăspundețiȘtergeresi eu le-am indoit... si tot am ajuns la fire suplimentare cositorite
RăspundețiȘtergereEu am rezolvat problema asta pana acum la 3 Dacii, fara sa trag fir suplimentar de masa. Doar curatand pinii din stop si indoind spre interior contactul din mufa. De aproape 8-9 luni la una din ele (care circula zilnic) nu a reaparut nimic. Problema majora la defectul asta e ca se topeste usor in jurul pinului plasticul stopului. Dupa ce curatati, ar fi recomandat sa dati cu ceva pe contacte care sa impiedice, intarzie oxidarea, si nu uitati sa strangeti si in mufa, de ce: Cu cat efectul e mai pronuntat cu atat sunt mai distantate contactele.
RăspundețiȘtergeremultumesc am scapat de problema cu masa in plus
RăspundețiȘtergeresal cristi sti si tu cu ce se repara dezaburirea?
RăspundețiȘtergeresi eu cum ar trebui sa-ti raspund la aceasta intrebare?
RăspundețiȘtergerecu picatura.
sal cris, ai mai intampinat probleme in acest caz dupa ce ai facut legatura de masa? ms
RăspundețiȘtergeredupa ce am lipit fir suplimentar de masa, nu, si e mai bine de un an de atunci
RăspundețiȘtergereSalut ! ma numesc Adrian Moldova or Chisinau-
RăspundețiȘtergereUn mare respect pentru ceea ce faci !
ma bucur ca exista asa site !
daca e posibil as dori un video cum sa instalez inca 2 lumini suplimentare sub numarul din spate anume cind merg (sau pun viteza innapoi) noaptea sa se vada bine macar la vreo 6 m.... si un video cu a doua plafoniera in salon
multumesc !
salut Adrian, eu vad foarte bine cu luminile stoc in marchariere si n-am sa-mi montez becuri suplimentare, deci nu voi filma vreodata acest tutorial.
RăspundețiȘtergerea doua plafoniera e ciudat de filmat, sunt o gramada de locatii unde se poate monta. uite http://www.tutorialelogan.ro/2011/03/montat-doua-plafoniera.html
Deci treaba este simpla:) Am incercat si eu sa fac ce este in tutorial.. si surpriza.. absolut degeaba. La mine putin diferit, adica am un mcv si cand dadeam semnal dreapta in timp ce aveam pozitii aprinse faceau ca luminile de la pomul de craciun daca stiti despre ce e vb:) .. si iata rezolvarea: pinii de pe stop nu fac contact calumea cu mufa (batranetea poate.. 4 ani? ) si i-am stramat 1 mm in jos cu un cleste..si gata :D Saluut!
RăspundețiȘtergereNu ai "masa", prin urmare isi ia "masa" de unde poate, adica din alte circuite. Din acest motiv fac becurile ca cele din bradul de Craciun..
Ștergeresalut !pot sa dau cu Wd-40 in mufa de la tripla ? si alta intrebare este daca desfac masa din ambele parti se poate intampla ceva ?
RăspundețiȘtergereunde mai exact in tripla vrei sa dai cu WD40?
RăspundețiȘtergerece masa sa desfaci ca eu nu m-am prins. ideea e ca TREBUIE sa fie masa
salut.eu am alta varianta la acesta problema si este foarte usor de facut si nu necesita decat un patent dinacela cu cioc.am studiat electrica mai multi ani iar cand mi-sa intamplat mie acest lucru la bord(bec ceata aprins la dat semnal sau cand puneam frana)
RăspundețiȘtergeresolutia este urmatoarea se desface stopul si sacolo unde este mufa de contact exact cum ai aratat si tu in filmulet contactul de la masa in jurul lui este topit si asta din cuza ca este contact inperfect.solutia ..cu acel cleste cu cioc se curbeza incet in sus sau in jos chiar nu conteza pentru a intra cat mai fest in mufa, iar atunci se va realiza contact perfect.garantez 100%.dar atentie ..nu indoiti prea tare lamela sa nu se rupa si apoi nu mai va intra in mufa.
bafta multa.
ce spui tu implica un risc :)
RăspundețiȘtergereDaniell.
RăspundețiȘtergereSalut! Eu doar le-am curatat contactele de pe mufa si tripla cu un smirghel mai fin si de mai bine de un an nu maiam probleme.
Felicitari Cristi!
am reusit sa scap si eu de problema. se aprindea si semnalul si frana cand franam, semnalizam. am cositorit toate imbinaturile de la circuitul de pe tripla, si am curatat un pin de la mufa care era oxidat. sper sa ma tina si pe mine un timp :)
RăspundețiȘtergeremultumesc pentru tutorial.
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAtentie...umblati la ambele stopuri!...eu tot o curatam pe cea din stanga,si problema era la pinul de la mufa din dreapta...cea mai buna solutie este cea cu firul la masa,la ambele stopuri...azi m-am hoatarat si eu sa cositoresc acel fir.nu mai sunt probleme...acum sa vedem cat tine...ms Cristi!
Ștergerepai si eu spuneam in tutorial sa faceti la ambele :)
Ștergeresi crede-ma ca tine, daca nu traiesti mult, te tine o viata :P
Multumiri pentru tutorial.
RăspundețiȘtergereO sa-i spun si fratelui meu de tutorialul acesta, ca sa scape de martorul proiectoarelor de ceata care se aprinde la apasarea franei.
Salut,
RăspundețiȘtergereNu era mai simplu sa te conectezi in mufa cu un alt fir pe care sa-l duci la masa? Ma gandesc ca daca trebuie sa schimbi un bec trebuie sa scoti si firul ala legat la masa.
Eu n-am rezolvat problema asta inca,cand mi se aprinde becul ala de ceata desfac stopul si mai cracanez putin pinii aia,solutia functioneaza cateva luni bune.
la un moment dat nu mai ai ce sa cracanezi :)
Ștergereacel fir de masa este lung, suficient de lung cat sa pot schimba becurile fara probleme, uite aici http://www.tutorialelogan.ro/2012/09/becuri-cu-led.html , daca n-am schimbat pe ele de m-am plictisit :)
Curata si unge putin pinul de "masa" de la tripla dr. spate. Daca pinul respectiv este oxidat (am avut o problema similara pe dreapta spate), atit becul de semnal cit si cel de stop pe frina, isi iau "masa" din alte circuite, fapt ce duce la aprinderea acelul bec martor pe bord. Lipsa masei o observi usor la alte masini, cind vezi ca dai o comanda (frina, semnal), iar becurile din tripla se aprind ca becurile din bradul de Craciun.
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru tot, unui om care se gandeste si la altii nu doar la bani. Am rezolvat mai multe probleme urmarind tutorialele de pe acest site. Felicitari. Toate cele bune. Corneliu
RăspundețiȘtergerem avut si eu aceiasi problema si am umblat la mufa de la tripla. acum am o alta problema..... dupa de am umblat la mufa nu se mai aprindea becul de ceata
RăspundețiȘtergeream umblat iar, am verificat becul sa nu fie ars sau sa nu fie pus bine si acum nu se mai aprinde nici martorul din bord. ma ajuti cu niste idei pls?
apai n-am nici ce-a mai mica idee ce-ai facut tu pe acolo :(
ȘtergereFaci o scula "Ceausista" un bec cu 2 fire.
ȘtergereLeci unul din fire la minus, iar pe celalalt il infigi in mufa mama corespunzatoare becului de ceata ( poti incerca si pe celelalte pentru a te asigura ca scula mere bine ).
Daca nu se aprinde pe ceata, dar pe celelalte da, iar traseele electrice nu au fost modificate decat prin tragerea clasicului fir de masa ajutator, cauta in cutia de sigurante !
Salutare! Am si eu aceeasi problema cu becul din bord, dar am mai observat niste chestii pe care nu le-am citit pe aici. De ceva timp cand semnalizaz stanga, lumina palpaie foarte repede fata de cum trebuie sa faca de obicei. Si am mai constatat ca pe langa becul acela din bord la franare mai face o chestie pe care nu o pot intelege prea bine, dar sper sa o pot explica. Am un modulator FM (pentru ca de radio m-am saturat, iar cd-uri am zgariat prea multe), pe care il folosesc foarte des, dar de ceva vreme in coace, cam de cand cu frigul( specific faptul ca am baterie noua de 62Ah) in momentul in care franez cam scade intenditatea si claritatea sunetului produs de acel modulator. Am sa incerc ce ai aratat in cel de-al doilea filmulet(avantaj ca am cunostinte de electrica/electronica) si am sa va anunt daca mai face asa. Specific faptul ca detin o Solenza 1.4 Stima!
RăspundețiȘtergeredar ai pus fir suplimentar de masa?
ȘtergereAsta vreau sa fac acum. Am mai suplimentat masa cu un fir de la minusul bateriei la caroserie momentan la sfatul unui amic. acum vreau sa pun si la acea lampa.
ȘtergereSalut Cris. am tras acel fir de masa din lampa stanga si sa stii ca nu mai face asa cum facea. Nu am apucat sa testez faza cu modulatorul, dar o testez astazi si te anunt. Felicitari pentru ceea ce faci, si mututmim pentru ajutorul tau. Stima
ȘtergereSalut. Am verificat si treaba aia cu moculatorul si tot asa face. Ai idee de la ce poate fi? Stima
Ștergeredin cate-mi aduc aminte, trebuie montat un deparazitor pe undeva, dar nu mai stiu unde :(
Ștergereimi aduc aminte ca la unele masini cand accelerai si urca in ture, la fel se auzea un bazait in boxe :)
salut cristi.
RăspundețiȘtergeresa vezi prostie ce am facut.. imi aparea martorul cu ceata bla bla am facut cum ai facut tu in tutorial si ce sa vezi la sfarsit la un stop am uitat sa ii leg masa.. pornesc motoru facea ca toate cele se oprea singur oricat il tineam din acceleratie exact ca la 1310.. ma uit la bujii la toate cele cand imi aduc aminte de masa.. facea stopu meu ca toate cele acolo in spate si motoru si mai si..
ai idee ce ar fi cauzat aceea lipsa de masa? probleme la ceva? intreb pentru ca acuma desi masina merge bine imi e sa nu oi fi stricat ceva..
mersi!
materiale proaste folosite de fabricant :(
Ștergeresi stai linistit, daca n-ai mers mult asa, n-ai stricat nimic
Stie careva la Solenza,cum se poate scaote fir de masa,fiindca dupa ce pui capacul,este inchis ermetic
RăspundețiȘtergereMultumesc si astept raspuns.
Vlad
nu stiu exact cum este la solenza, dar eu as da gaura, as scoate firul si as etansa cu poxypol ca sa nu intre apa ulterior. sau silicon de exterior
ȘtergereMultumesc pentru raspuns,asa voi face.
RăspundețiȘtergereAm avut aceiasi problema si s-a rezolvat usor. Am desfacut mufa de pe masina si am mai strans contactele di ea
RăspundețiȘtergereEu cred ca problema apare pentru ca masa(-) de pe mufa se incalzeste foarte tare, probabil de la folosirea semnalizarii de avarii pentru o perioada indelungata de timp etc. Si eu am folosit WD40 in prima faza, dar dupa 2-3 ani a reaparut problema. Rezolvarea definitiva este cea cu firul de masa(-) legat de caroserie. P.S. Nu cred ca s-a rezolvat nici la ph2. Sper ca este rezolvata problema la Noul Logan.
RăspundețiȘtergeresalut eu am cumprat loganul ph1 cu firele demasa deja trase de cel din naintea mea. dar nu le-a cositorit pe placa doar le-a strans bine. am vazut ca pe dreapta mai face dar slab, se aprinde pozitia la semnal cum misc pe acolo dispare. intrebarea mea este: daca tot am fir gros in plus nu ar trebui anulat cel original din mufa(taiat)? sa zicem ca si cositoresc.
RăspundețiȘtergerede ce sa-l anulezi? niciodata nu ai prea putina masa :)
Ștergerema gandesc ca ala mai face scurt fiind deficitar si imi mai palpaie (se vede mai mult noaptea). asa daca il anulez. si il cositoresc pe cel adiacent ramane ala si e zdravan.tu ce zici? doar cositorit? si lasat si cel din mufa?(in mufa nu e foarte ars, topit etc).
RăspundețiȘtergeredaca lasi firul acolo sau il scoti, nu afecteaza in nici un fel.
Ștergereeu n-am scos firul original, numa-mi faceam de lucru
am vz ca face in stanga si acolo este putin prajit minusul. in dreapta nu face si nu e prajit. deci daca si cu minus suplimentar prins si infacurat de taplita de minus a placii face, eu zic ca inca mai e deficitar cel original si mai influenteaza. treaba e ca din cauza ca este cel de al doilea face foarte slab, se vede noaptea si o data mi-a dat si in bord . ca de altfel ib bord nu face ca la pomul de iarna , imi dadeam seama doar cand incuiam masina si mauitam la tripla.
RăspundețiȘtergererectific: in DEEAPTA NU IN STANGA
Ștergeredaca tot ai lipsa masa, este doar din cauza ca nu este o suprafata de contact cat mai buna. cositorit este sfant
ȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergereEu am un an de zile de cand am rezolvat problema(aprindere martor ceata spate in bord si instalatie de brad cu toate becurile din spatele masinii), de unul singur, dupa ce bineinteles am trecut prin service. Mentionez ca nu am mai avut nici cea mai mica falfaire a martorilor in bord la franare/semnal stanga/dreapta.
Instrumentele folosite au fost 2 cabluri de aprox 40 cm, un cui, o bricheta anti-vant, doi papuci pt capetele cablurilor, pt a le monta pe caroserie in locul unde deja este surubul pt masa din fabrica(puscoace de lipit nu am si nu am cumparat pt 2 lipituri) si cositor-nu am idee cum se numeste, dar este vorba de chestia aia de lipit.
Cablurile ar fi bine sa fie de cel putin 40 cm, ca sa nu va para rau la schimbatul becurilor ulterior...
Firele le-am lipit pe ambele triple, pe pinul de minus/masa. Sa-mi fie cu iertare daca am incurcat termenii, dar electrica este pt mine se reuzuma la priza, stecher, prelungitor si schimbat becuri :P
Pot sa spun cu mana pe inima, ca problema la mine am rezolvat-o de unul singur, de unde trag concluzia ca lucrul manual, tot lucru manual ramane!
Bafta tuturor!
Cristian
aceeasi problema, calc frana palpaie becul de ceata....ce se poate intimpla pe termen lung? stima...
RăspundețiȘtergerese topeste plasticul, contactul o sa fie tot mai slab si la un moment dat ori ia foc, ori o sa ai pom de craciun in spate. cand franezi sau semnalizezi ti se aprind aiurea becurile pe stopuri
Ștergerechiar acum am incercat prima solutie, cea cu spray de curatat contacte si apoi vaselina ( pentru cea de-a doua solutie nu ma consider suficient de indemanatic) .. sunt curios cat va tine... in tot cazul problema asta poate afecta mersul bobinei sau in general functionarea motorului? ( am schimbat 2 bobine in 4 luni). iti multumesc, stima...
Ștergerema indoiesc ca ar avea treaba cu bobinele de inductie... dar mai stii ca nu...
Ștergereprima solutie a esuat....e ca si cum nu as fi facut nimic.... problema e ca nu se aprinde tot timpul, cum ii vine lui...:)).... o sa incerc si a doua solutie care sper sa ii dea de cap, dar te intreb: de ce trebuie facuta la ambele lampi, nu e suficient doar la cea lu lumina de ceata? stima...
ȘtergerePentru ca si la cel din dreapta este aceiasi problema dar nu vezi tu nimic in bord aprins(nu ai bec de marsarier in bord).
ȘtergereDepinde cum face contact, uneori mai rau, alteori mai bine, de acolo si fluctuatiile.
Meri la un electrician auto, te rezolva mintunas
Salut Cristi, felicitari pentru aceste tutoriale, am invatat multe lucruri chiar daca unele sunt chiar banale, si eu de ceva timp am avut aceeasi problema cu triplele si anume cand puneam frana imi palpaia martorul de ceata, iar uneori am observat cand pun frana mi se aprinde si semnalizarea de pe dreapta, problema aceasta am vazut-o in trafic la o groaza de Loganuri. Momentan am rezolvat problema, prin curatarea mufelor mama si tata, am demontat si becurile, curatat si dat cu spray contact. Am mai facut un lucru, am apropiat pinii mufei mama, am observat ca aceasta mufa este de o calitate execrabila, nu credeam ca pot folosi un material atat de prost, contactele sunt asa de proaste se deformeaza foarte usor. Ce am mai observat, becurile nu stau fix in soclurile triplei, fac ele contact dar soclul este un pic mai mare decat becul si inevitabil se creaza un joc. Cablajul intern al triplei l-am cositorit la imbinari dar si aici apare o problema, trebuie tinut un pic letconul ca sa se lipeasca si din acest motiv se topeste plasticul din jur. Am vazut ca multi au tras fir de masa separat si conectat la acel surub de masa, ma gandesc ca s-a rezolvat problema pinului de masa care se incalzea si topea plasticul din jur, dar ceilalti pini cred ca o sa aiba in timp aceeasi problema din cauza contactului imperfect al mufei. Cablurile care le-au folosit cred ca sunt la limita curentului nominal utilizat, s-au zgarcit la sectiune.
RăspundețiȘtergerePersonal cred ca pe viitor am sa inlocuiesc cu o mufa de calitate mama/tata.
problema apare doar de la masa, pinii de plus nu sunt o problema :)
ȘtergereSal Cris azi am fost sa fac ITPul . Si mie mi se aprinde la bord becul martor al ceti de pe spate dar nu am dat importanta pentru ca la servisul autorizat Dacia din Bacau mi s-a zis ca mai apare . Azi am observat ca intensitatea pe dreapta spate la stop cu te uiti la porbagas e mai slaba atat la semnalizare cat si frana.Am facut ce ai fcut si Tu da nu am rezultat inca.Am trecut ITPul si mi s-a zis ca trebuie sa schimb placa de la stopul respectiv.Ai ideie ce ar putea fi ori sa fac?Se gaseste doar acea placa ?
RăspundețiȘtergereMultam
pai daca tu ai pus fir doar la stopul din stanga, e normal ca la cel din dreapta sa nu fie ok. trebuie sa pui fir de masa suplimentar la ambele. nu trebuie alta placa...
ȘtergereSal cris am si eu o problema .. cand pornesc motoru fara poziti fara nimic apoi calc frana pulseaza ceata iar la ecranu din bord scade intensitatea doar cat apas frana si nu mereu se intampla chestia asta ai idee de la ce ar putea fii ?? tot de la stop din spate oare ? sa ii pun si eu masa ?
RăspundețiȘtergerenu stiu de ce ma mai intrebi si n-ai pus deja fire de masa suplimentare pe triplele spate
ȘtergereSalut tuturor.
RăspundețiȘtergereAm 2 probleme:
1. Nu se arind cele 2 becurile de frana(stop) pe spate, la apasarea pedalei de frana, se aprinde doar cel de pe mijloc (de la luneta).
2. Nu se aprinde becul de retur.
Mentionez ca nu ma pricep la partea electrica. M-am uitat pe schema de la capacul sigurantelor dar nu prea imi dau seama care si cum sunt.Am gasit o explicatie a sigurantelor dar nu inteleg nimic din ea. Becurile nu par a fi arse, adica nu e intrerupt filamentul nicaieri.
2. pai este simplu, dai jos siguranta cu siguranta si o verifici daca nu este arsa.
ȘtergereSalut Cris. Intai vreau sa te felicit pentru toate filmuletele. Tine-o tot asa :)
RăspundețiȘtergereSiguranta responsabila cu becu de retur nu e cumva situata pe prima coloana, randu trei din panoul de sigurante, aia la care scrie "STOP" pe capac? La mine este o siguranta de 20A, dar intr-o schema pe net este una de 10A in locul respectiv - de cat ar trebui sa fie ?
Nu are treaba marimea sigurantei cu problema ta. Nu mai stiu de cat trebuie sa fie acea siguranta, dar pune una de 10A, cel mai rau lucru ce se poate intampla e sa se arda
ȘtergereOK, dar locul sigurantei responsabile de retur e ala cu "STOP" de pe capacul panoului de sigurante sau e alta pozitie ?
RăspundețiȘtergerenu stiu ce inseamna "responsabil de retur". adica nu stiu cum functioneaza instalatia electrica pe masina, care fir ce face...
ȘtergereAm intrebat daca siguranta ce corespunde pozitiei "STOP" de pe capacul panoului de sigurante (la mine e pozitionata pe prima coloana, randul 3) este cea care, printre alte circuite are legatura si cu becul pentru retur.
RăspundețiȘtergereIar despre cele 2 becurile de frana(stop) pe spate, care nu se aprind la apasarea pedalei de frana, se aprinde doar cel de pe mijloc (de la luneta), are cineva vre-o idee, eventual care ar putea fi siguranta pentru ele? Mentionez ca am pus si becuri noi si tot nu se aprind.
Multumesc anticipat de raspunsuri.
Azi am observat si eu lipsa iluminarii la mersul inapoi si la apasarea pedalei de frana. Dupa o tura pana la servici am sesizat aprinderea acestora ... deci cand " beculeste" cand nu !
RăspundețiȘtergereO sa desfac si eu si poate vin cu detalii/solutii.
Din ce am vazut pana acum traseul de masa are aceeasi grosime cu cel de + numai ca acesta va suporta 3 becuri pe partea de - nu doar cate unul cum este pe +.
Firul suplimentar de masa poate ajuta, insa eu cred ca este bine a se trage cat mai aproape de becul cu cel mai mare consum si perioada de utilizare, respectiv cel de pozitii / franare, pentru ca inchiderea circuitului acestui bec catre masa sa se faca pe o sectiune cat mai "sanatoasa" ...
O observatie la piulita pentru masa:
-Nu asi recomanda curatirea acesteia cu hartie abraziva, deoarece din fabrica este galvanizata pentru a fi protejata impotriva oxidarii.
pai in locul unui traseu mai scurt de masa, pui un fir mai gros. eu am pus de 4, sa fie :)
Ștergerenu stiam de chestia cu galvanizarea :(
Vroiam sa zic ca, cositorirea sa se faca cat mai aproape de dulia becului. Daca facem lipitura la jumatatea traseului de masa, va ramane o portiune subtire de cativa centimetri din tabla ordinara, care probabil se va incalzi !
ȘtergereEste doar o idee!
Apropo, aseara ma gandeam sa fac din textolit placat un cablaj care sa elimine aceste table ... pana nu desfac "tripla" nu pot spune daca e realizabil ...
pai tabla pe care am cositorit are 1mm grosime, e ce trebuie :)
Ștergerein plus, aceea este masa pentru toate becurile din acea tripla. problema cu deficienta de masa apare din cauza consumului mare de curent si contactul pinului de masa prea slab.
Salut!
RăspundețiȘtergereIn primul rand mersi pentru tutorial! Am dat si Share pe Facebook! De abia astept sa rezolv problema. Crezi ca totusi solutia provizorie poate tine aproximativ 2 saptamani avand in vedere ca e toamna si cam ploua? Intreb fiindca momentan sunt in CJ si nu ajung acasa la Baia Mare doar atunci. Si evident ca aici nu stiu pe nimeni sa aiba pistol de cositorit.
pai da, poti face varianta temporara :)
Ștergerecand apas frana si dau semnal sreapta semnalul este mai des
RăspundețiȘtergereEsti la tutorialul corect, aceiasi problema de lipsa masa. Tragi la ambele stopuri spate fir suplimentar de masa si scapi de problema
Ștergerema poate ajuta cineva ?
RăspundețiȘtergerePENTRU CRiS AM REZOLVAT PROBLEMA SEMNALIZARII ESTI TARE ITI MULTUMESC -
ȘtergereANONIM 18.10.2013 17:16
De cand am facut solutia numarul 1. temporara nu mai am probleme, dar totusi vreau sa fac solutia numarul 2. Intrebarea mea este:
RăspundețiȘtergereAm vazut ca ai legat cablul din 2 bucati si le-ai conectat. E necesar asa, sau se poate sa fie un singur fir direct de la lipitura de pe stop pana la legatura de pe caroserie?
pai nu stiu ce ai vazut tu, dar la mine este un fir de la stop pana pe caroserie. cand schimb becuri, stopul atarna in acel fir :)
Ștergeream un cablu de 8 mm pentru stopul tripla si un cablu de 4 mm pt celalalt . Este vreo problema ca sunt asa groase ? Multumesc
RăspundețiȘtergerecel de 4 e suficient de gros, poate prea mult. cel de 8 e prostie curata, nu este flexibil, este tensionat mereu...
ȘtergereSchema de calcul ptr sectiune e simpla: recomandarea 4A/mm^2;
Ștergeredaca prelungitoarele normale duc 3200W pe 5m cu sectiune de 1.5/2mm aici 4mm e exagerat de mult (mai ales ca vbim de 1m distanta max. daca e sa legi si celalalt stop de la acelasi punct din caroserie) :-)
Consumul maxim pe stop este 3x21W = 63W + 5W = 68W (cu toate aprinse)
O singura intrebare: firul ce l-ai cositorit l-ai cumparat sau l-ai confectionat?
RăspundețiȘtergeremerci
Dragos
cumparat, clar :))
Ștergereeste fir ordinar, sa fie litat si cam atat :)
Pentru Silviu Panica adevatat ce spui tu cu prelungitorul de 3200w dar acolo aceea putere este data de tensiunea de 220 v ceea ce rezulta un current mic, in comparative cu instalatia auto cu tensiunea de aproximativ 13 unde se cere intradevar sectiune groasa sa poata ,,curge,, repede curentul, iar masa nu este niciodata prea subtire ci trebuie sa fie cat mai mare!
RăspundețiȘtergeresalut Cris, am si eu o problemuta...am un mcv si vreau sa-i pun la led-urile din semnalizare acele rezistente si nu stiu la tripla spate care este firul sau firele pentru semnal..un raspuns mi-ar fi de ajutor...
RăspundețiȘtergereacea rezistenta trebuie sa o pui intre firul de masa si firul de semnal. ideal ar fi sa ai un aparat de masura. sau dai jos tripla si te uiti dupa contacte care este cel care duce la becul de semnalizare.
Ștergerefiind MCV, nu te pot ajuta cu detalii exacte. daca era la berlina m auitam la masina mea si iti spuneam
Exista posibilitatea sa fie aceeasi culoare ca la firul de la cea din fata??
Ștergereexista posibilitatea sa verifici, dar sansele sunt mici
ȘtergereSal, am şi eu problema cu masa ,dar de ce trebe pus cablul suplimentar la amândouă stopurile şi nu numa la cel afectat?
RăspundețiȘtergereMerci mult !
penca insuficienta de masa e la ambele stopuri spate. da jos si celalalt stop si uitate la baza pinului 2. daca este topit plasticul, ai masa insuficienta. daca nu e topit, e bine
ȘtergerePana la urma nu am cositorit. Am vz ca firele asa înfăşurate se mişca-u. Si le-am strans de dracii le-a gasit . Acum sunt fixe si sunt asa de un an si e ok. M-am uitat acum vre o 2zile si sunt strânse beton. Patentul e mai bun decat mana. :-)
RăspundețiȘtergeresal am si eu un logan 1.4 .2007. aseara cand am pus avariile am vazut luminile de la pozitii spate cum palpaia usor odata cu avariile pe parea stanga se vede mai tare
RăspundețiȘtergereaceiasi problema ca in acest tutorial, masa insuficienta
Ștergerecurand am montat un amplificator pt bass poate fii de la el am luat masa de pe surubu de sub bancheta din spate de la centura
RăspundețiȘtergerenu are nicio treaba
Ștergerespune-mi te rog unde sa umblu mai exact ..ms frumos
RăspundețiȘtergereai sus doua filme unde sa umblii
ȘtergereSalut!
RăspundețiȘtergereLa mine observ ca mi se aprinde becul de ceata cand mai calc frana iar cand pun semnalizarea dreapta e scazuta in intensitate sau atunci cand incui din telecomanda, la stopul din dreapta se aprinde si un pic din becul de pozitie.
Sa pun suplimentar fir de masa?
nu stiu de ce ma mai intrebi :). pune la ambele stipuri de pe spate
Ștergerehttp://www.ebujie.ro/tutoriale/cum-se-rezolva-problema-aprinderii-stopului-de-ceata-in-bord-la-franare-la-dacia-logan/
RăspundețiȘtergereDe modalitatea asta ce parere ai?
Si as vrea sa stiu daca si cum se poate trage inca un fir de masa fara pistol de lipit.
la mine nu era deloc oxid, pur si simplu contactul nu este suficient iar consumul este prea mare.
Ștergeretrebuie sa gasesti o metoda sa legi masa direct pe caroserie, evident, un fir mai gros.
nu-mi vine in minte acum o alta idee
Salut,
RăspundețiȘtergerePentru contacte recomand sa folositi CU 800 http://www.wuerth.ro/catalog/pdf/WRO-03-093.pdf
Cantactele de la bateria nu mai sulfateaza iar pentru restul contactelor nu au fost probleme. Becurile de la far se ardeau. De cand am folosit CU 800 nu s-au mai ars.
Se intampla numai in mers, indiferent de vreme timp, pornire consumatori sau nu. Are ca ca o cadere de tensiune,mmotorul scade djn putere si mereun pic subturat, dar nu se opreste.radio se opreste, daca vrei sa dai vreo comanda de semnal,tergatoare nu merge,dar daca sunt porniti,aeroterma,umini,stergatoare,se intensifica puterea.dureaza cateva secunde.dupa asta se aprinde martorul de airbag si de baterie.bn,poti merge 10 km sa nu faca, sau 1km si sa faca de 10 ori.am inteles ca e lipsa de masa pe dedesubt,si ca trebuiesc curatate.n-am fost inca dar sper sa rezolv saptamana asta ca merg de 2 luni asa ca n.am gasit pe nimeni sa.i dea de cap,pana saptamana trecuta,dar n. AVut timp. A mai patit cineva asa ceva? SI cum a rezolvat?
RăspundețiȘtergereCa un ps.,cris ,stii cumva cate puncte de masa are logan-ul sub capota si unde sunt?adica in afara de cel de minus-ul de la baterie care se prinde de cutie mai este vreunul? Cu stima!
RăspundețiȘtergerepoti pune tu fire suplimentare de mana, nu te opreste nimeni. cumperi cablu foarte gros din cupru, conectori de prindere si legi de pe baterie la electromotor si inca unul pe caroserie. chiar doua pe caroserie.
Ștergereimportant e ca suprafetele de contact sa fie perfect curatate, fara mizerie, rugina sau vopsea
Salut , are cineva codul culorilor firele de la stopurile spate , stanga si dreapta.
RăspundețiȘtergereMultumesc mult pt ajutor.
codul corect este sa le masori pe fiecare in parte, culoriel nu corespund intotdeauna
ȘtergereSalut. Ieri cand am pornit masina mi s a resetat ceasul si ceasurile au inceput sa caraie la punerea contactului. Am fost la service si au descoperit baietii ca toate firele de sub bancheta spate sunt topite. Au luat fiecare fir in parte si l au izolat. Problema nu s a rezolvat, bordul manifestandu se in acelasi fel. Acu ma gandesc unde ar mai fi de izolat si din ce cauza s au topit.... Logan dci laureate 2007
RăspundețiȘtergere