Curățare valva EGR

Am folosit o șurubelniță dreaptă, o cheie de 10 inelară și o tubulară de 10. După ce am dat jos EGR-ul, am curățat cu benzină și cârpe. În film nu se vede, dar am sters valva aproximativ 15 minute iar interiorul la EGR cam 10 minute. A ieșit foarte multă negreală.
După curățare, asamblarea la loc a fost foarte ușoară. Valva EGR a intrat foarte ușor la locul ei, aproape fără efort. Asta fiind prin martie 2010.

Tutorial din 2010


Acum in august 2011 m-am apucat din nou de treaba, de data asta mi-am facut mai mult curaj si am demontat tot ansamblul de la EGR. Am vazut vre-o 2 poze cu acea teava din inox infundata pe jumatate la doar 60.000km. Eu avand 82.000km in 5 ani jumatate, am crezut ca e la fel de obturata si la mine acea teava. Dar vorba aia "la biserica sa crezi, aici trebuie sa fi sigur", m-am apucat de demontat si poti vedea rezultatul in cele 3 clipuri de mai jos.
Ar fi bine sa vizionati si primul film, sunt mai multe detalii legat de demontare.
Film 1


Film 2


Film 3


Cateva poze primite de la Cristi, cam asa poate arata un EGR care nu este curatat, aerul facandu-si cu greu loc pe acolo.


Si daca aveti impresia ca doar EGR-ul si acea teava este afectata de depuneri, iata si partea a doua de poze unde sunt prezentate supapele si chiulasa, te apuca groaza...

232 de comentarii:

  1. ok
    faina treaba.dar pentru un necunoscator ca mine ce rol are EGR
    MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
  2. din cauza valvei EGR scoti gazele mai putine. Cand deschide valva EGR, o parte din gazele arse se reintroduc in admisie.
    Asta insemnand ca scoti mai putine gaze, asa se scoate si norma Euro 3,4,5... si scazi din puterea motorului. noi ne chinuim sa-i dam la motor aer cat mai rece si mai mult din turbina, iar EGR-ul isi bate joc de noi :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. efect asupra functionarii motorului????

      Ștergere
    2. si care-i de fapt intrebarea?

      Ștergere
    3. Salut am curat si eu azi egr ul si ciuperca...acum sunt bucuros ca nu mai scoate fum....dar am oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca decat impinsa...de la ce o fi?

      Ștergere
    4. cine stie ce ai facut tu pe acolo...

      Ștergere
    5. Gata am puso pe tester senzor ace cu came defect...si din cauza lui sunt pornirile grele sau deloc cand este motorul cald....

      Ștergere
    6. salut Cris am si eu o intrebare daca ai putea sa ma ajuti te rog , - am un logan diesel 15 dci , imi consuma foarte mult ulei 1L la 150 km imi scoate fum in ultimu hal :( nu mai stiu ce sa ai fac am intrebat mecanici dar daca vede ca nu ma pricep ma infunda de 500 euro ba sa ai schimb motoru , ba sa ai schimb toate piesele , intrebarea mea este : poate fi EGR cauza ? la turbina nu am joc !

      Ștergere
    7. salut, in niciun caz de la EGR. poate fi din turbo, nu neaparat sa aiba joc. poate fi de la segmentii de ungere, poate fi de la supape.
      pana nu-ti desface motorul n-ai de unde sa stii.

      Ștergere
  3. numai pune mufa de la EGR .... ca sa nu iti mai introduca aerul cald ... ATENTIE ! motorul se va auzi putin mai tare !!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. doar daca ai turbo pe al tau 1.4mpi :P
    deci nu, nu ai EGR :)

    RăspundețiȘtergere
  5. salut o intrebare nu risti sa strici nimic daca cureti valva EGR merci...

    RăspundețiȘtergere
  6. ba da, risti sa-l rupi cand il scoti sau il bagi. risti s abagi mizerie multa pe la admisie pacolo si cine stie ce efecte ulterioare vor fi.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cris, paiu_dragos te-a intrebat daca are egr si la loganul lui 1.4, si tu i-ai raspuns ca nu. tin sa te contrazic. toate motoarele (benzina/diesel) care indeplinesc normele Euro au egr, cu diferenta ca la diesel este mai mare (supapa) deoarece colecteaza (din pacate) funingine si s-ar bloca mai des daca ar fi mai mica. de aia n-ai sa auzi decat rar de tot ca la un auto pe benzina are probleme la egr. Egr-ul introduce gaze arse pentru a reduce emisia de NOx (n-are rost sa explic de ce) dar ATENTIE: numai la anumite regimuri de functionare ale motorului (ralanti, sarcini mici si partiale). La sarcini mari, cand ai nevoie de putere mare, supapa se inchide, astfel ca gazele arse nu mai sunt recirculate, deci, nu pierzi nicio putere. In afara de asta, felicitari pentru tutorial, foarte util.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spuneti-mi, va rog, dvs domnule inginer unde anume este EGR-ul la Logan 1.4 benzina ( sau oricare motor pe benzina dacia, aspirat)....nu de altceva, dar fiindca semnati ing, am pretentii ca stiti foarte bine despre ce vorbiti- prin urmare astept, cu interes, sa-mi spuneti exact unde este EGR montat la motorul pe benzina de Logan...

      P.S : la benzina doar unele motoare au intradevar EGR - cele turbo( toate); cele aspirate pe benzina cu EGR sunt putine, frecvent la Opel- la motoarele Dacia pe benzina, absolut nici unul nu are EGR

      Ștergere
    2. Fabia 1.4L 16v, 74kW, an 2000, motor aspirat.
      Problema: Valva EGR! :) Martor check engine aprins si eroare insufficient flow. Sper sa o curat si eu la un moment dat.
      Frumos clipul.

      Ștergere
    3. Egr-ul la benzina este motorasul pas cu pas.... La benzina se scoate atunci cand masina se opreste la relanti`, cand nu mai are vlaga si cand da cu gaze multe

      Ștergere
  8. foarte corect, din EGR se scot normele Euro. stiam, dar nu stiu de ce am zis ca nu are pe benzinar :(

    RăspundețiȘtergere
  9. sall.cristi,am incecat si eu la loganu meu 1.5 dci,dar al meu e euro 4 si nu are valva la fel ca in video tau,am inteles ca astea euro4 sunt cu clapeta pt autocuratare,asa e?astept rasp.bafta

    RăspundețiȘtergere
  10. salut,
    clapeta de autocuratare? n-am auzit asa ceva. cat despre diferente intre euro 3 si euro 4 sunt minime, principiul e aproape la fel.

    RăspundețiȘtergere
  11. EGR-ul nu e foarte murdar de fel , cat e teava de aer . Daca mai faci un filmulet , sunt curios cat jeg ai acolo.

    RăspundețiȘtergere
  12. salut cristi !:) in legatura cu " numai pune mufa de la EGR .... ca sa nu iti mai introduca aerul cald ... ATENTIE ! motorul se va auzi putin mai tare !!!! " se paote intampla ceva urat , in cazul in care nu pui mufa de la egr ? apar ceva erori prin bord? se obtin ceva performante? astept un raspuns :) ms

    RăspundețiȘtergere
  13. stiu pe cineva care a incercat obturarea valvei EGR pentru a scoate performante, pacat ca era aproape insesizabila acea performanta in plus, asa ca nu merita sa te obosesti.

    RăspundețiȘtergere
  14. Este incomplet...curatirea admisiei nu consta doar in curatarea EGR-ului....ce ai postat tu este ceea ce iti face un mecanic de cartier repede in 1.5 ore si iti ia banii...
    Se demonteaza mai multe ca sa ai admisia curata...
    1.Furtun iesire turbosuflanta....
    2.Furtun intrare turbosuflanta.
    3.Teava in forma de U
    4.Capac epurator gaze
    5.Capac culbutori pentru a verifica prezenta de corpuri straine in ulei....funingine
    Garniturile de la teava in forma de U se ung cu vasilina siliconica pentru protectie....
    Se unge si vana EGR la montaj pentru a intra main usor....
    O curatire completa admisie dureaza vreo cateva ore bune si te faci tractorist....dar merita...

    RăspundețiȘtergere
  15. he he, doar ca eu nu sunt mecanic :)
    am facut si eu ce am stiut, dar ma bucur ca m-ai completat, asa mai invatam si noi.
    multam :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Am un 1.5 Dci, mi se opreste din mers si nu imi sare de 4000 de ture la acelerarea pe liber in rampa mi-a urcat foarte greu cu a 2-a mai mult cu treapta 1, aveti idee de la ce ar putea fi??sa curat acest egr mi-a spus cineva ca e de la catalizator, dar nu e de la el. astept raspuns multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  17. posibil si din EGR, posibil filtru motorina infundat, posibil motorina proasta...
    vezi lista pusa de un user anonim mai sus cu exact ce trebuie sa faci, ce am facut eu e incomplet

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut,
    Am realizat si eu operatiunea de curatare EGR. Am folosit motorina si un spray de curatat discurile de frane. Pot spune ca la mine s-a simtit diferenta. Dimineata, cand e rece motorul nu imi mai face intreruperile de pe la 1700-1800rpm.
    Referitor la ce spune Anonim mai sus, ideea e ca nu ai cum sa faci toate alea daca nu esti mecanic.

    RăspundețiȘtergere
  19. mie mecanicul nu a putut sa imi scoata egr-ul afara,spunea ca se poate rupe si nu vrea,dupa care mi-a spus ca la urmatoarea rervizie imi desface chiuloasa,la remontare schimbat garnitura chiuloasa si set complet distributie,iar chiuloasa o va duce la spalatorie auto si o va da cu jetul pe urma demontat totul, curatat si reasamblat

    ce parere ai ?(asta fiind dupa spusele unor cunostinte printre cei mai buni mecanici de la reprezentanta)

    RăspundețiȘtergere
  20. apai avea dreptate, stiu cel putin inca 2 persoane care s-au dus la mecanici si le-a rupt EGR-ul. deci mai bine nu. daca zice el ca poate prin alte metode, e ok

    RăspundețiȘtergere
  21. din curiozitate azi am umblat pe la motor si am vrut sa vad egr-ul. cred ca avem motoare diferite (desi tot 65 de cai are si al meu) pentru ca nu e acolo. in plus e ceva curs p-acolo. ce poate sa fie?? uite niste poze ca sa intelegi despre ce vorbesc http://s1236.photobucket.com/albums/ff454/cosmindorian/

    RăspundețiȘtergere
  22. ulei de la turbina, e foarte putin, nu te ingrijora. ai acolo EGR-ul, cauta-l :))

    RăspundețiȘtergere
  23. se face anul decand a fost urcat acest tutorial .....auzi cris crezi ca este cazul sa curat valva iar ? cam la cat timp trebuie curatat? sau la cati km?? multumesc ....

    RăspundețiȘtergere
  24. nu cred ca tie de ani, unii zic la 50.000km

    RăspundețiȘtergere
  25. Exista si benzinare cu Euro 4 fara EGR vezi motoare VW. Exista spray special pentru curatat EGR cateva fas-uri si curge instant mizeria fara curatare mecanica!

    RăspundețiȘtergere
  26. pentru Gogu. EGR ul se vede in prima poza on partea de sus a ei in dreptul benzii rosii de pe furtunul cu fire electrice,suruburile sunt metric 8 se desfac cu 10, iti trebuie si un prelungitor pentru cel care nu se vede

    RăspundețiȘtergere
  27. acest tutorial confirama gandurile mele :ca o talpa pe saptamana cu striac nu e asa cris? tata zice ca nu are treaba talpa cu curatatul motorului??

    RăspundețiȘtergere
  28. sofer nebun: spuen-i tatalui tau ca o tapa la vremea ei curata depunerile, la diesel funinginea iar la benzinare calamina.

    fps.diablow: 6 ore de lucru, 3 ore de filmare si 7 ore de editare, nu pot decat sa-ti multumesc petru apreciere :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cam tarziu completarea mea...chiar in oras cand mergi, schimba viteza la peste 2500 turatii

      Ștergere
  29. Tot respectul pentru munca depusa! nu stiu daca as putea sa fac asa ceva cel putin pe caldurile astea si sa mai iasa si sclipitor de curat totul.

    Legat de furtunul de turbo, ala negru de plastic, observ ca are pe la mijlocul lui un fel de izolera rosie?!? E pusa de tine? La mine fix in locul ala unde vine mufa (care nu stiu ce rol are!) lacrimeaza ulei, nu mult dar e "inundata" mufa, e murdara de ulei. Nu stiu cat de usor e de scos, mi-e sa nu fie vreun senzor acolo sa trag de el si sa il stric. Ce sfat imi dai?
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  30. exact un senzor e acolo care inchide pe o garnitura d ecauciuc. e normal sa scape putin ulei peacolo, insemnand ca scapa putin ulei pe la turbina.
    la mine soclul de la acel senzor era rupt cam 1cm. am lipit si am pus acel colier din tabla. si la mine scapa ulei pe la acel senzor.
    grija la scoaterea senzorului s anu rupi cle 2 cleme care-l tin pe pozitie. nu rezolvi nimic daca scoti senzorul afara :)

    RăspundețiȘtergere
  31. Am inteles, acum sa vad cum fac poate pun niste silicon pe langa el sau pun izolera pe langa el, sa vad, inca nu stiu daca e vreo crapatura in furtun ori daca e topit/crapat ceva, nu stiu inca. Ciudat ca si la tine era la fel si cred ca si la altii. Sa inteleg ca respectivul senzor inregistreaza un flux de aer ceva? cand am vazut ulei pe acolo ma temeam sa nu fie vreo conducta de ulei, credeam ca de la presiune mai mare a tashnit uleiul prin mufa.

    Multumesc pentru raspuns!

    RăspundețiȘtergere
  32. Aceasta curatare a valvei cred ca daca nu ti-o faci u cred ca nu ti-o face nimeni , nu? ma refer la revizia technica sau alea, alea... Am un Golf IV si am 135.500 Km crezi ca ar trebui sa fac aceasta curatare a valvei? Mrs si spor la treaba in continuare, apreciez munca ta si urmaresc toate tutorialele, chiar daca nu am logan. ;)

    RăspundețiȘtergere
  33. Cristi: e senzorul de presiune cred.

    AdRi: curatarea valvei EGR si ncate stiu eu, e scrisa in manualul de intretinere. dar e prea murdara, lenta si prea putori ca sa o faca

    RăspundețiȘtergere
  34. Salutare tuturor,

    Am fost si eu la un meserias acum juma de an sa-mi curete sistemul si a facut exact aceeasi treaba, am dat 100 lei si a durat cam 3-4 ore.

    Ca idee... nu prea se observa diferenta, eu am si chip tuning si probabil deaia, oricum era neagra si se opturase foarte tare, curatarea am facuto la 95000 km, a mea e din 2006 euro 3

    RăspundețiȘtergere
  35. sunt intr-un stanb bye justificat....de luni fetita incepe gradinita iar eu tutorialele...ma ingrijoreaza un singur aspect...acel colier acewl cleste imens ..neputinta mea de a-l pune la loc .te intreb cris exista o cheie speciala..ti-a venit vreo alta idee cum as putea strange acel colier ,,? nu vreau sa ma trezesc ca nu mai pot remonta furtunul...multumesc

    RăspundețiȘtergere
  36. am mai avut idei si toate au esuat. eventual scoate doar clema din partea de jos, acela se pune mai usor la loc. cel de sus nu-l mai scoti, speli tot corpul cu acelcot atasat.

    RăspundețiȘtergere
  37. Adi Valcea. Superba treaba si chiar foarte usor de realizat mai ales acum ca ne-ai aratat ca la aia mici. Sper ca in concediul meu sa am timp sa-mi curat si eu macar valva egr de la Renault-ul meu Clio (1,5 dci) M-am uitat si este identica piesa. Oricum ar cam merita curatata tinand cont ca masinuta mea are 251.000 km.
    Bravo Cristi. Toata stima

    RăspundețiȘtergere
  38. Salut Cris... auzi... dacă eu am foarte mult diluant d506(respectiv 16 sticle de 0.9) ... mai trebuie să dau banii pe decarbusol.... O fii bun diluatu ăsta?... sau stric ansamblu egr ?
    Mersi !

    RăspundețiȘtergere
  39. Faith: incerci, n-ai ce sa strici. daca nu dizolva depunerea cumperi decarbusolv.

    Anonim: eu am 65cai si de cand am masina temperatura urca la 4 linii, asta de aproape 6 ani :)
    nu cred ca ai vre-o problema

    RăspundețiȘtergere
  40. rezolvat partial....dar semnificativ pentru masina ........a devenit mai sprintena si mai silentioasa....valva egr curatat lacrima teava de inox lacrima...a ramas o bucata de furtun la care nu m-am incumetat ..am cumparat si acel unguent pentru valva egr 2w40 ..am ramas surprins sa vad cat de mult se deschide..a iesit super ....clar masina este mai silentioasa si mai vioaie...multumiri discipolului ... dl cristi steulea...apropos cris se spune ca loganul ar avea probleme la admisia de aer...cineva oarecum autorizat mi-a recomandat sa montez pe acel furtun care intra in filtrul de aer ( pe unde trage masina aer) un ventilator din acela care nu se alimenteaza ci functioneaza tocmai din admisia aerului marind capacitatea de aer ce intra in admisie...crezi ca este o solutie buna? ....

    RăspundețiȘtergere
  41. salutare ,poate putin off , dar pt cei care nu stiu : cu norma euro nu e responsabil numai egr -ul , egr face o treaba simpla recircula gazele de evacuare , pt ca e mai simplu sa folosesti o energie cinetica decat sa o dezvolti separat. gazele calde dar partial "arse" se reintorc in motor pt inca o ardere dar le trece prin intercooler pt a fi racite ,"aerul " rece e mai dens decat aerul cald deci rezulta o cantitate mai mare de oxigen deci o ardere mai puternica , plus reziduurile ne arse de motorina care ajuta la reducerea de motorina introdusa de injector . pt norma euro se implica sondele lambda , care masoara cantitatea de co2 evacuata comparativ cu cea de aer introdusa in motor ( responsabil e debitmetru ) care comanda supapei egr cat sa se deschida ( chestia aia de nu puteai sa o dai jos ca era sudata la suruburi e o comanda electromagnetica) , supapa egr nu se deschide oricand ci doar la o anumita presiune a gazelor de evacuare , de aceea turbina pana la 3000 -3500 nu porneste . treaba cu egr la benzinare e cu totu alta treaba , ea lucreaza cu clapeta admisie aer si uneori sunt montate una peste alta ( nu as baga mana in foc la logan pt ca nu le-am vazut pe masina )

    RăspundețiȘtergere
  42. ah ! era sa uit , loganul nu are probleme de admisie aer deci montarea unu ventilator la admisie inainte de filtru aer e inutila , problema e simpla si se rezolva din softare , se mai numeste " optimizare consum " , restrictia e impusa din fabrica pt a nu crea la acel timp o concurenta mare la Clio 2 respectiv clio symbol , prin resoftare se obtine un consum mai redus si o putere mai mare a motorului ( testata pe dou masini acelasi motor , acelasi an de fabricatie , drumu italia rom aprox 3000 km cate , 2 adulti cu bagaje in cel nesoftat 110 km ora constant 5.9 % , cel modificat 2 adulti si 2 copi cu bagaje plus portbagaj deasupra aceeasi viteza 4.9% , ma refer la media de consum , la acelasi drum dar 2 persoane in masina softata , fara bagaje 110 constant 4.2 % )

    RăspundețiȘtergere
  43. pe loganul meu 1.5dci nu am debimetru si nici sonda lambda. turbina se face resimtita puternic de la 1900rpm :)
    mai bine zis, EGR-ul nu deschide cand ii dai blana, ci doar cand mergi normal, doar atunci scoti consum :P
    cand o calci, e normal ca motorul are nevoie de aer, nu de gaze rearse, deci EGR-ul nu deschide.
    nu stiu 100% daca asa face, dar asa mi se pare logic.
    cat despre consum, 120km/h pe 80% autostrada, 3 adulti si un copil, portbagajul plin, 5% pe traseul Timisoara-Grecia.
    Timisoara-Sovata-Timisoara, 4 adulti si un copil, portbagajul full, depasiri fara mila, 100km/h si media 5%

    RăspundețiȘtergere
  44. ma faci la 12 noaptea sa umblu prin parcare cu lanterna , tu cu manuta ta tineai mufa de la el in tutorialu de curatare egr , din carcasa filtru aer spre motor ai o muda pe o chestie pe care scrie VDO- Siemens , ala e debitmetru sau senzor volum admisie aer . la sonde nu vad ca e intuneric dar e imposibil euro 3-4 fara ele , plus nu i vad rostu la catalizator fara ele .

    RăspundețiȘtergere
  45. si eu m-am gandit ca mufa aia e de la debimetru, pacat ca nu comunica cu nimic de pe partea de admisie aer. dracu stie ce face mufa aia dar garantat nu e debimetru.

    RăspundețiȘtergere
  46. sal. la mine piesa in care intra mufa respectiva e 8200280056 - senzor debit aer . are o forma ciudata intradevar ( comparativ cu forma debitmetrelor clasice de pe alte masini ) dar face acelasi lucru , la tine mufa respectiva atarna pe acolo nu e mufata niciunde ?

    RăspundețiȘtergere
  47. http://good-times.webshots.com/photo/2113517940101255169Fylsyr
    si
    http://good-times.webshots.com/photo/2462777830101255169ydejtz

    de asta vorbesti?

    RăspundețiȘtergere
  48. nu vreau sa intru in polemici.cunostintele mele despre masini sunt minime.nu am si nici nu voi avea pretentia ca ma pricep la masini insa am facut un experiment.am luat acel furtun de admisie la filtrul de aer, al prietenului meu ( cel cu ventilator incorporat) am facut un drum de 150 km plus la intoarcere si indubitabil masina este mai.nervoasa sa spun se duce in 4000 de ture destul de repede.....cris avea dreptate trage turbina mai mult aer.asta nu se poate contesta....se accelereaza mai rapid.insa consumul nu scade sub 6.9...cat despre acea resoftare mi-as dori si eu sa mi se recomande acea resoftare as multumi celui care mi-ar recomanda firma si modul de resoftare care sa aduca loganul la parametrii optimi .....probabili cei identici cu modelul renault clio.2 sau symbol.....

    RăspundețiȘtergere
  49. recomand doar DimSport http://www.dimsport.ro/ro/chiptuning/dacia/logan/
    contact
    http://www.dimsport.ro/ro/contact-dimsport/

    RăspundețiȘtergere
  50. salutare!sti cumva pentru 85cp sunt alti pasi de urmat la demontat/montat,arata cu totul diferitt fata de 65

    RăspundețiȘtergere
  51. principiul e acelasi, prinderea e diferita

    RăspundețiȘtergere
  52. poti folosi oice iti trece prin cap, ideea e sa curete usor acea depunere

    RăspundețiȘtergere
  53. daca e infundat EGR da ceva semne motorul!!???pt ca motorul meu de 1.5dci la turatie de peste 2500 scote niste sunete ciudate asemenatoare cu ceva puscaturi...dar interesant ca la liber nu se aude nimic daca o turez numa in mers!!!!!ce ar putea fii!!???

    RăspundețiȘtergere
  54. dace infundat EGR-ul nu ai putere, scoti fum dupa tine. tu ai cu totul altceva defect si n-am idee ce ar putea fi

    RăspundețiȘtergere
  55. La primavara ma bag si eu sa fac operatiunea asta,am in jur de 210kmacum pana atunci ajung in 250km,cred ca e cazul,is curios ce gasesc acolo dupa atatia km.

    RăspundețiȘtergere
  56. La Multi Ani ! Vreau s eu sa fac operatiunea asta dar inca nu am gait mecanicul care sa accepte. Se pare ca le e frica de murdarie. Eu am varianta de 70 CP e asezata putin diferit supapa EGR. Ce vroiam sa stiu este...nu se poate da cu un spray de curatat carburator direct in gura de admisie aer in motor ? Adica sa dau jos filtru de aer si sa dau diret cu spray , e posibil ?

    RăspundețiȘtergere
  57. ideea acestui tutorial e sa iti faci tu, nu sa-ti dau idea ca sa mergi la mecanic :)
    chiar daca ai varianta de 70 sau 85 cai, ideea de curatare e aceiasi.
    daacdai cu spray de curatat direct in gaura de admisie, vei curata EGR-ul si cand pornesti motorul toata mizeria o sa ajunga in admisie. sa nu punem la calcul ca orice solutie de curatat vei folosi, este si inflamabila. nici nu vreau sa ma gandesc ce detonatii vei avea cand vrei sa pornesti masina.
    deci de preferat ca acea curatare sa se faca dupa ce ai demontat piesele :)

    RăspundețiȘtergere
  58. Salut Sunt Din Cluj... Am cumparat o masina cu motor euro4 70 cai schimbat am desfacut egr... tocmai am aflat la tester ca caroseria cel putin Calculatorul de injectie din spatele bateriei arata 220000 de km... in fine.. Am gasit Ulei sub ea.. Am strans COlierul de la intercooler. nu a mai curs ulei... am gasit ulei la egr cand am vrut sal curat si depuneri foarte mari pietre de calimina, Masina merge ok nu scoate fum nu se aud batai. dar si bujiile pe care leam schimbat au putin ulei sau ma rog erau unse....... aaaa de cand am curat doar egr si si tevile de inox am constatat ca consumul este mai mare... ce sfat imi dati?? Schimb turbo ??? sa curat toata admisia?? din ce cauza ulei??

    RăspundețiȘtergere
  59. uleiul e d ela turbina, probabil o si auzi cum fluiera. asa se explica uleiul din intercooler. de fapt e singura explicatie. daca ajung ein intercooler, ajunge si in egr, in admisie.

    RăspundețiȘtergere
  60. acum un an am purtat o discutie cu o persoana ce avea o cunoastinta angajata in cadrul aeroportului Otopeni si mi-a povestit urmatorul lucru : cei din laboratorul aeroportului in cauza au testat motorina in mai multe randuri din aceleasi benzinari, iar rezultatul a fost urmatorul:
    Locul 1. Mol, locul 2 OMV, locul 3 Rompetrol, locul 4 Petrom V, locul 123424 Lukoil

    Din experienta personala ... in 2006 am alimentat si eu de la lukoil...rezultatul : 10 litri motorina consumati in 70 km, mi s-a oprit motorul in mers cand am scos-o pe liber, batea pompa de injectie ca dracu si in plus sigur de acolo mi s-a tras "boala" injectoarelor. (masina avea sub 20.000 km). TOATA LUMEA SPUNE NU LUKOIL.

    Anonim din Cluj, scuze ca iti spun dar te rog, chiar daca se spune ca hartia (blogul) suporta multe, scrie mai corect gramatical si exprima-te mai romaneste ca sa intelegem si noi.

    Scuze Cris pentru "derapajul" de mai sus, dar ma zgaria pe retina si pe timpan cand citeam si plus ca eu nu am inteles nimic din ce a explicat.

    RăspundețiȘtergere
  61. de la Cluj: Ce crezi ca poate afecta consumul marit de carburant??? uleiul 10W40 ???.. sau ma rog egr????? Zgura si mizeria de la admisie EGR??


    CE parere ai de sprayul exhaust ce curata Egr si admisia???

    RăspundețiȘtergere
  62. uleiul creste consumul? n-am mai auzit. dar ce parere ai despre tutorialele in care am demontat si curatat EGR? tu crezi ca acel spray il bagi in egr si dispare toata mizeria? nu, nu dispare, trece prin admisie, evacuare si probabil s eopreste in catalizator.

    RăspundețiȘtergere
  63. am o parere buna.. despre curatare egr... Problema e ca este de Euro 3... eu am masina din 2007 ii euro 4... Alt egr, altfel sunt conductele la Admisie...

    O sa fac un tutorial la euro4 si eventual til trimit sa-l postezi pe site.. da mai spre vara.. ca ii prea frig..

    RăspundețiȘtergere
  64. ca sa lamurim, unele uleiuri lubrifiaza maibine,reduc mai mult frecarea ca un altfel de ulei, deci motorul merge mai usor, rezultatul fiind un consum mai redus.
    cand zic redus ma refer la 0,foarte putin :)
    doar nu te astepti la o reducere a consumului cu 1%, nu?

    altfel de egr? glumesti? principiul este acelasi, difera conectica si amplasarea in spatiu :)

    RăspundețiȘtergere
  65. Eu unu abia astept tutorial la EURO 4 pentru ca am inebunit , e o diferenta totala de amplasare intre euro 3 si 4. EGR-ul l-am dat jos de 2 ori pana acu si l-am curatat cu spray de frane , a iesit luna.Insa ma gandesc cu groaza ce e in tubulatura aia.Si eu am facut trecerea de la 10w la 5w si pot spune ca e mai zgomotoasa masina. De papat ulei nu papa.
    Ms ptr toate sfaturile e pana acuma Criss

    RăspundețiȘtergere
  66. eu am trecut de la 10w 40 Elf la 5w 40 castrol edge si e mai silentioas motorul :)
    vezi poate te ajuta topicul asta http://www.loganclub.ro/forum/curatare_egr_si_racitor_motor_dci_70_cp-t25267.html

    RăspundețiȘtergere
  67. Interesant tutorial.....bravo ; Treaba asta trebuie s-o fac si eu , dar cand s-o mai incalzi putin. Am observat ceva la sfarsitul filmului....farurile se sting precum iluminarea plafonierei. Ne inveti si pe noi ?

    RăspundețiȘtergere
  68. Wow.....am citit topicul de pe loganclub.Cris tu ai dat jos si racitorul ala ?

    RăspundețiȘtergere
  69. http://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8HQ ce se intampla daca facem si noi treaba asta la Logan ? Nu cumva toata mizeria aia trece prin turbina si implicit ramane destula si pe paletele ei ?

    RăspundețiȘtergere
  70. Ady: te invat, uite http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/comanda-modulul-daytime-running-light.html

    Anonim: da, am dat jos si acel racitor si da, e crima de pus inapoi :)

    Anonim: exact in admisie si in catalizator o sa se opreasca toata mizeria

    RăspundețiȘtergere
  71. Evident nu ai filmat faza cu racitorul :)) Era murdar rau ? Eu cand am dat jos EGR-ul am scos bucati de carbuni de acolo. O sa lucrez singur la masina...in fata blocului ( deci o sa fiu presat de timp ) sa ma incumet si cu racitorul ala , e asa important ?

    RăspundețiȘtergere
  72. aaaa, racitorul, asa zi, eu n-am dinala :))

    RăspundețiȘtergere
  73. Cris. Am o intrebare Din nou, Maine fiind sambata mam gandit sa imi iau inima in dinti si sa curat adimisia la logan diesel euro4, si intercooleru sa golesc de ulei.....
    La euro4 operatiunea de curatat admisia ii aceeasi??
    Racitorul are rost sa-l curat?
    Scot consum mai bun???
    Consumul de pe bord Mediu??? i real sau cantitatea de carburant lipsa de pa CB ii adevarata si ca scrie cati litri ai consumat de la alimentarea din pompa?? ii adevarata?

    RăspundețiȘtergere
  74. Cris, am curatat egr, nu prea sunt depuneri am gasit putin ulei??? din ce cauza?

    RăspundețiȘtergere
  75. este normal sa fie putin ulei. cand spun putin ulei, ma refer ca pe suprafata metalului este ulei. daca balteste ulei acolo insemna ca ori ai scapari pe la turbina, ori ciuoerca aia de rahat mai da rateuri si mai scapa cativa stropi de ulei

    RăspundețiȘtergere
  76. Legat de ulei.. Este o depunere, nu scoate fum masina, ca deobicei atunci ii gata turbina cand scoate fum negru, Cat costa o ciuperca ii greu de schimbat?? ce rol are ciuperca???

    RăspundețiȘtergere
  77. Cris. Legat de wastgate la turbina?? daca ai pierderi de ulei din turbo?? daca modifici wastgate ca sa ii aduci putere mai mare de la turbo. arunca mai mult ulei?? la 70 de cp euro 4 , cate ture sa dau din filet? risc sa stric ceva?

    RăspundețiȘtergere
  78. Anonim: ciuperca colecteaza vaporii de ulei de la capacul culbutori. are un furtun care se scoate prin tragere si este fixata prin clipsare. vezi aici poze http://www.tutorialelogan.ro/2011/12/tutorial-nou-cu-intrebarea-aveti-vre-o.html

    Anonim: n-am inteles nimic din intrebarile tale. de fapt una am inteles, 6 spire pentru wastegate si da, daca nu stii ce faci risti sa strici ceva

    RăspundețiȘtergere
  79. si cum ti-a resetat ECU? astadaca nu's indiscret. penca il poti reseta daca scoti borna dela baterie nu stiu cate minute.
    de fapt trebuie doar sa invete parametrii volantei si cel mult corectiile de debit aer si mai stiu eu ce are pe acolo, nu are absolut nici o legatura cu zgomotul aparut.
    mai degraba ai facut praf ceva la directie si auzi acea bataie

    RăspundețiȘtergere
  80. Pipa aia de la turbo se curata mai usor cu o carpa umezita cu motorina, bagata pe teava si dat foc la carpa. ATENTIE nu lasati foc puternic ca se deformeaza... teava nu carpa :). Dupa ce arde tot lasati sa se raceasca si se curata super usor cu o perie de sarma ingusta si lunga.
    Cris, ca sa-ti fie mai usor curatarea admisiei la turbo nu te mai chinui asa, am eu o alta varianta dar implica mai mult timp.Tot cu decarbusol dar le lasi de seara pe dimineata, undeva la 12h cel putin.
    Marinaru

    RăspundețiȘtergere
  81. Salut Cristi. Multumesc pentru informatii. Ma intrebam, probabil ca multi altii, daca blocarea EGR'ului e o solutie buna (pt. protejarea motorului, nu pt. putere). Ai scris ca stii pe cineva care l-a obturat pentru performata, dar nu asta ma intereseaza. Acel cineva a costatat efecte negative, cum ar fi un consum marit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. i s-a aprins martor de eroare in bord, nu a simtit diferenta de putere si l-a pus la loc. nu s-a mai uitat la consum. oricum, consumul ar trebui sa fie aproape la fel. EGR-ul este pentru euro, nu pentru reducere consum

      Ștergere
  82. Gata...dupa multe luni in care am avut indoieli azi mi-am luat inima in dinti si am demontat EGR si pipa aia. La racitor nu am ajuns ca nu aveam prelungitor de tubulara. MAsina are 89.000 km in 5 ani. EGr era ok...doar ca nu deschidea supapa, am dat cu WD40 si alt spray de mi-a venit acru...pana la urma a inceput sa se deschida usor.Pipa "pacii" ma asteptam sa o gasesc pe jumate* astupata...insa nu a fost asa. Era un strat subtire de ulei cu fumingine ( mazga) pe care am curatat-o cu "Triumf " de aragaz. Incredibila aceasta substanta, topeste acea mazga instant.Ce am observat dupa aceasta operatiune : nimic :) Insa macar acum dorm linistit la noapte ca am demontat si spalat pe acolo...am intrat in randul oamenilor :P
    PS: Hai sa ne traiesti Cris si la mai multe tutoriale !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai daca valva nu functiona, era normal sa nu ai mizerie pe acolo :)

      Ștergere
  83. Tot eu. Scuze de dublu post. La varianta de 70 cp sonda EGR e mult mai mica si mai firava decat la varianta de 65CP. Cris ai cum sa gasesti un cobai cu intercooler sa ne faci un tutorial de demontare la el ?

    RăspundețiȘtergere
  84. Cu ajutorul filmelor tale mi-am facut azi curaj (de vreo 2 ani tot aveam de gand!!!) sa desfac furtunele alea 2 de la turbina. La mine nu era problema EGR (oricum am curatat-o iar dupa vreo 25.000km cu ocazia asta, avea depuneri insesizabile). La mine era problema cu niste ulei care picura de la furtunul de iesire din turbo, se prelingea pe catalizator si -> miros+picaturi de ulei la locul de parcare. Vreau sa zic ca mi-a luat vreo 5 ore dintre care 2 sa pun la loc acel furtun care parca e cordit, are 2 mansoane la capete care odata scoase...pla le mai baga la loc. Si asa nu cred ca le-am bagat perfect, chiar ziceai tu in filmul3 ca stii 2 cazuri care au avut probleme de genul asta.

    Oricum nu stiu daca am facut bine dar am pus un pic de silicon intre manson si furtun. Nu am gasit furtun la dezmembrari, dar mai caut. Si ciuperca imi trebuie, e "inundata" de ulei, un senzor gri e si el "inundat". Cred ca ciuperca chiar daca e pe celalalt furtun mai gros are legatura cu uleiul care picura.

    Daca ai vreun sfat pt. mine te rog sa mi-l dai :)
    Momentan doar am verificat,am strans colierele bine, am sters uleiul din furtune, am sters de mocirla catalizatorul etc. Nu stiu daca asa face la toate sau imi trebuie furtun+ciuperca la celalalt furtun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. acea ciuperca se poate curata, gaurile alea si o sa functioneze perfect.
      acel senzor gri e normal sa aiba ulei pe el, nu te panica. important e ca este putin ulei si nu in cantitati mari cat sa curga stropi

      Ștergere
  85. Mersi de raspuns, asa e, are putin ulei senzorul gri, nu stiu de ce dar am impresia ca nici nu sta fix de felul sau.

    Oricum mi-am mai adus aminte de o prostie pe care am facut-o zic eu, cand am bagat furtunul cu probleme la loc (ala cu mansoanele de caucic in capate) pt. ca nu intra l-am uns in capat cu putin ulei de motor, altfel chiar nu voia sa intre. Oare e posibil sa il arunce afara desi e prins in colier? Tu ce parere ai? Am facut 250km si sta la locul lui dar mai stii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este ok sa miste usor acea ciuperca,de noua misca usor.
      ai toate sansele sa nu fi bagat cum trebuie la loc acel furtun, multi m-au sunat sa-mi spuna ca au pizdit furtunul penca nu l-au bagat calumea :(
      daca nu e bagat calumea, curge ulei pe acolo

      Ștergere
  86. De bagat oarecum l-am bagat, problema e cu acele bucati de manson.

    Inainte curgea ulei, deci orice as fi facut eu puteau sa fac doar putin mai bine :) sau mult mai rau alte variante nu erau :)

    Momentan nu mai curge ulei, curios, dar ma confrunt cu alta problema ies gaze....se simte cand deschid capota. Acum ca o fi de la EGR nu stiu, zici ca am esapamentul in fata acum :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cauta sursa de unde iasa gazele, trebuie sa vina de undeva

      Ștergere
  87. Multumesc pt. toate sfaturile, parca nici gaze nu mai ies acum, sper sa se fi "autosigilat". Oricum dupa o vreme am sa mai verific odata daca mai curge sau daca sunt colierele bine, ca de scos nu mai scot de acolo furtunul decat cand o sa iau unul nou.

    RăspundețiȘtergere
  88. buna ziua...se poate cumva proba egr-ul daca este demontat?....e chestie cu acei pini de la mufa numerotati..cum as putea sa ii cuplez sa imi dau seama daca functioneaza sau a murit? astept raspunsurile voastre....

    RăspundețiȘtergere
  89. Superbe videoclipurile realizate. Felicitari pentru munca depusa.
    La un logan 1,5 dcI 2008 euro 4, la cati km recomanzi verificarea/curatare EGR?
    (Nu am multi km cu el)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. depinde enorm de stilul de condus al soferului, deci cand vrei tu sa verifici este bine venita interventia.
      un sofer calm si care nu conduce mult in afara orasului va avea un EGR murdar.
      unul ca mine abia daca o sa aiba ceva depuneri. in 90.000km am curatat de doua ori si depunerile erau mici

      Ștergere
  90. Sall Cris. Super tari videoclipurile.M'ai scapat de multe drumuri la servis. La logan 1.5 90cp intanlim valva EGR

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 100% este si la 1.5dci 90cai, si ea contribuie la norma euro 5

      Ștergere
  91. Sall, am 120.000km crezi ca ar fi cazul sa fac si eu operatiunea asta ?

    RăspundețiȘtergere
  92. saut cris am si eu o intrebare dupa ce ai curatat tot ansamblu ti se aude turbina mai tare ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-are nici o legatura. poate ar avea daca ar fi fost infundat foarte mult egr-ul, nu a fost cazul la mine

      Ștergere
  93. am gasit cauza sunetului de turbo chiar placu dar in neregula furtunul care intra in turbo are acel inel de cauciuc in interior care l-am prins stramb foarte chinuitor si pozitia dar am reusit akm se aude normal desi mi-ar fi placut sa se auda asa dar sa fie si in regula

    RăspundețiȘtergere
  94. am gasit cva depuneri avand in vedere ca am 82mii putin mai mult ca la tne in teava de inox dar nu era infundata sau obturata foarte folositor tutorialul si explicit

    RăspundețiȘtergere
  95. zgomotul l-ai auzit la relanti sau la turatie? parca aud si eu ceva suierat de parca ceva ar suge aer cu putere la turatie peste 2500. La ce turatie intra in functiune turbina si egr-ul la dci 1,5, 48kw, md. 2005 stie cineva ???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce auzi tu pe la 2500rpm este turbina si este normal sa o auzi.

      Ștergere
  96. Sall Cris. La logan MCV 1.5 85 de cai este tot la fel demontarea valvei EGR? Are 170000 de km din 2008 si cred ca este timpul s.o curat :)) .

    RăspundețiȘtergere
  97. salut ....la ce risc expun sa stric daca incerc sa fac acest lcuru in curte , pentru aceasta curatare sau un total clean :D ?
    Multumesc .Stima

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai ce are daca faci in curte? e vre-o diferenta daca era in garaj sau in fata blocului? :D
      in curte probabil nu ai umbra si din cauza caldurii exista riscul sa bei prea multa bere :D

      Ștergere
    2. :)) da..buna asta ... deci sungurele lucruri ,sa lucrezi cat mai finut sa nu rupi ceva ....in rest este ca totul sa ai berea langa tine ...perfect ...sa inteleg ca riscurile sunt minime in a rupe ceva din ceea ce desfaci sau a pierde ceva prin tevi ..etc
      Stima.

      Ștergere
    3. lasand gluma la o parte, chiar sa ai grija cand scoti EGR-ul afara, cel care era prins cu 3 suruburi. sansele sa-l rupi sunt destul de mari. mecanici "meseriasi" au reusit sa o rupa, nu le pasa.

      Ștergere
  98. acolo imi este cam frica ...ca am pbservat ca iese cam greu ...si nu stiu ce sa zic ...din cauza asta sunt mai mult ca retinut sa nu fac nimik .... iar pt materie am gasit sper sa va ajute
    Descriere


    Nr. buc./ box


    Ambalare


    Pret (RON)


    Pret incl. TVA (RON)

    DECARBUSOLV - lichid pentru curatat carburatorul


    12


    0.9 L


    11,08


    13,74

    Fabryo Corporation , pentru cei care stau in bucuresti ..ca este evident mai aproape sau poate exista.
    Tu cum zici sa incerc sa scot EGR ..ca si tu ai incercat cu surubelnita..sau si nu inteleg ce se poate supe...poate sa fie sudat inauntru acolo ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este din aluminiu si ai tendinta de a forta, crapa foarte usor. scoti incet, cu grija. iti imaginezi ca incerci sa-ti scoti un ou de la tine :D

      Ștergere
    2. o singura intrebare mai am ......cand crezi ca este mai usor ?
      - atunci cand motorul este cald sau atunci cand motorul sa racit ... presupun ca la cald exista riscul mai mare/mic ca este din aluminiu si foarte cald poate pleznii /iesii usor ...
      Multumesc :)

      Ștergere
    3. daca e cald motorul, o sa te arzi ca asta http://www.youtube.com/watch?v=NwDlSaVH_9s

      Ștergere
  99. salut...am revenit ....eu am altfel de egr ..nu este ca al tau...al meu am aflat ca este euro 4 :( deci si mai naspa ca ..nu am gasit nici un filmulet cum se scoate . :( ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si pe langa asta...:) am scos filtrul acela de aer ....ca sa vad egr-ul..si am depistat langa egr...mai este o teava care este bagat intr-o prelungire de plastic de 5 cm si care pleca un furtun ...si duce pana la radiatorul de jos....acolo am niste depuneri de ulei ..si nu inteleg de unde iese ulei...nu pierd ulei din motor..nu scoate fum ..ac-ul a funcionat ...acum nu mai are freon...porneste dar nu mai baga rece...este cumva de la asta ...scuze ca postez aici ...

      Ștergere
    2. am pus poza la profilul blogului sa te uiti si tu ..poate ai intampinat aceasta problema .:D
      Cu sitma

      Ștergere
    3. daca citeai comentariile de mai sus, spuneam c demontarea la euro 4 este aproape la fel ca la euro 3, difera mici detalii si asezarea in spatiu.
      cu ce difera faptul ca furtunul ala duce in intercooler si nu in turbo? e un furtun care ia o directie diferita si cam atat.
      este normal sa ai ceva ulei in intercooler. se da jos si se spala de ulei.
      nu are nici o legatura AC-ul.
      uite aici cum e la euro 4 http://www.loganclub.ro/forum/curatare_egr_si_racitor_motor_dci_70_cp-t25267.html

      Ștergere
  100. Salutare tuturor , multe chestii folositoare pe site , felicitari cris .
    Si acum evident o intrebare : Am logan 1.5 dci 63kv euro4 din 2007 , am niste intreruperi, scaderi de turatie, la motor atunci cand e la relanti , indiferent daca e mtorul cald sau rece , dar e mai accentuata scaderea de turatie iarna cand e frig,iarna trecuta am patit ca sarea de la 800 la 200 de turatii , in rest e foarte putin sesizabila diferenta de turatie . si am asta de vre-o doi ani :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adica ai 1.5 dci 85 cai, e mai simplu de urmarit :)
      cand este putin sesizabila e normal, isi face destul de des nu stiu ce testu' pulii si zici ca nu merge regulat. dar scaderea pana la 200rpm nu stiu ce poate fi. adica imi fac o idee dar pot fi prea multe motive.
      filtru aer imbaxit, la fel filtrul de motorina, posibil sa-ti traga ceva aer...

      Ștergere
    2. toate le schimb la timp si ii pun ce-i mai bun daca exista asa ceva . Ms oricum

      Ștergere
    3. Salut Am si eu aceleasi simtome ....zimi te rog daca ai rezolvat situatia si daca da zimi te rog cum

      Multam fain

      Ștergere
  101. sall. dc imi porneste greu la cald

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand afli sa ne spui si noua

      Ștergere
    2. Salut ! M ar putea ajuta cineva cu o informatie?Recent mi s a desprins dopul de pe corpul pompei de injectie,iar in momentul in care motorul este pornit,curge motorina.Dopul poate fi inlocuit ?Multumesc anticipat !

      Ștergere
  102. sall cand ajung la 2500 rpm mi se aude un tacanit la motor din ce poate sa fie ?? ma dispera acel tacanit

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si noi ar trebui sa ne imaginam ce motorizare ai tu? da si tu detalii in futere, nu fi zgarcit

      Ștergere
  103. am 1.5 DCI 65 CP m-am interesat si am inteles ca sar putea sa fie de la un injector , sa ma duc sa fac un test la injectoare

    RăspundețiȘtergere
  104. am 300.000 km 1,5 DCI 70 CP nu am desfacut nimic niciodata si masina trage la fel de bine ca si cand a fost noua dar am facut schimburile de ulei la 10.000 km si nu am mers cu ea subturata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai asta e solutia ideala, blana si nu vei avea probleme. eu cand am demontat si curatat aveam usoare urme de depunere, ceva normal penca prin oras nu poti numa blana :)

      Ștergere
  105. epuratorul trebuie curatat la ceva timp? e greu de desfacut? multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. epuratorul... nu prea stiu la ce te referi :)

      Ștergere
    2. ma refer la separatorul de vapori ulei

      http://www.piesenet.ro/Separator-Decantor-Vapori-Ulei-Logan-1.5dci

      Ștergere
    3. am pus ceva poze http://www.tutorialelogan.ro/2011/12/tutorial-nou-cu-intrebarea-aveti-vre-o.html
      nu se scoate usor si da, trebuie curatat ca sa nu patesti ca mine :)

      Ștergere
    4. Ok, multumesc. Eu am un usor zgomot (fluierat) la turbina care se aude in turatii, la schimbarea vitezelor (la debraiere). Asta de cand a inceput sezonul rece si numai cand motorul este rece. Se aude f putin, dar eu il sesisez :) Egr-ul a fost curatat prin vara si era destul de curat.

      Ștergere
    5. turbina fluiera din momentul in care a fost montata pe masina. in timp acel fluierat se aude tot mai tare, e normal

      Ștergere
  106. Sper sa fie asa. Ieri am cerut parerea unui inginer de la reprezentanta si mi-a zis ca poate nu are uleiul destula presiune sa unga turbina, sa verific presiunea la ulei ca poate e pompa de ulei de vina. Numai ca presiunea se masoara cand motorul este cald, dar la mine la rece e sesizabil fluieratul si din ce stiu presiunea la ulei este ridicata cand motorul este rece, ori nu se prea are logica.

    RăspundețiȘtergere
  107. Salut. Am demontat si am curatat si eu ansamblul EGR pentru prima data ..masina are 141000km nu era foarte multa mizerie pe acolo in schimb erau urme de ulei...de ce este ulei acolo e normal? 1.5 dci 65cp euro4

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ulei de la colectorul de vapori, e normal. doar sa nu fie foarte mult. vezi aici detalii de unde vine acel ulei http://www.tutorialelogan.ro/2011/12/tutorial-nou-cu-intrebarea-aveti-vre-o.html
      deci e normal sa fie putin ulei

      Ștergere
  108. Salut am vazut ca ai o remorca nu faci si niste tutoriale pentru ea? ceva montare stopuri :)

    RăspundețiȘtergere
  109. Sal Cris, un tutorial cu schimbat sau curatat supapa de regulare de pe pompa de injectie se poate? Masina mea intrerupe urat la ralanti, am fost la un test si mi-au spus ca asta ar fi problema. Curatarea si suflarea ei m-ar ajuta, tu ce crezi? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  110. Ai curatat vreo data galeria de admisie??
    S'ar putea sa ai pe galerie aceasi mazga care ai avut'o pe tevile alea.

    RăspundețiȘtergere
  111. Salut ce motor are tatal tau la peugeot?

    RăspundețiȘtergere
  112. Si nu te ai gandit la niste tutoriale cu imbunatatiri ?

    RăspundețiȘtergere
  113. Pacat deoarece nimeni nu vrea sa imbunatateasca peugeot urile din ce an este masina ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tatal meu e multumit cu ea asa cum e, nu vrea imbunatatiri :)
      e din 2006

      Ștergere
  114. Cris . Citeam mai sus undeva ca daca ai EGR infudat mergi cu fim dupa tine. Vreau sa spun ca eu am egr ul nefunctionabil de 2 ani ani si nu scoate nici un fum. A scos fum cand am avut probleme cu injectoarele . Atat, In rest deloc.Oare e bloct pe descis sau pe inchis. Trebue sa l curat sau sa l schimb. Nu stiu sa vad.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca se blocheaza pe inchis, n-are nimic, nu recircula gazele si in motor ajunge doar aer curat. Daca se blocheaza pe deschis, locomotiva e copil mic pe langa tine si trage foarte greu

      Ștergere
  115. Deci sa inteleg ca la mine e pe inchis?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai daca chiar este blocat, garantat doar pe inchis poate fi si sa nu ai simptome

      Ștergere
  116. acum iti urmaream tutorialul cu montarea termometrului

    RăspundețiȘtergere
  117. Răspunsuri
    1. n-am benzinar :)
      inca n-am auzit pe cineva sa curete EGR la 1.6 16v

      Ștergere
  118. ce simptome are daca se imfunda teava egr?

    RăspundețiȘtergere
  119. Buna CRiS. In cazul masinii mele (Dacia Solenza 1.9D) daca las mufa de la EGR conectata imi trepideaza motorul....ba chiar da sa se innece. Asta ce inseamna?..ii stricata valva sau pur si simplu ar trebui sa o scot afara sa o curat?...valva e asemanatoare sau aproape la fel cu cel de pe Logan. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai sigur estevalva defecta. dar nu este exclus sa fie si infundata instalatia

      Ștergere
  120. am sa incerc atunci...ii foarte ciudat ca mai am si un senzor temperatura aer prin zona aia...prima data am scos-o pe aia si mergea perfect...am schimbat apoi si senzorul ca am crezut ca s-a defectat...acum am scos EGR-ul, am conectat mufa de la senzor inapoi si tot asa merge bine...are ceva legatura una cu cealalta?

    RăspundețiȘtergere
  121. inteleg :(...nu ii bai multumesc frumos :)...o sa scot valva...oricum nu am ce pierde :P

    RăspundețiȘtergere
  122. Mi-a fost de ajutor filmuletele, mersi.Cu curatirea turbinei ai?

    RăspundețiȘtergere
  123. Salutare salutare de la mare ... dar nu mare departare de casa ci mal de mare neagra....Haideti sa va spun si eu patania mea cu acest EGR. Azi m-am apucat de demontat. Binenteles ca nu aveam scule asa ca doar am dat jos EGr-ul ... fara sa desfac si celelalte tevi si tevisoare. Era neagru. l-am curatat. la remontare am observat un furtun lung si gros ca are ceva ulei pe el. Am pus mana (pe furtun) si am observat ca are joc intre teava si prelungirea pe care se prinde furtunul (pe acest furtun fiind un furtunas prins de filtrul de aer). Si atunci s-a aprins un beculet ... de ceva timp (cateva luni) mie la relanti ... rece sau cald motorul ... fluctueaza adica sta la 900 si pica la 800 ptr. o secunda ... si dupa 10 sec iar se repeta. Intrebare ... daca trage aer fals pe la acel furtun, poate aceasta sa fie cauza? Mentionez ca am 1.5 dci 70 cai cu eruo 4 ...

    RăspundețiȘtergere
  124. Salut am demontat doar valva egr, am curatat-o si am montat-o la loc. Nu a pornit la prima cheie. Deabia la a patra cheie tinutand mai mult contactul a inceput sa tuseasca si ajutata putin din acceleratie a pornit. De la ce ar putea fii ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai sa vedem... cumva ti-a scapat mizerie pe admisie? :)
      important este ca a pornit

      Ștergere
    2. eu zic ca nu am scapat mizerie, dar totul e posibil, am sa o duc la cineva sa imi curete toata evacuarea

      Ștergere
  125. Salut cristi eu am desfăcut azi valva EGR în 2 bucati

    RăspundețiȘtergere
  126. cele doua garnituri de cauciuc care intra in furtunul de la turbo, au un guler, gulerul acela cum trebuie sa fie pozitiona, cu gulerul in interioarul furtunului sau in afara furtunului ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. habar n-am despre ce guler vorbesti tu acolo. in interiorul furtunului sunt doua garnituri, la capete. au o singura potitie unde acea garnitura se aseaza bine, n-ai cum sa gresesti sa-l pui altfel

      Ștergere
  127. atentie mare atunci cand curatati EGR-ul,curatati si tubul carlig (acel tub intermediar intre EGR si galeria de admisie)la fel cum a facut Cristi,personal am ajuns la aceeasi concluzie cu Cristi si anume cea mai buna curatare pentru EGR este anularea/obturarea lui (la motorul 1.5 dci) deoarece galeria de admisie este corp comun cu chiuloasa,aceasta nu o sa o puteti curata cum trebuie iar daca incercati sa o curatati o sa ajunga resturi de cox in motor si cine stie ce se mai intampla,daca vreti totusi sa curatati galeria de admisie,trebuie demontata chiuloasa ca si in pozele de mai sus.
    De solutii minune pentru curatat cox (curatare chimica) nici nu mai poate fi vorba,m-am lamurit singur de aceste "spraiuri minune"...

    RăspundețiȘtergere
  128. salut am un logan 1.5 dci euro 3 am schimbat turbina de oarece avea un joc foarte mare am trecut peste stagiul asta problema e alta injectorul 2 da mai mult pe retur decat celalante 3 si alta problema care chiar nu stiu ce sa ii mai fac este ca la 120km in treapta a 5 a caraie intrerupe si fum negru in spate pot sa ii fac orice nu sare de 120 si caraie trosneste ce anume ar putea fi multumesc :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai ai un injector cu probleme, el poate fi una din probleme.
      cand spui ca iti caraie si trosneste, ar trebui sa fi mai explicit, de exemplu ce anume caraie si trosneste, cutia?

      Ștergere
  129. ce ai pus in jurul contactului (mufa) de la furtunl pe care l-ai scos? mufa aia, mie imi sare cateodata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poti fi mai explicit, te rog, nu inteleg la ce anune te referi. eventual minut si secunda de la care film

      Ștergere
  130. clipul 4, minutul 5:36. furtunul are in jurul mufei un "ceva" maro

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la mine furtunul era crapat fix in jurul soclului. l-am lipit si am pus o tabla ca sa-l tina mai fix.

      Ștergere
  131. Eu am E4 iar egr este poziționat altfel și este mai mic. A ieșit greu dar de intrat intra foarte ușor după ce îl cureți. Am curățat și teava în forma de U dar nu am reușit sa curat absolut tot (era plina de clei), am curățat furtunul turbo cel cu evaporatorul (curge ulei din evaporator și credeam ca este de la turbo).
    Nu am putut sa dau jos tot ansamblu pe care sta egr îți trebuie scule speciale și este posibil să treacă prin el antigel care trece apoi prin chiulasa deci dacă desfaci s-ar putea să surprize.
    Bună ideea cu anulat egr.

    RăspundețiȘtergere
  132. Salutare, după curățarea egr țeavă în forma de U, și schimbat filtre în aceiași zi ma confrunt cu o problema.
    Adică am consumat 4 litri la 25 km. Am citit că ar putea fi debitmetrul de aer și când ai scot mufa nu apare nici o eroare, o fi normal așa ceva?

    RăspundețiȘtergere