Am folosit o șurubelniță dreaptă, o cheie de 10 inelară și o tubulară de 10. După ce am dat jos EGR-ul, am curățat cu benzină și cârpe. În film nu se vede, dar am sters valva aproximativ 15 minute iar interiorul la EGR cam 10 minute. A ieșit foarte multă negreală.
După curățare, asamblarea la loc a fost foarte ușoară. Valva EGR a intrat foarte ușor la locul ei, aproape fără efort. Asta fiind prin martie 2010.
Tutorial din 2010
Acum in august 2011 m-am apucat din nou de treaba, de data asta mi-am facut mai mult curaj si am demontat tot ansamblul de la EGR. Am vazut vre-o 2 poze cu acea teava din inox infundata pe jumatate la doar 60.000km. Eu avand 82.000km in 5 ani jumatate, am crezut ca e la fel de obturata si la mine acea teava. Dar vorba aia "la biserica sa crezi, aici trebuie sa fi sigur", m-am apucat de demontat si poti vedea rezultatul in cele 3 clipuri de mai jos.
Ar fi bine sa vizionati si primul film, sunt mai multe detalii legat de demontare.
Film 1
După curățare, asamblarea la loc a fost foarte ușoară. Valva EGR a intrat foarte ușor la locul ei, aproape fără efort. Asta fiind prin martie 2010.
Tutorial din 2010
Acum in august 2011 m-am apucat din nou de treaba, de data asta mi-am facut mai mult curaj si am demontat tot ansamblul de la EGR. Am vazut vre-o 2 poze cu acea teava din inox infundata pe jumatate la doar 60.000km. Eu avand 82.000km in 5 ani jumatate, am crezut ca e la fel de obturata si la mine acea teava. Dar vorba aia "la biserica sa crezi, aici trebuie sa fi sigur", m-am apucat de demontat si poti vedea rezultatul in cele 3 clipuri de mai jos.
Ar fi bine sa vizionati si primul film, sunt mai multe detalii legat de demontare.
Film 1
Film 2
Film 3
Cateva poze primite de la Cristi, cam asa poate arata un EGR care nu este curatat, aerul facandu-si cu greu loc pe acolo.
Si daca aveti impresia ca doar EGR-ul si acea teava este afectata de depuneri, iata si partea a doua de poze unde sunt prezentate supapele si chiulasa, te apuca groaza...
ok
RăspundețiȘtergerefaina treaba.dar pentru un necunoscator ca mine ce rol are EGR
MULTUMESC
din cauza valvei EGR scoti gazele mai putine. Cand deschide valva EGR, o parte din gazele arse se reintroduc in admisie.
RăspundețiȘtergereAsta insemnand ca scoti mai putine gaze, asa se scoate si norma Euro 3,4,5... si scazi din puterea motorului. noi ne chinuim sa-i dam la motor aer cat mai rece si mai mult din turbina, iar EGR-ul isi bate joc de noi :))
efect asupra functionarii motorului????
Ștergeresi care-i de fapt intrebarea?
ȘtergereSalut am curat si eu azi egr ul si ciuperca...acum sunt bucuros ca nu mai scoate fum....dar am oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca decat impinsa...de la ce o fi?
Ștergerecine stie ce ai facut tu pe acolo...
ȘtergereGata am puso pe tester senzor ace cu came defect...si din cauza lui sunt pornirile grele sau deloc cand este motorul cald....
Ștergereno, ca sa vezi treaba :)
Ștergeresalut Cris am si eu o intrebare daca ai putea sa ma ajuti te rog , - am un logan diesel 15 dci , imi consuma foarte mult ulei 1L la 150 km imi scoate fum in ultimu hal :( nu mai stiu ce sa ai fac am intrebat mecanici dar daca vede ca nu ma pricep ma infunda de 500 euro ba sa ai schimb motoru , ba sa ai schimb toate piesele , intrebarea mea este : poate fi EGR cauza ? la turbina nu am joc !
Ștergeresalut, in niciun caz de la EGR. poate fi din turbo, nu neaparat sa aiba joc. poate fi de la segmentii de ungere, poate fi de la supape.
Ștergerepana nu-ti desface motorul n-ai de unde sa stii.
numai pune mufa de la EGR .... ca sa nu iti mai introduca aerul cald ... ATENTIE ! motorul se va auzi putin mai tare !!!!
RăspundețiȘtergerevalva asta e si la loganul de 1.4 mpi ?
RăspundețiȘtergeredoar daca ai turbo pe al tau 1.4mpi :P
RăspundețiȘtergeredeci nu, nu ai EGR :)
salut o intrebare nu risti sa strici nimic daca cureti valva EGR merci...
RăspundețiȘtergereba da, risti sa-l rupi cand il scoti sau il bagi. risti s abagi mizerie multa pe la admisie pacolo si cine stie ce efecte ulterioare vor fi.
RăspundețiȘtergereCris, paiu_dragos te-a intrebat daca are egr si la loganul lui 1.4, si tu i-ai raspuns ca nu. tin sa te contrazic. toate motoarele (benzina/diesel) care indeplinesc normele Euro au egr, cu diferenta ca la diesel este mai mare (supapa) deoarece colecteaza (din pacate) funingine si s-ar bloca mai des daca ar fi mai mica. de aia n-ai sa auzi decat rar de tot ca la un auto pe benzina are probleme la egr. Egr-ul introduce gaze arse pentru a reduce emisia de NOx (n-are rost sa explic de ce) dar ATENTIE: numai la anumite regimuri de functionare ale motorului (ralanti, sarcini mici si partiale). La sarcini mari, cand ai nevoie de putere mare, supapa se inchide, astfel ca gazele arse nu mai sunt recirculate, deci, nu pierzi nicio putere. In afara de asta, felicitari pentru tutorial, foarte util.
RăspundețiȘtergereSpuneti-mi, va rog, dvs domnule inginer unde anume este EGR-ul la Logan 1.4 benzina ( sau oricare motor pe benzina dacia, aspirat)....nu de altceva, dar fiindca semnati ing, am pretentii ca stiti foarte bine despre ce vorbiti- prin urmare astept, cu interes, sa-mi spuneti exact unde este EGR montat la motorul pe benzina de Logan...
ȘtergereP.S : la benzina doar unele motoare au intradevar EGR - cele turbo( toate); cele aspirate pe benzina cu EGR sunt putine, frecvent la Opel- la motoarele Dacia pe benzina, absolut nici unul nu are EGR
Fabia 1.4L 16v, 74kW, an 2000, motor aspirat.
ȘtergereProblema: Valva EGR! :) Martor check engine aprins si eroare insufficient flow. Sper sa o curat si eu la un moment dat.
Frumos clipul.
Egr-ul la benzina este motorasul pas cu pas.... La benzina se scoate atunci cand masina se opreste la relanti`, cand nu mai are vlaga si cand da cu gaze multe
Ștergerefoarte corect, din EGR se scot normele Euro. stiam, dar nu stiu de ce am zis ca nu are pe benzinar :(
RăspundețiȘtergeresall.cristi,am incecat si eu la loganu meu 1.5 dci,dar al meu e euro 4 si nu are valva la fel ca in video tau,am inteles ca astea euro4 sunt cu clapeta pt autocuratare,asa e?astept rasp.bafta
RăspundețiȘtergeresalut,
RăspundețiȘtergereclapeta de autocuratare? n-am auzit asa ceva. cat despre diferente intre euro 3 si euro 4 sunt minime, principiul e aproape la fel.
EGR-ul nu e foarte murdar de fel , cat e teava de aer . Daca mai faci un filmulet , sunt curios cat jeg ai acolo.
RăspundețiȘtergeresalut cristi !:) in legatura cu " numai pune mufa de la EGR .... ca sa nu iti mai introduca aerul cald ... ATENTIE ! motorul se va auzi putin mai tare !!!! " se paote intampla ceva urat , in cazul in care nu pui mufa de la egr ? apar ceva erori prin bord? se obtin ceva performante? astept un raspuns :) ms
RăspundețiȘtergerestiu pe cineva care a incercat obturarea valvei EGR pentru a scoate performante, pacat ca era aproape insesizabila acea performanta in plus, asa ca nu merita sa te obosesti.
RăspundețiȘtergereEste incomplet...curatirea admisiei nu consta doar in curatarea EGR-ului....ce ai postat tu este ceea ce iti face un mecanic de cartier repede in 1.5 ore si iti ia banii...
RăspundețiȘtergereSe demonteaza mai multe ca sa ai admisia curata...
1.Furtun iesire turbosuflanta....
2.Furtun intrare turbosuflanta.
3.Teava in forma de U
4.Capac epurator gaze
5.Capac culbutori pentru a verifica prezenta de corpuri straine in ulei....funingine
Garniturile de la teava in forma de U se ung cu vasilina siliconica pentru protectie....
Se unge si vana EGR la montaj pentru a intra main usor....
O curatire completa admisie dureaza vreo cateva ore bune si te faci tractorist....dar merita...
he he, doar ca eu nu sunt mecanic :)
RăspundețiȘtergeream facut si eu ce am stiut, dar ma bucur ca m-ai completat, asa mai invatam si noi.
multam :)
Am un 1.5 Dci, mi se opreste din mers si nu imi sare de 4000 de ture la acelerarea pe liber in rampa mi-a urcat foarte greu cu a 2-a mai mult cu treapta 1, aveti idee de la ce ar putea fi??sa curat acest egr mi-a spus cineva ca e de la catalizator, dar nu e de la el. astept raspuns multumesc!
RăspundețiȘtergereposibil si din EGR, posibil filtru motorina infundat, posibil motorina proasta...
RăspundețiȘtergerevezi lista pusa de un user anonim mai sus cu exact ce trebuie sa faci, ce am facut eu e incomplet
Salut,
RăspundețiȘtergereAm realizat si eu operatiunea de curatare EGR. Am folosit motorina si un spray de curatat discurile de frane. Pot spune ca la mine s-a simtit diferenta. Dimineata, cand e rece motorul nu imi mai face intreruperile de pe la 1700-1800rpm.
Referitor la ce spune Anonim mai sus, ideea e ca nu ai cum sa faci toate alea daca nu esti mecanic.
mie mecanicul nu a putut sa imi scoata egr-ul afara,spunea ca se poate rupe si nu vrea,dupa care mi-a spus ca la urmatoarea rervizie imi desface chiuloasa,la remontare schimbat garnitura chiuloasa si set complet distributie,iar chiuloasa o va duce la spalatorie auto si o va da cu jetul pe urma demontat totul, curatat si reasamblat
RăspundețiȘtergerece parere ai ?(asta fiind dupa spusele unor cunostinte printre cei mai buni mecanici de la reprezentanta)
apai avea dreptate, stiu cel putin inca 2 persoane care s-au dus la mecanici si le-a rupt EGR-ul. deci mai bine nu. daca zice el ca poate prin alte metode, e ok
RăspundețiȘtergeredin curiozitate azi am umblat pe la motor si am vrut sa vad egr-ul. cred ca avem motoare diferite (desi tot 65 de cai are si al meu) pentru ca nu e acolo. in plus e ceva curs p-acolo. ce poate sa fie?? uite niste poze ca sa intelegi despre ce vorbesc http://s1236.photobucket.com/albums/ff454/cosmindorian/
RăspundețiȘtergereulei de la turbina, e foarte putin, nu te ingrijora. ai acolo EGR-ul, cauta-l :))
RăspundețiȘtergerese face anul decand a fost urcat acest tutorial .....auzi cris crezi ca este cazul sa curat valva iar ? cam la cat timp trebuie curatat? sau la cati km?? multumesc ....
RăspundețiȘtergerenu cred ca tie de ani, unii zic la 50.000km
RăspundețiȘtergereExista si benzinare cu Euro 4 fara EGR vezi motoare VW. Exista spray special pentru curatat EGR cateva fas-uri si curge instant mizeria fara curatare mecanica!
RăspundețiȘtergerepentru Gogu. EGR ul se vede in prima poza on partea de sus a ei in dreptul benzii rosii de pe furtunul cu fire electrice,suruburile sunt metric 8 se desfac cu 10, iti trebuie si un prelungitor pentru cel care nu se vede
RăspundețiȘtergereacest tutorial confirama gandurile mele :ca o talpa pe saptamana cu striac nu e asa cris? tata zice ca nu are treaba talpa cu curatatul motorului??
RăspundețiȘtergeresofer nebun: spuen-i tatalui tau ca o tapa la vremea ei curata depunerile, la diesel funinginea iar la benzinare calamina.
RăspundețiȘtergerefps.diablow: 6 ore de lucru, 3 ore de filmare si 7 ore de editare, nu pot decat sa-ti multumesc petru apreciere :)
cam tarziu completarea mea...chiar in oras cand mergi, schimba viteza la peste 2500 turatii
ȘtergereTot respectul pentru munca depusa! nu stiu daca as putea sa fac asa ceva cel putin pe caldurile astea si sa mai iasa si sclipitor de curat totul.
RăspundețiȘtergereLegat de furtunul de turbo, ala negru de plastic, observ ca are pe la mijlocul lui un fel de izolera rosie?!? E pusa de tine? La mine fix in locul ala unde vine mufa (care nu stiu ce rol are!) lacrimeaza ulei, nu mult dar e "inundata" mufa, e murdara de ulei. Nu stiu cat de usor e de scos, mi-e sa nu fie vreun senzor acolo sa trag de el si sa il stric. Ce sfat imi dai?
Multumesc!
exact un senzor e acolo care inchide pe o garnitura d ecauciuc. e normal sa scape putin ulei peacolo, insemnand ca scapa putin ulei pe la turbina.
RăspundețiȘtergerela mine soclul de la acel senzor era rupt cam 1cm. am lipit si am pus acel colier din tabla. si la mine scapa ulei pe la acel senzor.
grija la scoaterea senzorului s anu rupi cle 2 cleme care-l tin pe pozitie. nu rezolvi nimic daca scoti senzorul afara :)
Am inteles, acum sa vad cum fac poate pun niste silicon pe langa el sau pun izolera pe langa el, sa vad, inca nu stiu daca e vreo crapatura in furtun ori daca e topit/crapat ceva, nu stiu inca. Ciudat ca si la tine era la fel si cred ca si la altii. Sa inteleg ca respectivul senzor inregistreaza un flux de aer ceva? cand am vazut ulei pe acolo ma temeam sa nu fie vreo conducta de ulei, credeam ca de la presiune mai mare a tashnit uleiul prin mufa.
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru raspuns!
Aceasta curatare a valvei cred ca daca nu ti-o faci u cred ca nu ti-o face nimeni , nu? ma refer la revizia technica sau alea, alea... Am un Golf IV si am 135.500 Km crezi ca ar trebui sa fac aceasta curatare a valvei? Mrs si spor la treaba in continuare, apreciez munca ta si urmaresc toate tutorialele, chiar daca nu am logan. ;)
RăspundețiȘtergereCristi: e senzorul de presiune cred.
RăspundețiȘtergereAdRi: curatarea valvei EGR si ncate stiu eu, e scrisa in manualul de intretinere. dar e prea murdara, lenta si prea putori ca sa o faca
Salutare tuturor,
RăspundețiȘtergereAm fost si eu la un meserias acum juma de an sa-mi curete sistemul si a facut exact aceeasi treaba, am dat 100 lei si a durat cam 3-4 ore.
Ca idee... nu prea se observa diferenta, eu am si chip tuning si probabil deaia, oricum era neagra si se opturase foarte tare, curatarea am facuto la 95000 km, a mea e din 2006 euro 3
sunt intr-un stanb bye justificat....de luni fetita incepe gradinita iar eu tutorialele...ma ingrijoreaza un singur aspect...acel colier acewl cleste imens ..neputinta mea de a-l pune la loc .te intreb cris exista o cheie speciala..ti-a venit vreo alta idee cum as putea strange acel colier ,,? nu vreau sa ma trezesc ca nu mai pot remonta furtunul...multumesc
RăspundețiȘtergeream mai avut idei si toate au esuat. eventual scoate doar clema din partea de jos, acela se pune mai usor la loc. cel de sus nu-l mai scoti, speli tot corpul cu acelcot atasat.
RăspundețiȘtergereAdi Valcea. Superba treaba si chiar foarte usor de realizat mai ales acum ca ne-ai aratat ca la aia mici. Sper ca in concediul meu sa am timp sa-mi curat si eu macar valva egr de la Renault-ul meu Clio (1,5 dci) M-am uitat si este identica piesa. Oricum ar cam merita curatata tinand cont ca masinuta mea are 251.000 km.
RăspundețiȘtergereBravo Cristi. Toata stima
Salut Cris... auzi... dacă eu am foarte mult diluant d506(respectiv 16 sticle de 0.9) ... mai trebuie să dau banii pe decarbusol.... O fii bun diluatu ăsta?... sau stric ansamblu egr ?
RăspundețiȘtergereMersi !
Faith: incerci, n-ai ce sa strici. daca nu dizolva depunerea cumperi decarbusolv.
RăspundețiȘtergereAnonim: eu am 65cai si de cand am masina temperatura urca la 4 linii, asta de aproape 6 ani :)
nu cred ca ai vre-o problema
rezolvat partial....dar semnificativ pentru masina ........a devenit mai sprintena si mai silentioasa....valva egr curatat lacrima teava de inox lacrima...a ramas o bucata de furtun la care nu m-am incumetat ..am cumparat si acel unguent pentru valva egr 2w40 ..am ramas surprins sa vad cat de mult se deschide..a iesit super ....clar masina este mai silentioasa si mai vioaie...multumiri discipolului ... dl cristi steulea...apropos cris se spune ca loganul ar avea probleme la admisia de aer...cineva oarecum autorizat mi-a recomandat sa montez pe acel furtun care intra in filtrul de aer ( pe unde trage masina aer) un ventilator din acela care nu se alimenteaza ci functioneaza tocmai din admisia aerului marind capacitatea de aer ce intra in admisie...crezi ca este o solutie buna? ....
RăspundețiȘtergeresalutare ,poate putin off , dar pt cei care nu stiu : cu norma euro nu e responsabil numai egr -ul , egr face o treaba simpla recircula gazele de evacuare , pt ca e mai simplu sa folosesti o energie cinetica decat sa o dezvolti separat. gazele calde dar partial "arse" se reintorc in motor pt inca o ardere dar le trece prin intercooler pt a fi racite ,"aerul " rece e mai dens decat aerul cald deci rezulta o cantitate mai mare de oxigen deci o ardere mai puternica , plus reziduurile ne arse de motorina care ajuta la reducerea de motorina introdusa de injector . pt norma euro se implica sondele lambda , care masoara cantitatea de co2 evacuata comparativ cu cea de aer introdusa in motor ( responsabil e debitmetru ) care comanda supapei egr cat sa se deschida ( chestia aia de nu puteai sa o dai jos ca era sudata la suruburi e o comanda electromagnetica) , supapa egr nu se deschide oricand ci doar la o anumita presiune a gazelor de evacuare , de aceea turbina pana la 3000 -3500 nu porneste . treaba cu egr la benzinare e cu totu alta treaba , ea lucreaza cu clapeta admisie aer si uneori sunt montate una peste alta ( nu as baga mana in foc la logan pt ca nu le-am vazut pe masina )
RăspundețiȘtergereah ! era sa uit , loganul nu are probleme de admisie aer deci montarea unu ventilator la admisie inainte de filtru aer e inutila , problema e simpla si se rezolva din softare , se mai numeste " optimizare consum " , restrictia e impusa din fabrica pt a nu crea la acel timp o concurenta mare la Clio 2 respectiv clio symbol , prin resoftare se obtine un consum mai redus si o putere mai mare a motorului ( testata pe dou masini acelasi motor , acelasi an de fabricatie , drumu italia rom aprox 3000 km cate , 2 adulti cu bagaje in cel nesoftat 110 km ora constant 5.9 % , cel modificat 2 adulti si 2 copi cu bagaje plus portbagaj deasupra aceeasi viteza 4.9% , ma refer la media de consum , la acelasi drum dar 2 persoane in masina softata , fara bagaje 110 constant 4.2 % )
RăspundețiȘtergerepe loganul meu 1.5dci nu am debimetru si nici sonda lambda. turbina se face resimtita puternic de la 1900rpm :)
RăspundețiȘtergeremai bine zis, EGR-ul nu deschide cand ii dai blana, ci doar cand mergi normal, doar atunci scoti consum :P
cand o calci, e normal ca motorul are nevoie de aer, nu de gaze rearse, deci EGR-ul nu deschide.
nu stiu 100% daca asa face, dar asa mi se pare logic.
cat despre consum, 120km/h pe 80% autostrada, 3 adulti si un copil, portbagajul plin, 5% pe traseul Timisoara-Grecia.
Timisoara-Sovata-Timisoara, 4 adulti si un copil, portbagajul full, depasiri fara mila, 100km/h si media 5%
ma faci la 12 noaptea sa umblu prin parcare cu lanterna , tu cu manuta ta tineai mufa de la el in tutorialu de curatare egr , din carcasa filtru aer spre motor ai o muda pe o chestie pe care scrie VDO- Siemens , ala e debitmetru sau senzor volum admisie aer . la sonde nu vad ca e intuneric dar e imposibil euro 3-4 fara ele , plus nu i vad rostu la catalizator fara ele .
RăspundețiȘtergeresi eu m-am gandit ca mufa aia e de la debimetru, pacat ca nu comunica cu nimic de pe partea de admisie aer. dracu stie ce face mufa aia dar garantat nu e debimetru.
RăspundețiȘtergeresal. la mine piesa in care intra mufa respectiva e 8200280056 - senzor debit aer . are o forma ciudata intradevar ( comparativ cu forma debitmetrelor clasice de pe alte masini ) dar face acelasi lucru , la tine mufa respectiva atarna pe acolo nu e mufata niciunde ?
RăspundețiȘtergerehttp://good-times.webshots.com/photo/2113517940101255169Fylsyr
RăspundețiȘtergeresi
http://good-times.webshots.com/photo/2462777830101255169ydejtz
de asta vorbesti?
nu vreau sa intru in polemici.cunostintele mele despre masini sunt minime.nu am si nici nu voi avea pretentia ca ma pricep la masini insa am facut un experiment.am luat acel furtun de admisie la filtrul de aer, al prietenului meu ( cel cu ventilator incorporat) am facut un drum de 150 km plus la intoarcere si indubitabil masina este mai.nervoasa sa spun se duce in 4000 de ture destul de repede.....cris avea dreptate trage turbina mai mult aer.asta nu se poate contesta....se accelereaza mai rapid.insa consumul nu scade sub 6.9...cat despre acea resoftare mi-as dori si eu sa mi se recomande acea resoftare as multumi celui care mi-ar recomanda firma si modul de resoftare care sa aduca loganul la parametrii optimi .....probabili cei identici cu modelul renault clio.2 sau symbol.....
RăspundețiȘtergererecomand doar DimSport http://www.dimsport.ro/ro/chiptuning/dacia/logan/
RăspundețiȘtergerecontact
http://www.dimsport.ro/ro/contact-dimsport/
salutare!sti cumva pentru 85cp sunt alti pasi de urmat la demontat/montat,arata cu totul diferitt fata de 65
RăspundețiȘtergereprincipiul e acelasi, prinderea e diferita
RăspundețiȘtergerepoti folosi oice iti trece prin cap, ideea e sa curete usor acea depunere
RăspundețiȘtergeredaca e infundat EGR da ceva semne motorul!!???pt ca motorul meu de 1.5dci la turatie de peste 2500 scote niste sunete ciudate asemenatoare cu ceva puscaturi...dar interesant ca la liber nu se aude nimic daca o turez numa in mers!!!!!ce ar putea fii!!???
RăspundețiȘtergeree posibil sa ai probleme cu injectoarele!!!
Ștergeredace infundat EGR-ul nu ai putere, scoti fum dupa tine. tu ai cu totul altceva defect si n-am idee ce ar putea fi
RăspundețiȘtergereLa primavara ma bag si eu sa fac operatiunea asta,am in jur de 210kmacum pana atunci ajung in 250km,cred ca e cazul,is curios ce gasesc acolo dupa atatia km.
RăspundețiȘtergereLa Multi Ani ! Vreau s eu sa fac operatiunea asta dar inca nu am gait mecanicul care sa accepte. Se pare ca le e frica de murdarie. Eu am varianta de 70 CP e asezata putin diferit supapa EGR. Ce vroiam sa stiu este...nu se poate da cu un spray de curatat carburator direct in gura de admisie aer in motor ? Adica sa dau jos filtru de aer si sa dau diret cu spray , e posibil ?
RăspundețiȘtergereideea acestui tutorial e sa iti faci tu, nu sa-ti dau idea ca sa mergi la mecanic :)
RăspundețiȘtergerechiar daca ai varianta de 70 sau 85 cai, ideea de curatare e aceiasi.
daacdai cu spray de curatat direct in gaura de admisie, vei curata EGR-ul si cand pornesti motorul toata mizeria o sa ajunga in admisie. sa nu punem la calcul ca orice solutie de curatat vei folosi, este si inflamabila. nici nu vreau sa ma gandesc ce detonatii vei avea cand vrei sa pornesti masina.
deci de preferat ca acea curatare sa se faca dupa ce ai demontat piesele :)
Salut Sunt Din Cluj... Am cumparat o masina cu motor euro4 70 cai schimbat am desfacut egr... tocmai am aflat la tester ca caroseria cel putin Calculatorul de injectie din spatele bateriei arata 220000 de km... in fine.. Am gasit Ulei sub ea.. Am strans COlierul de la intercooler. nu a mai curs ulei... am gasit ulei la egr cand am vrut sal curat si depuneri foarte mari pietre de calimina, Masina merge ok nu scoate fum nu se aud batai. dar si bujiile pe care leam schimbat au putin ulei sau ma rog erau unse....... aaaa de cand am curat doar egr si si tevile de inox am constatat ca consumul este mai mare... ce sfat imi dati?? Schimb turbo ??? sa curat toata admisia?? din ce cauza ulei??
RăspundețiȘtergereuleiul e d ela turbina, probabil o si auzi cum fluiera. asa se explica uleiul din intercooler. de fapt e singura explicatie. daca ajung ein intercooler, ajunge si in egr, in admisie.
RăspundețiȘtergereacum un an am purtat o discutie cu o persoana ce avea o cunoastinta angajata in cadrul aeroportului Otopeni si mi-a povestit urmatorul lucru : cei din laboratorul aeroportului in cauza au testat motorina in mai multe randuri din aceleasi benzinari, iar rezultatul a fost urmatorul:
RăspundețiȘtergereLocul 1. Mol, locul 2 OMV, locul 3 Rompetrol, locul 4 Petrom V, locul 123424 Lukoil
Din experienta personala ... in 2006 am alimentat si eu de la lukoil...rezultatul : 10 litri motorina consumati in 70 km, mi s-a oprit motorul in mers cand am scos-o pe liber, batea pompa de injectie ca dracu si in plus sigur de acolo mi s-a tras "boala" injectoarelor. (masina avea sub 20.000 km). TOATA LUMEA SPUNE NU LUKOIL.
Anonim din Cluj, scuze ca iti spun dar te rog, chiar daca se spune ca hartia (blogul) suporta multe, scrie mai corect gramatical si exprima-te mai romaneste ca sa intelegem si noi.
Scuze Cris pentru "derapajul" de mai sus, dar ma zgaria pe retina si pe timpan cand citeam si plus ca eu nu am inteles nimic din ce a explicat.
de la Cluj: Ce crezi ca poate afecta consumul marit de carburant??? uleiul 10W40 ???.. sau ma rog egr????? Zgura si mizeria de la admisie EGR??
RăspundețiȘtergereCE parere ai de sprayul exhaust ce curata Egr si admisia???
uleiul creste consumul? n-am mai auzit. dar ce parere ai despre tutorialele in care am demontat si curatat EGR? tu crezi ca acel spray il bagi in egr si dispare toata mizeria? nu, nu dispare, trece prin admisie, evacuare si probabil s eopreste in catalizator.
RăspundețiȘtergeream o parere buna.. despre curatare egr... Problema e ca este de Euro 3... eu am masina din 2007 ii euro 4... Alt egr, altfel sunt conductele la Admisie...
RăspundețiȘtergereO sa fac un tutorial la euro4 si eventual til trimit sa-l postezi pe site.. da mai spre vara.. ca ii prea frig..
ca sa lamurim, unele uleiuri lubrifiaza maibine,reduc mai mult frecarea ca un altfel de ulei, deci motorul merge mai usor, rezultatul fiind un consum mai redus.
RăspundețiȘtergerecand zic redus ma refer la 0,foarte putin :)
doar nu te astepti la o reducere a consumului cu 1%, nu?
altfel de egr? glumesti? principiul este acelasi, difera conectica si amplasarea in spatiu :)
Eu unu abia astept tutorial la EURO 4 pentru ca am inebunit , e o diferenta totala de amplasare intre euro 3 si 4. EGR-ul l-am dat jos de 2 ori pana acu si l-am curatat cu spray de frane , a iesit luna.Insa ma gandesc cu groaza ce e in tubulatura aia.Si eu am facut trecerea de la 10w la 5w si pot spune ca e mai zgomotoasa masina. De papat ulei nu papa.
RăspundețiȘtergereMs ptr toate sfaturile e pana acuma Criss
eu am trecut de la 10w 40 Elf la 5w 40 castrol edge si e mai silentioas motorul :)
RăspundețiȘtergerevezi poate te ajuta topicul asta http://www.loganclub.ro/forum/curatare_egr_si_racitor_motor_dci_70_cp-t25267.html
Interesant tutorial.....bravo ; Treaba asta trebuie s-o fac si eu , dar cand s-o mai incalzi putin. Am observat ceva la sfarsitul filmului....farurile se sting precum iluminarea plafonierei. Ne inveti si pe noi ?
RăspundețiȘtergereWow.....am citit topicul de pe loganclub.Cris tu ai dat jos si racitorul ala ?
RăspundețiȘtergerehttp://www.youtube.com/watch?v=1DhYk3Mm8HQ ce se intampla daca facem si noi treaba asta la Logan ? Nu cumva toata mizeria aia trece prin turbina si implicit ramane destula si pe paletele ei ?
RăspundețiȘtergereAdy: te invat, uite http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/comanda-modulul-daytime-running-light.html
RăspundețiȘtergereAnonim: da, am dat jos si acel racitor si da, e crima de pus inapoi :)
Anonim: exact in admisie si in catalizator o sa se opreasca toata mizeria
Evident nu ai filmat faza cu racitorul :)) Era murdar rau ? Eu cand am dat jos EGR-ul am scos bucati de carbuni de acolo. O sa lucrez singur la masina...in fata blocului ( deci o sa fiu presat de timp ) sa ma incumet si cu racitorul ala , e asa important ?
RăspundețiȘtergereaaaa, racitorul, asa zi, eu n-am dinala :))
RăspundețiȘtergereCris. Am o intrebare Din nou, Maine fiind sambata mam gandit sa imi iau inima in dinti si sa curat adimisia la logan diesel euro4, si intercooleru sa golesc de ulei.....
RăspundețiȘtergereLa euro4 operatiunea de curatat admisia ii aceeasi??
Racitorul are rost sa-l curat?
Scot consum mai bun???
Consumul de pe bord Mediu??? i real sau cantitatea de carburant lipsa de pa CB ii adevarata si ca scrie cati litri ai consumat de la alimentarea din pompa?? ii adevarata?
Cris, am curatat egr, nu prea sunt depuneri am gasit putin ulei??? din ce cauza?
RăspundețiȘtergereeste normal sa fie putin ulei. cand spun putin ulei, ma refer ca pe suprafata metalului este ulei. daca balteste ulei acolo insemna ca ori ai scapari pe la turbina, ori ciuoerca aia de rahat mai da rateuri si mai scapa cativa stropi de ulei
RăspundețiȘtergereLegat de ulei.. Este o depunere, nu scoate fum masina, ca deobicei atunci ii gata turbina cand scoate fum negru, Cat costa o ciuperca ii greu de schimbat?? ce rol are ciuperca???
RăspundețiȘtergereCris. Legat de wastgate la turbina?? daca ai pierderi de ulei din turbo?? daca modifici wastgate ca sa ii aduci putere mai mare de la turbo. arunca mai mult ulei?? la 70 de cp euro 4 , cate ture sa dau din filet? risc sa stric ceva?
RăspundețiȘtergereAnonim: ciuperca colecteaza vaporii de ulei de la capacul culbutori. are un furtun care se scoate prin tragere si este fixata prin clipsare. vezi aici poze http://www.tutorialelogan.ro/2011/12/tutorial-nou-cu-intrebarea-aveti-vre-o.html
RăspundețiȘtergereAnonim: n-am inteles nimic din intrebarile tale. de fapt una am inteles, 6 spire pentru wastegate si da, daca nu stii ce faci risti sa strici ceva
si cum ti-a resetat ECU? astadaca nu's indiscret. penca il poti reseta daca scoti borna dela baterie nu stiu cate minute.
RăspundețiȘtergerede fapt trebuie doar sa invete parametrii volantei si cel mult corectiile de debit aer si mai stiu eu ce are pe acolo, nu are absolut nici o legatura cu zgomotul aparut.
mai degraba ai facut praf ceva la directie si auzi acea bataie
Pipa aia de la turbo se curata mai usor cu o carpa umezita cu motorina, bagata pe teava si dat foc la carpa. ATENTIE nu lasati foc puternic ca se deformeaza... teava nu carpa :). Dupa ce arde tot lasati sa se raceasca si se curata super usor cu o perie de sarma ingusta si lunga.
RăspundețiȘtergereCris, ca sa-ti fie mai usor curatarea admisiei la turbo nu te mai chinui asa, am eu o alta varianta dar implica mai mult timp.Tot cu decarbusol dar le lasi de seara pe dimineata, undeva la 12h cel putin.
Marinaru
Salut Cristi. Multumesc pentru informatii. Ma intrebam, probabil ca multi altii, daca blocarea EGR'ului e o solutie buna (pt. protejarea motorului, nu pt. putere). Ai scris ca stii pe cineva care l-a obturat pentru performata, dar nu asta ma intereseaza. Acel cineva a costatat efecte negative, cum ar fi un consum marit?
RăspundețiȘtergerei s-a aprins martor de eroare in bord, nu a simtit diferenta de putere si l-a pus la loc. nu s-a mai uitat la consum. oricum, consumul ar trebui sa fie aproape la fel. EGR-ul este pentru euro, nu pentru reducere consum
ȘtergereGata...dupa multe luni in care am avut indoieli azi mi-am luat inima in dinti si am demontat EGR si pipa aia. La racitor nu am ajuns ca nu aveam prelungitor de tubulara. MAsina are 89.000 km in 5 ani. EGr era ok...doar ca nu deschidea supapa, am dat cu WD40 si alt spray de mi-a venit acru...pana la urma a inceput sa se deschida usor.Pipa "pacii" ma asteptam sa o gasesc pe jumate* astupata...insa nu a fost asa. Era un strat subtire de ulei cu fumingine ( mazga) pe care am curatat-o cu "Triumf " de aragaz. Incredibila aceasta substanta, topeste acea mazga instant.Ce am observat dupa aceasta operatiune : nimic :) Insa macar acum dorm linistit la noapte ca am demontat si spalat pe acolo...am intrat in randul oamenilor :P
RăspundețiȘtergerePS: Hai sa ne traiesti Cris si la mai multe tutoriale !
pai daca valva nu functiona, era normal sa nu ai mizerie pe acolo :)
ȘtergereTot eu. Scuze de dublu post. La varianta de 70 cp sonda EGR e mult mai mica si mai firava decat la varianta de 65CP. Cris ai cum sa gasesti un cobai cu intercooler sa ne faci un tutorial de demontare la el ?
RăspundețiȘtergeresi daca as gasi, nu ma bag la artificii :)
ȘtergereCu ajutorul filmelor tale mi-am facut azi curaj (de vreo 2 ani tot aveam de gand!!!) sa desfac furtunele alea 2 de la turbina. La mine nu era problema EGR (oricum am curatat-o iar dupa vreo 25.000km cu ocazia asta, avea depuneri insesizabile). La mine era problema cu niste ulei care picura de la furtunul de iesire din turbo, se prelingea pe catalizator si -> miros+picaturi de ulei la locul de parcare. Vreau sa zic ca mi-a luat vreo 5 ore dintre care 2 sa pun la loc acel furtun care parca e cordit, are 2 mansoane la capete care odata scoase...pla le mai baga la loc. Si asa nu cred ca le-am bagat perfect, chiar ziceai tu in filmul3 ca stii 2 cazuri care au avut probleme de genul asta.
RăspundețiȘtergereOricum nu stiu daca am facut bine dar am pus un pic de silicon intre manson si furtun. Nu am gasit furtun la dezmembrari, dar mai caut. Si ciuperca imi trebuie, e "inundata" de ulei, un senzor gri e si el "inundat". Cred ca ciuperca chiar daca e pe celalalt furtun mai gros are legatura cu uleiul care picura.
Daca ai vreun sfat pt. mine te rog sa mi-l dai :)
Momentan doar am verificat,am strans colierele bine, am sters uleiul din furtune, am sters de mocirla catalizatorul etc. Nu stiu daca asa face la toate sau imi trebuie furtun+ciuperca la celalalt furtun.
acea ciuperca se poate curata, gaurile alea si o sa functioneze perfect.
Ștergereacel senzor gri e normal sa aiba ulei pe el, nu te panica. important e ca este putin ulei si nu in cantitati mari cat sa curga stropi
Mersi de raspuns, asa e, are putin ulei senzorul gri, nu stiu de ce dar am impresia ca nici nu sta fix de felul sau.
RăspundețiȘtergereOricum mi-am mai adus aminte de o prostie pe care am facut-o zic eu, cand am bagat furtunul cu probleme la loc (ala cu mansoanele de caucic in capate) pt. ca nu intra l-am uns in capat cu putin ulei de motor, altfel chiar nu voia sa intre. Oare e posibil sa il arunce afara desi e prins in colier? Tu ce parere ai? Am facut 250km si sta la locul lui dar mai stii...
este ok sa miste usor acea ciuperca,de noua misca usor.
Ștergereai toate sansele sa nu fi bagat cum trebuie la loc acel furtun, multi m-au sunat sa-mi spuna ca au pizdit furtunul penca nu l-au bagat calumea :(
daca nu e bagat calumea, curge ulei pe acolo
De bagat oarecum l-am bagat, problema e cu acele bucati de manson.
RăspundețiȘtergereInainte curgea ulei, deci orice as fi facut eu puteau sa fac doar putin mai bine :) sau mult mai rau alte variante nu erau :)
Momentan nu mai curge ulei, curios, dar ma confrunt cu alta problema ies gaze....se simte cand deschid capota. Acum ca o fi de la EGR nu stiu, zici ca am esapamentul in fata acum :(
cauta sursa de unde iasa gazele, trebuie sa vina de undeva
ȘtergereMultumesc pt. toate sfaturile, parca nici gaze nu mai ies acum, sper sa se fi "autosigilat". Oricum dupa o vreme am sa mai verific odata daca mai curge sau daca sunt colierele bine, ca de scos nu mai scot de acolo furtunul decat cand o sa iau unul nou.
RăspundețiȘtergerebuna ziua...se poate cumva proba egr-ul daca este demontat?....e chestie cu acei pini de la mufa numerotati..cum as putea sa ii cuplez sa imi dau seama daca functioneaza sau a murit? astept raspunsurile voastre....
RăspundețiȘtergereSuperbe videoclipurile realizate. Felicitari pentru munca depusa.
RăspundețiȘtergereLa un logan 1,5 dcI 2008 euro 4, la cati km recomanzi verificarea/curatare EGR?
(Nu am multi km cu el)
depinde enorm de stilul de condus al soferului, deci cand vrei tu sa verifici este bine venita interventia.
Ștergereun sofer calm si care nu conduce mult in afara orasului va avea un EGR murdar.
unul ca mine abia daca o sa aiba ceva depuneri. in 90.000km am curatat de doua ori si depunerile erau mici
Sall Cris. Super tari videoclipurile.M'ai scapat de multe drumuri la servis. La logan 1.5 90cp intanlim valva EGR
RăspundețiȘtergere100% este si la 1.5dci 90cai, si ea contribuie la norma euro 5
ȘtergereSall, am 120.000km crezi ca ar fi cazul sa fac si eu operatiunea asta ?
RăspundețiȘtergereeu pana la 70.000km am facut-o de doua ori :)
Ștergeresaut cris am si eu o intrebare dupa ce ai curatat tot ansamblu ti se aude turbina mai tare ?
RăspundețiȘtergeren-are nici o legatura. poate ar avea daca ar fi fost infundat foarte mult egr-ul, nu a fost cazul la mine
Ștergeream gasit cauza sunetului de turbo chiar placu dar in neregula furtunul care intra in turbo are acel inel de cauciuc in interior care l-am prins stramb foarte chinuitor si pozitia dar am reusit akm se aude normal desi mi-ar fi placut sa se auda asa dar sa fie si in regula
RăspundețiȘtergeream gasit cva depuneri avand in vedere ca am 82mii putin mai mult ca la tne in teava de inox dar nu era infundata sau obturata foarte folositor tutorialul si explicit
RăspundețiȘtergerezgomotul l-ai auzit la relanti sau la turatie? parca aud si eu ceva suierat de parca ceva ar suge aer cu putere la turatie peste 2500. La ce turatie intra in functiune turbina si egr-ul la dci 1,5, 48kw, md. 2005 stie cineva ???
RăspundețiȘtergerece auzi tu pe la 2500rpm este turbina si este normal sa o auzi.
ȘtergereSall Cris. La logan MCV 1.5 85 de cai este tot la fel demontarea valvei EGR? Are 170000 de km din 2008 si cred ca este timpul s.o curat :)) .
RăspundețiȘtergerenu este chiar la fel, dar principiul este acelasi
Ștergeresalut ....la ce risc expun sa stric daca incerc sa fac acest lcuru in curte , pentru aceasta curatare sau un total clean :D ?
RăspundețiȘtergereMultumesc .Stima
pai ce are daca faci in curte? e vre-o diferenta daca era in garaj sau in fata blocului? :D
Ștergerein curte probabil nu ai umbra si din cauza caldurii exista riscul sa bei prea multa bere :D
:)) da..buna asta ... deci sungurele lucruri ,sa lucrezi cat mai finut sa nu rupi ceva ....in rest este ca totul sa ai berea langa tine ...perfect ...sa inteleg ca riscurile sunt minime in a rupe ceva din ceea ce desfaci sau a pierde ceva prin tevi ..etc
ȘtergereStima.
lasand gluma la o parte, chiar sa ai grija cand scoti EGR-ul afara, cel care era prins cu 3 suruburi. sansele sa-l rupi sunt destul de mari. mecanici "meseriasi" au reusit sa o rupa, nu le pasa.
Ștergereacolo imi este cam frica ...ca am pbservat ca iese cam greu ...si nu stiu ce sa zic ...din cauza asta sunt mai mult ca retinut sa nu fac nimik .... iar pt materie am gasit sper sa va ajute
RăspundețiȘtergereDescriere
Nr. buc./ box
Ambalare
Pret (RON)
Pret incl. TVA (RON)
DECARBUSOLV - lichid pentru curatat carburatorul
12
0.9 L
11,08
13,74
Fabryo Corporation , pentru cei care stau in bucuresti ..ca este evident mai aproape sau poate exista.
Tu cum zici sa incerc sa scot EGR ..ca si tu ai incercat cu surubelnita..sau si nu inteleg ce se poate supe...poate sa fie sudat inauntru acolo ?
este din aluminiu si ai tendinta de a forta, crapa foarte usor. scoti incet, cu grija. iti imaginezi ca incerci sa-ti scoti un ou de la tine :D
Ștergereo singura intrebare mai am ......cand crezi ca este mai usor ?
Ștergere- atunci cand motorul este cald sau atunci cand motorul sa racit ... presupun ca la cald exista riscul mai mare/mic ca este din aluminiu si foarte cald poate pleznii /iesii usor ...
Multumesc :)
daca e cald motorul, o sa te arzi ca asta http://www.youtube.com/watch?v=NwDlSaVH_9s
Ștergeresalut...am revenit ....eu am altfel de egr ..nu este ca al tau...al meu am aflat ca este euro 4 :( deci si mai naspa ca ..nu am gasit nici un filmulet cum se scoate . :( ....
RăspundețiȘtergeresi pe langa asta...:) am scos filtrul acela de aer ....ca sa vad egr-ul..si am depistat langa egr...mai este o teava care este bagat intr-o prelungire de plastic de 5 cm si care pleca un furtun ...si duce pana la radiatorul de jos....acolo am niste depuneri de ulei ..si nu inteleg de unde iese ulei...nu pierd ulei din motor..nu scoate fum ..ac-ul a funcionat ...acum nu mai are freon...porneste dar nu mai baga rece...este cumva de la asta ...scuze ca postez aici ...
Ștergeream pus poza la profilul blogului sa te uiti si tu ..poate ai intampinat aceasta problema .:D
ȘtergereCu sitma
daca citeai comentariile de mai sus, spuneam c demontarea la euro 4 este aproape la fel ca la euro 3, difera mici detalii si asezarea in spatiu.
Ștergerecu ce difera faptul ca furtunul ala duce in intercooler si nu in turbo? e un furtun care ia o directie diferita si cam atat.
este normal sa ai ceva ulei in intercooler. se da jos si se spala de ulei.
nu are nici o legatura AC-ul.
uite aici cum e la euro 4 http://www.loganclub.ro/forum/curatare_egr_si_racitor_motor_dci_70_cp-t25267.html
Salutare tuturor , multe chestii folositoare pe site , felicitari cris .
RăspundețiȘtergereSi acum evident o intrebare : Am logan 1.5 dci 63kv euro4 din 2007 , am niste intreruperi, scaderi de turatie, la motor atunci cand e la relanti , indiferent daca e mtorul cald sau rece , dar e mai accentuata scaderea de turatie iarna cand e frig,iarna trecuta am patit ca sarea de la 800 la 200 de turatii , in rest e foarte putin sesizabila diferenta de turatie . si am asta de vre-o doi ani :D
adica ai 1.5 dci 85 cai, e mai simplu de urmarit :)
Ștergerecand este putin sesizabila e normal, isi face destul de des nu stiu ce testu' pulii si zici ca nu merge regulat. dar scaderea pana la 200rpm nu stiu ce poate fi. adica imi fac o idee dar pot fi prea multe motive.
filtru aer imbaxit, la fel filtrul de motorina, posibil sa-ti traga ceva aer...
toate le schimb la timp si ii pun ce-i mai bun daca exista asa ceva . Ms oricum
ȘtergereSalut Am si eu aceleasi simtome ....zimi te rog daca ai rezolvat situatia si daca da zimi te rog cum
ȘtergereMultam fain
sall. dc imi porneste greu la cald
RăspundețiȘtergerecand afli sa ne spui si noua
ȘtergereSalut ! M ar putea ajuta cineva cu o informatie?Recent mi s a desprins dopul de pe corpul pompei de injectie,iar in momentul in care motorul este pornit,curge motorina.Dopul poate fi inlocuit ?Multumesc anticipat !
Ștergeresall cand ajung la 2500 rpm mi se aude un tacanit la motor din ce poate sa fie ?? ma dispera acel tacanit
RăspundețiȘtergeresi noi ar trebui sa ne imaginam ce motorizare ai tu? da si tu detalii in futere, nu fi zgarcit
Ștergeream 1.5 DCI 65 CP m-am interesat si am inteles ca sar putea sa fie de la un injector , sa ma duc sa fac un test la injectoare
RăspundețiȘtergeream 300.000 km 1,5 DCI 70 CP nu am desfacut nimic niciodata si masina trage la fel de bine ca si cand a fost noua dar am facut schimburile de ulei la 10.000 km si nu am mers cu ea subturata.
RăspundețiȘtergerepai asta e solutia ideala, blana si nu vei avea probleme. eu cand am demontat si curatat aveam usoare urme de depunere, ceva normal penca prin oras nu poti numa blana :)
Ștergereepuratorul trebuie curatat la ceva timp? e greu de desfacut? multumesc
RăspundețiȘtergereepuratorul... nu prea stiu la ce te referi :)
Ștergerema refer la separatorul de vapori ulei
Ștergerehttp://www.piesenet.ro/Separator-Decantor-Vapori-Ulei-Logan-1.5dci
am pus ceva poze http://www.tutorialelogan.ro/2011/12/tutorial-nou-cu-intrebarea-aveti-vre-o.html
Ștergerenu se scoate usor si da, trebuie curatat ca sa nu patesti ca mine :)
Ok, multumesc. Eu am un usor zgomot (fluierat) la turbina care se aude in turatii, la schimbarea vitezelor (la debraiere). Asta de cand a inceput sezonul rece si numai cand motorul este rece. Se aude f putin, dar eu il sesisez :) Egr-ul a fost curatat prin vara si era destul de curat.
Ștergereturbina fluiera din momentul in care a fost montata pe masina. in timp acel fluierat se aude tot mai tare, e normal
ȘtergereSper sa fie asa. Ieri am cerut parerea unui inginer de la reprezentanta si mi-a zis ca poate nu are uleiul destula presiune sa unga turbina, sa verific presiunea la ulei ca poate e pompa de ulei de vina. Numai ca presiunea se masoara cand motorul este cald, dar la mine la rece e sesizabil fluieratul si din ce stiu presiunea la ulei este ridicata cand motorul este rece, ori nu se prea are logica.
RăspundețiȘtergereSalut. Am demontat si am curatat si eu ansamblul EGR pentru prima data ..masina are 141000km nu era foarte multa mizerie pe acolo in schimb erau urme de ulei...de ce este ulei acolo e normal? 1.5 dci 65cp euro4
RăspundețiȘtergereulei de la colectorul de vapori, e normal. doar sa nu fie foarte mult. vezi aici detalii de unde vine acel ulei http://www.tutorialelogan.ro/2011/12/tutorial-nou-cu-intrebarea-aveti-vre-o.html
Ștergeredeci e normal sa fie putin ulei
Salut am vazut ca ai o remorca nu faci si niste tutoriale pentru ea? ceva montare stopuri :)
RăspundețiȘtergerenu am asa ceva, era o iluzie optica :)
ȘtergereSal Cris, un tutorial cu schimbat sau curatat supapa de regulare de pe pompa de injectie se poate? Masina mea intrerupe urat la ralanti, am fost la un test si mi-au spus ca asta ar fi problema. Curatarea si suflarea ei m-ar ajuta, tu ce crezi? Multumesc
RăspundețiȘtergerenu-ti pot da un raspuns penca nu-l stiu
ȘtergereAi curatat vreo data galeria de admisie??
RăspundețiȘtergereS'ar putea sa ai pe galerie aceasi mazga care ai avut'o pe tevile alea.
n-am ajuns pana acolo :)
ȘtergereSalut ce motor are tatal tau la peugeot?
RăspundețiȘtergereo putoare de 1.4
ȘtergereSi nu te ai gandit la niste tutoriale cu imbunatatiri ?
RăspundețiȘtergerela pejo? neah, deloc :)
ȘtergerePacat deoarece nimeni nu vrea sa imbunatateasca peugeot urile din ce an este masina ?
RăspundețiȘtergeretatal meu e multumit cu ea asa cum e, nu vrea imbunatatiri :)
Ștergeree din 2006
Ok..
RăspundețiȘtergereCris . Citeam mai sus undeva ca daca ai EGR infudat mergi cu fim dupa tine. Vreau sa spun ca eu am egr ul nefunctionabil de 2 ani ani si nu scoate nici un fum. A scos fum cand am avut probleme cu injectoarele . Atat, In rest deloc.Oare e bloct pe descis sau pe inchis. Trebue sa l curat sau sa l schimb. Nu stiu sa vad.
RăspundețiȘtergereDaca se blocheaza pe inchis, n-are nimic, nu recircula gazele si in motor ajunge doar aer curat. Daca se blocheaza pe deschis, locomotiva e copil mic pe langa tine si trage foarte greu
ȘtergereDeci sa inteleg ca la mine e pe inchis?
RăspundețiȘtergerePai daca chiar este blocat, garantat doar pe inchis poate fi si sa nu ai simptome
Ștergereacum iti urmaream tutorialul cu montarea termometrului
RăspundețiȘtergerearata si la un benzinar..
RăspundețiȘtergeren-am benzinar :)
Ștergereinca n-am auzit pe cineva sa curete EGR la 1.6 16v
ce simptome are daca se imfunda teava egr?
RăspundețiȘtergerenu prea mai trage masina, scoti fum
ȘtergereBuna CRiS. In cazul masinii mele (Dacia Solenza 1.9D) daca las mufa de la EGR conectata imi trepideaza motorul....ba chiar da sa se innece. Asta ce inseamna?..ii stricata valva sau pur si simplu ar trebui sa o scot afara sa o curat?...valva e asemanatoare sau aproape la fel cu cel de pe Logan. Multumesc.
RăspundețiȘtergeremai sigur estevalva defecta. dar nu este exclus sa fie si infundata instalatia
Ștergeream sa incerc atunci...ii foarte ciudat ca mai am si un senzor temperatura aer prin zona aia...prima data am scos-o pe aia si mergea perfect...am schimbat apoi si senzorul ca am crezut ca s-a defectat...acum am scos EGR-ul, am conectat mufa de la senzor inapoi si tot asa merge bine...are ceva legatura una cu cealalta?
RăspundețiȘtergereasta nu stiu sa-ti spun :(
Ștergereinteleg :(...nu ii bai multumesc frumos :)...o sa scot valva...oricum nu am ce pierde :P
RăspundețiȘtergereMi-a fost de ajutor filmuletele, mersi.Cu curatirea turbinei ai?
RăspundețiȘtergerecu placere. nu am
ȘtergereSalutare salutare de la mare ... dar nu mare departare de casa ci mal de mare neagra....Haideti sa va spun si eu patania mea cu acest EGR. Azi m-am apucat de demontat. Binenteles ca nu aveam scule asa ca doar am dat jos EGr-ul ... fara sa desfac si celelalte tevi si tevisoare. Era neagru. l-am curatat. la remontare am observat un furtun lung si gros ca are ceva ulei pe el. Am pus mana (pe furtun) si am observat ca are joc intre teava si prelungirea pe care se prinde furtunul (pe acest furtun fiind un furtunas prins de filtrul de aer). Si atunci s-a aprins un beculet ... de ceva timp (cateva luni) mie la relanti ... rece sau cald motorul ... fluctueaza adica sta la 900 si pica la 800 ptr. o secunda ... si dupa 10 sec iar se repeta. Intrebare ... daca trage aer fals pe la acel furtun, poate aceasta sa fie cauza? Mentionez ca am 1.5 dci 70 cai cu eruo 4 ...
RăspundețiȘtergereSalut am demontat doar valva egr, am curatat-o si am montat-o la loc. Nu a pornit la prima cheie. Deabia la a patra cheie tinutand mai mult contactul a inceput sa tuseasca si ajutata putin din acceleratie a pornit. De la ce ar putea fii ?
RăspundețiȘtergerepai sa vedem... cumva ti-a scapat mizerie pe admisie? :)
Ștergereimportant este ca a pornit
eu zic ca nu am scapat mizerie, dar totul e posibil, am sa o duc la cineva sa imi curete toata evacuarea
ȘtergereSalut cristi eu am desfăcut azi valva EGR în 2 bucati
RăspundețiȘtergerecele doua garnituri de cauciuc care intra in furtunul de la turbo, au un guler, gulerul acela cum trebuie sa fie pozitiona, cu gulerul in interioarul furtunului sau in afara furtunului ?
RăspundețiȘtergerehabar n-am despre ce guler vorbesti tu acolo. in interiorul furtunului sunt doua garnituri, la capete. au o singura potitie unde acea garnitura se aseaza bine, n-ai cum sa gresesti sa-l pui altfel
Ștergereatentie mare atunci cand curatati EGR-ul,curatati si tubul carlig (acel tub intermediar intre EGR si galeria de admisie)la fel cum a facut Cristi,personal am ajuns la aceeasi concluzie cu Cristi si anume cea mai buna curatare pentru EGR este anularea/obturarea lui (la motorul 1.5 dci) deoarece galeria de admisie este corp comun cu chiuloasa,aceasta nu o sa o puteti curata cum trebuie iar daca incercati sa o curatati o sa ajunga resturi de cox in motor si cine stie ce se mai intampla,daca vreti totusi sa curatati galeria de admisie,trebuie demontata chiuloasa ca si in pozele de mai sus.
RăspundețiȘtergereDe solutii minune pentru curatat cox (curatare chimica) nici nu mai poate fi vorba,m-am lamurit singur de aceste "spraiuri minune"...
salut am un logan 1.5 dci euro 3 am schimbat turbina de oarece avea un joc foarte mare am trecut peste stagiul asta problema e alta injectorul 2 da mai mult pe retur decat celalante 3 si alta problema care chiar nu stiu ce sa ii mai fac este ca la 120km in treapta a 5 a caraie intrerupe si fum negru in spate pot sa ii fac orice nu sare de 120 si caraie trosneste ce anume ar putea fi multumesc :(
RăspundețiȘtergerepai ai un injector cu probleme, el poate fi una din probleme.
Ștergerecand spui ca iti caraie si trosneste, ar trebui sa fi mai explicit, de exemplu ce anume caraie si trosneste, cutia?
ce ai pus in jurul contactului (mufa) de la furtunl pe care l-ai scos? mufa aia, mie imi sare cateodata!
RăspundețiȘtergerepoti fi mai explicit, te rog, nu inteleg la ce anune te referi. eventual minut si secunda de la care film
Ștergereclipul 4, minutul 5:36. furtunul are in jurul mufei un "ceva" maro
RăspundețiȘtergerela mine furtunul era crapat fix in jurul soclului. l-am lipit si am pus o tabla ca sa-l tina mai fix.
ȘtergereEu am E4 iar egr este poziționat altfel și este mai mic. A ieșit greu dar de intrat intra foarte ușor după ce îl cureți. Am curățat și teava în forma de U dar nu am reușit sa curat absolut tot (era plina de clei), am curățat furtunul turbo cel cu evaporatorul (curge ulei din evaporator și credeam ca este de la turbo).
RăspundețiȘtergereNu am putut sa dau jos tot ansamblu pe care sta egr îți trebuie scule speciale și este posibil să treacă prin el antigel care trece apoi prin chiulasa deci dacă desfaci s-ar putea să surprize.
Bună ideea cu anulat egr.
Salutare, după curățarea egr țeavă în forma de U, și schimbat filtre în aceiași zi ma confrunt cu o problema.
RăspundețiȘtergereAdică am consumat 4 litri la 25 km. Am citit că ar putea fi debitmetrul de aer și când ai scot mufa nu apare nici o eroare, o fi normal așa ceva?