Pages

Schimbat etrier si discuri frana

Pe vremea când am cumpărat eu Loganul, motorizarea diesel nu se livra cu discuri ventilate. Am primit de la Vlad discurile și etrierii, plăcuțele fiind identice.
Discurile nu tin cont daca masina are sau nu ABS.
De pe www.daciashop.ro poti alege ce discuri ti se potrivesc tie mai bine.
Iar in materie de etrieri, recomand cu caldura cei de Logan Van, se potrivesc fara modificari.

199 de comentarii:

  1. cat te-ai costat etrierele + discurile ? ai ABS ?

    RăspundețiȘtergere
  2. am schimbat si eu acelasi lucru si ma costat 200 ron de la dezmembrari la magazin nu stiu cat te-ar costa

    RăspundețiȘtergere
  3. etrierii cadou, discurile cadou si nu am ABS.
    deci am iesit mai ieftin la al doilea Anonim :P
    uite aici etrieri, discuri si placute de Logan Van, toate noi. se potriveste fara nici un fel de modificare si din cauza ca sunt mai mari placutele, creste eficienta in franare.
    http://www.loganclub.ro/forum/showthread.php?t=23658

    RăspundețiȘtergere
  4. cristi da caseta de directie are bucsa de teflon? ca yo am auzit ca au

    RăspundețiȘtergere
  5. sal, sunt pe langa subiectul actual, dar as vrea sa stiu daca nu e deranjul prea mare de ce am nevoie sa schimb rulmentii de pe spate la logan. Si ce firma recomanzi. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. pai ai nevoie de rulmenti si un service. daca vrei sa faci tu lucrarea ai nevoie si de o presa de rulmenti. recomand service. sa schimbe rulmentii nu-i trebuie facultate sau cine stie ce meserie, ii trebuie doar scule

    RăspundețiȘtergere
  7. salut cristi..un sfat cer daca vrei...masina mea a stat o perioada de 2-3 luni pe tusa si acum cand pornesc la drum observ ca dupa vreo 100 m ferodoul meu se incinge de poti sa prajesti peste pe el...cred ca s-a blocat pistonasul acela..ce pot sa fac, dau etrierul jos si bat cu ciocanelu pana se deblocheaza sau ce? ferodoul incins e pe roata fata stg.

    RăspundețiȘtergere
  8. buba e ca a ruginit pistonasul, ciocanesti dijaba la el. o poti rezolva dar dureaza, te costa ceva banuti si trebuie sa ai rabdare.
    - cumperi smirghel foarte fin, 1 litru lichid de frana dot 4
    - dai jos etrierul si ai grija numa sa nu-ti curga licghidul de pe furtun, pune o punga si strange cu un elastic.
    - cureti cat poti de bine de mizerie etrierul
    - scoti garnitura exerioara din jurul pistonasului
    - scoti pistonasul(recomand presiune de aer, dar nu foarte mare)
    - torni lichid de frana pe pistonas si cureti circular rugina de pe pistonas
    - cureti foarte bine etrierul de mizerie
    - dupa ce ai terminat de curatat, cu grija bagi pistonasul la loc si pui garnitura exterioara
    - montezi totul la loc, completezi cu lichid in borcan si aerisesti pana nu iti mai vine aer... o sa-ti vina...
    - te duci la service si aerisesti sub presiune. sa nu iti faca aerisirea la pedala ca e fix pix
    vezi ce simplu e? :)

    RăspundețiȘtergere
  9. eu stiam ca aerisirea franelor se face prima data la roata cea mai indepartata de pompa de frana adica cea de pe partea dreapta a masinii,iar daca ai servo frana(banuiesc ca toate loganurile au)se face aerisirea cu masina pornita.

    RăspundețiȘtergere
  10. da, aerisirea se face in x, prima ce mai indepartata dreapta spate, dupaia fata stanga, spate stanga si fata dreapta.
    daca umblii doar la o roata, oricare ar fi ea, recomand aerisirea la presiune. eu am trecut 1 litru de lichid de frana prin instalatie prin metoda cu pedala si tot mai aveam aer.
    aerisirea se face cu motorul oprit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut Cristi
      Am un logan 1,4 an 2005.Am schimbat repartitorul de franare, la cel vechi s-a rupt arcul de sub burduf.Am aerisit franele cu motorul oprit am lasat sa curga lin lichidul mai intai iar dupa aceea am facut pedale la toate rotile.Acum frana prinde greu, trebuie sa apas f tare pe pedala ca sa prinda frana mai brusc, inainte sa il schimb prindea brusc la apasarea pedalei acum e moale.
      \ce pot sa fac cu frana sa prinda ca si inainte?

      Ștergere
    2. sa aerisesti instalatia de franare, garantat ai aer pe instalatie

      Ștergere
    3. am aerisit-o de 2 ori pana acuma si nimica, frana prinde lafel.
      Pe stand fortele la franare au iesit bune , dreapta spate mai slaba ca si celelalte.

      Ștergere
    4. cum ar trebui sa procedez corect ca sa elimin tot aerul si cam de cat lichid as avea nevoie?

      Ștergere
    5. http://www.tutorialelogan.ro/2013/06/schimbat-lichid-de-frana.html
      intra 500ml lichid frana in toata instalatia, deci ar trebui sa ai ceva mai mult lichid de atat

      Ștergere
    6. M-am uitat la tutorialul tau este foarte bun.O sa i-mi confectionez si eu unul si o sa incerc sa aerisesc folosind metoda ta, sper sa scap de aerul din instalatie.

      Ștergere
    7. Salut Cristi.
      O intrebare off topic, ai mai reglat distrubutia la un ford focus 1.4 benzina? Sti cumva cum se face?

      Ștergere
    8. desi nu pare, eu chiar nu sunt mecanic auto. n-am lucrat niciodata ca si mecanic.

      Ștergere
  11. astazi am observat ca nu este numai o roata cu problema aia...ci amn2..prea mare coincidenta cred sa se fi blocat pistonasul..oare nu este posibil ca sa se lipeasca in vrun fel placutele pe ferodou??? ce parere ai..o sa o urc pe rampa dar vroiam sa stiu daca se pot lipi placutele

    RăspundețiȘtergere
  12. nu ezista ca se lipesc placutele de disc(nu ferodou, daca se lipeau, la plecarea de pe loc trosneau. si nu, nu e coincidenta ca sunt ambele roti deodata, mie mi s-a parut ciudat ca ai doar la o roata problema.

    RăspundețiȘtergere
  13. asa mi-a zis cineva, nu e cine stie ce mecanic, deci am pistonasele blocate..o sa vad vineri cine ce si cum..multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  14. Cristi am si eu o intrebare daca nu te superi
    As putea sa vopsesc etrierele si tamburii(de pe spate) fara sa le dau jos?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  15. nu ma supar, si da, poti sa le vopsesti direct sus. sa asiguri bine masina sa nu o ia la vale!

    RăspundețiȘtergere
  16. Am uitat sa te intreb
    Cu ce ma sfatuiesti sa le vopsesc cu sprei sau pensula?
    M-am mai uitat pe net si uni spun ca e mai bine cu o pensula mica...

    RăspundețiȘtergere
  17. se stie ca spray-ul este cea mai slaba calitate in vopsire. daca crezi ca poti sa dai frumos cu pensula fara sa lasi urme urate, e ok

    RăspundețiȘtergere
  18. GEO din jud. TELEORMAN com. Nenciulesti sat Paru Rotund23 februarie 2011 la 20:11

    CRIS vreau sa te intreb daca sunt mai bune discurile de frana ventilate decat cele neventilate

    RăspundețiȘtergere
  19. ai simtit vre-o diferenta la franare ? nu stiu daca merita, avand in vedere ca tu ai facut rost de ele moca normal ca merita :D

    RăspundețiȘtergere
  20. diferenta o simti doar daca conduci ca un animal si supraincalzesti discurile. fiind ventilate se racesc mai repede.
    dar nu le mai am nici pe astea, acum am etrierii si placutele de logan van, sunt mai mari.350 lei placutele noi si etrierii noi

    RăspundețiȘtergere
  21. Cristi Bucuresti21 martie 2011 la 03:29

    Salut! intrebare care este diferenta de franare cu etrierii si placutele logan van fata de cele standard? multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  22. nici o diferenta la condus normal. dar daca esti foarte agresiv cu frana, ai performante in plus.

    RăspundețiȘtergere
  23. HELP ! Discul vechi nu iese de pe butuc.

    RăspundețiȘtergere
  24. gata, am umflat barosul si a iesit... de frica !

    RăspundețiȘtergere
  25. Cristi, ai putea face un tutorial pentru schimbat kit accesorii la 1.4 MPi cu AC şi Servo ?

    RăspundețiȘtergere
  26. am diesel, asta ar insemna sa fac teste pe masina altcuiva... nu multam, poate pe viitor

    RăspundețiȘtergere
  27. cris dar la testul cu franarea dc ai ABS?

    RăspundețiȘtergere
  28. n-am ABS in acel test, mai uitate odata :)
    http://tutorialelogan.blogspot.com/2010/01/test-distanta-franare-logan-fara-abs.html

    RăspundețiȘtergere
  29. suportu-l etrierului l-ai schimbat sau este tot acelasi ???

    RăspundețiȘtergere
  30. daca te referi la fuzeta, e aceasi

    RăspundețiȘtergere
  31. ca sa nu ai probleme cu aerisirea , trebuia sa lasi aerisitorul semi-desfacut in timp ce infiletai furtunu de frana in etrier si lasai in continuarea desfacut aerisitorul pana incepea sa curga continuu lichid de frana (fara sa apesi de nici un fel pedala) apoi strangeai aerisitorul si completai lichidul , in final de siguranta faceai o aerisirea de tip adhoc "fa pedala, tine apasat".

    RăspundețiȘtergere
  32. s-o crezi tu ca merge :)
    am mai schimbat odata etrierii si exact asa am facut cum ai zis. am ajuns la service sa aeriseasca sub presiune... asta dupa ce am trecut 1 litru de lichid prin instalatie prin metoda "fa pedala, tine apasat"

    RăspundețiȘtergere
  33. cand misc de volan stanga dreapta se aude un scartait ce ar putea fi?

    RăspundețiȘtergere
  34. nu e de la cauciuc altceva ce sa fie

    RăspundețiȘtergere
  35. cris daca am jugul de la cutie dus poate sa faca urat cand decelarez?( sa troncane ca si cum ar fi o planetara dusa?)

    RăspundețiȘtergere
  36. tot ce-i posibil, n-am idee. din cate stiu eu, planetare face urat in viraje

    RăspundețiȘtergere
  37. salut. ce placute de frana folosesti? originale?? daca sunt altceva ce model?

    RăspundețiȘtergere
  38. acum am de logan van de origine, alea eco. slabe si moi, daca se incalzesc putin iasa fum din ele si nu mai ai frana. avantaj ca nu inegresc asa repede jantele.
    recomand ferodo premier

    RăspundețiȘtergere
  39. ms. apropo.... stiu ca tu esti cu zgomotele :P. vezi manivela de la cric. la mine cel putin a zdranganit o saptamana pana mi-ai dat seama de unde e. am prins-o acum cu o banda cu arici:P

    RăspundețiȘtergere
  40. am citit undeva cuvantul zgomot? unde? o rezolv imediat.
    eu am aruncat manivela de cacat si cricul la 2zile dupa ce am luat masina :)
    am intors roata de rezerva cu curul in sus si in ea am indesat un nou crick de vw si cheia in forma de L de la mercedes :)

    RăspundețiȘtergere
  41. salut cristi, am si eu un logan fara abs, si am o problema la franare, si anume la o franare brusca masina imi trage stanga foarte tare, acum cateva zile am fost la un mecanic mi-a facut aerisirea, si degeaba dupa cateva franari problema a revenit, si pe unde poate prinde aer pe instalatie? masina are vreo 71000 km din 2006, pana sa mi se faca aerisirea la franare puternica imi frana doar spatele cu urme, dupa aerisire toate 4 franau cu urme, la o franare brusca trebuie sa se blocheze si rotile spate?

    RăspundețiȘtergere
  42. daca ai ABS nu trebuie sa se blocheze nici o roata, nu trebuie la lasi urme pe asfalt! principiul la ABS exact asta insemna: Antilock Braking System
    ai probleme mari, nu te juca, schimba mecanicul pana rezolvi problema. eu sigur nu te pot ajuta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut cris, revin dupa mult timp la acest tutorial si comm , unde iti spuneam de problema mea la franare , unde iti spuneam ca la o franare puternica se blocau rotile spate apoi cele de fata , si de la 70km/h in sus daca as fi franat puternic sigur m-as fi dat peste cap cu masina, am schimbat mecanicul , nu i-a dat de cap si pana la urma am fost intr-un service autorizat unde aveau si staie itp, si mi-au schimbat discuri frana , placute fata frana , repartitor frana , pompa de frana , si au spus ca au remediat problema , au pus-o pe stand , si a dat destul de bine raportul acela, insa au iesit cu masina intr-o proba , si in 45 de min mi-au venit cu masina pe platforma , l-a furat pe sofer , l-a scos de pe sosea si a lovit o buturuga de la un copac taiat si mi-au dat dauna la ea , deci sincer sa fiu nust exact ce a putut sa aibe masina respectiva , de nu i-a dat nimeni de cap in atata timp , si plus de asta am fost intr-un service mare serios , in fine nu am fost de acord sa imi repare epava cum vroiau ei , si mi-au luat alta in loc .

      Ștergere
    2. vai sa-mi bag pula! am recitit ce-ai scris, speram ca am inteles eu gresit. sorry man :(
      dubas ce-o avut acolo... imagineaza-ti ca acea dauna totala o puteai da tu si exact cum spuneam, nu e de joaca cu frana.

      Ștergere
  43. zi-mi te rog se cheie ai folosit pentru a aerisi instalatia cred ca de 8 nu ? , acuma mi-e lene sa dau roata jos ca sa ma uit si mi-e ca daca ma apuc sa nu am cheia magica :D

    RăspundețiȘtergere
  44. depinde de masina, ai nevoie de o cheie de 7 sau 8

    RăspundețiȘtergere
  45. Salut! Spune-mi te rog daca dupa ce ai inlocuit discurile de frina pline cu cele ventilate, ai observat vreo imbunatatire la frinare(sa fie mai eficienta). Mersi!

    RăspundețiȘtergere
  46. absolut nici o diferenta la mersul normal. se schimba treaba daca-i tragi 3 frane consecutive de la 100km/h la 10km/h.
    cu discurile pline la prima faranare e ok, la a doua deja pierde din eficienta iar la a treia franare nu prea mai ai frane. a patra franare e dejaba, o parasuta te franeaza mai rapid.

    cu discurile ventilate am avut 4 frane consecutive de la 100km/h la 0. la ce-a de-a patra franare s-a simtit o usoara ineficienta, nesemnificativ. probabil se accentua la la ce-a de-a cincea franare.

    la mersul normal nu vei avea aceste probleme legat de franare. eu odata am avut nevoie sa ma ajute masina cand ma grabeam si... m-a lasat franarea. a doua oara nu s-a mai intamplat.

    RăspundețiȘtergere
  47. Salut ! am un logan 1.5 dci 65 cp si se aude un huruit la viraj dreapta .. Care ar putea fi cauza ?

    RăspundețiȘtergere
  48. Salut,
    Mi-am cumparat si eu de curand etrieri, placute si discuri

    As vrea sa stiu daca e necesar sa schimb si furca de la etrieri ?

    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  49. furca de la etrieri? pai depinde ce ai cumparat. daca ai discuri pline si ai cumparat ventilate, clar trebuie sa schimbi etrierii cu totul.
    sau daca ai ventilate si ai cumparat discuri pline, la fel, schimbi si etrierii.

    RăspundețiȘtergere
  50. Salut Cris, din cate am citit eu pe netu` asta, loganul van are si pompa de frana mai mare, nu numai etrierii. Nu e nici o problema daca montezi etrierii de van pe o berlina normala(dci din 2008)? Am vazut ca se vand si pe dacia shop si se zice ca nu trebuie nici o modificare la montarea lor. Tu ai avut vreo problema cu ei? Pana la urma ii pot monta fara grija, cu pompa de frana originala? multumesc. Alex.

    RăspundețiȘtergere
  51. Oare de ce loganul meu trage stinga

    RăspundețiȘtergere
  52. ti s-au dereglat unghiurile de convergenta , trebuie sa te duci la service sa ti le faca , si fac pariu ca ti s-a dus si un cap de bara , daca nu ambele

    RăspundețiȘtergere
  53. Anonim Dec 21, 2011: abia acum am vazut ca mi-ai scris :(. nu am nici o problema si ii am sus de un an jumatate.

    liviu: ar putea fi de la presiunea in roti, uzura diferita a cauciuruilor, modele diferite de cauciucuri sau cum a zis si paiu, geometria rotilor

    RăspundețiȘtergere
  54. Am un logan Laureate 1.4 MPI cu discuri pline de 259 mm si as vrea sa-i pun etrieri de van si discuri ventilate. Vreau sa ma asigur daca cumva trebuie schimbati si port-etrierii, unii zic ca da altii zic ca nu, care e adevarul pana la urma? Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  55. port-etrierii? te referi la asa ceva http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRncGphHX9XKnQcd5InfbrxVpUzj-PTe4zbufJCJauV_X8Re2YoF5_Jw3A4 ?
    cand cumperi etrierii de van, insemna sa-i cumperi complet, port-etrieri si etrieri http://www.4tuning.ro/images/vand-etrieri-logan-van/vand-etrieri-logan-van-41d20e6f63a0dd75a-0-0-0-0-0.jpg
    nici nu mi-am imaginat vre-o clipa ca s-ar vinde separat

    RăspundețiȘtergere
  56. Scuze nu m-am exprimat corect, ma refeream la suportul de pe fuzeta unde vin prinsi si am denumit gresit port-etrieri.

    RăspundețiȘtergere
  57. exact cum am pus in poza, etrierii de van sunt compusi din 2 piese:
    - piesa ce se prinde pe fuzeta(port-etrier)
    - partea mobila
    de aici poti cumpara etrierii noi la 160 lei perechea http://www.loganclub.ro/forum/vand_difuzor_bara_eleroane_oglinzi_prestige_piese_de_schimb_si_multe_altele-t19145.html?p=1188493#post1188493 , personal am cumparat 4 seturi pana acum, unul pentru mine si pentru inca 3 persoane. lipseste doar acea siguranta din sarma care se poate vedea aici in poza http://www.daciashop.ro/etrieri-sport?keyword=etrieri&category_id=0
    si care am achizitionat-o gratuit de la mecanicii de la reprezentanta dacia :)

    RăspundețiȘtergere
  58. Salut, am un 1.6 16V si vreau sa-mi inlocuiesc discurile si etrierii. Discurile le vreau perforate/striate. Poti sa-mi recomanzi ceva? La tamburi pot inbunatatii ceva? Se merita sa schimb ceva? Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  59. stiai ca discurile perforate iti termina placutele in 8-10.000km? nu stiai.
    in plus, pe discurile striate nu pui ce placute vrei tu, trebuie sa fie compatibile una cu alta, deci garantat bani in plus.
    adevarat, diferenta enorma la franare dar cu costuri pe masura.
    mai bine pui etrieri de van si placute de van cu discuri de frana brembo de van.
    discuri: http://www.daciashop.ro/discuri-brembo-van?keyword=brembo&category_id=0
    placute: http://www.daciashop.ro/placute-van-ferodo?keyword=premier%20van&category_id=0
    etrieri: http://www.loganclub.ro/forum/showpost.php?p=1205158&postcount=1873
    cu 880lei+manopera+lichid nou de frana, o sa ai frane mai mult decat ok pentru o masina de strada.
    daca vi in timisoara iti dau sa testezi :)

    RăspundețiȘtergere
  60. Pentru cei care ar avea discuri de 238 mm, etrierii TRW pentru discuri ventilate de 259 mm si suportii de etrieri se potrivesc pe fuzeta in locul unde au fost etrierii Lucas pentru discuri de 238 mm?

    RăspundețiȘtergere
  61. etrierii se potrivesc chiar si de la van, e aceiasi prindere

    RăspundețiȘtergere
  62. Cristi, loganul dci 2006 preferance(ca al tau), ce discuri are stock? 238mm sau 259mm? Vad pe unele site-uri la vanzare si 238 si 259 (la astea zice ca sunt pt ABS). Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  63. este vorba despre grosimea discului, adica ventilate sau neventilate.
    iar intrebarea ta are 2 raspunsuri: loganul dci din 2006 a venit cu 238mm si cu 259mm. de pe la mijlocul lui 2006 toate dci-urile au iesit din fabrica doar cu discuri ventilate de 259mm.
    al meu avea discuri pline, asa ca am trecut pe discuri ventilate.

    RăspundețiȘtergere
  64. am masurat, am 259mm(260mm pe rigla).

    Insa o alta intrebare ma framanta: la mine in zona nu gasesc torxuri, asa ca o sa iau de pe net. Ce ma sfatuiesti sa iau un set ca ala al tau in L sau merge si surubelnita?, banuiesc ca tija in L e mai rezistenta de desfacut cu ea.

    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  65. eu le am tip surubelnita. nu stiu unde m-ai vazut pe mine cu torx-uri in forma de L :)
    unde este strans mai tare si este necesara o forta mai mare, am 3 torx-uri profesionale(30, 40, 50), nu le rezista nimic

    RăspundețiȘtergere
  66. ce usor a iesit la tine discul. eu m-am chinuit un pic.

    ce ai auzit de piesele ABS (de ex. cap bara, placute frana, disc frana)?

    RăspundețiȘtergere
  67. piesele ABS? te referi la piese pentru varianta de masini echipate cu ABS? sunt identice, cu sau fara ABS.
    daac te referi la vre-o firma cu acest nume, habar n-am.

    RăspundețiȘtergere
  68. piese ABS, adica marca ABS. dar din reactia ta ma gandesc ca nu ai auzit :).

    eu am montat azi, set discuri frana, set placute frana si set capete bara, toate marca ABS.

    RăspundețiȘtergere
  69. cu ajutorul acestui tutorial am schimbat si eu discurile. Multumesc!

    Am vazut si eu diferenta intre un torx profesional imprumutat(asa cum zici tu ca ai 70-100RON cheia) si setul meu comandat pe net la 40RON 9chei Yato :) nu va luati asa ceva sunt desene animate de scule.

    RăspundețiȘtergere
  70. Laurentiu dn Bucuresti19 iunie 2012 la 03:49

    Salut Cris da-mi si mie un sfat la urmatoarea treaba: loganul meu are cam 107.000 km facuti in 4 ani jumate...cam vro 70 km pe zi...problema e ca la franare scartaia de ma dispera, discurile au buza formaza si se observa pe ele un soi de sant sau denivelare ca si cand jumatea superioara este frecata mai mult decat cea inferioara...am schimbat placutele cu dalea ceramice dar nimic sunetu e acolo...se impune in cazu asta schimbarea discurilor si placutelor?...ce marca mi-ai reomanda si de unde sa le iau ca de piese de origine made in vapor sunt satul...am vazut ca mai colaborezi cu astia de la Dacia Shop...sunt ok ce vand ei?...adica daca spun ca sunt originale chiar sunt?..sa nu fie doar cartonu de origine..stii afara vopsit gardu si inauntru leopardu!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunetul ala il poti auzi si din cauza acelor table de pe etrieri si care freaca pe disc. aici pe final arat care e treaba cu tabla http://www.tutorialelogan.ro/2011/05/intretinere-etrieri.html filmul 2 minutul 7:55
      si da, cei de la daciashop sunt de caracter, nu umbla cu cioara vopsita.

      Ștergere
    2. Laurentiu dn Bucuresti19 iunie 2012 la 20:07

      hmm...si io m-am gandit la asta si le-am arcuit de cand am pus placutele ceramice, m-am gandit ca trebuie facute sa nu frece discu..deci nu sunt ele sursa zgomotului meu la franare...deci daia intrebam daca la peste 100.000 de km facuti cu niste discuri mai mult prin oras (Bucuresti) ar trebui sa le inlocuiesc...mai ales ca nu sunt uzate uniform..mai mult in partea de sus si mai putin in partea de jos....cineva mi-a zis ca uzura neuniforma este cauza zgomutului//oare asa sa fie?

      Ștergere
    3. da da da, uzura neuniforma e problema. uzura neuniforma, cand calci frana, fortele nu se aplica egal peste tot si apar diverse sunete

      Ștergere
  71. salut.ma chinui de 2 zile sa scot discurile de frana pt a le schimba.problema e k nu se desfac alea 2 torx-uri.se strica forma suruburilor si tot nu vor sa cedeze.ce pot face in situatia asta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. faci ce trebuie, adica dai gaura cu bormashina prin ele. eventual cu un burghiu mare iei din capul surubului, nu conteaza ca iei si din disc. iar cand ramane doar surubul in fuzetam cu un burghiu mai mic dai gaura prin el si se infileteaza pana iasa pe partea cealalata si pica jos. dar verifica totusi ca e gaura pe partea cealalta. sigur e, dar verifica :)

      Ștergere
  72. Laurentiu din Bucursti26 iunie 2012 la 03:51

    Salut...revin cu impresii dupa ce am schimbat discurile si placutele....diferenta e uriasa...nu mai scartaie si frana este mult mai asezata si mai eficienta testata intr-un drum pana la mare inapoi weekend-ul asta...am optat pentru discuri ventilate de la brembo si placute de origine, dar sunt curios de o treaba: placutele originale au venit fara tablite de genu cum au alti producatori (bosh mastersport etc) iar in manualul de instalare era specificat ca sa se degreseze bine de rugina zona in care normal se puneu tablitele. Inca ceva am vazut ca postezi pe trafic tube cum pot sa urc si io acolo filme din trafic?..tocmai ce am filmat pe A2 la 5 dimineata unu cum sa rasturnat pe prima banda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. clar eficienta mai mare la franare, te asteptai la altceva? :)
      iti faci un cont la ei pe from si ulterior ii dai un mail la trafictube@gmail.com

      Ștergere
  73. Salut...care este grosimea minima la un disc ventilat???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu m-am gandit niciodata la acest aspect. le-am schimbat tot la al doilea set de placute frana

      Ștergere
  74. Doresc sa-mi recomandati o marca buna pentru discuri ventilate si placute pentru logan berlina 2008 dci." sa fie pe primul loc calitatea si pe urma pretul" ..Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. http://www.daciashop.ro/frana/discuri-frana/disc-brembo-ventilat
      http://www.daciashop.ro/frana/placute-saboti/placute-frana/ferodo-premier-mild
      sau daca nu te deranjeaza ca o sa scartie la franare, astea sunt mai bune http://www.daciashop.ro/frana/placute-saboti/placute-frana/placute-Ferodo-Premier

      Ștergere
  75. Salutare! Am si eu un Logan 1.4 din 2004. As vrea sa montez pe el niste discuri ventilate. Etrierii de pe masina sunt Lucas. Trebuiesc schimbati si etrierii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. etrierii de la discuri pline nu potrivesc la discurile ventilate si nici invers. deci schimbi discuri si etrieri, obligatoriu

      Ștergere
  76. salut cristi!problema masinii mele este ca tremura la franare. toti au spus ca sunt ovalizate discurile .le-am schimbat platite sau in garantiela cca 3000-3500km cu tot cu placutede 4 ori in doua service italiene si ultima in apan reprezentanta dacia in galati.de fiecare data masina a fost verificata.are 100000km sau 6ani.acum am inceput sa le rectific si cu ajutorul sito-ului tau incerc sa le scimb singur...este luata la 330000km si nu stiu daca a fost lovita ..ai vreo parere despre boala masinii mele .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dupa ce le-ai schimbat tot mai trepida?

      Ștergere
    2. nu mai trepida pana sa ajungi la 2500-3000le schimb cind nu mai suport si sincer i-mi este rusine sa iau pe cineva in masina...

      Ștergere
    3. 3000le? scrii sa inteleg si io ceva?

      Ștergere
  77. dupa ce am scimbat discurile si placutele nu a mai tremurat masina la franare pana am parcurs aproximativ 2500km-3000km...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. decicauza chiar este la discuri. insemna ca faci ceva ce nu trebuie. franezi agresiv? intri cu masina prin balti de apa?
      ai ABS? si asta ar fi o posibilitate. nu-miexplic cum altfel sa se ovalizeze discurile tot la 2-3000km

      Ștergere
  78. am ABS,AM 44ani(am varsta la care cred ca pretuiesc banul muncit ) ,traiesc in italia si gropi nu prea sant ...singurul lucru unde am gresit .?cred ca fost patriotismul vizavi dea face sa mearga si economia noastra....aveam atatea posibilitati...sa auzi cum zarnaie si bordul!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu ma refeream ca nu pretuiesti banul muncit de tine :) dadeam exemple de cum se ovalizeaza discurile.
      e suficient sa cobori de pe munte tot timpul cu piciorul pe frana, se supaincalzesc si la un moment dat se ovalizeaza. la fel si daca franezi normal, discurile sunt fierbinti si treci printr-o balta, se decalesc si se ovalizeaza.
      avand ABS si franezi agresiv, discurile se ovalizeaza foarte repede. mai bine zis daca franezi de intra mereu ABS-ul.
      daca nu faci nici una din astea, inseamna ca este ceva pe undeva defect si duce la ovalizarea discurilor. si n-am nici o idee ce dracu ar putea fi...
      sa le schimbi este foarte usor, dar nu este rentabil ca tot la 2-3-4000km sa le schimbi.
      este o masina ieftina, bord de plastic... nu vreau sa te dezamagesc dar am circulat cu o gramada de masini pana in 15-20.000euro care aveau greieri in bord dupa 60-80.000km

      Ștergere
  79. ABS-ul l-am simtit doar de3 ori(nu am avut ocazia sa intervina).Daca afli intre timp ceva defacte si vrei sa-mi scrii aureliaslobotnic@yahoo.it Succes in ceea ce faci si-ti multumesc...bafta!!!

    RăspundețiȘtergere
  80. In tutorial mai sint citeva greseli nesemnalate pe care ar fi bine sa nu le repete si altii:
    -masina e bine sa fie asigurata cu capre
    -nu se suspenda etrierul de furtun
    -discurile se degreseaza inainte de montare
    -placutele se verifica daca au santuri concentrice; daca au se schimba
    -placutele se ung cu vaselina pe baza de cupru in suporti
    -suruburile se string la cuplu si se dau pe filet cu lichid antidesfacere
    -nu se atinge cu mina lichidul de frina
    -inainte de a pune roata e bine sa gresati discul in dreptul flansei cu gauri; asa nu aveti surpriza ca janta sa se lipeasca

    ----------------------
    salex_uriel@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  81. Nu stiu cum ai desfacut tu cele 2 .. torx-uri. asa de usor. La mine nu au vrut sa mearga si unul sa si stricat. Am cam pus-o de mamaliga. Nu stiu cum o voi scoate la capat. Plus ca la mine sunt alte dimensiuni fata de ce spui tu in clip. Torx de 30, la etrier chei de 13 si 17 iar la port etreier cheie de 19

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e simplu de scos suruburile, dai gaura cu bormasina prin el.
      posibil ca cei de la dacia sa fi ramas fara materie prima si au pus ce le-au picat la'ndemana :)

      Ștergere
    2. Se desfac cu surubelnita cu impact. E practic o surubelnita cu un canal elicoidal in miner care provoaca rotirea ei in momentul in care dai cu ciocanul.
      Daca s-a stemuit capul surubului se poate desface de catre amatori:
      -prin gaurirea capului si desfacerea apoi cu un cleste
      -prin strapungere+refiletare la urmatoarea cota
      -cind filetul s-a gripat ireversibil se apeleaza la o trusa de scoatere suruburi rupte.

      ----------------------
      salex_uriel@yahoo.com

      Ștergere
  82. scuza-ma nu sti ceva sistem de franare pe fata de stage 2 exista pentru logan...am un logan din 2005 (41000 km ) 1.4 benzina si nu imi place deloc cum franeaza , placutele mi-s pe duca si aud la franare o frecare metal pe metal.As schimba acuma tot daca tre sa schimb,cu ceva mai calumea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este vorba despre exact acesti etrieri http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/montat-etrieri-de-logan-van-pe.html
      trebuie sa schimbi discuri, etrieri si placute

      Ștergere
  83. SALUT
    am un logan 1.5 KISS 120000km si tre sa mi schimb discurile de frana, ma poate ajuta cineva cu niste dimensiuni?

    mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. discuri ventilate 259mm pentru logan

      Ștergere
    2. sti cumva la ce grosime trebuiesc schimbate?
      din pacate sunt si ovalizate, destul de , daca se vad la ochi:)

      mersi de raspuns Cris

      a. si app ce firma recomanzi? nu vreau de curse , ca nu e cazu:) ceva care sa mi ofere incredere si siguranta...

      zi buna

      Ștergere
    3. cumva discurile ventilate au toate aceiasi gosime?

      Ștergere
    4. toate cele ventilate au aceiasi dimensiune.
      http://www.daciashop.ro/disc-trw-ventilat?keyword=disc&category_id=0
      sau http://www.daciashop.ro/disc-brembo-ventilat?keyword=disc&category_id=0

      Ștergere
    5. Salut Cris! Vorbesti de cel la 149 buc?
      Tot la TRW ma gandeam si eu:)))
      Si o sa le combin cu placute de la delphy'
      Mersi

      Ștergere
    6. sincer sa fiu, imi place mai mult ideea de brembo :))
      imi place cum suna, nu stiu daca sunt mai bune ca trw :)

      Ștergere
    7. Dar la pret cum e? Nu stiu, brembo nu e mai mult pt sport, agresiv,care au o eficienta buna doar daca conduci agresiv (la temperaturi mai Mari) ,
      Cat de repede iti consuma placutele? Avand o duritate mai mare cred ca si placutele le dizolva mai repede ,
      Zic si eu k nu m am interesat inca....
      Mersi oricum de sfaturi si tine o tot asa.
      O propunere: Cand faci un tutorial cu schimbul DE antigel la in desel? Vara asta tre sa l schimb si asa in mare cam stiu dar imi lipsesc fineturile,gen ce colier imi trebuie, etc....
      Si buna!

      Ștergere
    8. pai cam vara asta si la mine vine antigelul :)
      brembo nu produce doar discuri sport, diferenta se vede la pret. oricum nici eu nu stiu cum poti combina ideal discurile cu placutele si ma refer la duritatea lor ca sa fie optim.
      aici am scris despre combinatia ideala, fiind deja testata. un set de discuri la maxim 3 randuri de placute, timp in care chiar ai frane ok http://www.tutorialelogan.ro/2011/07/montat-etrieri-de-logan-van-pe.html
      doar ca este pentru franele de van, nu berlina. suni pe cei de la dacia shop si ii intrebi despre compatibilitatea produselor si iti recomanda ce trebuie.

      Ștergere
    9. Mersi mult Cris! Weekend fain!

      Ștergere
  84. salut cristi zilele astea vreau sa imi schimb si eu discuri si placutele.Intrebarea mea este cum pot afla dimensiunile la discuri fara a mai da roata jos si sa le masor.Mentionez ca acuma am discuri pline neventilate masina e 1.4 an 2007 fara ABS.Sunt cam nelamurit,ori sunt de 238 ori de 259.stima multa si doamne ajuta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stii ce e interesant? pana acum am comandat si schimbat vre-o 7-8 seturi de discuri de frana. a dracu daca m-a interesat ceva in plus in afara de ventilat si neventilat.
      cand am cerut discuri de frana ventilate pentru van, deja este diferit ca si aspect, ventilatia se face pe exteriorul rotii si nu pe interior ca la discul ventilat normal. totodata discul de van este cu 1.9mm mai gros.
      ia de 259

      Ștergere
  85. Pai bun si eu sa zic ca am de 238 si pun de 259 trebuie sa mai shimb ceva? se potrivesc din prima fara alte modificari?stima

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sincer sa fiu nu stiu ce inseamna acele dimensiuni 238 sau 259

      Ștergere
  86. salut cris am avut loganul in garaj 2luni necirculind, azi am scoso la plimbare si mi-a trosnit ceva pe spate cind am scoso din garaj,acuma in mers cind calc frina se aude un frecat am 20000 cu ia sa fie ceva la saboti

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. indiferent daca este cu sau fara ABS, este normal, s-a instalat rugina. sunetul o sa dispara dupa cateva franari si km rulati.

      Ștergere
  87. Salut! O intrebare te rog. Am discuri 259 pline pe logan 1.5 dci. Pot monta etrieri si placute de van pe astea? Mersi mult!

    RăspundețiȘtergere
  88. Salut Cris.Pe un Logan 1.6MPI,04.2005,Ambition,ABS,ce dimensiune are discul de frana plin?Vreau sa schimb discurile si placutele de frana.Ce marca de disc plin si placute pt.ABS,imi recomanzi?Placutele de frana pt.ABS difera de cele standard?Pe dreapta fata,cand este frig afara,cand pun frana se aude o frecare,ca la tren,care ar fi cauza?Cand este cald,aceasta nu se aude.Multumesc si o zi placuta.Cu respect,Mihai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. habar n-am ce dimensiuni au discurile. din punctul meu de vedere zic ca sunt doar doua feluri, ventilate si pline.
      frecarea la franare care o auzi se datoreaza incompatibilitatii dintre placute si discuri, una din ele este mai dura sau chiar ambele prea dure.
      eu nu-ti pot recomanda ce sa cumperi, pana in acest moment pe masina am avut doar discuri de origine pe masina si placute de origine

      Ștergere
  89. Salut CRiS :)
    am un logan 1.6 16v din 2007 cu ABS...banuiesc ca are discuri ventilate de 259mm ( atata timp ca este full option ) --> din cate am aflat pe ea sunt piese de Renault... ( asa mi-am schimbat si placutele la Service...m-am dus cu placute de logan si defapt imi trebuiau de renault )
    Ideea e ca vreau sa schimb discurile...daca iau ventilate ( exact ca astea ) se potrivesc tot acesti etrieri? sau trebuie schimbati...stima si respect pentru ceea ce faci.. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. tot ce este 16v are discuri ventilate, sunt si variante care nu's full option ;)
      placute de logan si placute de renault? esti sigur? penca io stiu ca's facute din ceva compozitii.
      discurile ventilate de logan au aceleasi dimensiuni, un standard, deci etrierii raman aceiasi

      Ștergere
  90. si trebuie aerisita si frana? ( abs-ul ) --> daca da..cum fac :) mersi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca nu schimbi etrierii, nu, nu trebuie. daca ai lichidul mai vechi de 4 ani, iti recomand sa-l schimbi si de preferat sa-l faci la un service unde schimba lichidul sub presiune

      Ștergere
  91. Si daca tot umblati pe fata la frane va recomand sa mai reglati si tamburii,eu inainte de reglaj aveam frana de mana care tinea sus si pedala la jumatate de cursa,acum franeaza foarte bine si nu au apucat inca sa se aseze placutele pe discuri.Cel mai bun upgrade pe care il poti face!

    RăspundețiȘtergere
  92. Salut , am un renault clio dci si vreau sa ii schimb discurile de frana ... deocamdata nu am masurat diametrul discului (daca e 238 sau 259) stiu doar ca sunt ventilate ... vroiam sa te intreb daca pe masina am discuri de 238mm se pot monta discurile de 259mm fara a schimba etrierul ? Multumesc anticipat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. desi nu pare, nu's mecanic auto. nu te pot ajuta la aceasta intrebare :(

      Ștergere
  93. salut cristi.abia am schimbat discurile si placutele (logan 1.6) si knd franez pana la capat se aude un scartait,huruit destul de urat.tin sa precizez ca nu am facut nimic discurilor inainte sa le pun....cum le-am luat asa le-am pus.
    e normal sa se auda,sa se simta asa?e din cauza ca nu sunt uzate?multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai mult ca sigur e de la placute, nu e la fel duritatea discului.
      si la mine face la fel dar doar dupa ce incalzesc franele

      Ștergere
    2. exact....dupa ce se incalzesc...presupun ca va disparea acest zgomot....el practic se aude numai knd apas pedala foarte tare si atunci knd masina mai are foarte putin si se opreste....deci nu continuu

      Ștergere
    3. la mine e de un an si 9 luni problema si inca nu a trecut. dar e bine ca esti optimist :)). da, o sa dispara sunetul in timp... cine stie cat timp.
      atata timp cat am frana ok, mi se rupe de sunet :)

      Ștergere
  94. Ai uitat sa-l schimbi pe partea cealalta :)) Glumesc! Misto, imi place :D

    RăspundețiȘtergere
  95. urmind tutorialul tau am inlocuit discurile si placutele de frina,singura problema am intimpinat-o la discuri,nu voiau sa iasa,spray pt rugina nu aveam la indemina asa ca i-am aplicat doua ciocane sanatoase si a iesit,discurile trebuie degresate de vaselina protectoare de pe ele,altfel canci frina,si totusi inca nu am frina ok,dureaza ceva pina se formeaza suprafata la disc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. uneori se mai intepenste discul de frana, prinde rugina.
      si asa este, pana placuta se modeleaza dupa discuri dureaza putin

      Ștergere
  96. am schimbat placutele de frana ,am zis sa iau de la bosch ca sunt de calitate, am deja 2000 de km si nu prind sa de bine cum prindeu cele vechi. ce ma sfatuiesti. mersi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. duritatea placutei nu pusca cu duritatea discului, de acolo problema ta.
      ce poti face? te obisnuiesti cu ideea

      Ștergere
  97. am iteles. dar zimi totusi o solutie. sa schimb placutele din nou sau discurile loganu e de 5 ani si am cu el cam 78000km. multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. poti incerca cu alte placute de frana. discurile le schimbi dupa ce ai uzat doua seturi de placute de frana

      Ștergere
  98. am sa schimb discurile. la 30000 mi-au fost schimbate de cei de la dacia si acuma pe la 75000 76000 le-am schimbat eu. cum iti dai seama ca produsul e unul bun nu unul contrafacut? multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. n-ai cum. poti doar sa cumperi piese bune de la un magazin de incredere si care stii ca-ti vinde ceea ce comanzi. si evident, sa cumperi produse de calitate chiar daca asta insemna sa fie o idee mai scumpe. de peferat ca cei de unde cumperi sa stie sa-ti de-a un sfat despre compatibilitatea componentelor

      Ștergere
  99. Desteptule, etrierul nu se lasa niciodata atarnat in racordul flexibil, cu atat mai mult cu cat a fost demontat cu tot cu portetrier. Se aseaza undeva astfel incat racordul sa nu sustina greutatea etrierului (eventual si a portetrierului)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vai saracul racord flexibil! incredibil ce-am facut! si-a luat-o cu atarnatul pe racord de cel putin 10-15 ori pe fiecare parte si masina are aproape 8 ani.
      inainte sama faci "destept" si sa vi cu o critica, argumenteaza de ce nu este bine. avand in vedere ce presiuni suporta acel racord flexibil, 1kg de fier este fix nimic pentru el. eu am argumentat, tu esti in stare?

      Ștergere
  100. salutare ma intereseaza 2 tije la sabotii de spate la logan acele tije care actioneaza sabotii cand pui frana puteti sa ma ajutati va rog .ciprian

    RăspundețiȘtergere
  101. salut si la mine am avut un disc blocat , nu iesea, am rezolvat cu flexul iam facut o taietura de sus spre centru aproape de ax fara sa il ating apoi cu un ciocan si o daltita am batut usor in taietura si sa facut o mica fisura pana la ax si a iesit usor, idea e sa nu bati tare in el cu ciocanul sar putea deforma fuzeta si se ovalizeaza discurile

    RăspundețiȘtergere
  102. http://www.youtube.com/watch?v=YJVoLG62htY ce zici de asta ? curaj , nebunie? eu unu n-as incerca asa ceva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. s-a bazat pe ABS ca o sa pastreze directia in momentul franarii :)
      a avut noroc ca nu s-a infipt in sant :)

      Ștergere
  103. Salut cu ce ne ajuta discurile ventilate ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca discurile de frana sunt reci, sunt mai eficiente. franeaza de la 100km/h la 0 de 4 ori si spune-mi cum te simti dupa a cincea franare :). probabil nu vei ajunge nici la a patra franare, esti speriat deja de la a treia cand vezi ca masina nu se mai opreste

      Ștergere
  104. am schimbat discurile si placutele la un logan diesel 2005 si acum imi tremura rau la relanti si la peste 100km h...ce sa fie????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. la ralanti este o total alta cauza, nu are treaba cu franele. la viteza mare este din echilibrarea rotilor

      Ștergere
  105. sambata le am schimbat si azi am sesizat treaba cu relantiu...se aude ca si cum ar sta la 1000ture

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dar iti dai seama ca nu are nici o legatura cu franele, da? :)

      Ștergere
  106. maine merg sa le echilibrez ..si ms frm

    RăspundețiȘtergere
  107. Am vrut sa schimb discurile de frana si am observat ca torxul de 40 nu corespunde dimensiunii din tutorial si de pe masina mea . Cel de 30 este mai mic. Cum rezolv problema?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur este de 40, dar ai depuneri in interiorul surubului si nu-ti intra

      Ștergere
  108. Vreau sa schimb discurile pline cu niste discuri ventilate se poate face acest lucru fara a schimba etrierul?De ce diametrul este de doua feluri 238 respectiv 259?Loganul meu este 1.5dci 2007.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu ai cum fara sa schimbi etrierul. discul ventilat este mai gros, aproape de 3 ori mai gros ca discul plin. deci si etrierul trebuie sa fie mai lat.
      de fapt arat si in tutorial acest lucru, faptul ca schimb discurile si etrierii.
      nu stiu ce insemna acele diametre

      Ștergere
  109. Nu iese discul de frana de nicio culoare...ce metode sa mai aplic, in afara de mersul in service?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. il iei la ciocan, aplici lovituri dinspre interior in timp ce invarti discul. lovituri nu prea tari, nu vrem sa stricam rulmentul si alte parti ale directiei

      Ștergere
    2. O alta solutie care a functionat din prima: se pune la loc un surub de la suportul de etrier si se strange pana da in disc, intercaland si o moneda de 50 bani. Dupa cateva strangeri, a zburat discul jos.
      Cu ciocanul nu prea am avut curaj sa dau prea tare...

      Ștergere
  110. Salut Cristi!

    Multumesc, super tutorialul! Am o intrebare: la mine placutele de frana din interior nu calca pe toata suprafata, aproximativ 2 cm din suprafata interioara a discului are un strat de rugina deasupra. Banuiesc o problema de etrier. Crezi ca ar fi OK sa schimb si etrierii odata cu discuri + placute noi sau se va rezolva problema doar prin schimbarea discurilor si a placutelor de frana?

    Numai bine,
    Mircea

    RăspundețiȘtergere
  111. Discurile de frana au rugina pe spate, in partea superioara, cate o banda de aproximativ 2 cm. Adica placuta spate calca doar pe 2/3 din disc.

    Sper ca m-am facut inteles. :)

    Numai bine,
    Mircea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am inteles. nu este din cauza etrierilor, placutelor sau a discurilor, asa au fost proiectate.
      ca idee, discurile trebuie schimbate cand pui al treilea set de placute de frana.

      Ștergere
    2. In regula, multumesc pentru raspuns!

      Numai bine,
      Mircea

      Ștergere
  112. Salut! Discurile ventilate nu incap in etrierii pentru discuri pline?

    RăspundețiȘtergere
  113. Salut Cristi! Ai idee din ce cauza poate trepida volanul si pedala dupa ce am schimbat discurile si placutele? Le-am schimbat la fel ca in tutorial, cu tot cu gresare etrierilor insa bat la fel ca inainte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, nu mi-ai dat toate detaliile. trepidatiile apar cand franezi?

      Ștergere
    2. Scuze! Da, trepidatiile apar cand franez.

      Ștergere
    3. In acest caz, presupun că ai schimbat discurile și plăcuțele tot din cauza că apăreau trepidații la frânare.
      Există posibilitatea aă problema să fie de la tamburii spate, și ei fac parte din ansamblul de frânare.
      Altă explicație nu am.
      Sfinții in pedala de frână doar vibrații sau și mișcă sus/jos? Dacă mișcă, garantat din tamburii spate

      Ștergere
    4. Se misca sus/ jos. Eu ma gandeam ca poate fi ceva mai grav, gen caseta de directie. La tamburi nu m-am gandit dat fiind faptul ca trepideaza si volanul dar si pentru ca stiam ca tamburii se duc dupa 200000 km. O sa desfac unu sa ma uit. Multumesc pentru sfat!

      Ștergere
    5. nu are nicio treaba "dusul" dupa un anumit numar de km cu ovalizarea discurilor sau a tamburilor.
      foarte posibil ca la tine sa se fi ovalizat discurile si ai circulat o vreme asa, moment in care automat s-au ovalizat si tamburii.
      tamburii fiind ovalizati, franarea se face in suturi, practic rotile fata franeaza in suturi, de acolo si trepidatul volanului

      Ștergere
    6. Am circulat o perioada asa si daca mai cirul la fel cel mai probabil voi afecta si discurile noi. Se observa cu ochiul liiber ovalizarea unui tambur?

      Ștergere
    7. nu ai cum sa observi ovalizarea

      Ștergere
    8. Crez ca daca trag frana de mana in mers imi pot da seama daca sunt sau nu ovalizati tamburii?

      Ștergere
    9. nu cred nici la biserica, dar tu poti incerca

      Ștergere
  114. Salut lume! Am un logan1,4 benzina din 2005 si vreau sa schimb discurile de frana! Cum stiu daca sant ventilate s&au nu? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. salut, niciun 1.4mpi nu a iesit pe poarta fabricii cu discuri ventilate. exceptie Logan MCV 1.4mpi.
      ventilat https://goo.gl/NfPoKc
      plin https://goo.gl/71yFhh

      Ștergere
  115. Care este distanta intre gaurile de prindere a etrierului?

    RăspundețiȘtergere