Modificarea merge la toate mașinile care au turbo. Grijă cu ce vă jucați, vă puteți arde! Sau în cel mai fericit caz spargi vre-un furtun, intercooler...
Cum pot sa-mi dau seama cate spire am dat la tija respectiva? Nu mai stiu cate spire am dat...ups...in timp ce dadeam la spira mi-a sunat telefonu si am pierdut numaratoarea.... Am 1,5 dci 70 cp...ms
te intorci in timp si incerci sa nu raspunzi la telefon de data asta :)) te duci la un nene care are interfata OBD si laptop si il pui sa vada presiunea in turbina in timp real. adica in timp ce tu dai in gura la masina in treptele 1, 2, 3 si 4 si sa nu depasesti 1.3bar. vezi ce simplu e :)
Deci daca fac testul pe care l-ai spus in tutorial,cu treptele 1,2,3, la 4500 de ture nu pot sa-mi dau seama asa?daca e ok sau nu?daca nu se aprinde nimic ar insemna ca e ok...
Am facut testul e ok,lol apai abia am dat cred 2 spire jumate 3 si la motorizarea mea din cate am inteles trebuie sa dau maxim 6 spire,nu? 1,5 dci 50kw.....
resoftarea creste putin presiunea in turbina, adevarat, dar nu poate sa o faca si mecanic, ceea ce am facut eu in acest clip. daca faci resoftarea iti creste debitul de motorina iar cand o calci, scoti fum mai mult decat normal. prin modificarea fizica a presiunii in turbina, reduci considerabil din acel fum. presiunea stoc e undeva la 0.8bar, dupa reglarea tijei ajungi la 1.3bar. de la presiunea stoc in turbina, ajunge pe la 0.9 - 1.0bar dupa resoftare. in concluzie, daca ai resoftare iti recomand sa reglezi si tija wastegate, mai putin fum, mai putin efect de sera ;)
depinde de sofer cat de animal este, cat de mult abuzeaza de treaba asta, eu merg cu resoftare stage 2 de vreo 120.000km si de 70.000km cu presiunea la 1.3Bar reglata din wastegate. deci ma indoiesc ca asta insemna mult mai repede, nu? :)
CRIS am si eu un logan diesel am vazut tija westgate dar este in spatele motorului cum fac ca sa o reglez dau filtrul de aer jos de pe motor ca eu am logan diesel de 85 de cai putere si din cate am inteles dau decat 2 spire
cristi zi-mi si mie de ce e asa mare diferente intre rotatii la tije la 65hp (3rot), 70hp(6rot)si 85hp (2rot)? ca eu am unu de 70hp si parca nu as vrea sa o dau in bara.....
e putin diferit pozitionat wategate-ul. varianta de 65 cai are electromotorul intra motor si habitaclu, la varianta de 70 cai il ai intre motor si radiatorul de apa. mici modificari :)
si daca ii dau numa 3-4 rot e ok nu mi se poate intampla nimic asa? ce zici merita sa dau 3-4 rot isi are rostu ? as dorii si eu parerea ta te rog. mersi.
presiunea stoc e 0.8bar, daca dai 6 spire ajungi la 1.3bar. deci la 3-4 spire esti in schema. dar vorba aia, daca tot o tiganesti, tiganeste-o calumea, nu fa lucrul pe jumatate :)
am o intrebare, dupa ce cresti presiunea in turbina, cu cat creste consumul de la cel stock? stii cumva si cu cat se ridica gradul de uzura al motorului?
cresti debitul de aer, cu ce sa afecteze consumul? consumul de aer? :) motorul nu e afectat deloc, turbina se uzeaza mai repede in timp, munceste mai mult. oricum neesential
Salut, Multumesc de sfat, am dat si eu 3 spire la 1.5 65cp (resoftat de anu trecut). O mica intrebare. La ce te-ai referit ca va da o eroare de overboost? Imi apare vreun martor pe bord sau apare doar in soft? Pot spune ca nu a aparut nimic pe bord, si mi se pare ca motorul rontaie un pic mai frumos (bine, tot tractor ramane :D ). O zi buna
buna, am vorbit aseara pe youtube desprea wastegateul blocat, chiar era blocat. uite rezultatul dupa putin spray lubrifiant : http://www.youtube.com/watch?v=fcy2PCdKu5A .apropo, eu zic ca la varianta de 70 de cai e prea mult 6 spire, la a 7-a deja nu se mai deschide valva ai. 4 as zica ca e valoarea maxima. parerea mea
pfoai ce putin misca, n-am incercat niciodata sa vad cum face. de fapt are logica sa miste tija, pe loc cand nu e in sarcina, turbina fiind cu geometrie fixa produce presiune continuu. dar nefiind in sarcina, ECU deschide mai repede valva. pai asta ziceam si eu, 6 spire e ok, insemnand ca la 6 spire ai presiune 1.3bar, la 7 spire deja ajungi la 1.5bar si se aprinde martorul de avarie in bord, moment in care iti taie alimentarea :) cu 6 spire n-ai cum sa treci de 1.3bar, deschide valva wastgate si arunca presiunea afara
in video ala sunt stranse 2 spire si am 1 bar pe ceas de la 0.75 stock , nu se misca putin, ea normal se deschide 10-12% acum cu 2 spire stranse cam 8%.
nu am curaj sa o duc pana la 1.3 bari,mai crapa ceva, inca ceva, de ce se aprinde martorul rosu din dreapta martorului de semnalizare cand ii dau blana? asta se intampla dupa ce am schimbat filtrul de motorina si supapele de retur (control valve) raman o secunda fara pedala, apoi isi revine. presiune scazuta a motorinei in injectoare?
Ovidiu: Salutare Criss! am un logan 15 DCI,cu intercooler, in talon scrie ca am 50 KW... cati cai or fi??? m-am uitat pe un convertor KW-HP si scrie ca 67 Cai... asa or fi? sa stiu si eu cate spire sa dau la Wastgate... Thanks! apropo, ai fost aici in Satu Mare la Drgagracing? a fost bestial...
n-am fost la drag racing :) exact 67 ai din fabrica, cei de la dacia au rotunjit putin ca sa de-a mai bine :)) intre 65 si 70 cai e diferenta de intercooler, asta la prima vedere. 48kW e cel de 65cai
salut, daca ai euro 3 este fara intercooler. daca este euro 4 are intercooler. asta daca nu cumva au tiganit in fabrica ceva si ai euro 4 dar nu au montat intercooler. desi este ciudat, nu corespund furtunele, asezare ain spatiu a valvei egr si a turbinei.
Am dci-ul exact ca al tau de 65 cp dar totusi imi e frica sa nu se sparga intercoolerul as vrea sa o0 fac mai sprntena un in demaraj u ce sfat imi dai sa ii fac te rog.
daca vrei sa simti cevak, dai 3 spire. daca vrei sa nu simti nimic, dai o spira jumatate. sfatul meu e sa o lasi asa daca-ti este frica :), nu-i fa nimic
Salut CRis. Am un logan 1.5 70cp, stage 1 dimsport facut pe la 65000Km.Pe la 96k mi s-a schimbat fluieratul de la turbo , in sensul ca fluiera mai tare decat de obicei.Am fost pe la diversi specialisti ,chiar si la dacia si toti au concluzionat ca e pe duca turbina.Unul singur mi-a zis dai bice ca nu are nimik.Acum am 110k.masina merge brici, nu fumega alb, nu papa ulei putere este .ma gandeam sa umblu un pic pe la acea tija miraculoasa dar nu stiu cu fluieratul ala carei treaba si=mi este putin teama.In urma uni experiment de al meu in sensul sa fac ceva sa nu-mi mai inegreasca bara spate de la fum, am montat un ornament esapament care directioneaza fumul in jos si surpriza fluieratul de la turbo sa infundat considerabil.ideii ceva ce e cu acel sunet marit??? si oare sa umblu fara teama la tija.multumesc anticipat.
acel fluierat al turbinei insemna un inceput d esfarsit, deci chiar e pe duca turbina. asta nu insemna ca o sa moara imediat, mai dureaza pana atunci :) daca umbli la wastegate, reduci considerabil fumul. cat despre ornamentul care directioneaza in jos fumul... nu stiu ce sa zic, pare a fi un placebo :)
Ma gandeam eu ca de bine nu are cum sa fie.Deci daca tot e pe duca cred ca o so ajut putin cu cateva filete la tija. Ceva sugestii ptr repararea ei, ca una nou e cam "ieftina", stii ceva despre acei meseriasi care le reconditioneaza?. Am vb cu cativa si nici unul nu-mi dadea garantie pe motiv ca defapt nu e turbina devina de se strica ci motorul ca ar face pilitura si ajunge la ea, altul ca pompa de ulei nu face destula presiune si nu asigura o ungere adecvata si la turbo, doar cei de la daci ofereau garantie dar si pretul era pe masura:( Cate filete recomanzi sa dau la tija?. Cam multe i-ti cer, ms mult.
eu tare sunt sigur ca pe idiotii aia la care tu le spui meseriasi, au numele Dorel. ce pastele m@sii are pilitura din pompa de injectie care ajunge la injectoare si le fute cu turbina? retardatii pizdii. iar pompa de ulei daca nu face suficienta presiune nu face o ungere adecvata nici la motor, daramite la turbo... retardatii pulii mele. turbina se defecteaza din 4 motive: 1. mersul la consum, adica subturat. e turbina, da-i in gura, ii place la 20.000rpm 2. asa zisul kick down. mersul la turatii mici, sub 1800rpm si calcarea brusca a pedalei. dca are axul uzura, se rupe 3. oprirea motorului dupa ce ai dat o mica talpa. daca-i dai o blana si opresti imediat motorul, turbina se mai invarte vre-o 2 minute. timp in care uleiul nu mai urca in rampa si nu mai asigura ungerea la turbina. turbina este fierbinte si arde uleiul. per total uzura prematura in ax. 4. uleiul de proasta calitate sau neschimbaea lui la timp. o reconditionare de turbina nu ii prelungeste prea mult viata, nu preamerita. deci te pregatesti in viitorul apropiat de una "ieftina". ai varianta de 70 cai, deci 6 spire
Toate cele 4 puncte enumerate de tine le respect,pote si de aia n-am avut pana acum probleme cu ea,injectoare sau alte nebunii. revizii vede l afiecare 10k majoritatea facute la dacia in ultima vreme am luat eu ulei si cele trebuincioase si nu mam mai dus la ei.Am bagat de 3ori dura lube in speranta ca va ajuta. Cert este ca am grija de ea ca muncesc ptr bani nu mii da nimeni de pomana, asta este vrea sa crape sa crape. Ai idee alta turbina s-ar potrivi ,ar funciona cu acest motor. ex cea de la 85cp?
pozitionarea si unghiul tijei :D la varianta de 65 cai nu este intercooler. la varianta de 70 cai este intercooler iar electromotorul a fost mutat in fata intre motor si radiator. totul tine de pozitionarea in prinderi. se potriveste turbina, e aceasi :)
Deci singura diferenta dintre turbina mea si cea de la 85cp este presiunea de lucru diferita, la 85cp fiind mai mare, asta inseamna ca daca maresc si eu presiunea prin modificarea tijei teoretic nu ar trebui sa scurtez durata de viata ata timp cat nu sar peste presiunea de la cea de 85 cp.Si dac amontez la mine una del a85 ar trebui sa modific tija sa scad un pic din presiune sa fie cum e acum la mine. Offff ale draq turbine....mai bine ma faceam mecanic:D.
ai inteles fix pula din ce ti-am zis eu :))) e aceaiasi turbina, doar asezarea in spatiu difera, asta ca sa te citez pe tine. de fapt nu se regleaza tija de la turbina, ci o tija de vacum care comanda deschiderea/inchiderea de wastegate :) nu stiu sa-ti descriu exact pe detalii :)
Detin un logan diesel de 85 cp. Datorita modului eronat in care l-am exploatat s-a rupt axul din turbina, fiind nevoit sa o schimb. Nu am luat una originala fiindca nu am avut posibilitatea, si am cumparat una la 1200 lei, noua, dar facuta de nu stiu ce firma nemteasca, no name, oricum.La montare nu am tinut cont de numarul de spire la care piulita de pe west-gate era asezata, si acum scoate un sunet ciudat pe la 2800-3000(fluiera destul de tare), iar pe la 3800 rpm imi taie alimentarea. As fi recunoscator daca m-ai putea ajuta, Cristi, cu vreo idee de genul: la cate spire trebuie infiletata piulita respectiv pentru ca turbina sa functioneze normal, si care este presiunea standard la care aceasta este reglata din fabrica pentru un randament normal. Multumesc, c si precizez ca port un deosebit respect pentru tot ce faci prin tutorialele pe care le postezi pentru ca unii nepriceputi, ca mine, de exemplu sa mai invete cate ceva.
Mentionez ca niciun inginer(inginer parat) de la Eurocar Dacia Service Giurgiu, nu a putut sa-mi spuna aceste lucruri, precizandu-mi ca ei nu au de unde sa stie aceste lucruri si ca ei monteaza turbinele dand cu vopsea in locul pana la care a fost stransa piulita west-gate de catre fabricant, danu-mi de inteles ca am reusit sa "stric" turbina.
din cauza de reglaj tija wastegate n-ai stricat turbina. dar cum spui tu ca fluiera, o aveai deja defecta :( acel fluierat este exact inceputul de sfarsit al turbinelor. sa presupunem ca ai strans prea mult wastegate-ul, creste presiunea de nebuna fara limitare, intra ecu si taie alimentarea. sa zicem ca ai lasat-o prea larg, n-ai putere si nu trage masina, scoti fum la greu. deci e posibil sa fi strans prea mult, drept urmare intra ecu si iti taie alimentarea. destrange mai multe spire, 5-6-7 ca sa fii sigur. ca sa vezi presiunea in turbina trebuie sa fi legat la diagnoza. sau sa pui laptopul cu softul DDT2000. din fabrica tu ai 1bar sau 1.2bar, ceva de genul. maxim cat iti recomand e 1,3bar. in DDT2000 presiunea la relanti este de 1000mb(1bar), ea fiind presiunea atmosferica, nu cea produsa de turbina. cand accelerezi atunci turbina fac epresiune si urca in sus pana la maxim 2500mb cand intra ECU si taie alimentarea. deci 1000mb este presiunea atomsferica, 2000mb insemna ca ai 1bar presiunea. sper ca ai inteles ce vreau sa zic :)
Inca o nelamurire a mea: cu wastegate reglat asa cum e acum,poate fi o cauza pentru care masina scoate fum negru cand e la relanti, sau este probabil din cauza injectoarelor???
nu scoate fum de la injectoare. dar din cauza ca scoti fum, cauti cat poti tu de repede pe cineva care poate pune DDT2000 pe masina ta. de retinut: - cand strangi piulita, creste presiunea - destrangi, scade presiunea
salut!am un logan dci de 85 de cai, resoftat dimsport stage 1....intrebarea este daca se merita sa umblu la tija si daca da cate spire sa raman in limita bunului simt.multumesc!
deci sa vedem. versiunea de 65cai maxim 3 spire. versiunea de 70cai maxim 6 spire. versiunea de 85cai maxim 2 spire. exact acelasi lucru il spuneam si in tutorial. la 65cai 4 spire insemna 1.5bar. 3 spire 1.3bar. stoc 0.8bar. astea sunt singurele valori pe care le stiu.
salut cris,dani sunt din targoviste,vreau sa te intreb u ai dat vre-o spira la masina ta ?adica merita ,se simte diferenta sau e mai bine sa o las asa "stoc":).Multumesc
westgate :D haha , faina treaba , tuning ieftin si eficient :) , am in schimb o intrebare diferenta dintre 1.5 70cp si 85cp e doar din injectoare ? a si nu prea cred ca se sparg intercoolere din cauza asta , furtune eventual da :D
Salutare la toti! Da eu chiar ma gindesc sa mi scad un pic din presiunea turbosuflantei cu vreo 2 spire. Mentionez ca motorul este de 65 cp, parcurs 294 tkm, are putere foarte buna, chiar prea mult la asa parcurs. De ce m-am hotarit? Turbina pina la vreo 2500 turatii fluiera normal, peste fliuera mai accentuat. O alta cauza este ca patrunde ulei in tractul de admisie, nu mult dar este. Deoarece am 2 dci, altul are parcurs de 114 tkm, la carea sunetul este mai calm cu mult, drai si puterea este mai redusa, desi al doilea are intercooler. O intrebare pentru cei care cunosc: prin reducerea numarului de spire noi scadem turatia turbinei sau numai presiunea de dupa (tractul de admisie), adica wastgate-ul la Dacia cum actioneaza: asupra redirectionarii gazelor de esapament si evident reduce turatia turbinei sau ca un bypass in sistemul de admisie, adica actioneaza dupa turbina? Ca in caz daca actioneaza in tractul de admisie atunci matinca n-are rost sa reduc numarul de spire. Scuze pentru textul lung...
la 294k fii sigur ca turbina este deja uzata, gandestete sa o inlocuiesti. scazi efectiv presiunea in turbina, nu reduci nici o turatie. wastegate-ul este actionat de o valva iar prin modificarea tijei, intarzii deschiderea acelei valve, implicit creste presiunea in turbina. daca reduci 2 spire, valva deschide mai repede si presiunea este mai mica
CRiS, multumesc pentru raspuns. Desi am desfacut alaltaieri tractul de admisie, am ratat sa vad pozitionarea valvei wastgate. Dar din foto pe care le-am descarcat din net, am observat ca totusi tija cu pricina regleaza debitul de aer din tractul de emisie ce implicit inseamna si reglajul turatiei turbinei. Sau eu gresesc amarnic? Sau tija regleaza debitul de aer din tractul de admisie, un fel de bypass pentru aerul plecat din turbina? Daca e varianta a doua unde se redirectioneaza aerul trecut prin bypass? Mai concis unde se afla valva, pe care-i ai mentionat-o in admisie sau in evacuare? Daca in evacuare (cred ca asa si este) atunci presiunea scade din contul micsorarii turatiei turbinei, daca in admisie (nu cred ca, lucreaza turbina cu un randamnet scazut) atunci unde pleaca aerul bypass-at din contul caruia se micsoreaza presiunea? In RMoldova nu cred ca cineva reconditioneaza turbinele calitativ, in orice caz un prieten le duce pentru reconditionare in Romania, Bucuresti, dar costa scump (circa 200 Euro). Masina a fost adusa pentru vinzare, nu am de gind sa investesc ceva serios in ea. P.S. Parcursul de 294 tkm a fost citit din ECU, la bord avea 145 tkm (amaritii de turci de pa linga Koln si aici si-au bagat nasul)
gresesti grav, turbina e cu geometrie fixa, daca accelerezi se tureaza si nimic nu o franeaza. gazele o invart continuu daca tii accelerat constant. tija regleaza valva care inchide/deschide wastegate-ul. imagineaza-ti o supapa reglabila cu arc cum e la compresoarele de aer. cand e presiunea prea mare refuleaza, dar punctul unde sa refuleze il reglezi tu din surub. valva deschide si aerul este aruncat in evacuare. cand presiunea ajunge la un punct, supapa deschide si arunca din aerul produs in evacuare, astfel tinand constanta presiunea in admisie. o turbina se stie ca nu merita reconditionata decat daca nu te astepti sa te mai tina prea mult.
Salutare Am un Loganel 1.5 DCI 80 si ceva de calutzi. Am resoftat pe la 100k de la 65 CP tot la baietzii de la DIMSPORT si acum implinesc 200k . In iarna imi suiera pe la 2000 de turatzii turbina, dar am dus-o la mecanic si a verificat-o si mi-a zis ca nu are joc axul ( sau ma rog nu are joc peste normal fata de varsta ) Mai mult m-am dus pt ca la un coleg ii s-a dus turbo si i-a luat-o si pe ulei si ....mno frica e mare . Acuma stau si ma gandesc ca ar trebui sa-i fac si un TIUNING IEFTIN si sa ma bag la tija Wastegate .... tu ce zici mai are rost .
fluieratul este un inceput de sfarsit. fi bucuros ca ai ajuns la 200.000km, la mine fluiera de la 70.000km. ce trebuie sa faci tu acum e sa strangi bani de una noua, fara reparatii, second-uri sau reconditionate. sub nici o forma sa nu te bagi la wastegate :))
Clio Dci65cv cipuit. Am dat prima data 3 spire si n'apucam 3000 si imi taia ECU gazul cu becu de bujii aprins. Am dat 1 spira inapoi si tot imi face dar pe la 4300 rpm doar in a treia destul de rar. Ma gandesc sa umblu la harta de turbo boost limiter pentu ca presiunea raportata cu elm nu depaseste 1.27 bari
Am aflat singur. Am ratat maparea SVBL Turbo limiter. E o harta compusa dintr-un singur numar, ce semnifica exact presiunea la care se taie gazu'. Am marit la 2450 mBar (pres atmosferica+presiunea turbo) si gata eroarea. Acum in loguri am de multe ori peakuri de 1.37 chiar si 1.4 bari.
fara resoftare dai dijaba la spire, nu ai surplusul de motorina ca sa-l arda :) in timp da, turbina se uzeaza mai repede. dar e valabil doar daca o calci incontinuu, daca mergi normal e ok
fluieratul este un inceput de sfarsit. fi bucuros ca ai ajuns la 200.000km, la mine fluiera de la 70.000km. ce trebuie sa faci tu acum e sa strangi bani de una noua, fara reparatii, second-uri sau reconditionate. sub nici o forma sa nu te bagi la wastegate :))
Chiar am umblat la tija si am dat 4 sau 5 spire inapoi si fluieratul a disparut, deci merita. Fum negru de la supraalimentare cu motorina cind dai tija inapoi cu 7-8 spire. La 4-5 ii normal, diferenta nu este simtita, dar turbina primeste o a doua viata!
Am observat o mica mare problema la masina mea...e modelul Ambiance de prin februarie 2006 iar acum la cate o blana (mers peste 120 km/h sau coxat in deal) arunca de la turbina ulei si cred ca pica pe ceva fierbinte findca pe la aeratoare vine un miros de ulei incins asa, ca si cum ar mirosi de la ambreiaj...pata de ulei se vede pe scutul de protectie dar nu semnificativ incat sa fie nevoie sa completez. Daca a mai patit cineva sau daca ar avea un sfat...in afara de reconditionat turbina, schimbat...macar sa stiu ce se intampla. In rest masina trage la fel, nu am umblat la wastegate si nici refostare nu are facut...65 ponei stock:)). Mersi anticipat!
Am un DCI de 65 cai...asa, ca al tau si m-am jucat la wastegate....piulita din exterior am strans de ea exact 3 spire, dar cea din interior n-am mai reusit s-o pozitionez exact exact pe 3. Asa ca am strans-o pe cea din interior in limita bunului simt cat sa stranga bine ansamblul ala dintre piulite. Acum inainte de test vreau sa te intreb...e gresit cum am procedat? Sau trebuie sa ma panichez si sa merg la omu' cu laptopu' si diagnoza?
iti dai seama? daca cumva dadeai 0.2 in plus se aprindea becul de avarie in bord. opreasi masina, dadeai inapoi acei 0.2 spire si retestati. gata, rezolvat problema. nu explodeaza motorul, chiar sunt protectii acolo. si da, clar se simte :)
cam in ce procent ii creste puterea motorului si cuplul dupa ce i-am dat cele 6 spire? sunt nemultumiu ca mi se pare tot mai puturoasa masina,,, cu cele 6 spire e ceva mai bine.
Am un MCV 1,5 85cp remapat pe la 7.000 km, nu a scos niciodată fum vizibil, negru nici pomeneală, acuma mă apropii de 45.000 km,merită să mă joc cu tija sau nu? Crește performanța la turații mici, adică dacă ajunge la turație mai mică pe cuplul maxim? Mă interesează în primul rând o optimizare pentru oraș.
Salut Cristi! Te rog sa ma ajuti intr-o problema. In viteza a 4-a la 3000 ture sau in a 5-a la 2500 de ture mi se aprinde martorul respectiv (cred overboost) la scanare imi apare eroarea turbochrger/ supercharger boost senzor circuit open.Masina la turatiie astea are un pic de retinere apoi o ia "GLONTZ" cum a spus un coleg mai sus...merge perfect.Am 2 luni de cand caut si nu ii dau de cap unde ar fi problema.Ma gandesc sa nu fie weastgate-ul dereglat insa eroarea respectiva are legatura cu turbina??? Iti multumesc!
:)) Inafara de scanat de erori habar nu am sa fac altceva cu DDT2000. Daca imi poti spune cum sa ajung acolo as fi recunoscator. Azi am cautat aproape 2 ore dar fara rezultat. Iti multumesc!
fratzilor... praful se alege de motor.... turbina o sa crape oricum in max 20 k km ...sute de proiectanti si oameni specializati in optimizare nu se pricep sa faca asta, se gasesc autodidacti sa redecopere ei solutia utilizata la motoarele diesel cu pompe in linie...
Salutare. Au trecut 6 luni de cand am trecut si eu la Stage 1 ( 68-88 CP ) Toate bune si frumoase. Trecerea initiala mi s-a parut incredibila, masina fugea ca nebuna, consumul in oras la mers linistit a scazut cu 0.5 pana la 0.7 L.
Toate bune pana cand colegii de munca mi-au zis ca scot fum ca inecatu. Tot ma manca pe mine de ceva vreme sa "dau la spire" asa ca mi-am luat inima in dinti, am pus interfata si am masurat presiunea ( 0.9 bar la 4100 rpm in tr 3 a ) am luat o cheie ( am luat vreo 3 ca nu stiam de care ) am uitat de marker alb ( ca sunt blond ) si am dat la spire.
3 spire , am zis eu. Masor din nou in mers ....1.3 bar ( dupa 3 spire )
Concluzii: Masina zboara efectiv , consumul a mai crescut ( din cauza ca nu ma pot abtine sa nu apas pedala aia ) fum nu mai scot ca inecatu.
Cris , am dat de 3 ori talpa in tr 3 -4 pana la 4000 rpm, nu s-a aprins niciun bec, nu a dat in nas. Am asa un sentiment de parca a venit Mos Craciun, prea bine merge Loganelu , voi tot asa v-ati simtit ?
In rahat, am dat 6 spire la 1.5dci 85cp. Masina parca era posedata, abia mai puteam sa o tin pe sosea, la un momentat cand schimbam vitezele sau pur si simplu acceleram in gol auzeam un pufait de parca as fi avut blow-off valve.. Am bagat niste motorina ca deja incepuse sa-mi ia cu aproximativ 5 litri mai mult ca deobicei. Alaltaieri am fost plecat cu ea si am uitat sa dau spirele inapoi si am plecat la drum lung, in depasiri era extraordinara si am cam fortato destul de mult. Intr-un final dupa multa multa chinuiala mi s-a spart radiatoru', mi s-a ars garnitura de chiuloasa, mi s-a spart blocul motor, turbina s-a facut scrum, era cat pe ce sa ia masina foc.. si a intrat antigen cu apa in cilindru si mi s-a calat motorul. Rahat, acum merg cu R.A.T.B-ul !
daca n-ai resoftare, modifici cam degeaba. daca ai resoftarea facuta, merita pentru surplusul de aer si reducerea fumului, nu pentru "cati cp o sa mai creasca?". nu stiu daca a masurat cineva diferenta pe un dyno, dar probabil ca esteo diferenta
scopul nu este de a castiga neaparat putere, ci cel de a da mai mult aer si sa reduci fumul. bonus vine si ceva putere in plus, sa zicem un 2-3 cai. doar un test dyno iti poate spune cu exactitate puterea in plus
Salut! Am vazut clipul tau si mi se pare interesant. Eu am un clio 3 1.5dci 48kw. Masina este resoftata. Din tot ce am citit eu aici este viabila varianta cu 3 spire. Intrebare este: te poti juca la wastegate la clio 3? si daca da, tija este pozitionata la fel ca la logan?
salut, nu stiu cum este pozitionata tija la clio, nu sti ucate spire ar trebui sa dai... dar poti achizitiona o asemenea scula http://www.tutorialelogan.ro/2014/04/interfata-obdii-si-aplicatia-torque.html si verifici singur in cat iti urca presiunea. dai o spira, verifici, mai dai una si verifici. veridficare e de preferat sa o faci in treapta 3 accelerand de pe la 2000rpm in blana. asa vezi cel mai usor presiunea, ea fiind constanta
Salut cristi , iti urmaresc de mult pagina cu tutoriale si iti respect munca pe care o faci , am si eu o problema cu un logan 1.5 dci de 70 de cai , cumparat de nou in fine ..acum 2 ani pe la 60.000 de km s-a dus pompa de injectie , capete de injectoare , tot ..am dus masina in service la dacia dupa o gramda de bani investiti si o luna fara masina ..ma duc iau masina , o scot afara si surpriza nu tragea deloc , deci la 90-100 de abia mergea , dau a 4 dau tare in ea nimic , a 3a nimic , o duc inapoi in service , ceva resofatari dupaia iara , nu tragea nici cum la 100 din a 5a in a 4a sa fac o depasire nimic nu tragea deloc , consum foarte mare 6-7 % inafara ,am facut un drum Sighisoara-Bacau si 6.5 consumu , in oras 8-9 ..iara cu ia in service iara softari iara necazuri , de la dacia mi-au zis ca isi va da drumu cu timpul , acum am 87.000 de km , intradevar masia si-a mai dat drumu , dar are momente la 100 in a5a , dau a4a sa fac o depasire si nimic nu trage ..ma impingea unu cu ford focus 1.4 benzina combina full incarcat ..deci bai ..:)) si ma gandesc daca dau 7 spire la westgate , ar avea un efect , tu ce parerea ai ? Mersi mult :)
Salutare. Dupa 1 an si 22.000 km cu Stage 1 , presiune turbina 1.23 Bar , Ulei 2T , revin cu o noutate. De 1200 km am scos mufa EGR , masina se comporta mult mai bine , demaraj , consum , chiar si un sunet diferit.
Am un logan 1.5 DCI 65cp. In primavara am dat 2.5 ture la turbina pentru tuning. Acum ca a venit frigul destul de mare pornesc greu si cand pornesc scoate un fum mare, dupa aeea merge bine. Poti sa-mi dai si mie o explicatie de ce porneste greu? Masina are 75000km super. Iti multumesc.
baiatul din film are modificarea de aproape 6 ani, nu a schimbat nimic. eu am de 6 ani si am spart un furtun, dar asta din cauza mea pentru ca am mers cu masina ca un animal timp de vreo 40 minute. adica 0-100-0-100-0-100-0-100 pana a facut plici. apare aici http://tutorialelogan.blogspot.com/2009/08/blog-post.html l-am inlocuit cu alt furtun, tot spart, l-am peticit si inca este pe masina
am de 3 ani stage2 si 2 ani de cand am umblat la spire si de 2 ani a inceput usor sa pape ulei crezand ca e normal dar uite ca iarna asta a luat 400grame la 900km si am desfacut toate furtunele iar in zona saxofon, admisie si furtun mic turbo cel cu vaporizatoru numai ulei dar nu exagerat, mai mult era jos la intrarea furtunului mic turbo in turbosuflanta,, am dat spirele inapoi si am schimbat vaporizatorul si totul e ok acum!!
eu am varianta de 50 KW 2008, cate spire sa-i dau? Si daca am deja martorul de avarie aprins in bord, cum imi dau seama daca am dat mai mult sau nu? :))
Hi, Im from Poland, I have Modus 1.5 dci 50 KW (68HP). Your modification interested me. Did someone tried this on 1.5 dci 50 KW (68HP) engine? Thanks for answer.
Salutare Cris. La loganul benzinar se poate face ceva? Si daca tot sunt aici imi poti recomanda un tuning ieftin exterior, interior adica ce as putea pune pe el ?! Multumesc aniticipat, o zi placuta !
resoftarea nu ti-o faci tu, o fac la cineva. aici ai doua variante, stage 1 si stage 2 http://www.obdtuning.ro/ro/chiptuning/dacia/logan-2004-2012/1-5-dci-8v-10620/ si aici iti cauti un dealer din zona ta http://www.obdtuning.ro/ro/contact-obdtuning/retea-dealeri
Poți să dai in ce direcție vrei, depinde ce-ți dorești efectiv sa faci, să crești sau sa scazi presiunea in turbina. Dacă vrei să crească, faci ca mine in filmarea de mai sus
Salutare am si eu logan 2012 1.5 dci de 90 de cp, La mine e fix invers,am un martor aprins in bord si atestatul imi spune ca e prea mica presiunea in turbo ce e de fac un?
Si daca in loc de 3 spire... fac doar 2 spire (ca sa nu ma risc) tot se simte un pic de putere?
RăspundețiȘtergerecu fiecare spira cresti presiunea in turbina, deci da, simti
RăspundețiȘtergereCum pot sa-mi dau seama cate spire am dat la tija respectiva?
RăspundețiȘtergereNu mai stiu cate spire am dat...ups...in timp ce dadeam la spira mi-a sunat telefonu si am pierdut numaratoarea....
Am 1,5 dci 70 cp...ms
te intorci in timp si incerci sa nu raspunzi la telefon de data asta :))
RăspundețiȘtergerete duci la un nene care are interfata OBD si laptop si il pui sa vada presiunea in turbina in timp real. adica in timp ce tu dai in gura la masina in treptele 1, 2, 3 si 4 si sa nu depasesti 1.3bar.
vezi ce simplu e :)
De fapt nu-s 70 cp e 50kw x 1,36 = 68 cp.
RăspundețiȘtergereDeci daca fac testul pe care l-ai spus in tutorial,cu treptele 1,2,3, la 4500 de ture nu pot sa-mi dau seama asa?daca e ok sau nu?daca nu se aprinde nimic ar insemna ca e ok...
RăspundețiȘtergereda, si asa :)
RăspundețiȘtergereAm facut testul e ok,lol apai abia am dat cred 2 spire jumate 3 si la motorizarea mea din cate am inteles trebuie sa dau maxim 6 spire,nu?
RăspundețiȘtergere1,5 dci 50kw.....
aaa, daaa, damn man! fi data viitoare mai atent :))
RăspundețiȘtergeream si eu un logan 1.5 DCI 86de cp cate spire trb sa dau?
Ștergere2 spire
ȘtergereSalut cris
ȘtergereLa logan 1.5dci 74cp câte spre ar fi normal din fabrică?
salut, pui diagnoza si masori presiunea ;)
Ștergeredaca ceasu de turbo imi arata 1,4 bari e vreo problema?la tija am dat 2,5 ture
RăspundețiȘtergerecat timp e sub 1.5bar, e ok
RăspundețiȘtergeresi daca fac remapare mai trebuie umblat la wastegate si viceversa ? din cate stiu remaparea creste presiunea in turbina.
RăspundețiȘtergereresoftarea creste putin presiunea in turbina, adevarat, dar nu poate sa o faca si mecanic, ceea ce am facut eu in acest clip.
RăspundețiȘtergeredaca faci resoftarea iti creste debitul de motorina iar cand o calci, scoti fum mai mult decat normal. prin modificarea fizica a presiunii in turbina, reduci considerabil din acel fum.
presiunea stoc e undeva la 0.8bar, dupa reglarea tijei ajungi la 1.3bar.
de la presiunea stoc in turbina, ajunge pe la 0.9 - 1.0bar dupa resoftare.
in concluzie, daca ai resoftare iti recomand sa reglezi si tija wastegate, mai putin fum, mai putin efect de sera ;)
daca se modifica presiunea in turbina, asta nu inseamna si o uzura mai mare la ea?
RăspundețiȘtergereba da, clar insemna si uzura mai mare in turbina :)
RăspundețiȘtergeree ceva considerabil? adica o sa se termine mult mai repede turbina ?
ȘtergerePS: un tutorial pentru montare ceas turbo pe viitor:D?
depinde de sofer cat de animal este, cat de mult abuzeaza de treaba asta,
Ștergereeu merg cu resoftare stage 2 de vreo 120.000km si de 70.000km cu presiunea la 1.3Bar reglata din wastegate.
deci ma indoiesc ca asta insemna mult mai repede, nu? :)
Are si loganul pe benzina de 1.4 asa ceva???
RăspundețiȘtergeredoar masinile cu turbina au, loganul benzinar nu are turbina, deci nu ai tija magica :)
RăspundețiȘtergereCRIS am si eu un logan diesel am vazut tija westgate dar este in spatele motorului cum fac ca sa o reglez dau filtrul de aer jos de pe motor ca eu am logan diesel de 85 de cai putere si din cate am inteles dau decat 2 spire
RăspundețiȘtergerecristi zi-mi si mie de ce e asa mare diferente intre rotatii la tije la 65hp (3rot), 70hp(6rot)si 85hp (2rot)? ca eu am unu de 70hp si parca nu as vrea sa o dau in bara.....
RăspundețiȘtergeree putin diferit pozitionat wategate-ul. varianta de 65 cai are electromotorul intra motor si habitaclu, la varianta de 70 cai il ai intre motor si radiatorul de apa. mici modificari :)
RăspundețiȘtergeresi daca ii dau numa 3-4 rot e ok nu mi se poate intampla nimic asa? ce zici merita sa dau 3-4 rot isi are rostu ? as dorii si eu parerea ta te rog. mersi.
RăspundețiȘtergerepresiunea stoc e 0.8bar, daca dai 6 spire ajungi la 1.3bar. deci la 3-4 spire esti in schema. dar vorba aia, daca tot o tiganesti, tiganeste-o calumea, nu fa lucrul pe jumatate :)
RăspundețiȘtergeream o intrebare, dupa ce cresti presiunea in turbina, cu cat creste consumul de la cel stock? stii cumva si cu cat se ridica gradul de uzura al motorului?
RăspundețiȘtergerecresti debitul de aer, cu ce sa afecteze consumul? consumul de aer? :)
RăspundețiȘtergeremotorul nu e afectat deloc, turbina se uzeaza mai repede in timp, munceste mai mult. oricum neesential
Salut,
RăspundețiȘtergereMultumesc de sfat, am dat si eu 3 spire la 1.5 65cp (resoftat de anu trecut).
O mica intrebare. La ce te-ai referit ca va da o eroare de overboost? Imi apare vreun martor pe bord sau apare doar in soft?
Pot spune ca nu a aparut nimic pe bord, si mi se pare ca motorul rontaie un pic mai frumos (bine, tot tractor ramane :D ).
O zi buna
un rontait ciudat in are de la ambreiaj, incearca sa bagi piciorul sub pedala si sa ridici
Ștergerecand e sa apara fi sigur ca il vezi, se aprinde in bord. uite aici la 0:42 http://www.youtube.com/watch?v=yN7nU4SQ1Xs
RăspundețiȘtergerebuna, am vorbit aseara pe youtube desprea wastegateul blocat, chiar era blocat. uite rezultatul dupa putin spray lubrifiant : http://www.youtube.com/watch?v=fcy2PCdKu5A .apropo, eu zic ca la varianta de 70 de cai e prea mult 6 spire, la a 7-a deja nu se mai deschide valva ai. 4 as zica ca e valoarea maxima. parerea mea
RăspundețiȘtergerepfoai ce putin misca, n-am incercat niciodata sa vad cum face. de fapt are logica sa miste tija, pe loc cand nu e in sarcina, turbina fiind cu geometrie fixa produce presiune continuu. dar nefiind in sarcina, ECU deschide mai repede valva.
RăspundețiȘtergerepai asta ziceam si eu, 6 spire e ok, insemnand ca la 6 spire ai presiune 1.3bar, la 7 spire deja ajungi la 1.5bar si se aprinde martorul de avarie in bord, moment in care iti taie alimentarea :)
cu 6 spire n-ai cum sa treci de 1.3bar, deschide valva wastgate si arunca presiunea afara
in video ala sunt stranse 2 spire si am 1 bar pe ceas de la 0.75 stock , nu se misca putin, ea normal se deschide 10-12% acum cu 2 spire stranse cam 8%.
RăspundețiȘtergeredeci mai ai pana la 1.3bar :)
RăspundețiȘtergereloganul de 85cai are din fabrica 1.2 - 1.3bar :)
nu am curaj sa o duc pana la 1.3 bari,mai crapa ceva, inca ceva, de ce se aprinde martorul rosu din dreapta martorului de semnalizare cand ii dau blana? asta se intampla dupa ce am schimbat filtrul de motorina si supapele de retur (control valve) raman o secunda fara pedala, apoi isi revine. presiune scazuta a motorinei in injectoare?
RăspundețiȘtergereOvidiu: Salutare Criss! am un logan 15 DCI,cu intercooler, in talon scrie ca am 50 KW... cati cai or fi??? m-am uitat pe un convertor KW-HP si scrie ca 67 Cai... asa or fi? sa stiu si eu cate spire sa dau la Wastgate... Thanks! apropo, ai fost aici in Satu Mare la Drgagracing? a fost bestial...
RăspundețiȘtergeren-am fost la drag racing :)
RăspundețiȘtergereexact 67 ai din fabrica, cei de la dacia au rotunjit putin ca sa de-a mai bine :))
intre 65 si 70 cai e diferenta de intercooler, asta la prima vedere.
48kW e cel de 65cai
Salut! Am un logan 1.5 dci 2006 50kw dar nu am intercooler, cum e posibil?
Ștergeresalut, daca ai euro 3 este fara intercooler. daca este euro 4 are intercooler.
Ștergereasta daca nu cumva au tiganit in fabrica ceva si ai euro 4 dar nu au montat intercooler. desi este ciudat, nu corespund furtunele, asezare ain spatiu a valvei egr si a turbinei.
Am dci-ul exact ca al tau de 65 cp dar totusi imi e frica sa nu se sparga intercoolerul as vrea sa o0 fac mai sprntena un in demaraj u ce sfat imi dai sa ii fac te rog.
RăspundețiȘtergeredaca vrei sa simti cevak, dai 3 spire. daca vrei sa nu simti nimic, dai o spira jumatate.
RăspundețiȘtergeresfatul meu e sa o lasi asa daca-ti este frica :), nu-i fa nimic
Salut CRis.
RăspundețiȘtergereAm un logan 1.5 70cp, stage 1 dimsport facut pe la 65000Km.Pe la 96k mi s-a schimbat fluieratul de la turbo , in sensul ca fluiera mai tare decat de obicei.Am fost pe la diversi specialisti ,chiar si la dacia si toti au concluzionat ca e pe duca turbina.Unul singur mi-a zis dai bice ca nu are nimik.Acum am 110k.masina merge brici, nu fumega alb, nu papa ulei putere este .ma gandeam sa umblu un pic pe la acea tija miraculoasa dar nu stiu cu fluieratul ala carei treaba si=mi este putin teama.In urma uni experiment de al meu in sensul sa fac ceva sa nu-mi mai inegreasca bara spate de la fum, am montat un ornament esapament care directioneaza fumul in jos si surpriza fluieratul de la turbo sa infundat considerabil.ideii ceva ce e cu acel sunet marit??? si oare sa umblu fara teama la tija.multumesc anticipat.
acel fluierat al turbinei insemna un inceput d esfarsit, deci chiar e pe duca turbina. asta nu insemna ca o sa moara imediat, mai dureaza pana atunci :)
RăspundețiȘtergeredaca umbli la wastegate, reduci considerabil fumul. cat despre ornamentul care directioneaza in jos fumul... nu stiu ce sa zic, pare a fi un placebo :)
Ma gandeam eu ca de bine nu are cum sa fie.Deci daca tot e pe duca cred ca o so ajut putin cu cateva filete la tija.
RăspundețiȘtergereCeva sugestii ptr repararea ei, ca una nou e cam "ieftina", stii ceva despre acei meseriasi care le reconditioneaza?. Am vb cu cativa si nici unul nu-mi dadea garantie pe motiv ca defapt nu e turbina devina de se strica ci motorul ca ar face pilitura si ajunge la ea, altul ca pompa de ulei nu face destula presiune si nu asigura o ungere adecvata si la turbo, doar cei de la daci ofereau garantie dar si pretul era pe masura:(
Cate filete recomanzi sa dau la tija?.
Cam multe i-ti cer, ms mult.
eu tare sunt sigur ca pe idiotii aia la care tu le spui meseriasi, au numele Dorel.
RăspundețiȘtergerece pastele m@sii are pilitura din pompa de injectie care ajunge la injectoare si le fute cu turbina? retardatii pizdii.
iar pompa de ulei daca nu face suficienta presiune nu face o ungere adecvata nici la motor, daramite la turbo... retardatii pulii mele.
turbina se defecteaza din 4 motive:
1. mersul la consum, adica subturat. e turbina, da-i in gura, ii place la 20.000rpm
2. asa zisul kick down. mersul la turatii mici, sub 1800rpm si calcarea brusca a pedalei. dca are axul uzura, se rupe
3. oprirea motorului dupa ce ai dat o mica talpa. daca-i dai o blana si opresti imediat motorul, turbina se mai invarte vre-o 2 minute. timp in care uleiul nu mai urca in rampa si nu mai asigura ungerea la turbina. turbina este fierbinte si arde uleiul. per total uzura prematura in ax.
4. uleiul de proasta calitate sau neschimbaea lui la timp.
o reconditionare de turbina nu ii prelungeste prea mult viata, nu preamerita.
deci te pregatesti in viitorul apropiat de una "ieftina".
ai varianta de 70 cai, deci 6 spire
Toate cele 4 puncte enumerate de tine le respect,pote si de aia n-am avut pana acum probleme cu ea,injectoare sau alte nebunii. revizii vede l afiecare 10k majoritatea facute la dacia in ultima vreme am luat eu ulei si cele trebuincioase si nu mam mai dus la ei.Am bagat de 3ori dura lube in speranta ca va ajuta. Cert este ca am grija de ea ca muncesc ptr bani nu mii da nimeni de pomana, asta este vrea sa crape sa crape. Ai idee alta turbina s-ar potrivi ,ar funciona cu acest motor. ex cea de la 85cp?
RăspundețiȘtergeree aceasi turbina pe toate loganele. o turbina mai mare presupune un soft diferit si asta insemna prea multi bani :)
RăspundețiȘtergerePai daca este aceeasi turbina de ce difera nr de spire de la tija?
RăspundețiȘtergereDaca este doar datorita asezarii in spatiu inseamna ca nu pot monta una de la 85cp.(am gasit una de aia insist:D).
RăspundețiȘtergerepozitionarea si unghiul tijei :D
RăspundețiȘtergerela varianta de 65 cai nu este intercooler.
la varianta de 70 cai este intercooler iar electromotorul a fost mutat in fata intre motor si radiator.
totul tine de pozitionarea in prinderi. se potriveste turbina, e aceasi :)
revin cu corectie, turbina nu este aceiasi, sunt diferite
ȘtergereSalut! Am logan 1.5 dci 2006 versiunea de 68 cp si nu am intercooler , cum e posibil?
Ștergeresalut, ori stii tu gresit, ori au tiganit ceva din fabrica
ȘtergereDeci singura diferenta dintre turbina mea si cea de la 85cp este presiunea de lucru diferita, la 85cp fiind mai mare, asta inseamna ca daca maresc si eu presiunea prin modificarea tijei teoretic nu ar trebui sa scurtez durata de viata ata timp cat nu sar peste presiunea de la cea de 85 cp.Si dac amontez la mine una del a85 ar trebui sa modific tija sa scad un pic din presiune sa fie cum e acum la mine. Offff ale draq turbine....mai bine ma faceam mecanic:D.
RăspundețiȘtergereai inteles fix pula din ce ti-am zis eu :)))
RăspundețiȘtergeree aceaiasi turbina, doar asezarea in spatiu difera, asta ca sa te citez pe tine.
de fapt nu se regleaza tija de la turbina, ci o tija de vacum care comanda deschiderea/inchiderea de wastegate :)
nu stiu sa-ti descriu exact pe detalii :)
Detin un logan diesel de 85 cp. Datorita modului eronat in care l-am exploatat s-a rupt axul din turbina, fiind nevoit sa o schimb. Nu am luat una originala fiindca nu am avut posibilitatea, si am cumparat una la 1200 lei, noua, dar facuta de nu stiu ce firma nemteasca, no name, oricum.La montare nu am tinut cont de numarul de spire la care piulita de pe west-gate era asezata, si acum scoate un sunet ciudat pe la 2800-3000(fluiera destul de tare), iar pe la 3800 rpm imi taie alimentarea. As fi recunoscator daca m-ai putea ajuta, Cristi, cu vreo idee de genul: la cate spire trebuie infiletata piulita respectiv pentru ca turbina sa functioneze normal, si care este presiunea standard la care aceasta este reglata din fabrica pentru un randament normal. Multumesc, c si precizez ca port un deosebit respect pentru tot ce faci prin tutorialele pe care le postezi pentru ca unii nepriceputi, ca mine, de exemplu sa mai invete cate ceva.
RăspundețiȘtergereMentionez ca niciun inginer(inginer parat) de la Eurocar Dacia Service Giurgiu, nu a putut sa-mi spuna aceste lucruri, precizandu-mi ca ei nu au de unde sa stie aceste lucruri si ca ei monteaza turbinele dand cu vopsea in locul pana la care a fost stransa piulita west-gate de catre fabricant, danu-mi de inteles ca am reusit sa "stric" turbina.
RăspundețiȘtergereAm uitat sa precizez ca inginerii de la Eurocar Dacia Service Giurgiu, mi-au spus ca am stricat turbina. Oare!!!????
RăspundețiȘtergeredin cauza de reglaj tija wastegate n-ai stricat turbina. dar cum spui tu ca fluiera, o aveai deja defecta :(
RăspundețiȘtergereacel fluierat este exact inceputul de sfarsit al turbinelor.
sa presupunem ca ai strans prea mult wastegate-ul, creste presiunea de nebuna fara limitare, intra ecu si taie alimentarea.
sa zicem ca ai lasat-o prea larg, n-ai putere si nu trage masina, scoti fum la greu.
deci e posibil sa fi strans prea mult, drept urmare intra ecu si iti taie alimentarea. destrange mai multe spire, 5-6-7 ca sa fii sigur.
ca sa vezi presiunea in turbina trebuie sa fi legat la diagnoza. sau sa pui laptopul cu softul DDT2000.
din fabrica tu ai 1bar sau 1.2bar, ceva de genul.
maxim cat iti recomand e 1,3bar.
in DDT2000 presiunea la relanti este de 1000mb(1bar), ea fiind presiunea atmosferica, nu cea produsa de turbina. cand accelerezi atunci turbina fac epresiune si urca in sus pana la maxim 2500mb cand intra ECU si taie alimentarea.
deci 1000mb este presiunea atomsferica, 2000mb insemna ca ai 1bar presiunea.
sper ca ai inteles ce vreau sa zic :)
Inca o nelamurire a mea: cu wastegate reglat asa cum e acum,poate fi o cauza pentru care masina scoate fum negru cand e la relanti, sau este probabil din cauza injectoarelor???
RăspundețiȘtergerenu scoate fum de la injectoare.
RăspundețiȘtergeredar din cauza ca scoti fum, cauti cat poti tu de repede pe cineva care poate pune DDT2000 pe masina ta.
de retinut:
- cand strangi piulita, creste presiunea
- destrangi, scade presiunea
salut!am un logan dci de 85 de cai, resoftat dimsport stage 1....intrebarea este daca se merita sa umblu la tija si daca da cate spire sa raman in limita bunului simt.multumesc!
RăspundețiȘtergere2 spire maxim, cu una nu faci nimic :)
RăspundețiȘtergeredeci totul sau nimic :))
merita pentru ca scapi de eventualul fum si trage mai bine
doar cu spira nu creste presiunea in turbina?ai idee cu doua spire cat se duce presiunea?mersi!
RăspundețiȘtergeredeci sa vedem. versiunea de 65cai maxim 3 spire. versiunea de 70cai maxim 6 spire. versiunea de 85cai maxim 2 spire. exact acelasi lucru il spuneam si in tutorial.
RăspundețiȘtergerela 65cai 4 spire insemna 1.5bar.
3 spire 1.3bar.
stoc 0.8bar.
astea sunt singurele valori pe care le stiu.
salut cris,dani sunt din targoviste,vreau sa te intreb u ai dat vre-o spira la masina ta ?adica merita ,se simte diferenta sau e mai bine sa o las asa "stoc":).Multumesc
RăspundețiȘtergeredaca n-ai resoftare, dai dijaba. eu am 3 spire date de vre-o... 50.000km
RăspundețiȘtergerewestgate :D haha , faina treaba , tuning ieftin si eficient :) , am in schimb o intrebare diferenta dintre 1.5 70cp si 85cp e doar din injectoare ? a si nu prea cred ca se sparg intercoolere din cauza asta , furtune eventual da :D
RăspundețiȘtergeresunt mai multe diferente, inclusiv aranjarea componentelor in spatiu.
RăspundețiȘtergereSalutare la toti! Da eu chiar ma gindesc sa mi scad un pic din presiunea turbosuflantei cu vreo 2 spire. Mentionez ca motorul este de 65 cp, parcurs 294 tkm, are putere foarte buna, chiar prea mult la asa parcurs. De ce m-am hotarit? Turbina pina la vreo 2500 turatii fluiera normal, peste fliuera mai accentuat. O alta cauza este ca patrunde ulei in tractul de admisie, nu mult dar este. Deoarece am 2 dci, altul are parcurs de 114 tkm, la carea sunetul este mai calm cu mult, drai si puterea este mai redusa, desi al doilea are intercooler.
RăspundețiȘtergereO intrebare pentru cei care cunosc: prin reducerea numarului de spire noi scadem turatia turbinei sau numai presiunea de dupa (tractul de admisie), adica wastgate-ul la Dacia cum actioneaza: asupra redirectionarii gazelor de esapament si evident reduce turatia turbinei sau ca un bypass in sistemul de admisie, adica actioneaza dupa turbina? Ca in caz daca actioneaza in tractul de admisie atunci matinca n-are rost sa reduc numarul de spire. Scuze pentru textul lung...
la 294k fii sigur ca turbina este deja uzata, gandestete sa o inlocuiesti.
RăspundețiȘtergerescazi efectiv presiunea in turbina, nu reduci nici o turatie. wastegate-ul este actionat de o valva iar prin modificarea tijei, intarzii deschiderea acelei valve, implicit creste presiunea in turbina. daca reduci 2 spire, valva deschide mai repede si presiunea este mai mica
CRiS, multumesc pentru raspuns. Desi am desfacut alaltaieri tractul de admisie, am ratat sa vad pozitionarea valvei wastgate. Dar din foto pe care le-am descarcat din net, am observat ca totusi tija cu pricina regleaza debitul de aer din tractul de emisie ce implicit inseamna si reglajul turatiei turbinei. Sau eu gresesc amarnic? Sau tija regleaza debitul de aer din tractul de admisie, un fel de bypass pentru aerul plecat din turbina? Daca e varianta a doua unde se redirectioneaza aerul trecut prin bypass? Mai concis unde se afla valva, pe care-i ai mentionat-o in admisie sau in evacuare? Daca in evacuare (cred ca asa si este) atunci presiunea scade din contul micsorarii turatiei turbinei, daca in admisie (nu cred ca, lucreaza turbina cu un randamnet scazut) atunci unde pleaca aerul bypass-at din contul caruia se micsoreaza presiunea?
ȘtergereIn RMoldova nu cred ca cineva reconditioneaza turbinele calitativ, in orice caz un prieten le duce pentru reconditionare in Romania, Bucuresti, dar costa scump (circa 200 Euro).
Masina a fost adusa pentru vinzare, nu am de gind sa investesc ceva serios in ea. P.S. Parcursul de 294 tkm a fost citit din ECU, la bord avea 145 tkm (amaritii de turci de pa linga Koln si aici si-au bagat nasul)
gresesti grav, turbina e cu geometrie fixa, daca accelerezi se tureaza si nimic nu o franeaza. gazele o invart continuu daca tii accelerat constant.
Ștergeretija regleaza valva care inchide/deschide wastegate-ul. imagineaza-ti o supapa reglabila cu arc cum e la compresoarele de aer. cand e presiunea prea mare refuleaza, dar punctul unde sa refuleze il reglezi tu din surub.
valva deschide si aerul este aruncat in evacuare.
cand presiunea ajunge la un punct, supapa deschide si arunca din aerul produs in evacuare, astfel tinand constanta presiunea in admisie.
o turbina se stie ca nu merita reconditionata decat daca nu te astepti sa te mai tina prea mult.
Multumesc inca o data pentru raspuns. Deseara voi regla eu tija sa vedem ce efecte benefice voi obtine, daca este cazul..
ȘtergereSalutare Am un Loganel 1.5 DCI 80 si ceva de calutzi. Am resoftat pe la 100k de la 65 CP tot la baietzii de la DIMSPORT si acum implinesc 200k . In iarna imi suiera pe la 2000 de turatzii turbina, dar am dus-o la mecanic si a verificat-o si mi-a zis ca nu are joc axul ( sau ma rog nu are joc peste normal fata de varsta ) Mai mult m-am dus pt ca la un coleg ii s-a dus turbo si i-a luat-o si pe ulei si ....mno frica e mare . Acuma stau si ma gandesc ca ar trebui sa-i fac si un TIUNING IEFTIN si sa ma bag la tija Wastegate .... tu ce zici mai are rost .
RăspundețiȘtergerefluieratul este un inceput de sfarsit. fi bucuros ca ai ajuns la 200.000km, la mine fluiera de la 70.000km.
RăspundețiȘtergerece trebuie sa faci tu acum e sa strangi bani de una noua, fara reparatii, second-uri sau reconditionate.
sub nici o forma sa nu te bagi la wastegate :))
Clio Dci65cv cipuit.
RăspundețiȘtergereAm dat prima data 3 spire si n'apucam 3000 si imi taia ECU gazul cu becu de bujii aprins.
Am dat 1 spira inapoi si tot imi face dar pe la 4300 rpm doar in a treia destul de rar.
Ma gandesc sa umblu la harta de turbo boost limiter pentu ca presiunea raportata cu elm nu depaseste 1.27 bari
asta chiar nu stiu sa-ti zic :)
RăspundețiȘtergereAm aflat singur. Am ratat maparea SVBL Turbo limiter. E o harta compusa dintr-un singur numar, ce semnifica exact presiunea la care se taie gazu'. Am marit la 2450 mBar (pres atmosferica+presiunea turbo) si gata eroarea.
ȘtergereAcum in loguri am de multe ori peakuri de 1.37 chiar si 1.4 bari.
cat e setat din fabrica numarul respectiv ?
Ștergeream logan mcv 1,5 dci 50W am facut resoftare ,am cautat acel surub si nu l-am gasit mentionez masina este 2007 poate sanuaiba turbina !!
RăspundețiȘtergereinsista, este acolo garantat
ȘtergereLa 3 spire,se poate strica ceva la motor/turbina in timp ?Dar daca-i fac ulterior si resoftare ?Si eu am tot Logan 1.5/65 cai.Multumesc frumos.
RăspundețiȘtergerefara resoftare dai dijaba la spire, nu ai surplusul de motorina ca sa-l arda :)
Ștergerein timp da, turbina se uzeaza mai repede. dar e valabil doar daca o calci incontinuu, daca mergi normal e ok
De regula schimb viteza-ntre 2500 si 3000,in cazuri mai exagerate 3500.Asta-nseamna "dat in gura/calcata" ?Multumesc frumos de raspuns.
Ștergerefluieratul este un inceput de sfarsit. fi bucuros ca ai ajuns la 200.000km, la mine fluiera de la 70.000km.
RăspundețiȘtergerece trebuie sa faci tu acum e sa strangi bani de una noua, fara reparatii, second-uri sau reconditionate.
sub nici o forma sa nu te bagi la wastegate :))
Chiar am umblat la tija si am dat 4 sau 5 spire inapoi si fluieratul a disparut, deci merita. Fum negru de la supraalimentare cu motorina cind dai tija inapoi cu 7-8 spire. La 4-5 ii normal, diferenta nu este simtita, dar turbina primeste o a doua viata!
crezi ca pot sa rezolv sa nu mai scoata fum(negru) daca dau inca o spira?acuma am doar 2 spire date.. model de 65 cp am...mersi..
RăspundețiȘtergeresa nu mai scoata deloc,clar nu. dar sa reduci din el, da si chiar conteaza sa reduci
ȘtergereAm observat o mica mare problema la masina mea...e modelul Ambiance de prin februarie 2006 iar acum la cate o blana (mers peste 120 km/h sau coxat in deal) arunca de la turbina ulei si cred ca pica pe ceva fierbinte findca pe la aeratoare vine un miros de ulei incins asa, ca si cum ar mirosi de la ambreiaj...pata de ulei se vede pe scutul de protectie dar nu semnificativ incat sa fie nevoie sa completez. Daca a mai patit cineva sau daca ar avea un sfat...in afara de reconditionat turbina, schimbat...macar sa stiu ce se intampla. In rest masina trage la fel, nu am umblat la wastegate si nici refostare nu are facut...65 ponei stock:)). Mersi anticipat!
RăspundețiȘtergereposibil furtun turbo crapat. ridici capota, scoti capacul ce acopera motorul si te uiti de pe unde curge ulei.
Ștergerede preferat sa fie motorul rece :)
Am un DCI de 65 cai...asa, ca al tau si m-am jucat la wastegate....piulita din exterior am strans de ea exact 3 spire, dar cea din interior n-am mai reusit s-o pozitionez exact exact pe 3. Asa ca am strans-o pe cea din interior in limita bunului simt cat sa stranga bine ansamblul ala dintre piulite. Acum inainte de test vreau sa te intreb...e gresit cum am procedat? Sau trebuie sa ma panichez si sa merg la omu' cu laptopu' si diagnoza?
RăspundețiȘtergereMi-am luat inima-n dinti si am facut testul...i-am dat in gura si nu a crapat nimic...ms de idee...se simte o diferenta:D
RăspundețiȘtergereiti dai seama? daca cumva dadeai 0.2 in plus se aprindea becul de avarie in bord. opreasi masina, dadeai inapoi acei 0.2 spire si retestati. gata, rezolvat problema. nu explodeaza motorul, chiar sunt protectii acolo.
Ștergeresi da, clar se simte :)
salut cristi, este obligatoriu ca dupa ce dau cele 6 spire, sa merg sa-i dau in gusa alea 4500 turatii in treptele 1,2,3?
RăspundețiȘtergerenu, ar daca vre-o data se intampla sa ti se aprinda becul de avarie in bord, dai jumate de spira inapoi
Ștergerecam in ce procent ii creste puterea motorului si cuplul dupa ce i-am dat cele 6 spire? sunt nemultumiu ca mi se pare tot mai puturoasa masina,,, cu cele 6 spire e ceva mai bine.
RăspundețiȘtergeredaca ai resoftare, 2-3 cai, cuplu nu stiu
Ștergereiar fara resoftare inseamna ca se face degeaba ,, nu?
RăspundețiȘtergerenu e chiar dejaba, dar aproape :)
ȘtergereAm un MCV 1,5 85cp remapat pe la 7.000 km, nu a scos niciodată fum vizibil, negru nici pomeneală, acuma mă apropii de 45.000 km,merită să mă joc cu tija sau nu? Crește performanța la turații mici, adică dacă ajunge la turație mai mică pe cuplul maxim? Mă interesează în primul rând o optimizare pentru oraș.
RăspundețiȘtergerema indoiesc ca o sa simti vre-o diferenta
ȘtergereSalut Cristi! Te rog sa ma ajuti intr-o problema. In viteza a 4-a la 3000 ture sau in a 5-a la 2500 de ture mi se aprinde martorul respectiv (cred overboost) la scanare imi apare eroarea turbochrger/ supercharger boost senzor circuit open.Masina la turatiie astea are un pic de retinere apoi o ia "GLONTZ" cum a spus un coleg mai sus...merge perfect.Am 2 luni de cand caut si nu ii dau de cap unde ar fi problema.Ma gandesc sa nu fie weastgate-ul dereglat insa eroarea respectiva are legatura cu turbina???
RăspundețiȘtergereIti multumesc!
ai verificat ce presiune ai in turbina? bine ca ai scanat de erori...
Ștergere:)) Inafara de scanat de erori habar nu am sa fac altceva cu DDT2000. Daca imi poti spune cum sa ajung acolo as fi recunoscator. Azi am cautat aproape 2 ore dar fara rezultat. Iti multumesc!
RăspundețiȘtergereinsemna ca suntem doi afoni :)
Ștergereeu nici macar n-am DDT2000 si interfata :)
Salut Cristi! Am si eu o intrebare! In ce consta aceasta faimoasa resoftare? Ce si unde se poate face?
RăspundețiȘtergerewww.dimsport.ro
Ștergeresuna la dealerul cel mai apropiat de tine si cere pretul corect. incearca sa si negociezi :)
sall cris sunt nou pe aici am un clio 1.5dci 50kw teas ruga sa-mi spui si mie kte filete sai dau la tija wastegate.ap am si toba si filtru sport yed
RăspundețiȘtergerenu stiu cum e treaba la clio, pui testerul pe ea si verifici
RăspundețiȘtergerefratzilor... praful se alege de motor.... turbina o sa crape oricum in max 20 k km ...sute de proiectanti si oameni specializati in optimizare nu se pricep sa faca asta, se gasesc autodidacti sa redecopere ei solutia utilizata la motoarele diesel cu pompe in linie...
RăspundețiȘtergerea dracu turbina la mine, o ajuns la 50.000km in acest regim. iar motorul pe la 75.000km in acelasi regim
Ștergereintre timp i-am mai facut 70.000km si nu a crapat nimic.
ȘtergereLa logan 70cp unde e pozitionata aceasta tija westgate ? tot ca la modelu de 65cp?
RăspundețiȘtergereaproape in acelasi loc, mici diferente de pozitionare in spatiu. tu ai intercooler si este pusa la 10cm mai intr-o parte
Ștergerela 1.5 90cp cate spire dau?
RăspundețiȘtergeredoar daca pui diagnoza si testezi. n-am pus mana inca pe un asemenea motor
ȘtergereSalutare. Au trecut 6 luni de cand am trecut si eu la Stage 1 ( 68-88 CP ) Toate bune si frumoase. Trecerea initiala mi s-a parut incredibila, masina fugea ca nebuna, consumul in oras la mers linistit a scazut cu 0.5 pana la 0.7 L.
RăspundețiȘtergereToate bune pana cand colegii de munca mi-au zis ca scot fum ca inecatu.
Tot ma manca pe mine de ceva vreme sa "dau la spire" asa ca mi-am luat inima in dinti, am pus interfata si am masurat presiunea ( 0.9 bar la 4100 rpm in tr 3 a ) am luat o cheie ( am luat vreo 3 ca nu stiam de care ) am uitat de marker alb ( ca sunt blond ) si am dat la spire.
3 spire , am zis eu. Masor din nou in mers ....1.3 bar ( dupa 3 spire )
Concluzii: Masina zboara efectiv , consumul a mai crescut ( din cauza ca nu ma pot abtine sa nu apas pedala aia ) fum nu mai scot ca inecatu.
Cris , am dat de 3 ori talpa in tr 3 -4 pana la 4000 rpm, nu s-a aprins niciun bec, nu a dat in nas.
Am asa un sentiment de parca a venit Mos Craciun, prea bine merge Loganelu , voi tot asa v-ati simtit ?
sunt mai bine de 3 ani de atunci, nu mami stiu daca e ca si cum a venit mos gerila :D
ȘtergereIn rahat, am dat 6 spire la 1.5dci 85cp. Masina parca era posedata, abia mai puteam sa o tin pe sosea, la un momentat cand schimbam vitezele sau pur si simplu acceleram in gol auzeam un pufait de parca as fi avut blow-off valve.. Am bagat niste motorina ca deja incepuse sa-mi ia cu aproximativ 5 litri mai mult ca deobicei. Alaltaieri am fost plecat cu ea si am uitat sa dau spirele inapoi si am plecat la drum lung, in depasiri era extraordinara si am cam fortato destul de mult. Intr-un final dupa multa multa chinuiala mi s-a spart radiatoru', mi s-a ars garnitura de chiuloasa, mi s-a spart blocul motor, turbina s-a facut scrum, era cat pe ce sa ia masina foc.. si a intrat antigen cu apa in cilindru si mi s-a calat motorul. Rahat, acum merg cu R.A.T.B-ul !
RăspundețiȘtergerepai eu am spus 2 spire, dar daca tu esti betmen :D
Ștergeresssst sa facem liniste si sa nu descopere service-ul de la Dacia ce s-a intamplat defapt cu ea, ca inca avea garantie ! :D
Ștergeresalut daca modific nr. de spire la un log. 70cp cu cati cp o sa mai creasca?
RăspundețiȘtergeredaca n-ai resoftare, modifici cam degeaba. daca ai resoftarea facuta, merita pentru surplusul de aer si reducerea fumului, nu pentru "cati cp o sa mai creasca?".
Ștergerenu stiu daca a masurat cineva diferenta pe un dyno, dar probabil ca esteo diferenta
sigur creste,dar fara resoftare cu riscurile care le-am scris mai jos
ȘtergereSalut daca am un logan de 70 de cai resoftat la 94 si strang 6 spire cam cati cai mai castig ?
RăspundețiȘtergerescopul nu este de a castiga neaparat putere, ci cel de a da mai mult aer si sa reduci fumul. bonus vine si ceva putere in plus, sa zicem un 2-3 cai. doar un test dyno iti poate spune cu exactitate puterea in plus
ȘtergereSalut! Am vazut clipul tau si mi se pare interesant. Eu am un clio 3 1.5dci 48kw. Masina este resoftata. Din tot ce am citit eu aici este viabila varianta cu 3 spire. Intrebare este: te poti juca la wastegate la clio 3? si daca da, tija este pozitionata la fel ca la logan?
RăspundețiȘtergeresalut, nu stiu cum este pozitionata tija la clio, nu sti ucate spire ar trebui sa dai... dar poti achizitiona o asemenea scula http://www.tutorialelogan.ro/2014/04/interfata-obdii-si-aplicatia-torque.html
Ștergeresi verifici singur in cat iti urca presiunea. dai o spira, verifici, mai dai una si verifici. veridficare e de preferat sa o faci in treapta 3 accelerand de pe la 2000rpm in blana. asa vezi cel mai usor presiunea, ea fiind constanta
ok, multumesc de sfat :) obd am deja, asa ca o sa ma pun pe treaba ;)
Ștergereeu momentan am boost 1.0 fix, am uitat sa mentionez
RăspundețiȘtergereSalut cristi , iti urmaresc de mult pagina cu tutoriale si iti respect munca pe care o faci , am si eu o problema cu un logan 1.5 dci de 70 de cai , cumparat de nou in fine ..acum 2 ani pe la 60.000 de km s-a dus pompa de injectie , capete de injectoare , tot ..am dus masina in service la dacia dupa o gramda de bani investiti si o luna fara masina ..ma duc iau masina , o scot afara si surpriza nu tragea deloc , deci la 90-100 de abia mergea , dau a 4 dau tare in ea nimic , a 3a nimic , o duc inapoi in service , ceva resofatari dupaia iara , nu tragea nici cum la 100 din a 5a in a 4a sa fac o depasire nimic nu tragea deloc , consum foarte mare 6-7 % inafara ,am facut un drum Sighisoara-Bacau si 6.5 consumu , in oras 8-9 ..iara cu ia in service iara softari iara necazuri , de la dacia mi-au zis ca isi va da drumu cu timpul , acum am 87.000 de km , intradevar masia si-a mai dat drumu , dar are momente la 100 in a5a , dau a4a sa fac o depasire si nimic nu trage ..ma impingea unu cu ford focus 1.4 benzina combina full incarcat ..deci bai ..:)) si ma gandesc daca dau 7 spire la westgate , ar avea un efect , tu ce parerea ai ? Mersi mult :)
RăspundețiȘtergerepoti incerca. daca nu-ti place, dai oricand inapoi
ȘtergereSalutare. Dupa 1 an si 22.000 km cu Stage 1 , presiune turbina 1.23 Bar , Ulei 2T , revin cu o noutate.
RăspundețiȘtergereDe 1200 km am scos mufa EGR , masina se comporta mult mai bine , demaraj , consum , chiar si un sunet diferit.
clar se comporta mai bine, normal, nu mai baga gazele arse in motor. dar ce ai facut cu martorul aprins in bord?
ȘtergereAm un logan 1.5 DCI 65cp. In primavara am dat 2.5 ture la turbina pentru tuning. Acum ca a venit frigul destul de mare pornesc greu si cand pornesc scoate un fum mare, dupa aeea merge bine. Poti sa-mi dai si mie o explicatie de ce porneste greu? Masina are 75000km super. Iti multumesc.
RăspundețiȘtergerenu are nicio legatura modificarea facuta cu problema ta.
Ștergerefumul este albastrui? negru? cel mai probabil ai bujii arse
umblati la spire si deformati membrana vaporizatorului de pe turbo ori spargeti furtune apoi scoateti portofelu
RăspundețiȘtergerebaiatul din film are modificarea de aproape 6 ani, nu a schimbat nimic.
Ștergereeu am de 6 ani si am spart un furtun, dar asta din cauza mea pentru ca am mers cu masina ca un animal timp de vreo 40 minute. adica 0-100-0-100-0-100-0-100 pana a facut plici. apare aici http://tutorialelogan.blogspot.com/2009/08/blog-post.html
l-am inlocuit cu alt furtun, tot spart, l-am peticit si inca este pe masina
am de 3 ani stage2 si 2 ani de cand am umblat la spire si de 2 ani a inceput usor sa pape ulei crezand ca e normal dar uite ca iarna asta a luat 400grame la 900km si am desfacut toate furtunele iar in zona saxofon, admisie si furtun mic turbo cel cu vaporizatoru numai ulei dar nu exagerat, mai mult era jos la intrarea furtunului mic turbo in turbosuflanta,, am dat spirele inapoi si am schimbat vaporizatorul si totul e ok acum!!
RăspundețiȘtergerece-i drept, si mie imi consuma ulei, cam 2-3-400ml la 10.000km, depinde cum o calc.
Ștergereeu am varianta de 50 KW 2008, cate spire sa-i dau?
RăspundețiȘtergereSi daca am deja martorul de avarie aprins in bord, cum imi dau seama daca am dat mai mult sau nu? :))
6 sau 7 spire, nu mia retin. sunt sigur ca am spus in tutorial.
ȘtergereHi, Im from Poland,
RăspundețiȘtergereI have Modus 1.5 dci 50 KW (68HP). Your modification interested me.
Did someone tried this on 1.5 dci 50 KW (68HP) engine?
Thanks for answer.
hi, i recommend you check with a tester turbine pressure. with small steps until you are satisfied.
ȘtergereSalutare Cris. La loganul benzinar se poate face ceva? Si daca tot sunt aici imi poti recomanda un tuning ieftin exterior, interior adica ce as putea pune pe el ?! Multumesc aniticipat, o zi placuta !
RăspundețiȘtergerela benzinar nu ai asa ceva.
Ștergerecel mai ok tuning exterior este suspensia sport. restul tine de gusturi, deci nu-ti pot recomanda ceva.
Interesant si foarte practic lucru...la cati cai se ajunge la modelul de 65 de cai cu 3 spire date, 1.3 boost?
RăspundețiȘtergeren-am idee, n-am testat. cati or fi, sunt buni veniti :)
ȘtergereImi poate spune cineva la motor 1.5 dci 82 cai pot sai pun turbina 101 cai
RăspundețiȘtergerebuna cristi am si eu 1;5 dci 65 cp am sai dau si eu 3 spire dar cum naiba se face resoftare sau ce naiba este aia resoftare multumesc
RăspundețiȘtergereresoftarea nu ti-o faci tu, o fac la cineva.
Ștergereaici ai doua variante, stage 1 si stage 2 http://www.obdtuning.ro/ro/chiptuning/dacia/logan-2004-2012/1-5-dci-8v-10620/
si aici iti cauti un dealer din zona ta http://www.obdtuning.ro/ro/contact-obdtuning/retea-dealeri
salut Straulea.la duster 1.5 dCI 110 hp se poate face magica interventie??
RăspundețiȘtergere100% se poate, dar nu stiu cate spire
Ștergereok merci fain
RăspundețiȘtergereHi Cris :)
RăspundețiȘtergereI have a 2010 Sandero Stepway 1.5dci(50kw, 70hp)
How many turns should i do?
hi, i don't know. you must use diagnose tool to measure boost pressure. so adjust, test pressure, adjust, test pressure...
ȘtergereNu cumva trebuia dat invers?
RăspundețiȘtergerePoți să dai in ce direcție vrei, depinde ce-ți dorești efectiv sa faci, să crești sau sa scazi presiunea in turbina.
ȘtergereDacă vrei să crească, faci ca mine in filmarea de mai sus
Salutare am si eu logan 2012 1.5 dci de 90 de cp,
RăspundețiȘtergereLa mine e fix invers,am un martor aprins in bord si atestatul imi spune ca e prea mica presiunea in turbo ce e de fac un?
Salut, verifici unde este gaura pe care scapă presiunea
ȘtergereAm verificat si nu am gasit nimic.
RăspundețiȘtergereEu ma gândeam sa învârt tija fermecata😁 si si o sa dispară
Oricum apreciez ce faci!