Test distanța frânare Logan fără ABS

În urma trimiterii a 3 email-uri către vocea clientului am primit si raspunsuri:
1)"Referitor la întrebarea dumneavoastră, vă comunicăm faptul că nu deținem informația solicitată."

2)"Urmare a mesajului dumneavoastră din data de 06.09.2007, dorim să vă comunicăm că informațiile solicitate sunt confidențiale, acestea sunt oferite de către producătorul Dacia numai instituțiilor abilitate pentru omologarea vehiculelor."
La mailul cu numarul 3 nu mi se raspunde din păcate ceea ce ma împins să fac eu acest test.

3)"Buna ziua Domnule Streulea,

Urmare a mesajelor dumneavoastra, prin care reveniti asupra catorva aspecte in legatura cu autoturismul pe care-l detineti, va transmitem pozitia Automobile Dacia:

Toate informatiile necesare si suficiente pentru o buna utilizare si intretinere a vehiculelor Dacia Logan pe care Automobile Dacia SA le pune la dispozitia clientilor nostri le regasiti si dumneavoastra in documentele care v-au fost inmanate la livrarea autoturismului: Carnetul de Intretinere, Carnetul de Garantie si Instructiunile de Utilizare.

In plus fata de cele comunicate anterior, va asiguram ca selectarea pneurilor pentru gama de vehicule Dacia Logan s-a facut pe baza unui ansamblu de prioritati (confort, directie, tinuta de drum, distanta de franare).

Dezvoltarea unui pneu pentru un vehicul incepe din faza de proiect unde se stabileste tipodimensiunea astfel incat aceasta sa fie compatibila cu roata ( geometric ) conform ETRTO ( The European Tyre and Rim Technical Organisation ) si cu vehicului conform definitiei tehnice: indice de sarcina, cod de viteza.

Pe langa aceste criterii urmeaza dezvoltarea propriu-zisa a pneului pentru compatibilitate cu vehiculul pe care urmeaza sa-l echipeze.

Furnizorul de pneuri impreuna cu producatorul stabilesc caracteristicile dinamice : aderenta longitudinala, rezistenta la rulare, rigiditate, caracteristici de uniformitate ( dezechilibru, forte radiale si laterale, conicitate ), presiune si se determina valorile optime pentru vehicul, pneul avand o anumita reteta de amestec de cauciuc, duritate, densitate, profil.

Pneurile care echipeaza Dacia LOGAN au fost dezvoltate de catre specialistii Renault si specialistii furnizorului de anvelope pentru a indeplini caracteristicile mentionate.

Va informam de asemenea ca testele pentru determinarea distantei/spatiului de franare nu se efectueaza in conditiile descrise de dumneavoastra, ci in conditiile utilizarii la maxim a aderentei dintre pneuri si sol; acest fapt nu este influentat de prezenta sistemului ABS.

Va asiguram ca valorile impuse sunt respectate de vehiculele LOGAN cu marja suficient de mare."

Dacia Logan testul elanului la 72km/h

Din cate se pare, un test care a provocat foarte multe controverse la comentariile de pe youtube.

0-100-110-120-130 Logan1.5dci 65 cai remapat

Eram doar curios ce timp se poate scoate la viteza afișată pe ceas. Adică timpul cu eroarea de rigoare a ceasului.

Arcuri sport, alternativa ieftina

Dacă vrei să ai aspect, taie cu încredere! Cum se demontează? Vezi aici.




Eroul acestei filmari nu este cel cu loganul gri din filmarea de mai sus care este un 1.6 16v, ci a unui logan 1.4 mpi 2005 chel si care are doar servo directie din fabrica.
M-a tot stresat ca vrea sa coboare masina si nu are bani de arcuri, asa ca dupa mult timp in care-i tot spuneam sa nu taie din ele ca nu este ok, m-a convins sa i le tiganim. Dat jos si tatiat de pe fata o spira iar de pe spate o spira jumatate. Montat la loc si dupa cateva zile m-a sunat ca se aud sunete metalice in fata cand trece peste bump speed-uri. Ok, le-am dat jos arcurile fata, din nou, si le-am imobilizat cu bucati de tabla si suruburi. Parea ca s-a rezolvat problema, nu se mai auzeau sunete, masina era lasata si statea drept, arata minunat. Dupa ceva timp m-a sunat ca vrea sa treaca la arcurile stoc penca il scutura si cand a fost la service sa-i faca nu stiu ce, i-au ridicat masina pe elevator si a trebuit sa tina de arcurile spate sa nu-i pice jos :D.
Asa ca si-a achizitionat 4 arcuri second hand si am purces la montarea lor, dat jos cele taiate si m-am cam socat! Erau miscate de la loc cele din fata si frecau pe ici colo... Intr-un cuvant: nimic bun(stiu, sunt doua).
Baiatul cu loganul 1.6 16v gri nu s-a plans de absolut nimic, a zis ca sta ok masina, stabilitate si totul este normal.
Intre timp am aflat ca ar fi mai multe feluri de arcuri pe Logan si ca difera intre 1.4mpi la 1.6mpi, 1.6 16v si 1.5dci. Ba chiar ar fi si diferente intre aceiasimotorizare dar ani diferiti de fabricatie. Asa o fi, nu neg, nu stiu si nici nu vreau sa stiu :). Eu doar nu recomand taierea arcurilor, chiar daca am facut-o in trecut ;)


Pana si cei de la Car Throttle nu recomanda taierea arcurilor.

Tuning ieftin la Logan diesel

Modificarea merge la toate mașinile care au turbo. Grijă cu ce vă jucați, vă puteți arde! Sau în cel mai fericit caz spargi vre-un furtun, intercooler...

Schimb ulei Logan 1.5dci euro 3

De cand am aflat ca baietii imi schimba uleiul pe la joja, adica baga un furtun pe joja de ulei si il extrag pe acolo, mi-a cam pierit pofta de a mai merge la service. Adica ei nu-mi dadeau scutul jos ca sa scoata busonul si sa lase sa se scurga uleiul si odata cu el si toate impuritatile. Ei trag pe la joja si evident, este imposibil sa scoata pe tot. Asa ca de ceva timp imi schimb singur, acasa.
Am refilmat pentru ca a fost cam rateu primul tutorial, in special cu schimbarea filtrului de ulei...



Să nu faceți ca mine, adică să scoateți așa filtrul de ulei. Fiind cu gura în jos riști să cadă mizerie în interior.
După cum ziceam și în film, slabe șanse să repet operațiunea, e mai comod și chiar ieftin la service. La unele magazine dacă achiziționezi uleiul și filtrul de ulei, schimbul este gratuit. Deși e mai scump ca la alte magazine, diferenta era de doar 30 lei. Apăi să ma scuzi, dar pentru cei 30 lei eu recomand să te duci la cei specializați.

Schimbat etrier si discuri frana

Pe vremea când am cumpărat eu Loganul, motorizarea diesel nu se livra cu discuri ventilate. Am primit de la Vlad discurile și etrierii, plăcuțele fiind identice.
Discurile nu tin cont daca masina are sau nu ABS.
De pe www.daciashop.ro poti alege ce discuri ti se potrivesc tie mai bine.
Iar in materie de etrieri, recomand cu caldura cei de Logan Van, se potrivesc fara modificari.

Schimbat filtru motorina

Eu schimbam și uleiul, din cauza asta am încercat schimbarea filtrului de motorină de jos. Normal schimbarea se face pe lateral, dai roata jos și scoți capacul de protecție din plastic ca să ai acces cum trebuie și să nu te chinui.
Si cum data trecuta am dat-o in bara cu schimbarea filtrului de motorina, acum am reluat operatiunea si e aproape ca la carte :)
Iar cum filtrul este o componenta vitala a masinii, schimba-l intotdeauna la timp. Vezi pretul pe www.daciashop.ro



incercarea esuata

Reglat frana de mana

Nu există să nu te trezești după un timp ca frâna de mână că o tragi tot mai sus și să nu țină cum trebuie. Dacă ai ajuns să strângi la maxim acea piuliță și frana de mână tot nu ține deși ai tras de manetă sus de tot, atunci trebuie să dai jos tamburii spate și să mai strângi acea piuliță.
Testati daca freaca roata cat timp este ridicata sus, pur si simplu invartiti de ea si o sa auziti.

Demontat ceasuri bord

Demontatul este greoi deoarece trebuie să fi atent la detalii. Altfel te trezești că ai rupt ceva sau o să înceapă să vibreze.

Schimbat filtru aer la 1.5dci

Nu știu cum este la modelul de 70 sau 85 cai, acesta fiind motorizarea 1.5dci 65 cai.
Operația nu este deloc grea, doar să nu te grăbești și să uiți ca și mine să strângi colierul la final.
Recomandabil e sa-l schimbati odata cu uleiul, pretul nefiind mare. Vezi aici pretul.

Scos inele aeratoare

Operațiunea nu este deloc grea, cu excepția senzației că se rupe plasticul. Iți este de folos scoaterea lor dacă vrei să cureti tubulatura de praf, să pui alte inele de altă culoare sau în cazul meu, să le vopsesc argintii.

Schimbat bec consola

Becul acesta este un adevărat coșmar de schimbat. Locația este total neinspirată. Nu este loc suficient, lucrezi mai mult pe pipăite intr-un loc foarte îngust de nu îți intră cum trebuie 2 degete ca sa poți deșuruba acel bec.
Deși am schimbat odată acel bec, a trecut un an și mi se pare la fel de greu de schimbat.
Respectivul bec il gasesti de cumparat pe www.daciashop.ro. Sau puteti cauta dupa modelul becului 12V T1 1/4 80mA.



si aici mai in detaliu cum sa schimbi acel bec