Schimbat saboti frana la Logan fara ABS

Eu am făcut doar o inspecţie de rutină, sabotii se schimbă destul de rar, eu aproximez undeva pe la 80-100.000km. De precizat că eu nu am ABS, deci cei cu ABS precis au ceva în plus peacolo.
De pe www.daciashop.ro poti achizitiona sabotii potriviti pentru masina ta.
O atenţie deosebită să acordaţi la minutul 3:12, pe film am spus că respectivul sistem e foarte ok conceput şi se strânge singur în momentul frânării, FOARTE greşit! Se strânge ea puţin dar deloc suficient. Încearcă să păstrezi poziţia acelei piuliţe, ba chiar încearcă să o mai strângi atât cât îţi permite punerea tamburului la loc.


Demontat roata

Deşi unii din voi o să râdeţi, nici nu vă da-ţi seama câţi sunt cei care nu ştiu să execute această operaţie simplă. Mai rău e de ei când sunt pe drum şi nu mai au baterie la laptop :D.

Schimbat bec semnalizare de pe aripa

Din câte am observat, de multe ori scoaterea semnalizării de pe aripă e un adevărat chin! Încerci din partea de sus, mai încerci din partea de jos, mai tragi şi cu mâna ca sa-l ajuţi...



si asta ar fi alternativa pentru scos si schimbat acel bec


Schimbat bec la al treilea stop de frana

Deşi nu pare, schimbarea acestui bec nu este chiar o muncă uşoară,becul fiind P21W (BA15S)

Demontart geamuri fata si spate

Dacă vrei să-ţi pui singur folie pe geamuri, pui un geam nou din cauza unei neplăceri, soluţia o găseşti aici.

Demontat bord

Nu pot să spun că izolarea bordului a dus la o schimbare semnificativă a sunetului în habitaclu, dar în combinaţie cu izolarea uşilor, a podului pedalier şi a portbagajului, diferenţa este semnificativă.
De exemplu, înainte de izolare la 100km/h trebuia să ridic tonul când vorbeam cu persoana de lângă mine, nu şi acum. Nu-mi dau seama daca e diesel sau benzinar la acea viteză de 100km/h. Lucrurile se schimbă pe la 120km/h, aici deja intervin forţele de frecare cu aerul, aerodinamica... zgomotul de afară se aude detul de tare în interior, destul cât să ridic tonul când vorbescu persoana din dreapta, sau când vorbesc la telefon. Dar eu privesc partea pozitivă aici, am căştigat 20km/h în plus când merg la drum lung. Eu nefiind vitezoman, 100-120km/h e suficient pentru mine.
Ca şi sfat, scoate mufa de la Airbag după 10-15 minute de la scoaterea bornei de pe baterie, în acest fel scapi de problema cu eroarea de Airbag din UCH.
Partea întâi


Partea a doua

Demontat maner interior la usi

Tutorial la cerere, este simplu de demontat şi montat la loc. Ai nevoie doar de un torx de 30.

Demontat/izolat fonic usi

Dacă tot am izolat fonic podul pedalier, a venit şi rândul uşilor. tutorialul cuprinde demontare-montare a feţelor de uşi, materialele folosite şi cum am izolat eu.
Am fost mereu întrebat dacă a meritat să fac izolarea fonică, acum după 6 luni pot să spun că diferenţa este enormă. După ce m-am obişnuit cu maşina izolată, în mers şi închiderea uşilor, de câte ori mă urc intr-un Logan neizolat mă minunez de enorma diferenţă de sunet.
Intre timp au aparut mai multe produse pe piata in materie de izolatie fonica. Unele mai scumpe, altele mai ieftine. Pe www.daciashop.ro am gasit un produs raport calitate/pret de neegalat! Daca as fi pus in situatia de a izola fonic din nou masina mea, aceasta ar fi solutia aleasa de mine.
Mai jos, sub cele 2 tutoriale, am pus încă 2 filme, unul cu impresii de după izolare şi unul cu probleme apărute ulterior.

Partea întâi


Partea a doua


După cum spuneam, meriă să-ţi izolezi fonic maşina?


Problemele apărute ulterior. Am văzut o dungă de smoală pe geam, lucru care sigur nu este bun. Am dat geamul jos şi a rămas o palmă afară, nu a mers nici mai jos şi chiar foarte greu înapoi sus.
Partea bună e că am descoperit din ce cauză a apărut problema, de atunci aluband-ul este la locul lui şi n-am mai avut surprize, nici chiar în zilele de 37 grade la umbră, zile în care maşina a stat afară în soare minim 8 ore pe zi.


o noua problema si asta dupa mai bine de un an de zile. aceasi greseala, lipsa de contact 100% cu tabla. au ramas bule de aer si in timp s-a dezlipit.

Demontare interior

Dacă ai idei şi trebuie să demontezi ceva din interiorul unui Logan, aici ai un ghid destul de explicit, zic eu. Motivul meu a fost izolarea fonică şi termică.
Am demontat scaunele, plafonul, banchetele, ornamentele de pe stâlpi, chedere, în principiu cam tot interiorul.
Partea întâi


Partea a doua


iar aici acesasta prindere e criminal de demontat, prima data m-am chinuit jumatate de ora si la final l-am rupt. la al doilea cam stiam ce am de facut si m-am chinuit doar 20 minute.
in felul cum iti arat in acest clip, dureaza 1 minut.


Am gasit acesti suporti la pretul de 9 lei bucata si de origine, chiar nu merita sa te chinui cu recuperatul lor

Ca sa scoti volanul fara riscul de a rupe panglica, trebuie doar sa slabesti surubul cateva spire dupa care tragi de volan. In momentul in care volanul scapa de pe pozitie, se opreste in acel surub.

Tutorial schimbare cu bara MCV

În urma uni mic accident, bara a trebuit schimbată şi dacă tot a trebuit schimbată, de ce nu cu una de MCV?

Schimbare placute de frana

Timp aproximativ de lucru 30 minute. Ca şi scule ai nevoie de cric, cheie de roţi, o cheie fixă de 17 şi una de 13. Treaba este murdară, deci mănuşile sunt binevenite. Tot de precizat este si faptul că cele 2 şuruburi care se destrâng ar trebui înlocuite. În cutia cu plăcuţe Bosch erau si 4 şuruburi pentru schimbat. Vorba aia "cu frâna nu te joci!".
Preturi si placute de frana gasiti pe www.daciashop.ro
In cazul in care ai dat jos suruburile de la etrieri si vrei sa le refolosesti, neaparat sa folosesti o solutie blocanta cum e Loctite 243! Il puteti achizitiona de pe site-ul Dacia Shop.ro.



Tutorial curatat covoras la masina

Tutorial la cererea domnului Fănel.

Schimbat becuri in far

Pe partea dreaptă e uşor, dacă n-ai conducte de climă. În schimb pe partea stângă e criminal! Dacă o să fi nevoit să faci schimbul unui bec şi e noapte afară, nu pot decât să te compătimesc.
Recomand sa folositi becuri de calitate H4, vezi pe www.daciashop.ro.



Revin cu un update, am filmat schimbarea becurilor cu farul scos afara, asa se vede mai bine

Schimbat bec in tripla

Nu ai nevoie de nici un fel de unealtă, sunt doar două piuliţe care se strâng/destrâng cu mâna, 2 cleme care ţin placa cu becuri iar becul se scoate prin înfiletare.
Dacă tot ai ajuns să scoţi placa cu becurile din triplă, pune putină vaselină pe contacte şi in mufa care intră în triplă. Se ştie că loganul are probleme la partea de contacte, becuri care pâlpâie aiurea prin bord şi asta din cauza unui contact imperfect a mufei de la triplă.

Schimbat capete bara

Subiectul de astazi e o bataie in directie, in special la franare.
Dupa schimbarea capetelor de bara, bataia era tot acolo, de fapt un super mecanic a schimbat fuzetele cu cateva zile inainte si nu a strans doua suruburi, o nimica toata.
Odata cu schimbarea capetelor de bara sa schimbati neaparat si piulita! Sansele sa nu stranga ai sa se strice filetul sunt foarte, foarte mari! Am patit-o pe cand schimbam la o alta masina.
Gasesti de cumparat cam peste tot, eu unul recomand capete de bara TRW sau Lemforder. Desi eu am folosit de la Moog :)
George si-a schimbat capetele de bara vizionand acest tutorial. Cum nu avea o conexiune buna la internet, a fost destul de greu sa vada exact ce chei sunt necesare pentru aceasta operatiune. Asa ca a incropit o poza unde a notat toate dimensiunile de chei necesare




Si ca sa evitam taierea piulitei cu flexul, am experimentat 2 noi modalitati de a scoate cele doua piulite dar mai ales salvarea capatului de bara... care la mine erau praf dupa 93.600km.

Schimbat arcuri si amortizoare

Am cumpărat 4 arcuri Eibach şi un nou tutorial pentru montarea lor. Am filmat montarea lor doar pe faţă, spatele fiind foarte uşor de schimbat. Timp aproximativ de lucru o oră jumătate.
De precizat ca ar fi bine sa repozitionati bucse si chiar sa refaceti geometria rotilor dupa montajul noilor arcuri.
Poti comanda arcurile sport Eibach sau H&R de pe DaciaShop.ro



Nu am facut amorsarea telescoapelor. Nici nu stiam de asa ceva pana in acest moment. Amorsarea amortizoarelor presupune comprimarea si decomprimarea completa de vre-o 10-12 ori, la fiecare amortizor in parte. Aceasta operatiune se face la amortizoarele bitbulare gaz-ulei pentru egalizarea presiunii intre supape.Am efectuat ulterior amorsarea acestor amortizoare si din cate am inteles, nu este prea tarziu, chiar daca a trecut o luna de cand sunt pe masina.Cum eu nu stiam nimic despre aceasta operatiune, pot doar sa-i multumesc Anonim-ului de aici pentru acest sfat. 

Cum eu nu stiam nimic despre aceasta operatiune, pot doar sa-i multumesc Anonim-ului de aici pentru acest sfat. Monroe recomanda amorsarea amortizoarelor pe ulei inainte de montare pe masina. Se poate vedea aici Manual Monroe la pagina 42.

Iar Cosmin Burcea a venit cu explicatia:
Explicatia comprimarii / ungerii amortizorului inainte de montare este urmatoarea:
- amortizoarele stand ceva timp in depozit sau magazin oringurile(garniturile) din interior se pot usca.
Comprimarea manuala se face pentru ungerea oringurilor, se face manual pentru a se exercita o forta mai mica in comparatie cu greutatea masinii.
Daca se monteaza pe masina fara a se fi facut ungerea exista riscul, datorita greutatii mari a masinii si a oringurilor uscate sa "scape" ulei si asa te alegi cu un amortizor nou, uzat prematur!



Pentru arcurile şi amortizoarele de pe spate doar am simulat că le schimb. Dar după cum spuneam, este foarte uşor, o singură perosoană face schimbul intr-o jumătate de oră.
Ca sa vedeti tutorialul dedicat schimbarii de telescoape pe spate, intrati aici "Schimbat telescoape spate"

Montat filtru polen in habitaclu

De câte ori ţi s-a întâmplat să înjuri praful depus pe bord? Şi asta după nici o săptămână de când ai fost la spălătorie? Când te-ai urcat în maşină şi ai dat drumul la ventilator pe treapta 2-3 moment în care nu ştiai cum să te fereşti de frunzele care ieşeau de pe gurile de aerisire? Mie unul imi era groază de acel praf, drept urmare rămânea pe bord 3-4 luni până era de-a dreptul... pur şi simplu. Iar partea cu frunzele nu mai vreu să o comentez.
Am văzut pe www.loganclub.ro un topic legat de instalarea unui filtru de polen în habitaclu care te scapă de praful de pe bord si frunzele aruncate prin gurile de aerisire. Preţul e undeva la 30-60 lei, depinde de unde îl achiziţionezi.
Aşa că am achiziţionat un asemnea filtru de carbon şi l-am montat, motiv de un nou tutorial.
Se regasesc trei pentru acest filtru 7701062227 si 7701059997 sau codul de la MANN CU1829. Dar cum acest filtru deja nu mai este o problema de gasit, il poti cumpara de pe www.daciashop.ro
Ca sa tai mai usor si sa nu risti sa ajungi la vaporizator, folosesti un cutter, lama scoasa 1 cm. Treci odata prin locatia unde vreai sa tai, mai mult ca sa formezi un mic sant. Mai treci odata prin acelasi loc dar de data asta apesi putintel mai tare. Cand vei trece a treia oara prin acelasi loc, merge foarte usor.

>

Cum aveam bordul demontat de pe masina, acum a fost momentul ideal sa va arat exact cum se introduce filtrul de polen in locasul lui. Totodata se poate vedea mai usor locatia si cum trebuie sa arate acea taietura.

Pornire stergatoare la actionarea sprituitoarelor

Am auzit că se poate modifica aşa cea la Logan, drept urmare am căutat puţin şi am găsit cum trebuie făcut. Ca să pui firul în UCH poţi folosi liniştit un fir de la mufa de alimentare a unui floppy disk. Am ataşat o poză în caz că nu şti la ce mă refer.



Pe cat este de simplu de facut aceasta modificare, pe atat de utila este aceasta optiune. Nu-i inteleg deloc pe cei de la Dacia, ce-a fost in capul lor facand economie la 2 papuci si un metru de fir. Chiar si vechea berlina din '76 avea standard pornirea stergatoarelor la actionarea sprituitoarelor. Pinul pentru mufa din UCH il puteti lua de pe o sursa de alimentare calculator, mai exact din alimentarea de floppy disk.

Lipit stickere

Nu contează că lipeşti pe tablă sau sticlă, principiul e acelaşi. Dar tocmai am aflat ca sunt doua feluri de colant: care se pune cu apa si care nu se pune cu apa. Diferenta intre ele este ca unul se foloseste pentru interior si unul pentru exterior.


Lipire stickere pe stalpii de la usi

Am pus folie de Logan prestige. Ea nu  este doar un element estetic ci o protectie pentru descarcarea electrostatica pentru cand te dai jos din masina, sa nu te curentezi.
Folia a costat 35 ron si este cumparata din Pitesti de un prieten. Timp de montaj, aproximativ o ora jumatate cu tot cu vopsit.
Folia e cumpărată din Piteşti de pe strada Dumbrava şi a costat 35lei. Pentru lipire sa nu faceţi ca şi mine, voi sa folosiţi apă şi cel mai bine e sa fie pulverizată pe suprafaţa unde lipeşti. Timp aproximativ de lipire 30 minute.
Poti folosi orice fel de colant si in orice culoare. Trebuie sa stiti ca sunt doua feluri de autocolant, de interior si de exterior. Cel de interior nu se lipeste folosind apa iar daca este pus pentru exterior, de la caldura se dezlipeste si de la frig se contracta si crapa.


Aşa a început totul

Fiind în garanţie, am preferat să cumpăr un nou ECU resoftat. Înlocuirea este simplă, 3 mufe şi 2 piuliţe. Aşa m-a costat 200 euro, pe când doar resoftarea costa 100 euro. După remapare a scăzut uşor consumul şi se simte bine de tot cei aproximativ 50nm si 20 cai în plus de la resoftare, a meritat şi nu regret deloc modificarea făcută.
Este un Logan Preference 1.5dci, 65cai, fabricaţie 2006. În momentul remapării aveam 22.750km făra sa fi avut vreo problemă de orice fel. Până acum, la 51.500km, am schimbat un capăt de bară si suporţii motor pe garanţie. Pe la 45.000km a cedat un furtun de la turbină din cauza unei defecţiuni de fabricaţie. În momentul când a cedat, forţasem destul de mult toată maşina, până la urmă a cedat. Iată şi filmul din momentul resoftării.



Nu am fost singur în acel moment, a filmat si Felix.


Şi un 0-100-110-120-130.
În primul rând precizez ca am măsurat timpii după viteza afişata pe ceas! Însemnând că pe ceas nu este viteza corectă!
Tot de precizat este şis faptul că am roţi 205/55/16 ele fiind cu aproximativ 1 cm mai înalte ca şi cele stoc, fapt care reduce mult din cei 7% datoraţi erorii ceasului.
Am testat în 2 locaşii, Arad Vinga si Iveco Timişoara. Diferenţe ar fi de asfalt pe drumul Aradului şi beton la Iveco Timişoara.
Aceştia sunt timpii:
0-100 - 11:02, 10:28, 10:22, 11:09, 12:06, 10:11, 11:03, 11:10
0-110 - 13:10, 13:17, 13:05, 13:20, 15:07, 13:13, 14:01, 14:18
0-120 - -----, 16:15, 17:09, 16:22, 18:20, -----, 16:02, 17:07
0-130 - -----, 20:03, -----, 20:04, 23:13, -----, 21:21, -----


Tiunig iextrem pe Logan

Cum să-ţi "tunezi "singur maşina. Aici poţi viziona câţiva paşi simpli de urmat şi maşina ta nu va mai fi la fel!

Momentul amuzant de marti 5

  1.  Momentul amuzant de marti 1
  2.  Momentul amuzant de marti 2
  3.  Momentul amuzant de marti 3
  4.  Momentul amuzant de marti 4
  5.  Momentul amuzant de marti 5
Pfoai ce am descoperit! Ce vremuri, 2013! Montat cheder suplimentar pe usi


Cateva secvente din filmarea ce o sa apara vineri, Montat incalzitor rapid de antigel


Poate dintr-un viitor tutorial. Probleme aparute in timpul modificarilor


Nu mai stiu ce filmam in acel moment, pare ca izolam ceva. Cert e ca inca traia cocosul buclucas, acesta Promovarea cocosului


Din timpul filmarilor la Montat proiectoare ceata pe bara MCV

Pe cand montam ceva pe masina si am descoperit minunea


Din timpul filmarilor la Rezolvat scartait evacuare, schimbat suport esapament


Din timpul filmarilor la Bec cu led W16W T10 Cree 25W 400lumeni Rosu pe Sandero


Din timpul filmarilor la Lumini suplimentare in habitaclu, picioare, portbagaj


Din timpul filmarilor la Module US Style


Din timpul filmarilor la Schimbat opritor usa

Momentul amuzant de marti 4

  1.  Momentul amuzant de marti 1
  2.  Momentul amuzant de marti 2
  3.  Momentul amuzant de marti 3
  4.  Momentul amuzant de marti 4
  5.  Momentul amuzant de marti 5

Din timpul filmarilor la Becuri cu led H4 9600 lumeni 6000k
El este Novac, un ciobanesc asiatic si care pe atunci, mititelul, avea doar 4 luni.

Din timpul filmarilor la Montat protectie discuri de frana


Din timpul filmarilor la Reglarea farurilor pe verticala si orizontala


Din timpul filmarilor la Montat senzor uzura placute


Din timpul filmarilor la Masurat consumatorii permanenti cand masina este parcata


Din timpul filmarilor la Montat tub etansare la usi, faruri si plafon


Din timpul filmarilor la Stickere protectie praguri, dar si ornamentale


Din timpul filmarilor la Cum se porneste corect motorul


Din timpul filmarilor la Montat lampi in stalpi, pasageri spate


Din timpul filmarilor la Aplicat mastic etansare fete de usi


Din timpul filmarilor la Schimbat culoare emblema dacia


Din timpul filmarilor la Montat suport ochelari pe plafon, in locul manerului


Din timpul mai multor filmari 1


Din timpul mai multor filmari 2


Din timpul filmarilor la Etansat sprituitoare pe capota